Postin kulkemisen vaikeus

Mielenkiintoista, palvelu antaa vaihtoehtoja mitä esim. Posti ei kerro omassa palvelussaan ja hinnatkin ovat edullisempia. Tein "testitilauksen" postia käyttäen mutta missään vaiheessa ei olisi antanut mahdollisuutta lisätä Postin omia lisäpalveluita, särkyvänä kun olisi tarkoitus lähetys tehdä, onko itselläsi kokemusta lisäpalveluiden lisäämisestä ? Myyjä keneltä itse alunperin ostin tuotteen viesteili käyttäneensä Matkahuollon M Maxia jossa siis maksimi mitat 20 x 60 x 100.
Kyllä siellä on Postin Särkyvää-lisäpalvelu, paketin kokotietojen alla olevaa Lisävalinnat-valikkoa käyttäen (en ole käyttänyt):

1730152044691.png

Kiitos kaikille, en itse olisi oivaltanut katsoa lisävalinnat-kohtaa, postin kautta särkyvänä lähtee siis ja edullisemmin kuin suoraan itse postin kautta, jos siis edes tarjoaisivat vaihtoehtoa näillä mitoilla.

Postin palvelut eivät toimi kunnolla osassa suomea. Ongelmana on, että jos yrittää täyttää netissä lähetettävän postipaketin tietoja niin posti sanoo ettei sellaista postinumeroa ole edes olemassa josta yrität paketin lähettää. Nuo lähettäjän tiedot ovat pakollisia, joten tästä syystä paketin lähettämisessä ei voi päästä eteenpäin netissä. Osa postinumeroista ei siis toimi postin nettipalvelussa ja paketin lähettämiseksi pitää tiedot täyttää postin palvelupisteessä lähikaupassa. Netin välityksellä on siis täysin mahdotonta ostaa postin palvelua, koska posti valittaa ettei postinumeroita ole olemassakaan.
Yritin jonkin aikaa sitten lähettää postipaketin ja vajaan kahden tunnin yrittämisen jälkeen luovutin.
Tarkastin osoitetiedot ja erityisesti postinumeron, jota posti herjasi vääräksi kymmeniä ja kymmeniä kertoja. Postipaketin tietoja on kirjaimellisesti mahdotonta täyttää netissä. Ainoa vaihtoehto on siis ostaa pakettipalvelu lähikaupasta muistaakseni 4 euroa kalliimmalla, koska postinumeroa ei ole olemassa. Todella raivostuttavaa, kun joutuu maksamaan huomattavasti enemmän jos asut "väärässä" paikassa ja lähettäjän postinumeroa ei hyväksytä. :mad:

edit: 53920 on postinumero

Viimeksi muokattu:
2kk seilannut. Eilen vihdoin keretty (ONNISTUTTU) pysäyttää ja ohjaa mulle oikeeseen paikkaan. Silti jostain perkele syystä tänään näemmä taas lähtenyt ulkomaille... OmaPostissa näkyy kyllä ihan noutopaikka oikein

Lähetyksen vaiheet

Kuljetuksessa
18.09.2024 17:40
Lähetys on matkalla kohdemaahan
VANTAA

17.09.2024 19:04
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA

17.09.2024 16:41
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
VANTAA

17.09.2024 16:41
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
VANTAA

17.09.2024 16:34
Lähetyksen kulku on ohjattu uudelleen.
Lue lisää
VANTAA

17.09.2024 16:12
Lähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä.
Lue lisää
Asiakaspalvelu Postintaival

17.09.2024 16:12
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää

17.09.2024 13:37
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA

04.09.2024 14:10
Lähetys on kuljetuksessa.
-LT-Itella Lithuania

30.08.2024 10:32
VANTAA

28.08.2024 13:44
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA

28.08.2024 12:59
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA

13.08.2024 08:57
Lähetys on lähtenyt eteenpäin kauttakulkumaasta
Lue lisää
GERMANY

09.08.2024 11:14
Lue lisää

09.08.2024 08:45
-LT-Itella Lithuania

07.08.2024 14:36
VANTAA

07.08.2024 10:20
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA

03.08.2024 04:24
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Lue lisää
Skannaus ulkomailla IPS

03.08.2024 03:25
Lähetys on lähtenyt eteenpäin kauttakulkumaasta
Lue lisää
GERMANY

03.08.2024 03:24
Lähetys on käsitelty kauttakulkumaassa
GERMANY

03.08.2024 03:24
Kohdemaa, lajittelu
GERMANY

02.08.2024 12:39
Lähetys on otettu kuljetukseen lähtömaassa.
Lue lisää
Skannaus ulkomailla IPS

02.08.2024 12:25
Lähetys on saapunut kohdemaahan
Lue lisää
GERMANY

02.08.2024 12:25
Lähetys on saapunut kauttakulkumaahan
Lue lisää
GERMANY

31.07.2024 12:41
-LT-Itella Lithuania

30.07.2024 16:26
VANTAA

25.07.2024 21:22
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA

25.07.2024 15:59
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
VANTAA

24.07.2024 16:13
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA

24.07.2024 15:08
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
VANTAA

19.07.2024 21:05
Kohdemaa, lajittelu
POLAND

19.07.2024 09:19
Lähetys on siirtynyt kuljetukseen.
POLAND

18.07.2024 08:32
-LT-Kaunas

17.07.2024 23:00
Lähetystä on yritetty luovuttaa.
POLAND

17.07.2024 23:00
Lähetys on palautettu lähettäjälle.
POLAND

17.07.2024 22:00
Lähetyksen toimitus on keskeytynyt
Lue lisää
POLAND

17.07.2024 22:00
Lähetys on palautettu lähettäjälle.
POLAND

17.07.2024 11:55
-EE-Itella Estonia

17.07.2024 11:46
Lue lisää
-EE-Jalgimae

16.07.2024 15:22
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
-LT-Kaunas

16.07.2024 10:16
Lähetys on matkalla Postille
Lue lisää

16.07.2024 07:32
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Lue lisää
POLAND

15.07.2024 22:30
Lähetys on otettu kuljetukseen lähtömaassa.
Lue lisää
POLAND
Täysin päätöntä menoa. Miten ihmeessä tuollainen vatkaaminen on edes mahdollista?

Ihan hienosti onnistuu OmaPosti apissa, kun syötti katuosoitteen, valitsi vain sopivan listalta.

IMG_8055.jpeg

Ihan hienosti onnistuu OmaPosti apissa, kun syötti katuosoitteen, valitsi vain sopivan listalta.

IMG_8055.jpeg
Tuossa on ainakin joskus ollut sellainen bugi että jos noita tietoja kirjoittaa käsin ruutuun eikä valitse sitä siitä listasta lopuksi niin herjailee että on tuntematon osoite. Itsekin joskus taistelin jonkun osoitteen kanssa tuota kun vetäisin ekalla kerralla vain copypastella osoitetiedot lomakkeelle. Sitten kun tajusi valita asiat siitä listalta niin homma toimi.

Tuossa on ainakin joskus ollut sellainen bugi että jos noita tietoja kirjoittaa käsin ruutuun eikä valitse sitä siitä listasta lopuksi niin herjailee että on tuntematon osoite. Itsekin joskus taistelin jonkun osoitteen kanssa tuota kun vetäisin ekalla kerralla vain copypastella osoitetiedot lomakkeelle. Sitten kun tajusi valita asiat siitä listalta niin homma toimi.
Itse en saanut edes mitään listaa silloin kun yritin lähettää. Herjasi vain ettei postinumero kelpaa.

Mitenköhän toimisi jos repisi koko postilaatikon hittoon. Mihin mahdollinen posti menisi ja kuka siitä ilmoittaisi? Suunnilleen kaikki on sähköisesti hoidettu enkä odota mitään kirjepostia.

Ilmaisjakelusta pääsisi eroon ja mainoksista vaikka laatikossa lukee EI MAINOKSIA.
Kokeile laittaa isolla "ei mainoksia, eikä ilmaisjakelua". Itsellä tuo tepsi ongelmaan. Tunnen postissa töissä olevan ja hän kehui, että nimenomaan kannattaa laittaa isolla tuo ilmoitus postilaatikkoon, että varmasti postikuski kiireessä huomaa.

Itse en saanut edes mitään listaa silloin kun yritin lähettää. Herjasi vain ettei postinumero kelpaa.
Eihän vaan ollut käytössä selain jossa mainosten ja skriptien esto lisäosia, taikka muita virityksiä? Ne kun rikkoo tuollaiset interaktiiviset sivustot helposti...
Itse käytän aina virallisiin ja kauppasivuilla erillistä selainta, jossa ei ole mitään lisäosia sekoittamassa.

Eihän vaan ollut käytössä selain jossa mainosten ja skriptien esto lisäosia, taikka muita virityksiä? Ne kun rikkoo tuollaiset interaktiiviset sivustot helposti...
Itse käytän aina virallisiin ja kauppasivuilla erillistä selainta, jossa ei ole mitään lisäosia sekoittamassa.
Opera nettiselaimena ja mainostenesto käytössä. Pitääkin harkita vaikka firefoxia kakkosselaimeksi, jossa mainostenesto pois päältä.
tälläistä en tullut edes ajatelleeksi.

Kokeile laittaa isolla "ei mainoksia, eikä ilmaisjakelua". Itsellä tuo tepsi ongelmaan. Tunnen postissa töissä olevan ja hän kehui, että nimenomaan kannattaa laittaa isolla tuo ilmoitus postilaatikkoon, että varmasti postikuski kiireessä huomaa.

On niin isolla ettei voi jäädä keneltäkään huomaamatta. Valkoinen loota ja musta tussi.

Mainoksista tuli mieleen että kävin yks keskiviikko kaverilla kerrostalossa, ylin kerros portaita neljänteen.. suunnilleen joka ovessa luki ettei mainoksia, ja joka ikisessä luukussa oli mainoksia. Ei toki postin vika vaan ulkopuolisen jakelun..

On niin isolla ettei voi jäädä keneltäkään huomaamatta. Valkoinen loota ja musta tussi.

Mainoksista tuli mieleen että kävin yks keskiviikko kaverilla kerrostalossa, ylin kerros portaita neljänteen.. suunnilleen joka ovessa luki ettei mainoksia, ja joka ikisessä luukussa oli mainoksia. Ei toki postin vika vaan ulkopuolisen jakelun..
No siinä tapauksessa ei auta valitettavasti kuin kärsiä mainoksista. Harmi, että jakajat eivät välitä "ei mainoksia" ilmoituksesta.

Aika hyvin kunnioittavat tuota ei mainoksia kiitos -tarraa ovessa. Ainoat mitkä ovat tulleet läpi viimeisten +20v aikana tästä huolimatta ovat olleet vaalimainoksia tai karvaranneparturi/pitseria mainoksia jotka jakavat itse. Aika monta kiloa jätepaperia on jäänyt vastaanottamatta.

OT: mä olen ihmetellyt jo pitkään miten nämä jätteet eivät mene nettiin, tyyliin syötä postinumero ja näet näköisversiot mainoksista ja ilmaisjskeluista siltä alueelta.

Aika hyvin kunnioittavat tuota ei mainoksia kiitos -tarraa ovessa. Ainoat mitkä ovat tulleet läpi viimeisten +20v aikana tästä huolimatta ovat olleet vaalimainoksia tai karvaranneparturi/pitseria mainoksia jotka jakavat itse. Aika monta kiloa jätepaperia on jäänyt vastaanottamatta.

OT: mä olen ihmetellyt jo pitkään miten nämä jätteet eivät mene nettiin, tyyliin syötä postinumero ja näet näköisversiot mainoksista ja ilmaisjskeluista siltä alueelta.
Paperisten mainostenjako on mielestäni täysin järjetöntä touhua nykyaikana. Ei tuo toiminta ole kannattavaa sekä tehokasta vaan aivan kivikautista touhua.
Jostain luin joskus että suoramainonta jakajat saavat tyyliin 7e bruttona tunnissa noiden jakamisesta. Olisi parempi vain lopettaa koko mainosposti vanhentuneena ja kannattamattomana juttuna.

Paperisten mainostenjako on mielestäni täysin järjetöntä touhua nykyaikana. Ei tuo toiminta ole kannattavaa sekä tehokasta vaan aivan kivikautista touhua.
Jostain luin joskus että suoramainonta jakajat saavat tyyliin 7e bruttona tunnissa noiden jakamisesta. Olisi parempi vain lopettaa koko mainosposti vanhentuneena ja kannattamattomana juttuna.
Ainakin ennen tuo palkka noiden mainosten jakamisesta on ollut suoraan jaettujen mainosten määrästä kiinni, eli mitä isompi jakelualue, sitä useampi postilaatikko ja sitä kautta isompi liksa. Ajan kanssa ei ainakaan silloin joskus yli 20v sitten ollut merkitystä.

Ja jos noita mainoksia tulee toistuvasti vaikka on "Ei mainoksia" -teksti postiluukussa tai postilaatikossa niin valitusta vaan jakelufirmalle, sieltä ärähdetään jakelijoille että opettelevat lukemaan. Ja itse olen todennut että jos joku laittaa vaalimainoksen minun postiluukkuuni niin totean "Tuo ehdokas ei vissiin osaa lukea, sitä en ainakaan äänestä" (vaikka eihän se ehdokas itse tietenkään niitä mainoksiaan jakele). Tällä alueella karvakäsipizzerioiden paperimainokset loppuivat kuin seinään kun Wolt ja Foodora aloittivat, ilmeisesti tilauksia siis riittää ilman mainontaakin.

Noiden mainosten määrä esimerkiksi Joulukuussa näin kahden paikkakunnan rajalla on muuten aika huikea kun tulee molempien paikkakuntien mainokset, joskus vuosia sitten otin "Ei mainoksia" -lapun pois postilaatikosta Joulukuun ajaksi ihan vaan kokeillakseni kuinka paljon mainoksia tulee, ja tulihan niitä. Varmaan parin metrin pino kuukaudessa pelkkiä mainoksia. Toki kuulemma nykyään paperimainoksia ei muutenkaan tule ihan yhtä paljoa kuin joskus aiemmin.

Kyllä meilläkin taloyhtiössä jotkut näyttävät haluavan mainoksia kun kaikilla ei ole kieltoa postiluukussa, tosin pääsääntöisesti nuo taitavat olla vanhempia (eläkeikäisiä) ihmisiä joten kai nuo osittain ovat ajankulua niille.

Posti jakoi ainakin ennen vanhaan ns. ykkösosoitteettomat mainokset kaikkiin kotitalouksiin huolimatta siitä, onko postiluukussa / laatikossa kielto ja se oli ihan sallittua, mutta nykytilanteesta en tiedä.

Ainakin ennen tuo palkka noiden mainosten jakamisesta on ollut suoraan jaettujen mainosten määrästä kiinni, eli mitä isompi jakelualue, sitä useampi postilaatikko ja sitä kautta isompi liksa. Ajan kanssa ei ainakaan silloin joskus yli 20v sitten ollut merkitystä.

Ja jos noita mainoksia tulee toistuvasti vaikka on "Ei mainoksia" -teksti postiluukussa tai postilaatikossa niin valitusta vaan jakelufirmalle, sieltä ärähdetään jakelijoille että opettelevat lukemaan. Ja itse olen todennut että jos joku laittaa vaalimainoksen minun postiluukkuuni niin totean "Tuo ehdokas ei vissiin osaa lukea, sitä en ainakaan äänestä" (vaikka eihän se ehdokas itse tietenkään niitä mainoksiaan jakele). Tällä alueella karvakäsipizzerioiden paperimainokset loppuivat kuin seinään kun Wolt ja Foodora aloittivat, ilmeisesti tilauksia siis riittää ilman mainontaakin.

Noiden mainosten määrä esimerkiksi Joulukuussa näin kahden paikkakunnan rajalla on muuten aika huikea kun tulee molempien paikkakuntien mainokset, joskus vuosia sitten otin "Ei mainoksia" -lapun pois postilaatikosta Joulukuun ajaksi ihan vaan kokeillakseni kuinka paljon mainoksia tulee, ja tulihan niitä. Varmaan parin metrin pino kuukaudessa pelkkiä mainoksia. Toki kuulemma nykyään paperimainoksia ei muutenkaan tule ihan yhtä paljoa kuin joskus aiemmin.

Kyllä meilläkin taloyhtiössä jotkut näyttävät haluavan mainoksia kun kaikilla ei ole kieltoa postiluukussa, tosin pääsääntöisesti nuo taitavat olla vanhempia (eläkeikäisiä) ihmisiä joten kai nuo osittain ovat ajankulua niille.
sanoit: "Ainakin ennen tuo palkka noiden mainosten jakamisesta on ollut suoraan jaettujen mainosten määrästä kiinni, eli mitä isompi jakelualue, sitä useampi postilaatikko ja sitä kautta isompi liksa. Ajan kanssa ei ainakaan silloin joskus yli 20v sitten ollut merkitystä".

Ajatuksena on, että mainosten jaosta saa 7e/tunti keskimäärin. Olipa se sitten mainosten määrästä kiinni tai ei niin tuo on se summa mitä keskimäärin tuosta jakamisesta saa tuntia kohden. Näin luin jostakin lehdestä joskus. Ihan kivaa hommaa tuo on pienestä palkasta johtuen lähinnä alle 18 vuotiaille jotka haluaa hieman bensarahaa mopoon. aikuisten ei edes kannata vaivautua, kun kaikista muista hommista maksetaan käytännössä huonoimmillaankin 11e/tunti.
Ainakin nuoriso pääsee oppimaan työelämää tuon kautta, eli jotakin positiivista tässäkin asiassa on.

Ainakin ennen tuo palkka noiden mainosten jakamisesta on ollut suoraan jaettujen mainosten määrästä kiinni
Mä meinasin kerran soittaa yhteen firmaan että onko tarkoitus että heidän kalliit mainokset löytyvät paperinkeräys laatikosta.
Noita on aiemminkin näkynyt.... se määrä nääs :)

Posti jakoi ainakin ennen vanhaan ns. ykkösosoitteettomat mainokset kaikkiin kotitalouksiin huolimatta siitä, onko postiluukussa / laatikossa kielto ja se oli ihan sallittua, mutta nykytilanteesta en tiedä.
Ainakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ole tullut mitään mainospostia tai ilmaisjakelua postiluukkuun kun on ollut tuo "Ei mainoksia" -tarra postiluukussa jos ei satunnaisia yksittäistapauksia ja vaalimainoksia lasketa.
sanoit: "Ainakin ennen tuo palkka noiden mainosten jakamisesta on ollut suoraan jaettujen mainosten määrästä kiinni, eli mitä isompi jakelualue, sitä useampi postilaatikko ja sitä kautta isompi liksa. Ajan kanssa ei ainakaan silloin joskus yli 20v sitten ollut merkitystä".

Ajatuksena on, että mainosten jaosta saa 7e/tunti keskimäärin. Olipa se sitten mainosten määrästä kiinni tai ei niin tuo on se summa mitä keskimäärin tuosta jakamisesta saa tuntia kohden. Näin luin jostakin lehdestä joskus. Ihan kivaa hommaa tuo on pienestä palkasta johtuen lähinnä alle 18 vuotiaille jotka haluaa hieman bensarahaa mopoon. aikuisten ei edes kannata vaivautua, kun kaikista muista hommista maksetaan käytännössä huonoimmillaankin 11e/tunti.
Ainakin nuoriso pääsee oppimaan työelämää tuon kautta, eli jotakin positiivista tässäkin asiassa on.
Tuo 7e/tunti ehkä on keskiarvo mutta tuossa on varmaan aika suuri hajonta jos vertaa vaikka tiivistä kerrostaloaluetta ja harvaa omakotitaloaluetta. Jossain isossa kerrostalokompleksissa jakaa varmaan pariin sataan asuntoon mainokset samassa ajassa kuin omakotialueella yhden kadunpätkän kymmeneen postilaatikkoon.
Mä meinasin kerran soittaa yhteen firmaan että onko tarkoitus että heidän kalliit mainokset löytyvät paperinkeräys laatikosta.
Noita on aiemminkin näkynyt.... se määrä nääs :)
Juu, noita on nähty että joku laiska jakaja on vaan dumpannut suurimman osan mainoksista lähimpään paperinkeräyslootaan. Kaverin taloyhtiössä tuota tapahtui heidän paperinkeräyslaatikkoonsa useammankin kerran ja hän siitä ilmoitteli jakelufirmalle. Kiittelivät kovasti tiedosta ja ilmeisesti jotain seurauksia tuosta tuli kyseiselle jakelijallekin. Toiselle kaverille kävi sellainen tapaus että joku oli heitellyt avaamattomia mainosnippuja alempien kerrosten parvekkeille. Kaveri lähetti siitä valituksen valokuvan kera (kuvassa avaamaton nippu keskellä partsin lattiaa) ja silloin ainakin oli sanottu että kyseinen jakelija ei ainakaan siltä jakokerralta saa latiakaan.

Ja viesti kyllä kulkee muutakin kautta mainosten jakelufirmoille. Jotkut mummot kun saattavat ihmetellä ja kysellä paikalliselta kauppiaalta että eikö he enää tarjouslehtisiä jaa ollenkaan ja kauppias sitten saattaa kysellä jakelufirmalta että mitähän vittua.

Mutta tämä alkaa mennä vähän keskusteluketjun aiheen ohi, Postihan ei taida juurikaan mainoksia jaella vaan sen homman hoitaa ihan muut firmat pääsääntöisesti.

Ja viesti kyllä kulkee muutakin kautta mainosten jakelufirmoille. Jotkut mummot kun saattavat ihmetellä ja kysellä paikalliselta kauppiaalta että eikö he enää tarjouslehtisiä jaa ollenkaan ja kauppias sitten saattaa kysellä jakelufirmalta että mitähän vittua
Joo mä tein 90 luvulla päivän jakelukeikan naapurin pitserialle niillä tuli tilauksia mutta joidenkin muiden jakamilta alueilta ei, tosin en ollut täydellinen jakaja joku mainos oli lipsahtanut ei mainoksia laatikkoon ja lankoja pitkin tuli katkeraa palautetta.

Noh mä olen sillä limitillä laitanko mainoskiellon laatikkoon kun lähistön keräyslaatikko poistettiin tosin nykyään lähinnä vain posti spämmää.

Kumma että tuo paperinkeräyslaatikko poistettiin luulis vieläkin olevan hyötyjätettä?

Ainakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ole tullut mitään mainospostia tai ilmaisjakelua postiluukkuun kun on ollut tuo "Ei mainoksia" -tarra postiluukussa jos ei satunnaisia yksittäistapauksia ja vaalimainoksia lasketa.

Tuo 7e/tunti ehkä on keskiarvo mutta tuossa on varmaan aika suuri hajonta jos vertaa vaikka tiivistä kerrostaloaluetta ja harvaa omakotitaloaluetta. Jossain isossa kerrostalokompleksissa jakaa varmaan pariin sataan asuntoon mainokset samassa ajassa kuin omakotialueella yhden kadunpätkän kymmeneen postilaatikkoon.

Juu, noita on nähty että joku laiska jakaja on vaan dumpannut suurimman osan mainoksista lähimpään paperinkeräyslootaan. Kaverin taloyhtiössä tuota tapahtui heidän paperinkeräyslaatikkoonsa useammankin kerran ja hän siitä ilmoitteli jakelufirmalle. Kiittelivät kovasti tiedosta ja ilmeisesti jotain seurauksia tuosta tuli kyseiselle jakelijallekin. Toiselle kaverille kävi sellainen tapaus että joku oli heitellyt avaamattomia mainosnippuja alempien kerrosten parvekkeille. Kaveri lähetti siitä valituksen valokuvan kera (kuvassa avaamaton nippu keskellä partsin lattiaa) ja silloin ainakin oli sanottu että kyseinen jakelija ei ainakaan siltä jakokerralta saa latiakaan.

Ja viesti kyllä kulkee muutakin kautta mainosten jakelufirmoille. Jotkut mummot kun saattavat ihmetellä ja kysellä paikalliselta kauppiaalta että eikö he enää tarjouslehtisiä jaa ollenkaan ja kauppias sitten saattaa kysellä jakelufirmalta että mitähän vittua.

Mutta tämä alkaa mennä vähän keskusteluketjun aiheen ohi, Postihan ei taida juurikaan mainoksia jaella vaan sen homman hoitaa ihan muut firmat pääsääntöisesti.
Suomen suoramainonta ja vastaavat firmat ovat ainakin kovasti jakaneet noita ilmaisjakeluita.

Vieläkö nuo jakaa? Mulla tais loppua jo pari vuotta sitten Helsingissä.
Kyllä Suomen suoramainonnalla on toimintaa vieläkin. Tietääkseni kotikaupungissani Lappeenrannassa ja todella monella muulla paikkakunnalla jakavat edelleen.
helsingistä en osaa sanoa sen enempää.

Viimeksi muokattu:

Tähän nyt on kait tulossa joku muutos että posti ei jaa enää mitään osoitteetonta, nyt kohta tai tulevaisuudessa. Jostain luin muttei nyt ole linkkiä tarjota.

Eilen piti olla toimitus dhl expressin paketilla, seurannan mukaan viimeisin merkintä on kuitenkin viime perjantailta.

Aiemmin dhln paketti tuli postin mukana ja ilmestyikin melkein heti sen seurantaan. Nyt on ollut hiljaista eikä näy missään lisätietoja missä mahdollisesti menee. Tarviikohan tässä olla dhlään päin yhteydessä.

Yritin tavaran myynneltä puljusta kysellä mikä homma niin kovasti vakuutteli että olisi tänään tulossa. Tiedä sit moneen tässä pitäisi päivystää.

Haitko lähetystunnuksella myös Postin seurannasta? Jos se on DHL:n ns. postilähetys eikä kuriirilähetys, sen seuranta loppuu kun viskaavat lähetysterminaalista ulos laivaan. Suomessa lähetys näkyy sitten Postin seurannassa kun merikontti saapuu Vantaalle käsittelyyn.

Haitko lähetystunnuksella myös Postin seurannasta? Jos se on DHL:n ns. postilähetys eikä kuriirilähetys, sen seuranta loppuu kun viskaavat lähetysterminaalista ulos laivaan. Suomessa lähetys näkyy sitten Postin seurannassa kun merikontti saapuu Vantaalle käsittelyyn.

Mulla on tollainen 10 numeroinen waybill numero ja sieltä löytyi seurannassa JD alkuinen koodi muttei kummallakaan näy postin seurannassa mitään.

Dhln sivulla viimeisin merkintä on näin:

Arrived at DHL Sort Facility HELSINKI - FINLAND
Friday, 25 October 2024 at 0.10 (UTC +01:00), HELSINKI - FINLAND

Odottamani paketti on nyt ollut viikon "rekisteröity" ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Mitä nyt taas :confused2:

Screenshot_20241105_073702_OmaPosti.jpg

Odottamani paketti on nyt ollut viikon "rekisteröity" ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Mitä nyt taas :confused2:

Screenshot_20241105_073702_OmaPosti.jpg
Vaikuttaisi siltä että jostain syystä pakettia ei ole noudettu vielä lähettäjän automaatista. Mulle on käynyt kerran samalla tavalla matkahuollon kanssa ja silloin soitin heidän aspaan ja tämän jälkeen paketti lähti liikkeelle. Varmaan joku bugi kyseessä että posti ei ole saanut ilmoitusta automaattiin jätetystä paketista tjsp.

Vaikuttaisi siltä että jostain syystä pakettia ei ole noudettu vielä lähettäjän automaatista.
Chat-aspan mukaan on haettu, mutta muuta ei osannut tai saanut sanoa mulle, vastaanottaja kun olen. Paketin lähettäjälle olivat kuulemma sanoneet että selvittelevät ja palaavat asiaan. Niin varmaan :D

Kai tässä täytyy vain toivoa että se jollain ihmeellä sieltä joskus tulee.

Onpas erikoinen tilanne. Tulossa lähetys kotiinkuljetuksella, tänään lajiteltu Kuopiossa ja kertoo, että voit valita tuontiajan viikon päästä 19.11. :D

Ei mulla kiire ole mutta jos ei ole järjestelmävirhe, niin aika outo.

IMG_8265.jpeg

Yleisesti postiin liittyen: olen jättänyt S-M -kokoiset paketit yleensä postiin siten, että olen ostanut S-paketin verkosta ja vienyt koodilla kassalle, jos ei ole mahtunut S-koon automaattiin. Toimiiko tämä isompienkin pakettien (L-XL) osalta?

Postin "Pikkupaketti", jaetaan suoraan postiluukkuun tai jätetään oven taakse mikäli ei mahdu. Tilasin saksan amazonista paketin, jonka tiedän olevan sen verran iso ettei postiluukusta mahdu, aiemmin aina tullut pakettiautomaattiin noudettavaksi, nyt tuli ilmoitus postilta et tulossa "pikkupakettina" ja jos ei mahdu postiluukusta jättävät oven taakse, kysymys kuuluu, kenen vastuulla on jos paketti varastetaan työpäivän aikana? Minä en ole pystynyt vaikuttamaan paketin toimitustapaan lainkaan. naapurissa säätiön asunto jossa yleensä laitapuolen kulkijoita asukkeina joten veikkaanpa ettei pakettia ole ovella odottamassa töistä tullessa.... argh...
1731999291898.png

Postin "Pikkupaketti", jaetaan suoraan postiluukkuun tai jätetään oven taakse mikäli ei mahdu. Tilasin saksan amazonista paketin, jonka tiedän olevan sen verran iso ettei postiluukusta mahdu, aiemmin aina tullut pakettiautomaattiin noudettavaksi, nyt tuli ilmoitus postilta et tulossa "pikkupakettina" ja jos ei mahdu postiluukusta jättävät oven taakse, kysymys kuuluu, kenen vastuulla on jos paketti varastetaan työpäivän aikana? Minä en ole pystynyt vaikuttamaan paketin toimitustapaan lainkaan. naapurissa säätiön asunto jossa yleensä laitapuolen kulkijoita asukkeina joten veikkaanpa ettei pakettia ole ovella odottamassa töistä tullessa.... argh...
1731999291898.png
Minua kiinnostaisi ihan sama asia. Jos en tilausvaiheessa pysty vaikuttamaan millaisena pakettina eli millaisella palvelulla joku lähetys tulee ja se päättää tulla pikkupakettina niin kuka vastaa jos se pöllitään rappukäytävästä? Ja voiko tuota jotenkin estää/kieltää jotenkin, että aina toimitettaisiin pakettiautomaattiin jos kukaan ei avaa ovea? Jollekin halvalle tavaralle ei ole niin väliä mutta joku satasen tuotekin alkaa jo vituttamaan jos joku random teini, nisti tai muu vastaava käy sen nappaamassa oven takaa.

Yhtäkkiä en ainakaan itse löytänyt tuosta oikein mitään tietoa, Postin sivuillakin oli lähinnä lähettämisestä tietoa ja ohjeita mutta en löytänyt mitään infoa tuollaisten pakettien vastaanottamisesta.

tulee mieleen pitääkö tässä alkaa itse rikkomaan lakia ja vaihtaa elektroninen ovisilmä (ei tallentava, vastaa siis normi ovisilmää) sellaiseen että tallentaa. esim joku kamerallinen ovikello yms, voi ainakin nähdä jos joku sen pöllii.

1731999291898.png
Joo, tuo oli kyllä kans vähän yllätys, kun OmaPostissa on laitettuna default pakettiautomaatti ja silti tuli väkisin suoraan kotiin ilman mitään mahdollisuutta säätää missään. Seuraava Amazonin paketti sitten taas kyseli mihin viedään/tuodaan, mutta oli kai sen verran isompi, että ei mennyt tuohon speksiin.

Paska systeemi kyllä.

Minua kiinnostaisi ihan sama asia. Jos en tilausvaiheessa pysty vaikuttamaan millaisena pakettina eli millaisella palvelulla joku lähetys tulee ja se päättää tulla pikkupakettina niin kuka vastaa jos se pöllitään rappukäytävästä? Ja voiko tuota jotenkin estää/kieltää jotenkin, että aina toimitettaisiin pakettiautomaattiin jos kukaan ei avaa ovea? Jollekin halvalle tavaralle ei ole niin väliä mutta joku satasen tuotekin alkaa jo vituttamaan jos joku random teini, nisti tai muu vastaava käy sen nappaamassa oven takaa.

Yhtäkkiä en ainakaan itse löytänyt tuosta oikein mitään tietoa, Postin sivuillakin oli lähinnä lähettämisestä tietoa ja ohjeita mutta en löytänyt mitään infoa tuollaisten pakettien vastaanottamisesta.
Sen OmaPostin "Oma noutopiste" asetuksen pitäisi kuvauksen perusteella hoitaa tuollaiset ts. sinne pitäisi mennä kaikki katuosoitteella tulevat jos puhelinnumero on tiedossa, mutta eipä näyttänyt toimivan.

Millähän tiedoilla sitä nyt taas pitäisi pari "IOSS lähetyksessä on puutteita" kirjettä tullata. Tilauksessa oli noin 10 tuotetta jotka lähtivät 5 eri kirjeenä ja pari näistä jäi nyt tilaan, että pitäisi itse tullata. Kirjeiden sisältöä ei lähettäjä eritellyt (lähtivät yhdellä lähetysilmoituksella ilman mitään koodia), lukevat kyllä kirjeiden päällä, mutta sitä ei vastaanottajana tietenkään näe ennenkö kirje on perillä.

Koko härdellissä on tämmöisiä pieniä ongelmakohtia joihin pystyisi vaikuttamaan kaikki muut tahot paitsi se, jonka vastuulle homma jätetään eli vastaanottaja.

Postin "Pikkupaketti", jaetaan suoraan postiluukkuun tai jätetään oven taakse mikäli ei mahdu ... ...kysymys kuuluu, kenen vastuulla on jos paketti varastetaan työpäivän aikana?
1731999291898.png

Tämä on kyllä p*ska muutos, itsekin tilasin Saksasta paketin (eBay) ja oletin että se menee entiseen tapaan Postista noudettavaksi kun en ole kotona. Postista sitten soittivat että jättivät paketin postilaatikkoon. Tuo on toki parempi kuin jättää oven eteen näkyville mutta silti huono kun kyseessä kuitenkin oli parin sadan euron tavara. eBayllehän tietenkin riittää että seuranta näyttää paketin olevan toimitettu ja jos sen joku varastaa niin eihän se tietenkään heidän ongelmansa ole.

Ei mennyt nyt ihan putkeen postin kotiinkuljetus. Paketin piti tulla 17-21 välillä, mutta eipä tullut ja mitään ilmoitusta ei ole tullut asian tiimoilta

1731999291898.png
Lähettäjä on tuossa Postin asiakas, joten jos lähettäjän valitsemalla toimitustavalla ei lähetys ei saavuta oikeaa vastaanottajaa, suuntaisin reklamaation lähettäjälle riippumatta siitä kuka ja missä vaiheessa sen on pöllinyt.

Lähettäjä on tuossa Postin asiakas, joten jos lähettäjän valitsemalla toimitustavalla ei lähetys ei saavuta oikeaa vastaanottajaa, suuntaisin reklamaation lähettäjälle riippumatta siitä kuka ja missä vaiheessa sen on pöllinyt.
lyllä se on posti joka heikentää palveluita, miten posti täyttää sen alkuperäisen tarkoituksen välittää kirje tai paketti vastaanottajalle, jos se jätetään kerrostalon asunnon oven taakse, ilman että vastaanottaja paikalla, ja sillä kuitataan lähetys toimitetuksi?

Statistiikka

Viestiketjuista
260 468
Jäsenet
74 602
Uusin jäsen
vilpau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom