Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.
Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.
Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.
Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.
Laita palautetta Mutkahuollolle.Millähän logiikalla Matkahuolto jakaa lähetykset noutopisteisiin. Mulle tuli tänään 2 pakettia eri paikoista Matkahuollon pakettina. Toinen on noudettavissa Matkahuollon asiamiespisteestä kaupungin keskustasta ja toinen pikkukaupasta täysin eri laidalta kaupunkia.
Molempiin on minun kotoa lähestulkoon sama matka, mutta kun nämä on juuri vastakkaisissa suunnissa.
Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksellaMites tuon 2,90e "palvelumaksun" kanssa tulisi toimia? Jäi lähetys nalkkiin tullipostiin, arvo alle 22e joten tullipostista tuli vapautus sille mutta pitääkö tuosta erikseen kysellä postilta että paketti jatkaisi matkaansa? Kiristysmaksua en ajatellut maksaa eikä sitä ilmeisesti tässä tapauksessa edes tarvitse.
Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksella
Pitäisi olla. Seurannasta se näkyy, viimeistään huomenna onko lähetys vapautettuJoo siis se on tehty ja vapautus tuli kuten sanoin, mutta vaatiiko tuo vielä muita toimenpiteitä?
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse
23.11.2020 klo 13:24
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu
23.11.2020 klo 13:23
Täällä taas case-posti menossa. Jimms'ltä tilattu monipakettilähetys, josta yksi paketti lähtenyt eri noutopisteeseen, kuin muut. Kuinkas ollakaan, tänään lähdin pakettia hakemaan, mutta lukkokoodi ei toiminut. Tuon jälkeen vilkaisu seurantaan ja paketti on sen mukaan haettu tasan minuutti saapumisen jälkeen lokerosta.
![]()
Nyt näköjään alkaa taas pahenemaan tuo Postin paketin noutopaikka-satunnaisgeneraattori. Taas meni pari pakettia liki 10km päähän noudettavaksi vaikka lähempänä olisi ollut ainakin 5-6 pakettiautomaattia ja vähintään saman verran asiamiesposteja. Pikkusen kiinnostaisi millä logiikalla noita paketteja oikein arvotaan noihin kun kaikki menee eri paikkoihin ja kauas toisistaan. Jotenkin tuntuisi että noissa on joku logiikka kun joistakin paikoista tulevat paketit tuntuvat herkemmin eksyvän noihin kauempana oleviin paikkoihin ja jostain toisesta paikasta tulevat useammin johonkin tiettyyn pisteeseen ja jotkut harvat jopa niihin paikkoihin mihin ne alunperin on tilattu.
Tuolla "valitse haluamasi noutopaikka" -valinnalla ei kyllä nykypäivänä tunnu olevan mitään vaikutusta, varmaan alle joka kymmenes paketti päätyy sinne.
Onko kenelläkään kokemusta asiakaspalautuksen tekemisestä pakettiautomaatilla Postin Helposti-koodilla? Kokeilin sitä tänään ensimmäistä kertaa, mutta homma ei mennyt ihan nappiin. Täytin netissä palautuslomakkeen ja valitsin M-kokoisen lokeron. Sen jälkeen sain koodin ja lähdin viemään pakettia automaatille. Automaatti hyväksyi koodin, mutta tarjosikin siihen vain S-kokoista lokeroa. Tuo paketti ei sellaiseen mahdu, joten piti peruuttaa palautus. Kotiin palattuani vielä varmistin, että olin valinnut M-kokoisen lokeron palautuslomaketta täyttäessäni. Mikähän tässä meni pieleen? Nettilomake sanoi, että lokeroa ei tarvitse varata etukäteen. Voisiko kuitenkin olla niin, että kaikki M-kokoiset lokerot olivat täynnä? Siinäkin tapauksessa olisi omituista, että automaatti tarjoaisi tilalle pienempää lokeroa, eikä mainitsisi mitään siitä, että haluttua kokoa ei ole saatavilla.
Mulla kävi sama. Meinasin saada slaagin. Meinasin myös lähteä suoraan vaan kävelemään pois. Siinä piti tehdä niin, että piti avata se liian pieni luukku, tämän jälkeen sulkea se luukku, ja sitten vasta automaatti ilmoitti että "aijjaa, eikö mahtunut, no ota tästä isompi luukku".
Aivan helvetin typerä systeemi.
UPSilta tulossa lähetys jonka "yritti" toimittaa Liuttu Logistics. Seurannan mukaan käyty yrittämässä joskus tänään illalla, mutta kukaan ei ole käynyt ovella eikä ole soitettu puhelimeen. Melkoista kusetusta, varmaan vieneet sen suoraan noutopaikkaan.
UPSilta tulossa lähetys jonka "yritti" toimittaa Liuttu Logistics. Seurannan mukaan käyty yrittämässä joskus tänään illalla, mutta kukaan ei ole käynyt ovella eikä ole soitettu puhelimeen. Melkoista kusetusta, varmaan vieneet sen suoraan noutopaikkaan.
Entä olisiko mahdollista esittää useampi kuin yksi toive, mistä pisteestä haluaisi pakettinsa noutaa?
”Tämän kaltainen toimintamalli meillä on tuotekehityksessä pohdittavana, mutta emme ole vielä tähän sesonkiin tuomassa sitä. Katsotaan sitä sesongin jälkeen”, Kässi lupaa.
Tuo useamman vaihtoehtoisen noutopisteen idea olisi kyllä aika kiva, saa nähdä koska tuo tulee ja toimiiko se. Luultavasti suurin osa ihmisistä laittaisi samat vaihtoehdot ainakin täälläpäin, joten taas tulisi suureen osaan paketteja ylivuotoa niihin random-noutopaikkoihin. Sekin jo auttaisi että saisi määritellä jonkun pisteen mistä etäisyyden perusteella arvottaisiin noita noutopaikkoja lähimmästä alkaen niin eivät olisi aina ihan ympäri kyliä jopa eri kunnan puolella.![]()
Ohjautuvatko pakettisi jatkuvasti hankalaan paikkaan? Postilla on helpotus suunnitteilla – ”Emme ole vielä tähän sesonkiin tuomassa sitä”
Moni mieluummin odottaisi pakettia pidempään kuin hakisi sen hankalasta paikasta. Tämä ei ole Postin mukaan mahdollista. Entä jos asiakas saisi listata useamman sopivan noutopisteen?www.talouselama.fi
On kyllä valtava möhkäle tuo PS5 mitä videoista katsellutToivotaan, että matkahuolto hoitaa homman ensiviikolla paremmin kun PS5 pitäisi niiden pakettiautomaattiin mennä.
Mikähän siinä nyt vaan on niin vaikeata kun posti ei IKINÄ toimita mitään kotiovelle koska alaovi on kiinni? On muuten vitun hienoa asua kerrostalossa jossa alaovi on kiinni ja autoa en omista. painavat tavarat olis kiva tilata kotiinkuljetuksella mutta nah, ei postia kiinnosta, suoraan vaan seurantaan että ei paikalla/este/tms. Niin ja meillä on siis alaovella summeri/puhelin kyllä, jota posti ei koskaan käytä.
Näin on ollut jo iät ja ajat mutta nyt erityisesti alko vituttamaan kun tavara saapunut maahan jo viime viikolla asiasta tietämättäni (EMS kuljetustapana jolloin pitäis tulla kotiovelle). Paketti on siis maannut postissa jo viikon verran, enkä asiasta tietänyt koska sen lisäksi ettei posti voinut käyttää sitä helvetin summeria, niin eipä muuten ole myöskään toimitettu saapumisilmoitusta. Ei muuten voi olla niin että saapumisilmoituksen toimittamiseen menee yli viikko kun otetaan huomioon että pakettihan vissiin lähtee takaisinpäin 1-2vko sisällä saapumisesta. Nyt saakin yövuoron jälkeen juosta postiin ettei vaan lähde vahingossa takaisin ..
Voi vittu oikeasti. Kyllä jos vaan jonkun toisen palvelun voisi ottaa niin sen valitsisin, mutta ulkomailta etenkin tilatessa ei voi oikeen asiaan vaikuttaa .. DHL, Fedex sun muut maksavatkin jo ihan älyttömyyksiä nykyään. Pikku paketistakin veloitettaisiin yli 100€, viimeksi kun olin muka DHL:llä tilaavinani jotain. Joo jäi tilaamatta.
itse olen näissä tapauksissa joissa ei ole edes yritetty toimittaa/soittaa vaikka olen paikalla ollutkin reklamoinut postin aspaan. Aina on saatu sovittua seuraavalle tai sitä seuraavalle uusi toimitus tiettyyn kellon aikaan jolloin kuski soittaa alhaalta. Suosittelen muitakin tekemään näin niin ehkä vähentyisi nänä haamutoimituksen yritykset. Kivahan niitä paketta on varmaan roudata edestakaisin.
2015 alkoi tavallisten postipakettien lauantaijakelu noutopisteisiin. Se on laajentunut vuosien varrella.Mutta ehkä Postilla eri juttu, anyways: itsellä mennyt täysin ohi, milloin Posti ryhtyi jakamaan paketteja lauantaisin.
Tuo tiistaijuttu on jo laskettu mukaan tuohon Pikkupaketin/XXS-paketin 2-3 päivään. Eli pitäisi tulla viimeistään tiistaina jos se on se 3. arkipäivä.En kyllä enää ikinä tilaa mitään postiluukkuun millä on vähänkin edes kiire. Luulin että seuraavana arkipäivänä tulee kuten pakettiautomaatit, mutta tulee 2-3 päivässä! Eli tiistaina tulisi viimeistään, mutta silloin ei tule postia joten keskiviikkona tulee![]()
Jos se on sillä halvemmalla postilla niin se seuraus loppuu heti suomen päässä. Kuittaavat vaan toimitutetuksi kun tippuu postilaatikkoon. Ainakin näin oli viime vuonna kun ramit tilasin amazonista.Sunnuntaina meinasin postata kehumiset kun posti kuljetti ja jakeli paketteja koko viikonlopun ja sain näytönohjaimen jo sunnuntaina eikä mennyt maanantaille.Mutta nyt näyttää että hyvä kun en ,Amazonin 2 TB SSD on jossain hukassa,suomeen tulon jälkeen ei ole tapahtunut mitään 6 päivään.
Kyllä mulla on ennen toiminut täälläkin päässä,yleensä on tullut textarikysely mitä paketille tehdään.Nytkin oli arvioitu toimituspäivä 27.11 mutta sitten se muuttui muotoon viivastys paketti toimitetaan 1-2 päivän viiveellä tai jotakin vastaavaa joka teksti on ollut siinä siitä asti.Teis kyselyn palketista ja lupasivat etsiä sen ,saapi nähdä miten käy.Jos se on sillä halvemmalla postilla niin se seuraus loppuu heti suomen päässä. Kuittaavat vaan toimitutetuksi kun tippuu postilaatikkoon. Ainakin näin oli viime vuonna kun ramit tilasin amazonista.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.