Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Pelin jumiutumis ongelma on korjattu, pitäisi toimia normaalisti tällä hetkellä.
 
Mutta tiimipelejähän varten on duo ja squad moodit.. :(
Mutta siinä ei saa puukottaa kaveria selkään :(

Soolossa yhteistyö on kielletty, tiimipelissä kaverien pettäminen on kielletty. Kummassakaan ei pääse muodostamaan Battle Royalelle ominaisia hataria liittoja, joissa kyräillään kavereita ja odotetaan tilaisuutta iskeä.
 
Vissiin serverit sekoilee huolella, pari peliä nyt randomisti osalla jengistä ei toimi mikään.
Ovet ei aukee, kamaa ei saa, jne.
Sit minuutti ja taas toimii.
 
Uusi patchi, uudet bugit. Nyt joka lentokonehypyllä hahmo sukeltaa suoraan alaspäin, shiftillä pääsee eroon. Serverit sekoilee. Ovia ei voi avata välillä, mutta niiden läpi voi sitten vain kävellä. Panoksia menee porukan läpi.

Mitähän muuta jännää sitä olisi jo koettu. Noh, ainakin tuli tästä huolimatta illalle yksi voitto ja VSS ammuskelukin pitkästä aikaa sujui.
 
Jep, karmeita lagi piikkejä. Luodit eivät tehoa ja yhtäkkiä oma hahmo warppaa jonnekin ihan muualle.
EDIT: Jotain positiivista patchista, Vikendi solo ainakin ollut pelattavana tänään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei vittu mitä paskaa tää nyt on.. Aseet vs. kilkkeet :| Mappina Erangel. Imuroin vaan taloja läpi juostessa kaiken matkaan.



upload_2019-9-26_0-46-59.png
 
Hotfixiä pukkaa...

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Hienoa että lisättiin xp- ja tasosysteemi myös survival-pelityylille pelkän pyssyhipan sijaan. Minusta on hauskempaa piileskellä ja vältellä vihollisia kuin haastaa riitaa itseäni taitavampien ampujien kanssa.
 
Hienoa että lisättiin xp- ja tasosysteemi myös survival-pelityylille pelkän pyssyhipan sijaan. Minusta on hauskempaa piileskellä ja vältellä vihollisia kuin haastaa riitaa itseäni taitavampien ampujien kanssa.

Tästä alkaa taas se klassinen oravanpyörä että jos/kun haastaa niitä itseään taitavampia niin siinä myös itse kehittyy (tai ainakin pitäisi).
 
Toisaalta mä en oikein pubgissa ymmärrä sitä piileskelyä kun siihen on parempiakin pelejä tehty (vaikka dayz tai hunt). Ja ei, en itekkään koko ajan hakemalla hae kun tätä pelailen mutta harvemmin tulee erityisesti välteltyäkään kontakteja paitsi ehkä top 10 vaiheissa.
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Itse en oikein saanut kiinni mitä tämä survival rank tuo? Mitä enemmän aikaa, sitä enemmän unlockeja riippumatta siitä, miten hyvin pärjäät.
 
Itse en oikein saanut kiinni mitä tämä survival rank tuo? Mitä enemmän aikaa, sitä enemmän unlockeja riippumatta siitä, miten hyvin pärjäät.

Kärjistäen ja vähän trollaten ehkä väitän että kaikki ns. paskahousut jotka pelkää minkäänlaista kontaktia viholliseen niin ovat itkeneet tarpeeksi (kun weapon mastery ei kehity riittävän nopeasti/lainkaan) ja sitten keksittiin että luodaan survival mastery ja riittää kun loottaat kamaa maasta niin rankki kasvaa ja kaikki tykkää.
 
Ihan hyvä että tulee uusia systeemejä peliin, koska tässä tulee aina oleen niitä jotka istuu, jos ampuminen olis kun codissa, niin porukka liikkuis enemmän, omasta mielestä peli on muutenki epävakaa, vaikka fps olis kuinka hyvä, niin serverit tökkii, ja packet lossia esiintyy, välillä hitreg on ok, ja toisinaan saa tiputtaa lippaallisen että ukko tippuu.
 
Eilen tuli patchi ääniin, itellä ainakin toimi - tosin mulla Windows päivitys oli heittäny kans kapulan rattaisiin. Ei kuulunu ääniä muutakun suoraan eteenpäin. Piti käydä Windowsin ääniasetuksista laittamassa 44100hz päälle (oli 48000hz).
 
Mä olen luullut että tälläinen matchmaking oli käytössä jo siitä asti kun tuli rankit, ei kai sitten?

EDIT: Niin tai siis, onko nykyään pelkkä rank ja nyt laajennetaan muihin statseihin?
Rankkihan kuitenkin nousee käytännössä ihan sama miten pelaat, mutta paremmilla nousee nopeammin.

Beginning Tuesday, October 1, 9:30 pm – Thursday October 3, 9:30 pm PDT, we will be testing skill-based matchmaking in PUBG for a limited time to gather data on how this changes your gameplay experience. This test will be exclusive to the North American PC server for now. During this test, the matchmaking system will work to place players of similar skill levels, determined based upon various gameplay statistics, together in the same matches.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Liikkumis ääniä palautettu nyt takaisinpäin edellisen patchin ääniin ja muokattu noita muutamia lisättyjä ääniä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Nyt tuli 10 matsia täyteen ja survival-statsit näkyviin. Ihan mielenkiintoista dataa omasta pelityylistä.

stats.jpg


Autolla tosiaan ajan paljon. Kierrän yleensä sille puolelle aluetta, jolla on vähiten vihollisia, ja käytän autoa myös aseena. On hauskaa pelata loppumittelöitä ajaen talla pohjassa ympyrää sähkökentän rajaa pitkin. Tuossa taidetaan laskea kaikki liikkumismuodot, mutta autolla nyt tietysti pääsee pisimmälle.

Tuo "offensive" on erittäin harhaanjohtava nimitys. Suuri vahinkomäärä johtuu siitä, että tykkään luumuilla sinisellä alueella pelin alkupuoliskon aikana. Silloin pääsee usein keräämään hyvää loottia minimaalisella riskillä.

Ja laskeudun tosiaan isoihin paikkoihin lähinnä vain silloin, kun päivän tehtävä sitä vaatii. Välttelen vilkkaita paikkoja. Alkurähinöissä voittajan ratkaisevat liian usein tuuri ja lagi, ja potuttaa rankasti kuolla vain siksi ettei ehtinyt napata asetta.
 
Tämä on myös minun sääntö numero 1.

Joo oma lemppari on, että tulee tyylin yksi tiimi samalle alueelle niin saa erän alussa vähän tuntumaa. Muuten menee helposti siihen että loottaat 15min ja kuolet johonki hölmöön kun ei jaksa keskittyä.
 
Onko jollain hyviä EQ asetuksia PUBGiin? Olen tässä muutaman pari päivää koittanut etsiä hyviä asetuksia mutta en ole vielä löytänyt.
 
Onko jollain hyviä EQ asetuksia PUBGiin? Olen tässä muutaman pari päivää koittanut etsiä hyviä asetuksia mutta en ole vielä löytänyt.
Keväällä itsekin mietin näitä hommia ja siltä ajalta löytyy useampikin viesti tästä ketjusta.

Tärkein ääni taitaa olla ruohikossa juoksu joten keskity pelkästään siihen, kengillä talossa juoksu kuuluu kauas vaikka peli olisi mutella. Mittailin ruohikkojuoksun suhinan jonnekin reiluun 1kHz eli lisää pelkästään sitä, tai mittaa itse heikot kohdat.

- - - - -

Absoluuttisesti mitään apua en ole saanut näistä mittauksista ja säädöistä vaikka aluksi kuvittelin niiden auttavan. :D EQ:ttamista parempi kikka on lopettaa juokseminen hyvissä ajoin 40m ennen taloa johon on menossa, jotta kuulee onko siellä sisällä ketään. Myös uusi hiljennyspikanäppäin (ei mute, vaan se uus) on pakollinen kun muuten autot kuuluu liian lujalla.

EDIT: Redditistä löytyy ties mitä absoluutisen idioottimaisia EQ-asetuksia joissa joka toinen säädin on 0% ja joka toinen 200%. Aina kun säädät jotain kysy itseltäsi miksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onks se uus mute jo livessä? mikä nimeltää tai mikä näppäin, yritin ettiä menuista..ehkä oon vaan sokee. Olin näkevinäni Jeemzin streamis sitä togglaavan kerran ja jäi mieleen. Tinnitus kun jo löytyy niin tää ois kiva.
 
Onks se uus mute jo livessä? mikä nimeltää tai mikä näppäin, yritin ettiä menuista..ehkä oon vaan sokee. Olin näkevinäni Jeemzin streamis sitä togglaavan kerran ja jäi mieleen. Tinnitus kun jo löytyy niin tää ois kiva.

Joo oisko se f7 tai joku mikä vaimentaa ääniä jonku x määrän.
 
Miten saisin tehtyä hyvän vasenkätisen näppäinasettelun? Mulla on mennyt käsi tohjoksi ja pitäisi alkaa vaihtamaan hiirtä vasempaan kouraan ja sitä myöten ajattelin tietysti siirtää napit tuonne "ÅÖÄ'" linjalle WASD:sta. Vaan kun ei vaihdu. Ei kelvannut edes US näppisasettelulla vai saako sen vaihtaa vain ennen pelin käynnistystä?

Ei ota ollenkaan noita näppäimiä (pl. vissiin toi ')
 
Miten saisin tehtyä hyvän vasenkätisen näppäinasettelun? Mulla on mennyt käsi tohjoksi ja pitäisi alkaa vaihtamaan hiirtä vasempaan kouraan ja sitä myöten ajattelin tietysti siirtää napit tuonne "ÅÖÄ'" linjalle WASD:sta. Vaan kun ei vaihdu. Ei kelvannut edes US näppisasettelulla vai saako sen vaihtaa vain ennen pelin käynnistystä?

Ei ota ollenkaan noita näppäimiä (pl. vissiin toi ')
Miten tämä liittyy PUBGiin ?
 
Miten tämä liittyy PUBGiin ?

En hoksannut että pitää erikseen mainita että "haluaisin pubgiin tehdä vasenkäsiten setupin". Mutta siis liittyy, siten että haluan tehdä PUBGiin näppäinasettelun joka tukisi sitä että pelaa vasemmanpuoleisella hiirellä: Miten sen saisi tehtyä kun niitä nappeja ei saa setupissa laitettua? Å Ö Ä ' ei kelpaa. Eikä US näppäinasettelun vastaavat.
 
En hoksannut että pitää erikseen mainita että "haluaisin pubgiin tehdä vasenkäsiten setupin". Mutta siis liittyy, siten että haluan tehdä PUBGiin näppäinasettelun joka tukisi sitä että pelaa vasemmanpuoleisella hiirellä: Miten sen saisi tehtyä kun niitä nappeja ei saa setupissa laitettua? Å Ö Ä ' ei kelpaa. Eikä US näppäinasettelun vastaavat.
Laita suosiolla jotkut kansainvälisemmät näppäimet lähempänä näppiksen keskiosaa. Tyyliin IJKL.
 
En hoksannut että pitää erikseen mainita että "haluaisin pubgiin tehdä vasenkäsiten setupin". Mutta siis liittyy, siten että haluan tehdä PUBGiin näppäinasettelun joka tukisi sitä että pelaa vasemmanpuoleisella hiirellä: Miten sen saisi tehtyä kun niitä nappeja ei saa setupissa laitettua? Å Ö Ä ' ei kelpaa. Eikä US näppäinasettelun vastaavat.

Mä pelaan kanssa hiiri vasemmassa kädessä. Mä olen mapannut WASD näppäimet nuolinäppäimiin. Siis näppäimiin missä on ainoastaan nuolet.
 
En hoksannut että pitää erikseen mainita että "haluaisin pubgiin tehdä vasenkäsiten setupin". Mutta siis liittyy, siten että haluan tehdä PUBGiin näppäinasettelun joka tukisi sitä että pelaa vasemmanpuoleisella hiirellä: Miten sen saisi tehtyä kun niitä nappeja ei saa setupissa laitettua? Å Ö Ä ' ei kelpaa. Eikä US näppäinasettelun vastaavat.

Lyö bindit numpadiin?
 
Miten saisin tehtyä hyvän vasenkätisen näppäinasettelun? Mulla on mennyt käsi tohjoksi ja pitäisi alkaa vaihtamaan hiirtä vasempaan kouraan ja sitä myöten ajattelin tietysti siirtää napit tuonne "ÅÖÄ'" linjalle WASD:sta. Vaan kun ei vaihdu. Ei kelvannut edes US näppisasettelulla vai saako sen vaihtaa vain ennen pelin käynnistystä?

Ei ota ollenkaan noita näppäimiä (pl. vissiin toi ')

Itselläni on Å näppäin bindattuna. Se ei näy siellä konffeissa mutta toimii silti. Testaappa bindata ne ÅÖÄ napit liikkumiseen vaikka training mapissa ja ihan painamalla niitä näppäimiä liikkuaksesi.
 
Patch 5.1 nyt testiservuilla.

Kai tuo Miramar kartan lootin boosti on isoin asia.
Toisena mielenkiintoisena Erangeliin muutos että phase 3+ ei spawnaa redzonee, ja teiden varrella nostettu kulkuvälineiden spawnimäärää.
Kolmantena ehkä se, että melee aseita voi heittää, sekä myös tiimikaverille health itemeitä tai ammuksia jos ne niitä pyytävät.

PC Update 5.1 - Now on the Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Throw down the gauntlet, literally, in PUBG Season 5. We’re zooming into Miramar for a season filled with new content, new hotspots and new strategies. Push the pedal and test your mettle on new ramps and stunt obstacles, old friends get new life with a utility upgrade to the Win94, and, don’t be thrown by the news, but melee weapons are now throwable. Don’t Panic!

Want anything from the vending machine? We’ve added a new type of loot station to restock your backpacks, and added item throwing between teammates to keep everyone in bandages and energy drinks. You can find out more about these two additions, new quality of life updates and our latest Survivor Pass, Badlands, as well as learn all about a very expensive looking Mirado, in the patch notes below. Now, watch this message from Executive Producer TS Jang on what to expect in Season 5 of Playerunknown’s Battlegrounds.

Miramar Update
Miramar, refreshed

  • A LA Muerte Vamos Track
    • A race track has been added, which was the venue for A La Muerte Vamos in Miramar.
    • You can now find newly added objects like ramps, loops, jumps and signboards across Miramar
  • New Gold Mirado
    • A Gold Mirado has been added to Miramar, which can only be found parked at the garage in Hacienda del Patron.
    • Some terrain in Hacienda del Patron has been adjusted to let you ride the Gold Mirado out safely.
    • Only one Gold Mirado spawns each match.
  • Spring-cleaned Miramar
    • Removed some small objects and trash in and around buildings to reduce clutter and make movement easier when looting.
Improved Miramar item spawn balance

  • The spawn rates of weapons and scopes effective at long-range have been increased to better suit the long-range engagements commonly had across Miramar.
    • AR – 12% increase
    • DMR – 29% increase
    • Win94 – 30% increase
    • Scopes – 18% increase
  • Pistol spawn rate reduced by 31%.
  • The spawn rates of helmets, bags and vests has been increased slightly.
Vending Machine
“Does anyone need a drink?”

vending.jpg


  • Vending machines have been placed in Miramar and Camp Jackal to provide a new looting experience other than picking up items spawned on the floor.
    • You can get Painkillers and Energy Drinks from Vending Machines.
    • Vending machines are only available in Miramar and Camp Jackal.
      • In Miramar, vending machines spawn randomly at set locations.
        • Locations: Arenas, Casino, gas stations, Motels and commercial buildings.
      • In Camp Jackal, Vending Machines always spawn at the warehouse and gas station.
    • If you’re lucky, Vending Machines can dispense many Energy Drinks at once.
  • Be careful when you use the vending machine as cover. The vending machine is protected by cutting-edge anti-theft technology, and any attempt to damage the machine may expose your location to the enemy!
Survivor Pass: Badlands
“Your Fight. Your Story. Your Battlegrounds”

The Survivor Pass is back with new rewards, missions, and improved systems! Do not miss the new community missions where players can join together to discover the hidden story of Miramar!

Community Mission System

Whether you have purchased Premium Pass or not, all players can join together to fill the Community accomplishment gauge, then claim in-game skin rewards and unravel the hidden story of Miramar.

box.png


  • The mission gauge can be filled by finding new mystery collectibles on the Battlegrounds.
    • Players who find and open special Cardboard Boxes will be able to loot one of the 3 different objects.
    • When collected, they are reflected on the Community mission accomplishment gauge as follows:
      • Disc piece: Counts as 1 point toward Community Missions Goal
      • Broken disc: Counts as 2 points toward Community Missions Goal
      • Old DVD: Counts as 3 points toward Community Missions Goal
    • You can check how many discs you have in the inventory.
      • disc.png
    • Check your contribution points to the community missions from the community mission tab of Survivor Pass.
Season Missions

  • There are two tracks of Season Missions: Melee and Badlands.
    • Melee Track: Combined missions consisting of 2 missions each (4 missions in total) using melee weapons, which reward 2 melee weapon skins.
    • Badlands Track: Combined missions consisting of 4 missions each (8 missions in total), which reward 2 Miramar related skins.
Progression Missions

  • Progression Missions give a great amount of XP progressing through missions throughout Season 5. It’s composed of 3 mission tracks and one track for achieving certain milestones.
    • Track 1, 2: A series of 10 missions with gradually increasing difficulty, open for all players.
    • Track 3: A series of 12 mission with gradually increasing difficulty for players with the Premium Pass.
    • Milestone: Missions for reaching certain achievements related to daily, weekly and challenge missions.
      • Example: Complete 100 total daily missions
Challenge Missions

  • These are high-level challenge missions with which reward using designated weapons.
    • First mission of each track: Whether you have purchased Premium Pass or not, earn a t-shirt reward by achieving certain Survivor Pass levels (5, 10, 15, 20, 25).
    • Second mission of each track: Complete weapon specific missions while wearing the t-shirt obtained from the first mission.
    • Remaining missions in each track: Various weapon specific missions.
Level-up items for Premium pass mission rewards

  • Added level-up items for one of premium pass mission rewards.
  • These items are non-marketable, and they will be activated when the next season (Season 6) starts.
Survivor Title System
titlew.png


Survivor Title System Season 5 arrives with changes to the Survivor Points(SP) system.

  • Rewards for Survivor Title System Season 4 will be granted at the beginning of Season 5.
  • SP will be soft-reset, with your performance in Season 4 counting towards your starting SP in Season 5.
  • Survival Point rebalance:
    • Beginner (1 point) ~ Expert (5000 points)
      • To enable players to climb titles easier, we have increased the amount of SP gained each match.
      • In this SP bracket, players are not able to lose points, just like previous season.
    • Survivor (Over 6000 points)
      • For players of Survivor rank, considering both kills and placement, if placing in the bottom 30% overall in a match, some SP will be lost.
      • SP cannot be lowered below 6000.
Developers Note: After observing the current system, we’ve found that players can achieve Lone Survivor rank by simply playing many matches, even with poor results. Therefore, from Season 5, we have introduced a system where Survivor or higher ranked players will have SP deducted in each match they perform poorly. We hope that this new system will better represent Survivor and Lone Survivor ranks as accomplished titles for players who work so hard to achieve them.

Gameplay
“If you can dodge a wrench, you can dodge a pan.”

Win94 reborn

win94.jpg


  • Win94 will now come automatically equipped with an irremovable 2.7x scope. Other specs have not changed.
  • Win94 is now a Miramar exclusive weapon.
Added feature to throw items to teammates

09-item-throw.jpg


  • Added feature allowing players to throw certain requested items to teammates.
  • When a teammate requests healing or ammo items through radio messages (mouse wheel) an icon will appear above their head, prompting teammates to throw the requested items to them by pressing the interact button (F)
  • Items can be thrown a maximum of 15m.
    • While running, or in a difficult to reach position, teammates may be unable to throw items to your location and the items will instead fall nearby.
  • Items thrown to you by teammates will be placed directly into your inventory.
    • If your inventory is full, the items will be dropped on the ground at your feet.
Added melee weapon throwing combat feature

Patch-5.1-WaterMark_meleethrow.jpg


  • You can now use all melee weapons as a throwable tool to attack your enemies.
  • Multiple melee weapons now stack in your inventory, allowing you to carry multiple at once.
  • There are two different melee damage categories when thrown.
    • Machete, Crowbar, Sickle: The maximum throwing distance is 40m and damage will decrease from 75 to 25 based on the distance.
    • Pan: The maximum throwing distance is shorter than other melee at only 30m but the damage range is 90 to 40 based on distance.
  • To inflict the most damage, you must hit within 15m. Damage will begin to drop off from 15-30/40m distance.
  • From within 15m distance, one melee throw to the head can kill enemy players without helmets.
  • Press RMB while holding a melee weapon and then press LMB to throw.
    • A trajectory arc will be shown when aiming, like with grenades.
Erangel Specific Changes

  • Red Zones are no-longer spawned after Phase 3.
  • Vehicle spawn rates have been increased slightly on regular and mountain roads.
UI/UX
Improved Customize UI

image2019-10-1_22-32-25.png


  • Categories have been unified by item type and a filter feature has been added, allowing for a detailed look at each item type.
  • You can check multi-slot(Top+bottoms, Hair+face, etc) items from individual categories as well as multi-slot category.
  • Reflecting the player feedback that it’s difficult to click the back button, the size and location of the button has been adjusted for an easier click.
  • When you acquire one or more new items, the highest category (e.g. wardrobe, weapon, gear) now shows the number of acquired items and the sub category (e.g. head, torso, legs, feet) shows a yellow marker when new items are in your inventory.
Improved Store UI

  • When you don’t have enough in-game currency to buy items, it now shows you a button to move to the charging page instead of the purchase button.
Improved In-game UI

  • Firing mode display has been improved for a more detailed view of ammo information.
  • In-game key guide icon has been improved.
  • In the system menu, a new animation has been added while mousing over certain options.
  • Some on-screen text displayed in Training Mode has been changed to better fit the mode.
Performance
  • Cities in Erangel have been optimized to improve some hitching and freezing issues.
  • Physics engine of vehicles has been optimized to improve client and server performance.
Sound
  • Driving sound volume has been reduced for some vehicles.
    • UAZ, Bike, Motorbike w/ Sidecar, Snowbike, Mirado, Zima, Minibus and BRDM-2
  • The audible range, frequency and volume of the insect buzzing sound heard in and around some buildings has been reduced.
  • The volume of water-related ambient sounds. including wave and river sounds, has been reduced.
  • The sound of Ledge Grab on wooden and metal objects has been changed to better fit the material.
Custom Match
Added new limited presets to Zombie Mode

In addition to the improved basic Zombie Mode from the last patch, we have added a variety of fresh and exciting settings to the Zombie Mode.

  • Zombie Elimination: Humans who succumb to their zombie attackers will become zombies themselves in this variation of Zombie mode.
    • Only one team can be Human with all others playing as Zombies
    • Humans get infected when attacked by a zombie. When infected character is killed, the character turns into a zombie after a certain amount of time.
  • Zombie Survival: Survive the chaos for as long as you can and bring home a win for the humans by staying alive until the time limit runs out.
    • Time limit activated. Human wins when any human survivor is still alive when the timer is completed.
    • Humans get infected when attacked by a zombie. When an infected character is killed, the character turns into a zombie after a certain amount of time.
    • Zombies can respawn.
  • Zombie Royale: Classic PUBG Battle Royale with the addition of survivors becoming zombies on the occasion of their deaths.
    • The person who survives in the end will be the winner based on the Battle Royale rules.
    • Rules on the circle and spawn setting are equivalent to the public match
    • All players are infected as soon as it touches down on the ground. So, when a player is killed, the player will turn into a zombie and the player can rejoin the match one more time.
  • Only Official PUBG Partners can create games with these new presets, so please enjoy the new zombie mode with your favorite PUBG Partners!
Added ground respawn to War Mode (Platoon battle option) and War Mode: Conquest

In War Mode (Platoon battle option) and War Mode: Conquest, there was no movement path or front line created, even though these modes are about 1:1 battles between two teams. Because spawning from the plane made it difficult to play strategically, we’ve added an option that allows you to spawn right from the ground without parachuting, and to be respawn on the ground after death.

  • Choosing “Platoon Battle” in the battle scale option, players will be spawned on the ground by default.
  • There are now 4 options provided for respawn types, including the original ‘air dropping’ option. Here are the 3 newly added options:
    • Death location
      • Option that respawns you on the location you died after a certain amount of time.
    • Starting location
      • Option that respawns you on the preset starting location a certain amount of time after you die.
    • Selected respawning location
      • Option that respawns you on the selected location after you die. The location can be selected at any time during gameplay from the starting location / teammate / the occupied location.
      • If the selected occupied location goes unoccupied and thus becomes unselected, the respawn location automatically changes to the closest occupied location or the starting location.
      • If the selected teammate dies and becomes unselected, the respawn location automatically changes to the starting location.
    • Only Official PUBG Partners can create games with these new presets, so please enjoy the new spawning rules your favorite PUBG Partners!
  • Respawn time can be set as you want in the option.
Added an option to limit throwables amount in Custom Match

  • Host can set the maximum amount of throwables per player from the option in the Custom Match.
Improved observing UI

  • Improved name layouts, team lists, kill feeds, and player lists UIs.
World
In celebration of the PUBG Global Championship to be held this November, we’ve made added various themed elements to the game! There will be a special change to the in-game lobby during the PGC 2019 season, check it out!

For detailed information about PUBG Global Championship 2019, please visit the official PUBG Esports website.
  • Added PUBG Global Championship decals, billboards in Miramar,
  • Added a PGC 2019 plane banner.
  • Hall of fame in Erangel is now done the construction and opened!
    • Added many elements to celebrate the moment of PUBG Global Invitational which held in last year. Please keep checking out the Hall of Fame for the glory moments to be filled!
  • Adjusted light balance of Vikendi to reduce overall glare.
Replay System
  • The replay system has been updated. Replay files from previous updates are now unavailable for use.
Bug Fixes
  • Fixed an issue with constant collision noises when a vehicle is stationary against objects/terrain.
  • Fixed visual issue with specific coat skin moving abnormally while in the lobby.
  • Fixed an issue where weapons do not spawn in player’s inventory in War Mode and War Mode: Conquest settings when certain equipment kits are selected.
  • Fixed an issue where frame drop occurs intermittently in Training mode.
  • Fixed an issue where dynamic weather effects would disappear for players who had when reconnected to a match after disconnecting.
  • Fixed an issue where walking through certain water puddles produced no footstep sounds.
  • Fixed an issue where the chambering animation did not reflect the number of loaded bullets when cancelling the S1897 reload.
  • Fixed an issue where melee weapon damage was not applied to vehicles.
  • Fixed an issue when spectating which caused backpack and vest status to appear incorrectly.
  • Fixed an issue where players are sometimes unable to hear their own crouched footsteps while barefoot and moving in a puddle.
  • Fixed visual issue affecting character’s feet look when wearing Leo Jumpsuit and Ghillie Suit together.
 
Patch 5.1 nyt testiservuilla.

Kai tuo Miramar kartan lootin boosti on isoin asia.
Toisena mielenkiintoisena Erangeliin muutos että phase 3+ ei spawnaa redzonee, ja teiden varrella nostettu kulkuvälineiden spawnimäärää.
Kolmantena ehkä se, että melee aseita voi heittää, sekä myös tiimikaverille health itemeitä tai ammuksia jos ne niitä pyytävät.

PC Update 5.1 - Now on the Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

New Gold Mirado

  • A Gold Mirado has been added to Miramar, which can only be found parked at the garage in Hacienda del Patron.
  • Some terrain in Hacienda del Patron has been adjusted to let you ride the Gold Mirado out safely.
  • Only one Gold Mirado spawns each match.
Mikähän näiden funktio on? Luolakin toimi niin älyttömän hyvin Vikendissä; puolet porukasta hyppää raivonta taistelemaan tuosta ja sitten 1 min. jälkeen serverillä on jäljellä 40 tyyppiä. Sitten ihmetelläänkin, että onpas tylsiä roundeja.
 
New Gold Mirado
  • A Gold Mirado has been added to Miramar, which can only be found parked at the garage in Hacienda del Patron.
  • Some terrain in Hacienda del Patron has been adjusted to let you ride the Gold Mirado out safely.
  • Only one Gold Mirado spawns each match.
Mikähän näiden funktio on? Luolakin toimi niin älyttömän hyvin Vikendissä; puolet porukasta hyppää raivonta taistelemaan tuosta ja sitten 1 min. jälkeen serverillä on jäljellä 40 tyyppiä. Sitten ihmetelläänkin, että onpas tylsiä roundeja.


Eipä tuo kultainen mirado nyt mikään ihmeellisyys ole, tuskin jaksaa porukkaa kauaa kiinnostaa kun ei siitä mitään pelillistä hyötyä ole kestävyyden tms. kannalta. Vikendin luotaloota ei ainakaan oman kokemuksen perusteella tuollaista ryntäystä saa koskaan aikaan, muutama tiimi sinne saattaa eksyä ja tuntuu ettei sitä nykyäänkään läheskään kaikki edes tiedä.
 
Toki tuonne del Patroniin on aina hypännyt paljon porukkaa, ja vaikka en lähiaikoina enää karttaa ole pelannut tuskin se on muuttunut?
Siinä mielessä kyllä tosiaan hassu lisätä sinne varma auto, onko aiemmin ollut täysin varmoja vehicle spawneja? Ylläpitäähän tuollainen muutos sitä hotdroppina missä depaa moni heti kärkeen.
Toisaalta aina niitä hotdroppeja on....

Asiasta toiseen, kellään varmaa tietoa kauan edellisen seasonin kuponkeja voi käyttää? Season kun loppui.
Oletan että kupongit ei siirry toiseen kauteen.....?
 
Onko Pubg ja Pubg lite pelaajat samoilla servuilla? Vähän ruvennut pubg kiinnostaan mutta voi olla että on itelle liian nopeatemposta ja taidolla liian suuri merkitys. Saako liteä steamiin?
 
Eipä tuo kultainen mirado nyt mikään ihmeellisyys ole, tuskin jaksaa porukkaa kauaa kiinnostaa kun ei siitä mitään pelillistä hyötyä ole kestävyyden tms. kannalta. Vikendin luotaloota ei ainakaan oman kokemuksen perusteella tuollaista ryntäystä saa koskaan aikaan, muutama tiimi sinne saattaa eksyä ja tuntuu ettei sitä nykyäänkään läheskään kaikki edes tiedä.

Niin koska sen luolan sisältö vaihdettiin kahdesta droppilaatikosta normilootiksi (tai vähän normia paremmaksi).
 
Uuden pätsin myötä Vikendin "hohto" hävinnyt ja on paljon helpompi silmille, pidän uudistuksesta. Miramarista löytyvät vending machinet sylkevät 15 boosteria kerralla mikä on mielestäni over kill.
 
Onko turha edes hankkia PUBGia jos setuppina on R7 7350H & GTX1660Ti? Vai pyöriikö vain jollain 10fps :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 674
Viestejä
4 959 957
Jäsenet
79 685
Uusin jäsen
ValleK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom