Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pahasti vaikuttaa tuo maxikirjepaketti mistä tuli siis saapumisilmoitus hävinneen. Seurantaa, kun ei ole niin posti ei oikein voi mitään tehdä.Ainoastaan, että lähetys rekisteröity Helsingissä silloin, kun se lappukin tullut ja sen jälkeen ei mitään. Pitänee kysellä ensi viikolla, jos ei mitään päivitystä tapahdu.
Lähinnä sen verran monta päivää mennyt (lähemmäs pari viikkoa kohta siitä lapusta), että vaikuttaa paketti hävinneen tai jäänyt leimaamatta ja istuu jossain. Toki toivoisi, että on vaan joku satunnainen hidastelu kyseessä.
Sitä olisi pitänyt käyttää niin ei olisi ollut tarvetta poistaa. Nythän ne poistui käytön puutteen vuoksi.Talon yksityinen pakettiautomaatti poistui käytöstä. Harmittaa kun se oli usein kätevämpi kuin edes kotiinkuljetus.
Veikkaisin suurimmaksi syyksi sitä, että taloyhtiöt eivät olleet valmiita maksamaan noista vuokraa Postille. Melko iso osa taidettiin asentaa valmistumisvaiheessa oleviin uusiin taloyhtiöihin, jolloin Posti pystyi tekemään sopimukset rakennusliikkeiden kanssa, joiden puolestaan ei tarvinnut miettiä pidenmmän aikavälin käyttökustannuksia.Sitä olisi pitänyt käyttää niin ei olisi ollut tarvetta poistaa. Nythän ne poistui käytön puutteen vuoksi.
Veikkaisin suurimmaksi syyksi sitä, että taloyhtiöt eivät olleet valmiita maksamaan noista vuokraa Postille. Melko iso osa taidettiin asentaa valmistumisvaiheessa oleviin uusiin taloyhtiöihin, jolloin Posti pystyi tekemään sopimukset rakennusliikkeiden kanssa, joiden puolestaan ei tarvinnut miettiä pidenmmän aikavälin käyttökustannuksia.
Sitä olisi pitänyt käyttää niin ei olisi ollut tarvetta poistaa. Nythän ne poistui käytön puutteen vuoksi.
Tuossakin on totta vain toinen puoli. Kaverilla oli tuollainen automaatti taloyhtiössä mutta yleensä siihen ei saanut tilattua pakettia tai sitten jos sen oli saanut valittua noutopaikaksi niin paketti syystä tai toisesta eksyi jonnekin muualle. Eli jos siihen olisi saanut tulemaan niitä paketteja niin käyttöaste varmaan ollut suurempi.Mä veikkaisin syyksi vähäistä käyttöä. Veikkaukseni perustana käytön postin julkaisemaa tiedotetta.
"Yksityisten automaattien käyttö on jäänyt vähäiseksi, ja palautteen perusteella ne eivät ole vastanneet kaikkien käyttäjien odotuksiin”, kertoo Juuso Kutila, joka vastaa Postin palvelupisteverkoston toiminnasta."
Täytyykin vain odotella vielä pari päivää ja sen jälkeen pitääkin sitten kysellä missä paketti viipyy.Ihan hyvin toiminut viime viikolla useampaan lähetykseen ja tällä haavaa yhteen lähetykseen.
Postilla toimii samalla tavalla, periaatteessa siis pelkkä helposti-koodi riittää mutta itse olen kyllä varmuuden vuoksi laittanut oleellisimmat lähettäjän ja vastaanottajan tiedot erikseenkin pakettiin.Matkahuollon vastaava riittää. Osoite ja nimitiedot ovat sitä varten, jos koodi ei jostain syystä ole enää luettavissa kun ollaan tulostamassa osoite korttia, tai osoitekortti ja koodi myöhemmässä vaiheessa irtoavat yms.
Se tuo siis turvaa sille että paketti löytää perille ja ne kannattaa aina kirjoittaa kun mahdollista, mutta eivät ole välttämättömiä.
Koodilla tulostetaan se osoitekortti.
Oletan että postin toimii samalla tavalla, mutta en ole ihan varma.
Mitäpä sieltä mahtaa postin tuomaksi laitettuna olla tulossa?Pitkästä aikaa taas vaivaan postia.
Lajiteltu,rekisteröity ja taas lajiteltu.
Postitettu toimitusehtojen vastaisesti.??
On matkalla.Toimitus voi viivästyä päivällä.
Tälläisiä ilmoituksia tuli.Katsotaan sitten mikä on lopputulos.
![]()
Pitkästä aikaa taas vaivaan postia.
Lajiteltu,rekisteröity ja taas lajiteltu.
Postitettu toimitusehtojen vastaisesti.??
On matkalla.Toimitus voi viivästyä päivällä.
Tälläisiä ilmoituksia tuli.Katsotaan sitten mikä on lopputulos.
![]()
Tuli textiviesti,että paketti on noudettavissa paikallisesta K-Marketista.Jotain mennyt pieleen lähettäjällä, virheelliset/puuttuvat EDI-tiedot, huono pakkaus, ei sallittu sisältö tms, huonosti tulostettu viivakoodi. Kyllähän se sieltä kuitenkin tulee.
En tiedä miltä deskariversio on aiemmin näyttänyt, mutta lienee loogista, että visuaalinen linja on haluttu yhtenäistää apin kanssa, sillä apin visu on aikalailla sama kuin tuo.Menivät näköjään uudistamaan OmaPostin sivut tietokoneen ruudulla tämän näköiseksi.
Saa nähdä tottuuko tuohon ollenkaan
![]()
Kaikki ei käytä puhelinta kuin soittamiseen ja pöytäkoneen selaimella OmaPostin sivuilta oli helppo tarkkailla missä paketit liikkuivat ja alkaa valmistautumaan niiden noutamiseen.En tiedä miltä deskariversio on aiemmin näyttänyt, mutta lienee loogista, että visuaalinen linja on haluttu yhtenäistää apin kanssa, sillä apin visu on aikalailla sama kuin tuo.
Mutta ylipäätään näen aika erikoiseksi käyttää Omapostia deskarilla. Sitähän käytetään lähtysten seurantaan, ja pakettien noutamiseen pääasiassa, jolloin ne viivakoodit ja lokerokoodit saa helposti ja nopeati Appista esiin. Näiden osalta deskariversio on melko hyödytön.
Kaikki ei käytä puhelinta kuin soittamiseen ja pöytäkoneen selaimella OmaPostin sivuilta oli helppo tarkkailla missä paketit liikkuivat ja alkaa valmistautumaan niiden noutamiseen.
Uudistuksen myötä tulee turhia sivun taakse päin siirtymistä, että pääsee kurkkaamaan seuraavan lähetyksen tilannetta ja nyt uudistuksen jälkeen turhat klikkaamiset lisääntyneet mitä aikaisemmassa versiossa ei tarvinnut tehdä.
Toki käytän OmaPostin puhelinappia lähetyksiä noutaessa.
Juuri tämä. Ja jos käyttää joka tapauksessa appina noutamisen yhteydessä niin mikä tarve deskariversiolle edes jääSovelluksella saat ilmoitukset lähetyksen vaiheista niin aika turhalle vaikuttaa tuommonen pöytäkoneella tarkistelu.
Itse olen käyttänyt selainversiota silloin, jos on tarvinnut chattailla, kun en viitsi tuhlata kaikkien aikaa kännykällä näpyttelemällä 2 sanaa minuutissa.Juuri tämä. Ja jos käyttää joka tapauksessa appina noutamisen yhteydessä niin mikä tarve deskariversiolle edes jää![]()
Tuo on tainnut itselläkin olla ainoa käyttötarkoitus selainversiolle, itse pakettien seuraamisen hoidan muilla seurantasivuilla ja äppiä sitten pakettien noutamisessa.Itse olen käyttänyt selainversiota silloin, jos on tarvinnut chattailla, kun en viitsi tuhlata kaikkien aikaa kännykällä näpyttelemällä 2 sanaa minuutissa.![]()
Juu, itellä menny tolla kaavalla lähemmäs parikymmentä lähetystä tämän vuoden puolella. Yksi taisi oikeasti tulla kotiin, mutta yksikään ei mennyt omaan noutopisteeseen, eikä niitä kuulemma sinne voi ohjata..Paketti tulossa kaukaa ja posti tulkitsee kirjeeksi ja tiedoissa lukee, että tulee postilaatikkoon. Ei tule vaan menee taas johonkin K-Marketiin tiskiltä haettavaksi. Kitisin tukeen niin ei käynyt mitenkään saada omaan noutopisteeseen, kun on kirje. Järjetöntä logiikkaa.
Ilmeisesti tilaatte sillä "halvimmalla" lähetystavalla AliExpressistä jossa ei ole kunnon seurantaa? Itse otan lähes aina sen (monesti ilmaiseksi muuttuvan) halvimman "tracked" postitustavan ja koskaan ei ole tullut kirjeenä vaan on mennyt pakettiautomaattiin. Silloin kun joskus harvoin on ottanut sillä ihan halvimmalla "non-tracked" postitustavalla niin on tullut kirjeenä postiluukkuun.Juu, itellä menny tolla kaavalla lähemmäs parikymmentä lähetystä tämän vuoden puolella. Yksi taisi oikeasti tulla kotiin, mutta yksikään ei mennyt omaan noutopisteeseen, eikä niitä kuulemma sinne voi ohjata..![]()
Oman kokemuksen mukaan "träkkäämättömät" AliExpressistä tilatut menee 90% varmuudella samaan nippuun matkan varrella ja tulee seurattavaksi.Ilmeisesti tilaatte sillä "halvimmalla" lähetystavalla AliExpressistä jossa ei ole kunnon seurantaa? Itse otan lähes aina sen (monesti ilmaiseksi muuttuvan) halvimman "tracked" postitustavan ja koskaan ei ole tullut kirjeenä vaan on mennyt pakettiautomaattiin. Silloin kun joskus harvoin on ottanut sillä ihan halvimmalla "non-tracked" postitustavalla niin on tullut kirjeenä postiluukkuun.
No tuskin tuolla mitään kannaltasi positiivista saavuttaisit. Nykyään pystyy vastaanotramaan kyllä tyyliin 95% postista sähköisesti, ja repimällä irti laatikon saavutat vain jonkun "ei voitu toimittaa" -statuksen, jonka johdosta kirje menee bumerangina takaisin lähettäjälle, tai vaihtoehtoisesti tippuu voidiin. Ei kenenkään etu tällainen turhan työn aiheuttaminen. Se, että et tästä syystä pystynyt vastaanottamaan jotakin kirjepostina lähetettyä tärkeää kirjettä (joita jonkin verran edelleen tulee), ei poista sinulta kirjeeseen mahdollisesti liittyviä vastuita ja velvollisuuksia.Mitenköhän toimisi jos repisi koko postilaatikon hittoon. Mihin mahdollinen posti menisi ja kuka siitä ilmoittaisi? Suunnilleen kaikki on sähköisesti hoidettu enkä odota mitään kirjepostia.
Ilmaisjakelusta pääsisi eroon ja mainoksista vaikka laatikossa lukee EI MAINOKSIA.
Meillä on nyt taloyhtiössä sähkölukot olleet parissa rapussa rikki. Kirjeet tulee, jos postihenkilö pääsee rappuun jonkun päästämänä eli yleensä vähintään kuukauden myöhässä.Mitenköhän toimisi jos repisi koko postilaatikon hittoon. Mihin mahdollinen posti menisi ja kuka siitä ilmoittaisi? Suunnilleen kaikki on sähköisesti hoidettu enkä odota mitään kirjepostia.
Ilmaisjakelusta pääsisi eroon ja mainoksista vaikka laatikossa lukee EI MAINOKSIA.
Tämä lähetys oltiin tänään vihdoinkin saatu maahan pitkän odotuksen jälkeen. Vähän jäi kaivelemaan se, että seurantaan ei ole tullut merkintää kuljetuksesta aamupäivän skannauksen jälkeen. Olisi ihan kiva saada tuo paketti vihdoin perille.Pitkästä aikaa joutunut käyttämään jotain muuta kuin DHL expressiä ja heti tuntuu menevän hommat puihin. Paketti skannattiin Regensburgissa viime viikon Lauantaina, ja seuraavan kerran elämää oli vasta Torstaina aamuyöllä. Odotin tuon saapuvan tänään päivällä viimeistään Suomeen että saisi projektin taas Maanantaina käyntiin, mutta viimeinen merkintä on edelleen Torstailta;
26.09.2024 03:43
Lähetys on lähtenyt eteenpäin kauttakulkumaasta
GERMANY
Lähetä paketit shipit.fi kautta. XL paketti maksoi tuota kautta 10,30€Posti on näköjään kaikessa hiljaisuudessa poistanut melkein puolet pakettivaihtoehdoista, siis eri kokoluokista. Nyt koko menee suoraan 11.90€ L-paketista 19.90€ hintaiseen XL-pakettiin, tuossa välissä oli ennen monta hyvää vaihtoehtoa joita tuli käytettyä. Jatkossa onkin monesti halvempi raahautua postin pisteelle ja lähettää monen kokoiset paketit kilohintaan sen sijaan että hoitaisi asian netin/omapostin kautta. Ehkä tämä olikin postin tarkoitus, ohjata asiakkaita toimipisteille jossa voidaan käsityönä tehdä näitä asioita?
Itsepalveluna lähetettyjen pakettien hinnat toki nousivat myös samalla. Perusteluna varmaan hiljenevä pakettiliikenne kun ihmiset lähettävät enemmän ja enemmän kirjeitä.. eikun.
Ei ole tehty hiljaisuudessa, oli etukäteen tiedotettu: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki...ttien-kokoihin-ja-hintoihin-netissa-1-10-2024Posti on näköjään kaikessa hiljaisuudessa poistanut melkein puolet pakettivaihtoehdoista, siis eri kokoluokista.
Tuohan on hyvä ja edullinen lisä Postin palveluvalikoimaan. Ihan vastaavasti jengi valittaa, kun kotiin tilattu paketti roudataan toimipisteelle, eikä jätetä postilaatikkoon/oven eteen. Jos et usko, että kyseinen palvelu ei sovi sinulle, valitse jokin toinen toimitustapa. Eihän tuota pakota kukaan käyttämään.Onko kokemuksia uudesta yritysasiakkaiden yksityisille lähetystavasta "posti pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon"? Tuohan kuulostaa todella idioottimaiselta, eli paketti jätetään oven eteen, jos/kun ei mahdu postiluukusta. Ilmeisesti siis myös kerrostaloissa, kun postiluukusta puhutaan? Eihän tuossa ole järjen häivääkään. Varmaan alkaa suomessakin tuon myötä yleistymään amerikan mallin pakettien varastaminen ihmisten ovilta.
Itsekin voisin kuvitella tuota joskus käyttäväni, ainakin sellaisissa tapauksissa että tiedän että minä tai emäntä ollaan etätöissä ja paketti olisi tulossa niin voisi hyvinkin käydä vaikka huoletta lähikaupassa (eli olla pois kotoa noin 20min) ja silti sen paketin saisi kotiovelle eikä lähtisi paketti noutopisteelle. Noissa kotiinkuljetuksissahan on ollut vähän ongelmana että toimituksen aikaikkuna on tyyliin 8:00-16:00, 15:30-22:00 tai 7:00-21:00, riippuen paketin toimittajasta ja tilatusta palvelusta niin ei tarvitsisi koko päivää varta vasten päivystää kotona vaan voisi käydä kaupassa, kävelylenkillä tms. Tuskin tuollaisella palvelulla kuitenkaan mitään tuhansien eurojen tuotteita tilaisin.Tuohan on hyvä ja edullinen lisä Postin palveluvalikoimaan. Ihan vastaavasti jengi valittaa, kun kotiin tilattu paketti roudataan toimipisteelle, eikä jätetä postilaatikkoon/oven eteen. Jos et usko, että kyseinen palvelu ei sovi sinulle, valitse jokin toinen toimitustapa. Eihän tuota pakota kukaan käyttämään.
Kyllä tuolla voi joku teoreettinen itu olla jossakin tilanteessa, mutta itse ajattelin asiaa enemmänkin lähettäjän näkökulmasta. Ei mitään takeita että paketti toimitetaan. Jos joku vetää paketin välistä, on lähettäjä aika tyhjän päällä.Tuohan on hyvä ja edullinen lisä Postin palveluvalikoimaan. Ihan vastaavasti jengi valittaa, kun kotiin tilattu paketti roudataan toimipisteelle, eikä jätetä postilaatikkoon/oven eteen. Jos et usko, että kyseinen palvelu ei sovi sinulle, valitse jokin toinen toimitustapa. Eihän tuota pakota kukaan käyttämään.
Totta, nuo annetut aikataulut ei ole ikinä pätenyt minunkaan kohdallani. Usein on tullut päivystettyä pakettia turhaan, ei ole useinkaan tullut edes sovittuna päivänä. Tämä tuskin siis muuttuu tuossa uudessa toimitustavassakaan. Paketti ehkä toimitetaan jonakin päivänä, tai sitten ehkä jonakin toisena päivänä, ei se oikeastaan mitään muuta, ainoastaan se helpottaa postin työtä kun ei tarvitse paketista huolehtia pidemmälle, viedä lokeroon, noutopaikkaan tms, vaan sen voi vaan hylätä annettuun osoitteeseen. Hienosti kyllä keksitty jippo työn vähentämiseksi ja saadaan se vielä naamioitua palveluksi.Itsekin voisin kuvitella tuota joskus käyttäväni, ainakin sellaisissa tapauksissa että tiedän että minä tai emäntä ollaan etätöissä ja paketti olisi tulossa niin voisi hyvinkin käydä vaikka huoletta lähikaupassa (eli olla pois kotoa noin 20min) ja silti sen paketin saisi kotiovelle eikä lähtisi paketti noutopisteelle. Noissa kotiinkuljetuksissahan on ollut vähän ongelmana että toimituksen aikaikkuna on tyyliin 8:00-16:00, 15:30-22:00 tai 7:00-21:00, riippuen paketin toimittajasta ja tilatusta palvelusta niin ei tarvitsisi koko päivää varta vasten päivystää kotona vaan voisi käydä kaupassa, kävelylenkillä tms. Tuskin tuollaisella palvelulla kuitenkaan mitään tuhansien eurojen tuotteita tilaisin.
Viimeksi perjantaina meni yhden paketin kanssa päivän aikataulu vähän uusiksi kun edellisiltana tuli tieto että "toimitamme huomenna 15:30-22:00 välillä" ja sitten tarkempi toimitusaika tuli noin varttia ennen toimitusta. En kyllä muista minkä firman toimitus tuo oli mutta joka tapauksessa, tuossa jos olisi ollut tuollainen mahdollisuus niin olisi ihan hyvin uskaltanut lähteä käymään vajaan tunnin verran asioilla.
Joa lähetys jätetään oven taakse, Posti ottaa siitä kuvan todisteeksi. Tähän päättyy Postin ja lähettäjän vastuu. Lisäksi Posti tarvittaessa suojaa lähetyksen säältä.Kyllä tuolla voi joku teoreettinen itu olla jossakin tilanteessa, mutta itse ajattelin asiaa enemmänkin lähettäjän näkökulmasta. Ei mitään takeita että paketti toimitetaan. Jos joku vetää paketin välistä, on lähettäjä aika tyhjän päällä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.