Postin kulkemisen vaikeus

Ei noihin yksityisiin ole yleensä pääsyä, kun ovet lukossa paikoissa missä ne on ja eivät muutenkaan ole tarkoitettu muille, kuin talon asukkaille. Parempi jättää yrittämättä jos pakettinsa haluaa saada nopeasti.

Voi kyllä olla totta. Silloin kun mä tuota tuolta appsista valitsin osa noista yksityisistä selkästi luki jos ne on rajattuja, ja tuo minkä valitsin oli nimenomaan liikekiinteistössä. Mutta nyt se näyttää noi vähän eri tavalla ja postin nettisivulta ei tunnu suoraan näkevän noita yksityisiä ollenkaan. Googlen kautta täsmällisellä nimellä ne löytyy mutta en oikein muuten. No täytyy sitten ottaa käyttöön tuo k kaupan automaatti, kun mielestäni osa noista kauppojen automaateista oli yksityisiä, nyt ei ainakaan enää ole.

----
Nyt kun tosiaan kokeilin valita tuota yksityistä automaattia uudestaan, nyt se paitsi herjaa siitä että "tarvitset kulkuoikeuden ..." mitä se alunperin ei näyttänyt, on siitä myös poistunut maininta että se on 5 kerroksessa. Eli ihan kuukauden sisään tuolla on tapahtunut jotain muutosta.
 
Viimeksi muokattu:
Voi kyllä olla totta. Silloin kun mä tuota tuolta appsista valitsin osa noista yksityisistä selkästi luki jos ne on rajattuja, ja tuo minkä valitsin oli nimenomaan liikekiinteistössä. Mutta nyt se näyttää noi vähän eri tavalla ja postin nettisivulta ei tunnu suoraan näkevän noita yksityisiä ollenkaan. Googlen kautta täsmällisellä nimellä ne löytyy mutta en oikein muuten. No täytyy sitten ottaa käyttöön tuo k kaupan automaatti, kun mielestäni osa noista kauppojen automaateista oli yksityisiä, nyt ei ainakaan enää ole.

----
Nyt kun tosiaan kokeilin valita tuota yksityistä automaattia uudestaan, nyt se paitsi herjaa siitä että "tarvitset kulkuoikeuden ..." mitä se alunperin ei näyttänyt, on siitä myös poistunut maininta että se on 5 kerroksessa. Eli ihan kuukauden sisään tuolla on tapahtunut jotain muutosta.

Tuskinpa siellä paikan päällä mitään muutosta on tapahtunut vaan sitä kuvausta on todennäköisesti päivitetty sokkona paketteja tilaavien heppujen palautteen perusteella. Kannattaa aina käydä paikan päällä selvittämässä se automaatin sijainti ennen tilaamista niin ei tule mitään yllätyksiä. Vaikka automaatti olisikin julkisessa käytössä, niin se voi olla jossain nurkan takana piilossa ja opasteet loistavat poissaolollaan.
 
Tuskinpa siellä paikan päällä mitään muutosta on tapahtunut vaan sitä kuvausta on todennäköisesti päivitetty sokkona paketteja tilaavien heppujen palautteen perusteella. Kannattaa aina käydä paikan päällä selvittämässä se automaatin sijainti ennen tilaamista niin ei tule mitään yllätyksiä. Vaikka automaatti olisikin julkisessa käytössä, niin se voi olla jossain nurkan takana piilossa ja opasteet loistavat poissaolollaan.

Tarkoitin että tuossa Postin sovelluksessa missä alle kuukausi sitten valitsin tuon oman postiautomaatin tuollaiseksi yksityiseksi, siinä ei silloin tietenkään tullut mitään varoitusta että siihen kohteeseen ei ole pääsyä kaikilla, koska muutoin en olisi tehnyt sitä valintaa. Nyt siinä tuli moinen varoitus.
 
Tähän on vähän jo tottunut että kirjeet jaetaan kylällä vähän sinne sun tänne. Meille tulee yleensä muiden dna ja vakuutus kirjeitä, kylän toiselle puolelle jaetaan elisat ja teliat. Tällä viikolla tilanne on mennyt jännäksi kun ilmoitus saapuneesta paketista saapuu mutta paketteja ei ole toimitettu lähikauppaan vaan jaettu muille taloille. Kylän Facebook ryhmässä etsitään vielä kahta kirjelähetystä ja paria pakettia. Suurin osa on nyt jaettu kyläläisten toimesta oikeisiin osoitteisiin. Melkein voisi ehdottaa jo postille että jättää kaikki yhteen paikkaan mistä sitten vaikka kerran viikossa käy selaamassa onko tullut itselle jotain, olisi vähemmän säätöä.
Tähän pieni päivitys. Face ketju on kasvanut aika pitkäksi kun muutkin ovat ihmetellyt jatkuvaa väärin jakamista ja sitä että tulee vain muistutus kirjeitä laskuista mitä ei ole edes tullut. Pitäisiköhän ottaa jo käyttöön sähköiset kirjeet.
 
Tähän pieni päivitys. Face ketju on kasvanut aika pitkäksi kun muutkin ovat ihmetellyt jatkuvaa väärin jakamista ja sitä että tulee vain muistutus kirjeitä laskuista mitä ei ole edes tullut. Pitäisiköhän ottaa jo käyttöön sähköiset kirjeet.
Juu, suosittelen OmaPostin käyttöönottoa ja sen lisäksi laskujen laittamista menemään suoraan verkopankkiin. Helpottaa tuon Postin kanssa elämistä merkittävästi kun ainakaan laskut ei enää eksy matkalle. Itselläni taitaa kaikki paitsi yksi lasku mennä suoraan verkkopankkiin ja tuota yhtä en ole vielä saanut laitettua kun sen kohdalla on joku bugi/ongelma.

Jokunen vuosi sitten tuli naapurit tutuksi kun aina käytiin vaihtelemassa posteja. Silloin oli jakamassa joku täysin lukutaidoton "tuontihenkilö" mutta se onneksi jokusen kuukauden päästä vaihtui sellaiseen joka sai suurimman osan edes oikeaan osoitteeseen.
 
Juu, suosittelen OmaPostin käyttöönottoa ja sen lisäksi laskujen laittamista menemään suoraan verkopankkiin. Helpottaa tuon Postin kanssa elämistä merkittävästi kun ainakaan laskut ei enää eksy matkalle. Itselläni taitaa kaikki paitsi yksi lasku mennä suoraan verkkopankkiin ja tuota yhtä en ole vielä saanut laitettua kun sen kohdalla on joku bugi/ongelma.

Jokunen vuosi sitten tuli naapurit tutuksi kun aina käytiin vaihtelemassa posteja. Silloin oli jakamassa joku täysin lukutaidoton "tuontihenkilö" mutta se onneksi jokusen kuukauden päästä vaihtui sellaiseen joka sai suurimman osan edes oikeaan osoitteeseen.
No onhan tässä puolensa että tulee kyläläiset tutuksi ja sanaa vaihdettua, mutta väkisinkin herää epäilys siitä mitä kaikkea sitä on jäänyt tulematta.
 
Sehän tässä on hauskaa, kun ei tiedä mikä jakeluyhtiö jakaa mitäkin kirjeitä. Tai selviäähän se sitten kun saa kirjeen joskus käsiinsä ja lukee jakeluyhtiön nimen siitä. Posti yleensä jakaa sitten ne maksumuistukset ja ulosoton kirjeet.

Naapurille Ilves jakelu jakoi lokakuun lopussa laskuja joiden eräpäivä oli elokuun lopussa. Oli ihmetellyt maksumuistutuksia, jotka Posti oli jakanut jo paljon aikaisemmin. Eikä ole ainut tapaus tuttujen kohdalla eli ei ne muutkaan jakeluyhtiöt yhtään sen paremmin suorita.

Omalla kohdalla tarvitsee koputtaa päätä, kun kaikki on tullut niin kuin pitää. Tosin täällä maalla jakajat vaihtuu harvemmin ja eikä itsellä paljoa kirjepostia tule.
 
Ulkomaille viime viikon maanantaina lähetetty paketti Postin seurannassa päivitetty paikalliseen lajittelukeskukseen lähetyspäivälle, jonka jälkeen ei ole merkintöjä liikkeistä sen enempää Suomesta kuin USAstakaan. Postin aspan mukaan pitäisi kuitenkin olla lähtenyt Suomesta... seuraillaan.


Itsellä meni Postin edellisessä lähetyksessä USAan viime kuussa vähän päälle 3 viikkoa lähetyksestä maahan saapumiseen ja siitä vajaa viikko perille, eli voi vielä hetken kestää. Kyseessä oli tosin kirjelähetys, ei paketti. Aiempina kuukausina on välillä kyllä mennyt paljon nopeamminkin, tuurista kiinni.

Posti kehottaa lähettämään EU:n ulkopuolelle menevät kirjeet ja paketit viimeistään 15.11., että ehtivät jouluksi perille: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/tiedotteet/20201102_ulkomaan_joulupostituksen_lahetyspaivamaarat

Jos on kiire niin kannattaa käyttää vaikka UPS Expressiä www.shipit.fi kautta, menee 2 päivässä USAan ja on usein Postin kuluttajalistahintaa halvempi.

edit: 3 viikkoa, ei 4.

Päivitys: eli paketin jättö paikalliseen postipisteeseen tapahtui maanantaina 26.10 ja samana iltana siirtyi alueen jakelukeskukseen.
Vasta varhain tänä aamuna paketti päivittynyt seurantapäivityksellä otettu käsittelyyn ulkomaan terminaalissa / matkalla kohdemaahan. Oliko sitten sattumaa vai ei, kun eilen illalla laitoin jatkoviestiä asiakaspalveluun.

"Heeeelvetin hyvin menee...." :thumbsdown: :poop::poop::poop:
 
Päivitys: eli paketin jättö paikalliseen postipisteeseen tapahtui maanantaina 26.10 ja samana iltana siirtyi alueen jakelukeskukseen.
Vasta varhain tänä aamuna paketti päivittynyt seurantapäivityksellä otettu käsittelyyn ulkomaan terminaalissa / matkalla kohdemaahan. Oliko sitten sattumaa vai ei, kun eilen illalla laitoin jatkoviestiä asiakaspalveluun.

"Heeeelvetin hyvin menee...." :thumbsdown: :poop::poop::poop:
Eiköhän se vain odottanut sopivaa kuljetusreittiä (kun matkustajalentoja kovin vähän). Omissakin Priority-paketeissa (joista kyllä jo useampi kk aikaa) nimenomaan Vantaalla paketti vietti suurimman osan toimitusajasta eli usein useita viikkoja.

Omissa paketeissa kyllä se "otettu käsittelyyn"-teksti tuli aiemmin, ja vain se "matkalla kohdemaahan" viipyi viikkoja.
 
Kuinka nopeasti kirjeen pitäisi kulkea? Jätin 6. päivä kirjeen postilaatikkoon (Turku) ja kohteena olisi Hämeenlinna.
 
On kyllä mennyt aika omituiseksi toiminta. Hienoa tilata Aamulehteä, kun maanantaina tulee pe-la-su ja ma lehdet, tiistaina ja keskiviikkona ei mitään. Saa nähdä, mitä arvonta-automaatti huomenna päättää. Joko tiistain ja keskiviikon painomusteet olisi kerenneet kuivua? Luulin jo välissä, että tilaus oli loppunut, kun lehteä ei näkynyt eikä kuulunut (tosin ei muutakaan postia). o_O Tiistaina ei kai pitäisi olla aikakausilehtien jakelua muutenkaan, mutta eipä tunnu kiinnostavan mikään muukaan jaettava.
 
1-4 arkipäivää, eli jos oli jätetty ennen tyhjennysaikaa niin viimeistään tämän viikon torstaina pitäisi tulla, ellei myöhästy.
Amazonista tilatatut tavarat tulee yleensä neljässä päivässä Englannista tai Saksasta vaikka viimeisen mailin hoitaa Posti. Makes me wonder...
 
Amazonista tilatatut tavarat tulee yleensä neljässä päivässä Englannista tai Saksasta vaikka viimeisen mailin hoitaa Posti. Makes me wonder...

Kait Amazon on jotain ehtoja laittanu tuohon toimitukseen, ja posti haluaa jatkossakin olla yksi partneri? Kirjepostilla ei nyt niin ole väliä, jos siitä ei tule tuottoja. Spekulaatio: Ja vaikka tulisikin kunnolla tuottoja, niin mitäs sitä nyt parantamaan jos voi tehdä huonoa työtä kalliimmalla?
 
Kannattaakohan sitä lähteä arpomaan asiamiespostiin jos tänään tuli saapumisilmoitus kirjatusta lähetyksestä (paketti Puolasta), mutta lähetystenseurannan mukaan on vielä kuljetuksessa?
 
Kannattaakohan sitä lähteä arpomaan asiamiespostiin jos tänään tuli saapumisilmoitus kirjatusta lähetyksestä (paketti Puolasta), mutta lähetystenseurannan mukaan on vielä kuljetuksessa?
Kyllä mä ainakin ite menisin saapumisilmoituksen kanssa kyselemään, toki jos tunti suuntaansa menee, niin ehkä miettisin uudestaan.
Välillä noi seurannat jää vaan päivittymättä.
 
Meinasi lähteä paketti takaisin lähettäjälle Saksaan, kun Posti kiikutti Postnordin saapumisilmoituksen viimeistä noutopäivää edeltävänä päivänä. Onneksi sentään noin, noutopisteellä työntekijä tuumasi, että ei ole mitenkään tavatonta saada saapumisilmoitus myöhässä kirjeenä. Sähköpostilla tai puhelinnumerolla olisivat laittaneet saapumisilmoituksen, mutta lähettäjä ei ollut näitä uskaltanut lähetykseen laittaa. Eipä lähettäjä antanut lähetysnumeroakaan minulle.
 
Posti1.JPG
Kuva otettu omilta sivuilta tuossa 2 minuuttia sitten. Posti omistaa näemmä aikakone-portaalin jolla pääsee toimittamaan historiaan paketteja, palvelu siis parantunut.

Mutta asiaan:
Ei jumalauta näitten kanssa, pidettiin tyhmää jännityksessä kun vielä 7 aikaan illalla luki että "Toimitetaan 13.11.2020 kello 20:00 mennessä"

Tein sen amatööri virheen että tilasin Postilla Matkahuollon sijaan ,syystä että sai kotiinkuljetuksen ilmaiseksi. No postin seurantakoodissa luki tuossa torstaina että "Yritämme tavoittaa vastaanottajaa toimitusajankohdan sopimisesta tämän päivän aikana"

Eipä tullu vaan perjantaina aamulla kello 7:00 tuli kyselyä, vaihtoehdot:
Kotiinkuljetus maanantaille tai noutopisteeltä haku. No oletin tosiaan että jos 7:10 aamulla vastaan siihen niin vielä perjantaina sen paketin saisin, enpä saanut.
 
Tuntuu nuo postin automaatit olevan aina täynnä kun tilaa jotain. Eilen piti kaksi pakettia mennä abc:n automaatille niin eka paketti ohjautui toiselle puolelle kaupunkia toiseen pakettiautomaattiin ja toinen paketti menikin sitten citymarketin postiin..

Toivotaan, että matkahuolto hoitaa homman ensiviikolla paremmin kun PS5 pitäisi niiden pakettiautomaattiin mennä. :D ettei nyt ainakaan mitään päivän myöhästymisiä jos automaatti täynnä.
 
Pakko sanoa että koskaan ei ole itsellä ollut mitään ongelmia postin kanssa. Joskus toki pitänyt hakea paketti suoraan postista, vaikka olen tilannut automaattiin, mutta ei ole maailmanloppu sekään. Eikä se että paketti viipyy pari päivää kauemmin matkalla.

Kuinka usein te tilaatte tavaraa, kun tuntuu olevan aina ongelmia?
 
Pakko sanoa että koskaan ei ole itsellä ollut mitään ongelmia postin kanssa. Joskus toki pitänyt hakea paketti suoraan postista, vaikka olen tilannut automaattiin, mutta ei ole maailmanloppu sekään. Eikä se että paketti viipyy pari päivää kauemmin matkalla.

Kuinka usein te tilaatte tavaraa, kun tuntuu olevan aina ongelmia?
Enemmän matkahuollon kanssa ongelmia on ollut. Postin lakon aikaankin postin paketit kulki nopeammin verrattuna matkahuoltoon.
 
Äh.. Jenkeistä tullut paketti ollut 26.10 alkaen odottamassa tullausta, eipä ollut mitään infoa tullut millään medialla (tarkistin roskapostin ja omapostinkin)...

Huomenna tulisi 20pv täyteen, sen jälkeen lähtisi takaisin lähettäjälle..

Edit: ja vielä 2.90eur maksettava käsittelymaksua postille tästäkin "palvelusta"..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas case-posti menossa. Jimms'ltä tilattu monipakettilähetys, josta yksi paketti lähtenyt eri noutopisteeseen, kuin muut. Kuinkas ollakaan, tänään lähdin pakettia hakemaan, mutta lukkokoodi ei toiminut. Tuon jälkeen vilkaisu seurantaan ja paketti on sen mukaan haettu tasan minuutti saapumisen jälkeen lokerosta.

Postista ei osattu sanoa vaihteeksi juuta eikä jaata, joten nyt Jimms'n kanssa tekemisissä taasen.

1605447456044.png
 
Enemmän matkahuollon kanssa ongelmia on ollut. Postin lakon aikaankin postin paketit kulki nopeammin verrattuna matkahuoltoon.

Meikäläinen taas asuu kävelymatkan päässä linja-auto asemalta jonka kautta kaupungin kaikki paketit Matkahuollon toimesta lajitellaan. Sieltä kun hakee paketit niin tulee seuraavaksi päiväksi perille ja historiassa kerran on lajiteltu väärin (Meni noudoksi toiseen matkahuollon pisteeseen, korjattiin pahoittelun kera seuraavaksi päiväksi oikeaan pisteeseen)


Pakko sanoa että koskaan ei ole itsellä ollut mitään ongelmia postin kanssa. Joskus toki pitänyt hakea paketti suoraan postista, vaikka olen tilannut automaattiin, mutta ei ole maailmanloppu sekään. Eikä se että paketti viipyy pari päivää kauemmin matkalla.

Kuinka usein te tilaatte tavaraa, kun tuntuu olevan aina ongelmia?

Kyllä 15+ paketista kuukautta kohden puhutaan helposti, nytkun Amazon.de paketitkin pääasiassa menee Postin kautta.

Pääasiassa menee oman kokemuksen mukaan näin:
1. DHL Express. (Ei mitään ongelmia ollut ikinä)
jaetulla 2. sijalla Matkahuolto ja UPS (Express tai Standard. Ei väliä jakelupäässä, toinen vain kulkee euroopassa nopeammin. Välillä noudot ei onnistu ajallaan tai menee 16-20 jakelu klo. 19.55)
4. Posti (Keskimäärin joka toisen paketin kanssa ongelmia. Yleensä puhutaan siitä että Pakettiautomaatti _taas_ täynnä)
 
4. Posti (Keskimäärin joka toisen paketin kanssa ongelmia. Yleensä puhutaan siitä että Pakettiautomaatti _taas_ täynnä)
Asun suht suuressa kaupungissa Etelä-suomessa ja oman kokemuksen mukaan ei ole väliä kuka on toimittajana niin pakettiautomaatti on täynnä ja saan etsiä paketteja ympäri kaupunkia. Harvemmin olen omasta pakettiautomaatista hakenut kuin niistä muista. Matkahuolto, Posti, UPS - ihan sama kaikilla.
 
Onko Matkahuollolla Postia yhtään parempi toimintatapa kotiinkuljetuksissa lukittujen alaovien (kerrostalo) ja summerien tai porttien kanssa? Että edes yleensä soitettaisiin ja edes yritettäisiin toimittaa?

Edit: Edellisellä sivulla olikin vuodatusta/asiaa samasta aiheesta, mutta Matkahuollon osalta kiinnostaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Matkahuollolla Postia yhtään parempi toimintatapa kotiinkuljetuksissa lukittujen alaovien (kerrostalo) ja summerien tai porttien kanssa? Että edes yleensä soitettaisiin ja edes yritettäisiin toimittaa?

Edit: Edellisellä sivulla olikin vuodatusta/asiaa samasta aiheesta, mutta Matkahuollon osalta kiinnostaisi.

Jos on kotijakelu kyseessä niin MH lähettää tekstiviestin jossa voit valita toimitusajan/päivän. SInne voi lisätietoihin kirjoittaa sitten jotain. Viimeksi kun tilasin VK.com jotain kotiinkuljetuksella niin valitsin epähuomiossa MH:an, ja silloin kirjoitin sinne lisätietoihin että soittaisivat kun ovat alaovella. Silloin meni toimitus nappiin ja kuski jopa soitti, mutta vähän veikkaan että riippuu taas kuskista .. Huomenna aamulla oiski tulossa uus tietokone Matkahuollon kautta ja kirjoitin lisätietoihin saman jutun kun viimeksi .. hieman kuumottelee nyt soittaako kuski vai mitä paketille käy.

Vituttaa kyllä asua kerrostalossa jossa ei alaoven avaukseen ole ovikoodia.. Summeri on, mutta sekin on ilmeisesti liian vaikea käyttää. En kyllä tajua kuka idiootti on senkin keksinyt. Käyttöpaneelissa huoneisto johon halutaan soittaa pitää valita nuolinäppäimillä vaikka siinä on myös numerot .. Numeroita ei vain voi käyttää, ilmeisesti mihinkään.

Mutta joo, MH ainakin käy sentään ovella .. oli se auki tai ei. Postihan täällä ei edelleenkään käy edes ovella vaan surutta "este asiakkaan luona".
 
En yhtään ihmettele näillä työtunneilla mitä itsekki joutunu tekemään jos mennään sieltä mistä aita on alin :dead:
 
Onneksi itsellä on sentään jokaisen nimen kohdalla iso nappi, kun rapussa asuu 11 muuta mun lisäksi. On paneelissa tilaa ollut kunnon kokoisille nimille.
 
Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.

Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.
 
Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.

Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.

Eikö tuo särkyvää tarra ole muutenkin merkki siitä että pakettia voi käyttää jalkapallona? Ihmettelen aina kun postipakettiin laitetaan särkyvää tarrat mutta ei kuitenkaan oteta vakuutusta.
 
Joskus muinoin postinjakelussa ollessani puhuttiin varovasti rikottavista lähetyksistä huumorimielessä.

Pelkkä varovasti rikkottava tarra tarkoitti lähinnä sitä, että ei laitettu pakettia rullakon alimmaksi, vaan ylimmäksi josta lajittelukeskuksen porukka osasi ottaa ne ensin pois, ennen kuin kippasivat rullakon ympäri lajittelukoneiden syövereihin.
 
Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.

Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.

Eipä ne särkyvää tarrat mitään auta, jos ei ole erikseen tilattu palveluna sitä särkyvää. En niin matkahuollosta tiedä, mutta esim postilla jos ne paketit vain teippaa särkyvää teipillä ja paketti kulkeutuu samassa häkissä/lavalla kuin tavalliset pakettit niin siellä ne linjastoon menee ilman, että kukaan siitä edes huomaa. Kun postilla on myös automaattilinjastoja joissa ihmisiä ei ole tarkkailemassa jokaista pakettia. Jos on tilattu särkyvää lisäpalvelu niin silloin paketti erotellaan jo lähtöpäässä eripaikkaan jotta lajittelukeskuksessa se voidaan edes huomioida. Toki voi olla että särkyvää tarra auttaa ainakin siinä että loppupäässä sitä voidaan mahdollisesti käsitellä vähän varovaisemmin, mutta se on kiinni ihan vain henkilöstä joka sattuu olemaan töissä. Näin minulle on ainakin kerrottu postin työntekijän kautta.

*Edit Ja toisaalta ymmärrän sitä miksi nähdä ennemmän vaivaa vain siksi että joku teippaa kylkeen särkyvää? Sitä varten se myydään lisäpalveluna kun siitä aiheutuu enemmän kuluja.
 
Millähän logiikalla Matkahuolto jakaa lähetykset noutopisteisiin. Mulle tuli tänään 2 pakettia eri paikoista Matkahuollon pakettina. Toinen on noudettavissa Matkahuollon asiamiespisteestä kaupungin keskustasta ja toinen pikkukaupasta täysin eri laidalta kaupunkia.
Molempiin on minun kotoa lähestulkoon sama matka, mutta kun nämä on juuri vastakkaisissa suunnissa.
 
Millähän logiikalla Matkahuolto jakaa lähetykset noutopisteisiin. Mulle tuli tänään 2 pakettia eri paikoista Matkahuollon pakettina. Toinen on noudettavissa Matkahuollon asiamiespisteestä kaupungin keskustasta ja toinen pikkukaupasta täysin eri laidalta kaupunkia.
Molempiin on minun kotoa lähestulkoon sama matka, mutta kun nämä on juuri vastakkaisissa suunnissa.
Laita palautetta Mutkahuollolle.

Matkahuolto - Ei haukku haavaa tee | NoNoNo
 
Mites tuon 2,90e "palvelumaksun" kanssa tulisi toimia? Jäi lähetys nalkkiin tullipostiin, arvo alle 22e joten tullipostista tuli vapautus sille mutta pitääkö tuosta erikseen kysellä postilta että paketti jatkaisi matkaansa? Kiristysmaksua en ajatellut maksaa eikä sitä ilmeisesti tässä tapauksessa edes tarvitse.
 
Mites tuon 2,90e "palvelumaksun" kanssa tulisi toimia? Jäi lähetys nalkkiin tullipostiin, arvo alle 22e joten tullipostista tuli vapautus sille mutta pitääkö tuosta erikseen kysellä postilta että paketti jatkaisi matkaansa? Kiristysmaksua en ajatellut maksaa eikä sitä ilmeisesti tässä tapauksessa edes tarvitse.
Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksella
 
Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksella

Joo siis se on tehty ja vapautus tuli kuten sanoin, mutta vaatiiko tuo vielä muita toimenpiteitä?
 
Kai noilla uusilla automaateilla mihin ei laiteta helposti-koodia lähtee paketti mihin en kirjoittanut sitä koodia? :btooth:
 
Niillä vanhoilla en laittanu mitään ja hyvin toimi, nyt ei oo seurantaan päivittynyt mitään.
 
Itselläni päivittyi tiedot 0.00 aikaan. Vanhoissa tiedot tulit melkein heti, mutta uudemmissa näköjään lähettää tiedot kerran päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zan
Tämä kyllä varmaan sopii sekä ja että "Tyhmät ihmiset" ja "Miksi tänään vituttaa".

(20)Valkaa kuva (4K) --> (30)upload postin nettiin --> (10) alle 300dpi --> mitä vittua --> uudelleen --> kuva ok --> kirjoita tervehdykset jne (50)--> verkkomaksu --> painat väärää "pankkia" --> paluu postin verkkokauppaan, ostoskori tyhjä --> GOTO 10 -->30 --> 10 --> 20 --> 30 --> 40 --> 50 --> then goto 10, If ok exit, tjsp :). Vieläkin on synttärikortti tilaamatta.
 
Saksasta tulevassa paketissa näkyy seurantatiedoissa:

Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse
23.11.2020 klo 13:24
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu
23.11.2020 klo 13:23

Pitääkö olla huolissaan? Mitään sähköposteja en Postilta ole saanut. Postinumero näkyy oikein seurannassa. Luultavasti paketti ei ole vielä saapunut Suomeen.
 
Nyt näköjään alkaa taas pahenemaan tuo Postin paketin noutopaikka-satunnaisgeneraattori. Taas meni pari pakettia liki 10km päähän noudettavaksi vaikka lähempänä olisi ollut ainakin 5-6 pakettiautomaattia ja vähintään saman verran asiamiesposteja. Pikkusen kiinnostaisi millä logiikalla noita paketteja oikein arvotaan noihin kun kaikki menee eri paikkoihin ja kauas toisistaan. Jotenkin tuntuisi että noissa on joku logiikka kun joistakin paikoista tulevat paketit tuntuvat herkemmin eksyvän noihin kauempana oleviin paikkoihin ja jostain toisesta paikasta tulevat useammin johonkin tiettyyn pisteeseen ja jotkut harvat jopa niihin paikkoihin mihin ne alunperin on tilattu.

Tuolla "valitse haluamasi noutopaikka" -valinnalla ei kyllä nykypäivänä tunnu olevan mitään vaikutusta, varmaan alle joka kymmenes paketti päätyy sinne.
 
Mä kanssa totesin että tuo oma noutopiste on ihan turha laittaa pakettiautomaatiksi. Mulla oli lähellä oleva valittuna, ja ennen kaikkea suunnalla missä liikun lähes päivittäin. Lauantaina varhain aamulla mun RTX saapui Liedosta Turkuun. Jossain noin kilsan päässä se uinui pari päivää vaikka vielä lauantaina Posti jakoi jopa päiväpostia Turussa. Maanantaita aamuyöstä se lähti seurannan mukaan takaisin Lietoon, koska automaatti kuulemma täynnä. Myöhemmin aamulla se oli keskustan postikonttorin automaattiin viety. Mä vähän jopa epäilen tuota automaattien täynnä olemista. Mä luulen että se on "excuse of the day" jolla ne lykkää paketit sinne minne vähimmällä vaivalla saa.

Joka muuten ei olisi erityisen kaukana tai mitenkään mainitsemisen arvoista...mutta sitten samaan aikaan mulle on lähetetty sim kortti on maanantaina tullut noudettavaksi Länsikeskuksen postista.

Mä en edes ymmärrä miksi se nyt mentiin lähettämään postiin. Kun just reilu kuukausi aiemmin siirsin Telian liittymän tuolle samaiselle Elisalle. Se sim kortti onnistuttiin lähettämään mulle suoraan kotiin. Lähes samalla tavalla tein tilauksen, kirjautuneena omiin tietoihin ja luultavasti myös tunnistautuneena pankkitunnuksillakin.(en ihan varma) Tää oli samanlainen siirto toinenkin liittymä Telialta Elisalle, ainoa ero että tää jälkimmäinen oli latausliittymä.

Eli ei tuota noutopistettä uskalla valita kuin varsinaiseksi postiksi. Tällöin toivon mukaan sekä paketit että tälläiset harvinaiset kirjatut kirjeen jotka jostain syystä täytyy lähettää näin, päätyisivät kaikki samaan paikkaan joka vielä toivottasti on oman reittien varrella sopivasti, kuten tuon noutopisteen idea kai alunperin oli.

Täällä taas case-posti menossa. Jimms'ltä tilattu monipakettilähetys, josta yksi paketti lähtenyt eri noutopisteeseen, kuin muut. Kuinkas ollakaan, tänään lähdin pakettia hakemaan, mutta lukkokoodi ei toiminut. Tuon jälkeen vilkaisu seurantaan ja paketti on sen mukaan haettu tasan minuutti saapumisen jälkeen lokerosta.

1605447456044.png

Ei vaan kolme minuuttia. Noi "on tavoiteltu" tarkoittaa sähköpostin ja tekstiviestin lähettämistä, ei muuta. Toki jotain tuossa on pielessä tietysti.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt näköjään alkaa taas pahenemaan tuo Postin paketin noutopaikka-satunnaisgeneraattori. Taas meni pari pakettia liki 10km päähän noudettavaksi vaikka lähempänä olisi ollut ainakin 5-6 pakettiautomaattia ja vähintään saman verran asiamiesposteja. Pikkusen kiinnostaisi millä logiikalla noita paketteja oikein arvotaan noihin kun kaikki menee eri paikkoihin ja kauas toisistaan. Jotenkin tuntuisi että noissa on joku logiikka kun joistakin paikoista tulevat paketit tuntuvat herkemmin eksyvän noihin kauempana oleviin paikkoihin ja jostain toisesta paikasta tulevat useammin johonkin tiettyyn pisteeseen ja jotkut harvat jopa niihin paikkoihin mihin ne alunperin on tilattu.

Tuolla "valitse haluamasi noutopaikka" -valinnalla ei kyllä nykypäivänä tunnu olevan mitään vaikutusta, varmaan alle joka kymmenes paketti päätyy sinne.

En tiedä mikä logiikka noissa on. Usein on myös vaikea löytää sitä lähintä pakettiautomaattia toimitusvaihtoehdoksi tilausta tehdessä, vaikka olisi paikannus päällä. Monesti näytetään ensin 10 kauempana olevaa automaattia. Kaikilla sivuilla listaa ei edes pääse selaamaan niin pitkälle, että se 200 metrin päässä oleva automaatti löytyisi.
 
Onko kenelläkään kokemusta asiakaspalautuksen tekemisestä pakettiautomaatilla Postin Helposti-koodilla? Kokeilin sitä tänään ensimmäistä kertaa, mutta homma ei mennyt ihan nappiin. Täytin netissä palautuslomakkeen ja valitsin M-kokoisen lokeron. Sen jälkeen sain koodin ja lähdin viemään pakettia automaatille. Automaatti hyväksyi koodin, mutta tarjosikin siihen vain S-kokoista lokeroa. Tuo paketti ei sellaiseen mahdu, joten piti peruuttaa palautus. Kotiin palattuani vielä varmistin, että olin valinnut M-kokoisen lokeron palautuslomaketta täyttäessäni. Mikähän tässä meni pieleen? Nettilomake sanoi, että lokeroa ei tarvitse varata etukäteen. Voisiko kuitenkin olla niin, että kaikki M-kokoiset lokerot olivat täynnä? Siinäkin tapauksessa olisi omituista, että automaatti tarjoaisi tilalle pienempää lokeroa, eikä mainitsisi mitään siitä, että haluttua kokoa ei ole saatavilla.
 
Onko kenelläkään kokemusta asiakaspalautuksen tekemisestä pakettiautomaatilla Postin Helposti-koodilla? Kokeilin sitä tänään ensimmäistä kertaa, mutta homma ei mennyt ihan nappiin. Täytin netissä palautuslomakkeen ja valitsin M-kokoisen lokeron. Sen jälkeen sain koodin ja lähdin viemään pakettia automaatille. Automaatti hyväksyi koodin, mutta tarjosikin siihen vain S-kokoista lokeroa. Tuo paketti ei sellaiseen mahdu, joten piti peruuttaa palautus. Kotiin palattuani vielä varmistin, että olin valinnut M-kokoisen lokeron palautuslomaketta täyttäessäni. Mikähän tässä meni pieleen? Nettilomake sanoi, että lokeroa ei tarvitse varata etukäteen. Voisiko kuitenkin olla niin, että kaikki M-kokoiset lokerot olivat täynnä? Siinäkin tapauksessa olisi omituista, että automaatti tarjoaisi tilalle pienempää lokeroa, eikä mainitsisi mitään siitä, että haluttua kokoa ei ole saatavilla.

Mulla kävi sama. Meinasin saada slaagin. Meinasin myös lähteä suoraan vaan kävelemään pois. Siinä piti tehdä niin, että piti avata se liian pieni luukku, tämän jälkeen sulkea se luukku, ja sitten vasta automaatti ilmoitti että "aijjaa, eikö mahtunut, no ota tästä isompi luukku".

Aivan helvetin typerä systeemi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom