Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Mistähän johtuu että gpu usage tipahtelee itsestään hetkellisesti 40-60% ja tätä myöden fps mukana? Tätä tapahtuu jatkuvasti... 2min menee ~100% usagella ja +100fps sitten yhtäkkiä 5-10sek ajaksi gpu usage puoleen ja sama fps:älle. Cpu:n käyttö ei millään corella ole pullonkaulana ja muilla peleillä en tämmöistä ole huomannut. Vinkkejä?

Asetuksilla tai kartalla ei ole merkitystä.
Mikä näyttis, mitkä ajurit jne?
 
Jännä juttu kun tämä peli on niin suosittu ja onnistunut näinkin kauan ylläpitämään suosiotaan. Kaverin kanssa ollaan pelailtu battlefieldin firestormia ja yritetty vaihtaa tähän, mutta on tämä vain jotenkin huono / kankea verrattuna tuohon firestormiin ja erityisesti bäfän tuntumaan/pelimoottoriin. Hyppyjuoksu on aivan NAURETTAVAN pitkäkestoinen ja tästä paistaa muutenkin joku arma(maisuus) aivan liikaa läpi. Loottaaminenkin on omasta mielestä typerästi toteutettu jos lähdetään vertaamaan tuohon firestormin systeemiin (tabista auki vs oikeasti etsit ne romppeet siitä maasta). Battlefieldissä taas on ne omat helvetin ongelmansa kuten koodarit, hakee servut välillä jostain sairaan kaukaa järjettömällä latenssilla ja lienee muutenkin jo toinen jalka haudassa koko pelimuodolla bäfässä. Tässä pubgissa taas ilmeisesti todella elinvoimainen pelaajakunta kun pelit löytyy alta aikayksikön.

Varmaan löytyy muitakin jotka ovat bäfää tai muuta edes kokeilleet niin mikä tästä tekee mielestänne esim. viihtyisämmän pelin?
 
Mistähän johtuu että gpu usage tipahtelee itsestään hetkellisesti 40-60% ja tätä myöden fps mukana? Tätä tapahtuu jatkuvasti... 2min menee ~100% usagella ja +100fps sitten yhtäkkiä 5-10sek ajaksi gpu usage puoleen ja sama fps:älle. Cpu:n käyttö ei millään corella ole pullonkaulana ja muilla peleillä en tämmöistä ole huomannut. Vinkkejä?

Asetuksilla tai kartalla ei ole merkitystä.
Ehkä kaukaa haettua mutta onko tuo virtalähde (jos koneessa on tuo speksien mukainen TX850) kuinka vanha? Muualta netistä tuli luettua että hajoava virtalähde saattaa tuota aiheuttaa. Ja kun tuon virtiksen ekat revikat on vuodelta 2009, ja ollut käytössä vanhassa kokoonpanossa niin saattaa olla aiheellista tarkistella tuon kunto.
 
Ehkä kaukaa haettua mutta onko tuo virtalähde (jos koneessa on tuo speksien mukainen TX850) kuinka vanha? Muualta netistä tuli luettua että hajoava virtalähde saattaa tuota aiheuttaa. Ja kun tuon virtiksen ekat revikat on vuodelta 2009, ja ollut käytössä vanhassa kokoonpanossa niin saattaa olla aiheellista tarkistella tuon kunto.

Ollut käytössä reilun kuukauden. Edellisen rm550x sama homma, joten ei voi olla virtalähde...

Eilen pelasin pitkästä aikaa soolon ja laitoin launch parametriin - USEALLAVAILABLECORES. Tuntui ainakin että meno oli sulavampaa. Täytyy vielä selvitellä. Ajattelin myös asentaa pelin uudelle 970 m2 ssd levylle
 
Jännä juttu kun tämä peli on niin suosittu ja onnistunut näinkin kauan ylläpitämään suosiotaan. Kaverin kanssa ollaan pelailtu battlefieldin firestormia ja yritetty vaihtaa tähän, mutta on tämä vain jotenkin huono / kankea verrattuna tuohon firestormiin ja erityisesti bäfän tuntumaan/pelimoottoriin. Hyppyjuoksu on aivan NAURETTAVAN pitkäkestoinen ja tästä paistaa muutenkin joku arma(maisuus) aivan liikaa läpi. Loottaaminenkin on omasta mielestä typerästi toteutettu jos lähdetään vertaamaan tuohon firestormin systeemiin (tabista auki vs oikeasti etsit ne romppeet siitä maasta). Battlefieldissä taas on ne omat helvetin ongelmansa kuten koodarit, hakee servut välillä jostain sairaan kaukaa järjettömällä latenssilla ja lienee muutenkin jo toinen jalka haudassa koko pelimuodolla bäfässä. Tässä pubgissa taas ilmeisesti todella elinvoimainen pelaajakunta kun pelit löytyy alta aikayksikön.

Varmaan löytyy muitakin jotka ovat bäfää tai muuta edes kokeilleet niin mikä tästä tekee mielestänne esim. viihtyisämmän pelin?

Aseiden kontrolloinnin haastavuus ja siitä johtuen jokainen tappo tuntuu hyvältä, toisinku battlefieldissä. Pelin tempo on juuri sopiva, ei ole liian adhd hippaa.

Loottaaminen mielestäni tässä on todella paljon helpompaa mitä Battlefieldin firestormissa. Tabista näkee heti mitä tavaroita on maassa ja saa nopeasti vedettyä paikalleen. Yksittäiset tavarat voi poimia ilman tabia helpolla. Tuo loottaamisen vaikeus battlefieldissä taisi olla yksi syitä minkä takia sitä ei lopulta tullut paljoa pelattua.
 
Varmaan löytyy muitakin jotka ovat bäfää tai muuta edes kokeilleet niin mikä tästä tekee mielestänne esim. viihtyisämmän pelin?

Itseä tässä on kiehtonut korkea oppimiskynnys ja tosiaan Sandenkin mainitsema hyvänolontunne kun saat jonkun tapettua - se on kuitenkin aina oikeasti tarkkaa touhua.

Suurin ero BF:n ja PUBG:n välillä on varmaankin se, että BF on pohjimmiltaan räiskintäpeli, PUBG selviytymispeli - joka tilanteessa ei kannata ampua ja taktikoimalla pääsee loppuympyröihin mukaan helpostikin kun osaa valita taistelunsa.
 
Itseä tässä on kiehtonut korkea oppimiskynnys ja tosiaan Sandenkin mainitsema hyvänolontunne kun saat jonkun tapettua - se on kuitenkin aina oikeasti tarkkaa touhua.

Suurin ero BF:n ja PUBG:n välillä on varmaankin se, että BF on pohjimmiltaan räiskintäpeli, PUBG selviytymispeli - joka tilanteessa ei kannata ampua ja taktikoimalla pääsee loppuympyröihin mukaan helpostikin kun osaa valita taistelunsa.

Ottamatta peliin kantaa niin tuo on juuri sitä mitä näissä itse yrittää viimeiseen asti välttää, eli jotain pusikossa istumista ja taisteluiden välttelemistä. Ei nyt tietenkään mitää 1v4 tilanteita. Ei se ole voitto eikä mikään ellei tilillä ole sanotaan vähintään viittä kaatoa :vihellys:. Mieluummin ottaa turpaankin ja häviää. Koko ajan liikkeellä, nopeat loottaukset ja hyviä iskuja vihollisten niskaan on ollut se firestorminkin suola.
 
Ottamatta peliin kantaa niin tuo on juuri sitä mitä näissä itse yrittää viimeiseen asti välttää, eli jotain pusikossa istumista ja taisteluiden välttelemistä. Ei nyt tietenkään mitää 1v4 tilanteita. Ei se ole voitto eikä mikään ellei tilillä ole sanotaan vähintään viittä kaatoa :vihellys:. Mieluummin ottaa turpaankin ja häviää. Koko ajan liikkeellä, nopeat loottaukset ja hyviä iskuja vihollisten niskaan on ollut se firestorminkin suola.

Itse pelaan pupkia aika samalla idealla, tosin vaihtelee aika paljon peliseurankin mukaan, mutta aika monesti tulee etsittyä taisteluita. Ihan kuumimpia hotdroppeja välttelen aika paljon kun se tuppaa olemaan aika tuuri peliä se.
Pelissö eniten viehättää tuo gunplay mikä on omasta mielestä parasta mitä on vastaan tullut. Haastavaa mutta ei kuitenkaan liian vaikeaa, etteikö tälläinen hieman kasuaalimpikin naksuttelia voisi saada onnistumisia. Aivan huikea fiilis kun välillä peli rullaa kuin unelma ja kaikki vaan onnistuu.
 
Ottamatta peliin kantaa niin tuo on juuri sitä mitä näissä itse yrittää viimeiseen asti välttää, eli jotain pusikossa istumista ja taisteluiden välttelemistä. Ei nyt tietenkään mitää 1v4 tilanteita. Ei se ole voitto eikä mikään ellei tilillä ole sanotaan vähintään viittä kaatoa :vihellys:. Mieluummin ottaa turpaankin ja häviää. Koko ajan liikkeellä, nopeat loottaukset ja hyviä iskuja vihollisten niskaan on ollut se firestorminkin suola.

Niin siis en minäkään puskassa jäpitä paikoillani, hotdroppia yleensä enemmän ja ääntä kohti lähdetään melkein aina. Pelaan kuitenkin tätä enemmän selviytymismielessä kuin räiskintä ja siinä se suurin ero :)
 
Ei saa liian väsyneenä pelata :D Eilen meni niiiiin hermo omaan peliin kun pari erää nopeasti ennen unia vedin ja molemmissa eka tilanne päättyy siihen että mut yllätetään sivulta ja selästä, koska pää ei enää vaan toiminut... Miten sitä hukkaakin vihollisen avoimeen maastoon niin että se pääsee lähes suoraan sivusta ampumaan, voi kerpele! :facepalm:

--

Sama meno itsellä, selviytymispeli tämä on enemmän kuin räiskintä. Se on kummallista että erästä toiseen ~50% serveristä on kuollut ekan 15 minuutin aikana jossain Pecadon tms ympärillä. Mikä siinä kiehtoo vetää noihin erästä toiseen kun mahdollisuus kävellä hengissä ulos on kuitenkin aika pieni? Satuin tarkastamaan yhden pelaajan statsit kun löysi mun pään vähän liian helposti (omasta mielestä) ja siellä oli sille päivälle todella monta peliä joissa se oli vaan hypännyt ja kuollut minuutissa tai parissa 0-1 tapon kanssa. Se peli missä mutkin sai sillä oli jotain 6 tappoa ja taisi kanakin tulla. Mutta jatkuvasti odottelua, hyppy, yksi tulitaistelu ja kuolema ja taas odotellaan? Ei mulla riittäis hermo tollaseen enää näin vanhana :D
 
Ehkä tuo pelityyli kertoo ettei välttämättä kyse ole survival pelistä? Jos on 2500h pelitunteja takana ei hirveästi jaksa enää lootata ja tehdä strategioita taisteluun.
 
Ehkä tuo pelityyli kertoo ettei välttämättä kyse ole survival pelistä? Jos on 2500h pelitunteja takana ei hirveästi jaksa enää lootata ja tehdä strategioita taisteluun.

Itse pelaan voitosta. Osallistun tärkeisiin taisteluihin, mutta osaan myös olla ampumatta, jos paikka vaatii. Pelitunteja varmaan 2000 ja hieno huomata, että edelleen jatkuvasti oppii pelistä lisää ja kehittyy pelaajana.
 
Ammun itse vain jos on suht varma nakki. Jos toinen tyyppi on kaukana, juoksee, ja pääsisi helposti suojaan jos avaisin tulen, hillitsen liipaisinsormeni. Pidän kyllä vihollista silmällä ja lähden aika usein perään kärkkymään parempaa tilaisuutta.

Minullekin tämä on nimenomaan selviytymispeli. Ei tässä päitä lähdetä keräilemään, vaan hiiviskelemään, tekemään sivutehtäviä ja tavoittelemaan top 10 -listaa. Tapot ovat vain bonusta.
 
Itse pelaan pitkälti tapoista publalla. Pelaan kuin compissa, eli tappoja tarvitsee paljon. On tullut faceittiä ja turnuaksia pelattua ja jopa ihan rahapalkintoja tullut.

Vajaa 1000h tunteja, enkä kyllä millään jaksa kykkiä missään. Paljon kivempaa hakea tappoja ja saattaa voittaa siinä sivussa. Voitto alle viidellä tapolla on ikään kuin pettymys.
 
Terve, muutaman päivän päästä olisi tulossa lanit ja kun käynnistelin pubgia ilmaantui ongelmia. Kun hakee peliä se lataa minuutin ja näytölle hyppää
"Connection timed out - Error 6.5.6" Yhteydestähän toi taitaa herjata mutta kun peli toimi ongelmitta vielä muutama viikko sitten mutta mikään ei ole muuttunut. cmd:n kautta resetattu kaikki network asetukset. uusimmat ajurit ja windows update ajettu, pubgi asennettu uusiksi eri ssd:lle, palomuuri on myös tsekattu. Mikäköhän tässä nyt voisi olla :dead: Jos kellään ollut samaa ja saanut fiksattua toivoisin vastausta :tup:
 
EU servujen packet loss on aivan karmeaa, koko ajan pomppii packet loss 20-80%
 
Packet lossia näkyy nykyään lähes aina, mutta vielä ihmeempi on se yhden kerran, aina ekalla pelikierroksella tuleva totaalinen jäätyminen 5s ajaksi. Ruutu jäätyy paikalleen ja tulee ilmoitus verkkoyhteyden katkeamisesta. Toistuu joka käynnistyksellä n. 10min erän alkamisesta. Seuraava erä samalla sessiolla ja mitään tuollaista ei tapahdu. Eikä tapahdu sittenkään jos satun heittämään henkeni ennen sitä n. 10min rajaa. Ei mitään ideaa mistä tällainen voi johtua ja taas kerran, tätä tulee vain PUBG:ssa... :facepalm:
 
Toi packet loss ilmiö tuli ilmeisesti viimeisen pikku patchin mukana (68mb). Ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa.*

Omasta puolesta olisin pitänyt pelin pelattavana ilman tuota jouluteemaa.

* Useamman kuukauden ollut noi netti statistiikat näkyvissä ja perustan väittämän siihen.
 
Ilmeisesti packet loss on vain bugi, eikä todellisuudessa vaikuta peliin yhtään. Näyttää siis vaan väärin jostain syystä. Lähde: WackyJacky, muistaakseni luki vielä että koskee vain eu servuja?
 
Juu en ole itsekään itse pelattavuuden kannalta huomannut mitään ongelmaa. Muutamia lagipiikkejä silloin tällöin mutta kanattomuus ei siihen ole kaatunut. :shifty:
 
Eilen tuli elämäni ekat bannit pubgiin. Unusual gameplay pattern luki pelissä. Kyselin supportista et mikäs on homman nimi niin:

Hello Survivor,

Greetings from PUBG Player support.

We understand that you are concerned about the temporary ban on your account.

When a player is reported by multiple players, the account gets a temporary ban pending investigation. If the player is found to be cheating, the ban becomes permanent, otherwise, the ban will be lifted. Players will be notified of the ban if it becomes permanent.

We understand that a temporary ban might seem to be a bit unfair especially if the player has not done anything wrong. We will certainly forward this report to our developers, to continue to identify better methods of investigation.

Feel free to write back to us with any questions you have, we are just a message away!

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
---------------------------------------------
NOT JUST A GAME, THIS IS BATTLE ROYALE



Eli siis jos joku muu pelaaja vituttaa niin kamujen kaa reporttia niin 24h bannit.
 
Eilen tuli elämäni ekat bannit pubgiin. Unusual gameplay pattern luki pelissä. Kyselin supportista et mikäs on homman nimi niin:

Hello Survivor,

Greetings from PUBG Player support.

We understand that you are concerned about the temporary ban on your account.

When a player is reported by multiple players, the account gets a temporary ban pending investigation. If the player is found to be cheating, the ban becomes permanent, otherwise, the ban will be lifted. Players will be notified of the ban if it becomes permanent.

We understand that a temporary ban might seem to be a bit unfair especially if the player has not done anything wrong. We will certainly forward this report to our developers, to continue to identify better methods of investigation.

Feel free to write back to us with any questions you have, we are just a message away!

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
---------------------------------------------
NOT JUST A GAME, THIS IS BATTLE ROYALE



Eli siis jos joku muu pelaaja vituttaa niin kamujen kaa reporttia niin 24h bannit.


Kiva ois kyllä tietää miten paljon niitä raportteja pitää saada, että napsahtaa nuo bannit... Aika paskaa jos riittää että yks neljän porukka esim laittaa koska se kyllä mahdollistaa ihan vain vittuilun.
 
Testasin taas puolen vuoden tauon jälkeen tätä paskaa ja edelleen on nettipeli rikki tässä, packet loss 10-60% koko ajan vaikka muissa peleissä/sovelluksissa ei mitään ongelmaa:facepalm:
Hyvähän siinä on yrittää johonkin liikkuvaan osua..
:facepalm:
 
Eilen tuli elämäni ekat bannit pubgiin. Unusual gameplay pattern luki pelissä. Kyselin supportista et mikäs on homman nimi niin:

Hello Survivor,

Greetings from PUBG Player support.

We understand that you are concerned about the temporary ban on your account.

When a player is reported by multiple players, the account gets a temporary ban pending investigation. If the player is found to be cheating, the ban becomes permanent, otherwise, the ban will be lifted. Players will be notified of the ban if it becomes permanent.

We understand that a temporary ban might seem to be a bit unfair especially if the player has not done anything wrong. We will certainly forward this report to our developers, to continue to identify better methods of investigation.

Feel free to write back to us with any questions you have, we are just a message away!

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
---------------------------------------------
NOT JUST A GAME, THIS IS BATTLE ROYALE



Eli siis jos joku muu pelaaja vituttaa niin kamujen kaa reporttia niin 24h bannit.

Kehtaatko jakaa statsit? En usko, että yhden squadin reportit antavat temppibanneja.
 
Joo toi packet loss ei oo kyl vaikuttanu peliin millää taval, lost connection to host tuli välil kesken peli millo piti hakee vauhtia lobbyst pahimmillaa 3 kertaa saman peli aikana, tuo tuli tuon packet lossin mukana ja toivottavasti saavat fiksattua seuraavas patchis.

Sit itelle tuli kans tos viikko sit tuommoset 24h bannit samast syyst, ite keksi mitään muut ku satunnaiset reportit tietys ajas, kun tulee lähinnä duoo pelattua. Toki päivä enne banneja vein g2:sen caintin aika kylmästi 6x augil mutta en usko et vaikuttaa "kuka" reporttaa jos reporttaa mist sitä tietää. Pubg op:st löytyy iha nimel BIGJEI statsit niin mitää ihan kummallist toho vaadi et noit bannei näköjää tulee..
 
Kehtaatko jakaa statsit? En usko, että yhden squadin reportit antavat temppibanneja.
0brut on myös pubgissa käytössä.

Squad tpp tulee eniten pelattua

20191229005548_1.jpg
 
Testasin taas puolen vuoden tauon jälkeen tätä paskaa ja edelleen on nettipeli rikki tässä, packet loss 10-60% koko ajan vaikka muissa peleissä/sovelluksissa ei mitään ongelmaa:facepalm:
Hyvähän siinä on yrittää johonkin liikkuvaan osua..
Joo kyllä nyt taitaa olla niin, että sinun netissä tai ampumataidoissa on vika, koska tuo packet loss on bugi, kuten joku muukin jo sanoi. Ei ole vaikuttanut pelaamiseen mitenkään. Samalla tavalla yhä osuu myös liikkuviin. :)
 
Killcam on vieläkin aika buginen ja hitreg ongelmia riittää. Huonoa tuuria, niin tulee niiden takia liikaa reportteja lyhyelle aikaa. Yks mikä tullu monesti vastaan on ettei killcamissa näy sinisen vaikutus healtbarissa ollenkaan. Reporttia on tullu napattua, vaikka voi olla bugikin.

Esim kanaliigan matsissa sain karrista keskelle selkää ja 0 damagea. Huonoa tuuria, mutta kerrankin noin päin
 
Killcam on vieläkin aika buginen ja hitreg ongelmia riittää. Huonoa tuuria, niin tulee niiden takia liikaa reportteja lyhyelle aikaa. Yks mikä tullu monesti vastaan on ettei killcamissa näy sinisen vaikutus healtbarissa ollenkaan. Reporttia on tullu napattua, vaikka voi olla bugikin.

Esim kanaliigan matsissa sain karrista keskelle selkää ja 0 damagea. Huonoa tuuria, mutta kerrankin noin päin
Tuo ettei killcamissa sininen näytä vaikuttavan johtuu siitä, että killcamissa sininen on jostain syystä eri kohdassa verrattuna ”oikeaan” peliin. Sininen kulkee death camissa eri kohdassa kuin oikeasti.
 
Joo kyllä nyt taitaa olla niin, että sinun netissä tai ampumataidoissa on vika, koska tuo packet loss on bugi, kuten joku muukin jo sanoi. Ei ole vaikuttanut pelaamiseen mitenkään. Samalla tavalla yhä osuu myös liikkuviin. :)
En ole täysin samaa mieltä. Välillä packet loss huitelee mitä sattuu ja peli tuntuu normaalilta, välillä packet loss huitelee mitä sattuu mutta peli tuntuu selvästi lagiselta.
 
Tekis mieli päivittää näytönohjainta, ja tää peli on tällä hetkellä ainut mitä pelaan eikä tunnu pyörivän tarpeeksi hyvin. Nykyset speksit on i5 3570k @ 4.5 Ghz, gtx 970, 16gb ddr3 1886mhz. Pitääköhän koko paska päivittää vai selviäiskö vain jos ostais käytettynä gtx 1070 tai vastaavan?
 
Koita kellotella rammia, pubgi tykkää rammista! 2080ti, 3444mhz ram, 7700k kellotettu ja ei tää silti smoothilta tunnu :)

Pubg vaa on kankee ku vertaa bf jne.
 
Muutenkin viime päivityksen jälkeen tuntuu varsinkin kaupungeissa todella tahmeelta välillä, vaikka fps huitelee 80-100 fps. Ssd on myös pakollinen jos ei vielä ole...
 
Pakko avautua, jotta pää ei hajoa. Anteeksi jo etukäteen.

Tuntuu että tavoitteellinen pelaaminen on aika vieras (inhottu) käsite suurelle osalle tätä peliä pelaaville. Oli sitten kyseessä eri discord porukat, kaveriporukat tai random squadit, niin PUBG muistuttaa enemmän sosiaalista mediaa, jossa porukat turisee ja perseilee pelissä, kuin yrittäisivät johdonmukaisesti pelata voitosta. Sama koskee näitä "turnauspelaajia", jotka laittaa publakärinät myös perseilyn piikkiin, vaikka tosiasiassa ainakin jonkin verran yrittävät.

Ajatus että vain turnauspeleissä pelattaisiin voitosta on naurettava. Oikeasti moni ulisee nyyläämisestä ja haluaa vain frägejä, koska heillä ei yksinkertaisesti ole A) voitontahtoa B) kärsivällisyyttä.

Koen lähes henkistä pahoinvointia, kun porukat disconnectaa pelistä, kun vihuja jäljellä 15 tai vähemmän. Vain sen takia, että kukaan ei pääse nostamaan.

Kilpailullinen elementti publapeleissä esim. verrattuna kynäriin on pubgissa lähellä nollaa. 2000+ tuntia pelanneilla keskimääräinen sijoitus peleissä voi olla jossain TOP15 tienoilla. Siis jotka pelaa vakiporukoissa. Itse pelaan solo vs squadia about keskimäärin 5. sijoituksella. Eikä se ole edes vaikeaa. Täytyy vain suunnitella reitti fiksusti, olla ajoissa liikkeessä sekä yleensä käyttää ajoneuvoa.

Ja sitten tämä publa KD/ADR elvistely. Tyypit frägää pelissä, jossa ei ole MMR:ää juuri nimeksikään vihuja, jotka arpoo aseiden, panssarin, konetehojen ja droppilagin sekamelskassa. Sama kuin joku LEM kynäripelaaja ampuisi silvereitä ja selittäisi ADR:n merkityksestä. Ainoa mikä merkitsee on winrate. Ei mikään muu. Oikeasti hyvän pelaajan erottaa suoraan suunnilleen 4+ kd pelaajasta, jolla lisäksi winrate 20+.

Ja sitten vielä tämä ilmiö, jossa monet pelaa tyylillä, joka täysin heidän taitotasoon nähden liian aggressiivista, eli hullu pusku päälle ja tasan jokainen ensi kosketus vihuun, niin tiimi sulaa sekunnissa. Ja tämä toistuu esim. 10 kertaa putkeen. Tällainen pelaaminen muistuttaa enemmän jotain Lobby simulaattoria, että pääsee taas mappiin kuolemaan.

Ja jotkut pelaa tuollaisella tyylillä kuukausi tolkulla. Luulisi että jatkuva peliin pääsyyn odottaminen on oikeasti tylsempää, kuin varsinaisesti olla pelissä.

(juu tiedän ratkaisun, pitää etsiä sellainen peliporukka, joka pelaa tavoitteellisesti. Helpommin sanottu kuin tehty.)
 
Pakko avautua, jotta pää ei hajoa. Anteeksi jo etukäteen.

Tuntuu että tavoitteellinen pelaaminen on aika vieras (inhottu) käsite suurelle osalle tätä peliä pelaaville. Oli sitten kyseessä eri discord porukat, kaveriporukat tai random squadit, niin PUBG muistuttaa enemmän sosiaalista mediaa, jossa porukat turisee ja perseilee pelissä, kuin yrittäisivät johdonmukaisesti pelata voitosta. Sama koskee näitä "turnauspelaajia", jotka laittaa publakärinät myös perseilyn piikkiin, vaikka tosiasiassa ainakin jonkin verran yrittävät.

Ajatus että vain turnauspeleissä pelattaisiin voitosta on naurettava. Oikeasti moni ulisee nyyläämisestä ja haluaa vain frägejä, koska heillä ei yksinkertaisesti ole A) voitontahtoa B) kärsivällisyyttä.

Koen lähes henkistä pahoinvointia, kun porukat disconnectaa pelistä, kun vihuja jäljellä 15 tai vähemmän. Vain sen takia, että kukaan ei pääse nostamaan.

Kilpailullinen elementti publapeleissä esim. verrattuna kynäriin on pubgissa lähellä nollaa. 2000+ tuntia pelanneilla keskimääräinen sijoitus peleissä voi olla jossain TOP15 tienoilla. Siis jotka pelaa vakiporukoissa. Itse pelaan solo vs squadia about keskimäärin 5. sijoituksella. Eikä se ole edes vaikeaa. Täytyy vain suunnitella reitti fiksusti, olla ajoissa liikkeessä sekä yleensä käyttää ajoneuvoa.

Ja sitten tämä publa KD/ADR elvistely. Tyypit frägää pelissä, jossa ei ole MMR:ää juuri nimeksikään vihuja, jotka arpoo aseiden, panssarin, konetehojen ja droppilagin sekamelskassa. Sama kuin joku LEM kynäripelaaja ampuisi silvereitä ja selittäisi ADR:n merkityksestä. Ainoa mikä merkitsee on winrate. Ei mikään muu. Oikeasti hyvän pelaajan erottaa suoraan suunnilleen 4+ kd pelaajasta, jolla lisäksi winrate 20+.

Ja sitten vielä tämä ilmiö, jossa monet pelaa tyylillä, joka täysin heidän taitotasoon nähden liian aggressiivista, eli hullu pusku päälle ja tasan jokainen ensi kosketus vihuun, niin tiimi sulaa sekunnissa. Ja tämä toistuu esim. 10 kertaa putkeen. Tällainen pelaaminen muistuttaa enemmän jotain Lobby simulaattoria, että pääsee taas mappiin kuolemaan.

Ja jotkut pelaa tuollaisella tyylillä kuukausi tolkulla. Luulisi että jatkuva peliin pääsyyn odottaminen on oikeasti tylsempää, kuin varsinaisesti olla pelissä.

(juu tiedän ratkaisun, pitää etsiä sellainen peliporukka, joka pelaa tavoitteellisesti. Helpommin sanottu kuin tehty.)
Oikeasti kovat ”turnauspelaajat” pelaa juuri kuvailemallasi tavalla sen takia, että public peleissä ei juurikaan voi tietyn pisteen jälkeen oppia compissa hyödyllisiä taitoja ampumista lukuunottamatta. Ei publalla ole hyvien pelaajien järkeä pelata voitosta, koska a) siinä ei kehity comppipelejä varten ja b) voittaminen ei publalla tunnu juuri miltään, koska yritettäessä hyvällä jengillä publalla voittaa lähes jokaisen pelin.

Faceit:ssa ja turnauksissa (faceit:ssa ei yleensä edes kovin korkea taso verrattuna koviin turnauksiin) pelataan niin eri tavalla kuin publalla esim kartalöa sijoittumisen kannalta, ettei publalla sitä voi edes harjoitella. Kuten sanoin, publalla voi pääsääntöisesti harjoitella vain ampumista.

Tuo, että hyvällä pelaajalla olisi KD 4 ja jotain winratea, on mielestäni hieman huvittavaa. Kuten sanoin aikaisemmin, publalla voi voittaa lähes joka pelin ja tappoja saa paljon. Jos hyvällä tiimillä rupeaa kunnolla hikoilemaan voitosta, en näe 4 KD:n olevan mikään kummallinen saavutus.

Jos oikeasti haluaa tavoitteellista pelaamista, voi kenties etsiä peliseuraa vaikka Pubg Finlandin discordista faceit_peliseura –kanavalta.
 
Oikeasti kovat ”turnauspelaajat” pelaa juuri kuvailemallasi tavalla sen takia, että public peleissä ei juurikaan voi tietyn pisteen jälkeen oppia compissa hyödyllisiä taitoja ampumista lukuunottamatta. Ei publalla ole hyvien pelaajien järkeä pelata voitosta, koska a) siinä ei kehity comppipelejä varten ja b) voittaminen ei publalla tunnu juuri miltään, koska yritettäessä hyvällä jengillä publalla voittaa lähes jokaisen pelin.

Faceit:ssa ja turnauksissa (faceit:ssa ei yleensä edes kovin korkea taso verrattuna koviin turnauksiin) pelataan niin eri tavalla kuin publalla esim kartalöa sijoittumisen kannalta, ettei publalla sitä voi edes harjoitella. Kuten sanoin, publalla voi pääsääntöisesti harjoitella vain ampumista.

Tuo, että hyvällä pelaajalla olisi KD 4 ja jotain winratea, on mielestäni hieman huvittavaa. Kuten sanoin aikaisemmin, publalla voi voittaa lähes joka pelin ja tappoja saa paljon. Jos hyvällä tiimillä rupeaa kunnolla hikoilemaan voitosta, en näe 4 KD:n olevan mikään kummallinen saavutus.

Jos oikeasti haluaa tavoitteellista pelaamista, voi kenties etsiä peliseuraa vaikka Pubg Finlandin discordista faceit_peliseura –kanavalta.

Publapelaamisessa kovin taso on aina loppuringissä, koska hard shiftit aiheuttaa ongelmia pro pelaajillekin myös publalla. Rotaatiot ovat 90% pelistä, ampuminen sen 10%. Moni pro alkaen Liquidin pelaajista on sanonut, että huonossa positiossa pro pelaaja häviää publallakin, varsinkin jos joku pääsee 3rd partyyn. PUBG ei ole mikään ampumiseen painottunut peli, koska alueeseen voi kuolla, ajoneuvoja voi vaurioittaa, karttojen koko ja muodot muodostavat niin suuren RNG elementin.

Lisäksi jos haluaa ampumista harjoitella publalla, niin kyllä se on tasan tarkkaan vaikeampaa ja siten parempaa treeniä, kun alue tulee niskaan ja vihuilla on kolmosen kamat + healia. En näe juurikaan mitään hyötyä ampua publalla jotain level 1 kamoilla juoksevia alkuvaiheen botteja. Varsinkaan pro pelaajien.

Tosin mitä nyt katsoin kun Miikaz ja kumppanit jokin aika sitten hyppi Pochinkiin publa squadilla, niin ehkä kerran viidestä selvisivät tiimillä ulos kaupungista.
 
Publapelaamisessa kovin taso on aina loppuringissä, koska hard shiftit aiheuttaa ongelmia pro pelaajillekin myös publalla. Rotaatiot ovat 90% pelistä, ampuminen sen 10%. Moni pro alkaen Liquidin pelaajista on sanonut, että huonossa positiossa pro pelaaja häviää publallakin, varsinkin jos joku pääsee 3rd partyyn. PUBG ei ole mikään ampumiseen painottunut peli, koska alueeseen voi kuolla, ajoneuvoja voi vaurioittaa, karttojen koko ja muodot muodostavat niin suuren RNG elementin.

Lisäksi jos haluaa ampumista harjoitella publalla, niin kyllä se on tasan tarkkaan vaikeampaa ja siten parempaa treeniä, kun alue tulee niskaan ja vihuilla on kolmosen kamat + healia. En näe juurikaan mitään hyötyä ampua publalla jotain level 1 kamoilla juoksevia alkuvaiheen botteja. Varsinkaan pro pelaajien.

Tosin mitä nyt katsoin kun Miikaz ja kumppanit jokin aika sitten hyppi Pochinkiin publa squadilla, niin ehkä kerran viidestä selvisivät tiimillä ulos kaupungista.


Joo no publa ja comppi tässä pelissä tarkoittaa melkee kahta eri peliä.. compissa porukoilla on mestat mitä ne aina pelaa ja alku peli on käytönnössä vain loottaamista ja sen jälkeen rote ja sen onnistuminen on kaikki kaikesa. Publassa hotdropataan ja rähistään niin eipä siinä auta vaikka oot mikä comppi jumala. Ja se että casuaalib pitäis alkaa pelaamaan niinku compissa pelataan niin kyllä karkoittuisi loputkin pelaajat tästä pelistä.
Ja ite todellakin lukeudun noihin hyvin keskinkertaisiin casual perunoihin jotka pelaa liian agressiivisesti taitoihin nähden, mutta mitäpä sillä on väliä jos kivaa on... Ja luulen myös edustavani hyvinki suurta osaa tämän pelin pelaajakunnasra
 
Tekis mieli päivittää näytönohjainta, ja tää peli on tällä hetkellä ainut mitä pelaan eikä tunnu pyörivän tarpeeksi hyvin. Nykyset speksit on i5 3570k @ 4.5 Ghz, gtx 970, 16gb ddr3 1886mhz. Pitääköhän koko paska päivittää vai selviäiskö vain jos ostais käytettynä gtx 1070 tai vastaavan?
Itsellä oli kans joskus samat, pelin sulavuus maagisesti parani huomattavasti vaihdettuani ne silloin nykyaikaisempaan settiin.
 
Joo no publa ja comppi tässä pelissä tarkoittaa melkee kahta eri peliä.. compissa porukoilla on mestat mitä ne aina pelaa ja alku peli on käytönnössä vain loottaamista ja sen jälkeen rote ja sen onnistuminen on kaikki kaikesa. Publassa hotdropataan ja rähistään niin eipä siinä auta vaikka oot mikä comppi jumala. Ja se että casuaalib pitäis alkaa pelaamaan niinku compissa pelataan niin kyllä karkoittuisi loputkin pelaajat tästä pelistä.
Ja ite todellakin lukeudun noihin hyvin keskinkertaisiin casual perunoihin jotka pelaa liian agressiivisesti taitoihin nähden, mutta mitäpä sillä on väliä jos kivaa on... Ja luulen myös edustavani hyvinki suurta osaa tämän pelin pelaajakunnasra

Kun komppipelillä tarkoitetaan tavoitteellista pelaamista, niin se on mielestäni ollut aina se paras puoli monessa pelissä. Oli se sitten COD4 promod, League of Legends ranked, kynärin, siegen, tai overwatchin rankin pelaaminen jne. PUBG on mielestäni poikkeus vain sen takia, että suurella osalla ei riitä kärsivällisyys pelata komppimetan mukaisesti, koska se koetaan tylsäksi. Tällöin pelaaminen menee perseilyksi. Toki auttaisi, jos esim. yhteisöissä olisi komppipelaamiseen omat porukkansa, niin ei tarvitsisi muiden pilata pelejä, kun ei nappaa pelata tosissaan. Edelleen toimiva MMR saman tasoisten pelaajien kanssa auttaisi myös, kuten se on CSGO:ssa toteutettu.

Ja aina voi miettiä johtuuko pelaajakato siitä, kun pubgissa ei ole kuin soft MMR, joka arpoo yhteen peliin muutamia saman "elon" pelaajia. Edelleen en tajua mitä kivaa on istua lobbyssa, odottaa counteria tai kuolleena spectata tiimikavereita heti kättelyssä. Tai jos puolet selviää hengissä, niin jotkut alkaa anella naatti itsaria, että päästään seuraavaan jonoon odottamaan uutta peliä. Ei mitään järkeä.
 
Publapelaamisessa kovin taso on aina loppuringissä, koska hard shiftit aiheuttaa ongelmia pro pelaajillekin myös publalla. Rotaatiot ovat 90% pelistä, ampuminen sen 10%. Moni pro alkaen Liquidin pelaajista on sanonut, että huonossa positiossa pro pelaaja häviää publallakin, varsinkin jos joku pääsee 3rd partyyn. PUBG ei ole mikään ampumiseen painottunut peli, koska alueeseen voi kuolla, ajoneuvoja voi vaurioittaa, karttojen koko ja muodot muodostavat niin suuren RNG elementin.

Lisäksi jos haluaa ampumista harjoitella publalla, niin kyllä se on tasan tarkkaan vaikeampaa ja siten parempaa treeniä, kun alue tulee niskaan ja vihuilla on kolmosen kamat + healia. En näe juurikaan mitään hyötyä ampua publalla jotain level 1 kamoilla juoksevia alkuvaiheen botteja. Varsinkaan pro pelaajien.

Tosin mitä nyt katsoin kun Miikaz ja kumppanit jokin aika sitten hyppi Pochinkiin publa squadilla, niin ehkä kerran viidestä selvisivät tiimillä ulos kaupungista.
En sanoisi, että publalla kovin taso on loppuringillä, koska moni ”hyvä” pelaaja kuolee alussa tai jossain muualla pelin aikana. Toki lopussa on keskimääräistä parempi taso muttei aina ne parhaat.

Jos pelaa comppijengillä publalla, niin rotet eivät ole ongelma. Jos on oikeasti hyviä ampujia, niin vihun yli voi ajaa helposti. Muutenkin moni vain hakemalla hakee tappoja mahdollisimman paljon treenatakseen ampumista. Roteja ei voi publalla ollenkaan harjoitella comppia varten, koska publalla muut tekevät rotet aivan järkyttävän myöhään. Compissa suurin piirtein kaikki hyvät paikat otetaan haltuun melko aikaisin ja compissa vihu osaa ampua, eli päälle crashaaminen on monin kerroin vaikeampaa.

Publalla alue ei myöskään tee paljoa vahinkoa muuta kuin ihan lopussa, eli rotet voi vetää sinisessä ihan huoletta. Compissa ei niinkään.

Edit:
Kuten @Riksy sanoi, publa ja comppi on kuin 2 eri peliä. Pelityylit ovat kuin yö ja päivä. Suoraan vertailu on vaikeaa, koska publaa ja comppia voi ja täytyy pelata aivan eri tavoin, koska taitotaso ja pelin asetukset ovat aivan erilaisia.
 
Tekis mieli päivittää näytönohjainta, ja tää peli on tällä hetkellä ainut mitä pelaan eikä tunnu pyörivän tarpeeksi hyvin. Nykyset speksit on i5 3570k @ 4.5 Ghz, gtx 970, 16gb ddr3 1886mhz. Pitääköhän koko paska päivittää vai selviäiskö vain jos ostais käytettynä gtx 1070 tai vastaavan?

1070 on kyllä jo ihan pätevä näytönohjain pubgiin, prossuksi kannattaisi päivittää joku ryzen 3600(x), tai sitten joku 6-ydin Intel ja siihen nopeat ddr4-muistit.
 
En sanoisi, että publalla kovin taso on loppuringillä, koska moni ”hyvä” pelaaja kuolee alussa tai jossain muualla pelin aikana. Toki lopussa on keskimääräistä parempi taso muttei aina ne parhaat.

Jos pelaa comppijengillä publalla, niin rotet eivät ole ongelma. Jos on oikeasti hyviä ampujia, niin vihun yli voi ajaa helposti. Muutenkin moni vain hakemalla hakee tappoja mahdollisimman paljon treenatakseen ampumista. Roteja ei voi publalla ollenkaan harjoitella comppia varten, koska publalla muut tekevät rotet aivan järkyttävän myöhään. Compissa suurin piirtein kaikki hyvät paikat otetaan haltuun melko aikaisin ja compissa vihu osaa ampua, eli päälle crashaaminen on monin kerroin vaikeampaa.

Publalla alue ei myöskään tee paljoa vahinkoa muuta kuin ihan lopussa, eli rotet voi vetää sinisessä ihan huoletta. Compissa ei niinkään.

Edit:
Kuten @Riksy sanoi, publa ja comppi on kuin 2 eri peliä. Pelityylit ovat kuin yö ja päivä. Suoraan vertailu on vaikeaa, koska publaa ja comppia voi ja täytyy pelata aivan eri tavoin, koska taitotaso ja pelin asetukset ovat aivan erilaisia.

Turnausmuotoisessa compissa moni asia on myös usein helpompaa.

1. Aseet saa nopeasti
2. Tiimit landaa lähes aina sovituille paikoille
3. Kaikki ottaa compoundit haltuun ja ampuu rotaatiossa olevia vihuja = on paljon infoa missä muut menee

Mutta nyt tässä keskustelussa sekoittuu comppi settarit, turnausmuotoinen peli, faceit ja yleensä tavoitteelinen pelaaminen. Minä olen puhunut johdonmukaisesta tavoitteellisesta pelaamisesta publalla competitive tyylillä.

Ja edelleen kuten mainitsin. Level 1 vestillä varustettu tyyppi juoksemassa thompsoni kädessä ei ole minusta mikään vastus. Loppuringissä porukalla on usein droppiaseita, awikkaa, kolmosen gearia jne jne. Se vain on 100% haasteellisempaa treeniä, kuin istua Pochinkissa hard coverissa ampuen vihuja ilman kunnon gearia.
 
@albert2011 taitaa olla aika vakavasti publa hinkkauksen. En oikeastaan ymmärrä edes koko avautumista koska comp modessa on kaikki mitä albert2011 haluaa sen lisäksi että ilmeisesti haluat että publalla pelattaisiin samalla tavalla kuin comppi peleissä?

@Riksy kanssa samaa mieltä, publa ja comppi kaksi täysin eri peliä.
 
@albert2011 taitaa olla aika vakavasti publa hinkkauksen. En oikeastaan ymmärrä edes koko avautumista koska comp modessa on kaikki mitä albert2011 haluaa sen lisäksi että ilmeisesti haluat että publalla pelattaisiin samalla tavalla kuin comppi peleissä?

@Riksy kanssa samaa mieltä, publa ja comppi kaksi täysin eri peliä.

Pro pelit, random pikkuturnaukset, random faceit pelit ym ym ovat kaikki eri asioita. Olen puhunut tavoitteellisesta pelaamisesta koko ajan. Eli pelataan voitosta johdonmukaisesti, kuten olen aiemmin maininnut. Ei ole mitään pelkästään publa/comppi vertailua. Esim. faceit randomien kanssa on myös yhtä häröpalloa usein.

Pro peleissä taas usein nyylätään top sijoituksille 1-3 tapolla. En ole mitään pyörää keksimässä uudelleen vaan puhumassa siitä, että pelataan voitosta, eikä pelleillä. Kilpahenkisyys, skrimmit, irkin war matchit jne ovat olleet normikauraa publapeleissä viimeiset 20 vuotta muissa fps peleissä. Pubgissa taas on vallalla tällainen mainstream hotdrop/puskeminen, jossa ei ole mitään järkeä, kun istutaan lobbyssa 90% ajasta.
 
Itseasiassa jos kynärissä, lolissa yms. publapelissäkin porukka quittailee miten sattuu tai pelaa älyttömällä riskillä, niin sitä ihan rehellisesti kutsutaan trollaamiseksi tai grieffaamiseksi ja niistä tulee penaltya. Pubgissa nuo käsitteet ovat tällä hetkellä aika tuntemattomia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 602
Viestejä
4 957 772
Jäsenet
79 679
Uusin jäsen
Valomerkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom