Postin kulkemisen vaikeus

Ainakin puolet viestistäsi on ihan omaa värikynääsi. Omaa noutopistettä voi muuttaa OmaPostissa, sen ei tarvitse olla 3km päässä, jos lähempääkin löytyy.
Luuletko etten ole muuttanut? Oma noutopiste on ihan omalla kulmalla. Ei sinne ole yksikään paketti koskaan eksynyt (muut lähettifirmat sinne kyllä paketit taikoo). Niinsanottu kotiposti (joka on postin mielestä lähipostini) on triplassa ja sitä ei voi muuttaa vaan se menee postinumeron perusteella.
 
Luuletko etten ole muuttanut? Oma noutopiste on ihan omalla kulmalla. Ei sinne ole yksikään paketti koskaan eksynyt (muut lähettifirmat sinne kyllä paketit taikoo). Niinsanottu kotiposti (joka on postin mielestä lähipostini) on triplassa ja sitä ei voi muuttaa vaan se menee postinumeron perusteella.
Varmistan vielä: Oletko asettanut omaksi noutopisteeksi palvelupisteen vai pakettiautomaatin?

Minulla oli aluksi samantapainen ongelma Postin siirtäessä postinumeron mukaan määräytyvän "kotipostin" toiselle puolelle kaupunkia. Vaihdoin sitten OmaPostissa oman noutopisteen pakettiautomaatista lähikaupassa olevaan Postin noutopisteeseen. Tämän jälkeen olen tehnyt ohjauksen pakettiautomaattiin tilauskohtaisesti verkkokaupoissa ja lähetykset ovat tulleet pääosin joko valittuun automaattin tai omaan noutopisteeseen. Ainoa poikkeus on sekalaiset ulkomaiset lähetykset, joita Posti pitää kirjattuina kirjeinä. Ne menevät "kotipostiin".
 
1000057476.jpg


Kylläpäs taas kestää Vantaalta tulla 100km päähän 😂 Aspasta kyselin niin Ma-Ti pitäisi saapua.
 
Varmistan vielä: Oletko asettanut omaksi noutopisteeksi palvelupisteen vai pakettiautomaatin?

Minulla oli aluksi samantapainen ongelma Postin siirtäessä postinumeron mukaan määräytyvän "kotipostin" toiselle puolelle kaupunkia. Vaihdoin sitten OmaPostissa oman noutopisteen pakettiautomaatista lähikaupassa olevaan Postin noutopisteeseen. Tämän jälkeen olen tehnyt ohjauksen pakettiautomaattiin tilauskohtaisesti
verkkokaupoissa ja lähetykset ovat tulleet pääosin joko valittuun automaattin tai omaan noutopisteeseen. Ainoa poikkeus on sekalaiset ulkomaiset lähetykset, joita Posti pitää kirjattuina kirjeinä. Ne menevät "kotipostiin".
Ei näillä ole mitään väliä, kaikki kokeiltu. Mulla on myös kivenheiton päässä postin yrityspiste, joka aikaisemmin oli lähipostini. Sinne en ole koskaan saanut yhtään pakettia. Ainoa postin noutopiste (automaatteja on joka kulmalla) postinumerolleni on tripla, vaikka REDin posti on paljon lähempänä.

Noutopiste.png
 
Pitäisi lähettää paketti jonka mitat ovat 106 x 62 x 16 & 12kg. Postin sekä matkahuollon maksimi rajat näyttäisivät menevän aika pitkälti 100 x 60 x XX.

Onko kertynyt kokemuksia siitä kuinka tarkkoja käytännössä ovat posti/mh & kaupan kassa jos luon esim. helposti koodin maksaen XL-paketista ja veisin vain lähimpään kauppaan lähetettäväksi (ei toki pakettiautomaattiin) ?
 
Pitäisi lähettää paketti jonka mitat ovat 106 x 62 x 16 & 12kg. Postin sekä matkahuollon maksimi rajat näyttäisivät menevän aika pitkälti 100 x 60 x XX.

Onko kertynyt kokemuksia siitä kuinka tarkkoja käytännössä ovat posti/mh & kaupan kassa jos luon esim. helposti koodin maksaen XL-paketista ja veisin vain lähimpään kauppaan lähetettäväksi (ei toki pakettiautomaattiin) ?
Luultavasti joku kaupan asiamiesposti-henkilö ei tuollaista huomaa tai välitä mutta kyllä se lajittelussa viimeistään tulee ilmi että paketti on isompi kuin pitää ja saattaa tulla bumerangina takaisin lähettäjälle. Mikset ottaisi suosiolla XXL-pakettia?

XXL-paketti

Pisimmän sivun maksimimitta 200 cm. Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä korkeintaan 300 cm., 25 kg

Vie postiin. Perillä 1-3 työpäivässä.
 
Luultavasti joku kaupan asiamiesposti-henkilö ei tuollaista huomaa tai välitä mutta kyllä se lajittelussa viimeistään tulee ilmi että paketti on isompi kuin pitää ja saattaa tulla bumerangina takaisin lähettäjälle. Mikset ottaisi suosiolla XXL-pakettia?
Olet luultavasti ihan oikeassa, XXL tulisi vain omasta mielestäni kohtuuttoman kalliiksi kun pitäisi ottaa vielä särkyvä-lisäpalvelukin. Taidan sopia vain ostajan kanssa ja toimitan itse, matkaa näyttäisi tulevan yhteensä 150km verran.
 
Pitäisi lähettää paketti jonka mitat ovat 106 x 62 x 16 & 12kg. Postin sekä matkahuollon maksimi rajat näyttäisivät menevän aika pitkälti 100 x 60 x XX.

Onko kertynyt kokemuksia siitä kuinka tarkkoja käytännössä ovat posti/mh & kaupan kassa jos luon esim. helposti koodin maksaen XL-paketista ja veisin vain lähimpään kauppaan lähetettäväksi (ei toki pakettiautomaattiin) ?
Tarkista shipit.fi mitä tulisi paketille hintaa. Viimeksi olisi ollut postilla 19,90€ ja tuota kautta vähän päälle kympin.
 
Tarkista shipit.fi mitä tulisi paketille hintaa. Viimeksi olisi ollut postilla 19,90€ ja tuota kautta vähän päälle kympin.

Mielenkiintoista, palvelu antaa vaihtoehtoja mitä esim. Posti ei kerro omassa palvelussaan ja hinnatkin ovat edullisempia. Tein "testitilauksen" postia käyttäen mutta missään vaiheessa ei olisi antanut mahdollisuutta lisätä Postin omia lisäpalveluita, särkyvänä kun olisi tarkoitus lähetys tehdä, onko itselläsi kokemusta lisäpalveluiden lisäämisestä ? Myyjä keneltä itse alunperin ostin tuotteen viesteili käyttäneensä Matkahuollon M Maxia jossa siis maksimi mitat 20 x 60 x 100.
 
Mielenkiintoista, palvelu antaa vaihtoehtoja mitä esim. Posti ei kerro omassa palvelussaan ja hinnatkin ovat edullisempia. Tein "testitilauksen" postia käyttäen mutta missään vaiheessa ei olisi antanut mahdollisuutta lisätä Postin omia lisäpalveluita, särkyvänä kun olisi tarkoitus lähetys tehdä, onko itselläsi kokemusta lisäpalveluiden lisäämisestä ? Myyjä keneltä itse alunperin ostin tuotteen viesteili käyttäneensä Matkahuollon M Maxia jossa siis maksimi mitat 20 x 60 x 100.
Ei ole kokemusta lisäpalveluista. Tuolta pystyy lähettämään tavoilla mitä normaalisti posti tarjoaa vain yritysasiakkaille.
 
Mielenkiintoista, palvelu antaa vaihtoehtoja mitä esim. Posti ei kerro omassa palvelussaan ja hinnatkin ovat edullisempia. Tein "testitilauksen" postia käyttäen mutta missään vaiheessa ei olisi antanut mahdollisuutta lisätä Postin omia lisäpalveluita, särkyvänä kun olisi tarkoitus lähetys tehdä, onko itselläsi kokemusta lisäpalveluiden lisäämisestä ? Myyjä keneltä itse alunperin ostin tuotteen viesteili käyttäneensä Matkahuollon M Maxia jossa siis maksimi mitat 20 x 60 x 100.
Kyllä siellä on Postin Särkyvää-lisäpalvelu, paketin kokotietojen alla olevaa Lisävalinnat-valikkoa käyttäen (en ole käyttänyt):

1730152044691.png
 
Kiitos kaikille, en itse olisi oivaltanut katsoa lisävalinnat-kohtaa, postin kautta särkyvänä lähtee siis ja edullisemmin kuin suoraan itse postin kautta, jos siis edes tarjoaisivat vaihtoehtoa näillä mitoilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 862
Viestejä
4 463 267
Jäsenet
73 848
Uusin jäsen
rkah

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom