Onko kenelläkään kokemusta asiakaspalautuksen tekemisestä pakettiautomaatilla Postin Helposti-koodilla? Kokeilin sitä tänään ensimmäistä kertaa, mutta homma ei mennyt ihan nappiin. Täytin netissä palautuslomakkeen ja valitsin M-kokoisen lokeron. Sen jälkeen sain koodin ja lähdin viemään pakettia automaatille. Automaatti hyväksyi koodin, mutta tarjosikin siihen vain S-kokoista lokeroa. Tuo paketti ei sellaiseen mahdu, joten piti peruuttaa palautus. Kotiin palattuani vielä varmistin, että olin valinnut M-kokoisen lokeron palautuslomaketta täyttäessäni. Mikähän tässä meni pieleen? Nettilomake sanoi, että lokeroa ei tarvitse varata etukäteen. Voisiko kuitenkin olla niin, että kaikki M-kokoiset lokerot olivat täynnä? Siinäkin tapauksessa olisi omituista, että automaatti tarjoaisi tilalle pienempää lokeroa, eikä mainitsisi mitään siitä, että haluttua kokoa ei ole saatavilla.