Muuten ihan jees, mutta näyttää että rasvat vähäsen vähissä keitossa ainakin liemen värin perusteella.Nakkikeittoa, ruisleipää ja piimää. Suomalaista parhautta.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muuten ihan jees, mutta näyttää että rasvat vähäsen vähissä keitossa ainakin liemen värin perusteella.Nakkikeittoa, ruisleipää ja piimää. Suomalaista parhautta.
![]()
Rasvat vähissä? Keitossa? Eikai sinne mitään muuta rasvaa laitetakkaan kuin se mitä nakeista tulee.Muuten ihan jees, mutta näyttää että rasvat vähäsen vähissä keitossa ainakin liemen värin perusteella.
Itse tulee laitettua vähän enemmän vielä rasvaa paistorasvan lisäksi. Mausteetkin tosin tuo väriä liemeen jonkun verran keitoissa. Ei sitä rasvaa toki liikaa voi laittaa.Rasvat vähissä? Keitossa? Eikai sinne mitään muuta rasvaa laitetakkaan kuin se mitä nakeista tulee.
Mutta miten? Siis klöntti voita tonne joukkoon vai kuinka?Itse tulee laitettua vähän enemmän vielä rasvaa paistorasvan lisäksi. Mausteetkin tosin tuo väriä liemeen jonkun verran keitoissa. Ei sitä rasvaa toki liikaa voi laittaa.
Juu juuri niin. Tai no itse käytän margariinia.Mutta miten? Siis klöntti voita tonne joukkoon vai kuinka?
No kaikkee sitä kuulee. Empä ole tuollaisesta ennen kuullut.Juu juuri niin. Tai no itse käytän margariinia.
Onhan se hyvää, itselle vaan tulee ihan järkyttävä närästys jos vähänkin isomman määrän syöEt näemmä kitsastellut valkosipulin määrässä![]()
Se vaan on niiin hewletin hyvää....ja sitä menee. Onneksi vaimokin samaa mieltä!Et näemmä kitsastellut valkosipulin määrässä![]()
Se vaan on niiin hewletin hyvää....ja sitä menee. Onneksi vaimokin samaa mieltä!![]()
Ja tiedoksi, tuo on semmoista valmismurskaa, eli miedompaa. Mutta kyllä tuorettakin menisi tuon verran kevyesti. Kaupoista saa tilattua n kilon pöniköitä sitä.
Mahdollisesti ei...Sitä ei ole suoraan hyllyssä? Vähän kuin tonkan suolakurkkujakin voi ostaa?
AinesosatAi semmoinenkin ihme jo kuin perunamauste! Mitäs se mahtaa olla?
Currymausteesta tuli mieleen että tosiaan kun oli nuori, kanaa ei ollut olemassa ilman curryä ;-D
Tai siis broileria, vaika kanaakin silloin vielä löysi, ja oli jopa halvempaa kuin broileri!
Miten iso tuo potkakimpale oli? Minkälainen paistoaika ja lämpö?Porsaan potkaa airfryerissa.
Potka oli suolavedessä jääkaapissa reilun vuorokauden ennen valmistamista.
Lisukkeeksi mäkkärityyliset tikkuperunat tuoreista perunoista.
Tikkuperunat laitetaan 1 litran kiehuvaan veteen, jossa on 2 rkl väkiviinaetikkaa ja sitten kuivaus, pyörittely ruokaöljyssä sekä suolassa ja viimeinen kypsennys airfryerissa.
![]()
![]()
![]()
PORSAAN POTKAMiten iso tuo potkakimpale oli? Minkälainen paistoaika ja lämpö?
Jollain ilveellä saisi kamarastakin rapean ja syömäkelpoisen. Kerran kokeilin tehdä porsaan jotain mahapalaa, missä oli kamara ja koitin saada siitä rapeaa, mutta eipä onnistunut.Anna kypsän potkan vetäytyä jonkin aikaa folion alla ja poista siitä sitten kamara ja liika rasva.
Miten tommonen syödään...? Ei siinä, hyvännäköisiä.Paahtoleivät.
Tuplapihvit ym.![]()
Miten tommonen syödään...? Ei siinä, hyvännäköisiä.
Vähän offtopiccia mutta mä oon varmaan vanhanaikainen kun mun mielestä leivät ja purilaiset pitäis pystyä syömään käsin eikä kihveleillä..Haarukalla ja veitsellä meni ääntä kohti.
Kova lämpö uunissa 220-250c joku 20-30 min vähän riippuen palan koosta. Itse teen paiston loppupuolella vähän ennenkun alkaa olemaan halutussa kypsyydessä mutta olen nähnyt tehtävän myös toisinpäinkin. Ihan kivahan tuollaista rapeaa nahkaa on mutustaa, maistuu vähän popcornille.Jollain ilveellä saisi kamarastakin rapean ja syömäkelpoisen. Kerran kokeilin tehdä porsaan jotain mahapalaa, missä oli kamara ja koitin saada siitä rapeaa, mutta eipä onnistunut.
Vähän offtopiccia mutta mä oon varmaan vanhanaikainen kun mun mielestä leivät ja purilaiset pitäis pystyä syömään käsin eikä kihveleillä..
Mutta tosiaan ei ton annoksen herkullisuutta minnekkään poista.
Vähän offtopiccia mutta mä oon varmaan vanhanaikainen kun mun mielestä leivät ja purilaiset pitäis pystyä syömään käsin eikä kihveleillä..
Mutta tosiaan ei ton annoksen herkullisuutta minnekkään poista.
"tehhään lasagnea!"
"Joo! -paitsi ettei ole levyjä"
"Ok"
katso liitettä 1038478 katso liitettä 1038479
Sit tulee tämmöinen....
Näitähän ei sitten botuliinivaaran vuoksi anneta lahjaksi.Nythän tuo olisi helppoa kun löisi kynnet kädellä kuoret irti ja pöristäisi oliiviöljyn kanssa tehosekoittimella, sitten kiehautus ja purkin dessaus samoin, joten helppoa puhdetyötähän tuo olisi, mutta tuksin kannattaisi rahallisesti. Purkin voi "joululahjaksi" koristella vaikka välivanalla paprikajauhetta ja viherpippuria niin saisi kivat "lippuraidat"...