- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 055
Ja kuvissa on selvästi mies (tai partanainen), pitäisi olla sukupuolineutraali henkilö!Mun mielestä toi on rasistinen kun ei ole monikulttuurinen, pitääpä laittaa viestiä postille asiasta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja kuvissa on selvästi mies (tai partanainen), pitäisi olla sukupuolineutraali henkilö!Mun mielestä toi on rasistinen kun ei ole monikulttuurinen, pitääpä laittaa viestiä postille asiasta!
Ja jos joskus haluat tarkoituksella tilata johonkin muualle kuin omaan osoitteeseen, niin se menee silti sinne valittuun noutopisteeseen. Kerran halusin tilata tavaraa mökkipaikkakunnan K-Markettiin ja olin mennyt tuon "oman noutopisteen" joskus asettamaan, enkä asiaa silloin muistanut, niin sehän meni tietenkin sinne. Ja niinä kertoina kun olen tavaran sinne "omaan noutopisteeseen" halunnut, niin se onkin ollut täynnä ja tavara on mennyt seuraavan lähimpään paikkaan, joka on minulle ollut joku mahdollisimman huono paikka noutaa.Semmonen juttu myös että ns. omaa noutopistettä ei kannata laittaa postin sivuille. Jos olet joskus muinoin valinnut jonkun tuppukylän pikkumarketin siihen - niin nykyään käy niin, että kun sinne markettiin ei se paketti mahdukkaan - tulee lisäpäiviä kun postipaku pyörii tyhjää viedessään sen paketin sitten postiin (kun ne olisivat muuten vieneet sen paketin sinne postiin).
Ja jos joskus haluat tarkoituksella tilata johonkin muualle kuin omaan osoitteeseen, niin se menee silti sinne valittuun noutopisteeseen. Kerran halusin tilata tavaraa mökkipaikkakunnan K-Markettiin ja olin mennyt tuon "oman noutopisteen" joskus asettamaan, enkä asiaa silloin muistanut, niin sehän meni tietenkin sinne. Ja niinä kertoina kun olen tavaran sinne "omaan noutopisteeseen" halunnut, niin se onkin ollut täynnä ja tavara on mennyt seuraavan lähimpään paikkaan, joka on minulle ollut joku mahdollisimman huono paikka noutaa.
Tuleekohan tuo koskaan perille? Hämää kun ei ole mitään merkintöjä tuon kahdeksannen päivän jälkeen...
Näitä on näköjään alkanut tapahtumaan useammin, että paketti näyttää menevän johonkin ihan väärään paikkaan ja näkyy, että luovutettu. Tuossa tapauksessa sain disputella rahat takaisin, kun oli mennyt johonkin ihan eri kaupunkiin ja näkyi että on luovutettu siellä. Ei koskaan selvinnyt mikä oli syynä. Noutiko joku muu oikeasti sen minun pakettini, vai oliko myyjä antanut minulle laittanut väärän lähetystunnuksen vai mistä oli kyse.Lähiposti (tai no R-kioski) kunnostautui.
Kävin lauantaina hakemassa yhden Aliexpress-paketin sieltä. No nyt vasta pari päivää myöhemmin oli ajatus avata paketti, niin huomasin että sehän on ihan väärä. Väärä nimi, väärä osoite ja seurantanumerokaan ei sinnepäinkään. Olivat sitten jonkun toisen ihmisen paketin lykänneet mulle!
Nyt vein sen takaisin, päivittelivät että voi voi sentään ja harmin paikka, ja ottivat paketin takaisin. No sitä mun omaa ei sitten löytynytkään mistään. Ottivat kyllä puhelinnumeron talteen..
Hienoa vaan kun seurannan mukaan tuo mun paketti on nyt luovutettu.. Hyvä taas näillä näytöillä yrittää reklamoida aliexpressiin jos pakettia ei ala löytymään.
Näitä on näköjään alkanut tapahtumaan useammin, että paketti näyttää menevän johonkin ihan väärään paikkaan ja näkyy, että luovutettu. Tuossa tapauksessa sain disputella rahat takaisin, kun oli mennyt johonkin ihan eri kaupunkiin ja näkyi että on luovutettu siellä. Ei koskaan selvinnyt mikä oli syynä. Noutiko joku muu oikeasti sen minun pakettini, vai oliko myyjä antanut minulle laittanut väärän lähetystunnuksen vai mistä oli kyse.
Sitä omaa lähetystäni en kuitenkaan saanut koskaan. Olisihan se pitänyt tulla, vaikka koodia ei olisi minulla ollut tiedossakaan.Yleensä myyjä antanut väärän koodin, sitä sattuu todella paljon.
Sitä omaa lähetystäni en kuitenkaan saanut koskaan. Olisihan se pitänyt tulla, vaikka koodia ei olisi minulla ollut tiedossakaan.
Varmaan yli puoli vuotta. Ei se enää tule, mutta ihan sama kun rahat on saatu takaisin. Ei nuo kiinalaiset kyllä yleensä yritä huijatakaan laittamalla tahalteen väärän tunnuksen. Jäänee ikuiseksi mysteeriksi mitä on tapahtunut.Voihan se vielä tupsahtaa jostain. Kauanko tilauksesta on aikaa?
Voi se sieltä vielä jostakin putkahtaakin, emännällekin tuli viime- tai toissavuonna yksi kiinapaketti noin 9kk tilauksen jälkeen. Oli jo kokonaan unohtanut koko homman ja saanut rahat takaisin mutta yhtäkkiä tuli paljon elämää nähneen näköinen lähetys. Oli kyllä sen näköinen että oli seissyt jossain varaston nurkassa kuukausikaupalla ja matkustellut edestakaisin ties missä.Varmaan yli puoli vuotta. Ei se enää tule, mutta ihan sama kun rahat on saatu takaisin. Ei nuo kiinalaiset kyllä yleensä yritä huijatakaan laittamalla tahalteen väärän tunnuksen. Jäänee ikuiseksi mysteeriksi mitä on tapahtunut.
CN-loppuisia kiinapaketteja, joiden seuranta nykyisin loppuu Ulkomaanterminaaliin. Tänään tuli paketti, joka oli Vantaalla 8.9. Kesti siis viisi viikkoa saada se sieltä laatikkoon. Toinen on ollut 23.9. eli kolme viikkoa sitten, ei ole vielä tullut. Yksi tämmönen katosi kokonaan joku aika sitten. Hyvin tuntuu toimivan. Ja kaikki nuo juuri noita CN-loppuisia, muut tulleet suhteellisen ok.
Sen verran päivitystä tähän, että paketti todellakin oli palautunut myyjälle joka lupasi palauttaa rahat. Syy taas ei tiedossa, että miksi yhä useampi lähetys nykyään palautuu, vaikka mitään epäilyttävää ei pitäisi olla. Aliexpressille tästä lähtee pitkä miinus, että oman virheellisen seurantansa takia ("saapunut kohdemaahan, toimitettu") ei anna tehdä disputea.Ilmeisesti tuo Aliexpressin seuranta on seonnut siitä, että tavara on palautunut lähettäjälle, eli se on "toimitettu", mutta lähettäjälle.
Mistä tiedät pitäisikö sieltä tulla jotain jaettavaa edes? Jos katson omaa kirjepostin jakelua, minun silmin sitä ei tapahdu lähes laisinkaan koska ei ole mitään jaettavaa oikeastaan Skrolli -lehden lisäksi + jotkut random kiinapaskat + muut satunnaiset kirjelähetykset esim. vakuutusyhtiöltä jonkun ehtojen tms. osalta tyyliin kerran vuodessa kahdessa. Elämä on aika simppeliä jos kiinnittää edes huomiota milloin jaetaan postia ja milloin ei.Tuntuu olevan postilla vaikeaa jakaa sitä perinteistäkin postia. Maanantaisin jo pitemmän aikaa meille on saapunut posti 20.00-21.45 aikana. Eilen tuli sitten ylläri ja postia ei jaettu ollenkaan. Suuressa kaupungissa ihan taajaman suurella asutusalueella näköjään postin saaminen ja jakaminen on vaikeaa. Tiistaisinhan ei täällä jaeta normaalisti postia niin odotan innolla saadaanko sitä edes sitten keskiviikkona.
Mistä tiedät pitäisikö sieltä tulla jotain jaettavaa edes? Jos katson omaa kirjepostin jakelua, minun silmin sitä ei tapahdu lähes laisinkaan koska ei ole mitään jaettavaa oikeastaan Skrolli -lehden lisäksi + jotkut random kiinapaskat + muut satunnaiset kirjelähetykset esim. vakuutusyhtiöltä jonkun ehtojen tms. osalta tyyliin kerran vuodessa kahdessa. Elämä on aika simppeliä jos kiinnittää edes huomiota milloin jaetaan postia ja milloin ei.
Jotta täällä joku voisi avustaa, niin vaatinee hieman tarkempia kuvailuja.
Ruskeaa automaattia en tunne tai ole koskaan nähnytkään.
Puhe ei siis ole tällaisesta?:
katso liitettä 461020
Ja pitää siis tilata lokerokoodi? Mistä tämä lokerokoodi tilataan ja tilaako sen siis vastaanottaja?
Ja tuonkaltaisiin lokerikkoihinhan ei tietenkään tilata lähteville paketeille koodia, vaan ne lyödään tuosta paketit ja palautukset luukusta sisään.
Noista lokerikoista on vielä kolmaskin tyyppi, niissäkin on lokeroissa erillinen lukko ja ei mitään koodeja tosissaan tarvita (tai käytetä), koska kaikki koodataan käsin ja rekisteröidään täyttäjän toimesta puhelimella. Näissä on samantyyppinen lukko kuin aiemmassa kuvassani, mutta lukon yhteydestä löytyy syvennys, jossa on kolme kuparin väristä pistettä, joiden kautta lokerikon yleisavainta voi käyttää.
Tuon kuvan kaltaisista automaateista ei tarkkaa tietoa ole, mutta olettaisin, että nekin toimivat samalla periaatteella.
Ja päinvastoin kuin sanoit, niin nimenomaan noihin keskuskoneella varustettuihin on tarvinnut aiemmin automaattikoodin, koska niissä ei ole yleistä lokerikkoa lähteville paketeille.
Oletko katsonut Paketin lähettäminen – helposti ja nopesti. Valitse sopivin | Shipit.fi ? Yleensä esim. GLS-paketit Eurooppaan tuolta ovat Postin paketteja täsmällisempiä ja suunnilleen saman hintaisia tai halvempia, riippuen miten verrataan. Nopeus suunnilleen sama normaaliaikana, nyt siis keskimäärin nopeampia.Onko vaihtoehtoisia ideoita pakettien lähettämiseen suht samoilla kustannuksilla?
Joo U-alkusia. Enpä ole aiemmin tullut ajatelleeksi, että tuo eka kirjain tarkottaa jotain, koska aiemmin kaikki on liikkuneet suhteellisen hyvin. Mutta joo, tollanen kolme tai viisi viikkoa Suomessa alkaa olemaan aika perseestä ja tuon vaan huomasin, että noi on noita kiinan postin lähetyksiä, esim. singaporet on tulleet normaalisti.2-kirjainta lopussa on maatunnus (CN = kiina), seurantakoodin ensimmäinen kirjain kertoo lähetyksen tyypin. Varmaan ollut U-alkuisia joiden seuranta on olematonta (lähdön jälkeen seuranta taitaa olla vain kuljetusyksikkö/kontti tasolla).
Tuollaista lähes vastaaviin se juuri tilataan ja tilauksen jälkeen saa ohjeet paketin jättöön lokerikkoihin.
Esim. automaattihaulla löytyy erilaisia automaatteja:
- Perinteisiä, joihin ei varata lokerikkoa (koko lokerikkoa hallitaan kosketusnäytöllisen keskustietokoneen kautta).
- Näitä erilaisia, joissa jokaisessa on erillinen lukituskoodi, joka haetaan postin sivuilta lokeron varauksen jälkeen.
- Kolmannen tyyppisiä, joissa on erillinen pakettiluukku kaikille lähetyksille.
Esim.
Kummastakaan jälkimmäisestä ei saa mitään kuittausta paketin jättämisestä, koska laite ei ole ilmeisesti missään suorassa yhteydessä postin järjestelmiin. Kuljettaja päivittää lukkoihin uudet koodit laitteilla käydessään, ja kuljettajalla oleva lukija (joka puolestaan on yhteydessä postin järjestelmiin) tulostaa paketteihin osoitekortit ennen niiden siirtoa ja jättää näin ensimmäisen lokimerkinnän seurantaankin.
Itse en ymmärrä, miksi näitäkin pitää olla nyt vähintään kolmea eri mallia. Kaikissa erilainen toiminta lähettämisen suhteen, enkä todellakaan koe luotettavaksi jättää pakettia automaattiin, mistä ei saa mitään kuittausta paketin vastaanottamisesta.
Noita alimman kuvan mukaisia laitteita ei pitäisi olla enää käytössä. Ne on vaihdettu suurelta osin toiseksi alimman kuvan malliin ja niiden lukot on yhteydessä Postin järjestelmiin.
En ole tuollaista ruskeana koskaan nähnyt, enkä tiedä, että sellaisia olisi olemassa. Oranssina taitaa samantyyppistä lokerikkoa löytyä.
Ja tuonkaltaisiin lokerikkoihinhan ei tietenkään tilata lähteville paketeille koodia, vaan ne lyödään tuosta paketit ja palautukset luukusta sisään.
Jos lähettäjä on lyönyt paketin lokerikkoon esim. oman paketin haun yhteydessä, niin se lähtee liikkeelle siinä kohtaa, kun alkuperäisen paketin säilytysaika on mennyt umpeen.
Noita ylimmän kuvan mukaisia ei pitäisi olla enää käytössä. Korttipäätteet on poistettu ja lähetys ja sen maksaminen onnistuu vain mobiilin kautta. Lisäksi Posti on uusinut värityksensä, niin mitään oranssiin ja siniseen viittaavaa ei pitäisi muutenkaan enää juurikaan näkyä noissa automaateissa.Vaan tuon keskimmäisen kuvan mukaiset eivät ole missään yhteydessä, tämä on nyt tänään käynyt ilmi kauppiaalta ja Postilta. Automaatti on muuten asennettu viime viikolla, eli pitäisi olla uusinta uutta.
Pari kertaa on käynyt niin, että paketti olisi muka noudettavissa automaatista, mutta noutokoodia ei ole tullut. Aikamoinen selvittely ollut. Lopputulos on ollut, että joko se ei ole edes ollut automaatissa, vaan löytynyt jostain hyllystä myöhemmin, ja toisella kerralla kävivät läpi kaikki kyseisen Postin n. 370 lokeroa, josta se sitten yhdestä löytyi.Miten mun kannattais toimia jos lähetyksen seuranata sanoo että he ei ole saanut vastaanottajan puhelinnumeroa? Tuleeko paketti normaalisti perille?
- Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu
13.10.2020 klo 01:43
- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille
13.10.2020 klo 01:21
- Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen sähköpostitse
11.10.2020 klo 16:51
- Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu
10.10.2020 klo 16:40
- Lähetyksen tullimaksu maksettu
10.10.2020 klo 16:39
- Lähetys on rekisteröity
08.10.2020 klo 07:33
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI- Lähetys odottaa tullaustasi. Hoida tullaus ja Postin käsittelymaksu 20 päivän sisällä saapumisesta.
07.10.2020 klo 14:05
TULLIPOSTI / Vantaa 01530
Parasta on, kun näitä alimman kuvan mallisia smartteja on kaksi tai kolme saman kauppakeskuksen sisällä +asiamiesposti. Laatikoiden numerointi vielä sama, ettei edes siitä tiedä onko oikealla laatikolla ilman kokeilemista. Siinä alkaa olla normaali ihmisen vähintään sekaisin, mistä paketti pitäisi noutaa.Tuollaista lähes vastaaviin se juuri tilataan ja tilauksen jälkeen saa ohjeet paketin jättöön lokerikkoihin.
Esim. automaattihaulla löytyy erilaisia automaatteja:
- Perinteisiä, joihin ei varata lokerikkoa (koko lokerikkoa hallitaan kosketusnäytöllisen keskustietokoneen kautta).
- Näitä erilaisia, joissa jokaisessa on erillinen lukituskoodi, joka haetaan postin sivuilta lokeron varauksen jälkeen.
- Kolmannen tyyppisiä, joissa on erillinen pakettiluukku kaikille lähetyksille.
Esim.
Kummastakaan jälkimmäisestä ei saa mitään kuittausta paketin jättämisestä, koska laite ei ole ilmeisesti missään suorassa yhteydessä postin järjestelmiin. Kuljettaja päivittää lukkoihin uudet koodit laitteilla käydessään, ja kuljettajalla oleva lukija (joka puolestaan on yhteydessä postin järjestelmiin) tulostaa paketteihin osoitekortit ennen niiden siirtoa ja jättää näin ensimmäisen lokimerkinnän seurantaankin.
Itse en ymmärrä, miksi näitäkin pitää olla nyt vähintään kolmea eri mallia. Kaikissa erilainen toiminta lähettämisen suhteen, enkä todellakaan koe luotettavaksi jättää pakettia automaattiin, mistä ei saa mitään kuittausta paketin vastaanottamisesta.
Jooh, maanantaina puolenpäivän aikaan tosiaan lähetetty. Eilen vasta lähti matkahuollon kyydissä määränpäähän, saapui illalla ja ei tietenkään laittaneet tekstiviestiä samana päivänä et sais kuljetuksen tälle päivälle sovittua. Laittoivat viestin äsken missä valittiin toimitusaika, mutta eihän siinä tietenkään saanu valita tätä päivää, vaan meni automaattisesti huomiselle. Ei sinänsä mikään hoppu tilauksella, mut onhan tää nopeudessa selkeesti huonompi kun posti, joka kuljettaa kotimaan paketit pääasiassa yhdessä päivässä. Matkahuollolla menee tässä siis kolme. Vittu mikä paskalafka, ei tarvi toiste kokeilla.Ei nyt postiin liity, mutta aattelin kokeilla matkahuoltoa nyt vaihteeks kun kulut oli samat postin kotiinkuljetuksen kanssa. Vissiin ei ois pitäny, koska täähän on ihan kauhee paska koko matkahuolto. Eilen lähetetty Jimmsin tilaus, mutta matkahuollon sivuilla edelleen näkyy et odottavat lähetystä kuljetettavaksi. Jimms pisti tilauksen liikkeelle about kaheltatoista, enkä oikeen usko etteikö se matkahuollolle olis jo kerinnyt, ellei kyseessä ole se ettei niillä vaan oo tilaa kuljettaa noita paketteja siinä määrin missä tartteis. Jos tänäänkään ei lähe liikkeelle, niin tais olla vika kerta kun matkahuoltoa käytän. Posti sentään saa paketit liikkeelle 24h sisällä
Kiitos! Laitetaan seuraava Aku Ankka lähetys tulemaan tämän kautta!Oletko katsonut Paketin lähettäminen – helposti ja nopesti. Valitse sopivin | Shipit.fi ? Yleensä esim. GLS-paketit Eurooppaan tuolta ovat Postin paketteja täsmällisempiä ja suunnilleen saman hintaisia tai halvempia, riippuen miten verrataan. Nopeus suunnilleen sama normaaliaikana, nyt siis keskimäärin nopeampia.
Jooh, maanantaina puolenpäivän aikaan tosiaan lähetetty. Eilen vasta lähti matkahuollon kyydissä määränpäähän, saapui illalla ja ei tietenkään laittaneet tekstiviestiä samana päivänä et sais kuljetuksen tälle päivälle sovittua. Laittoivat viestin äsken missä valittiin toimitusaika, mutta eihän siinä tietenkään saanu valita tätä päivää, vaan meni automaattisesti huomiselle. Ei sinänsä mikään hoppu tilauksella, mut onhan tää nopeudessa selkeesti huonompi kun posti, joka kuljettaa kotimaan paketit pääasiassa yhdessä päivässä. Matkahuollolla menee tässä siis kolme. Vittu mikä paskalafka, ei tarvi toiste kokeilla.
PK seudulla matkahuollolla kyllä vissiin on jotain toimintaa viikonloppusinkin. Kuljetuksen oisin noille saanu lauantaillekkin valita. Eri asia sit liikkuuko ne paketit noutopisteisiin lauantaisin. Itekin huomasin et posti kulkee nykyään lauantaisinkin, ihan kiva uudistus siinä mielessä et kärsimättömänä persläpenä viikonloput saattaa pakettia venatessa tuntua hyvinkin pitkiltä.Ite suosin Matkahuoltoa. Paketit tulevat yhdessä päivässä perille ja aina haluttuun noutopisteeseen. Ainut miinus on siinä, etteivät paketit liiku viikonloppuna, joten perjantaina postitettu on maanantaina noudettavissa. Postille pisteet lauantaijakelusta ja miinukset siitä että pakettiautomaatit ovat lähes aina täynnä, joten ihan sama minne pakettiautomaattiin sen paketin tilaa, se menee 90% tapauksista paikalliseen pääpostiin noudettavaksi.
Postinumeron/etäisyyden mukaan se noutopaikka määrittyy ainakin ja useammista kaupoista voi jo tilatessa valita mihin sen paketin haluaa. Postin sivuilla on palvelupistehaku mihin postinumerolla voi hakea ja ainakin täällä se näyttää ensimmäisenä sen mihin paketit tulevat, kun se on myös lähin.Mistä voi katsoa mikä on oletuspostisi? Tiedän että tuon oma posti palvelun kautta voi määritellä haluamansa mutta mikä se oletuksena on, kai sen pystyy jostain tarkistamaan. Meneekö noi postinumeroiden mukaan vai täsmällisten etäisyyksien.
Kun pakettia ei ruvennu näkymään, niin otin viime viikon torstaina chatin kautta yhteyttä Postiin, josta asiakaspalvelija lupasi soittaa paikalliseen Postin noutopisteelle, joka on tässä tapauksessa R-kioski ja lupasi palata asiaan, jos ei pakettia löydy.17.9. tilattu Aliexpress paketti saapui 25.9. Suomeen, joten aika hyvä suoritus siihen mennessä. Mutta meidän rakas Postimme pääsee taas loistamaan, kun vielä tiistaina kaikki näytti periaatteessa hyvältä. 28.9. paketti oli lajiteltu ja 29.9. kuljetuksessa ja tämän jälkeen ei paketista ole havaintoja. Nyt jänätään meneeko viimeisellä 10 kilometrillä taas enemmän aikaa, kuin Kiinasta Suomeen.
Tuli ensimmäistä kertaa törmättyä tilanteeseen, että Posti omatoimisesti ohjasi paketin pakettiautomaattiin asiamiespostin sijasta. Paketti oli ulkomailta tulossa ja siinä ei ollut puhelinnumeroani lainkaan, joten he lähettivät koodin ystävällisesti sähköpostilla, jonka lähettäjä oli antanut.
Jostain syystä etunimeni ainoat konsonantit kääntyvät varsinkin saksan suunnalla väkisin väärin päin, joten sähköposti lähti väärään osoitteeseen. En siis saa pakettiautomaatin koodia mistään, eikä posti voi sitä antaa.
Käytännössä siis paketin kyljessä lukee vastaanottajan kohdalla
Etunimi Sukunimi
Oikea osoitteeni
ja sähköposti on muodossa etumini.sukunimi@gmail.com. Postihan ei voi tietenkään asialle mitään koska eivät voi varmistua millään että paketti on minulle osoitettu, eikä herra Etuminille.
Paketti lähtee puuttuvan koodin vuoksi parin päivän päästä takaisin lähettäjälle
Lähettäjä teki puhelinnumeron muutospyynnön Postiin mutta hieman skeptinen olen että paketin vielä saan...
No ota nyt Postin aspaan yhteyttä että siirtävät paketin automaatista asiamiespostiin
Juuri näin. Ja taitaa olla vielä niin että tuo siirto asiamiespostiin on maksullinen, ja lähettäjä on velvollinen tuon maksamaan. Tuo puhelinnumeron muutospyynti oli sentään ilmainen.Paketin vastaanottaja ei ole postin asiakas vaan se paketin lähettäjä. Eli ainoastaan lähettäjä voi moisen pyynnön esittää.
Itse ollut muutamia kertoja samassa tilanteessa ja aina jaksaa hämmästyttää miten mahdottomaksi asioiden hoitaminen postin kanssa muuttuu heti kun asiat poikkeavat vähänkään normaalista kaavasta.
Postissa ei ymmärretä sitä, että ulkomaalainen ei käsitä että meilläpäin postissa ei palvella ihmisiä vaan hän joutuu sen lomakkeen täyttämään ja pyytämään paketin siirtoa.