Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Karvan alle 70 tuntia mittarissa, voisi kai sitä jonkunlaisia "omia mietteitä" kertoilla, vaikka eipä ne ketään hetkauta. Anyway, olen itse pelaillut PUBGia nyt ehkä enemmän ns. survival-pelinä kuin "täysverisenä" Battle Royalenä, ei välttämättä väärä tapa pelata, mutta ei se tuota juurikaan ruokaa pöytää (kana-aterioita siis, heh). Toki useampia top5 sijoituksia on.

Mun tyyli (soloissa ja 1-man-squadeissa pääasiassa) on: Hyppään pienemmille alueille (ei kaupungit, yksittäiset talorykelmät kyllä), loottaan mitä lootattavissa on ja lähden etenemään alueelle päin. Yleisesti tässä vaiheessa (phase 1) otan jo jonkun verran damageä koska kuljen ns. alueen varjoissa enkä "alueen edellä", mikä olisi - voiton kannalta- fiksumpaa. Loottailen myös (RUSTista opitulla tavalla) lähes kaikkea mukaan, joskin en ei-sopivia panoksia tai attachmenttejä. Muuten kyllä yleisesti on 100-300 panosta aseisiin. Kannan siis yleensä 2x samoja panoksia käyttäviä aseita (Beryl ja SKS esimerkiksi).

En yleisesti myöskään (ainakaan 1-man-squadeissa) ala heti ampumaan jos syystä tai toisesta näenkin jonkun juoksevan lähistölläni (joskus tätäkin tapahtuu, jopa squadeja juoksentelee alueen ulkona), vaan seurailen ja koitan päästä selkään. Jos kuitenkin vaikuttaa, ettei onnistu, niin kierrän ja annan heidän olla. Jälleen, ehkä perkeleen huono strategia BR-pelissä mutta menköön.

En kuitenkaan harrasta mitään ns. camppaystä, pyrin pysymään liikkeessä kokoajan johonkin suuntaan (seuraavalle talolle jne.), mutta pääasiassa sen verran hyvä tuuri on ollut, että ekoista taloista mitä lootannut, on löytynyt tavarat ns. "end-gameen" asti. Kai tämä pelityyli johonkin on kuitenkin vaikuttanut, kun alan juuri kolkuttelemaan "Skilled" -rankin ovea (3000 pojoa) joten ihan tyytyväinen olen.

No, onhan tässä pelityylissä paljon(kin) huonoja juttuja, mm. se, ettei tappoja ja ampumista/AIMausta oikein opi, ne satunnaiset tapot jotka ovat tulleet, ovat tulleet lähinnä AFKereistä ja/tai muista uusista pelaajista, jotka ovat olleet vähintään yhtä pihalla kuin minä :D Pitäisi ehkä aloittaa myös hotdroppailu ja koittaa saada edes kuteja läpi, ennenkö itse tipahtaa. Vai mitä olette mieltä?
 
Hotdroppeihin vaan maksimit tappelemaan ettei sitten tosipaikan tullen ole aivan sormi suussa 1v1 tilanteessa.
 
Hotdroppeihin vaan maksimit tappelemaan ettei sitten tosipaikan tullen ole aivan sormi suussa 1v1 tilanteessa.
Jep, tätä mäkin oon ajatellut. Tuossa mun tyylissä kun/jos kohtaa jonkun, on yleensä aika perskeleesti alakynnessä (juoksemassa alueelle tms.), joten pitäs ehkä se aimikin hioa kuntoon :D
 
Oon sanonu ennenki ja sanon nytkin että jos tykkää enemmän taktisesta setistä eikä siitä viimesenkin aimin ja refleksin hinkkaamisesta niin ainakin itelle sopi paremmin hunt:showdown, vaikkakaan se ei periaatteessa samalla lailla br olekkaan. Ite tulee nykyään pelailtua molempia niin ei mene kasetti kumpaankaan :lol:

Edit: Ja siis itellä ei pubgissa aimi enää riitä vaikka kuinka on koettanu harjotella, siis heti jos vastaan tulee vähänkään pätevämpi pelaaja. Peruscasuaalinoobien kanssa vielä pärjää. Huntissa pääsee paremmin perääntymään / hyödyntämään maastoa ja toimivaa tiimiä
 
Täälläkin on pubg ruvennut kaatumaan jotain 1-2 patchia sitten. Pahimmillaan on yhden pelin aikana pubgi kaatunut 3 kertaa. Tapahtuu aina niin, että peli rupeaa yhtäkkiä pyörimään noin 1 fps ja pingi huitelee jossain sekunnissa, joskus se siitä palautuu normaaliksi parin sekunnin jälkeen mutta yleensä kaatuu. Koitan varmaan näytönohjaimen kelloja tiputtaa mutta vähän epäilen että vika ei ole siinä koska se kaatuisi varmaan kerrasta.

Näyttiksen kellotaajuden laskeminen autto itellä jäätyilyyn jostain kumman syystä.
 
2023 + 90 tuntia testi servulla enkä oo vielä tajunnu mikä järki on pelata 1 man squadia? Toki on useita squadipelejä voitettu yksin enään elossa mutta mikä järki on alusta asti vetää yksin useimmiten 4 vastaan?
 
@TSIGA sen verran mainitsen, että rankilla ei ole mitään merkitystä (ellei viimeisimmissä isoissa pätseissä ole viilattu), sillä ottaa käytännössä huomioon vain pelatun ajan. Ehdottomasti kyllä suosittelen myös ramborundeja, missä nimenomaan hotdropataan tai käydään taistelut vähintäänkin epäsuosiollisissa tilanteissa.
 
PUBG Litestä ollut aika vähän keskustelua, vai onko se liian helppo pro-pelaajille, kun lähes aina tulee chicken dinner tai 2-3 sija?
 
PUBG Litestä ollut aika vähän keskustelua, vai onko se liian helppo pro-pelaajille, kun lähes aina tulee chicken dinner tai 2-3 sija?

Eikös tuo ole täynnä botteja.. mitä nyt pari kertaa kokeiltiin niin aivan jäätävän helppo ja vihut ilmestyy tyhjästä toljottaen paikoillaan. Ei jatkoon.
 
Tänään Los Angelesissa alkaa reilut pariviikkoa kestävä PGC (PUBG Global Championship) jonne pääsivät jokaisen maailman kolkan parhaat tiimit. Euroopasta pääsi 6 tiimiä ja Suomalaisia löytyy ennakkosuosikki Liquidista (Sambty, Jembty) ja toisesta ennakkosuosikki FaZesta (mxey). Täysi Suomitiimi on CrowCrowd (Teme, NOOKIE, Tiikzu, Mise ja varalla SauKKi) joka on pelannut viikko viikolta paremmin. Phase3:n viimeisellä viikolla ottivat "kaksoisvoiton" koko Phase3:n voittaja FaZen kanssa.

Veikkaukselta löytyy tällä hetkellä vain yksi pitkävetokohde, mutta niitä voi tulla lisää ilman varoitusta milloin vain. Jos eivät enää tänään lisää kohteita niin toivottavasti saavat ensiviikolle niitä Kumpi tiimi sijoittuu paremmin?

EDIT: https://www.twitch.tv/playbattlegrounds taitaa olla englannin kielinen riimu, mutta näissä isoissa turnauksissa on monesti jopa tiimikohtainen selostus omassa riimussaan.
 
Ai niin PGC on Amerikassa... Eli lähetys alkaa klo. 3 Suomen aikaa. :dead:
Nooh, voi katsoa aamulla ilman puolen tunnin väliaikoja koko homman putkeen.
 
Veikkaukselta löytyy tällä hetkellä vain yksi pitkävetokohde, mutta niitä voi tulla lisää ilman varoitusta milloin vain. Jos eivät enää tänään lisää kohteita niin toivottavasti saavat ensiviikolle niitä Kumpi tiimi sijoittuu paremmin?
Jes, saivat vielä lisättyä tälle iltaa nuo kumpi voitittaa -jutut. Vähän hankala on veikata ekalla viikolla kun tiimit ovat aina eri mantereilta, mutta pidän suht' varmana että Saksalainen tasaisesti suorittanut G2 voittaa Envyn.
 
Nyt suorana analyysia eilisen PGC-peleistä: https://www.twitch.tv/thenameistoby
Jos isojen turnausten taktiikat sun muut kiinnostaa niin kannattaa vilkaista.
 
Hotdroppeihin vaan maksimit tappelemaan ettei sitten tosipaikan tullen ole aivan sormi suussa 1v1 tilanteessa.
Liikaa RNG:ntä mukana, joku medium droppi mihin tulee 1-2 vihua samaan aikaan opettaa enemmän.
70h pubgia takana nykyisten pelaajien tasoa vasten ei ole mitään, 1000h ja alat olemaan "efficient" eli loottailu sujuu nopeasti, aimi alkaa olemaan kohdillaan eikä ole paskat housussa jokaisessa 1vs1 tilanteessa.

Tämä siis @TSIGA :lle.
 
5.2 päivitys testiservulla.

https://www.pubg.com/2019/11/13/pc-update-5-2-now-on-the-test-server

Update 5.2 - Now on the Test Server
Update 5.2 of the Battlegrounds is here and we’re introducing a new way for you to contribute to the evolution of the Battlegrounds.
12-1040x585.png

Update 5.2 of the Battlegrounds is here and we’re introducing a new way for you to contribute to the evolution of the Battlegrounds. PUBG Labs is debuting as a new destination for where you can try our latest game modes and help us refine them into greatness.

Also in this update to Season 5, the high speed hijinks continue, but we’re giving players something that’ll cause the competition to see the red of their brake lights with the Spike Trap. Vikendi received a face lift to bring the sniper strategies that are most effective on the map into focus.

There’s a lot to cover this update, so let’s grab some loot, throw our car into gear, and try not to blow a tire as we take a tour of update 5.2.

New Item: Spike Trap

“We almost named it Buffy.”

  • Spike Traps puncture the tires of any vehicle that runs over the strip of spikes.
    • A Spike Trap can only damage one vehicle before it disappears.
    • Spike Traps puncture the tires of vehicles, but do not damage overall vehicle health.
  • Spike Traps are spawned at rates consistent with other throwables across all maps.
  • You can lay a Spike Trap by selecting it and pressing LMB. Once you’ve laid a Spike Trap, you cannot pick it back up.
New System: PUBG Labs

“Ground Control to Major Fans!”

2-2.png


PUBG Labs is a space where we will work with the community and players to experiment with new game modes, rule sets, features and so much more. Your feedback on the systems and tests we carry out on in PUBG Labs will directly benefit the community and grow our perspective on player priorities. We can’t wait for you to get in there and try the top secret action we’ve been working on.

What is PUBG Labs?

  • PUBG Labs is a space where we introduce to you experimental in-game features and collect your feedback to perfect them as permanent game additions.
  • You can find PUBG Labs in the menu under the Play button.
  • PUBG Labs will continue to be updated with new content. Play modes, new rule sets and maybe even some new vistas to take in down the road.
  • The most important for PUBG Labs is your valuable opinions! Please feel free to let our Community Managers know about what you think from your experience.
The upcoming experimental content of PUBG Labs

  • Skill Based Rating (PC – Live server: Nov 26 – Jan 1 KST / Console – Live server: Nov 26 – Jan 6 KST)
    • Skill Based Rating is an experimental feature being tested through PUBG Labs, tracking your skill and assigning you a rating based on your match performances.
    • This Skill Based Rating is separate from the current Survival Title System.
    • Ratings will be applied for each mode based on players’ skill level. To see your rating, you must first play 5 matches.
      • After you finish 5 rating-evaluation matches, your rating going forward will be adjusted based on factors such as kills and overall placement in matches.
    • You can leave feedback about the changes to your rating after the end of each match, so we can gauge how the system feels.
    • For one week after the Skill Based Rating test ends, all players who participated can share their feedback via an in-game survey.
      • Feedback period
        • PC: 1/2 – 1/9 KST
          Console: 1/7 – 1/14 KST
You can check Skill Based Rating feature on the Test Server now, before it comes to live servers next week. For more information of PUBG Labs and upcoming tests, please check “Dev Letter – PUBG Labs.

All feedback is invaluable to us. We will review player feedback and analyze data, adjusting the system accordingly in order to make Skill Based Ratings the best they can be.

Vikendi Update

“Breathe. Snipe. Repeat.”

3-2.png


We love a good Sniper’s Duel. With that in mind we’ve done a clean up of Vikendi to make it more appealing to the Long Gun Hunters in our midst. More vehicles will be appearing on the map to help you lead foot it through the winter wastes, but be on the lookout for Spike Traps in those snow covered hills or the landslide will bring you down.

Improved terrain

  • New roads have been added to reduce the difficulty of moving through certain snow-covered areas of Vikendi.
  • Along with the roads added, the amount of vehicles across the map have increased and locations adjusted.
  • A cold front has moved in and the river around Castle has frozen over to allow you to navigate that area more easily.
  • Located at the center of Vikendi, Mount Kreznic consists of various terrain types which are difficult to navigate, due to how steep the mountain is. To improve this, the overall height of the mountain has been lowered. Yes, we shrunk the mountain, but just a bit.
  • Vikendi terrain is many areas is very flat, making it difficult for players to hide or take cover when encountering enemies. To improve this, we’ve added more variance to terrain height in areas across the map.
Improved towns in Vikendi

  • A few of Vikendi’s towns were seldom visited due to complex structures or not enough loot. We’ve made some adjustments to the following areas:
    • Volnova has been reshaped in general. Major buildings and driving routes have been modified.
    • Item spawn counts in Peshkova have increased.
    • Garages where vehicles are spawned in Trevno have been relocated to allow easier escape after looting. So get to stepping.
  • Some buildings have been removed or replaced with different buildings to improve gameplay. The field of vision gained from high buildings has been adjusted, through structural changes.
Improved gameplay balance

  • Blue Zone balance on Vikendi has been adjusted so that players can set up strategies using more varied routes.
    • The size of early safe zones has increased.
      • Speed of early Blue Zones has increased.
      • The size and speed of mid and late-game Blue Zones remain similar to previous updates.
    • The randomness of Blue Zone locations throughout the match has slightly increased.
  • To reflect player feedback on insufficient vehicle spawns on Vikendi, we’ve signifcantly increased the overall number of vehicle spawns.
  • The location of vehicle spawns has been modified in accordance to the new Blue Zone balance.
Gameplay

“Connect the dots.”

Added the Way Point feature

4-2.png


  • The Way Point feature has been added to allow you to make strategic plans for the routes you take.
  • You can use the feature only when the map is open (M key).
  • Press ALT+RMB to place the first point and while ALT is held, you may click other locations to add more points. You may release ALT to remove the starting point.
  • You can place up to 4 points per group of Way Points.
  • Press ALT+Del to remove placed Way Points. When you place a new starting point somewhere else, the existing Way Points will all disappear.
  • In Duo/Squad Mode, when a teammate places Way Points, they will appear on the map with a Radio Message. You can change the settings to not display the Way Point of certain teammates from the in-game Team Management menu.
Added an auto attachment feature

  • A new feature has been added that automatically equips your weapon with the attachments you pick up.
  • You can choose from 3 types of auto attachment options. You can activate/deactivate each of them from the ‘Settings – Gameplay’ tab.
    1. Auto equip when you pick up an attachment with F key
      1. When you pick up an attachment by pressing the interaction key (F), the attachment is automatically equipped to your weapon.
    2. Auto attach when you switch to new weapon
      1. When you switch your weapon with a new weapon on the ground, all the attachments equipped to the old weapon will automatically move to the new one.
      2. Only attachments compatible with the new weapon will be attached and the rest will go into your inventory.
    3. Auto equip when you pick up attachments with the inventory open
      1. When you get an attachment while the inventory is open, the attachment will automatically be equipped to your weapon.
      2. When you get an attachment for a slot that is already being used, the attachment will go into your inventory.
Adjusted swimming and diving balance

  • Swimming speed has increased by about 27%.
  • Diving speed has increased by about 20%.
  • Breath recovery speed has increased by about 10%. Now it takes 9 seconds for full recovery.
  • The maximum diving time has increased by about 33%. Now you can dive for about 20 seconds.
Improved weapon impact sounds

  • The sound effects for each type of object being shot have been improved.
Custom Match

Following the Zombie Mode presets available to PUBG Partners, new permissions have been given for additional Custom match freedom.

Added Round feature

  • War Mode / War Mode: Conquest are now available for round play, allowing for multiple match wins before game completion.
  • These matches consist of two rounds, best 2 out of 3, or best 3 out of 5 with a feature where players can play on different battlegrounds for each round or switch locations of both ends.
  • The ground re-spawn feature updated last patch is also available.
Added the Commander feature

  • In the previous version of Platoon Mode, players weren’t able to properly receive orders from their platoon leader easily through UI.
  • With this update, the player in the first slot of each platoon in the lobby will be assigned the role of platoon leader, whose location and ping will be shared with all platoon members.
    • This will enable the entire platoon to recognize moving/attack/defensive targets, allowing players to experience more strategic platoon combat.
  • Commander is able to help allies and interfere with the enemy through the various support requests available in the map UI.
    • Air strike request
      • Commander can spawn a Red Zone at a selected location.
    • Weapon package request
      • Commander can request care package at a designated location.
    • Healing package request
      • Commander can request healing items at a designated location.
Added Sandbox Mode

  • PUBG Partners can now create Sandbox Mode matches.
    • This mode provides convenient functions for PUBG Partners to easily experiment with PUBG content.
  • PUBG Partners can create Sandbox Mode matches in ‘Custom match > Create a match’.
  • Sandbox features
    • Invincibility
      • Only available for the match host (PUBG Partners)
    • Spawn items and vehicles
    • Control special features like flying and spawning Care Packages
Added special items exclusive items for custom matches

Added three new items that can be used through the Sandbox feature PUBG Partners have in Custom matches.

  • Helmet repair kit
    • Use it to restore the durability of your helmet by a certain amount.
  • Vest repair kit
    • Use it to restore the durability of your vest by a certain amount.
  • Blue Zone Uplink
    • Set your current location to be within the next safe zone.
    • If you are outside of the current safe zone, the next safe zone will be located as close to you as possible.
Added No HUD feature

  • When creating a general Custom match, creators can now control what UI their players see by changing setting in ‘Match Setting > Rule Tab > UI Option’.
  • Presets are provided for UI mode.
    • All On / All Off / Hardcore / Realistic / No Location Info / No Battle Royale Info / Manual
    • Individual UI setting is available in Manual.
      • Crosshair default /Map/ Player location / Player information / Teammate information / Displaying ID above the head of teammate / Blue zone ends in / Distance and notification text / Kill log / Number of survivors / Compass
Weapon Mastery

Added a feature to filter out weapons

  • On the Weapon Mastery screen, you can now change the order of the weapons by using the weapon navigation filter.
  • You can sort out weapons using the following criteria:
    • Default (alphabetical order) / By level / By damage
Replay

  • Old replay videos cannot be played due to the update in the replay system version.
Skins & Items

The following items will be added to the Store after Update #5.2 hits live servers:

  • Added 2 types of BattleStat Weapons (MK47)
  • Added 2 types of BP Battle Stats (MP5K and QBZ)
  • Added 1 Madsy belt
  • Added 1 Madsy shoes
  • Added 15 Twitch Broadcaster Royale items
  • Added a new unlocked crate
    • The Venetian Crate contains 17 new gun skins.
    • You can purchase the crate directly with BP through November 27. After November 27, the crate will be available through random only.
Bug fixes

Gameplay

  • Fixed an issue where the effect of tire smoke continues to occur if the wheels are broken while the vehicle is moving or stopped.
  • Fixed an issue where spectator POV is forced downwards when a character is pushed against an object with a weapon
World

  • Fixed an issue where a specific vehicle on Miramar spawns inside an object, causing the vehicle to explode when entered
Custom Match

  • Fixed an issue where the cloudy weather option is missing on Erangel
  • Fixed an issue where the safe zone appears only in a specific location.
Zombie Mode

  • Fixed an issue where the description of the survival and annihilation presets are incorrect.
  • Fixed an issue where the character will appear as a human when a face item is equipped.
  • Fixed an issue where a zombie can respawn on the plane while it’s flying.
  • Fixed an issue where the incorrect screen is displayed after respawning as a zombie in the Zombie Royale Mode.
Survivor Pass

  • Fixed an issue where a specific Mk47 Mutant challenge mission cannot be achieved in certain situations
  • Fixed an issue where the “Wipeout Squads” Survivor Pass mission incorrectly says it can be completed in duos
  • Fixed an issue where incomplete mission indicator displays even when all missions have been claimed
Skins

  • Fixed an issue where ancient mummy gloves are not displayed when tattoo sleeves are equipped.
  • Fixed an issue where players cannot hear their own footsteps when walking on puddles of water.
 
Reipas 100 tunteroista takana ja alkaa pikkuhiljaa sujumaan paremmin, joskin ei tosiaan niin hyvin kun sitten 900 tunnin päästä :D Anyway, jengillä on aseissa noita "roikkuvia härpäkkeitä", katellut että osa vaatii aika paljon expaa? Kertooko nuokaan pelitaidoista mitään vai tuleeko noita ns. pakosti ajan kanssa? Tuntuu, että välillä kun spectaa random-vihuja niin osalla on esim. lv20 ase, mutta silti ampuu ja pelaa kuin mikäkin :D
 
Reipas 100 tunteroista takana ja alkaa pikkuhiljaa sujumaan paremmin, joskin ei tosiaan niin hyvin kun sitten 900 tunnin päästä :D Anyway, jengillä on aseissa noita "roikkuvia härpäkkeitä", katellut että osa vaatii aika paljon expaa? Kertooko nuokaan pelitaidoista mitään vai tuleeko noita ns. pakosti ajan kanssa? Tuntuu, että välillä kun spectaa random-vihuja niin osalla on esim. lv20 ase, mutta silti ampuu ja pelaa kuin mikäkin :D

Ajan kanssa saat leveleitä aseisiin ja sen mukana niitä härpäkkeitä. Leveleitä tais saada tapoista ja ylipäätään vähän kaikesta. Eli ei kerro mitään pelitaidoista.
 
Reipas 100 tunteroista takana ja alkaa pikkuhiljaa sujumaan paremmin, joskin ei tosiaan niin hyvin kun sitten 900 tunnin päästä :D Anyway, jengillä on aseissa noita "roikkuvia härpäkkeitä", katellut että osa vaatii aika paljon expaa? Kertooko nuokaan pelitaidoista mitään vai tuleeko noita ns. pakosti ajan kanssa? Tuntuu, että välillä kun spectaa random-vihuja niin osalla on esim. lv20 ase, mutta silti ampuu ja pelaa kuin mikäkin :D

Tuo on tosiaan asesidonnainen juttu ja xp:tä saa kun tekee ko. aseella damagea. Tapot ja headshotit tuovat oman lisänsä siihen mutta jos vaikkapa teet matsissa 700 damagea aseella ilman yhtäkään knockia tai tappoa niin siitä saa silti aika paljon xp.

En ole asiaa sen enempää tutkinut mutta persuntumalta sanoisin että merkittävin tekijä on tehdyn damagen määrä.
 
Saat kuulostamaan asian siltä että sulla kaatuu vähintään 50% kerroista peli vai onko kyse yksittäistapauksesta?

edit: jaa kerkesit muokkaamaan alkuperäistä tekstiä
Joo, muokkasin kun syynä oli uupunut näyttispäivitys. Ja joo, eka syy oli.
 
Äsh, #13 tuossa päivän viimeisellä PUBG1000 kierroksella. En kuullut ollenkaan vihun askelia, kun olikin jo lähellä. Lähin katsomaan mistä askeleet kuuluivat, niin äijä oli jo mun talon sisällä ja ampui kuoliaaksi. Kivaa oli silti. Toivottavasti ensi vuonna on samanlainen.
 
Äsh, #13 tuossa päivän viimeisellä PUBG1000 kierroksella. En kuullut ollenkaan vihun askelia, kun olikin jo lähellä. Lähin katsomaan mistä askeleet kuuluivat, niin äijä oli jo mun talon sisällä ja ampui kuoliaaksi. Kivaa oli silti. Toivottavasti ensi vuonna on samanlainen.

Kävin itsekin testaamassa yhden roundin ja en tiiä oliko äänet kaikilla yhtä kuraa, mutta itse kuulin kohti ajavat autot paristakymmenestä metristä jne. Vihu juoksee 10 metrissä vieressä eikä kuulu. Pelin ja windows volat oli täysillä.
 
Ihan perus PUBG äänet, välillä vihut ilmestyy viereen ilman mitään askelia. Ei jaksa enää edes raivoistua :D

Ok, no itsellä ei ollut edes tasoa perus, kun ei vaan missään vaiheessa kuullut mitään. Reilu peli, jos osa sakista kuuli edes suurin piirtein normaalisti. :D
 
Sieltä valuu 5.2 päivitys koneelle (6.6gb), aamupäivällä sitten testiin kun nähtävästi 7 tunnin ajan servut alhaalla.
 
Vikendin muutokset ovat paljon isompia miltä kuvassa näyttää. Tuli Erangel mieleen ja Volnova on hyvä hyppypaikka nykyään.
https://i.imgur.com/PJMtpKS.gif
PJMtpKS.gif
 
Vikendin muutokset pelkästään positiivisia, pätsin mukana tullut bugi jossa kyykky bindattuna ctrl estää satunnaisesti vasemmalle leanaamisen ei tosin ole positiivinen.
 
Mitenkäs muilla jumittaako peli sekunniksi pariksi kokonaan välillä kun avaa reppunsa? Aika tosi paha ongelma tiukassa tilanteessa. Tätä ilmeni nyt vasta parin viimeisen päivityksen kohdalla. Voiko liittyä Radeonin ajureihin vai onko perus PUBG:n pökäleyttä?
 
Mitenkäs muilla jumittaako peli sekunniksi pariksi kokonaan välillä kun avaa reppunsa? Aika tosi paha ongelma tiukassa tilanteessa. Tätä ilmeni nyt vasta parin viimeisen päivityksen kohdalla. Voiko liittyä Radeonin ajureihin vai onko perus PUBG:n pökäleyttä?
Jos on se 3D hahmon renderöinti päällä niin kokeile ilman.
 
Viimeksi muokattu:
Milläs DPilä ja sensseillä porukka vääntää? Ite testasin jopa 400 DPi ja 55-57 senssejä, ei riittänyt hiirimatto. Nyt 800 DPi ja 39-43 senssit ja tuntuu paremmalta.
 
Milläs DPilä ja sensseillä porukka vääntää? Ite testasin jopa 400 DPi ja 55-57 senssejä, ei riittänyt hiirimatto. Nyt 800 DPi ja 39-43 senssit ja tuntuu paremmalta.
400 dpi ja senssi about 35, general senssi isommalla.
 
Milläs DPilä ja sensseillä porukka vääntää? Ite testasin jopa 400 DPi ja 55-57 senssejä, ei riittänyt hiirimatto. Nyt 800 DPi ja 39-43 senssit ja tuntuu paremmalta.

650 DPI ja general 35, muita sitten säädelty jotenkin.


On muuten ärsyttävä bugi päässyt testiservulta läpi uudessa pätsissä:

 
5.3 päivitystä pukkaa testiservulle.

PC Update 5.3 - Now on the Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

PC Update 5.3 - Now on the Test Server
It’s been a hell of a year here at PUBG. Thanks for taking this journey with us. As we approach the holidays we’re hard at work on some exciting new features for you to play in 2020. As season 5.3 starts to wrap up, we’re ending the year with a number of quality of life updates to give you a better PUBG experience. Read through the patch notes below for new settings, blood effects and skins that have landed on the Battleground.

GAMEPLAY
“Bloody realistic”

Blood Effect Improvements

  • Headshots including the neck area produce more distinct visual effect to ensure clear identification of hit
  • Blood splatter will be shown on walls and floors if the character is hit near it
    • The size of the blood splash is unified across all color settings
  • Blood impacts on characters will now provide a more precise visual representation of which body parts have been hit
Vending Machine

  • Reduced the maximum number of uses per Vending Machine from 15 to 10
SETTINGS
“Your Settings, Anywhere, Anytime”

Cloud Saving

  • Settings now can be saved to the cloud in the settings screen
  • Saved settings can be loaded in the settings screen when needed
    • This also allows players to load their account settings even when playing on a new PC
  • Settings that are dependent on hardware cannot be saved
    • GRAPHICS: All settings in the GRAPHICS category except “Language Setting”
    • GAMEPLAY: “Inventory Character Render” setting cannot be saved
  • The Cloud Saving option can be found at the bottom right of the SETTINGS screen
  • Test Server settings will only be saved on to the test server account
2-2.png


WEAPON MASTERY
“Raindrops on roses and whiskers on kittens”

Favorite Weapon

  • Players can now choose their “favorite weapon” in the Mastery tab
  • The weapon of choice will show up as the first weapon stat in your PUBG ID, regardless of whether the weapon has the highest level or not
  • A grey star will show up when player’s mouse is hovered over it. Clicking the star will favorite the weapon
  • A gold star will show up next to a chosen weapon when a player favorites it
  • Players can only favorite individual weapons and not categories
  • There can only be one favorite. That’s just logical
  • The favorite weapon will always show up at the top of players’ list, even when the sorting feature is used
3.png

4.png


UI/UX
Lobby Theme

  • Lobby background will change to a HAPPY HOLIDAYS theme once the patch is updated on live servers
  • To set the winter mood, the lobby music has also been changed
Weapon HUD Improvement

  • Heal and acceleration icons on the weapon HUD will now flash when activated
5.gif


CUSTOM MATCH
Esports Mode

  • Boats and Aquarails now have fixed spawn locations and numbers on Sanhok
Observing UI Improvement

  • Enabled rear camera flip (180 degrees flip) by pressing Ctrl+R key during freecam perspective
  • Enabled adjusting camera movement speed during observing
    • Speed up: =
    • Speed down: –
  • Bullet tracer setting indicator will now be shown on the bottom left of the UI
REPLAY
  • Old replays cannot be played due to a version update to the replay system.
WORLD
  • All PGC signs and banners on Miramar have been removed
SURVIVOR PASS: BADLANDS
  • The current season of both the Survivor Pass and Survival Title System will end on January 14 PDT
    • Starting January 1st, there will be a countdown on the Survivor Pass lobby banner notifying players of the pass end date
    • A pop-up message will be displayed to users purchasing Premium Pass and Level-up items, alerting them of the time left until pass end
  • Premium Pass and Level-up items can be purchased until the Pass period ends
SKINS & ITEMS
The following items will be added to the Store after Update 5.3 hits live servers:

  • Added 2 BattleStat weapon skins (QBU and P1911)
  • Added 2 BattleStat weapon skins (SKS and P92)
    • Purchasable with BP
  • Added 3 Factory Worker skins
  • Added 4 Punk Destruction skins
Crates

  • Crates requiring keys to unlock are no-longer included in the pool of Random Crates purchasable with BP
  • Random Crate contents and percentages have been adjusted as shown below:
  • table.png
BUG FIXES
Gameplay

  • Fixed an issue where the reticle would shake when ADS with a 6x Scope equipped
  • Fixed an issue where character movement would stutter when firing the DBS in certain situations
  • Fixed an issue where BRDM collision damage was higher than intended
  • Fixed an issue where a disconnected player could float when displaced by a prone character
World

  • Mitigated an issue which causes players to be bumped into the air when moving close to certain objects
Custom Match

  • Fixed an issue while observing and using the x-ray feature where the character outline is not visible after a player is revived
  • Fixed an issue where healing items would not show while spectating in free cam when in observer mode
UI/UX

  • Fixed an issue where only the ammo of one weapon is updated in the inventory when holding more than one weapon using the same ammo type
  • Fixed an issue where the character size would show incorrectly in lobby when moving to lobby after seeing preview of PGC 2019 bundle
  • Fixed an issue where character rendering is done late when changing gender while creating a character
  • Fixed an issue where item equipped icon and new item notification icon would appear at the same location in CUSTOMIZE menu
 
Huomasitteko että Venetian Cratet siirtyivät random-laatikoiksi, eli niitä saa nyt tuurilla kun ostaa niitä viikottaisia 700bp laatikoita. Samalla ne tulivat saataville Steam Markettiin ja hinta on nyt korkea 2,13€. Ite sain 4 Raideria eli vähän yli 1€ rikastuin, mutta aika hyvin ku viime aikoina hinnaat on laskenu niin alas etten ole tainnu vuoteen edes myydä yhtään.
 
No niin... Viisi viimestä matsia. Kuolemat näille:

twitch_c0dbuL - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG (top 10 ranking)
BG_littletk - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG (ja sen klaanikaverit)
TRDef2Easy - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG + BraV3MeCLiP4 - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG samassa tiimissä

Nimimerkillä "ois ihan kiva jos matchmaking tarjoaisi edes etäisesti samantasoista seuraa"

Käytätkö muuten Labsissa olevaa experimental matchmakingia vai normaalia?
 
Eikö siinä ollut joku sellainen, että piti pelaa vähintään 10 peliä tjsp kunnes saa ns. rankin matchmakingiin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 797
Viestejä
4 517 103
Jäsenet
74 476
Uusin jäsen
Modizz
Back
Ylös Bottom