Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Koita kellotella rammia, pubgi tykkää rammista! 2080ti, 3444mhz ram, 7700k kellotettu ja ei tää silti smoothilta tunnu :)

Pubg vaa on kankee ku vertaa bf jne.
 
Muutenkin viime päivityksen jälkeen tuntuu varsinkin kaupungeissa todella tahmeelta välillä, vaikka fps huitelee 80-100 fps. Ssd on myös pakollinen jos ei vielä ole...
 
Pakko avautua, jotta pää ei hajoa. Anteeksi jo etukäteen.

Tuntuu että tavoitteellinen pelaaminen on aika vieras (inhottu) käsite suurelle osalle tätä peliä pelaaville. Oli sitten kyseessä eri discord porukat, kaveriporukat tai random squadit, niin PUBG muistuttaa enemmän sosiaalista mediaa, jossa porukat turisee ja perseilee pelissä, kuin yrittäisivät johdonmukaisesti pelata voitosta. Sama koskee näitä "turnauspelaajia", jotka laittaa publakärinät myös perseilyn piikkiin, vaikka tosiasiassa ainakin jonkin verran yrittävät.

Ajatus että vain turnauspeleissä pelattaisiin voitosta on naurettava. Oikeasti moni ulisee nyyläämisestä ja haluaa vain frägejä, koska heillä ei yksinkertaisesti ole A) voitontahtoa B) kärsivällisyyttä.

Koen lähes henkistä pahoinvointia, kun porukat disconnectaa pelistä, kun vihuja jäljellä 15 tai vähemmän. Vain sen takia, että kukaan ei pääse nostamaan.

Kilpailullinen elementti publapeleissä esim. verrattuna kynäriin on pubgissa lähellä nollaa. 2000+ tuntia pelanneilla keskimääräinen sijoitus peleissä voi olla jossain TOP15 tienoilla. Siis jotka pelaa vakiporukoissa. Itse pelaan solo vs squadia about keskimäärin 5. sijoituksella. Eikä se ole edes vaikeaa. Täytyy vain suunnitella reitti fiksusti, olla ajoissa liikkeessä sekä yleensä käyttää ajoneuvoa.

Ja sitten tämä publa KD/ADR elvistely. Tyypit frägää pelissä, jossa ei ole MMR:ää juuri nimeksikään vihuja, jotka arpoo aseiden, panssarin, konetehojen ja droppilagin sekamelskassa. Sama kuin joku LEM kynäripelaaja ampuisi silvereitä ja selittäisi ADR:n merkityksestä. Ainoa mikä merkitsee on winrate. Ei mikään muu. Oikeasti hyvän pelaajan erottaa suoraan suunnilleen 4+ kd pelaajasta, jolla lisäksi winrate 20+.

Ja sitten vielä tämä ilmiö, jossa monet pelaa tyylillä, joka täysin heidän taitotasoon nähden liian aggressiivista, eli hullu pusku päälle ja tasan jokainen ensi kosketus vihuun, niin tiimi sulaa sekunnissa. Ja tämä toistuu esim. 10 kertaa putkeen. Tällainen pelaaminen muistuttaa enemmän jotain Lobby simulaattoria, että pääsee taas mappiin kuolemaan.

Ja jotkut pelaa tuollaisella tyylillä kuukausi tolkulla. Luulisi että jatkuva peliin pääsyyn odottaminen on oikeasti tylsempää, kuin varsinaisesti olla pelissä.

(juu tiedän ratkaisun, pitää etsiä sellainen peliporukka, joka pelaa tavoitteellisesti. Helpommin sanottu kuin tehty.)
 
Pakko avautua, jotta pää ei hajoa. Anteeksi jo etukäteen.

Tuntuu että tavoitteellinen pelaaminen on aika vieras (inhottu) käsite suurelle osalle tätä peliä pelaaville. Oli sitten kyseessä eri discord porukat, kaveriporukat tai random squadit, niin PUBG muistuttaa enemmän sosiaalista mediaa, jossa porukat turisee ja perseilee pelissä, kuin yrittäisivät johdonmukaisesti pelata voitosta. Sama koskee näitä "turnauspelaajia", jotka laittaa publakärinät myös perseilyn piikkiin, vaikka tosiasiassa ainakin jonkin verran yrittävät.

Ajatus että vain turnauspeleissä pelattaisiin voitosta on naurettava. Oikeasti moni ulisee nyyläämisestä ja haluaa vain frägejä, koska heillä ei yksinkertaisesti ole A) voitontahtoa B) kärsivällisyyttä.

Koen lähes henkistä pahoinvointia, kun porukat disconnectaa pelistä, kun vihuja jäljellä 15 tai vähemmän. Vain sen takia, että kukaan ei pääse nostamaan.

Kilpailullinen elementti publapeleissä esim. verrattuna kynäriin on pubgissa lähellä nollaa. 2000+ tuntia pelanneilla keskimääräinen sijoitus peleissä voi olla jossain TOP15 tienoilla. Siis jotka pelaa vakiporukoissa. Itse pelaan solo vs squadia about keskimäärin 5. sijoituksella. Eikä se ole edes vaikeaa. Täytyy vain suunnitella reitti fiksusti, olla ajoissa liikkeessä sekä yleensä käyttää ajoneuvoa.

Ja sitten tämä publa KD/ADR elvistely. Tyypit frägää pelissä, jossa ei ole MMR:ää juuri nimeksikään vihuja, jotka arpoo aseiden, panssarin, konetehojen ja droppilagin sekamelskassa. Sama kuin joku LEM kynäripelaaja ampuisi silvereitä ja selittäisi ADR:n merkityksestä. Ainoa mikä merkitsee on winrate. Ei mikään muu. Oikeasti hyvän pelaajan erottaa suoraan suunnilleen 4+ kd pelaajasta, jolla lisäksi winrate 20+.

Ja sitten vielä tämä ilmiö, jossa monet pelaa tyylillä, joka täysin heidän taitotasoon nähden liian aggressiivista, eli hullu pusku päälle ja tasan jokainen ensi kosketus vihuun, niin tiimi sulaa sekunnissa. Ja tämä toistuu esim. 10 kertaa putkeen. Tällainen pelaaminen muistuttaa enemmän jotain Lobby simulaattoria, että pääsee taas mappiin kuolemaan.

Ja jotkut pelaa tuollaisella tyylillä kuukausi tolkulla. Luulisi että jatkuva peliin pääsyyn odottaminen on oikeasti tylsempää, kuin varsinaisesti olla pelissä.

(juu tiedän ratkaisun, pitää etsiä sellainen peliporukka, joka pelaa tavoitteellisesti. Helpommin sanottu kuin tehty.)
Oikeasti kovat ”turnauspelaajat” pelaa juuri kuvailemallasi tavalla sen takia, että public peleissä ei juurikaan voi tietyn pisteen jälkeen oppia compissa hyödyllisiä taitoja ampumista lukuunottamatta. Ei publalla ole hyvien pelaajien järkeä pelata voitosta, koska a) siinä ei kehity comppipelejä varten ja b) voittaminen ei publalla tunnu juuri miltään, koska yritettäessä hyvällä jengillä publalla voittaa lähes jokaisen pelin.

Faceit:ssa ja turnauksissa (faceit:ssa ei yleensä edes kovin korkea taso verrattuna koviin turnauksiin) pelataan niin eri tavalla kuin publalla esim kartalöa sijoittumisen kannalta, ettei publalla sitä voi edes harjoitella. Kuten sanoin, publalla voi pääsääntöisesti harjoitella vain ampumista.

Tuo, että hyvällä pelaajalla olisi KD 4 ja jotain winratea, on mielestäni hieman huvittavaa. Kuten sanoin aikaisemmin, publalla voi voittaa lähes joka pelin ja tappoja saa paljon. Jos hyvällä tiimillä rupeaa kunnolla hikoilemaan voitosta, en näe 4 KD:n olevan mikään kummallinen saavutus.

Jos oikeasti haluaa tavoitteellista pelaamista, voi kenties etsiä peliseuraa vaikka Pubg Finlandin discordista faceit_peliseura –kanavalta.
 
Oikeasti kovat ”turnauspelaajat” pelaa juuri kuvailemallasi tavalla sen takia, että public peleissä ei juurikaan voi tietyn pisteen jälkeen oppia compissa hyödyllisiä taitoja ampumista lukuunottamatta. Ei publalla ole hyvien pelaajien järkeä pelata voitosta, koska a) siinä ei kehity comppipelejä varten ja b) voittaminen ei publalla tunnu juuri miltään, koska yritettäessä hyvällä jengillä publalla voittaa lähes jokaisen pelin.

Faceit:ssa ja turnauksissa (faceit:ssa ei yleensä edes kovin korkea taso verrattuna koviin turnauksiin) pelataan niin eri tavalla kuin publalla esim kartalöa sijoittumisen kannalta, ettei publalla sitä voi edes harjoitella. Kuten sanoin, publalla voi pääsääntöisesti harjoitella vain ampumista.

Tuo, että hyvällä pelaajalla olisi KD 4 ja jotain winratea, on mielestäni hieman huvittavaa. Kuten sanoin aikaisemmin, publalla voi voittaa lähes joka pelin ja tappoja saa paljon. Jos hyvällä tiimillä rupeaa kunnolla hikoilemaan voitosta, en näe 4 KD:n olevan mikään kummallinen saavutus.

Jos oikeasti haluaa tavoitteellista pelaamista, voi kenties etsiä peliseuraa vaikka Pubg Finlandin discordista faceit_peliseura –kanavalta.

Publapelaamisessa kovin taso on aina loppuringissä, koska hard shiftit aiheuttaa ongelmia pro pelaajillekin myös publalla. Rotaatiot ovat 90% pelistä, ampuminen sen 10%. Moni pro alkaen Liquidin pelaajista on sanonut, että huonossa positiossa pro pelaaja häviää publallakin, varsinkin jos joku pääsee 3rd partyyn. PUBG ei ole mikään ampumiseen painottunut peli, koska alueeseen voi kuolla, ajoneuvoja voi vaurioittaa, karttojen koko ja muodot muodostavat niin suuren RNG elementin.

Lisäksi jos haluaa ampumista harjoitella publalla, niin kyllä se on tasan tarkkaan vaikeampaa ja siten parempaa treeniä, kun alue tulee niskaan ja vihuilla on kolmosen kamat + healia. En näe juurikaan mitään hyötyä ampua publalla jotain level 1 kamoilla juoksevia alkuvaiheen botteja. Varsinkaan pro pelaajien.

Tosin mitä nyt katsoin kun Miikaz ja kumppanit jokin aika sitten hyppi Pochinkiin publa squadilla, niin ehkä kerran viidestä selvisivät tiimillä ulos kaupungista.
 
Publapelaamisessa kovin taso on aina loppuringissä, koska hard shiftit aiheuttaa ongelmia pro pelaajillekin myös publalla. Rotaatiot ovat 90% pelistä, ampuminen sen 10%. Moni pro alkaen Liquidin pelaajista on sanonut, että huonossa positiossa pro pelaaja häviää publallakin, varsinkin jos joku pääsee 3rd partyyn. PUBG ei ole mikään ampumiseen painottunut peli, koska alueeseen voi kuolla, ajoneuvoja voi vaurioittaa, karttojen koko ja muodot muodostavat niin suuren RNG elementin.

Lisäksi jos haluaa ampumista harjoitella publalla, niin kyllä se on tasan tarkkaan vaikeampaa ja siten parempaa treeniä, kun alue tulee niskaan ja vihuilla on kolmosen kamat + healia. En näe juurikaan mitään hyötyä ampua publalla jotain level 1 kamoilla juoksevia alkuvaiheen botteja. Varsinkaan pro pelaajien.

Tosin mitä nyt katsoin kun Miikaz ja kumppanit jokin aika sitten hyppi Pochinkiin publa squadilla, niin ehkä kerran viidestä selvisivät tiimillä ulos kaupungista.


Joo no publa ja comppi tässä pelissä tarkoittaa melkee kahta eri peliä.. compissa porukoilla on mestat mitä ne aina pelaa ja alku peli on käytönnössä vain loottaamista ja sen jälkeen rote ja sen onnistuminen on kaikki kaikesa. Publassa hotdropataan ja rähistään niin eipä siinä auta vaikka oot mikä comppi jumala. Ja se että casuaalib pitäis alkaa pelaamaan niinku compissa pelataan niin kyllä karkoittuisi loputkin pelaajat tästä pelistä.
Ja ite todellakin lukeudun noihin hyvin keskinkertaisiin casual perunoihin jotka pelaa liian agressiivisesti taitoihin nähden, mutta mitäpä sillä on väliä jos kivaa on... Ja luulen myös edustavani hyvinki suurta osaa tämän pelin pelaajakunnasra
 
Tekis mieli päivittää näytönohjainta, ja tää peli on tällä hetkellä ainut mitä pelaan eikä tunnu pyörivän tarpeeksi hyvin. Nykyset speksit on i5 3570k @ 4.5 Ghz, gtx 970, 16gb ddr3 1886mhz. Pitääköhän koko paska päivittää vai selviäiskö vain jos ostais käytettynä gtx 1070 tai vastaavan?
Itsellä oli kans joskus samat, pelin sulavuus maagisesti parani huomattavasti vaihdettuani ne silloin nykyaikaisempaan settiin.
 
Joo no publa ja comppi tässä pelissä tarkoittaa melkee kahta eri peliä.. compissa porukoilla on mestat mitä ne aina pelaa ja alku peli on käytönnössä vain loottaamista ja sen jälkeen rote ja sen onnistuminen on kaikki kaikesa. Publassa hotdropataan ja rähistään niin eipä siinä auta vaikka oot mikä comppi jumala. Ja se että casuaalib pitäis alkaa pelaamaan niinku compissa pelataan niin kyllä karkoittuisi loputkin pelaajat tästä pelistä.
Ja ite todellakin lukeudun noihin hyvin keskinkertaisiin casual perunoihin jotka pelaa liian agressiivisesti taitoihin nähden, mutta mitäpä sillä on väliä jos kivaa on... Ja luulen myös edustavani hyvinki suurta osaa tämän pelin pelaajakunnasra

Kun komppipelillä tarkoitetaan tavoitteellista pelaamista, niin se on mielestäni ollut aina se paras puoli monessa pelissä. Oli se sitten COD4 promod, League of Legends ranked, kynärin, siegen, tai overwatchin rankin pelaaminen jne. PUBG on mielestäni poikkeus vain sen takia, että suurella osalla ei riitä kärsivällisyys pelata komppimetan mukaisesti, koska se koetaan tylsäksi. Tällöin pelaaminen menee perseilyksi. Toki auttaisi, jos esim. yhteisöissä olisi komppipelaamiseen omat porukkansa, niin ei tarvitsisi muiden pilata pelejä, kun ei nappaa pelata tosissaan. Edelleen toimiva MMR saman tasoisten pelaajien kanssa auttaisi myös, kuten se on CSGO:ssa toteutettu.

Ja aina voi miettiä johtuuko pelaajakato siitä, kun pubgissa ei ole kuin soft MMR, joka arpoo yhteen peliin muutamia saman "elon" pelaajia. Edelleen en tajua mitä kivaa on istua lobbyssa, odottaa counteria tai kuolleena spectata tiimikavereita heti kättelyssä. Tai jos puolet selviää hengissä, niin jotkut alkaa anella naatti itsaria, että päästään seuraavaan jonoon odottamaan uutta peliä. Ei mitään järkeä.
 
Publapelaamisessa kovin taso on aina loppuringissä, koska hard shiftit aiheuttaa ongelmia pro pelaajillekin myös publalla. Rotaatiot ovat 90% pelistä, ampuminen sen 10%. Moni pro alkaen Liquidin pelaajista on sanonut, että huonossa positiossa pro pelaaja häviää publallakin, varsinkin jos joku pääsee 3rd partyyn. PUBG ei ole mikään ampumiseen painottunut peli, koska alueeseen voi kuolla, ajoneuvoja voi vaurioittaa, karttojen koko ja muodot muodostavat niin suuren RNG elementin.

Lisäksi jos haluaa ampumista harjoitella publalla, niin kyllä se on tasan tarkkaan vaikeampaa ja siten parempaa treeniä, kun alue tulee niskaan ja vihuilla on kolmosen kamat + healia. En näe juurikaan mitään hyötyä ampua publalla jotain level 1 kamoilla juoksevia alkuvaiheen botteja. Varsinkaan pro pelaajien.

Tosin mitä nyt katsoin kun Miikaz ja kumppanit jokin aika sitten hyppi Pochinkiin publa squadilla, niin ehkä kerran viidestä selvisivät tiimillä ulos kaupungista.
En sanoisi, että publalla kovin taso on loppuringillä, koska moni ”hyvä” pelaaja kuolee alussa tai jossain muualla pelin aikana. Toki lopussa on keskimääräistä parempi taso muttei aina ne parhaat.

Jos pelaa comppijengillä publalla, niin rotet eivät ole ongelma. Jos on oikeasti hyviä ampujia, niin vihun yli voi ajaa helposti. Muutenkin moni vain hakemalla hakee tappoja mahdollisimman paljon treenatakseen ampumista. Roteja ei voi publalla ollenkaan harjoitella comppia varten, koska publalla muut tekevät rotet aivan järkyttävän myöhään. Compissa suurin piirtein kaikki hyvät paikat otetaan haltuun melko aikaisin ja compissa vihu osaa ampua, eli päälle crashaaminen on monin kerroin vaikeampaa.

Publalla alue ei myöskään tee paljoa vahinkoa muuta kuin ihan lopussa, eli rotet voi vetää sinisessä ihan huoletta. Compissa ei niinkään.

Edit:
Kuten @Riksy sanoi, publa ja comppi on kuin 2 eri peliä. Pelityylit ovat kuin yö ja päivä. Suoraan vertailu on vaikeaa, koska publaa ja comppia voi ja täytyy pelata aivan eri tavoin, koska taitotaso ja pelin asetukset ovat aivan erilaisia.
 
Tekis mieli päivittää näytönohjainta, ja tää peli on tällä hetkellä ainut mitä pelaan eikä tunnu pyörivän tarpeeksi hyvin. Nykyset speksit on i5 3570k @ 4.5 Ghz, gtx 970, 16gb ddr3 1886mhz. Pitääköhän koko paska päivittää vai selviäiskö vain jos ostais käytettynä gtx 1070 tai vastaavan?

1070 on kyllä jo ihan pätevä näytönohjain pubgiin, prossuksi kannattaisi päivittää joku ryzen 3600(x), tai sitten joku 6-ydin Intel ja siihen nopeat ddr4-muistit.
 
En sanoisi, että publalla kovin taso on loppuringillä, koska moni ”hyvä” pelaaja kuolee alussa tai jossain muualla pelin aikana. Toki lopussa on keskimääräistä parempi taso muttei aina ne parhaat.

Jos pelaa comppijengillä publalla, niin rotet eivät ole ongelma. Jos on oikeasti hyviä ampujia, niin vihun yli voi ajaa helposti. Muutenkin moni vain hakemalla hakee tappoja mahdollisimman paljon treenatakseen ampumista. Roteja ei voi publalla ollenkaan harjoitella comppia varten, koska publalla muut tekevät rotet aivan järkyttävän myöhään. Compissa suurin piirtein kaikki hyvät paikat otetaan haltuun melko aikaisin ja compissa vihu osaa ampua, eli päälle crashaaminen on monin kerroin vaikeampaa.

Publalla alue ei myöskään tee paljoa vahinkoa muuta kuin ihan lopussa, eli rotet voi vetää sinisessä ihan huoletta. Compissa ei niinkään.

Edit:
Kuten @Riksy sanoi, publa ja comppi on kuin 2 eri peliä. Pelityylit ovat kuin yö ja päivä. Suoraan vertailu on vaikeaa, koska publaa ja comppia voi ja täytyy pelata aivan eri tavoin, koska taitotaso ja pelin asetukset ovat aivan erilaisia.

Turnausmuotoisessa compissa moni asia on myös usein helpompaa.

1. Aseet saa nopeasti
2. Tiimit landaa lähes aina sovituille paikoille
3. Kaikki ottaa compoundit haltuun ja ampuu rotaatiossa olevia vihuja = on paljon infoa missä muut menee

Mutta nyt tässä keskustelussa sekoittuu comppi settarit, turnausmuotoinen peli, faceit ja yleensä tavoitteelinen pelaaminen. Minä olen puhunut johdonmukaisesta tavoitteellisesta pelaamisesta publalla competitive tyylillä.

Ja edelleen kuten mainitsin. Level 1 vestillä varustettu tyyppi juoksemassa thompsoni kädessä ei ole minusta mikään vastus. Loppuringissä porukalla on usein droppiaseita, awikkaa, kolmosen gearia jne jne. Se vain on 100% haasteellisempaa treeniä, kuin istua Pochinkissa hard coverissa ampuen vihuja ilman kunnon gearia.
 
@albert2011 taitaa olla aika vakavasti publa hinkkauksen. En oikeastaan ymmärrä edes koko avautumista koska comp modessa on kaikki mitä albert2011 haluaa sen lisäksi että ilmeisesti haluat että publalla pelattaisiin samalla tavalla kuin comppi peleissä?

@Riksy kanssa samaa mieltä, publa ja comppi kaksi täysin eri peliä.
 
@albert2011 taitaa olla aika vakavasti publa hinkkauksen. En oikeastaan ymmärrä edes koko avautumista koska comp modessa on kaikki mitä albert2011 haluaa sen lisäksi että ilmeisesti haluat että publalla pelattaisiin samalla tavalla kuin comppi peleissä?

@Riksy kanssa samaa mieltä, publa ja comppi kaksi täysin eri peliä.

Pro pelit, random pikkuturnaukset, random faceit pelit ym ym ovat kaikki eri asioita. Olen puhunut tavoitteellisesta pelaamisesta koko ajan. Eli pelataan voitosta johdonmukaisesti, kuten olen aiemmin maininnut. Ei ole mitään pelkästään publa/comppi vertailua. Esim. faceit randomien kanssa on myös yhtä häröpalloa usein.

Pro peleissä taas usein nyylätään top sijoituksille 1-3 tapolla. En ole mitään pyörää keksimässä uudelleen vaan puhumassa siitä, että pelataan voitosta, eikä pelleillä. Kilpahenkisyys, skrimmit, irkin war matchit jne ovat olleet normikauraa publapeleissä viimeiset 20 vuotta muissa fps peleissä. Pubgissa taas on vallalla tällainen mainstream hotdrop/puskeminen, jossa ei ole mitään järkeä, kun istutaan lobbyssa 90% ajasta.
 
Itseasiassa jos kynärissä, lolissa yms. publapelissäkin porukka quittailee miten sattuu tai pelaa älyttömällä riskillä, niin sitä ihan rehellisesti kutsutaan trollaamiseksi tai grieffaamiseksi ja niistä tulee penaltya. Pubgissa nuo käsitteet ovat tällä hetkellä aika tuntemattomia.
 
Turnausmuotoisessa compissa moni asia on myös usein helpompaa.

1. Aseet saa nopeasti
2. Tiimit landaa lähes aina sovituille paikoille
3. Kaikki ottaa compoundit haltuun ja ampuu rotaatiossa olevia vihuja = on paljon infoa missä muut menee

Mutta nyt tässä keskustelussa sekoittuu comppi settarit, turnausmuotoinen peli, faceit ja yleensä tavoitteelinen pelaaminen. Minä olen puhunut johdonmukaisesta tavoitteellisesta pelaamisesta publalla competitive tyylillä.

Ja edelleen kuten mainitsin. Level 1 vestillä varustettu tyyppi juoksemassa thompsoni kädessä ei ole minusta mikään vastus. Loppuringissä porukalla on usein droppiaseita, awikkaa, kolmosen gearia jne jne. Se vain on 100% haasteellisempaa treeniä, kuin istua Pochinkissa hard coverissa ampuen vihuja ilman kunnon gearia.
Jos haluat tavoitteellista pelaamista, mikset etsi joukkuetta jonka kanssa pelaisit comppia, faceit ym.? Voitosta pelaaminen publalla on mielestäni hieman outoa. Ymmärrän sen jos on normaali pelailija, mutta jos oikeasti pyrkii kovalle tasolle ja turnauksiin pelaamaan, ei publalla hikoilusta hyödy mitenkään vaan pitää treenata faceit ja turnauksia.

Ja tuo, että tiimit landaa samoille paikoille ei aina ole noin mustavalkoista. Toki sitten kun tietää, miten muut tiimit pelaa niin se menee kutakuinkin niin, mutta kun kaikissa turnauksissa ei ole aina ne samat joukkueet. Jokaisessa turnauksessa vaaditaan kykyä sopeutua muiden pelityyliin.

Toiseksi en oikein näe miten se, että compsat on heti otettu ja vihu ampuu kaikki rotet, olisi helpompaa verrattuna publaan. Oman kokemukseni mukaan tuo, että suurin piirtein kaikki pelikelpoiset paikat on jo otettu ja rotatessa vihu jakaa autot paskaksi on erittäin vaikea tilanne oli sitä infoa tai ei. Publalla hyvällä tiimillä voi usein crashata jo otetun compsan ja tappaa vihun ilman suurempia ongelmia.
 
1070 on kyllä jo ihan pätevä näytönohjain pubgiin, prossuksi kannattaisi päivittää joku ryzen 3600(x), tai sitten joku 6-ydin Intel ja siihen nopeat ddr4-muistit.

Juu, mutta näin opiskelija budjetilla toivoisi, että pelkästään näyttiksen päivitys riittäisi.
 
Jos haluat tavoitteellista pelaamista, mikset etsi joukkuetta jonka kanssa pelaisit comppia, faceit ym.? Voitosta pelaaminen publalla on mielestäni hieman outoa. Ymmärrän sen jos on normaali pelailija, mutta jos oikeasti pyrkii kovalle tasolle ja turnauksiin pelaamaan, ei publalla hikoilusta hyödy mitenkään vaan pitää treenata faceit ja turnauksia.

Ja tuo, että tiimit landaa samoille paikoille ei aina ole noin mustavalkoista. Toki sitten kun tietää, miten muut tiimit pelaa niin se menee kutakuinkin niin, mutta kun kaikissa turnauksissa ei ole aina ne samat joukkueet. Jokaisessa turnauksessa vaaditaan kykyä sopeutua muiden pelityyliin.

Toiseksi en oikein näe miten se, että compsat on heti otettu ja vihu ampuu kaikki rotet, olisi helpompaa verrattuna publaan. Oman kokemukseni mukaan tuo, että suurin piirtein kaikki pelikelpoiset paikat on jo otettu ja rotatessa vihu jakaa autot paskaksi on erittäin vaikea tilanne oli sitä infoa tai ei. Publalla hyvällä tiimillä voi usein crashata jo otetun compsan ja tappaa vihun ilman suurempia ongelmia.

Jos oikeasti haluaisin kovalle tasolle, niin pelkkä globalin grindaaminen kynärissä riittäisi minulle. Mutta haen kasuaalia pelaamista voitosta pubgissa. Vastaava vertailukohta on esim. lolin ranked. Mutta tuollainen kaiketi on tulossa.

What’s the bigger picture here?

There are many different ways to enjoy the game, and we know that a skill based rating system is something that much of the community has been asking about for a while now. We’re happy to be working towards that goal alongside you all as we make progress towards determining what such a rating system would look like for PUBG.

While you’ll be able to try both Labs and our Skill Based Rating experiment in an upcoming Test Server, we haven’t locked down a final live server date for the Skill Based Rating experiment. We’ll keep you updated on when you can officially expect this to land on Labs, but until then, we’re eager to bring you even more experimental content and help us shape the future of PUBG!

– PUBG Labs Team
 
Tavoitteellinen pelaaminen on tässä yhteydessä muutenkin vähän hankala käsite koska jokaisella pelaajalla on omat tavoitteet, toiset haluavat frägejä ja toiset kanoja.
 
Tavoitteellinen pelaaminen on tässä yhteydessä muutenkin vähän hankala käsite koska jokaisella pelaajalla on omat tavoitteet, toiset haluavat frägejä ja toiset kanoja.

Näen asian siten, että kynäriä vertailukohtana käyttäen "LEM V SILVER" mahdollistava systeemi ei ole frägäyksen kannalta mitenkään merkityksellinen tavoite ainakaan itselleni. Toki jos Skill Base Rating saadaan tulevaisuudessa toimivaksi, niin se olisi hienoa.

Sitä kyllä ihmettelen, että kun joillekin frägäys on se #1 juttu, niin miksi eivät tosiaan pelaa Counter Strikeä, R6 Siegeä, Quake championsia tai Overwatchia. Kaikissa niissä pääsee frägäämään jatkuvasti.

Se että saa muutaman frägin: Lobby -> counter -> lataus -> pelaajien kerääntyminen -> lataus -> hyppy -> aseiden etsiminen-> suojien etsiminen -> vihun etsiminen -> kuoleminen -> ja koko homma uudestaan. En vain koe että PUBGia on ihan luotu tuollaiseen.

On kyllä mielessä käynyt, että RNG elementit mukaan luettuna PUBG on edellä mainittuihin muihin peleihin verrattuna enemmänkin sellainen low skill curve peli publalla. Ja se ehkä viehättää monia.
 
Pakko avautua, jotta pää ei hajoa. Anteeksi jo etukäteen.

Tuntuu että tavoitteellinen pelaaminen on aika vieras (inhottu) käsite suurelle osalle tätä peliä pelaaville. <snip>
Io-techin discordissa pelataan juuri tuolleen "tavoitteellisesti", muttei kumminkaan naama irvessä ja suurin osa porukasta on keski-ikäistä. En ole aiemmin edes miettinyt koko asiaa, mutta nyt kun tuli puheeksi niin siellä on kyllä hyvin homma tasapainossa omaan makuun.
 
Juu, mutta näin opiskelija budjetilla toivoisi, että pelkästään näyttiksen päivitys riittäisi.

No ainahan voi ensin hankkia tuon 1070:n ja katsoa miten pahasti tuo prossu rajoittaa menoa, jos välttelee hotdroppeja niin se saattaa riittää ihan ok.
 
Ite pelaan ihan huvikseni ja samalla allekirjoittaneelle on ihan yksi lysti miten muut pelaa.

Ite kyllä näkisin, että on varsin onnetonta julistaa jollekin skenelle, että ’pelaatte väärin’.

En näe mitään isoa ongelmaa myöskään pelimoodeissa, koska Faceit ja vuosi 2020 mahdollistaa halutessaan sopivaa peliseuraa ja systeemiä omaan makuun kenelle vain melkein 24/7. PUBGissa ehkä matchmakingiin joku kevyt rating -systeemi olisi plussaa.

Pelissä kuin pelissä ei publalla yksin randomina hakemalla voi valita mitä ja miten sieltä tulee vastaan tai kaveriksi. Se on vain voi voi, jos jonkun mielestä tänään on CSssässä Dessupäivä tai jos kelkkailu on juuri nyt ainoa kiinnostava asia PUBGissa. Ratkaisu ennustettavuuteen on mennä pre-madena, eikä siihen nykyään mitään mahdottomuuksia vaadita, pelattiin CO-OP Story Modea, sooloilu CSsää tai totista PUBGia.
 
Suurin ongelma on sama kuin kaikissa muissakin peleissä: Pelaajakunta on jaettu kahtia sääntöjen osalta.

CS:GOssa oli joko matchmaking tai casual, josta jälkimmäisessä tiimit olivat isot, aikaa oli enemmän, rahaa sai miten sattui ja omien läpi pystyi kävelemään. Halo 2:ssa aikanaan pro-pelaajat aloittivat pelinsä aina Battle Riffle kädessä, kun normaaleilla servereillä se oli smg. Towerfallissa on erikseen turnaussäännöt, jotka eivät ole oletuksena päällä. PUBGissa on eri säännöillä toimivat lootit ja rinkulat, eikä peleihin haeta edes etäisesti samantasoisia pelikavereita.

Kaikki pelit joissa turnausskene tai pelintekijä jakaa pelaajat kahtia sääntöjen osalta on menty automaattisesti pieleen. Ei voi olettaa että porukka pelaa edes etäisesti samalla tavalla, jos säännöt on eri.
 
Testailin huvikseni jos pelaa järkevästi sooloissa eikä juoksentele vain, droppailin minne sattuu Erangelissa ja Vikendissä ja yritin pelata pelkästään voitosta. Muutama hotdroppi Vikendissä, Erangelissa syrjempään.
Aika helposti pääsee top-10 kahinoihin ja saa KD:n ylös jjos jaksaa hiki otsalla vääntää. KD nousi vähän yli kahdella verrattuna run'n'gun peli tyyliin.
Otanta on toki vielä aika pieni, ~ 500 matsia vs ~35 matsia joten heittelyä tulee varmasti lopullisessa tuloksessa.
 
On kyllä vähintään erikoista jos 2x2.

Kuten Redditissä joku totesi, jos se olisi 2x2 niin ei kai tuossa voisi olla reilusti vertikaalia?
Tunneleita maan alla, sekä isoja ja korkeita rakennuksia?

On se kyllä silti väkisin ahtaampi.
 
On kyllä vähintään erikoista jos 2x2.

Kuten Redditissä joku totesi, jos se olisi 2x2 niin ei kai tuossa voisi olla reilusti vertikaalia?
Tunneleita maan alla, sekä isoja ja korkeita rakennuksia?

On se kyllä silti väkisin ahtaampi.

Ei kyllä äkkiseltään kuulosta kovin houkuttelevalta. Pakko kai houkutella ADHD-junnuja pelin pariin myös.
 
Toivottavasti ei ole vertikaalinen mappi koska PUBG:n vertikaaliset äänet ovat luokattomat ja on vaikea tietää onko vihu ylä vai alapuolella.
 
Ei kyllä äkkiseltään kuulosta kovin houkuttelevalta. Pakko kai houkutella ADHD-junnuja pelin pariin myös.

Uusi 8x8 map olisi tietysti ihan kiva, mutta voi tuokin olla ihan mielenkiintoinen. Huomenna tulee muuten glider live-servuille, spawnit ovat nyt randomeja ja ne spawnaavat ilman bensaa ilmeisesti.
 
PlayerIGN twiitannut että Vikendi korvattaisiin uudella mapilla. Jos tämä pitää paikkansa en usko että jatkan PUBG:in parissa kovin aktiivisesti, ainut mappi koko pelissä mistä pidän.
 
Kyllä jurppii jos Vikendi korvataan jollain ADHD-lähitaistelu-jonneräiskyttelykartalla. Vikendi on minusta toiseksi paras kartta Miramarin jälkeen.
 
Vikendi, Erangel, Sanhok, Miramar. Siinä omat suosikki mapit suosituimmasta vähiten suosittuun.
 
Meidän porukassa pelataan lähes pelkästään Miramaria. Muita mappeja sitten jos mennään "quick joinilla".
 
EDIT: Jaa, kappas patch notet just pihalle test serverissä. Siellähän on kaikki tieto uudesta kartasta ja kyllä se on 2x2, mutta erona se että 64 pelaajaa.

Test serverillä nyt.

Karakin is a 2×2 km island off the coast of Northern Africa. It’s an arid, rocky environment that provides wide-open terrain and challenging engagements. It’s small, fast, and dangerous: Expect the tension of Miramar combined with the pace of Sanhok. Karakin is a 64 players map.

222-Karakin_Minimap-1.jpg

Update 6.1 - Now on the Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Videosta selviääkin että toi black zone meinaa tota pommitusta mistä tulee hälytys, ja se tuhoaa kokonaisia taloja randomilla. :D

 
Viimeksi muokattu:
Uusi mappi on ~50% Military Islandista Erangelissa ja 64 pelaaja, sounds great.

Uudessa season passissa on skinit mp5:lle ja g36:lle ja sitten mappi jossa kyseiset aseet ovat ekslusiivisesti poistetaan kierrosta.

#vainpubgjutut

ostin jo Tarkovin, tarvitsee perehtyä kyseiseen peliin.
 
Miks tota sinkoa ei oo mainittu patch noteissa? :bored: ihan hyvältä toi vaikuttaa.. kivaa vaihtelua peliin!
 
Uusi 8x8 map olisi tietysti ihan kiva, mutta voi tuokin olla ihan mielenkiintoinen. Huomenna tulee muuten glider live-servuille, spawnit ovat nyt randomeja ja ne spawnaavat ilman bensaa ilmeisesti.

Taitaa tulla glider sitten joskus, ainakaan mitään päivityksiä ei ole tullut peliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 773
Viestejä
4 516 293
Jäsenet
74 469
Uusin jäsen
Peuzhi
Back
Ylös Bottom