Postin kulkemisen vaikeus

Menivät näköjään uudistamaan OmaPostin sivut tietokoneen ruudulla tämän näköiseksi.

Saa nähdä tottuuko tuohon ollenkaan 🤔

posti.jpg
 
Minulta katosi kaikki seurattavat paketit uudistuksen myötä, eikä niitä voi lisätä takaisinkaan koska seurantakoodi ei ala JJFI***. Silti noilla koodeilla ne tulee postin kautta perille asti. Paska uudistus taas.
 
Menivät näköjään uudistamaan OmaPostin sivut tietokoneen ruudulla tämän näköiseksi.

Saa nähdä tottuuko tuohon ollenkaan 🤔

posti.jpg
En tiedä miltä deskariversio on aiemmin näyttänyt, mutta lienee loogista, että visuaalinen linja on haluttu yhtenäistää apin kanssa, sillä apin visu on aikalailla sama kuin tuo.

Mutta ylipäätään näen aika erikoiseksi käyttää Omapostia deskarilla. Sitähän käytetään lähtysten seurantaan, ja pakettien noutamiseen pääasiassa, jolloin ne viivakoodit ja lokerokoodit saa helposti ja nopeati Appista esiin. Näiden osalta deskariversio on melko hyödytön.
 
En tiedä miltä deskariversio on aiemmin näyttänyt, mutta lienee loogista, että visuaalinen linja on haluttu yhtenäistää apin kanssa, sillä apin visu on aikalailla sama kuin tuo.

Mutta ylipäätään näen aika erikoiseksi käyttää Omapostia deskarilla. Sitähän käytetään lähtysten seurantaan, ja pakettien noutamiseen pääasiassa, jolloin ne viivakoodit ja lokerokoodit saa helposti ja nopeati Appista esiin. Näiden osalta deskariversio on melko hyödytön.
Kaikki ei käytä puhelinta kuin soittamiseen ja pöytäkoneen selaimella OmaPostin sivuilta oli helppo tarkkailla missä paketit liikkuivat ja alkaa valmistautumaan niiden noutamiseen.

Uudistuksen myötä tulee turhia sivun taakse päin siirtymistä, että pääsee kurkkaamaan seuraavan lähetyksen tilannetta ja nyt uudistuksen jälkeen turhat klikkaamiset lisääntyneet mitä aikaisemmassa versiossa ei tarvinnut tehdä.

Toki käytän OmaPostin puhelinappia lähetyksiä noutaessa.
 
Kaikki ei käytä puhelinta kuin soittamiseen ja pöytäkoneen selaimella OmaPostin sivuilta oli helppo tarkkailla missä paketit liikkuivat ja alkaa valmistautumaan niiden noutamiseen.

Uudistuksen myötä tulee turhia sivun taakse päin siirtymistä, että pääsee kurkkaamaan seuraavan lähetyksen tilannetta ja nyt uudistuksen jälkeen turhat klikkaamiset lisääntyneet mitä aikaisemmassa versiossa ei tarvinnut tehdä.

Toki käytän OmaPostin puhelinappia lähetyksiä noutaessa.

Sovelluksella saat ilmoitukset lähetyksen vaiheista niin aika turhalle vaikuttaa tuommonen pöytäkoneella tarkistelu.
 
Sovelluksella saat ilmoitukset lähetyksen vaiheista niin aika turhalle vaikuttaa tuommonen pöytäkoneella tarkistelu.
Juuri tämä. Ja jos käyttää joka tapauksessa appina noutamisen yhteydessä niin mikä tarve deskariversiolle edes jää :think:

Toki tuo nykyinen mobiiliversiokin on mennyt käytettävyyden osalta aiempaa monimutkaisempaan suuntaan, joka ei ole hyvä asia. Mutta appi itsessään on kyllä kätevä.
 
Juuri tämä. Ja jos käyttää joka tapauksessa appina noutamisen yhteydessä niin mikä tarve deskariversiolle edes jää :think:
Itse olen käyttänyt selainversiota silloin, jos on tarvinnut chattailla, kun en viitsi tuhlata kaikkien aikaa kännykällä näpyttelemällä 2 sanaa minuutissa. :D
 
Paketti tulossa kaukaa ja posti tulkitsee kirjeeksi ja tiedoissa lukee, että tulee postilaatikkoon. Ei tule vaan menee taas johonkin K-Marketiin tiskiltä haettavaksi. Kitisin tukeen niin ei käynyt mitenkään saada omaan noutopisteeseen, kun on kirje. Järjetöntä logiikkaa.
 
Itse olen käyttänyt selainversiota silloin, jos on tarvinnut chattailla, kun en viitsi tuhlata kaikkien aikaa kännykällä näpyttelemällä 2 sanaa minuutissa. :D
Tuo on tainnut itselläkin olla ainoa käyttötarkoitus selainversiolle, itse pakettien seuraamisen hoidan muilla seurantasivuilla ja äppiä sitten pakettien noutamisessa.
 
Nykyinen on ihan susi syntyessään ja siirryin suoraan laittamaan seurantakoodit tänne, niin näkee tarkkaan missä kiinanpaketit kulkee.

Omassa tapauksessa seuraan neljää eri lähetystä ja alla oleva seurantapalvelu muistaa ne, eikä tarvitse olla uudestaan lisäämässä.
 
Paketti tulossa kaukaa ja posti tulkitsee kirjeeksi ja tiedoissa lukee, että tulee postilaatikkoon. Ei tule vaan menee taas johonkin K-Marketiin tiskiltä haettavaksi. Kitisin tukeen niin ei käynyt mitenkään saada omaan noutopisteeseen, kun on kirje. Järjetöntä logiikkaa.
Juu, itellä menny tolla kaavalla lähemmäs parikymmentä lähetystä tämän vuoden puolella. Yksi taisi oikeasti tulla kotiin, mutta yksikään ei mennyt omaan noutopisteeseen, eikä niitä kuulemma sinne voi ohjata.. :rolleyes:
 
Mitenköhän toimisi jos repisi koko postilaatikon hittoon. Mihin mahdollinen posti menisi ja kuka siitä ilmoittaisi? Suunnilleen kaikki on sähköisesti hoidettu enkä odota mitään kirjepostia.

Ilmaisjakelusta pääsisi eroon ja mainoksista vaikka laatikossa lukee EI MAINOKSIA.
 
Juu, itellä menny tolla kaavalla lähemmäs parikymmentä lähetystä tämän vuoden puolella. Yksi taisi oikeasti tulla kotiin, mutta yksikään ei mennyt omaan noutopisteeseen, eikä niitä kuulemma sinne voi ohjata.. :rolleyes:
Ilmeisesti tilaatte sillä "halvimmalla" lähetystavalla AliExpressistä jossa ei ole kunnon seurantaa? Itse otan lähes aina sen (monesti ilmaiseksi muuttuvan) halvimman "tracked" postitustavan ja koskaan ei ole tullut kirjeenä vaan on mennyt pakettiautomaattiin. Silloin kun joskus harvoin on ottanut sillä ihan halvimmalla "non-tracked" postitustavalla niin on tullut kirjeenä postiluukkuun.
 
Ilmeisesti tilaatte sillä "halvimmalla" lähetystavalla AliExpressistä jossa ei ole kunnon seurantaa? Itse otan lähes aina sen (monesti ilmaiseksi muuttuvan) halvimman "tracked" postitustavan ja koskaan ei ole tullut kirjeenä vaan on mennyt pakettiautomaattiin. Silloin kun joskus harvoin on ottanut sillä ihan halvimmalla "non-tracked" postitustavalla niin on tullut kirjeenä postiluukkuun.
Oman kokemuksen mukaan "träkkäämättömät" AliExpressistä tilatut menee 90% varmuudella samaan nippuun matkan varrella ja tulee seurattavaksi.

Varmaan sitten eri asia jos tilaa kerralla vain 1-2 tuotetta.

Mutta joo, Kiinan krääsälle taitaa olla oma ketju.
 
Mitenköhän toimisi jos repisi koko postilaatikon hittoon. Mihin mahdollinen posti menisi ja kuka siitä ilmoittaisi? Suunnilleen kaikki on sähköisesti hoidettu enkä odota mitään kirjepostia.

Ilmaisjakelusta pääsisi eroon ja mainoksista vaikka laatikossa lukee EI MAINOKSIA.
No tuskin tuolla mitään kannaltasi positiivista saavuttaisit. Nykyään pystyy vastaanotramaan kyllä tyyliin 95% postista sähköisesti, ja repimällä irti laatikon saavutat vain jonkun "ei voitu toimittaa" -statuksen, jonka johdosta kirje menee bumerangina takaisin lähettäjälle, tai vaihtoehtoisesti tippuu voidiin. Ei kenenkään etu tällainen turhan työn aiheuttaminen. Se, että et tästä syystä pystynyt vastaanottamaan jotakin kirjepostina lähetettyä tärkeää kirjettä (joita jonkin verran edelleen tulee), ei poista sinulta kirjeeseen mahdollisesti liittyviä vastuita ja velvollisuuksia.
 
Mitenköhän toimisi jos repisi koko postilaatikon hittoon. Mihin mahdollinen posti menisi ja kuka siitä ilmoittaisi? Suunnilleen kaikki on sähköisesti hoidettu enkä odota mitään kirjepostia.

Ilmaisjakelusta pääsisi eroon ja mainoksista vaikka laatikossa lukee EI MAINOKSIA.
Meillä on nyt taloyhtiössä sähkölukot olleet parissa rapussa rikki. Kirjeet tulee, jos postihenkilö pääsee rappuun jonkun päästämänä eli yleensä vähintään kuukauden myöhässä.
 
Pitkästä aikaa joutunut käyttämään jotain muuta kuin DHL expressiä ja heti tuntuu menevän hommat puihin. Paketti skannattiin Regensburgissa viime viikon Lauantaina, ja seuraavan kerran elämää oli vasta Torstaina aamuyöllä. Odotin tuon saapuvan tänään päivällä viimeistään Suomeen että saisi projektin taas Maanantaina käyntiin, mutta viimeinen merkintä on edelleen Torstailta;

26.09.2024 03:43
Lähetys on lähtenyt eteenpäin kauttakulkumaasta

GERMANY
Tämä lähetys oltiin tänään vihdoinkin saatu maahan pitkän odotuksen jälkeen. Vähän jäi kaivelemaan se, että seurantaan ei ole tullut merkintää kuljetuksesta aamupäivän skannauksen jälkeen. Olisi ihan kiva saada tuo paketti vihdoin perille.

Screenshot_20241016_205201_OmaPosti.jpg

Toisen paketin kanssa kävi vähän jännempi juttu - viimeinen skannaus oli samalla tavalla lajittelu Vantaalla, mutta sitten pysähtyi eteneminen. Pitkään aspan kanssa asiaa selviteltyä kävi ilmi, että lähetys on Tullin hallussa, vaikka seurannassa ei näkynyt yhtään mitään sellaiseen viittaavaa. Se on vaan jännä homma, että siellä ei pitäisi olla yhtään mitään Tullin kannalta kiinnostavaa. Tuosta on nyt kulunut useampi viikko, eikä asiasta ole kuulunut mitään. Tuskin ihan tunnettu firmakaan lähtisi tunkemaan lähetykseen mitään asiatonta.
 
Yrityksen kautta tilattu paketti kotia ja Postin paketinseuranta ilmoitti, että paketti on luovutettu, mutta ei ollut tullut itselleni. Yritysasiakastuen kautta soittamalla selvisi, että on toimitettu yhteen yrityksen toimipisteistä ja luovutettu sinne. Oma kotiosoitteeni oli paketin kyljessä, yritys mainittu ainoastaan nimellä, ei mitään yrityksen toimipisteiden osoitteista ole mainittu. Lisäksi kyseisestä toimipisteestä ei ole mitään merkintöjä rakennuksen ulkopuolella. Onneksi yritysasiakastuki toimii edes sen verran, että sitä kautta sain tiedon, missä paketti on, kun ei tuon seurannan kautta sitä tietoa löytynyt.
 
Posti on näköjään kaikessa hiljaisuudessa poistanut melkein puolet pakettivaihtoehdoista, siis eri kokoluokista. Nyt koko menee suoraan 11.90€ L-paketista 19.90€ hintaiseen XL-pakettiin, tuossa välissä oli ennen monta hyvää vaihtoehtoa joita tuli käytettyä. Jatkossa onkin monesti halvempi raahautua postin pisteelle ja lähettää monen kokoiset paketit kilohintaan sen sijaan että hoitaisi asian netin/omapostin kautta. Ehkä tämä olikin postin tarkoitus, ohjata asiakkaita toimipisteille jossa voidaan käsityönä tehdä näitä asioita?

Itsepalveluna lähetettyjen pakettien hinnat toki nousivat myös samalla. Perusteluna varmaan hiljenevä pakettiliikenne kun ihmiset lähettävät enemmän ja enemmän kirjeitä.. eikun.
 
Posti on näköjään kaikessa hiljaisuudessa poistanut melkein puolet pakettivaihtoehdoista, siis eri kokoluokista. Nyt koko menee suoraan 11.90€ L-paketista 19.90€ hintaiseen XL-pakettiin, tuossa välissä oli ennen monta hyvää vaihtoehtoa joita tuli käytettyä. Jatkossa onkin monesti halvempi raahautua postin pisteelle ja lähettää monen kokoiset paketit kilohintaan sen sijaan että hoitaisi asian netin/omapostin kautta. Ehkä tämä olikin postin tarkoitus, ohjata asiakkaita toimipisteille jossa voidaan käsityönä tehdä näitä asioita?

Itsepalveluna lähetettyjen pakettien hinnat toki nousivat myös samalla. Perusteluna varmaan hiljenevä pakettiliikenne kun ihmiset lähettävät enemmän ja enemmän kirjeitä.. eikun.
Lähetä paketit shipit.fi kautta. XL paketti maksoi tuota kautta 10,30€
 
  • Tykkää
Reactions: Err
Onko kokemuksia uudesta yritysasiakkaiden yksityisille lähetystavasta "posti pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon"? Tuohan kuulostaa todella idioottimaiselta, eli paketti jätetään oven eteen, jos/kun ei mahdu postiluukusta. Ilmeisesti siis myös kerrostaloissa, kun postiluukusta puhutaan? Eihän tuossa ole järjen häivääkään. Varmaan alkaa suomessakin tuon myötä yleistymään amerikan mallin pakettien varastaminen ihmisten ovilta.
 
Onko kokemuksia uudesta yritysasiakkaiden yksityisille lähetystavasta "posti pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon"? Tuohan kuulostaa todella idioottimaiselta, eli paketti jätetään oven eteen, jos/kun ei mahdu postiluukusta. Ilmeisesti siis myös kerrostaloissa, kun postiluukusta puhutaan? Eihän tuossa ole järjen häivääkään. Varmaan alkaa suomessakin tuon myötä yleistymään amerikan mallin pakettien varastaminen ihmisten ovilta.
Tuohan on hyvä ja edullinen lisä Postin palveluvalikoimaan. Ihan vastaavasti jengi valittaa, kun kotiin tilattu paketti roudataan toimipisteelle, eikä jätetä postilaatikkoon/oven eteen. Jos et usko, että kyseinen palvelu ei sovi sinulle, valitse jokin toinen toimitustapa. Eihän tuota pakota kukaan käyttämään.
 
Tuohan on hyvä ja edullinen lisä Postin palveluvalikoimaan. Ihan vastaavasti jengi valittaa, kun kotiin tilattu paketti roudataan toimipisteelle, eikä jätetä postilaatikkoon/oven eteen. Jos et usko, että kyseinen palvelu ei sovi sinulle, valitse jokin toinen toimitustapa. Eihän tuota pakota kukaan käyttämään.
Itsekin voisin kuvitella tuota joskus käyttäväni, ainakin sellaisissa tapauksissa että tiedän että minä tai emäntä ollaan etätöissä ja paketti olisi tulossa niin voisi hyvinkin käydä vaikka huoletta lähikaupassa (eli olla pois kotoa noin 20min) ja silti sen paketin saisi kotiovelle eikä lähtisi paketti noutopisteelle. Noissa kotiinkuljetuksissahan on ollut vähän ongelmana että toimituksen aikaikkuna on tyyliin 8:00-16:00, 15:30-22:00 tai 7:00-21:00, riippuen paketin toimittajasta ja tilatusta palvelusta niin ei tarvitsisi koko päivää varta vasten päivystää kotona vaan voisi käydä kaupassa, kävelylenkillä tms. Tuskin tuollaisella palvelulla kuitenkaan mitään tuhansien eurojen tuotteita tilaisin.

Viimeksi perjantaina meni yhden paketin kanssa päivän aikataulu vähän uusiksi kun edellisiltana tuli tieto että "toimitamme huomenna 15:30-22:00 välillä" ja sitten tarkempi toimitusaika tuli noin varttia ennen toimitusta. En kyllä muista minkä firman toimitus tuo oli mutta joka tapauksessa, tuossa jos olisi ollut tuollainen mahdollisuus niin olisi ihan hyvin uskaltanut lähteä käymään vajaan tunnin verran asioilla.
 
Tuohan on hyvä ja edullinen lisä Postin palveluvalikoimaan. Ihan vastaavasti jengi valittaa, kun kotiin tilattu paketti roudataan toimipisteelle, eikä jätetä postilaatikkoon/oven eteen. Jos et usko, että kyseinen palvelu ei sovi sinulle, valitse jokin toinen toimitustapa. Eihän tuota pakota kukaan käyttämään.
Kyllä tuolla voi joku teoreettinen itu olla jossakin tilanteessa, mutta itse ajattelin asiaa enemmänkin lähettäjän näkökulmasta. Ei mitään takeita että paketti toimitetaan. Jos joku vetää paketin välistä, on lähettäjä aika tyhjän päällä.


Itsekin voisin kuvitella tuota joskus käyttäväni, ainakin sellaisissa tapauksissa että tiedän että minä tai emäntä ollaan etätöissä ja paketti olisi tulossa niin voisi hyvinkin käydä vaikka huoletta lähikaupassa (eli olla pois kotoa noin 20min) ja silti sen paketin saisi kotiovelle eikä lähtisi paketti noutopisteelle. Noissa kotiinkuljetuksissahan on ollut vähän ongelmana että toimituksen aikaikkuna on tyyliin 8:00-16:00, 15:30-22:00 tai 7:00-21:00, riippuen paketin toimittajasta ja tilatusta palvelusta niin ei tarvitsisi koko päivää varta vasten päivystää kotona vaan voisi käydä kaupassa, kävelylenkillä tms. Tuskin tuollaisella palvelulla kuitenkaan mitään tuhansien eurojen tuotteita tilaisin.

Viimeksi perjantaina meni yhden paketin kanssa päivän aikataulu vähän uusiksi kun edellisiltana tuli tieto että "toimitamme huomenna 15:30-22:00 välillä" ja sitten tarkempi toimitusaika tuli noin varttia ennen toimitusta. En kyllä muista minkä firman toimitus tuo oli mutta joka tapauksessa, tuossa jos olisi ollut tuollainen mahdollisuus niin olisi ihan hyvin uskaltanut lähteä käymään vajaan tunnin verran asioilla.
Totta, nuo annetut aikataulut ei ole ikinä pätenyt minunkaan kohdallani. Usein on tullut päivystettyä pakettia turhaan, ei ole useinkaan tullut edes sovittuna päivänä. Tämä tuskin siis muuttuu tuossa uudessa toimitustavassakaan. Paketti ehkä toimitetaan jonakin päivänä, tai sitten ehkä jonakin toisena päivänä, ei se oikeastaan mitään muuta, ainoastaan se helpottaa postin työtä kun ei tarvitse paketista huolehtia pidemmälle, viedä lokeroon, noutopaikkaan tms, vaan sen voi vaan hylätä annettuun osoitteeseen. Hienosti kyllä keksitty jippo työn vähentämiseksi ja saadaan se vielä naamioitua palveluksi.
 
Kyllä tuolla voi joku teoreettinen itu olla jossakin tilanteessa, mutta itse ajattelin asiaa enemmänkin lähettäjän näkökulmasta. Ei mitään takeita että paketti toimitetaan. Jos joku vetää paketin välistä, on lähettäjä aika tyhjän päällä.
Joa lähetys jätetään oven taakse, Posti ottaa siitä kuvan todisteeksi. Tähän päättyy Postin ja lähettäjän vastuu. Lisäksi Posti tarvittaessa suojaa lähetyksen säältä.
 
Joa lähetys jätetään oven taakse, Posti ottaa siitä kuvan todisteeksi. Tähän päättyy Postin ja lähettäjän vastuu. Lisäksi Posti tarvittaessa suojaa lähetyksen säältä.
Ja mitä tapahtuu jos joku naapuri käy varastamassa paketin ennen kuin itse sen huomaat?

Teet rikosilmoituksen, josta ei seuraa mitään kenellekään, tuskin edes tutkitaan, ja jäät ilman rahoja?

Korvaako luottokorttiyhtiökään tuommoista.

Ihan helveitn paska palvelu!
 
Ja mitä tapahtuu jos joku naapuri käy varastamassa paketin ennen kuin itse sen huomaat?

Teet rikosilmoituksen, josta ei seuraa mitään kenellekään, tuskin edes tutkitaan, ja jäät ilman rahoja?

Korvaako luottokorttiyhtiökään tuommoista.

Ihan helveitn paska palvelu!
No kuten sanoin, se on paketin jättämisestä lähtien vastaanottajan vastuulla. Se jätetään oven taakse vain, jos ei mahdu postiluukusta sisään, tai postilaatikkoon (tai sellaista ei ole). Kyllähän postilaatikoistakin (joissa ei ole lukkoa) voi pölliä kirjeitä ja muuta. Se on sitten jokaisen oma asia, millaisena maailman näkee, että uskooko että kaikki mahdollinen joka ei ole lukossa tai sisällä asunnossa pöllitään heti.

Pikkupaketti ovelle on joustava ja edullinen uusi vaihtoehto toimittaa pieniä paketteja perille asti, ja normaali lähetysseuranta kuuluu näihin mukaan - toisin kuin kirjeissä.

Monet varmasti arvostavat sitä, että lähetys tuodaan perille asti, eikä paketiautomaattiin (joka voi olla kaukanakin). Se, ettei sinulle sovi ko. palvelu, tai kutsut sitä paskaksi, ei tee siitä paskaa. Valitse vapaasti jokin muu toimitustapa.
 
En näe myöskään mitään ongelmaa tässä, normaalia halvempi toimitustapa piheille ihmisille. Jos asut Hakunilassa tai jossain muussa äärimmäisen laadukkaiden ihmisten keskittymässä, todennäköisesti kannattaa ottaa joku toinen toimitustapa.
 
On tuossa sellainen ongelma, että esim Saksan Amazonista tilatessa sitä toimitustapaa ei saa valittua vaan esim Kindlet tulee automaattisesti Pikkupakettina. Toimitus on pitkä (1-2vk) ja toimitusajan tarkkuus muutama päivä. On se vähän ikävä että satojen eurojen paketit jätetään pyytämättä ovelle.
 
On tuossa sellainen ongelma, että esim Saksan Amazonista tilatessa sitä toimitustapaa ei saa valittua vaan esim Kindlet tulee automaattisesti Pikkupakettina. Toimitus on pitkä (1-2vk) ja toimitusajan tarkkuus muutama päivä. On se vähän ikävä että satojen eurojen paketit jätetään pyytämättä ovelle.
Tuo on kyllä tietty ongelma jos ei voi estää paketin tuloa ja jättämistä ovelle. Itsekään en kyllä tilaisi mitään tonnin arvoista nyrkin kokoista tuotetta tuohon oven taakse odottelemaan. Ja tosiaan joissakin (varsinkin ulkomaisissa) verkkokaupoissa ei voi vaikuttaa millään tavalla millä palvelulla paketti kuskataan, välttämättä ei edes tiedä tuleeko Postilla, Matkahuollolla vaiko kenties jollain random-kuriirilla niin jos paketti päättääkin sitten tulla tuollaisella ovelle jätettävällä tavalla niin onhan tuossa silloin kyllä ongelma. Vähintäänkin tuossa pitäisi olla joku optio kieltää ovelle jättäminen esim OmaPostin kautta ennalta.
 
On tuossa sellainen ongelma, että esim Saksan Amazonista tilatessa sitä toimitustapaa ei saa valittua vaan esim Kindlet tulee automaattisesti Pikkupakettina. Toimitus on pitkä (1-2vk) ja toimitusajan tarkkuus muutama päivä. On se vähän ikävä että satojen eurojen paketit jätetään pyytämättä ovelle.
Tuollaisessa tilanteessa tuo on toki ongelmallista, mutta se ongelma ei ole tässä Postin tuotteessa, vaan siinä, ettei verkkokauppa tarjoa vaihtoehtoja. Ainoaksi vaihtoehdoksi tuo Pikkupaketti ovelle ei ole hyvä ratkaisu. Todennäköisesti tässä on kyse rahasta, sillä tuo Pikkupaketti ovelle on lähtökohtaisesti verkkokauppialle edullisempaa kuin pakettiautomaattiin toimittaminen.
 
Mun mielestä täydellinen palvelu. Nythän ne missä lukee, että toimitetaan postilaatikkoon ei sinne koskaan päädy.
 
Melko soutamista ja huopaamista tämän lauantain osalta. On menty nyt varmaan 3-4 kertaa on/off lauantaiden osalta viimeisten 10 vuoden aikana.


Posti toimittaa lauantaisin jatkossa pysyvästi, ei pelkästään joulusesongissa, jossa lauantaitoimituksia on tehty jo aiemminkin. Lauantaitoimitusten piirissä on yli puolet suomalaisista.


Mutta hyvä kun tulivat tajuihinsa, ehkä seuraava toimari taas linjaa ne pois. :)
 
Melko soutamista ja huopaamista tämän lauantain osalta. On menty nyt varmaan 3-4 kertaa on/off lauantaiden osalta viimeisten 10 vuoden aikana.


Posti toimittaa lauantaisin jatkossa pysyvästi, ei pelkästään joulusesongissa, jossa lauantaitoimituksia on tehty jo aiemminkin. Lauantaitoimitusten piirissä on yli puolet suomalaisista.


Mutta hyvä kun tulivat tajuihinsa, ehkä seuraava toimari taas linjaa ne pois. :)
Katotaan nyt onko joulun jälkeen taas mieli muuttunut... :D Olisihan tuo kyllä kiva jos viimein pysyisi ympäri vuoden tuo lauantaitoimitus, aika monta kertaa on tänä vuonna osunut niin että paketti ollut lajiteltuna perjantaina ja noudettavissa vasta maanantaina noutopisteestä, nuokin varmaan olisi saanut lauantaina noudettua jos tuo olisi ollut käytössä ympäri vuoden. Sinänsä yleensä itselleni pari päivää sinne-tänne ei yleensä ole mikään iso juttu noissa paketeissa mutta olisihan se kiva saada paketti jo lauantaina, varsinkin jos paketissa on jotain harrasteroipetta.
 
Kanssakärsijät, en tiedä pystynkö enää tähän. Postin korruptio koettelee mielenterveyttäni. Mikään määrää rikosilmoituksia ei auta, jotta lain koura laittaisi postin kuriin. Jos ei olisi perhettä, niin muuttaisin toiseen maahan jotta ei tarvitsisi olla postin kanssa koskaan tekemisissä. Vituttaa aina anella postin asiakaspalvelijoilta jotta voisko posti sen oman maksullisen työnsä tehdä, ne aina ihmettelee miten näin on käynyt ja lupaa korjata asian. Lopulta (jos paketti on tärkeä) mä kuitenkin sen postin työn teen ja maksan siitä rahaa ja aikaa. Vituttaa niin huolella että nyt loppuu kyllä suomalaisista firmoista tilaaminen jos postille ei ole vaihtoehtoista kuljetusta. Vitutus on sanoinkuvaamatonta.
 
Kaippa se vaan on todella suuria eroja Postin toiminnan laadussa eri puolella Suomea. Ainakin omalla kohdalla toiminut erittäin hyvin ja paketit kulkee lähes poikkeuksetta yhden päivän sisällä perille.

En nyt mitään hirveitä määriä paketteja tilaile henkilökohtaisesti...
 
Kanssakärsijät, en tiedä pystynkö enää tähän. Postin korruptio koettelee mielenterveyttäni. Mikään määrää rikosilmoituksia ei auta, jotta lain koura laittaisi postin kuriin. Jos ei olisi perhettä, niin muuttaisin toiseen maahan jotta ei tarvitsisi olla postin kanssa koskaan tekemisissä. Vituttaa aina anella postin asiakaspalvelijoilta jotta voisko posti sen oman maksullisen työnsä tehdä, ne aina ihmettelee miten näin on käynyt ja lupaa korjata asian. Lopulta (jos paketti on tärkeä) mä kuitenkin sen postin työn teen ja maksan siitä rahaa ja aikaa. Vituttaa niin huolella että nyt loppuu kyllä suomalaisista firmoista tilaaminen jos postille ei ole vaihtoehtoista kuljetusta. Vitutus on sanoinkuvaamatonta.
Olipa epäselvä tilitys. Mutta kyllä Posti pääasiassa varain hyvin hommansa hoitaa, ei siihen yksi tai muutama yksittäinen huono kokemus vaikuta. Ja ihan varmasti sattuu muillekin yhtiöille töppäyksiä joskus.
 
Olipa epäselvä tilitys. Mutta kyllä Posti pääasiassa varain hyvin hommansa hoitaa, ei siihen yksi tai muutama yksittäinen huono kokemus vaikuta. Ja ihan varmasti sattuu muillekin yhtiöille töppäyksiä joskus.
Eihän kukaan tälläistä avausta tekisi muutamasta töppäyksestä. Tässä on kyseessä yli puolen vuosikymmenen systemaattinen huijaus, valehtelu ja nöyryyttävä juoksuttaminen. Asun Helsingin isoimmalla kadulla ja tänne on postilta täysi mahdottomuus saada kotiinkuljetus tai pakettipistetoimitus, vaikka pakettipisteitä on järjetön määrä joka kulmalla, "lähi"posti on 3km päässä (vaikka toinen posti on tässä ihan lähellä). Eikä postia voisi vähempää kiinnostaa, ne saa rahat joka tapauksessa. Mitä vähemmän ne toimittaa paketteja, sitä enemmän ne tienaa. Eikä tähän voi asiakas vaikuttaa mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän kukaan tälläistä avausta tekisi muutamasta töppäyksestä. Tässä on kyseessä yli puolen vuosikymmenen systemaattinen huijaus, valehtelu ja nöyryyttävä juoksuttaminen. Asun Helsingin isoimmalla kadulla ja tänne on postilta täysi mahdottomuus saada kotiinkuljetus tai pakettipistetoimitus, vaikka pakettipisteitä on järjetön määrä joka kulmalla, "lähi"posti on 3km päässä (vaikka toinen posti on tässä ihan lähellä). Eikä postia voisi vähenpää kiinnostaa, ne saa rahat joka tapauksessa. Mitä vähemmän ne toimittaa paketteja, sitä enemmän ne tienaa. Eikä tähän voi asiakas vaikuttaa mitenkään.
Ainakin puolet viestistäsi on ihan omaa värikynääsi. Omaa noutopistettä voi muuttaa OmaPostissa, sen ei tarvitse olla 3km päässä, jos lähempääkin löytyy.
 
Ainakin puolet viestistäsi on ihan omaa värikynääsi. Omaa noutopistettä voi muuttaa OmaPostissa, sen ei tarvitse olla 3km päässä, jos lähempääkin löytyy.
Luuletko etten ole muuttanut? Oma noutopiste on ihan omalla kulmalla. Ei sinne ole yksikään paketti koskaan eksynyt (muut lähettifirmat sinne kyllä paketit taikoo). Niinsanottu kotiposti (joka on postin mielestä lähipostini) on triplassa ja sitä ei voi muuttaa vaan se menee postinumeron perusteella.
 
Luuletko etten ole muuttanut? Oma noutopiste on ihan omalla kulmalla. Ei sinne ole yksikään paketti koskaan eksynyt (muut lähettifirmat sinne kyllä paketit taikoo). Niinsanottu kotiposti (joka on postin mielestä lähipostini) on triplassa ja sitä ei voi muuttaa vaan se menee postinumeron perusteella.
Varmistan vielä: Oletko asettanut omaksi noutopisteeksi palvelupisteen vai pakettiautomaatin?

Minulla oli aluksi samantapainen ongelma Postin siirtäessä postinumeron mukaan määräytyvän "kotipostin" toiselle puolelle kaupunkia. Vaihdoin sitten OmaPostissa oman noutopisteen pakettiautomaatista lähikaupassa olevaan Postin noutopisteeseen. Tämän jälkeen olen tehnyt ohjauksen pakettiautomaattiin tilauskohtaisesti verkkokaupoissa ja lähetykset ovat tulleet pääosin joko valittuun automaattin tai omaan noutopisteeseen. Ainoa poikkeus on sekalaiset ulkomaiset lähetykset, joita Posti pitää kirjattuina kirjeinä. Ne menevät "kotipostiin".
 
Varmistan vielä: Oletko asettanut omaksi noutopisteeksi palvelupisteen vai pakettiautomaatin?

Minulla oli aluksi samantapainen ongelma Postin siirtäessä postinumeron mukaan määräytyvän "kotipostin" toiselle puolelle kaupunkia. Vaihdoin sitten OmaPostissa oman noutopisteen pakettiautomaatista lähikaupassa olevaan Postin noutopisteeseen. Tämän jälkeen olen tehnyt ohjauksen pakettiautomaattiin tilauskohtaisesti
verkkokaupoissa ja lähetykset ovat tulleet pääosin joko valittuun automaattin tai omaan noutopisteeseen. Ainoa poikkeus on sekalaiset ulkomaiset lähetykset, joita Posti pitää kirjattuina kirjeinä. Ne menevät "kotipostiin".
Ei näillä ole mitään väliä, kaikki kokeiltu. Mulla on myös kivenheiton päässä postin yrityspiste, joka aikaisemmin oli lähipostini. Sinne en ole koskaan saanut yhtään pakettia. Ainoa postin noutopiste (automaatteja on joka kulmalla) postinumerolleni on tripla, vaikka REDin posti on paljon lähempänä.

Noutopiste.png
 
Pitäisi lähettää paketti jonka mitat ovat 106 x 62 x 16 & 12kg. Postin sekä matkahuollon maksimi rajat näyttäisivät menevän aika pitkälti 100 x 60 x XX.

Onko kertynyt kokemuksia siitä kuinka tarkkoja käytännössä ovat posti/mh & kaupan kassa jos luon esim. helposti koodin maksaen XL-paketista ja veisin vain lähimpään kauppaan lähetettäväksi (ei toki pakettiautomaattiin) ?
 
Pitäisi lähettää paketti jonka mitat ovat 106 x 62 x 16 & 12kg. Postin sekä matkahuollon maksimi rajat näyttäisivät menevän aika pitkälti 100 x 60 x XX.

Onko kertynyt kokemuksia siitä kuinka tarkkoja käytännössä ovat posti/mh & kaupan kassa jos luon esim. helposti koodin maksaen XL-paketista ja veisin vain lähimpään kauppaan lähetettäväksi (ei toki pakettiautomaattiin) ?
Luultavasti joku kaupan asiamiesposti-henkilö ei tuollaista huomaa tai välitä mutta kyllä se lajittelussa viimeistään tulee ilmi että paketti on isompi kuin pitää ja saattaa tulla bumerangina takaisin lähettäjälle. Mikset ottaisi suosiolla XXL-pakettia?

XXL-paketti

Pisimmän sivun maksimimitta 200 cm. Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä korkeintaan 300 cm., 25 kg

Vie postiin. Perillä 1-3 työpäivässä.
 
Luultavasti joku kaupan asiamiesposti-henkilö ei tuollaista huomaa tai välitä mutta kyllä se lajittelussa viimeistään tulee ilmi että paketti on isompi kuin pitää ja saattaa tulla bumerangina takaisin lähettäjälle. Mikset ottaisi suosiolla XXL-pakettia?
Olet luultavasti ihan oikeassa, XXL tulisi vain omasta mielestäni kohtuuttoman kalliiksi kun pitäisi ottaa vielä särkyvä-lisäpalvelukin. Taidan sopia vain ostajan kanssa ja toimitan itse, matkaa näyttäisi tulevan yhteensä 150km verran.
 
Pitäisi lähettää paketti jonka mitat ovat 106 x 62 x 16 & 12kg. Postin sekä matkahuollon maksimi rajat näyttäisivät menevän aika pitkälti 100 x 60 x XX.

Onko kertynyt kokemuksia siitä kuinka tarkkoja käytännössä ovat posti/mh & kaupan kassa jos luon esim. helposti koodin maksaen XL-paketista ja veisin vain lähimpään kauppaan lähetettäväksi (ei toki pakettiautomaattiin) ?
Tarkista shipit.fi mitä tulisi paketille hintaa. Viimeksi olisi ollut postilla 19,90€ ja tuota kautta vähän päälle kympin.
 
Tarkista shipit.fi mitä tulisi paketille hintaa. Viimeksi olisi ollut postilla 19,90€ ja tuota kautta vähän päälle kympin.

Mielenkiintoista, palvelu antaa vaihtoehtoja mitä esim. Posti ei kerro omassa palvelussaan ja hinnatkin ovat edullisempia. Tein "testitilauksen" postia käyttäen mutta missään vaiheessa ei olisi antanut mahdollisuutta lisätä Postin omia lisäpalveluita, särkyvänä kun olisi tarkoitus lähetys tehdä, onko itselläsi kokemusta lisäpalveluiden lisäämisestä ? Myyjä keneltä itse alunperin ostin tuotteen viesteili käyttäneensä Matkahuollon M Maxia jossa siis maksimi mitat 20 x 60 x 100.
 
Mielenkiintoista, palvelu antaa vaihtoehtoja mitä esim. Posti ei kerro omassa palvelussaan ja hinnatkin ovat edullisempia. Tein "testitilauksen" postia käyttäen mutta missään vaiheessa ei olisi antanut mahdollisuutta lisätä Postin omia lisäpalveluita, särkyvänä kun olisi tarkoitus lähetys tehdä, onko itselläsi kokemusta lisäpalveluiden lisäämisestä ? Myyjä keneltä itse alunperin ostin tuotteen viesteili käyttäneensä Matkahuollon M Maxia jossa siis maksimi mitat 20 x 60 x 100.
Ei ole kokemusta lisäpalveluista. Tuolta pystyy lähettämään tavoilla mitä normaalisti posti tarjoaa vain yritysasiakkaille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 286
Viestejä
4 551 101
Jäsenet
74 952
Uusin jäsen
Filppu32

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom