Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Turnausmuotoisessa compissa moni asia on myös usein helpompaa.

1. Aseet saa nopeasti
2. Tiimit landaa lähes aina sovituille paikoille
3. Kaikki ottaa compoundit haltuun ja ampuu rotaatiossa olevia vihuja = on paljon infoa missä muut menee

Mutta nyt tässä keskustelussa sekoittuu comppi settarit, turnausmuotoinen peli, faceit ja yleensä tavoitteelinen pelaaminen. Minä olen puhunut johdonmukaisesta tavoitteellisesta pelaamisesta publalla competitive tyylillä.

Ja edelleen kuten mainitsin. Level 1 vestillä varustettu tyyppi juoksemassa thompsoni kädessä ei ole minusta mikään vastus. Loppuringissä porukalla on usein droppiaseita, awikkaa, kolmosen gearia jne jne. Se vain on 100% haasteellisempaa treeniä, kuin istua Pochinkissa hard coverissa ampuen vihuja ilman kunnon gearia.
Jos haluat tavoitteellista pelaamista, mikset etsi joukkuetta jonka kanssa pelaisit comppia, faceit ym.? Voitosta pelaaminen publalla on mielestäni hieman outoa. Ymmärrän sen jos on normaali pelailija, mutta jos oikeasti pyrkii kovalle tasolle ja turnauksiin pelaamaan, ei publalla hikoilusta hyödy mitenkään vaan pitää treenata faceit ja turnauksia.

Ja tuo, että tiimit landaa samoille paikoille ei aina ole noin mustavalkoista. Toki sitten kun tietää, miten muut tiimit pelaa niin se menee kutakuinkin niin, mutta kun kaikissa turnauksissa ei ole aina ne samat joukkueet. Jokaisessa turnauksessa vaaditaan kykyä sopeutua muiden pelityyliin.

Toiseksi en oikein näe miten se, että compsat on heti otettu ja vihu ampuu kaikki rotet, olisi helpompaa verrattuna publaan. Oman kokemukseni mukaan tuo, että suurin piirtein kaikki pelikelpoiset paikat on jo otettu ja rotatessa vihu jakaa autot paskaksi on erittäin vaikea tilanne oli sitä infoa tai ei. Publalla hyvällä tiimillä voi usein crashata jo otetun compsan ja tappaa vihun ilman suurempia ongelmia.
 
1070 on kyllä jo ihan pätevä näytönohjain pubgiin, prossuksi kannattaisi päivittää joku ryzen 3600(x), tai sitten joku 6-ydin Intel ja siihen nopeat ddr4-muistit.

Juu, mutta näin opiskelija budjetilla toivoisi, että pelkästään näyttiksen päivitys riittäisi.
 
Jos haluat tavoitteellista pelaamista, mikset etsi joukkuetta jonka kanssa pelaisit comppia, faceit ym.? Voitosta pelaaminen publalla on mielestäni hieman outoa. Ymmärrän sen jos on normaali pelailija, mutta jos oikeasti pyrkii kovalle tasolle ja turnauksiin pelaamaan, ei publalla hikoilusta hyödy mitenkään vaan pitää treenata faceit ja turnauksia.

Ja tuo, että tiimit landaa samoille paikoille ei aina ole noin mustavalkoista. Toki sitten kun tietää, miten muut tiimit pelaa niin se menee kutakuinkin niin, mutta kun kaikissa turnauksissa ei ole aina ne samat joukkueet. Jokaisessa turnauksessa vaaditaan kykyä sopeutua muiden pelityyliin.

Toiseksi en oikein näe miten se, että compsat on heti otettu ja vihu ampuu kaikki rotet, olisi helpompaa verrattuna publaan. Oman kokemukseni mukaan tuo, että suurin piirtein kaikki pelikelpoiset paikat on jo otettu ja rotatessa vihu jakaa autot paskaksi on erittäin vaikea tilanne oli sitä infoa tai ei. Publalla hyvällä tiimillä voi usein crashata jo otetun compsan ja tappaa vihun ilman suurempia ongelmia.

Jos oikeasti haluaisin kovalle tasolle, niin pelkkä globalin grindaaminen kynärissä riittäisi minulle. Mutta haen kasuaalia pelaamista voitosta pubgissa. Vastaava vertailukohta on esim. lolin ranked. Mutta tuollainen kaiketi on tulossa.

What’s the bigger picture here?

There are many different ways to enjoy the game, and we know that a skill based rating system is something that much of the community has been asking about for a while now. We’re happy to be working towards that goal alongside you all as we make progress towards determining what such a rating system would look like for PUBG.

While you’ll be able to try both Labs and our Skill Based Rating experiment in an upcoming Test Server, we haven’t locked down a final live server date for the Skill Based Rating experiment. We’ll keep you updated on when you can officially expect this to land on Labs, but until then, we’re eager to bring you even more experimental content and help us shape the future of PUBG!

– PUBG Labs Team
 
Tavoitteellinen pelaaminen on tässä yhteydessä muutenkin vähän hankala käsite koska jokaisella pelaajalla on omat tavoitteet, toiset haluavat frägejä ja toiset kanoja.
 
Tavoitteellinen pelaaminen on tässä yhteydessä muutenkin vähän hankala käsite koska jokaisella pelaajalla on omat tavoitteet, toiset haluavat frägejä ja toiset kanoja.

Näen asian siten, että kynäriä vertailukohtana käyttäen "LEM V SILVER" mahdollistava systeemi ei ole frägäyksen kannalta mitenkään merkityksellinen tavoite ainakaan itselleni. Toki jos Skill Base Rating saadaan tulevaisuudessa toimivaksi, niin se olisi hienoa.

Sitä kyllä ihmettelen, että kun joillekin frägäys on se #1 juttu, niin miksi eivät tosiaan pelaa Counter Strikeä, R6 Siegeä, Quake championsia tai Overwatchia. Kaikissa niissä pääsee frägäämään jatkuvasti.

Se että saa muutaman frägin: Lobby -> counter -> lataus -> pelaajien kerääntyminen -> lataus -> hyppy -> aseiden etsiminen-> suojien etsiminen -> vihun etsiminen -> kuoleminen -> ja koko homma uudestaan. En vain koe että PUBGia on ihan luotu tuollaiseen.

On kyllä mielessä käynyt, että RNG elementit mukaan luettuna PUBG on edellä mainittuihin muihin peleihin verrattuna enemmänkin sellainen low skill curve peli publalla. Ja se ehkä viehättää monia.
 
Pakko avautua, jotta pää ei hajoa. Anteeksi jo etukäteen.

Tuntuu että tavoitteellinen pelaaminen on aika vieras (inhottu) käsite suurelle osalle tätä peliä pelaaville. <snip>
Io-techin discordissa pelataan juuri tuolleen "tavoitteellisesti", muttei kumminkaan naama irvessä ja suurin osa porukasta on keski-ikäistä. En ole aiemmin edes miettinyt koko asiaa, mutta nyt kun tuli puheeksi niin siellä on kyllä hyvin homma tasapainossa omaan makuun.
 
Juu, mutta näin opiskelija budjetilla toivoisi, että pelkästään näyttiksen päivitys riittäisi.

No ainahan voi ensin hankkia tuon 1070:n ja katsoa miten pahasti tuo prossu rajoittaa menoa, jos välttelee hotdroppeja niin se saattaa riittää ihan ok.
 
Ite pelaan ihan huvikseni ja samalla allekirjoittaneelle on ihan yksi lysti miten muut pelaa.

Ite kyllä näkisin, että on varsin onnetonta julistaa jollekin skenelle, että ’pelaatte väärin’.

En näe mitään isoa ongelmaa myöskään pelimoodeissa, koska Faceit ja vuosi 2020 mahdollistaa halutessaan sopivaa peliseuraa ja systeemiä omaan makuun kenelle vain melkein 24/7. PUBGissa ehkä matchmakingiin joku kevyt rating -systeemi olisi plussaa.

Pelissä kuin pelissä ei publalla yksin randomina hakemalla voi valita mitä ja miten sieltä tulee vastaan tai kaveriksi. Se on vain voi voi, jos jonkun mielestä tänään on CSssässä Dessupäivä tai jos kelkkailu on juuri nyt ainoa kiinnostava asia PUBGissa. Ratkaisu ennustettavuuteen on mennä pre-madena, eikä siihen nykyään mitään mahdottomuuksia vaadita, pelattiin CO-OP Story Modea, sooloilu CSsää tai totista PUBGia.
 
Suurin ongelma on sama kuin kaikissa muissakin peleissä: Pelaajakunta on jaettu kahtia sääntöjen osalta.

CS:GOssa oli joko matchmaking tai casual, josta jälkimmäisessä tiimit olivat isot, aikaa oli enemmän, rahaa sai miten sattui ja omien läpi pystyi kävelemään. Halo 2:ssa aikanaan pro-pelaajat aloittivat pelinsä aina Battle Riffle kädessä, kun normaaleilla servereillä se oli smg. Towerfallissa on erikseen turnaussäännöt, jotka eivät ole oletuksena päällä. PUBGissa on eri säännöillä toimivat lootit ja rinkulat, eikä peleihin haeta edes etäisesti samantasoisia pelikavereita.

Kaikki pelit joissa turnausskene tai pelintekijä jakaa pelaajat kahtia sääntöjen osalta on menty automaattisesti pieleen. Ei voi olettaa että porukka pelaa edes etäisesti samalla tavalla, jos säännöt on eri.
 
Testailin huvikseni jos pelaa järkevästi sooloissa eikä juoksentele vain, droppailin minne sattuu Erangelissa ja Vikendissä ja yritin pelata pelkästään voitosta. Muutama hotdroppi Vikendissä, Erangelissa syrjempään.
Aika helposti pääsee top-10 kahinoihin ja saa KD:n ylös jjos jaksaa hiki otsalla vääntää. KD nousi vähän yli kahdella verrattuna run'n'gun peli tyyliin.
Otanta on toki vielä aika pieni, ~ 500 matsia vs ~35 matsia joten heittelyä tulee varmasti lopullisessa tuloksessa.
 
On kyllä vähintään erikoista jos 2x2.

Kuten Redditissä joku totesi, jos se olisi 2x2 niin ei kai tuossa voisi olla reilusti vertikaalia?
Tunneleita maan alla, sekä isoja ja korkeita rakennuksia?

On se kyllä silti väkisin ahtaampi.
 
On kyllä vähintään erikoista jos 2x2.

Kuten Redditissä joku totesi, jos se olisi 2x2 niin ei kai tuossa voisi olla reilusti vertikaalia?
Tunneleita maan alla, sekä isoja ja korkeita rakennuksia?

On se kyllä silti väkisin ahtaampi.

Ei kyllä äkkiseltään kuulosta kovin houkuttelevalta. Pakko kai houkutella ADHD-junnuja pelin pariin myös.
 
Toivottavasti ei ole vertikaalinen mappi koska PUBG:n vertikaaliset äänet ovat luokattomat ja on vaikea tietää onko vihu ylä vai alapuolella.
 
Ei kyllä äkkiseltään kuulosta kovin houkuttelevalta. Pakko kai houkutella ADHD-junnuja pelin pariin myös.

Uusi 8x8 map olisi tietysti ihan kiva, mutta voi tuokin olla ihan mielenkiintoinen. Huomenna tulee muuten glider live-servuille, spawnit ovat nyt randomeja ja ne spawnaavat ilman bensaa ilmeisesti.
 
PlayerIGN twiitannut että Vikendi korvattaisiin uudella mapilla. Jos tämä pitää paikkansa en usko että jatkan PUBG:in parissa kovin aktiivisesti, ainut mappi koko pelissä mistä pidän.
 
Kyllä jurppii jos Vikendi korvataan jollain ADHD-lähitaistelu-jonneräiskyttelykartalla. Vikendi on minusta toiseksi paras kartta Miramarin jälkeen.
 
Vikendi, Erangel, Sanhok, Miramar. Siinä omat suosikki mapit suosituimmasta vähiten suosittuun.
 
Meidän porukassa pelataan lähes pelkästään Miramaria. Muita mappeja sitten jos mennään "quick joinilla".
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
EDIT: Jaa, kappas patch notet just pihalle test serverissä. Siellähän on kaikki tieto uudesta kartasta ja kyllä se on 2x2, mutta erona se että 64 pelaajaa.

Test serverillä nyt.

Karakin is a 2×2 km island off the coast of Northern Africa. It’s an arid, rocky environment that provides wide-open terrain and challenging engagements. It’s small, fast, and dangerous: Expect the tension of Miramar combined with the pace of Sanhok. Karakin is a 64 players map.

222-Karakin_Minimap-1.jpg

Update 6.1 - Now on the Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Videosta selviääkin että toi black zone meinaa tota pommitusta mistä tulee hälytys, ja se tuhoaa kokonaisia taloja randomilla. :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi mappi on ~50% Military Islandista Erangelissa ja 64 pelaaja, sounds great.

Uudessa season passissa on skinit mp5:lle ja g36:lle ja sitten mappi jossa kyseiset aseet ovat ekslusiivisesti poistetaan kierrosta.

#vainpubgjutut

ostin jo Tarkovin, tarvitsee perehtyä kyseiseen peliin.
 
Olikos tämä jo nähty.
Season 6 Gameplay Trailer
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Miks tota sinkoa ei oo mainittu patch noteissa? :bored: ihan hyvältä toi vaikuttaa.. kivaa vaihtelua peliin!
 
Uusi 8x8 map olisi tietysti ihan kiva, mutta voi tuokin olla ihan mielenkiintoinen. Huomenna tulee muuten glider live-servuille, spawnit ovat nyt randomeja ja ne spawnaavat ilman bensaa ilmeisesti.

Taitaa tulla glider sitten joskus, ainakaan mitään päivityksiä ei ole tullut peliin.
 
Uudessa season passissa on skinit mp5:lle ja g36:lle ja sitten mappi jossa kyseiset aseet ovat ekslusiivisesti poistetaan kierrosta.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Saa nähdä kauanko se Vikendi on poissa kierrosta. Sen uusi versio oli minusta erittäin hyvä ja monista paikoista tuli paljon mielenkiintoisempia. Volnovakin on paljon selvempi nykyään ja siellä saa hyvät matsit aikaan kun kirkko jakaa kaupungin kahteen osaan.
 
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Saa nähdä kauanko se Vikendi on poissa kierrosta. Sen uusi versio oli minusta erittäin hyvä ja monista paikoista tuli paljon mielenkiintoisempia. Volnovakin on paljon selvempi nykyään ja siellä saa hyvät matsit aikaan kun kirkko jakaa kaupungin kahteen osaan.
Täysin samaa mieltä, Vikendi meni todella paljon parempaan suuntaan faceliftin jälkeen.
 
Ens yönä liveservuilla maintenance jonka jälkeen livenä uusi mappi ja muut patchin kilkkeet sekä uusi survivor pass.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Taidan olla vähemmistössä, mutta Karakin yllätti positiivisesti. Odotin adhd-mappia, mutta gameplay ei ollutkaan niin adhd kuin luulin. Vikendiä ei kyllä ole ikävä.
 
ilmeisesti uudessa pätsissä peli kaatuu jos vaihtaa paikkoja ajoneuvoissa :D
Jaaha ei vissiin tartte edes kokeilla. Miten on mahdollista, että tuon luokan pelissä näitä yllätysominaisuuksia tulee joka päivityksen yhteydessä..
 
Jaaha ei vissiin tartte edes kokeilla. Miten on mahdollista, että tuon luokan pelissä näitä yllätysominaisuuksia tulee joka päivityksen yhteydessä..
Lainaus Redditistä:
"
Switching seats second time on ANY vehicle causes game to hard crash, CPU usage went from ~60% pre-patch, to constant 90-99%, stutters here ant there. Performance on Karakin is literally shit compared to as it was on test servers.

WTF is this update?"
 
Lainaus Redditistä:
"
Switching seats second time on ANY vehicle causes game to hard crash, CPU usage went from ~60% pre-patch, to constant 90-99%, stutters here ant there. Performance on Karakin is literally shit compared to as it was on test servers.

WTF is this update?"

Ilmeisesti hotfixi tuohon istuin hommaan on voimassa.
Itsellä ei ainakaan pari tuntia sitten, kun kävin kokeilemassa kaatunut.
 
Higher tension, faster pace: Welcome to Karakin.

Karakin is a 2×2 km island off the coast of Northern Africa. It’s an arid, rocky environment that provides wide-open terrain and challenging engagements. It’s small, fast, and dangerous: Expect the tension of Miramar combined with the pace of Sanhok. Karakin is a 64 players map.

Players should expect long distance rifle engagements in the mountains, tactical urban conflict, and claustrophobic underground combat. And with the introduction of the Black Zone, Karakin reveals its twist: a map that’s layout changes every match.

Voi pojat. Karakin edustaa kaikkea sitä, mitä en halua PUBGilta: hektistä toimintaa, runsasta taistelua ja pieniä alueita. PUBG on minulle rentoutumispeli, jossa haluan seikkailla omaan tahtiini isoissa erämaissa, tutkia mielenkiintoisia paikkoja, vältellä taisteluja, hiippailla ja kieroilla. Muut pelaajat olkoot metsästäjiä, minä olen ovela... en ehkä susi, mutta sanotaan nyt mäyrä.

Nyt tarjolla on nopeatempoista, reaktiopainotteista ryminää ja ryskettä ilman tilaa rauhoittua. Vikendi kuoli tämän takia.

Mutta kun menin pelaamaan niin ensivaikutelma olikin yllättävän positiivinen. Uutuudenviehätys on vahva voima, ja pidän kovasti uusista tahmapommeista ja vaarallisemmasta tykkikeskityksestä. Pieni alue vähentää vaihtoehtoja, mutta se toisaalta selkeyttää tilanteita ja tekee pelistä yksinkertaisemman. Kartta on silti aivan liian pieni enkä pidä siitä, että koko ajan joutuu olemaan varpaillaan.

Edit: uusi varjoliidin (liitovarjo? riippuliidin?) vaikuttaa mahtijännältä. Tuskin maltan odottaa että pääsee testaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 641
Viestejä
4 958 878
Jäsenet
79 680
Uusin jäsen
divetymonoksidi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom