Postin kulkemisen vaikeus

Vittu että syö miestä "lähetyksesi on ohjattu lähimpään saatavilla olevaan noutopisteeseen"

Varmaan 3/5 kerroista nykyään kun tilaan paketin smartiin niin ehei, postista haettava. Vittu.

:sangry:

Toihan on jo tosi hyvin. Itse sain vasta viime viikolla vuoden ensimmäisen pakettiautomaattitoimituksen, vaikka aina tilaan automaattiin, jos mahdollista :rofl:
 
Itselläkin noista tilauksista menee ainakin 2/3 jonnekin muualle kuin haluttuun paikkaan. Aina on automaatti täynnä, lähetys muka liian kookas automaattiin tms. Se vielä olisi ok jos ne menisivät vaihtoehtoisesti aina samaan vaihtoehtoiseen paikkaan mutta kun aina mahdollisimman eri puolelle kylää niin saa keräillä paketteja ties mistä.
 
Samaa vikaa täälläkin. Automaattiin tilatut tuotteet sinne harvemmin päätyy ja se on yleensä sellainen JES!-hetki kun paketti saapuu sinne mihin se on tilattu :D

Nyt ihmetystä herättää kotiinkuljetuspaketti. Aamulla 7 maissa tuli valittavaksi toimitusaika, mutta ei tälle päivälle, lista alkaa huomisesta. Mikä logiikka seisottaa pakettia yli päivä? :hmm: Tämä on käynyt aikasemminkin ja silloin valitsin ensimmäisen ajan eli seuraavan päivän. Sitten tuli jossain kohtaa puhelu jossa kyseltiin sopivaa aikaa toimittaa vaikka se oli valittu jo. Nyt jätin valitsematta, että soitelkoot sopiakseen ja jos puhelua ei tässä muutamassa tunnissa kuulu niin teen sitten valinnan huomiselle.
 
Juu, ja välillä noita toimitusaikakyselyitä tekstarilla on tullut sellaisella aikataululla että viestin saapumisesta aikaa vastata on ollut joitakin minuutteja eli jos ei salamana avaa viestiä ja suoraan tiedä seuraavan päivän ohjelmaa selailematta kalenteria, ei voi keritä vastaamaan tuohon kyselyyn ajoissa.
 
Jep. Tässä vielä kummallisena lisänä se, että toimitusaikavalinta on mahdollinen vain OmaPostilla tai sähköpostilinkin kautta. Eli tekstaria ei tullut ollenkaan. Jos muistini ei huijaa niin viestissä on yleensä ollut vaihtoehto pyytää soittamaan ajan sopimiseksi. Nyt vaihtoehdot oli vain kalenteriin merkityt ajat alkaen huomisesta tai "Jättäkää paketti ovelle 1-3 päivän sisään".

Mietin puuttuisiko paketista numero, mutta eikö tuo ilmesty OmaPostiin juuri puh nron perusteella?
 
Jep. Tässä vielä kummallisena lisänä se, että toimitusaikavalinta on mahdollinen vain OmaPostilla tai sähköpostilinkin kautta. Eli tekstaria ei tullut ollenkaan. Jos muistini ei huijaa niin viestissä on yleensä ollut vaihtoehto pyytää soittamaan ajan sopimiseksi. Nyt vaihtoehdot oli vain kalenteriin merkityt ajat alkaen huomisesta tai "Jättäkää paketti ovelle 1-3 päivän sisään".

Mietin puuttuisiko paketista numero, mutta eikö tuo ilmesty OmaPostiin juuri puh nron perusteella?
Veikkaan että SMS jätetään automaattisesti näistä toimitusaikakyselyistä nykyään pois jos ilmoitus menee perille OmaPostiin, tai itsellekään ainakaan ei ole viime aikoina enää tullut.
 
Aamulla 7 maissa tuli valittavaksi toimitusaika, mutta ei tälle päivälle, lista alkaa huomisesta. Mikä logiikka seisottaa pakettia yli päivä? :hmm:
Tämä on muuttunut tällaiseksi jo useampi kuukausi sitten ainakin Tampereen alueella.

Aiemmin tosiaan tuli SMS ja sai vastata viestillä tyyliin "A, B, C, D" joissa A-C oli aikaikkunoita (SAMALLE päivälle kaksi aikaikkunaa ja seuraavalle päivällle yksi) ja D oli "soittakaa ja ottakaa yhteyttä minuun"

Jokunen kuukausi sitten tuli vielä SMS, mutta sisälsi vain webbilinkin aikaikkunan valintaan, ja AIKAISINTAAN pystyi valitsemaan seuraavan päivän.

Nyt tulee enää OmaPostiin tieto, ei enää SMS:ää.

Eli Postin palvelut pakettienkin osalta huonontunut. Makuuttavat pakettia yli 24h tuosta OmaPostiin toimitusajan valitsemisen jälkeen (minulla tulee noin klo 7 aamulla se).

Ennen vanhaan sai kotiin tuoduksi aamutekstarin jälkeen jo 13-16 tai 17-21... samalle päivälle.
 
Tämä on muuttunut tällaiseksi jo useampi kuukausi sitten ainakin Tampereen alueella.

Aiemmin tosiaan tuli SMS ja sai vastata viestillä tyyliin "A, B, C, D" joissa A-C oli aikaikkunoita (SAMALLE päivälle kaksi aikaikkunaa ja seuraavalle päivällle yksi) ja D oli "soittakaa ja ottakaa yhteyttä minuun"

Jokunen kuukausi sitten tuli vielä SMS, mutta sisälsi vain webbilinkin aikaikkunan valintaan, ja AIKAISINTAAN pystyi valitsemaan seuraavan päivän.

Nyt tulee enää OmaPostiin tieto, ei enää SMS:ää.

Eli Postin palvelut pakettienkin osalta huonontunut. Makuuttavat pakettia yli 24h tuosta OmaPostiin toimitusajan valitsemisen jälkeen (minulla tulee noin klo 7 aamulla se).

Ennen vanhaan sai kotiin tuoduksi aamutekstarin jälkeen jo 13-16 tai 17-21... samalle päivälle.
Itselle tavaraa tulee pääasiassa ulkomailta ja tuo postin kysely tulee kun paketti lähtee virosta. Siitä menee siis joka tapauksessa 1vrk tai jopa 2 ennenkuin paketti pääsee jakeluun. Omalla kohdalla ei siis ainakaan ole tullut viivästystä nykyisestä mallista, mutta varmaankin sitten suomen sisällä tuo aiheuttaa tuon vuorokauden viivästyksen?
 
On siis tuokin asia huonompaan mennyt jos kerta tuo saman päivän toimitus ei onnistu enää. Liekö sen takia sitten poistunut kun siinä viestissäkin oli aika lyhyt aikaikkuna suorittaa valinta, ja aika harva jaksaa OmaPostia pollata 5min välein pitkin päivää. Etenkin jos on sellainen paketti mikä seikkailee tai jumittaa jossain pitkään ja sitten yhtäkkiä alkaa ryminällä tulla perille, pitäisikö viikko jaksaa aamusta iltaan refreshata appia jos sen tavaran haluaisi mahdollisimman pian haltuunsa. Toki jos tuosta sähköposti tulee että "käy omapostissa", ajaa se nyt ainakin itselle ihan saman asian kuin SMS.

Siinä tapauksessahan en näe tuota ongelmaksi jos tieto paketin tuloillaan olosta ja kysely tulee sen verran ajoissa ettei se muutenkaan samalle päivälle ehtisi. Mutta usein tuntuu että Posti järjestää noita "extrapäiviä" monella eri tavalla, vaikka muuten paketin olisi jo saanut käsiinsä vaikka postikonttorilta.

Nyt kun muistelen niin pitkäänhän tuo toimitusaikakysely on tainnut tulla sekä SMS:llä että näkyä OmaPostissa, ja itse olen yleensä vastannut tekstariin, mutta silti OmaPostissa aika on ollut vielä valittavana, vaikkei sitä kai voi muuttaa ekan kerran jälkeen.

Suurin osa viimeaikoina on itselle tainnut tulla tekstillä "Sinulle on saapumassa lähipäivinä lähetys klo 8-16 välillä" ja sen on voinut muuttaa linkin kautta esim. että vievät postiin tai maattiin eivätkä yritä toimitusta. En muista että noissa olisi voinut aikaa edes vaihtaa, se taitaa olla kalliimpi lähetystapa missä voi.
 
On siis tuokin asia huonompaan mennyt jos kerta tuo saman päivän toimitus ei onnistu enää. Liekö sen takia sitten poistunut kun siinä viestissäkin oli aika lyhyt aikaikkuna suorittaa valinta, ja aika harva jaksaa OmaPostia pollata 5min välein pitkin päivää. Etenkin jos on sellainen paketti mikä seikkailee tai jumittaa jossain pitkään ja sitten yhtäkkiä alkaa ryminällä tulla perille, pitäisikö viikko jaksaa aamusta iltaan refreshata appia jos sen tavaran haluaisi mahdollisimman pian haltuunsa. Toki jos tuosta sähköposti tulee että "käy omapostissa", ajaa se nyt ainakin itselle ihan saman asian kuin SMS.

Siinä tapauksessahan en näe tuota ongelmaksi jos tieto paketin tuloillaan olosta ja kysely tulee sen verran ajoissa ettei se muutenkaan samalle päivälle ehtisi. Mutta usein tuntuu että Posti järjestää noita "extrapäiviä" monella eri tavalla, vaikka muuten paketin olisi jo saanut käsiinsä vaikka postikonttorilta.

Nyt kun muistelen niin pitkäänhän tuo toimitusaikakysely on tainnut tulla sekä SMS:llä että näkyä OmaPostissa, ja itse olen yleensä vastannut tekstariin, mutta silti OmaPostissa aika on ollut vielä valittavana, vaikkei sitä kai voi muuttaa ekan kerran jälkeen.

Suurin osa viimeaikoina on itselle tainnut tulla tekstillä "Sinulle on saapumassa lähipäivinä lähetys klo 8-16 välillä" ja sen on voinut muuttaa linkin kautta esim. että vievät postiin tai maattiin eivätkä yritä toimitusta. En muista että noissa olisi voinut aikaa edes vaihtaa, se taitaa olla kalliimpi lähetystapa missä voi.
Kyllä tuosta minulle siis aina ihan sovellusilmoitus tulee, ei tarvitse itse availla OmaPosti-sovellusta.
 
Kyllä tuosta minulle siis aina ihan sovellusilmoitus tulee, ei tarvitse itse availla OmaPosti-sovellusta.
Nuo sovellusilmoitukset vaan kun toimii vähän miten toimii riippuen puhelimesta, käyttisversiosta ja niin edelleen, joten ei ole sähköpostin tai SMS:n voittanutta tavoitettavuudessa. Lisäksi itse haluan pitää sovellusilmoitukset melko pienellä merkkiäänellä koska en voi sitä omassa luurissani vaihtaa sovelluskohtaiseksi, ja sitten joku hevonhemmetin sää-appi tyyliin herättää keskellä yötä jonkun liukkausvaroituksen takia. Nuo varsinaiset viestit saa sitten taas kajauttaa kovemmalla voluumilla koska ne voi sisältää jotain akuuttia.

Ja siis näkeehän tuon jälkikäteen juu kun avaa näytön, mutta itse en puhelinta räpläile läheskään jatkuvasti ellei se piippaile. Jotkut tietysti viihtyy näytön äärellä 22/7 niin heille ne tulee reaaliajassa.
 
Muutenkin näiden appien pakotus on mielestäni persiistä, kyllä siellä edelleen pitäisi olla mahdollisuus saada vanhalla tavalla ilmoitus, jos asiakas näin haluaa. Tällä menolla puhelimessa pyörii tusina eri appia erinäisten palveluiden takia ja luuri vilkkuu ja huttaa vähänväliä ku tulee notifikaatiota, ja tottakai siinä samalla sivussa on helppo näiden firmojen pistää mainoksiakin...
 
Nyt tulee enää OmaPostiin tieto, ei enää SMS:ää.

Eli Postin palvelut pakettienkin osalta huonontunut. Makuuttavat pakettia yli 24h tuosta OmaPostiin toimitusajan valitsemisen jälkeen (minulla tulee noin klo 7 aamulla se).

Ennen vanhaan sai kotiin tuoduksi aamutekstarin jälkeen jo 13-16 tai 17-21... samalle päivälle.

Erikoinen johtopäätelmä, minusta tuo on selkeä parannus, lähetykset tulevat ainakin pk-seudulla nopeammin kuin ennen, sillä, että milloin vastaat, ei ole vitunkaan merkitystä kokonaiskestossa, se merkitsee milloin sen lähetyksen saa.

Se kysely tulee nykyään aikaisemmin kuin ennen 21-lähetyksissä, ulkomailta tulevissa esim. Amazonin ja Saksan DHL:n osalta se kysely tulee ennen kuin se lähetys on edes Suomessa. Aiemmin lähetys tuli Suomeen, se käsiteltiin logistiikkakeskuksessa -> sen jälkeen tuli tekstiviestiä milloin lähetystä voitaisiin tuoda, päiväaikoja ei käytännössä saanut ikinä seuraavalle päivälle, ensimmäisen lajittelun ja jakelun välillä oli yleensä lähes kaksi vuorokautta jos iltajakelu ei käynyt. Lopetin tuon takia parhaani mukaan suosimasta näitä lähetysmuotoja, nykyäänhän tuo on taas ihan hyvä ja kotiinkantoja voi jopa suosia jos pikkurahalla saa ja/tai se muuten tarjotaan.
 
Erikoinen johtopäätelmä, minusta tuo on selkeä parannus, lähetykset tulevat ainakin pk-seudulla nopeammin kuin ennen, sillä, että milloin vastaat, ei ole vitunkaan merkitystä kokonaiskestossa, se merkitsee milloin sen lähetyksen saa.

Se kysely tulee nykyään aikaisemmin kuin ennen 21-lähetyksissä, ulkomailta tulevissa esim. Amazonin ja Saksan DHL:n osalta se kysely tulee ennen kuin se lähetys on edes Suomessa. Aiemmin lähetys tuli Suomeen, se käsiteltiin logistiikkakeskuksessa -> sen jälkeen tuli tekstiviestiä milloin lähetystä voitaisiin tuoda, päiväaikoja ei käytännössä saanut ikinä seuraavalle päivälle, ensimmäisen lajittelun ja jakelun välillä oli yleensä lähes kaksi vuorokautta jos iltajakelu ei käynyt. Lopetin tuon takia parhaani mukaan suosimasta näitä lähetysmuotoja, nykyäänhän tuo on taas ihan hyvä ja kotiinkantoja voi jopa suosia jos pikkurahalla saa ja/tai se muuten tarjotaan.
En tiedä oletko Postilla töissä vai kuinka pirussa näet nykytilanteen (Tampereella) parempana:

Nyt puhutaan siis Suomen sisäisistä lähetyksistä. Ulkomailta tullessa tilanne onkin parantunut.

ENNEN VANHAAN:

Yritys lähetti 21 kotiinkuljetuksena maanantaina paketin Tampereelle.

Tiistaiaamuna klo 7.30 tuli tekstari, jossa oli vaihtoehdot A, B, C, D.

A ja B oli 13-16 sekä 17-21 välille kotiinkuljetus SAMALLE PÄIVÄLLE (tiistai). C oli seuraavalle päivälle aamulle klo 9-12 tms. D oli "soittakaa minulle ja sopikaa eri aika"

Tekstarilla vastasit siis kirjaimen. Ja paketin tuonti onnistui AINA samana päivänä kun tuo tekstari tuli.

Eli toimitusaika oli parhaillaan alle 24h lähetyksestä kotiinkantoon.

NYKYÄÄN:

Yritys lähettää vastaavanlaisena kotiinkuljetuksena maanantaina paketin Tampereelle.

Tiistaiaamuna klo 7.xx tulee OmaPostiin kohta, josta voi valita toimitusajan.

Ensimmäinen toimitusikkuna on AINA vasta keskiviikkoaamupäivällä, VAIKKA kävisi tuolla OmaPostissa jo tiistaina klo 7.50 aamulla sen valitsemassa.

IKINÄ et voi saada pakettia kotiintuotuna tiistain aikana nykyään.


Näin siis vain esimerkkinä, nämä maanantait ja tiistait voit vaihtaa päikseen vaikka torstaihin ja perjantaihin.

Jos torstaina joku lähettää sulle paketin Tampereelle 21 kotiinkuljetuksena (vai mikä lie nykyään nimeltään onkaan), saat perjantaiaamuna OmaPostiin toimitusaikavalinnan, ja AIKAISINTAAN saat paketin kotiin maanantaiaamulla.

Ennen vanhaan (yli 6kk sitten) olisit saanut paketin kotiin jo perjantaina.

Jos toi on sun mielestäs parannus, niin sun palkanmaksajas on Posti.
 
Juuri noin. Mullakin oli arvioitu toimitusaika tänään, mutta aikaisin valinta huomenna 16-19. Avasin sovelluksen ilmoituksen muutaman minuutin sisällä sen saapumisesta, eli tuskin myöhässäkään olin. Paketti on kuitenkin jo samassa kaupungissa ollut aamuyöllä, joten nyt se on siellä reilusti yli 24h vain paikallaan.

Joka tapauksessa pitää yrittää muistaa tämä kun seuraavan kerran tilailee.
 
Vittu että syö miestä "lähetyksesi on ohjattu lähimpään saatavilla olevaan noutopisteeseen"
Eniten näissä vituttaa se, että noutopiste ei taatusti ole lähin saatavilla oleva alkuperäiseen nähden, vaan joku mihin se helvetin saamaton postin urpo on jaksanut paketin kiikuttaa ennen kahvitaukoa. Ite asun Turussa keskustassa. Paketin käännöt on tehty Länsikeskuksen Citymarkettiin, jonka ohi ajan päivittäin ja jossa käyn kaupassa, eli paketit sais nopeasti mukaan. Siinä on siis iso posti samassa, mut siellä on myös erikseen automaatit eri firmoille. Käytännössä aina valitsen toimituksen tonne automaattiin, ja ennen jos automaatti oli täysi, sen paketin sai vierestä tiskiltä. Mut ei enää. Tän vuoden aikana Postin vatipäät on tunkenut väkisin niitä toimituksia johonkin parin neliön R-kioskille ydinkeskustaan, käytännössä vaihdellen Humalistonkadun ja Yliopistonkadun kioskien välillä, jonne ei vahingossakaan pääse järkevästi autolla ja ylipäätään pitää erikseen lähteä hakemaan. Parhaimmillaan saman päivän paketit toimitettu kahteen tai kolmeen eri paikkaan. Siinä väliin jäävällä n. 4km matkalla olis aika monta automaattia vielä. Vaikea uskoa, että jossain random pikkukioskissa olis enemmän tilaa, ku noissa isoissa "oikeissa" posteissa. Niin ja jäähän siinä väliin vielä vanha "pääpostikin", eli viimeinen postin oma myymälä. Ilmeisesti katsovat postinumeron perusteella "lähimmän vapaan", eikä sen alunperin valitun toimituspisteen perusteella. Eli toimivat ihan päin helvettiä.

Jos postilla olis yhtään normaali aivotoiminnalla varustettua päättävässä asemassa olevaa henkilöä, niin tota oma noutopistepalvelua /paketin ohjausta laajennettais niin, että ne "ylivuotoautomaatit" vois valita, eli useampi preferoitu noutopiste jos kerran kapasiteetti on jatkuvasti loppu. Ihan vaikka kolme parasta vaihtoehtoa sinne omaan listaan, niin olis jo parempi ku tää saatanan arpominen ja paketinmetsästys ympäri kaupunkia. Vähän meinaa hermo mennä, kun paketteja tulee paljon ja 75% jaetaan päin helvettiä. Vastaavasti matkahuolto on onnistunut toimittamaan paketit aika tasan 100% tarkkuudella saman automarketin automaattiin tai minne olen valinnutkin. Tästä syystä ko. firmaa suosinkin aina kun mahdollista.
 
En tiedä oletko Postilla töissä vai kuinka pirussa näet nykytilanteen (Tampereella) parempana:

Nyt puhutaan siis Suomen sisäisistä lähetyksistä. Ulkomailta tullessa tilanne onkin parantunut.

ENNEN VANHAAN:

Yritys lähetti 21 kotiinkuljetuksena maanantaina paketin Tampereelle.

Tiistaiaamuna klo 7.30 tuli tekstari, jossa oli vaihtoehdot A, B, C, D.

A ja B oli 13-16 sekä 17-21 välille kotiinkuljetus SAMALLE PÄIVÄLLE (tiistai). C oli seuraavalle päivälle aamulle klo 9-12 tms. D oli "soittakaa minulle ja sopikaa eri aika"

Tekstarilla vastasit siis kirjaimen. Ja paketin tuonti onnistui AINA samana päivänä kun tuo tekstari tuli.

Eli toimitusaika oli parhaillaan alle 24h lähetyksestä kotiinkantoon.

NYKYÄÄN:

Yritys lähettää vastaavanlaisena kotiinkuljetuksena maanantaina paketin Tampereelle.

Tiistaiaamuna klo 7.xx tulee OmaPostiin kohta, josta voi valita toimitusajan.

Ensimmäinen toimitusikkuna on AINA vasta keskiviikkoaamupäivällä, VAIKKA kävisi tuolla OmaPostissa jo tiistaina klo 7.50 aamulla sen valitsemassa.

IKINÄ et voi saada pakettia kotiintuotuna tiistain aikana nykyään.


Näin siis vain esimerkkinä, nämä maanantait ja tiistait voit vaihtaa päikseen vaikka torstaihin ja perjantaihin.

Jos torstaina joku lähettää sulle paketin Tampereelle 21 kotiinkuljetuksena (vai mikä lie nykyään nimeltään onkaan), saat perjantaiaamuna OmaPostiin toimitusaikavalinnan, ja AIKAISINTAAN saat paketin kotiin maanantaiaamulla.

Ennen vanhaan (yli 6kk sitten) olisit saanut paketin kotiin jo perjantaina.

Jos toi on sun mielestäs parannus, niin sun palkanmaksajas on Posti.

Kiinnosta vittuakaan Tampereen tilanne. :hungry:

Mutta vaikuttaa siinä oleellisesti se mistä se lähetys lähtee ja mitä aikaikkunaa jakelulle käytetään vuorokaudesta vastaanottajan valitsemana.

Pk-seudulla ainakin ennen toimi hitaammin tuo kotimaisten toimitus, nykyään niistä on se odottelupäivå poistunut.
 
Kiinnosta vittuakaan Tampereen tilanne. :hungry:

Mutta vaikuttaa siinä oleellisesti se mistä se lähetys lähtee ja mitä aikaikkunaa jakelulle käytetään vuorokaudesta vastaanottajan valitsemana.

Pk-seudulla ainakin ennen toimi hitaammin tuo kotimaisten toimitus, nykyään niistä on se odottelupäivå poistunut.
Kyllä ainakin minulle Helsingissä on ihan samalla lailla tullut extra päivä noihin toimituksiin juurikin tuon aikaisintaan seuraavalle päivälle valinnan myötä.
 
Kuulostaapa erikoiselta, jotain esimerkkejä seurannasta miten ja missä tilanteissa ylimääräinen päivä on ilmennyt? Ei mulla nyt tämä vuonna ole himaan toimitettuja ollut kuin noin 10% 200kpl yhteismäärästä ja lähes järjestään on se aiempi extrapäivä poistunut kuvioista.

Edelleen se nopein on normaali ns. 16 lähetys joka noudetaan itse ma-la kuljetusten jälkeen.
 
Kuulostaapa erikoiselta, jotain esimerkkejä seurannasta miten ja missä tilanteissa ylimääräinen päivä on ilmennyt? Ei mulla nyt tämä vuonna ole himaan toimitettuja ollut kuin noin 10% 200kpl yhteismäärästä ja lähes järjestään on se aiempi extrapäivä poistunut kuvioista.

Edelleen se nopein on normaali ns. 16 lähetys joka noudetaan itse ma-la kuljetusten jälkeen.
Ilmennyt siinä, missä tuosta jo mainittiinkin, eli aiemmin sai tekstarilla valita aamulla toimituksen samalle päivälle, mutta omapostin kautta on valinnat aikaisintaan seuraavalle päivälle.
 
Ah, okei, itse järjestään en ikinä valitse iltajakelua vaan ensimmäisen mahdollisen aamu/päiväjakelun, niin tuommoiseen ei ole tullut edes kiinnitettyä huomiota.

Vähän kyllä epäilen, että noita omia lähetyksiä ei kyllä enää samana päivänä olisi iltasellakaan tuotu jos ne on lajiteltu päivällä/iltapäivällä, vaan ne aiemminkin aikaisintaan seuraavana päivänä olisi viety vastaanottajalle.

Eli palaan edelleen siihen milloin lähetyksen lajittelu on tapahtunut lähinnä olevassa keskuksessa, yleensähän aiemmin se tekstari tuli lajittelua seuraavan arkipäivän aamuna/aamupäivällä, jolloin iltajakelu onnistui samalle päivälle, nyt se kysely tulee jo lajittelun tapahduttua ja saan esim. sen seuraavan arkipäivän 08-12 tai 12-16 slotin valittua, mikä aiemmin ei olisi onnistunut, vaan ainostaan ilta-aika olisi ensimmäinen mahdollinen.

Minä tuon viiveen takia joidenkin toimijoiden kohdalla valitsin jopa UPS:n esim. Tommy Hilfigerin tilausten suhteen koska vitutti extraodottelut tuon päivätoimituksen takia siirtymisellä aina vähintään arkipäivällä. Palaan edelleen siihen, että halvempi 16-tuote pesi kalliimman nopeudessa + toimitukset myös lauantaisin.
 
Postin express-rahti taas on jossain limbossa Vantaan ja Jyväskylän välillä. Tavan paketit tulevat postin kautta n. päivässä pääkaupunkiseudulta tänne keskelle ei-mitään, mutta televisio on tietymättömissä. Vantaalla on kyllä paketin lähtö rekisteröity systeemeihin, mutta sitten tod.näk. Jyväskylän rahtiterminaalissa se lojuu jossain nurkassa eivätkä ole edes skannanneet sitä. Ei ole ensimmäinen kerta, onkohan tuolla Jyväskylän puolella säästetty pistämällä kaikki väki pihalle?

Ei uskaltanut tilata Matkahuollon kautta, kun edellinen Matkahuollon kautta tullut, särkyväksi rekisteröity ja sellaiseksi Matkahuollon itse selkeästi merkitsemä paketti, tuli ihan lyttyyn painettuna perille.

Pitää varmaan ostaa pakettiauto.
 
Onko jengillä ollut hidasteluja tullin kanssa? Tullit ja postin kiristysmaksu maksettu heti kun tuli tullauspyyntö, mutta ei vaan liiku tullista ulos. DHL seurantaan tuli sentään tuon jälkeen "cleared customs" teksti, vaikka postin seurantaan ei ole mitään uutta infoa tulllut.
 
Onko jengillä ollut hidasteluja tullin kanssa? Tullit ja postin kiristysmaksu maksettu heti kun tuli tullauspyyntö, mutta ei vaan liiku tullista ulos. DHL seurantaan tuli sentään tuon jälkeen "cleared customs" teksti, vaikka postin seurantaan ei ole mitään uutta infoa tulllut.
Viimeksi taisi mennä 3-4 arkipäivää, ennen kuin paketti liikahti minnekkään ja liki kaksi viikkoa, ennen kuin paketti oli noudettavissa.
 
Onko jengillä ollut hidasteluja tullin kanssa? Tullit ja postin kiristysmaksu maksettu heti kun tuli tullauspyyntö, mutta ei vaan liiku tullista ulos. DHL seurantaan tuli sentään tuon jälkeen "cleared customs" teksti, vaikka postin seurantaan ei ole mitään uutta infoa tulllut.
Omat paketit on välillä lojunu yli viikon helsinki-vantaalla ennen kuin liikahtavat tullauksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
En muista että olisin nähnyt aikaisemmin tätä ilmoitusta seurannassa.
2020-10-08_22-16-58.png
 
En muista että olisin nähnyt aikaisemmin tätä ilmoitusta seurannassa.
2020-10-08_22-16-58.png
Joskus tuota tapahtumatekstiä näkee, kun lähtevä paketti jätetään toimipisteeseen illalla niin ettei ehdi enää päivän kuljetukseen, mutta oman kokemukseni perusteella nykyään yleensä merkitään silloinkin vain "Lähetys on rekisteröity".

Itse olen pari kertaa viimeisen muutaman vuoden aikana nähnyt tuon tapahtumatekstin - sellainen mielikuva minulla on että ~10 vuotta sitten tuo oli yleisempi, mutta muisti voi hyvin pettää (tai sitten on aluekohtaista).
 
Itsellä nyt viime lauantaina 3.9 "Arrived at airport" kiinan EMS-paketti ilman edes rekisteröitymistä Postin järjestelmiin. Japanista tuli EMS päivässä kaiken läpi, mutta tämä on varmaan taas tippunut rullakosta. Luulisi että nykyään on helppoa ja hauskaa kun paketteja tulee heillekin vähemmän :rolleyes: Tämän perään nyt on tietty mahdoton muutenkaan kysellä. Ei sinänsä vituttaisi ellei olisi 60usd+ maksanut tuosta pelkästä toimituksesta.
 
Alkaa menemään hermot Kiinan touhuun jo. Jo kaksi kertaa käynyt niin, että seuranta näyttää että tavara on saapunut, toimitettu ja noudettu, vaikka ei ole. Aliexpress ei tee enää mitään, jos seuranta näyttää noin. Et voi enää avata disputea jos seurannan mukaan tavara on toimitettu. Myyjä nyt ei luonnollisesti tee mitään.
 
Itsellä poistunut kaikki ärsytys postin kanssa kun muutettiin paritaloon, kaikki paketit ohjaan suoraan jättämään kuistille ja nyt niitä ei tarvitse enää hakea mistään.

Kuistille ei näe mistään yleiseltä paikalta ja videovalvonta huolehtii lopusta.
 
Alkaa menemään hermot Kiinan touhuun jo. Jo kaksi kertaa käynyt niin, että seuranta näyttää että tavara on saapunut, toimitettu ja noudettu, vaikka ei ole. Aliexpress ei tee enää mitään, jos seuranta näyttää noin. Et voi enää avata disputea jos seurannan mukaan tavara on toimitettu. Myyjä nyt ei luonnollisesti tee mitään.

Pari kertaa käynyt noin, kummallakin kerralla otin yhteyttä Postin aspaliin ja kyselin lähetyksestä kun ne oli luovutettu eri kaupungissa kuin missä itse asun. Kertoivat lähetyksen oikean postinumeron mihin se ohjattu ja luovutettu, ilmoitin nämä Alille ja homma oli sillä selvä. Myyjä oli minulle ilmoittanut väärän seurantakoodin kummallakin kerralla. Nykyäänhän OmaPostissa näkyy myös tuo noutopiste minne lähetys on ohjattu, siitäkin saa varmaan suoraan screenshotin disputea varten. Disputen avaamista ei kyllä ole mitenkään estetty jos et ole järjestelmässä sitä vastaanottanut ja senkin jälkeen dispute onnistuu jos tuote on väärä tai viallinen.
 
Pari kertaa käynyt noin, kummallakin kerralla otin yhteyttä Postin aspaliin ja kyselin lähetyksestä kun ne oli luovutettu eri kaupungissa kuin missä itse asun. Kertoivat lähetyksen oikean postinumeron mihin se ohjattu ja luovutettu, ilmoitin nämä Alille ja homma oli sillä selvä. Myyjä oli minulle ilmoittanut väärän seurantakoodin kummallakin kerralla. Nykyäänhän OmaPostissa näkyy myös tuo noutopiste minne lähetys on ohjattu, siitäkin saa varmaan suoraan screenshotin disputea varten. Disputen avaamista ei kyllä ole mitenkään estetty jos et ole järjestelmässä sitä vastaanottanut ja senkin jälkeen dispute onnistuu jos tuote on väärä tai viallinen.
Postin seuranta ei näytä tuolle koodille mitään. Aliexpressin oma seuranta näyttää että onnistuneesti toimitettu eikä anna avata disputea. Ei Alille pysty ilmoittamaan mitään muuten kuin disputen kautta. Aspa on pelkkä botti ja antaa automaattivastauksia.
 
En Alin aspaan tarkoittanutkaan yhteydenottoa. Mitäs 17track sanoo aiheesta? Näkyykö edes Suomeen tulo ja onko missään vaiheessa mainintaa esim. seurantakoodin vaihtumisesta?
 
En Alin aspaan tarkoittanutkaan yhteydenottoa. Mitäs 17track sanoo aiheesta? Näkyykö edes Suomeen tulo ja onko missään vaiheessa mainintaa esim. seurantakoodin vaihtumisesta?
17Track näyttää että "alert" ja jos tuosta kiina-käännöksestä pitäisi jotain tulkita, niin palautunut lähettäjälle?

2020-10-09 13:03
Shenzhen City, return to the proper investment.

Mihin tuosta nyt sitten ottaa yhteyttä?

Aliexpressin oma seuranta näyttää, että toimitettu omassa kaupungissani Suomessa.
 
Siis, avaat disputen aiheesta. Se on ainoa yhteydenotto mitä sattumalta tajuavat.
 
No kun ei anna avata disputea, kun ei anna laittaa vaihtoehtoa "i have not received the order", koska Aliexpressin seuranta näyttää, että toimitettu.

Hieman luovuutta ja joku toinen syy + selite 17track screenshotein, että kama ei ole tullut perille. Siellähän on mm. se tracking tietoihin perustuva disputesyy.
 
Hieman luovuutta ja joku toinen syy + selite 17track screenshotein, että kama ei ole tullut perille. Siellähän on mm. se tracking tietoihin perustuva disputesyy.
Ensin valitaan, oletko vastaanottanut tuotteen vai et. Jos valitsee "en", ei anna jatkaa siitä eteenpäin eikä näytä enää muita vaihtoehtoja. Jos vastaa "kyllä", antaa sellaisia vaihtoehtoja syiksi, jotka eivät sovellu tähän yhtään. Aliexpress ei tee mitään, jos tunnustat, että olet vastaanottanut tuotteen ja sitten yrität, että "enpäs olekaan".
 
Ilmeisesti tuo Aliexpressin seuranta on seonnut siitä, että tavara on palautunut lähettäjälle, eli se on "toimitettu", mutta lähettäjälle.
 
Mitä meinaat tällä, pakettivolyymithan ovat kasvussa koronan vuoksi?
Lähinnä tuo että lentojen määrän romahduksen vuoksi ei tavaraa tulisi kuitenkaan niin paljoa sisään, mutta rahtilentoja taitaa tulla senkin edestä nyt. Sitten on tietysti rajoituksia vieläkin päällä maiden välillä esim. minulla on EMS-paketti jumissa Taiwanissa. Tässä taitaa kyllä olla suurvaltapolitiikkaa pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti tuo Aliexpressin seuranta on seonnut siitä, että tavara on palautunut lähettäjälle, eli se on "toimitettu", mutta lähettäjälle.
Minulla on ollut vastaavallainen tapaus siinä meni todella kauan ennen kuin Ali antoi tehdä disputen etten ole saanut kyseistä tavaraa. Siitä on aikaa jonkin verran, joten en muista tarkkaan kauanko sai päivittäin käydä testaamassa ennen kuin se onnistui.
 
Ei helvetti, onko ne nyt mennyt uusimaan tuon toimitustilapalkinkin... Pistetään rankan työpäivän, väsymyksen ja orastavan humalan piikkiin mutta ensimmäinen mielikuva tuosta sydämestä ja pakettiautosta on että tuo parrakas pakettisetä harrastaa jotain siveetöntä sen paketin kanssa pakussaan... :D
 
Saksasta on tulossa paketti ja posti kyselee tekstarilla:
A: Kotiinkuljetus, ark 8-16, "Vaihtoehto myös jättää ovelle"
B: Noutopiste

Kummallakohan tuo on nopeammin perillä ja ennen kaikkea osaako postin lähetit käyttää ovipuhelinta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom