Postin kulkemisen vaikeus

En yhtään ihmettele näillä työtunneilla mitä itsekki joutunu tekemään jos mennään sieltä mistä aita on alin :dead:

Onneksi itsellä on sentään jokaisen nimen kohdalla iso nappi, kun rapussa asuu 11 muuta mun lisäksi. On paneelissa tilaa ollut kunnon kokoisille nimille.

Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.

Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.

Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.

Eikö tuo särkyvää tarra ole muutenkin merkki siitä että pakettia voi käyttää jalkapallona? Ihmettelen aina kun postipakettiin laitetaan särkyvää tarrat mutta ei kuitenkaan oteta vakuutusta.

Joskus muinoin postinjakelussa ollessani puhuttiin varovasti rikottavista lähetyksistä huumorimielessä.

Pelkkä varovasti rikkottava tarra tarkoitti lähinnä sitä, että ei laitettu pakettia rullakon alimmaksi, vaan ylimmäksi josta lajittelukeskuksen porukka osasi ottaa ne ensin pois, ennen kuin kippasivat rullakon ympäri lajittelukoneiden syövereihin.

Eipä ne särkyvää tarrat mitään auta, jos ei ole erikseen tilattu palveluna sitä särkyvää. En niin matkahuollosta tiedä, mutta esim postilla jos ne paketit vain teippaa särkyvää teipillä ja paketti kulkeutuu samassa häkissä/lavalla kuin tavalliset pakettit niin siellä ne linjastoon menee ilman, että kukaan siitä edes huomaa. Kun postilla on myös automaattilinjastoja joissa ihmisiä ei ole tarkkailemassa jokaista pakettia. Jos on tilattu särkyvää lisäpalvelu niin silloin paketti erotellaan jo lähtöpäässä eripaikkaan jotta lajittelukeskuksessa se voidaan edes huomioida. Toki voi olla että särkyvää tarra auttaa ainakin siinä että loppupäässä sitä voidaan mahdollisesti käsitellä vähän varovaisemmin, mutta se on kiinni ihan vain henkilöstä joka sattuu olemaan töissä. Näin minulle on ainakin kerrottu postin työntekijän kautta.

*Edit Ja toisaalta ymmärrän sitä miksi nähdä ennemmän vaivaa vain siksi että joku teippaa kylkeen särkyvää? Sitä varten se myydään lisäpalveluna kun siitä aiheutuu enemmän kuluja.

Millähän logiikalla Matkahuolto jakaa lähetykset noutopisteisiin. Mulle tuli tänään 2 pakettia eri paikoista Matkahuollon pakettina. Toinen on noudettavissa Matkahuollon asiamiespisteestä kaupungin keskustasta ja toinen pikkukaupasta täysin eri laidalta kaupunkia.
Molempiin on minun kotoa lähestulkoon sama matka, mutta kun nämä on juuri vastakkaisissa suunnissa.

Millähän logiikalla Matkahuolto jakaa lähetykset noutopisteisiin. Mulle tuli tänään 2 pakettia eri paikoista Matkahuollon pakettina. Toinen on noudettavissa Matkahuollon asiamiespisteestä kaupungin keskustasta ja toinen pikkukaupasta täysin eri laidalta kaupunkia.
Molempiin on minun kotoa lähestulkoon sama matka, mutta kun nämä on juuri vastakkaisissa suunnissa.
Laita palautetta Mutkahuollolle.

Matkahuolto - Ei haukku haavaa tee | NoNoNo

Mites tuon 2,90e "palvelumaksun" kanssa tulisi toimia? Jäi lähetys nalkkiin tullipostiin, arvo alle 22e joten tullipostista tuli vapautus sille mutta pitääkö tuosta erikseen kysellä postilta että paketti jatkaisi matkaansa? Kiristysmaksua en ajatellut maksaa eikä sitä ilmeisesti tässä tapauksessa edes tarvitse.

Mites tuon 2,90e "palvelumaksun" kanssa tulisi toimia? Jäi lähetys nalkkiin tullipostiin, arvo alle 22e joten tullipostista tuli vapautus sille mutta pitääkö tuosta erikseen kysellä postilta että paketti jatkaisi matkaansa? Kiristysmaksua en ajatellut maksaa eikä sitä ilmeisesti tässä tapauksessa edes tarvitse.
Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksella

Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksella

Joo siis se on tehty ja vapautus tuli kuten sanoin, mutta vaatiiko tuo vielä muita toimenpiteitä?

Kai noilla uusilla automaateilla mihin ei laiteta helposti-koodia lähtee paketti mihin en kirjoittanut sitä koodia? :btooth:

Niillä vanhoilla en laittanu mitään ja hyvin toimi, nyt ei oo seurantaan päivittynyt mitään.

Itselläni päivittyi tiedot 0.00 aikaan. Vanhoissa tiedot tulit melkein heti, mutta uudemmissa näköjään lähettää tiedot kerran päivässä.

• Tykkää
Reactions: Zan
Tämä kyllä varmaan sopii sekä ja että "Tyhmät ihmiset" ja "Miksi tänään vituttaa".

(20)Valkaa kuva (4K) --> (30)upload postin nettiin --> (10) alle 300dpi --> mitä vittua --> uudelleen --> kuva ok --> kirjoita tervehdykset jne (50)--> verkkomaksu --> painat väärää "pankkia" --> paluu postin verkkokauppaan, ostoskori tyhjä --> GOTO 10 -->30 --> 10 --> 20 --> 30 --> 40 --> 50 --> then goto 10, If ok exit, tjsp :). Vieläkin on synttärikortti tilaamatta.

Saksasta tulevassa paketissa näkyy seurantatiedoissa:

Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse
23.11.2020 klo 13:24
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu
23.11.2020 klo 13:23

Pitääkö olla huolissaan? Mitään sähköposteja en Postilta ole saanut. Postinumero näkyy oikein seurannassa. Luultavasti paketti ei ole vielä saapunut Suomeen.

Nyt näköjään alkaa taas pahenemaan tuo Postin paketin noutopaikka-satunnaisgeneraattori. Taas meni pari pakettia liki 10km päähän noudettavaksi vaikka lähempänä olisi ollut ainakin 5-6 pakettiautomaattia ja vähintään saman verran asiamiesposteja. Pikkusen kiinnostaisi millä logiikalla noita paketteja oikein arvotaan noihin kun kaikki menee eri paikkoihin ja kauas toisistaan. Jotenkin tuntuisi että noissa on joku logiikka kun joistakin paikoista tulevat paketit tuntuvat herkemmin eksyvän noihin kauempana oleviin paikkoihin ja jostain toisesta paikasta tulevat useammin johonkin tiettyyn pisteeseen ja jotkut harvat jopa niihin paikkoihin mihin ne alunperin on tilattu.

Tuolla "valitse haluamasi noutopaikka" -valinnalla ei kyllä nykypäivänä tunnu olevan mitään vaikutusta, varmaan alle joka kymmenes paketti päätyy sinne.

Mä kanssa totesin että tuo oma noutopiste on ihan turha laittaa pakettiautomaatiksi. Mulla oli lähellä oleva valittuna, ja ennen kaikkea suunnalla missä liikun lähes päivittäin. Lauantaina varhain aamulla mun RTX saapui Liedosta Turkuun. Jossain noin kilsan päässä se uinui pari päivää vaikka vielä lauantaina Posti jakoi jopa päiväpostia Turussa. Maanantaita aamuyöstä se lähti seurannan mukaan takaisin Lietoon, koska automaatti kuulemma täynnä. Myöhemmin aamulla se oli keskustan postikonttorin automaattiin viety. Mä vähän jopa epäilen tuota automaattien täynnä olemista. Mä luulen että se on "excuse of the day" jolla ne lykkää paketit sinne minne vähimmällä vaivalla saa.

Joka muuten ei olisi erityisen kaukana tai mitenkään mainitsemisen arvoista...mutta sitten samaan aikaan mulle on lähetetty sim kortti on maanantaina tullut noudettavaksi Länsikeskuksen postista.

Mä en edes ymmärrä miksi se nyt mentiin lähettämään postiin. Kun just reilu kuukausi aiemmin siirsin Telian liittymän tuolle samaiselle Elisalle. Se sim kortti onnistuttiin lähettämään mulle suoraan kotiin. Lähes samalla tavalla tein tilauksen, kirjautuneena omiin tietoihin ja luultavasti myös tunnistautuneena pankkitunnuksillakin.(en ihan varma) Tää oli samanlainen siirto toinenkin liittymä Telialta Elisalle, ainoa ero että tää jälkimmäinen oli latausliittymä.

Eli ei tuota noutopistettä uskalla valita kuin varsinaiseksi postiksi. Tällöin toivon mukaan sekä paketit että tälläiset harvinaiset kirjatut kirjeen jotka jostain syystä täytyy lähettää näin, päätyisivät kaikki samaan paikkaan joka vielä toivottasti on oman reittien varrella sopivasti, kuten tuon noutopisteen idea kai alunperin oli.

Täällä taas case-posti menossa. Jimms'ltä tilattu monipakettilähetys, josta yksi paketti lähtenyt eri noutopisteeseen, kuin muut. Kuinkas ollakaan, tänään lähdin pakettia hakemaan, mutta lukkokoodi ei toiminut. Tuon jälkeen vilkaisu seurantaan ja paketti on sen mukaan haettu tasan minuutti saapumisen jälkeen lokerosta.

1605447456044.png

Ei vaan kolme minuuttia. Noi "on tavoiteltu" tarkoittaa sähköpostin ja tekstiviestin lähettämistä, ei muuta. Toki jotain tuossa on pielessä tietysti.

Viimeksi muokattu:
Nyt näköjään alkaa taas pahenemaan tuo Postin paketin noutopaikka-satunnaisgeneraattori. Taas meni pari pakettia liki 10km päähän noudettavaksi vaikka lähempänä olisi ollut ainakin 5-6 pakettiautomaattia ja vähintään saman verran asiamiesposteja. Pikkusen kiinnostaisi millä logiikalla noita paketteja oikein arvotaan noihin kun kaikki menee eri paikkoihin ja kauas toisistaan. Jotenkin tuntuisi että noissa on joku logiikka kun joistakin paikoista tulevat paketit tuntuvat herkemmin eksyvän noihin kauempana oleviin paikkoihin ja jostain toisesta paikasta tulevat useammin johonkin tiettyyn pisteeseen ja jotkut harvat jopa niihin paikkoihin mihin ne alunperin on tilattu.

Tuolla "valitse haluamasi noutopaikka" -valinnalla ei kyllä nykypäivänä tunnu olevan mitään vaikutusta, varmaan alle joka kymmenes paketti päätyy sinne.

En tiedä mikä logiikka noissa on. Usein on myös vaikea löytää sitä lähintä pakettiautomaattia toimitusvaihtoehdoksi tilausta tehdessä, vaikka olisi paikannus päällä. Monesti näytetään ensin 10 kauempana olevaa automaattia. Kaikilla sivuilla listaa ei edes pääse selaamaan niin pitkälle, että se 200 metrin päässä oleva automaatti löytyisi.

Onko kenelläkään kokemusta asiakaspalautuksen tekemisestä pakettiautomaatilla Postin Helposti-koodilla? Kokeilin sitä tänään ensimmäistä kertaa, mutta homma ei mennyt ihan nappiin. Täytin netissä palautuslomakkeen ja valitsin M-kokoisen lokeron. Sen jälkeen sain koodin ja lähdin viemään pakettia automaatille. Automaatti hyväksyi koodin, mutta tarjosikin siihen vain S-kokoista lokeroa. Tuo paketti ei sellaiseen mahdu, joten piti peruuttaa palautus. Kotiin palattuani vielä varmistin, että olin valinnut M-kokoisen lokeron palautuslomaketta täyttäessäni. Mikähän tässä meni pieleen? Nettilomake sanoi, että lokeroa ei tarvitse varata etukäteen. Voisiko kuitenkin olla niin, että kaikki M-kokoiset lokerot olivat täynnä? Siinäkin tapauksessa olisi omituista, että automaatti tarjoaisi tilalle pienempää lokeroa, eikä mainitsisi mitään siitä, että haluttua kokoa ei ole saatavilla.

Onko kenelläkään kokemusta asiakaspalautuksen tekemisestä pakettiautomaatilla Postin Helposti-koodilla? Kokeilin sitä tänään ensimmäistä kertaa, mutta homma ei mennyt ihan nappiin. Täytin netissä palautuslomakkeen ja valitsin M-kokoisen lokeron. Sen jälkeen sain koodin ja lähdin viemään pakettia automaatille. Automaatti hyväksyi koodin, mutta tarjosikin siihen vain S-kokoista lokeroa. Tuo paketti ei sellaiseen mahdu, joten piti peruuttaa palautus. Kotiin palattuani vielä varmistin, että olin valinnut M-kokoisen lokeron palautuslomaketta täyttäessäni. Mikähän tässä meni pieleen? Nettilomake sanoi, että lokeroa ei tarvitse varata etukäteen. Voisiko kuitenkin olla niin, että kaikki M-kokoiset lokerot olivat täynnä? Siinäkin tapauksessa olisi omituista, että automaatti tarjoaisi tilalle pienempää lokeroa, eikä mainitsisi mitään siitä, että haluttua kokoa ei ole saatavilla.

Mulla kävi sama. Meinasin saada slaagin. Meinasin myös lähteä suoraan vaan kävelemään pois. Siinä piti tehdä niin, että piti avata se liian pieni luukku, tämän jälkeen sulkea se luukku, ja sitten vasta automaatti ilmoitti että "aijjaa, eikö mahtunut, no ota tästä isompi luukku".

Aivan helvetin typerä systeemi.

Mulla kävi sama. Meinasin saada slaagin. Meinasin myös lähteä suoraan vaan kävelemään pois. Siinä piti tehdä niin, että piti avata se liian pieni luukku, tämän jälkeen sulkea se luukku, ja sitten vasta automaatti ilmoitti että "aijjaa, eikö mahtunut, no ota tästä isompi luukku".

Aivan helvetin typerä systeemi.

Ai jaaha. :facepalm: Onneksi automaatti on melkein vieressä, niin on helppo käydä koittamassa uudestaan.

UPSilta tulossa lähetys jonka "yritti" toimittaa Liuttu Logistics. Seurannan mukaan käyty yrittämässä joskus tänään illalla, mutta kukaan ei ole käynyt ovella eikä ole soitettu puhelimeen. Melkoista kusetusta, varmaan vieneet sen suoraan noutopaikkaan.

UPSilta tulossa lähetys jonka "yritti" toimittaa Liuttu Logistics. Seurannan mukaan käyty yrittämässä joskus tänään illalla, mutta kukaan ei ole käynyt ovella eikä ole soitettu puhelimeen. Melkoista kusetusta, varmaan vieneet sen suoraan noutopaikkaan.

Kuulostaa tutulta. Tuon kyseisen firman takia ei tee mieli tilata mitään UPSilla.

Kuulostaa tutulta toiminnalta. Mutta noille kuriirifirmoille on oma keskustelunsa: Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Entä olisiko mahdollista esittää useampi kuin yksi toive, mistä pisteestä haluaisi pakettinsa noutaa?
”Tämän kaltainen toimintamalli meillä on tuotekehityksessä pohdittavana, mutta emme ole vielä tähän sesonkiin tuomassa sitä. Katsotaan sitä sesongin jälkeen”, Kässi lupaa.

Ekaa kertaa lähettämässä pakettiautomaatilla pakettia. Miksi helvetissä tällä "helposti-koodilla" pitää käsin kirjottaa oma ja vastaanottajan osoite ja puhelinnumero, ja se koodi, siihen pakettiin? Oikeen erikseen sanotaan ettei saa käyttää sitä osoitetarraa missä jumalauta olis valmiiks kirjoitettu noi tiedot?! Eikö ne nyt saatana voi lähettää liitteenä sellaistakin lappua minkä siihen saa liimata?

Tuo useamman vaihtoehtoisen noutopisteen idea olisi kyllä aika kiva, saa nähdä koska tuo tulee ja toimiiko se. Luultavasti suurin osa ihmisistä laittaisi samat vaihtoehdot ainakin täälläpäin, joten taas tulisi suureen osaan paketteja ylivuotoa niihin random-noutopaikkoihin. Sekin jo auttaisi että saisi määritellä jonkun pisteen mistä etäisyyden perusteella arvottaisiin noita noutopaikkoja lähimmästä alkaen niin eivät olisi aina ihan ympäri kyliä jopa eri kunnan puolella.

Tilasin USPS:llä tavaraa. 21. päivä lähtenyt Naritasta tähän suuntaan, saa nähdä kauanko kestää, että Posti nämä löytää.

Toivotaan, että matkahuolto hoitaa homman ensiviikolla paremmin kun PS5 pitäisi niiden pakettiautomaattiin mennä.
On kyllä valtava möhkäle tuo PS5 mitä videoista katsellut :lol:Ehkäpä viisainta odottaa sitä 50% pienempää ja muutenkin hiotumpaa slim-versiota...

Mikähän siinä nyt vaan on niin vaikeata kun posti ei IKINÄ toimita mitään kotiovelle koska alaovi on kiinni? On muuten vitun hienoa asua kerrostalossa jossa alaovi on kiinni ja autoa en omista. painavat tavarat olis kiva tilata kotiinkuljetuksella mutta nah, ei postia kiinnosta, suoraan vaan seurantaan että ei paikalla/este/tms. Niin ja meillä on siis alaovella summeri/puhelin kyllä, jota posti ei koskaan käytä.

Näin on ollut jo iät ja ajat mutta nyt erityisesti alko vituttamaan kun tavara saapunut maahan jo viime viikolla asiasta tietämättäni (EMS kuljetustapana jolloin pitäis tulla kotiovelle). Paketti on siis maannut postissa jo viikon verran, enkä asiasta tietänyt koska sen lisäksi ettei posti voinut käyttää sitä helvetin summeria, niin eipä muuten ole myöskään toimitettu saapumisilmoitusta. Ei muuten voi olla niin että saapumisilmoituksen toimittamiseen menee yli viikko kun otetaan huomioon että pakettihan vissiin lähtee takaisinpäin 1-2vko sisällä saapumisesta. Nyt saakin yövuoron jälkeen juosta postiin ettei vaan lähde vahingossa takaisin ..

Voi vittu oikeasti. Kyllä jos vaan jonkun toisen palvelun voisi ottaa niin sen valitsisin, mutta ulkomailta etenkin tilatessa ei voi oikeen asiaan vaikuttaa .. DHL, Fedex sun muut maksavatkin jo ihan älyttömyyksiä nykyään. Pikku paketistakin veloitettaisiin yli 100€, viimeksi kun olin muka DHL:llä tilaavinani jotain. Joo jäi tilaamatta.

itse olen näissä tapauksissa joissa ei ole edes yritetty toimittaa/soittaa vaikka olen paikalla ollutkin reklamoinut postin aspaan. Aina on saatu sovittua seuraavalle tai sitä seuraavalle uusi toimitus tiettyyn kellon aikaan jolloin kuski soittaa alhaalta. Suosittelen muitakin tekemään näin niin ehkä vähentyisi nänä haamutoimituksen yritykset. Kivahan niitä paketta on varmaan roudata edestakaisin.

itse olen näissä tapauksissa joissa ei ole edes yritetty toimittaa/soittaa vaikka olen paikalla ollutkin reklamoinut postin aspaan. Aina on saatu sovittua seuraavalle tai sitä seuraavalle uusi toimitus tiettyyn kellon aikaan jolloin kuski soittaa alhaalta. Suosittelen muitakin tekemään näin niin ehkä vähentyisi nänä haamutoimituksen yritykset. Kivahan niitä paketta on varmaan roudata edestakaisin.

DHL:lle yritin vastaavasta reklamoida, ja sanoi puhelimessa, että vain lähettäjä voi reklamoida. Mutta ehkä Postilla eri juttu, anyways: itsellä mennyt täysin ohi, milloin Posti ryhtyi jakamaan paketteja lauantaisin. Ja toisaalta kirje kolahti postiluukkuun perjantaina 21:30. No ensinmainittu on siis plussaa vaan vs "vaikeus" eikä jälkimmäisestäkään haittaa ole.

Myös Matkahuolto/Postnord toimittavat tällä hetkellä lauantaisin, ainakin noudolla tuohon lähikauppaan.

Viime viikon lauantaina hakivat asiakaspalautuksen ja tänään lauantaina toivat yhden paketin.

En kyllä enää ikinä tilaa mitään postiluukkuun millä on vähänkin edes kiire. Luulin että seuraavana arkipäivänä tulee kuten pakettiautomaatit, mutta tulee 2-3 päivässä! Eli tiistaina tulisi viimeistään, mutta silloin ei tule postia joten keskiviikkona tulee :-)

En kyllä enää ikinä tilaa mitään postiluukkuun millä on vähänkin edes kiire. Luulin että seuraavana arkipäivänä tulee kuten pakettiautomaatit, mutta tulee 2-3 päivässä! Eli tiistaina tulisi viimeistään, mutta silloin ei tule postia joten keskiviikkona tulee :)
Tuo tiistaijuttu on jo laskettu mukaan tuohon Pikkupaketin/XXS-paketin 2-3 päivään. Eli pitäisi tulla viimeistään tiistaina jos se on se 3. arkipäivä.

Mulla olis paketti postiennakolla odottamassa. Saako sen käydä maksamassa ja hakemassa joku muu pelkällä lähetystunnuksulla? Sain vähän ristiriitaisia vastauksia googlettelemalla.

Vinkkinä, että nyt tänä vuonna nyt BF/joulusesongin ajan saa näköjään tilattua suoraan noihin väliaikaisiin noutopisteisiin tai asetettua ne OmaPostissa omaksi vakionoutopisteeksi! Itselle paikka täydellinen: suht lähellä, joten voi fillarilla tai lenkillä hakea paketit ja on myös työmatkan varrella, joten isommat saa autollakin vaivattomasti joten 6/5. Täytyy seurata miten homma pelaa.

Lähin pakettiautomaatti on 300 metrin päässä olevassa kaupassa, mutta onnistumisprosentti saada sinne paketti on alle 5% ja mikäli tuo on täynnä paketteja ripotellaan automaatteihin ympäri kylää randomilla. Lähimpään postikonttoriin on n. 4km johon joutuu ajamaan ruuhkaisen ruutukaava-alueen läpi ja on vastakkaisessa suunnassa kuin omat normaalit kulkemiset.

Posti tainnu alottaa jo joulusesongin isoissa kaupungeissa, sillä viime sunnuntaina oli mukava yllätys kun aamulla seuranta päivittyi lajittelu -> kuljetus ja lopulta nouto lähipostista. Hyvä! Normisti ne on moiset alottaneet vasta viikkoa ennen aattoa.

Tjaa a kun ei riitä että smartpost laatikot on täynnä niin nyt sitten on paikallinen postikin täynnä. Meni paketti väliaikaseen noutopisteeseen joka sattuu olemaan toisellapuolella kaupunkia... Kauempana kuin itse posti että juuri näin.

Sitähän se on, itsekkin kun vieny pikkukylän toimipisteisiin tavaraa niin hyvä ettei rullakot pursua kaupan puolelle.

Huhuh, viime aikoina Posti on saanut ihan hyvin paketit perille lähiautomaattiin ja pahimmillaan on mennyt paketti jos toinenkin lähikauppaan (tämä on automaattiakin lähempänä).
Nyt kuitenkin tuli täydellinen rimanalitus ja paketti suuntasi pyydetyn sijainnin sijasta aivan toiselle puolelle kuntaa, Espoon pohjoiskulmaan.
Ymmärrän että automaatit ovat varmasti täynnä, mutta ei kauheasti houkuttele melkein kolmen tunnin matkustaminen (julkisilla pitäisi mennä, parilla vaihdolla), Amazonin n. 40 € tilauksen hakemiseksi. Huvittavinta on se, ettei posti halua palautetta tällaisesta sekoilusta omien sivujensa kautta, vaan ainoastaan reklamointi päiväpostinjakelusta näyttäisi onnistuvan.
Olisi kiva saada jokin ennakkotieto tuollaisesta suunnanmuutoksesta tosiaan.

Mutta kun tätä ketjua lukee, niin huomaa ettei ole ainoana tämän kanssa...

Sunnuntaina meinasin postata kehumiset kun posti kuljetti ja jakeli paketteja koko viikonlopun ja sain näytönohjaimen jo sunnuntaina eikä mennyt maanantaille.Mutta nyt näyttää että hyvä kun en ,Amazonin 2 TB SSD on jossain hukassa,suomeen tulon jälkeen ei ole tapahtunut mitään 6 päivään.

Juu, mullekin tuli sähköposti postilta että "lisäsimme väliaikaisia noutopisteitä, voit ohjata/hakea pakettisi myös paikasta x" ja tuo paikka x on jossain ehkä 8km päässä kun ennestään parin kilsan säteellä on noin parikymmentä noutopistettä tai automaattia. Jännityksellä odottelen minne kaikkialle nuo paketit sitten rupeavat sinkoilemaan.

Sunnuntaina meinasin postata kehumiset kun posti kuljetti ja jakeli paketteja koko viikonlopun ja sain näytönohjaimen jo sunnuntaina eikä mennyt maanantaille.Mutta nyt näyttää että hyvä kun en ,Amazonin 2 TB SSD on jossain hukassa,suomeen tulon jälkeen ei ole tapahtunut mitään 6 päivään.
Jos se on sillä halvemmalla postilla niin se seuraus loppuu heti suomen päässä. Kuittaavat vaan toimitutetuksi kun tippuu postilaatikkoon. Ainakin näin oli viime vuonna kun ramit tilasin amazonista.

Sitä taas jännän äärellä kun päätti tilausta laittaa black friday hulinoista. Liike kuulemma luovuttanut paketin postille perjantaina mutta seuranta ei ole edennyt mihinkään ennakkoilmoituksesta.
Aiemmin postista kyselin tänään niin meinasi tomerana aspa selvittää tilanteen ja että seurantaan tulee kyllä updatea tänään, eipä tullut.

Jos se on sillä halvemmalla postilla niin se seuraus loppuu heti suomen päässä. Kuittaavat vaan toimitutetuksi kun tippuu postilaatikkoon. Ainakin näin oli viime vuonna kun ramit tilasin amazonista.
Kyllä mulla on ennen toiminut täälläkin päässä,yleensä on tullut textarikysely mitä paketille tehdään.Nytkin oli arvioitu toimituspäivä 27.11 mutta sitten se muuttui muotoon viivastys paketti toimitetaan 1-2 päivän viiveellä tai jotakin vastaavaa joka teksti on ollut siinä siitä asti.Teis kyselyn palketista ja lupasivat etsiä sen ,saapi nähdä miten käy.

VK.com tuntui ainakin kun otti perus postipaketin 7-8e hinnalla niin tuote tuli ihan 2 päivää siittä kun postitettiin. Otin pari pakettia pikkupakettina 3e, niin nämä on harhailleet ihan väärällä päin suomea useita päiviä. Katsotaan jos tällä viikolla tulisi.

Statistiikka

Viestiketjuista
286 558
Jäsenet
79 205
Uusin jäsen
Stormie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom