Ainakin ennen tuo palkka noiden mainosten jakamisesta on ollut suoraan jaettujen mainosten määrästä kiinni, eli mitä isompi jakelualue, sitä useampi postilaatikko ja sitä kautta isompi liksa. Ajan kanssa ei ainakaan silloin joskus yli 20v sitten ollut merkitystä.
Ja jos noita mainoksia tulee toistuvasti vaikka on "Ei mainoksia" -teksti postiluukussa tai postilaatikossa niin valitusta vaan jakelufirmalle, sieltä ärähdetään jakelijoille että opettelevat lukemaan. Ja itse olen todennut että jos joku laittaa vaalimainoksen minun postiluukkuuni niin totean "Tuo ehdokas ei vissiin osaa lukea, sitä en ainakaan äänestä" (vaikka eihän se ehdokas itse tietenkään niitä mainoksiaan jakele). Tällä alueella karvakäsipizzerioiden paperimainokset loppuivat kuin seinään kun Wolt ja Foodora aloittivat, ilmeisesti tilauksia siis riittää ilman mainontaakin.
Noiden mainosten määrä esimerkiksi Joulukuussa näin kahden paikkakunnan rajalla on muuten aika huikea kun tulee molempien paikkakuntien mainokset, joskus vuosia sitten otin "Ei mainoksia" -lapun pois postilaatikosta Joulukuun ajaksi ihan vaan kokeillakseni kuinka paljon mainoksia tulee, ja tulihan niitä. Varmaan parin metrin pino kuukaudessa pelkkiä mainoksia. Toki kuulemma nykyään paperimainoksia ei muutenkaan tule ihan yhtä paljoa kuin joskus aiemmin.
Kyllä meilläkin taloyhtiössä jotkut näyttävät haluavan mainoksia kun kaikilla ei ole kieltoa postiluukussa, tosin pääsääntöisesti nuo taitavat olla vanhempia (eläkeikäisiä) ihmisiä joten kai nuo osittain ovat ajankulua niille.