Postin kulkemisen vaikeus

17.9. tilattu Aliexpress paketti saapui 25.9. Suomeen, joten aika hyvä suoritus siihen mennessä. Mutta meidän rakas Postimme pääsee taas loistamaan, kun vielä tiistaina kaikki näytti periaatteessa hyvältä. 28.9. paketti oli lajiteltu ja 29.9. kuljetuksessa ja tämän jälkeen ei paketista ole havaintoja. Nyt jänätään meneeko viimeisellä 10 kilometrillä taas enemmän aikaa, kuin Kiinasta Suomeen.
Kun pakettia ei ruvennu näkymään, niin otin viime viikon torstaina chatin kautta yhteyttä Postiin, josta asiakaspalvelija lupasi soittaa paikalliseen Postin noutopisteelle, joka on tässä tapauksessa R-kioski ja lupasi palata asiaan, jos ei pakettia löydy.

Viikko meni ja mitään ei kuulunut, niin otin tänään päivällä uudestaan yhteyttä chatin kautta Postiin ja taas luvattiin ottaa yhteyttä noutopisteelle. Tällä kertaa antoi ohjeet, että jos se ei tänään ilmaannu seurannassa noudettavaksi, niin pitäisi olla yhteydessä. n. klo 17 sitten tuliki apista ilmoitus, että paketti on noudettavissa. Kellon aika oli sitä luokkaa milloin aika usein muutenkin ilmaantuu paketit noudettavaksi. Sitä en sitten tiedä oliko se paketti ollu jo ärrällä tämän reilu pari viikkoa, vai oliko sattumalta tänään löytäny jo muutenkin tiensä perille. No, pääasia, että se tuli perille.

Sitä kun luuli, että ensimmäinen paketti pitkään aikaan tulisi mallikkaasti perille, mutta tämäkin lähetys ryssittiin Postin toimesta. Sen verran karissu luottamus Postin toimintaan, että en suonu heille mahdollisuutta toimittaa erästä kauan odotettua näytönohjainta (sit kun niitä joskus tulee) vaan annoin mahdollisuuden Matkahuollolle, jolla on pakettiautomaatteja paikallisessa K-Supermarketissa tai jos se on täynnä, niin kassan kautta noukkimaan.
 
Joskus tahtoo mennä paketit väärään kaupunkiin, ja maksaahan se aina lähteä hakemaan
jotain parin euron tuotetta kymmenien kilometrien päästä.
Lisäksi siihen menee koko päivä.

Kirjoitinkin taas jälleen kerran huutonetin kehitystiimiin, että voisivatko lisätä uuden kentän
oikeille postitoimipaikoille, ettei paketit menisi vääriin paikkoihin.
Nykyään on monia tapoja lähettää esim. ärräpaketti, matkahuolto, posti, pakettiautomaatti yms. ja siksi täytyykin tästälähtien alkaa kirjoittamaan jokaiselle myyjälle oikeat postitoimipaikat.

Hyviä muistojahan noista väärään kaupunkiin postitetuista paketinhakureissuista on tietysti jo tullut vuosien aikana :D
Kerrankin täytyi aamulla jo lähteä bussilla, ja koko päivä kävellä sitten kaupungissa toiseen kaupunginosaan, josta sitten takaisin, ja odotella muutamia tunteja seuraavaa bussia.
Välillä syomässä ja kahvilla ja katselemassa vaikka kirppiksiä, samalla pohtien sitä, että olikohan tässä vaikkapa 1gb muistikamman hakemisessa mitään pointtia :D
 
Minun CDON-tilaus meni normaalisti Lietoon, mutta sitten se onkin viettänyt viikonlopun Tampereella käänneltävänä kolme kertaa (Lajittelu)
Nyt on ilmestynyt merkintä että olisi kuljetuksessa. Toivottavasti kuljetus siirtää pakettia tänne Helsinkiin päin, eikä johonkin Manselaiseen r-kioskiin.
Ja paketti on vantaalla, että eiköhän se tule oikeaan osoitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ensimmäistä kertaa törmättyä tilanteeseen, että Posti omatoimisesti ohjasi paketin pakettiautomaattiin asiamiespostin sijasta. Paketti oli ulkomailta tulossa ja siinä ei ollut puhelinnumeroani lainkaan, joten he lähettivät koodin ystävällisesti sähköpostilla, jonka lähettäjä oli antanut.

Jostain syystä etunimeni ainoat konsonantit kääntyvät varsinkin saksan suunnalla väkisin väärin päin, joten sähköposti lähti väärään osoitteeseen. En siis saa pakettiautomaatin koodia mistään, eikä posti voi sitä antaa.

Käytännössä siis paketin kyljessä lukee vastaanottajan kohdalla

Etunimi Sukunimi
Oikea osoitteeni

ja sähköposti on muodossa etumini.sukunimi@gmail.com. Postihan ei voi tietenkään asialle mitään koska eivät voi varmistua millään että paketti on minulle osoitettu, eikä herra Etuminille.
Paketti lähtee puuttuvan koodin vuoksi parin päivän päästä takaisin lähettäjälle :facepalm:

Lähettäjä teki puhelinnumeron muutospyynnön Postiin mutta hieman skeptinen olen että paketin vielä saan...
 
Amazonpaketti tulossa postin kautta. Piti tulla maanantaina, ei näkynyt. Tänään aamulla kahdeksalta postiäppi ilmoitti iloisesti paketin olevan toimitettu. Ei postimiestä näkynyt lähimaillakaan tuohon aikaan. Katsoin tarkemmin seurantaa, paketti luovutettu vastaanottajalle "Enossa", kun piti olla Espoossa. Amazonin aspa ei meinannut oikein uskoa asiaa, ovat Postiin yhteydessä.
 
Tuli ensimmäistä kertaa törmättyä tilanteeseen, että Posti omatoimisesti ohjasi paketin pakettiautomaattiin asiamiespostin sijasta. Paketti oli ulkomailta tulossa ja siinä ei ollut puhelinnumeroani lainkaan, joten he lähettivät koodin ystävällisesti sähköpostilla, jonka lähettäjä oli antanut.

Jostain syystä etunimeni ainoat konsonantit kääntyvät varsinkin saksan suunnalla väkisin väärin päin, joten sähköposti lähti väärään osoitteeseen. En siis saa pakettiautomaatin koodia mistään, eikä posti voi sitä antaa.

Käytännössä siis paketin kyljessä lukee vastaanottajan kohdalla

Etunimi Sukunimi
Oikea osoitteeni

ja sähköposti on muodossa etumini.sukunimi@gmail.com. Postihan ei voi tietenkään asialle mitään koska eivät voi varmistua millään että paketti on minulle osoitettu, eikä herra Etuminille.
Paketti lähtee puuttuvan koodin vuoksi parin päivän päästä takaisin lähettäjälle :facepalm:

Lähettäjä teki puhelinnumeron muutospyynnön Postiin mutta hieman skeptinen olen että paketin vielä saan...

No ota nyt Postin aspaan yhteyttä että siirtävät paketin automaatista asiamiespostiin
 
No ota nyt Postin aspaan yhteyttä että siirtävät paketin automaatista asiamiespostiin

Paketin vastaanottaja ei ole postin asiakas vaan se paketin lähettäjä. Eli ainoastaan lähettäjä voi moisen pyynnön esittää.
Itse ollut muutamia kertoja samassa tilanteessa ja aina jaksaa hämmästyttää miten mahdottomaksi asioiden hoitaminen postin kanssa muuttuu heti kun asiat poikkeavat vähänkään normaalista kaavasta.
Postissa ei ymmärretä sitä, että ulkomaalainen ei käsitä että meilläpäin postissa ei palvella ihmisiä vaan hän joutuu sen lomakkeen täyttämään ja pyytämään paketin siirtoa.
 
Paketin vastaanottaja ei ole postin asiakas vaan se paketin lähettäjä. Eli ainoastaan lähettäjä voi moisen pyynnön esittää.
Itse ollut muutamia kertoja samassa tilanteessa ja aina jaksaa hämmästyttää miten mahdottomaksi asioiden hoitaminen postin kanssa muuttuu heti kun asiat poikkeavat vähänkään normaalista kaavasta.
Postissa ei ymmärretä sitä, että ulkomaalainen ei käsitä että meilläpäin postissa ei palvella ihmisiä vaan hän joutuu sen lomakkeen täyttämään ja pyytämään paketin siirtoa.
Juuri näin. Ja taitaa olla vielä niin että tuo siirto asiamiespostiin on maksullinen, ja lähettäjä on velvollinen tuon maksamaan. Tuo puhelinnumeron muutospyynti oli sentään ilmainen.
 
5.10 lähtenyt paketti Saksasta liikenteeseen Hermes DE:n kuskaamana. 9.10 on paketti lajiteltu Hermesin lajittelukeskuksessa Hampurissa. 17trackin mukaan tämä on viimeinen merkintä.
Odottaako ne nyt lisää lähetyksiä tännepäin tulevaksi vai miksi ne sitä hautoo tuolla?

Olisinpa hoksannut pyytää lähetystä normaalin postin kautta, Hermes ei oikein vakuuta.
 
Onko ketään hommanut Brittein ebay ja global shipping? Mikäköhän firma kuljettaa Suomeen?
Briteissä sisäinen näyttää menevän Hermesillä.
Olen joutunut tuota global shippingiä käyttämään vain USA-tuonneista.
 
Onko ketään hommanut Brittein ebay ja global shipping? Mikäköhän firma kuljettaa Suomeen?
Briteissä sisäinen näyttää menevän Hermesillä.
Olen joutunut tuota global shippingiä käyttämään vain USA-tuonneista.
Postille nuo menevät, Pitney Bowesin käsittelyn jälkeen pitäisi tulla JJFI-seurantakoodi paketille.
 
5.10 lähtenyt paketti Saksasta liikenteeseen Hermes DE:n kuskaamana. 9.10 on paketti lajiteltu Hermesin lajittelukeskuksessa Hampurissa. 17trackin mukaan tämä on viimeinen merkintä.
Odottaako ne nyt lisää lähetyksiä tännepäin tulevaksi vai miksi ne sitä hautoo tuolla?

Olisinpa hoksannut pyytää lähetystä normaalin postin kautta, Hermes ei oikein vakuuta.

Ja kuin tilauksesta, saapumisilmoitus odotti kotona. Aika erikoista, ettei mitään tapahtumia ollut kirjattu tässä vajaan kahden viikon aikana.
 
Kyllä se tosiaan uusi normi on että paketti Postin varastossa seisoo päivän. Taas yksi paketti tullut yöllä tähän kaupunkiin ja aikaisin kuljetusaika on huomenna :tdown: Periaatteessa siis viimeiset 5 km kestää kuljetuksessa ajallisesti pisimpään vaikka muuten toiselta puolelta suomea tuleekin ihan hyvää vauhtia :D
 
Gigantin "ulkomailta tullut" SSD oli postin hallussa Lieto 20.10 klo 21:29 ja minulla Helsingissä 21.10 klo 15
Tämä paketti kulki oikein hyvin. Ja tilaus oli tehty 19.10
Liekö ulkomaat nyt sitten Ruotsi vai "ulkomaa" Ahvenanmaa, en tiedä. Tuoko Bring Ahvenanmaalta paketteja?
 
Kyllä se tosiaan uusi normi on että paketti Postin varastossa seisoo päivän. Taas yksi paketti tullut yöllä tähän kaupunkiin ja aikaisin kuljetusaika on huomenna :tdown: Periaatteessa siis viimeiset 5 km kestää kuljetuksessa ajallisesti pisimpään vaikka muuten toiselta puolelta suomea tuleekin ihan hyvää vauhtia :D

Oon nyt parin viikon sisään vastaanottanut 3 sellaista pakettia missä on tullut toimitustapakysely, ja jokaikinen niistä on toimitettu saman vuorokauden aikana kun seurantaan on kirjattu ensimmäinen merkintä Suomessa. Tämä siis Helsingissä.

Gigantin "ulkomailta tullut" SSD oli postin hallussa Lieto 20.10 klo 21:29 ja minulla Helsingissä 21.10 klo 15
Tämä paketti kulki oikein hyvin. Ja tilaus oli tehty 19.10
Liekö ulkomaat nyt sitten Ruotsi vai "ulkomaa" Ahvenanmaa, en tiedä. Tuoko Bring Ahvenanmaalta paketteja?

Gigantin keskusvarasto on Jönköpingissä, Ruotsissa.
 
Omassa Postissa näkyy muutaman saapuvan paketin tiedot. Onko tosiaan niin, että niiden sinne ilmestymisestä ei saa sähköpostiin ilmoitusta vaan pitäisi asentaa joku typerä ohjelma puhelimeen? Laskuista ja kirjeistä ilmeisesti kuitenkin tulee ilmoitus sähköpostiin.
 
Omassa Postissa näkyy muutaman saapuvan paketin tiedot. Onko tosiaan niin, että niiden sinne ilmestymisestä ei saa sähköpostiin ilmoitusta vaan pitäisi asentaa joku typerä ohjelma puhelimeen? Laskuista ja kirjeistä ilmeisesti kuitenkin tulee ilmoitus sähköpostiin.

Kyllä niistä pitäisi tulla ihan normaalisti sähköposti ja tekstari.
 
Omassa Postissa näkyy muutaman saapuvan paketin tiedot. Onko tosiaan niin, että niiden sinne ilmestymisestä ei saa sähköpostiin ilmoitusta vaan pitäisi asentaa joku typerä ohjelma puhelimeen? Laskuista ja kirjeistä ilmeisesti kuitenkin tulee ilmoitus sähköpostiin.
Minusta tuo on hyvä asia, en halua Postilta mitään spämmiä enää turhaan sähköpostiini, saan sinne jo ostopaikasta tilausvahvistuksen ja yleensä tiedon kun lähetys on lähtenyt seurantakoodin kera. OmaPosti on myös ihan toimiva appi eikä pyydä leipää vaikka se puhelimessa lepäileekin, ainoastaan vituttaa joskus tuleva mainos johon ei iOS-käyttäjänä ole tottunut.
 
Juuri näin. Ja taitaa olla vielä niin että tuo siirto asiamiespostiin on maksullinen, ja lähettäjä on velvollinen tuon maksamaan. Tuo puhelinnumeron muutospyynti oli sentään ilmainen.

Siirto asiamiespostiin kannattaa pyytää Postin aspasta, jos paketista uhkaa tulla sähköisten yhteystietojen puuttumisen takia ikiliikkuja, kuten minulla. Asiamiespostista paketin saa henkilöllisyystodistuksella ja seurantanumerolla. Ei pitäisi tulla kuluja.

Itselleni oli tulossa eBay-paketti Saksasta, tilattu osoitteineen kaikkineen erääseen Espoossa silaitsevaan yliopistoon minun nimelläni. Seurannan mukaan kaikki oli ihan OK, kunnes alkoi tulla herjoja: "Saapumisilmoitusta ei voitu toimittaa vastaanottajalle..." jne ja paketti päätyi lopulta Tapiolan postiin Espoossa. No sieltähän sen on aina ennenkin saanut noudettua, paitsi että... kyseinen posti on hiljan automatisoitu OmaPosti-kioskiksi lokeroineen ja asiakaspalveluhenkilökunta potkittu pois. Paketti oli siis lokerossa, mutta lokerokoodia ei voitu millään keinoin toimittaa asiakkaalle (saksalainen myyjä joko ei osannut tai kehdannut laittaa niin henkilökohtaisia tietoja kuin sähköpostia tai puhelinnumeroa pakettikorttiin, tai sitten tieto ei kulkenut Suomeen saakka). Kyseisessä postikonttorissa oli useamman sadan OmaPosti-lokeron lisäksi näppärä asiakaspalvelupääte, josta sai yhteyden videopuhelulla oikeaan ihmiseen. Hän totesi, että tilanne on nyt tämä, puhelinnumeroksi on ilmoitettu Nolla ja sähköpostiosoitteeksi "NOT AVAILABLE" ja lokerokoodia ei siksi voi antaa vaikka kuinka näyttäisi henkilöllisyystodistusta kameralle. Mutta paketin voisi kuitenkin siirtää johonkin miehitettyyn toimipisteeseen. Ehdotti jotain random asiamiespostia, jota en osannut helsinkiläisenä yhdistää mihinkään tuttuun paikkaan Espoossa (se oli K-market Pohjantähti ihan siinä lähellä, olisi pitänyt tajuta).

Pyysin siirron itselleni tutumpaan paikkaan eli kotikulmille Helsingin ainoaan (?) miehitettyyn postiin, Kasarmitorille. Tämähän kävi asiakaspalvelijalle, joten kiitin ja kumarsin, ja aloin innokkaasti seurata paketin liikkeitä. Varsin nopeasti se olikin siirtynyt Vantaan lajittelukeskukseen ja jo viikon sisällä oli siirtynyt Kasarmitorin postiin. Tosin vain infinitesimaalisen lyhyeksi hetkeksi, sillä mainitusta konttorista se pomppasi bumerangina takaisin Vantaan lajittelukeskukseen ja sitä tietä surullisen tuttuun Tapiolan miehittämättömään pakettiautomaattiin. Olihan paketissa espoolainen osoite, oikein yliopistolle osoitettu. Ja lokerokoodi jäi taas puuttumaan, koska saapumisilmoitusta ei voitu toimittaa jne... o_O

Pitkän ja hartaan jonotuksen jälkeen sain Postin aspan langan päähän, kerroin asiani ja vaadin saada paketin itselleni ennen kuin Järjestelmä palauttaa sen Saksaan tai johonkin muuhun singulariteettiin. Aspa lupasi selvittää asiaa, ja soittelikin jo parin tunnin kuluttua takaisin. Hän ehdotti, että paketti lähetettäisiin edelleen johonkin asiamiespostiin, josta vastaanottajan niminen henkilö sen hänen mukaansa saisi seurantanumerolla ulos. Näin myös tehtiin.

Tosin olin siinä samaan aikaan saanut aikaiseksi ihan Varmuuden vuoksi lähettää sakemannille englanninkielisen linkin Postin lomakkeeseen, jossa paketin lähettäjä voi muuttaa vastaanottajan puhelinnumeron. Kielivaikeuksista huolimatta hän ilmeisesti onnistui tässä, sillä pian puhelimeeni tupsahti Postin lähettämä lokerokoodi! Ja sitten olikin ns. Kiire hakea paketti sieltä Tapiolan postin automaatista ennen kuin se lähti matkalle kohti seuraavaa etappia... Onnistui. :cool:

Mutta tarinan opetus on se, että lokerokoodittoman ikiliikkujan pysäyttää helpoimmin pyytämällä ilmaisen siirron johonkin asiamiespostiin. Se K-kauppias tuskin pystyy pakettia edelleenlähettämään enää mihinkään mielenkiintoiseen noutopisteeseen. Liitteenä paketin matkaraportti, matkailusta kiinnostuneille.

Posti.png
 
Viimeksi muokattu:
Itselleni oli tulossa eBay-paketti Saksasta, tilattu osoitteineen kaikkineen erääseen Espoossa silaitsevaan yliopistoon minun nimelläni. Seurannan mukaan kaikki oli ihan OK, kunnes alkoi tulla herjoja: "Saapumisilmoitusta ei voitu toimittaa vastaanottajalle..." jne ja paketti päätyi lopulta Tapiolan postiin Espoossa. No sieltähän sen on aina ennenkin saanut noudettua, paitsi että... kyseinen posti on hiljan automatisoitu OmaPosti-kioskiksi lokeroineen ja asiakaspalveluhenkilökunta potkittu pois. Paketti oli siis lokerossa, mutta lokerokoodia ei voitu millään keinoin toimittaa asiakkaalle (saksalainen myyjä joko ei osannut tai kehdannut laittaa niin henkilökohtaisia tietoja kuin sähköpostia tai puhelinnumeroa pakettikorttiin, tai sitten tieto ei kulkenut Suomeen saakka). Kyseisessä postikonttorissa oli useamman sadan OmaPosti-lokeron lisäksi näppärä asiakaspalvelupääte, josta sai yhteyden videopuhelulla oikeaan ihmiseen. Hän totesi, että tilanne on nyt tämä, puhelinnumeroksi on ilmoitettu Nolla ja sähköpostiosoitteeksi "NOT AVAILABLE" ja lokerokoodia ei siksi voi antaa vaikka kuinka näyttäisi henkilöllisyystodistusta kameralle.
Tuo +358 0000000000 puhelinnumero on jokin ebay.de:n bugi. Tiedä vain mihin tuosta voi valittaa, kun ebay.de tuntuu tarjoavan ainoastaan puhelinnumeroa minne soittaa.
 
Mikähän siinä nyt vaan on niin vaikeata kun posti ei IKINÄ toimita mitään kotiovelle koska alaovi on kiinni? On muuten vitun hienoa asua kerrostalossa jossa alaovi on kiinni ja autoa en omista. painavat tavarat olis kiva tilata kotiinkuljetuksella mutta nah, ei postia kiinnosta, suoraan vaan seurantaan että ei paikalla/este/tms. Niin ja meillä on siis alaovella summeri/puhelin kyllä, jota posti ei koskaan käytä.

Näin on ollut jo iät ja ajat mutta nyt erityisesti alko vituttamaan kun tavara saapunut maahan jo viime viikolla asiasta tietämättäni (EMS kuljetustapana jolloin pitäis tulla kotiovelle). Paketti on siis maannut postissa jo viikon verran, enkä asiasta tietänyt koska sen lisäksi ettei posti voinut käyttää sitä helvetin summeria, niin eipä muuten ole myöskään toimitettu saapumisilmoitusta. Ei muuten voi olla niin että saapumisilmoituksen toimittamiseen menee yli viikko kun otetaan huomioon että pakettihan vissiin lähtee takaisinpäin 1-2vko sisällä saapumisesta. Nyt saakin yövuoron jälkeen juosta postiin ettei vaan lähde vahingossa takaisin ..

Voi vittu oikeasti. Kyllä jos vaan jonkun toisen palvelun voisi ottaa niin sen valitsisin, mutta ulkomailta etenkin tilatessa ei voi oikeen asiaan vaikuttaa .. DHL, Fedex sun muut maksavatkin jo ihan älyttömyyksiä nykyään. Pikku paketistakin veloitettaisiin yli 100€, viimeksi kun olin muka DHL:llä tilaavinani jotain. Joo jäi tilaamatta.
 
Mikähän siinä nyt vaan on niin vaikeata kun posti ei IKINÄ toimita mitään kotiovelle koska alaovi on kiinni? On muuten vitun hienoa asua kerrostalossa jossa alaovi on kiinni ja autoa en omista. painavat tavarat olis kiva tilata kotiinkuljetuksella mutta nah, ei postia kiinnosta, suoraan vaan seurantaan että ei paikalla/este/tms. Niin ja meillä on siis alaovella summeri/puhelin kyllä, jota posti ei koskaan käytä.

Näin on ollut jo iät ja ajat mutta nyt erityisesti alko vituttamaan kun tavara saapunut maahan jo viime viikolla asiasta tietämättäni (EMS kuljetustapana jolloin pitäis tulla kotiovelle). Paketti on siis maannut postissa jo viikon verran, enkä asiasta tietänyt koska sen lisäksi ettei posti voinut käyttää sitä helvetin summeria, niin eipä muuten ole myöskään toimitettu saapumisilmoitusta. Ei muuten voi olla niin että saapumisilmoituksen toimittamiseen menee yli viikko kun otetaan huomioon että pakettihan vissiin lähtee takaisinpäin 1-2vko sisällä saapumisesta. Nyt saakin yövuoron jälkeen juosta postiin ettei vaan lähde vahingossa takaisin ..

Voi vittu oikeasti. Kyllä jos vaan jonkun toisen palvelun voisi ottaa niin sen valitsisin, mutta ulkomailta etenkin tilatessa ei voi oikeen asiaan vaikuttaa .. DHL, Fedex sun muut maksavatkin jo ihan älyttömyyksiä nykyään. Pikku paketistakin veloitettaisiin yli 100€, viimeksi kun olin muka DHL:llä tilaavinani jotain. Joo jäi tilaamatta.

Tuskin käyvät edes alaovella asti jos tietävät että on lukossa. Suoraan vaan ruksi kohtaan: este asiakkaan luona.
 
Mikähän siinä nyt vaan on niin vaikeata kun posti ei IKINÄ toimita mitään kotiovelle koska alaovi on kiinni? On muuten vitun hienoa asua kerrostalossa jossa alaovi on kiinni ja autoa en omista. painavat tavarat olis kiva tilata kotiinkuljetuksella mutta nah, ei postia kiinnosta, suoraan vaan seuranta
Tuo nyt on lähinnä kuskista kiinni, ei mikään firman politiikka. Esim itselle tulee ihan nätisti ovelle summerin läpi postipaketit. Eipä tuossa kai muu auta kuin valittaa postille asiasta joka kerta ja toivoa että käskevät kusia hoitamaan hommansa paremmin.
 
Tuskin käyvät edes alaovella asti jos tietävät että on lukossa. Suoraan vaan ruksi kohtaan: este asiakkaan luona.
Juuh, kyllä minunkin kohdalla on aina summeri soinut ja päästetty postimies alaovesta sisään, kun on ollut kotiinkuljetus. Myöskin paketit tulee nätisti vuorokaudessa valittuun automaattiin Suomesta tilatessa. Taitaa olla paljon kiinni kuskista ja paikkakunnasta nämä asiat...
 
Juuh, kyllä minunkin kohdalla on aina summeri soinut ja päästetty postimies alaovesta sisään, kun on ollut kotiinkuljetus. Myöskin paketit tulee nätisti vuorokaudessa valittuun automaattiin Suomesta tilatessa. Taitaa olla paljon kiinni kuskista ja paikkakunnasta nämä asiat...

Näinhän se on. Kuskista kiinni. Tosin ne samat kuskit jotka jättävät kylmästi vaan soittamatta summeria ovat vuosi toisensa jälkeen postia kuskaamassa. Olkoonkin vaan yksittäisen postimiehen perseilyä, mutta hiljainen hyväksyntä tolle toiminnalle on.
 
Kauankohan noi paketit (tai siis tässä tapauksessa lienee kirjattu kirje virallisesti) yleensä marinoituu tuolla Postin ulkomaanterminaalissa? Viime torstai-iltana lähetetty Riikasta ja lauantaina saapui Suomeen. Sen jälkeen ei vaikuta tapahtuneen yhtään mitään.
 
Postilta tuli viesti lokerokoodilla, joten luulin, että saan tilaamani tuotteen. Lokerikon edessä tajusin, että nyt on vikaa jossain. Joka luukussa on oma koodinnäppäimistö ja viestissä ei ollut tietoa mihin lokeroon koodi käy. En alkanut lokerolottoa harrastamaan, vaan päätin selvittää lokeron kotona.

Ei löytynyt lokeronumeroa webbiseurannasta, tekstiviestistä eikä sähköpostista. Omapostista lopulta löytyi. On aika hanurista, että pitää joku tili olla ja mahdollisesti appi tai nettiliittymä.
 
Postilta tuli viesti lokerokoodilla, joten luulin, että saan tilaamani tuotteen. Lokerikon edessä tajusin, että nyt on vikaa jossain. Joka luukussa on oma koodinnäppäimistö ja viestissä ei ollut tietoa mihin lokeroon koodi käy. En alkanut lokerolottoa harrastamaan, vaan päätin selvittää lokeron kotona.

Ei löytynyt lokeronumeroa webbiseurannasta, tekstiviestistä eikä sähköpostista. Omapostista lopulta löytyi. On aika hanurista, että pitää joku tili olla ja mahdollisesti appi tai nettiliittymä.
Kyllä mulla ainakin viestissä lukee myös lokero? ainakin eilen tulleessa paketin tekstiviestissä.
 
Joo kyllä sen siinä tekstarissa pitäis lukea, sähköpostista mahdollisesti myöss.
OK. Voisi Posti päivittää järjestelmiään. S-kaupan ruokalokerot tulleet Postin lokeroiden tilalle ja Posti laittanut kokonaan uudet lokerot toisaalle. Toinen käsi ei tiedä mitä toinen tekee...
 
OK. Voisi Posti päivittää järjestelmiään. S-kaupan ruokalokerot tulleet Postin lokeroiden tilalle ja Posti laittanut kokonaan uudet lokerot toisaalle. Toinen käsi ei tiedä mitä toinen tekee...
Onhan se selvä että tekevälle sattuu. Postille vaan tuntuu sattuvan vähän keskivertoa enemmän :D
 
Onko kukaan lähettänyt ulkomaanpaketteja viimeisen viikon aikana? Viime keskiviikkona lähetetty paketti Saksaan on jumiutunut Tampereelle eikä seurannan mukaan liikahtanut eteenpäin sieltä viikossa mihinkään. Priority-paketti on kuitenkin.
 
Postilta tuli viesti lokerokoodilla, joten luulin, että saan tilaamani tuotteen. Lokerikon edessä tajusin, että nyt on vikaa jossain. Joka luukussa on oma koodinnäppäimistö ja viestissä ei ollut tietoa mihin lokeroon koodi käy. En alkanut lokerolottoa harrastamaan, vaan päätin selvittää lokeron kotona.

Ei löytynyt lokeronumeroa webbiseurannasta, tekstiviestistä eikä sähköpostista. Omapostista lopulta löytyi. On aika hanurista, että pitää joku tili olla ja mahdollisesti appi tai nettiliittymä.
Oiskohan siellä muuttunut vanha näytöllä varustettu automaatti noihin koodi lukkollisiin lokeroihin, mutta unohettu päivittää järjestelmään josta viestit tulee, että käytössä on nykyään koodi lukolla varustetut lokerot? :)
 
Kadotin tuossa taannoin lompakkoni ja piti tilailla uudet maksukortit pankista. Vahvistukset kummastakin kortista tuli verkkopankkiin peräkkäisinä päivinä. Toinen korteista tuli 1,5 viikkoa sitten, toista odottelen edelleen. Vahva veikkaus, että postia saa syyttää tästä.
 
Kauankohan noi paketit (tai siis tässä tapauksessa lienee kirjattu kirje virallisesti) yleensä marinoituu tuolla Postin ulkomaanterminaalissa? Viime torstai-iltana lähetetty Riikasta ja lauantaina saapui Suomeen. Sen jälkeen ei vaikuta tapahtuneen yhtään mitään.
Voin nyt todeta, että Postia ei ilmeisesti kiinnosta näistä tarjota mitään muuta seurantatietoa. Yhtäkkiä vaan pompsahti ilmoitus, että on noudettavissa.
 
Kadotin tuossa taannoin lompakkoni ja piti tilailla uudet maksukortit pankista. Vahvistukset kummastakin kortista tuli verkkopankkiin peräkkäisinä päivinä. Toinen korteista tuli 1,5 viikkoa sitten, toista odottelen edelleen. Vahva veikkaus, että postia saa syyttää tästä.
Tänne kortit toimitteli aamun kirjeiden jakeluyhtiö, ei Posti.
 
Osaako joku sanoa Matkahuollon pakettiautomaatteihin liittyen, että jos paketti on liian iso pakettiautomaattiin ja toimitetaan muualle, tässä tapauksessa 200m päähän, niin tuleeko se samana päivänä vai viivästyykö prosessi päivällä kuten Postin tapauksessa kävisi?

Olisihan se melko hupaisaa jos paketti kiikutetaan takaisin jakelukeskukseen vaikka uusi osoite sille on näkyvillä vanhasta.

Edit: Matkahuollolla toimitus tulee samana päivänä toisin kuin Postilla.
 
Viimeksi muokattu:
Postilla taas vähän tökkii. Torstaina lähetetty paketti ei ole vieläkään liikkunut mihinkään.
 
Ulkomaille viime viikon maanantaina lähetetty paketti Postin seurannassa päivitetty paikalliseen lajittelukeskukseen lähetyspäivälle, jonka jälkeen ei ole merkintöjä liikkeistä sen enempää Suomesta kuin USAstakaan. Postin aspan mukaan pitäisi kuitenkin olla lähtenyt Suomesta... seuraillaan.
 
Ulkomaille viime viikon maanantaina lähetetty paketti Postin seurannassa päivitetty paikalliseen lajittelukeskukseen lähetyspäivälle, jonka jälkeen ei ole merkintöjä liikkeistä sen enempää Suomesta kuin USAstakaan. Postin aspan mukaan pitäisi kuitenkin olla lähtenyt Suomesta... seuraillaan.
Itsellä meni Postin edellisessä lähetyksessä USAan viime kuussa vähän päälle 3 viikkoa lähetyksestä maahan saapumiseen ja siitä vajaa viikko perille, eli voi vielä hetken kestää. Kyseessä oli tosin kirjelähetys, ei paketti. Aiempina kuukausina on välillä kyllä mennyt paljon nopeamminkin, tuurista kiinni.

Posti kehottaa lähettämään EU:n ulkopuolelle menevät kirjeet ja paketit viimeistään 15.11., että ehtivät jouluksi perille: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/tiedotteet/20201102_ulkomaan_joulupostituksen_lahetyspaivamaarat

Jos on kiire niin kannattaa käyttää vaikka UPS Expressiä www.shipit.fi kautta, menee 2 päivässä USAan ja on usein Postin kuluttajalistahintaa halvempi.

edit: 3 viikkoa, ei 4.
 
Viimeksi muokattu:
Noin kuukausi sitten USA:sta lähtenyt Saksan kautta kulkenut DHL paketti..

webtrack.dhlglobalmail.com sanoo:
Exception
ATTEMPTED DELIVERY
Mon, November 2, 2020 at 5:35 PM FINLAND

kun taas www.dhl.com/fi-fi lähetyksen seuranta:
The shipment is ready for pick-up by the recipient. The recipient has been informed.
marraskuu, 02 2020 17:35 Paikallinen aika | Finland
Tietysti mistään ei ole tullut mitään ilmoitusta sähköpostiin, puhelimeen tai postiluukkuun, että kai tässä pitää parista lähipostista mennä kyselemään.. ?

Edit: posti.fi lähetysten seurannasta löytyi minne päätynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt odotellut EMS-pakettia, joka saapui perjantaina Suomeen. Tullasin sen heti lauantaina, kun pystyin. Viimeisin päivitys maanantailta "Lähetys on kuljetuksessa". Ei ole vielä edes lajiteltu. Tuleekohan edes tällä viikolla? Paketilla on kova kiire, en turhaan maksanut melkein 200 euroa nopeimmasta mahdollisesta toimituksesta. Toimitusajaksi luvattiin 2-8 työpäivää ja nyt on jo kahdeksas työpäivä. Mikähän tuossa kestää? Ilmeisesti EMS-pakettejen pitäisi tulla nopeimpia mahdollisia reittejä muusta postista erillään, mutta aika pitkään tuo on nyt tuolla jumittanut.
1604485936.png

Onko muuten kenelläkään tietoa siitä, että soittavatko postin kuljettajat kun ovat ovella? Ovisummerini ei nimittäin toimi. Tuota ei ole kai mahdollista ohjata mihinkään postin toimipisteeseen
 
Olen nyt odotellut EMS-pakettia, joka saapui perjantaina Suomeen. Tullasin sen heti lauantaina, kun pystyin. Viimeisin päivitys maanantailta "Lähetys on kuljetuksessa". Ei ole vielä edes lajiteltu. Tuleekohan edes tällä viikolla? Paketilla on kova kiire, en turhaan maksanut melkein 200 euroa nopeimmasta mahdollisesta toimituksesta. Toimitusajaksi luvattiin 2-8 työpäivää ja nyt on jo kahdeksas työpäivä. Mikähän tuossa kestää? Ilmeisesti EMS-pakettejen pitäisi tulla nopeimpia mahdollisia reittejä muusta postista erillään, mutta aika pitkään tuo on nyt tuolla jumittanut.
1604485936.png

Onko muuten kenelläkään tietoa siitä, että soittavatko postin kuljettajat kun ovat ovella? Ovisummerini ei nimittäin toimi. Tuota ei ole kai mahdollista ohjata mihinkään postin toimipisteeseen
Postin kuljettajat eivät ainakaan omassa tapauksessa soittaneet viime vuonna, oli vain ilmoitus että yritetty jakaa sen jälkeen siirretty lähipostiin josta hain paketin.

Ulkomailta kun tulee tavaraa niin kannattaa varautua että jos ei ole lajiteltu yms, niin 3-4 päivää tullissa kunnes mahdollisesti paketti lähtenyt kuljetukseen / saapunut perille, ainakin viime vuonna mitä tilasin banggoodista ja muualta kiinakaupoista.
 
Viimeksi muokattu:
Saksasta tilasin UPS:llä ja tuli nopeasti parissa päivässä Tampereella. Siellä on kököttänyt perjantaista lähtien. Tuntuu ettei ennen koronaa ollut näin takkuista?
 
Tähän on vähän jo tottunut että kirjeet jaetaan kylällä vähän sinne sun tänne. Meille tulee yleensä muiden dna ja vakuutus kirjeitä, kylän toiselle puolelle jaetaan elisat ja teliat. Tällä viikolla tilanne on mennyt jännäksi kun ilmoitus saapuneesta paketista saapuu mutta paketteja ei ole toimitettu lähikauppaan vaan jaettu muille taloille. Kylän Facebook ryhmässä etsitään vielä kahta kirjelähetystä ja paria pakettia. Suurin osa on nyt jaettu kyläläisten toimesta oikeisiin osoitteisiin. Melkein voisi ehdottaa jo postille että jättää kaikki yhteen paikkaan mistä sitten vaikka kerran viikossa käy selaamassa onko tullut itselle jotain, olisi vähemmän säätöä.
 
Aliexpressin paketti kävi ilmeisesti ovella reilun kuukauden odotuksen jälkeen ja posteljooni oli jättänyt siitä noutoilmoituksen. Meni postiin hakemaan pakettia, niin siellä sanottiin ettei sitä löydy mistään ja että koneella lukee että se on lähetetty jostain syystä "vastaanottajan uuteen osoitteeseen", joka osoitti sinne postitoimistoon jossa juuri olin. Eivät kuulemma pystyneet selvittämään Postin toimipisteessä asiaa tarkemmin, vaan pyysivät seuraavana päivänä ottamaan yhteyttä Postin nettisivujen kautta chattiin ja kyselemään sieltä. Chatti ei ollut käytössä, joten piti soittaa sillä Postin suolaisella minuuttihinnoittelulla asiakaspalveluun, jossa lopulta selvittivät että paketti on menossa takaisin lähettäjälle Kiinaan, eikä asiaan voi vaikuttaa enää mitenkään. Eivät osanneet myöskään kertoa miksi näin on tapahtunut. Tarjosi hyvitykseksi postimerkkejä. :facepalm:

Ei helvetti mikä vitsi koko firma.
 
Mistäs muuten voi nähdä varmemmin onko joku pakettiautomaatti kaikkien käytössä vai vain joidenkin? Mä valitsin tuolta oma posti sovelluksesta oletuspakettiautomaatiksi tuollaisen yksityisen 24h automaatin. Ajattelin että tällöin sen voi hakea milloin tahansa.

Siinä postin järjestelmässä ei lukenut mitään muuta erikoista. Joissain automaateissa luki että "asukkaiden käytössä", mitkä tietysti siis eivät ole kaikkien käytettävissä. Nyt tuossa taannoin kun yritin verkkokauppa.comin kautta tilata 3070:aa, siellä automaattia valitessa(koska tietty sekin pitää valita, ei voi käyttää oletusta), se systeemi varoitti yksityisistä automaateista että pitäisi varmistaa että sinne on pääsy.

Eli voiko tuohon postin systeemin mukaisesti luottaa siihen että jos siinä ei automaatista mitään erityistä lue, niin siihen on kaikille pääsy? Ja mitä sitten jos vahingossa tilaa jotain joka päätyy tai on vielä matkalla sellaiseen automaattiin johon ei ole pääsy, voiko kuinka helposti ja mitä kautta sen saada ohjattua(siis postin jonkun systeemin tai asiakaspalvelun kautta mieluiten?) toiseen automaattiin?
 
Mistäs muuten voi nähdä varmemmin onko joku pakettiautomaatti kaikkien käytössä vai vain joidenkin? Mä valitsin tuolta oma posti sovelluksesta oletuspakettiautomaatiksi tuollaisen yksityisen 24h automaatin. Ajattelin että tällöin sen voi hakea milloin tahansa.

Siinä postin järjestelmässä ei lukenut mitään muuta erikoista. Joissain automaateissa luki että "asukkaiden käytössä", mitkä tietysti siis eivät ole kaikkien käytettävissä. Nyt tuossa taannoin kun yritin verkkokauppa.comin kautta tilata 3070:aa, siellä automaattia valitessa(koska tietty sekin pitää valita, ei voi käyttää oletusta), se systeemi varoitti yksityisistä automaateista että pitäisi varmistaa että sinne on pääsy.

Eli voiko tuohon postin systeemin mukaisesti luottaa siihen että jos siinä ei automaatista mitään erityistä lue, niin siihen on kaikille pääsy? Ja mitä sitten jos vahingossa tilaa jotain joka päätyy tai on vielä matkalla sellaiseen automaattiin johon ei ole pääsy, voiko kuinka helposti ja mitä kautta sen saada ohjattua(siis postin jonkun systeemin tai asiakaspalvelun kautta mieluiten?) toiseen automaattiin?
Ei noihin yksityisiin ole yleensä pääsyä, kun ovet lukossa paikoissa missä ne on ja eivät muutenkaan ole tarkoitettu muille, kuin talon asukkaille. Parempi jättää yrittämättä jos pakettinsa haluaa saada nopeasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom