- Liittynyt
- 11.11.2017
- Viestejä
- 630
Kuinka nopeasti kirjeen pitäisi kulkea? Jätin 6. päivä kirjeen postilaatikkoon (Turku) ja kohteena olisi Hämeenlinna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1-4 arkipäivää, eli jos oli jätetty ennen tyhjennysaikaa niin viimeistään tämän viikon torstaina pitäisi tulla, ellei myöhästy.Kuinka nopeasti kirjeen pitäisi kulkea? Jätin 6. päivä kirjeen postilaatikkoon (Turku) ja kohteena olisi Hämeenlinna.
Amazonista tilatatut tavarat tulee yleensä neljässä päivässä Englannista tai Saksasta vaikka viimeisen mailin hoitaa Posti. Makes me wonder...1-4 arkipäivää, eli jos oli jätetty ennen tyhjennysaikaa niin viimeistään tämän viikon torstaina pitäisi tulla, ellei myöhästy.
Amazonista tilatatut tavarat tulee yleensä neljässä päivässä Englannista tai Saksasta vaikka viimeisen mailin hoitaa Posti. Makes me wonder...
Kyllä mä ainakin ite menisin saapumisilmoituksen kanssa kyselemään, toki jos tunti suuntaansa menee, niin ehkä miettisin uudestaan.Kannattaakohan sitä lähteä arpomaan asiamiespostiin jos tänään tuli saapumisilmoitus kirjatusta lähetyksestä (paketti Puolasta), mutta lähetystenseurannan mukaan on vielä kuljetuksessa?
Enemmän matkahuollon kanssa ongelmia on ollut. Postin lakon aikaankin postin paketit kulki nopeammin verrattuna matkahuoltoon.Pakko sanoa että koskaan ei ole itsellä ollut mitään ongelmia postin kanssa. Joskus toki pitänyt hakea paketti suoraan postista, vaikka olen tilannut automaattiin, mutta ei ole maailmanloppu sekään. Eikä se että paketti viipyy pari päivää kauemmin matkalla.
Kuinka usein te tilaatte tavaraa, kun tuntuu olevan aina ongelmia?
Enemmän matkahuollon kanssa ongelmia on ollut. Postin lakon aikaankin postin paketit kulki nopeammin verrattuna matkahuoltoon.
Pakko sanoa että koskaan ei ole itsellä ollut mitään ongelmia postin kanssa. Joskus toki pitänyt hakea paketti suoraan postista, vaikka olen tilannut automaattiin, mutta ei ole maailmanloppu sekään. Eikä se että paketti viipyy pari päivää kauemmin matkalla.
Kuinka usein te tilaatte tavaraa, kun tuntuu olevan aina ongelmia?
Asun suht suuressa kaupungissa Etelä-suomessa ja oman kokemuksen mukaan ei ole väliä kuka on toimittajana niin pakettiautomaatti on täynnä ja saan etsiä paketteja ympäri kaupunkia. Harvemmin olen omasta pakettiautomaatista hakenut kuin niistä muista. Matkahuolto, Posti, UPS - ihan sama kaikilla.4. Posti (Keskimäärin joka toisen paketin kanssa ongelmia. Yleensä puhutaan siitä että Pakettiautomaatti _taas_ täynnä)
Onko Matkahuollolla Postia yhtään parempi toimintatapa kotiinkuljetuksissa lukittujen alaovien (kerrostalo) ja summerien tai porttien kanssa? Että edes yleensä soitettaisiin ja edes yritettäisiin toimittaa?
Edit: Edellisellä sivulla olikin vuodatusta/asiaa samasta aiheesta, mutta Matkahuollon osalta kiinnostaisi.
Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.
Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.
Matkahuoltoa ei ainakaan hirveästi kiinnostanut paketin särkyvää tarrat, kun tilattu tuote tuli palasina paketista. Pitänee jatkossa hakea mahdolliset lasi yms tuotteet itse.
Ei se kyllä ollut hirveän hyvin pakattukaaan myyjän toimesta, mutta kuitenkin.
Laita palautetta Mutkahuollolle.Millähän logiikalla Matkahuolto jakaa lähetykset noutopisteisiin. Mulle tuli tänään 2 pakettia eri paikoista Matkahuollon pakettina. Toinen on noudettavissa Matkahuollon asiamiespisteestä kaupungin keskustasta ja toinen pikkukaupasta täysin eri laidalta kaupunkia.
Molempiin on minun kotoa lähestulkoon sama matka, mutta kun nämä on juuri vastakkaisissa suunnissa.
Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksellaMites tuon 2,90e "palvelumaksun" kanssa tulisi toimia? Jäi lähetys nalkkiin tullipostiin, arvo alle 22e joten tullipostista tuli vapautus sille mutta pitääkö tuosta erikseen kysellä postilta että paketti jatkaisi matkaansa? Kiristysmaksua en ajatellut maksaa eikä sitä ilmeisesti tässä tapauksessa edes tarvitse.
Postilla on siihen nykyään ohjekin, mutta s.posti tullipostiin ja kerrot että vapauttavat sen tekemälläsi tullauksella
Pitäisi olla. Seurannasta se näkyy, viimeistään huomenna onko lähetys vapautettuJoo siis se on tehty ja vapautus tuli kuten sanoin, mutta vaatiiko tuo vielä muita toimenpiteitä?
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse
23.11.2020 klo 13:24
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu
23.11.2020 klo 13:23
Täällä taas case-posti menossa. Jimms'ltä tilattu monipakettilähetys, josta yksi paketti lähtenyt eri noutopisteeseen, kuin muut. Kuinkas ollakaan, tänään lähdin pakettia hakemaan, mutta lukkokoodi ei toiminut. Tuon jälkeen vilkaisu seurantaan ja paketti on sen mukaan haettu tasan minuutti saapumisen jälkeen lokerosta.
Nyt näköjään alkaa taas pahenemaan tuo Postin paketin noutopaikka-satunnaisgeneraattori. Taas meni pari pakettia liki 10km päähän noudettavaksi vaikka lähempänä olisi ollut ainakin 5-6 pakettiautomaattia ja vähintään saman verran asiamiesposteja. Pikkusen kiinnostaisi millä logiikalla noita paketteja oikein arvotaan noihin kun kaikki menee eri paikkoihin ja kauas toisistaan. Jotenkin tuntuisi että noissa on joku logiikka kun joistakin paikoista tulevat paketit tuntuvat herkemmin eksyvän noihin kauempana oleviin paikkoihin ja jostain toisesta paikasta tulevat useammin johonkin tiettyyn pisteeseen ja jotkut harvat jopa niihin paikkoihin mihin ne alunperin on tilattu.
Tuolla "valitse haluamasi noutopaikka" -valinnalla ei kyllä nykypäivänä tunnu olevan mitään vaikutusta, varmaan alle joka kymmenes paketti päätyy sinne.
Onko kenelläkään kokemusta asiakaspalautuksen tekemisestä pakettiautomaatilla Postin Helposti-koodilla? Kokeilin sitä tänään ensimmäistä kertaa, mutta homma ei mennyt ihan nappiin. Täytin netissä palautuslomakkeen ja valitsin M-kokoisen lokeron. Sen jälkeen sain koodin ja lähdin viemään pakettia automaatille. Automaatti hyväksyi koodin, mutta tarjosikin siihen vain S-kokoista lokeroa. Tuo paketti ei sellaiseen mahdu, joten piti peruuttaa palautus. Kotiin palattuani vielä varmistin, että olin valinnut M-kokoisen lokeron palautuslomaketta täyttäessäni. Mikähän tässä meni pieleen? Nettilomake sanoi, että lokeroa ei tarvitse varata etukäteen. Voisiko kuitenkin olla niin, että kaikki M-kokoiset lokerot olivat täynnä? Siinäkin tapauksessa olisi omituista, että automaatti tarjoaisi tilalle pienempää lokeroa, eikä mainitsisi mitään siitä, että haluttua kokoa ei ole saatavilla.
Mulla kävi sama. Meinasin saada slaagin. Meinasin myös lähteä suoraan vaan kävelemään pois. Siinä piti tehdä niin, että piti avata se liian pieni luukku, tämän jälkeen sulkea se luukku, ja sitten vasta automaatti ilmoitti että "aijjaa, eikö mahtunut, no ota tästä isompi luukku".
Aivan helvetin typerä systeemi.
UPSilta tulossa lähetys jonka "yritti" toimittaa Liuttu Logistics. Seurannan mukaan käyty yrittämässä joskus tänään illalla, mutta kukaan ei ole käynyt ovella eikä ole soitettu puhelimeen. Melkoista kusetusta, varmaan vieneet sen suoraan noutopaikkaan.
UPSilta tulossa lähetys jonka "yritti" toimittaa Liuttu Logistics. Seurannan mukaan käyty yrittämässä joskus tänään illalla, mutta kukaan ei ole käynyt ovella eikä ole soitettu puhelimeen. Melkoista kusetusta, varmaan vieneet sen suoraan noutopaikkaan.
Entä olisiko mahdollista esittää useampi kuin yksi toive, mistä pisteestä haluaisi pakettinsa noutaa?
”Tämän kaltainen toimintamalli meillä on tuotekehityksessä pohdittavana, mutta emme ole vielä tähän sesonkiin tuomassa sitä. Katsotaan sitä sesongin jälkeen”, Kässi lupaa.
Tuo useamman vaihtoehtoisen noutopisteen idea olisi kyllä aika kiva, saa nähdä koska tuo tulee ja toimiiko se. Luultavasti suurin osa ihmisistä laittaisi samat vaihtoehdot ainakin täälläpäin, joten taas tulisi suureen osaan paketteja ylivuotoa niihin random-noutopaikkoihin. Sekin jo auttaisi että saisi määritellä jonkun pisteen mistä etäisyyden perusteella arvottaisiin noita noutopaikkoja lähimmästä alkaen niin eivät olisi aina ihan ympäri kyliä jopa eri kunnan puolella.Ohjautuvatko pakettisi jatkuvasti hankalaan paikkaan? Postilla on helpotus suunnitteilla – ”Emme ole vielä tähän sesonkiin tuomassa sitä”
Moni mieluummin odottaisi pakettia pidempään kuin hakisi sen hankalasta paikasta. Tämä ei ole Postin mukaan mahdollista. Entä jos asiakas saisi listata useamman sopivan noutopisteen?www.talouselama.fi
On kyllä valtava möhkäle tuo PS5 mitä videoista katsellut Ehkäpä viisainta odottaa sitä 50% pienempää ja muutenkin hiotumpaa slim-versiota...Toivotaan, että matkahuolto hoitaa homman ensiviikolla paremmin kun PS5 pitäisi niiden pakettiautomaattiin mennä.