Playerunknown's Battlegrounds (PC)

En hoksannut että pitää erikseen mainita että "haluaisin pubgiin tehdä vasenkäsiten setupin". Mutta siis liittyy, siten että haluan tehdä PUBGiin näppäinasettelun joka tukisi sitä että pelaa vasemmanpuoleisella hiirellä: Miten sen saisi tehtyä kun niitä nappeja ei saa setupissa laitettua? Å Ö Ä ' ei kelpaa. Eikä US näppäinasettelun vastaavat.

Mä pelaan kanssa hiiri vasemmassa kädessä. Mä olen mapannut WASD näppäimet nuolinäppäimiin. Siis näppäimiin missä on ainoastaan nuolet.
 
En hoksannut että pitää erikseen mainita että "haluaisin pubgiin tehdä vasenkäsiten setupin". Mutta siis liittyy, siten että haluan tehdä PUBGiin näppäinasettelun joka tukisi sitä että pelaa vasemmanpuoleisella hiirellä: Miten sen saisi tehtyä kun niitä nappeja ei saa setupissa laitettua? Å Ö Ä ' ei kelpaa. Eikä US näppäinasettelun vastaavat.

Lyö bindit numpadiin?
 
Miten saisin tehtyä hyvän vasenkätisen näppäinasettelun? Mulla on mennyt käsi tohjoksi ja pitäisi alkaa vaihtamaan hiirtä vasempaan kouraan ja sitä myöten ajattelin tietysti siirtää napit tuonne "ÅÖÄ'" linjalle WASD:sta. Vaan kun ei vaihdu. Ei kelvannut edes US näppisasettelulla vai saako sen vaihtaa vain ennen pelin käynnistystä?

Ei ota ollenkaan noita näppäimiä (pl. vissiin toi ')

Itselläni on Å näppäin bindattuna. Se ei näy siellä konffeissa mutta toimii silti. Testaappa bindata ne ÅÖÄ napit liikkumiseen vaikka training mapissa ja ihan painamalla niitä näppäimiä liikkuaksesi.
 
Patch 5.1 nyt testiservuilla.

Kai tuo Miramar kartan lootin boosti on isoin asia.
Toisena mielenkiintoisena Erangeliin muutos että phase 3+ ei spawnaa redzonee, ja teiden varrella nostettu kulkuvälineiden spawnimäärää.
Kolmantena ehkä se, että melee aseita voi heittää, sekä myös tiimikaverille health itemeitä tai ammuksia jos ne niitä pyytävät.

PC Update 5.1 - Now on the Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Throw down the gauntlet, literally, in PUBG Season 5. We’re zooming into Miramar for a season filled with new content, new hotspots and new strategies. Push the pedal and test your mettle on new ramps and stunt obstacles, old friends get new life with a utility upgrade to the Win94, and, don’t be thrown by the news, but melee weapons are now throwable. Don’t Panic!

Want anything from the vending machine? We’ve added a new type of loot station to restock your backpacks, and added item throwing between teammates to keep everyone in bandages and energy drinks. You can find out more about these two additions, new quality of life updates and our latest Survivor Pass, Badlands, as well as learn all about a very expensive looking Mirado, in the patch notes below. Now, watch this message from Executive Producer TS Jang on what to expect in Season 5 of Playerunknown’s Battlegrounds.

Miramar Update
Miramar, refreshed

  • A LA Muerte Vamos Track
    • A race track has been added, which was the venue for A La Muerte Vamos in Miramar.
    • You can now find newly added objects like ramps, loops, jumps and signboards across Miramar
  • New Gold Mirado
    • A Gold Mirado has been added to Miramar, which can only be found parked at the garage in Hacienda del Patron.
    • Some terrain in Hacienda del Patron has been adjusted to let you ride the Gold Mirado out safely.
    • Only one Gold Mirado spawns each match.
  • Spring-cleaned Miramar
    • Removed some small objects and trash in and around buildings to reduce clutter and make movement easier when looting.
Improved Miramar item spawn balance

  • The spawn rates of weapons and scopes effective at long-range have been increased to better suit the long-range engagements commonly had across Miramar.
    • AR – 12% increase
    • DMR – 29% increase
    • Win94 – 30% increase
    • Scopes – 18% increase
  • Pistol spawn rate reduced by 31%.
  • The spawn rates of helmets, bags and vests has been increased slightly.
Vending Machine
“Does anyone need a drink?”

vending.jpg


  • Vending machines have been placed in Miramar and Camp Jackal to provide a new looting experience other than picking up items spawned on the floor.
    • You can get Painkillers and Energy Drinks from Vending Machines.
    • Vending machines are only available in Miramar and Camp Jackal.
      • In Miramar, vending machines spawn randomly at set locations.
        • Locations: Arenas, Casino, gas stations, Motels and commercial buildings.
      • In Camp Jackal, Vending Machines always spawn at the warehouse and gas station.
    • If you’re lucky, Vending Machines can dispense many Energy Drinks at once.
  • Be careful when you use the vending machine as cover. The vending machine is protected by cutting-edge anti-theft technology, and any attempt to damage the machine may expose your location to the enemy!
Survivor Pass: Badlands
“Your Fight. Your Story. Your Battlegrounds”

The Survivor Pass is back with new rewards, missions, and improved systems! Do not miss the new community missions where players can join together to discover the hidden story of Miramar!

Community Mission System

Whether you have purchased Premium Pass or not, all players can join together to fill the Community accomplishment gauge, then claim in-game skin rewards and unravel the hidden story of Miramar.

box.png


  • The mission gauge can be filled by finding new mystery collectibles on the Battlegrounds.
    • Players who find and open special Cardboard Boxes will be able to loot one of the 3 different objects.
    • When collected, they are reflected on the Community mission accomplishment gauge as follows:
      • Disc piece: Counts as 1 point toward Community Missions Goal
      • Broken disc: Counts as 2 points toward Community Missions Goal
      • Old DVD: Counts as 3 points toward Community Missions Goal
    • You can check how many discs you have in the inventory.
      • disc.png
    • Check your contribution points to the community missions from the community mission tab of Survivor Pass.
Season Missions

  • There are two tracks of Season Missions: Melee and Badlands.
    • Melee Track: Combined missions consisting of 2 missions each (4 missions in total) using melee weapons, which reward 2 melee weapon skins.
    • Badlands Track: Combined missions consisting of 4 missions each (8 missions in total), which reward 2 Miramar related skins.
Progression Missions

  • Progression Missions give a great amount of XP progressing through missions throughout Season 5. It’s composed of 3 mission tracks and one track for achieving certain milestones.
    • Track 1, 2: A series of 10 missions with gradually increasing difficulty, open for all players.
    • Track 3: A series of 12 mission with gradually increasing difficulty for players with the Premium Pass.
    • Milestone: Missions for reaching certain achievements related to daily, weekly and challenge missions.
      • Example: Complete 100 total daily missions
Challenge Missions

  • These are high-level challenge missions with which reward using designated weapons.
    • First mission of each track: Whether you have purchased Premium Pass or not, earn a t-shirt reward by achieving certain Survivor Pass levels (5, 10, 15, 20, 25).
    • Second mission of each track: Complete weapon specific missions while wearing the t-shirt obtained from the first mission.
    • Remaining missions in each track: Various weapon specific missions.
Level-up items for Premium pass mission rewards

  • Added level-up items for one of premium pass mission rewards.
  • These items are non-marketable, and they will be activated when the next season (Season 6) starts.
Survivor Title System
titlew.png


Survivor Title System Season 5 arrives with changes to the Survivor Points(SP) system.

  • Rewards for Survivor Title System Season 4 will be granted at the beginning of Season 5.
  • SP will be soft-reset, with your performance in Season 4 counting towards your starting SP in Season 5.
  • Survival Point rebalance:
    • Beginner (1 point) ~ Expert (5000 points)
      • To enable players to climb titles easier, we have increased the amount of SP gained each match.
      • In this SP bracket, players are not able to lose points, just like previous season.
    • Survivor (Over 6000 points)
      • For players of Survivor rank, considering both kills and placement, if placing in the bottom 30% overall in a match, some SP will be lost.
      • SP cannot be lowered below 6000.
Developers Note: After observing the current system, we’ve found that players can achieve Lone Survivor rank by simply playing many matches, even with poor results. Therefore, from Season 5, we have introduced a system where Survivor or higher ranked players will have SP deducted in each match they perform poorly. We hope that this new system will better represent Survivor and Lone Survivor ranks as accomplished titles for players who work so hard to achieve them.

Gameplay
“If you can dodge a wrench, you can dodge a pan.”

Win94 reborn

win94.jpg


  • Win94 will now come automatically equipped with an irremovable 2.7x scope. Other specs have not changed.
  • Win94 is now a Miramar exclusive weapon.
Added feature to throw items to teammates

09-item-throw.jpg


  • Added feature allowing players to throw certain requested items to teammates.
  • When a teammate requests healing or ammo items through radio messages (mouse wheel) an icon will appear above their head, prompting teammates to throw the requested items to them by pressing the interact button (F)
  • Items can be thrown a maximum of 15m.
    • While running, or in a difficult to reach position, teammates may be unable to throw items to your location and the items will instead fall nearby.
  • Items thrown to you by teammates will be placed directly into your inventory.
    • If your inventory is full, the items will be dropped on the ground at your feet.
Added melee weapon throwing combat feature

Patch-5.1-WaterMark_meleethrow.jpg


  • You can now use all melee weapons as a throwable tool to attack your enemies.
  • Multiple melee weapons now stack in your inventory, allowing you to carry multiple at once.
  • There are two different melee damage categories when thrown.
    • Machete, Crowbar, Sickle: The maximum throwing distance is 40m and damage will decrease from 75 to 25 based on the distance.
    • Pan: The maximum throwing distance is shorter than other melee at only 30m but the damage range is 90 to 40 based on distance.
  • To inflict the most damage, you must hit within 15m. Damage will begin to drop off from 15-30/40m distance.
  • From within 15m distance, one melee throw to the head can kill enemy players without helmets.
  • Press RMB while holding a melee weapon and then press LMB to throw.
    • A trajectory arc will be shown when aiming, like with grenades.
Erangel Specific Changes

  • Red Zones are no-longer spawned after Phase 3.
  • Vehicle spawn rates have been increased slightly on regular and mountain roads.
UI/UX
Improved Customize UI

image2019-10-1_22-32-25.png


  • Categories have been unified by item type and a filter feature has been added, allowing for a detailed look at each item type.
  • You can check multi-slot(Top+bottoms, Hair+face, etc) items from individual categories as well as multi-slot category.
  • Reflecting the player feedback that it’s difficult to click the back button, the size and location of the button has been adjusted for an easier click.
  • When you acquire one or more new items, the highest category (e.g. wardrobe, weapon, gear) now shows the number of acquired items and the sub category (e.g. head, torso, legs, feet) shows a yellow marker when new items are in your inventory.
Improved Store UI

  • When you don’t have enough in-game currency to buy items, it now shows you a button to move to the charging page instead of the purchase button.
Improved In-game UI

  • Firing mode display has been improved for a more detailed view of ammo information.
  • In-game key guide icon has been improved.
  • In the system menu, a new animation has been added while mousing over certain options.
  • Some on-screen text displayed in Training Mode has been changed to better fit the mode.
Performance
  • Cities in Erangel have been optimized to improve some hitching and freezing issues.
  • Physics engine of vehicles has been optimized to improve client and server performance.
Sound
  • Driving sound volume has been reduced for some vehicles.
    • UAZ, Bike, Motorbike w/ Sidecar, Snowbike, Mirado, Zima, Minibus and BRDM-2
  • The audible range, frequency and volume of the insect buzzing sound heard in and around some buildings has been reduced.
  • The volume of water-related ambient sounds. including wave and river sounds, has been reduced.
  • The sound of Ledge Grab on wooden and metal objects has been changed to better fit the material.
Custom Match
Added new limited presets to Zombie Mode

In addition to the improved basic Zombie Mode from the last patch, we have added a variety of fresh and exciting settings to the Zombie Mode.

  • Zombie Elimination: Humans who succumb to their zombie attackers will become zombies themselves in this variation of Zombie mode.
    • Only one team can be Human with all others playing as Zombies
    • Humans get infected when attacked by a zombie. When infected character is killed, the character turns into a zombie after a certain amount of time.
  • Zombie Survival: Survive the chaos for as long as you can and bring home a win for the humans by staying alive until the time limit runs out.
    • Time limit activated. Human wins when any human survivor is still alive when the timer is completed.
    • Humans get infected when attacked by a zombie. When an infected character is killed, the character turns into a zombie after a certain amount of time.
    • Zombies can respawn.
  • Zombie Royale: Classic PUBG Battle Royale with the addition of survivors becoming zombies on the occasion of their deaths.
    • The person who survives in the end will be the winner based on the Battle Royale rules.
    • Rules on the circle and spawn setting are equivalent to the public match
    • All players are infected as soon as it touches down on the ground. So, when a player is killed, the player will turn into a zombie and the player can rejoin the match one more time.
  • Only Official PUBG Partners can create games with these new presets, so please enjoy the new zombie mode with your favorite PUBG Partners!
Added ground respawn to War Mode (Platoon battle option) and War Mode: Conquest

In War Mode (Platoon battle option) and War Mode: Conquest, there was no movement path or front line created, even though these modes are about 1:1 battles between two teams. Because spawning from the plane made it difficult to play strategically, we’ve added an option that allows you to spawn right from the ground without parachuting, and to be respawn on the ground after death.

  • Choosing “Platoon Battle” in the battle scale option, players will be spawned on the ground by default.
  • There are now 4 options provided for respawn types, including the original ‘air dropping’ option. Here are the 3 newly added options:
    • Death location
      • Option that respawns you on the location you died after a certain amount of time.
    • Starting location
      • Option that respawns you on the preset starting location a certain amount of time after you die.
    • Selected respawning location
      • Option that respawns you on the selected location after you die. The location can be selected at any time during gameplay from the starting location / teammate / the occupied location.
      • If the selected occupied location goes unoccupied and thus becomes unselected, the respawn location automatically changes to the closest occupied location or the starting location.
      • If the selected teammate dies and becomes unselected, the respawn location automatically changes to the starting location.
    • Only Official PUBG Partners can create games with these new presets, so please enjoy the new spawning rules your favorite PUBG Partners!
  • Respawn time can be set as you want in the option.
Added an option to limit throwables amount in Custom Match

  • Host can set the maximum amount of throwables per player from the option in the Custom Match.
Improved observing UI

  • Improved name layouts, team lists, kill feeds, and player lists UIs.
World
In celebration of the PUBG Global Championship to be held this November, we’ve made added various themed elements to the game! There will be a special change to the in-game lobby during the PGC 2019 season, check it out!

For detailed information about PUBG Global Championship 2019, please visit the official PUBG Esports website.
  • Added PUBG Global Championship decals, billboards in Miramar,
  • Added a PGC 2019 plane banner.
  • Hall of fame in Erangel is now done the construction and opened!
    • Added many elements to celebrate the moment of PUBG Global Invitational which held in last year. Please keep checking out the Hall of Fame for the glory moments to be filled!
  • Adjusted light balance of Vikendi to reduce overall glare.
Replay System
  • The replay system has been updated. Replay files from previous updates are now unavailable for use.
Bug Fixes
  • Fixed an issue with constant collision noises when a vehicle is stationary against objects/terrain.
  • Fixed visual issue with specific coat skin moving abnormally while in the lobby.
  • Fixed an issue where weapons do not spawn in player’s inventory in War Mode and War Mode: Conquest settings when certain equipment kits are selected.
  • Fixed an issue where frame drop occurs intermittently in Training mode.
  • Fixed an issue where dynamic weather effects would disappear for players who had when reconnected to a match after disconnecting.
  • Fixed an issue where walking through certain water puddles produced no footstep sounds.
  • Fixed an issue where the chambering animation did not reflect the number of loaded bullets when cancelling the S1897 reload.
  • Fixed an issue where melee weapon damage was not applied to vehicles.
  • Fixed an issue when spectating which caused backpack and vest status to appear incorrectly.
  • Fixed an issue where players are sometimes unable to hear their own crouched footsteps while barefoot and moving in a puddle.
  • Fixed visual issue affecting character’s feet look when wearing Leo Jumpsuit and Ghillie Suit together.
 
Patch 5.1 nyt testiservuilla.

Kai tuo Miramar kartan lootin boosti on isoin asia.
Toisena mielenkiintoisena Erangeliin muutos että phase 3+ ei spawnaa redzonee, ja teiden varrella nostettu kulkuvälineiden spawnimäärää.
Kolmantena ehkä se, että melee aseita voi heittää, sekä myös tiimikaverille health itemeitä tai ammuksia jos ne niitä pyytävät.

PC Update 5.1 - Now on the Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

New Gold Mirado

  • A Gold Mirado has been added to Miramar, which can only be found parked at the garage in Hacienda del Patron.
  • Some terrain in Hacienda del Patron has been adjusted to let you ride the Gold Mirado out safely.
  • Only one Gold Mirado spawns each match.
Mikähän näiden funktio on? Luolakin toimi niin älyttömän hyvin Vikendissä; puolet porukasta hyppää raivonta taistelemaan tuosta ja sitten 1 min. jälkeen serverillä on jäljellä 40 tyyppiä. Sitten ihmetelläänkin, että onpas tylsiä roundeja.
 
New Gold Mirado
  • A Gold Mirado has been added to Miramar, which can only be found parked at the garage in Hacienda del Patron.
  • Some terrain in Hacienda del Patron has been adjusted to let you ride the Gold Mirado out safely.
  • Only one Gold Mirado spawns each match.
Mikähän näiden funktio on? Luolakin toimi niin älyttömän hyvin Vikendissä; puolet porukasta hyppää raivonta taistelemaan tuosta ja sitten 1 min. jälkeen serverillä on jäljellä 40 tyyppiä. Sitten ihmetelläänkin, että onpas tylsiä roundeja.


Eipä tuo kultainen mirado nyt mikään ihmeellisyys ole, tuskin jaksaa porukkaa kauaa kiinnostaa kun ei siitä mitään pelillistä hyötyä ole kestävyyden tms. kannalta. Vikendin luotaloota ei ainakaan oman kokemuksen perusteella tuollaista ryntäystä saa koskaan aikaan, muutama tiimi sinne saattaa eksyä ja tuntuu ettei sitä nykyäänkään läheskään kaikki edes tiedä.
 
Toki tuonne del Patroniin on aina hypännyt paljon porukkaa, ja vaikka en lähiaikoina enää karttaa ole pelannut tuskin se on muuttunut?
Siinä mielessä kyllä tosiaan hassu lisätä sinne varma auto, onko aiemmin ollut täysin varmoja vehicle spawneja? Ylläpitäähän tuollainen muutos sitä hotdroppina missä depaa moni heti kärkeen.
Toisaalta aina niitä hotdroppeja on....

Asiasta toiseen, kellään varmaa tietoa kauan edellisen seasonin kuponkeja voi käyttää? Season kun loppui.
Oletan että kupongit ei siirry toiseen kauteen.....?
 
Onko Pubg ja Pubg lite pelaajat samoilla servuilla? Vähän ruvennut pubg kiinnostaan mutta voi olla että on itelle liian nopeatemposta ja taidolla liian suuri merkitys. Saako liteä steamiin?
 
Eipä tuo kultainen mirado nyt mikään ihmeellisyys ole, tuskin jaksaa porukkaa kauaa kiinnostaa kun ei siitä mitään pelillistä hyötyä ole kestävyyden tms. kannalta. Vikendin luotaloota ei ainakaan oman kokemuksen perusteella tuollaista ryntäystä saa koskaan aikaan, muutama tiimi sinne saattaa eksyä ja tuntuu ettei sitä nykyäänkään läheskään kaikki edes tiedä.

Niin koska sen luolan sisältö vaihdettiin kahdesta droppilaatikosta normilootiksi (tai vähän normia paremmaksi).
 
Uuden pätsin myötä Vikendin "hohto" hävinnyt ja on paljon helpompi silmille, pidän uudistuksesta. Miramarista löytyvät vending machinet sylkevät 15 boosteria kerralla mikä on mielestäni over kill.
 
Onko turha edes hankkia PUBGia jos setuppina on R7 7350H & GTX1660Ti? Vai pyöriikö vain jollain 10fps :D
 
Onko turha edes hankkia PUBGia jos setuppina on R7 7350H & GTX1660Ti? Vai pyöriikö vain jollain 10fps :D
Kyllä tuo pyörii nykyään jo paljon paremmin kuin vaikka vuosi sitten. Varmasti pyörii kohtuullisen hyvin, ainakin jos asetuksia vähän karsii.
 
Kyllä tuo pyörii nykyään jo paljon paremmin kuin vaikka vuosi sitten. Varmasti pyörii kohtuullisen hyvin, ainakin jos asetuksia vähän karsii.
Joo, unohdin mainita siis läppäri alla :D Mutta, 15e nyt ei paha ole ja eipä tuota hiki hatussa tule kuitenkaan pelattua.
 
Joo, unohdin mainita siis läppäri alla :D Mutta, 15e nyt ei paha ole ja eipä tuota hiki hatussa tule kuitenkaan pelattua.
Tuosta R7 7350H:sta osasin jo veikata että varmaankin läppäri. Ei nuo nyt niin huonolta raudalta kuulosta etteikö pubg tosiaan pyörisi. Mielestäni pubg on ehdottomasti 15€ arvoinen. Kavereiden kanssa huippupeli.
 
Ihan OK pyörii, mite nyt muutaman matsin testaillut. Reippaasti yli 60fps, mutta tätäkö tää on; 3 matsia takana, jokaisessa random squadin kanssa top10 sijoitus näkemättä ketään? :D
 
Ihan OK pyörii, mite nyt muutaman matsin testaillut. Reippaasti yli 60fps, mutta tätäkö tää on; 3 matsia takana, jokaisessa random squadin kanssa top10 sijoitus näkemättä ketään? :D

Riippunee mihin hyppäätte, mutta on mahdollista kyllä.
 
Ihan OK pyörii, mite nyt muutaman matsin testaillut. Reippaasti yli 60fps, mutta tätäkö tää on; 3 matsia takana, jokaisessa random squadin kanssa top10 sijoitus näkemättä ketään? :D

IMHO tämä ei ole mikkään räiskintäpeli, vaan selviytymispeli. Voi hyvinki mennä pitkään näkemättä kettään. Ja voitonki olen ilman tappoja ottanu. Mutta kannattaako niin pelata niin son eri asia, ei siinä liikaa ampumista pääse kehittämään, mutta jokanen tyylillään. Hauskaa on kuitenki riittäny 1100h verran ja pelihistoriaa on taustalla reilut 20v. Mahtava peli tämä on.
 
Tuli luettua alkuperäinen Battle Royale niminen kirja, mihin tämänkin pelin idea perustuu.

Kirjan perusteella toivoisi, että pelissä voisi paremmin liittoutua muiden pelaajien kanssa ja yrittää pärjätä myös ilman aseita. Lisäksi kirjasta tuli idea, että olisi hyvä jos pelissä voisi viritellä ansoja tms.

Hyvä pelimoodi olisi myös sellainen, jossa pitäisi liikkua rauhallisemmin ja olisi enemmän hiippailua pelissä.
 
Ihan OK pyörii, mite nyt muutaman matsin testaillut. Reippaasti yli 60fps, mutta tätäkö tää on; 3 matsia takana, jokaisessa random squadin kanssa top10 sijoitus näkemättä ketään? :D
Perus Erangelia, samassa myös kimppa-autopeli. Ite pelailen 99% Sanhokkia, lyhyemmät välimatkat ja nopeammat ringit ovat minu makuuni.
 
Huh, vajaa 10 tuntia takana ja eka 2. sija :) Tästä se lähtee.
 
Viimeksi muokattu:
Huh, vajaa 10 tuntia takana ja eka 2. sija :) Tästä se lähtee.
Joo ja tulee aika jolloin 1vs1 tilanteessa kädet ja vehkeet ei hikoa ja saa jotenkin vahingossa niitattua vastustajan ja näin tulee se eka kana :D. 3,n pelaajan ollessa hengissä järkevintähän on antaa niitten nostaa se meteli ja sitten nadettaa vaan äänen suuntaan :rofl:
 
Joo ja tulee aika jolloin 1vs1 tilanteessa kädet ja vehkeet ei hikoa ja saa jotenkin vahingossa niitattua vastustajan ja näin tulee se eka kana :D. 3,n pelaajan ollessa hengissä järkevintähän on antaa niitten nostaa se meteli ja sitten nadettaa vaan äänen suuntaan :rofl:
Sekin :D Nyt random squadien seassa opetellut, ihan jees. Vielä pitäisi oppia luuttimaan nopeammin (onko tabin kauttta loottaus btw nopeampaa kun suoraan maasta?) ja kattomaan tosiaan taloja läpi nopeammin. Myös liikkumista hyödyntäen puita yms. pitäs treenata.
 
Monesti taloa läpi juostessa nopeinta luutata yksi tavara suoraan pikanäppäimellä, mutta esim. First Aid Kitin tai kypärän alla voi olla toinen tavara jonka pikanäppäin vahingossa noukkii. Inventaarion kautta voi luutata painamalla tavaran päällä hiiren oikeaa nappia tai nopeammin raahaamalla hiiren vasemmalla napilla (tämä on yleisin tapa). Superpikaluuttaus mitä turnauspelaajat tekevät on kummankin inventaarioluuttauksen yhdistelmä, eli ensin napsautetaan yhden tavaran päällä hiiren oikeaa ja salaman nopeasti raahataan viereinen tavara hiiren vasemmalla napilla.

Sitten on tietty se valinnan vaikeus, että tietää mitä luutata eikä vain selaa kuolleen vihun tavaroita, mutta se tulee ajan kanssa.

Jos löytää uuden aseen niin vanhasta aseesta saa kaikki lisäpalikat omaan invetaarioon (tai maahan jos tila ei riitä) painamalla Alt+hiiren oikea aseen päällä.
 
Nyt tuli kyllä outo random squadi omalle kohalle, meni aluksi pirun hyvin, 28/95 oli enää jäljellä, sitten yksi tiimistä kuolee -> tämän seurauksena homma eskaloituu, 2 muuta randomia laittavat itensä tuleen ja huutelevat in-game voicen kautta mulle; "kill me, kill me". Mitähän he yrittivät tuolla, saada mulle penaltyä tjsp? No, juoksin paikalta pois ja nappasin sitten solocamppayksellä top5 paikan. :D
 
Premade squad? Yksi kuolee niin kaverit ei kestä tätä ja lobbysta lisää vauhtia seuraavaan erään.
 
Siltähän se kuulostaa. 3 tyyppiä jotka pelaa yhdessä, mutta eivät pelaa 3-man squadia jostain syystä, tai vahingossa unohtivat sen valita?
En tiedä voisiko jollain olla huvina saada random tappaa omia. :D
 
Premade squad? Yksi kuolee niin kaverit ei kestä tätä ja lobbysta lisää vauhtia seuraavaan erään.
Siltähän se kuulostaa. 3 tyyppiä jotka pelaa yhdessä, mutta eivät pelaa 3-man squadia jostain syystä, tai vahingossa unohtivat sen valita?
En tiedä voisiko jollain olla huvina saada random tappaa omia. :D
Voihan se olla, jännä vaan ku noin pitkällä tossa vaiheessa, että melkein 3/4 vihuista kuollut niin tehä noin. Ymmärrän jos ensimmäisten joukossa. Tuossaki solocampates tuli semmone tilanne, et yksiki apuri ois auttanut nostamaan top3 tai ehkä jopa voittoon :D Mutta, nää on näitä.
 
Heitänpä muutaman itseäni kiinnostelevan kysymyksen, näihin ei välttämättä ole yhtä oikeaa vastausta ja/tai osa on mielipidekysymyksiä.

1. Parhaat/mahdollisesti parhaat aseet handlata aloittelijana?

Oon nyt käytellyt vector/M4/M16/Kar98k -linjaa, ja ne on kovia kyllä, ne muutamat tapot tulleet M-alkuisilla aseilla (M16) pääasiassa.

2. Jos otan matsissa esim. M4, onko siihen järkeä lyödä isompaa kuin 2xscope?

Yhden matsin yritin pelata M4:stä "snipuna", eli 6x ja single, osumia sai jokusen mutta en tiiä sitten.

3. Kannattaako tässä pelata mappeja "sekaisin" vai yrittää yksitellen "opetella" mappeja ja handlata parhaat loottipaikat yms.?

Oon pääasiassa vetänyt quickplayllä random squadeissa ja mennyt vaan nopeasti peliin, mapista sen enempää välittämättä.

3.1. Jatkokysymys ylempään, mikä on ns. "aloittelijaystävällisin" mappi?

4. Muita hyviä tipsejä uudelle/uusille, joita et ehkä itse alussa tajunnut kun aloitit pelaamaan?
 
@TSIGA

Heitänpä muutaman itseäni kiinnostelevan kysymyksen, näihin ei välttämättä ole yhtä oikeaa vastausta ja/tai osa on mielipidekysymyksiä.

1. Parhaat/mahdollisesti parhaat aseet handlata aloittelijana?

Oon nyt käytellyt vector/M4/M16/Kar98k -linjaa, ja ne on kovia kyllä, ne muutamat tapot tulleet M-alkuisilla aseilla (M16) pääasiassa.

Aika lailla samaa komboa tulee itse käytettyä, UMP-45 löytyy myös aika usein Vectorin tilalla itseltä. Myös QBU/Mini14 kar98k tilalla mapista riippuen. Myös VSS on aika hyvä sniperin korvaaja esim. Sanhokissa.

2. Jos otan matsissa esim. M4, onko siihen järkeä lyödä isompaa kuin 2xscope?

Yhden matsin yritin pelata M4:stä "snipuna", eli 6x ja single, osumia sai jokusen mutta en tiiä sitten.

Kyllä tulee itse poimittua, varsinkin alussa ns. backupiksi joku AR isolla scopella jos ei tule snipua/pulttilukkoa vastaan. Toimii.

3. Kannattaako tässä pelata mappeja "sekaisin" vai yrittää yksitellen "opetella" mappeja ja handlata parhaat loottipaikat yms.?

Noh, tämähän on vähän pelaajasta riippuva, itse näin jälkikäteen höyläisin Sanhokkia aika paljon, nopeampia pelejä ja useampia kohtaamisia vihujen kanssa. Kun taas vert. Erangel/Miramar saattaa olla ettei ketään näy 25min ja sitten joku yllättää ja sitten sama homma alusta.

Oon pääasiassa vetänyt quickplayllä random squadeissa ja mennyt vaan nopeasti peliin, mapista sen enempää välittämättä.

3.1. Jatkokysymys ylempään, mikä on ns. "aloittelijaystävällisin" mappi?

Nojoo, kuten edelliseen vastasin niin taas toisaalta se aloittelijaystävällisyys..onko se sitä että saat pelata ns. rauhassa ja ihmetellä ja tutkia paikkoja vai että on rytinää nopeammin? Sanhok jos jälkimmäinen maistuu enemmän.

4. Muita hyviä tipsejä uudelle/uusille, joita et ehkä itse alussa tajunnut kun aloitit pelaamaan?

Kannattaa laittaa laastarit, first aidit, boostit ym. pikanäppäimillä toimimaan esim. B painamalla rupeaa autom. laastaria vetämään ilman että tarvitsee inventoryn kautta mennä.

Jos näät että osut kaveriin hyvin ja on lähellä niin puske vaan päälle etkä anna mahd. parannella itseään. Edelleen moni häviää pelit kun eivät älyä puskea vaan jäävät jonkun puun/kiven taa kyttämään.

Myös nadet kannattaa ottaa haltuun, varsinkin savut ja räjähteet.

Montakohan kanaa olisi enemmän kun aina muistaisi pitää loppuun asti hyvät varastot molempia repussa...huh.

Training modessa on hyvä testailla kranuja/aseita/scopeja.

Ja toki katsoa muidenkin pelaamista, esim. Wackyjacky101 tai chocotaco twitchissä, paljon vinkkejä tulee omaankin pelaamiseen.

Pikavastaus näin yövuorossa, kaipa tuosta joku vinkki ihan käyttökelpoinen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Iotechin tai pubg finlandin discordiin ja etit sieltä peliseuraa (eli tunget mukaan squadiin jossa tilaa ja kysyt pääsetkö mukaan seiraavaan). Tulee hetkessä lisää ulottuvuuksia peliin..
 
Ite en oo iotechin porukoissa ollu vaan omissani mutta randomit on kyllä sellasta syöpää..

Aseista sen verran että opettelee ampumaan jollain matkaan ja jollain lähelle. Kun loottiminen jne alkaa olla hallussa löytää melkein minkä aseen vain (no cratet erikseen, ainakin alottelijoille) niin pärjää kyllä.
 
1. Parhaat/mahdollisesti parhaat aseet handlata aloittelijana?
Combona aina lähiase (AR/SMG) ja kaukoase (SR/DMR). M416 on pelaajien kestosuosikki, koska se on deckattuna helppo hallita ja sen time-to-kill on edelleen normi-AR:ien parhaimmistoa. SMG-puolelta vector on todella tehokas lyhyellä matkalla. Pidemmän matkan aseista aloittelijalle helpompia ovat DMR:t. Pulttilukkoa tehokkaasti hyödyntääkseen pitää osua päähän, mutta demarilla voi spämmätä vartalo-osumia etenkin liikkuviin kohteisiin huomattavasti helpommin. Kilpailullisessa PUBGissa taitaa meta olla Mini14, koska siinä on nopein luoti, mutta aloittelijalle järkiratkaisu on varmastikin SKS/SLR, koska niillä ei tarvitse osua miljoonaa kertaa tiputtaakseen vihun.

2. Jos otan matsissa esim. M4, onko siihen järkeä lyödä isompaa kuin 2xscope?
Kuten @thrill mainitsi, jos alussa ei löydy DMR/SR:ää, kannattaa ottaa kaukoaseeksi jokin AR. Tähtäimellä varustettuna jokaisella AR:llä pystyy ampumaan etäisyyteen single fireä vähintään välttävästi. Tietyt rynkyt, kuten Mk47 Mutant/M416/M16A4 soveltuvat asiaan muita paremmin. Lisäksi suosittelen ainakin 3x scopella sprayaamisen opettelemista heti alusta alkaen. Esimerkiksi deckatulla M4:lla se on yllättävän helppoa ja tekee aseesta varsin tehokkaan myös keskipitkään matkaan. Kannattaa käydä training modessa kokeilemassa. Ja tarkoitus ei siis ole pelata pelkästään sillä isommalla tähtäimellä, vaan pitää mukana ja vaihdella paria eri tähtäintä, eli esim. red dot lähelle ja 3x etäisyyteen.

3. Kannattaako tässä pelata mappeja "sekaisin" vai yrittää yksitellen "opetella" mappeja ja handlata parhaat loottipaikat yms.?
Varmastikin alkuun on ihan fiksua opetella tiettyä karttaa ja vieläpä niin, että hyppää tiettyyn paikkaan kartalla toistuvasti. Alueen parhaat loottitalot, layoutin, pidettävät kulmat yms. oppii melko nopeasti. Tylsäksihän tuo tietty käy pidemmän päälle.

3.1. Jatkokysymys ylempään, mikä on ns. "aloittelijaystävällisin" mappi?
Jokaisella kartalla on puolensa. Sanhokissa saa toisaalta nopeasti toistoja ja taistelukokemusta, mutta jos ja kun taisteluissa ei vielä pärjää, se varmasti turhauttaa melko nopeasti. Erangelissa ja Miramarissa voi useimmiten lootata rauhassa, jonka jälkeen voi sitten halutessaan lähteä metsästämään vihuja ja toivottavasti saa pari tappoakin. Suosittelisin kuitenkin alkuun Vikendiä, vaikka monet sitä inhoavatkin. Vikendissä on parempi lootti kuin Erangelissa ja Miramarissa, joten hyvän varustuksen saa kasaan suht nopeasti pienemmiltäkin talorykelmiltä. Taisteluita löytyy myös herkemmin kuin suurissa kartoissa, mutta vihut eivät kuitenkaan ole jatkuvasti niskassa.

4. Muita hyviä tipsejä uudelle/uusille, joita et ehkä itse alussa tajunnut kun aloitit pelaamaan?
- Bindaa ADS ja aim omiin näppäimiinsä (nopeuttaa ADS:ää)
- Bindaa jump ja vault omiin näppäimiinsä
- Bindaa kullekin heitettävälle oma näppäin
- Bindaa kullekin healille oma näppäin
- Opettele alusta alkaen loottaamaan tabia käyttäen ja pysy liikkeessä
- Makaaminen on yleensä aina virhe
- Liity esim. PUBG Finland -discordiin niin saat mukavia pelikavereita randomeiden sijaan
 
Muilla ollut ongelmaa pubgin kaatuilemisen kanssa?
Kaatuu kone joka pelissä jossain kohtaa nykyään. Vähän alkaa turhauttamaan.

Ajurit ja peli asennettu uudestaan. Memory dumpin virhekoodi viittaa näyttikseen.

Just ajelin furmarkkia monta minuuttia ja Gpun lämmöt tasasesti 83c eikä mitään ongelmaa.

Kokoonpanona: Ryzen 5 1600, 16gb ddr4, gtx1080, Asus b350 plus
 
Muilla ollut ongelmaa pubgin kaatuilemisen kanssa?
Kaatuu kone joka pelissä jossain kohtaa nykyään. Vähän alkaa turhauttamaan.

Ajurit ja peli asennettu uudestaan. Memory dumpin virhekoodi viittaa näyttikseen.

Just ajelin furmarkkia monta minuuttia ja Gpun lämmöt tasasesti 83c eikä mitään ongelmaa.

Kokoonpanona: Ryzen 5 1600, 16gb ddr4, gtx1080, Asus b350 plus
Nope, ei ole ongelmaa. Rullaa vanhat ajurit sisään, 388.xxx muistaakseni ja kokeile niillä. Netin mukaan parhaat ajurit PUBG:iin.
 
Muilla ollut ongelmaa pubgin kaatuilemisen kanssa?
Kaatuu kone joka pelissä jossain kohtaa nykyään. Vähän alkaa turhauttamaan.

Ajurit ja peli asennettu uudestaan. Memory dumpin virhekoodi viittaa näyttikseen.

Just ajelin furmarkkia monta minuuttia ja Gpun lämmöt tasasesti 83c eikä mitään ongelmaa.

Kokoonpanona: Ryzen 5 1600, 16gb ddr4, gtx1080, Asus b350 plus
Joo kaatuilee taas uusimman päivityksen jälkeen. Joka ilta jollaki meidän squadissa kaatuu ja mulla 1-2 kertaa viikossa. Yleensä kaatuu ihan alkumatsissa ettei olla edes vielä laskeuduttu maahan.
 
Joo kaatuilee taas uusimman päivityksen jälkeen. Joka ilta jollaki meidän squadissa kaatuu ja mulla 1-2 kertaa viikossa. Yleensä kaatuu ihan alkumatsissa ettei olla edes vielä laskeuduttu maahan.
Kaatuuko peli vai koko pc?
 
Peli vain, enkä ole kellotellu. Kellottelullehan tämä peli on kovin kranttu, vaikka testiohjelmilla kellotukset tuntuis olevan vakaat niin pupki kaatuu. :D

Mulla kävi taas päinvastoin. Kelloilla toimi paljon paremmin. Aloin epäilemään että muistien kellot aiheuttais jtn ongelmaa niin otin tossa viikko sit kellot kokonaan pois ja nyt tosiaan joka pelissä kaataa koko koneen. Erittäin turhauttavaa
 
Videolla näkyvää mikrojäätyilyä ja pitkää jämähtämistä on ollut nyt kerran viikossa viime päivityksen jälkeen. Veikkaan että liittyy alkupelin kaatumisiin.
 
Jos näette huijaajia, pistäkää reporttia että noista pääsee edes hieman eroon. Eilen taas tuli vastaan jäätävä aimbot kaveri, tiedä oliko muitakin cheatteja päällä.. kd ratio 22.5 soolossa nyt ja voittoprosentti 77,8.

Nimimerkki fasghjdfasjd

fasghjdfasjd - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG
Sama kaveri tuli vastaan, reportattiin duo kaverin kanssa ja temp bannit napsahti. Joka kerta kun avaa pubgin uusimman pätsin jälkeen saa ilmoituksen että joku reportatuista on bannattu.
 
Hyviä vinkkejä ja neuvoja kaikilta, kiitos niistä. Otetaas vielä pari ympäripyöreää kysymystä, johon en ole saanut vastausta vielä/ehkä olen saanut, mutta en ole tajunnut :D

1. Jos haluaa ns. "grindata" tuota esimerkiksi solo-rankkia (experienced, newbie tms. nämä olikaan?), onko tärkeämpää pysyä hengissä pitempään vai saada tappoja vai yksinkertaisesti sekä että?
 
Ymmärtääkseni hengissä selviytiminen on tärkeämpää, joku korjatkoon jos olen väärässä.
 
Ymmärtääkseni hengissä selviytiminen on tärkeämpää, joku korjatkoon jos olen väärässä.
Saman olen huomannut, siksi kysyin :) Muutamassa matsissa saanut melkein heti 1-3 tappoa ja sitten kuollut vaikka 10min sisään itsekin, aika "huonohkot" pisteet kun matsissa, jossa vedellyt top10 itsensä ja ei nähnyt kenestäkään jälkeäkään :D
 
Mulla kävi taas päinvastoin. Kelloilla toimi paljon paremmin. Aloin epäilemään että muistien kellot aiheuttais jtn ongelmaa niin otin tossa viikko sit kellot kokonaan pois ja nyt tosiaan joka pelissä kaataa koko koneen. Erittäin turhauttavaa

Täälläkin on pubg ruvennut kaatumaan jotain 1-2 patchia sitten. Pahimmillaan on yhden pelin aikana pubgi kaatunut 3 kertaa. Tapahtuu aina niin, että peli rupeaa yhtäkkiä pyörimään noin 1 fps ja pingi huitelee jossain sekunnissa, joskus se siitä palautuu normaaliksi parin sekunnin jälkeen mutta yleensä kaatuu. Koitan varmaan näytönohjaimen kelloja tiputtaa mutta vähän epäilen että vika ei ole siinä koska se kaatuisi varmaan kerrasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom