Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Manager2k, 14.03.2017.

  1. aPm

    aPm

    Viestejä:
    323
    Rekisteröitynyt:
    15.01.2017
    Oliko jossain Korean turnauksen aikataulua?
     
  2. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    913
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Tälle turnaukselle oli poikkeuksellisesti tehty erittäin hyvät sivut joissa oli aikataulut mutta nyt en löydä sitä mistään. Matsit alkaa kai joka päivä klo. 11 suomen aikaa ja 5 matisa per päivä, jokainen matsi alkaa tasatunnilla.

    Tilanne:
    PUBG Nations Cup 2019

    Lähetys englanniksi:


    Lähetys suomeksi:
     
  3. Apari

    Apari

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mitäs toi tehtävä "Add 1 new friend to your friends list" meinaa? Pitääkö steamiin lisätä yks ystävä vai mitä hemmettiä?
     
  4. K3ki

    K3ki

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    28.09.2017
    Itellä tuli ainakin tälleen se tehtyä.

    Avaat pelin ja sit klikkaat oikeassa yläkulmassa sitä pelaajahakua. Sinne kirjotat jonku random nimen ja painat follow ja unfollow.
     
  5. Apari

    Apari

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Toi ainaki toimi. Ois varmaan toiminu myös päävalikosta ku kattooo sitä listaa keiden kaa on pelannu ja sieltä laittaa jolleki ton follown ja unfollown.
     
  6. Refloni

    Refloni

    Viestejä:
    645
    Rekisteröitynyt:
    30.03.2017
    Harmi että seuraava tehtävä on kutsua joku "kaveri" peliin, ja toisen pitää hyväksyä se. Seinä nousi pystyyn.
     
  7. tikkara

    tikkara

    Viestejä:
    420
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Siitä valitsemaan: https://discord.gg/bWs5Qn
     
  8. $$$

    $$$

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2018
    Itsellä alkoi ärsyttävästi lagimaan viimeisten päivityksien jälkeen. Tulee semmoinen kuminauha efefkti vaikka fps näyttäisi pysyvän ihan ok tasossa. Ennen toiminut ihan hyvin, vaikkei kone mikään kovin tehokas ole. Nyt on melkein pelikelvoton.
     
  9. Seamon

    Seamon

    Viestejä:
    68
    Rekisteröitynyt:
    07.09.2018
    Onko sinulla asus tweak II käytössä?

    Allekirjoittaneella vanha versio aiheutti vastaavaa ja ”ominaisuus” katosi päivittämällä ohjelma uusimpaan versioon.
     
  10. $$$

    $$$

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2018
    Ei oo kyllä tuota käytössä ja nyt kun asensin kokonaan uusiksi, niin toimii suht hyvin.
     
  11. aPm

    aPm

    Viestejä:
    323
    Rekisteröitynyt:
    15.01.2017
    Miksi nämä nykyajan cheaterit on niin läpi näkyviä? Katsoin tuosta kill camia kuinka vihollinen makaa alarinteessä ja katsoo suoraan minua kohti ruohon läpi. Kun käännyin toiseen suuntaan, kaveri nousee ylös ja ampuu ruohon läpi.
     
  12. pulshu

    pulshu

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Eihän sulla ittelläs vaan oo foliage maksimissa? Muistaakseni se määrittää graffa asetuksissa sitä ruohon jne määrää joten jos pelaat foliage very low asetuksella on siitä pientä etua.
     
  13. aPm

    aPm

    Viestejä:
    323
    Rekisteröitynyt:
    15.01.2017
    Ei ole, kaikki asetukset very low, paitsi tekstuurit mediumilla. Ja eihän tuolla foliagella ole enää ruohon määrään vaikutusta, patchi tuohon tuli joku yli vuosi sitten?
     
  14. pulshu

    pulshu

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Aha no hyvinpä oon sit seurannu. :-D
     
  15. Kleimo

    Kleimo Töysäläinen Tukijäsen

    Viestejä:
    303
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Manager2k tykkää tästä.
  16. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    "Many PUBG players set their overall volume to very loud in order to catch even the slightest sounds, such as footsteps, made by another player as these sounds are very important in PUBG gameplay. However, this also means that loud sounds like gunfire are played even louder and can hurt a player's ears."

    Tiedostetaan ongelma. Tehdäänkö sille mitään? Ei. Kiitos.
     
    Narf tykkää tästä.
  17. Tukkeuma

    Tukkeuma

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Mitä höpäjät? Tuossahan on käppyrän kanssa esitetty miten nuo askeläänet on tarkoitus korjata, jotta volumea ei tarvitse kääntää tappiin asti.
     
  18. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Höpäjän sitä, että tuo askeläänten muutos, joka tulee vasta seuraavassa pätsissä, vaikuttaa ainoastaan askelten voimakkuuteen etäisyyden mukaan. Ei vaikuta siis millään tavalla eroon eri äänten huippujen kesken, ja pelin äänimaailmaan jäävä dynamiikka-alue on yhä ihan vitun laaja. Sen sijaan ratkaisuksi tarjoavat tätä, joka on ihan pelkkää höpöhöpöä ja vastaa kommenttia "pistä volaa pienemmälle":

    "In order to help players prepare for different volumes of sounds, we've added a "volume adjustment guide" feature. This new feature allows you to listen to the loudest sounds in the game by pressing the play button. You can then adjust the overall volume to one that best suits your own preferances. For example, you may use it to listen to the sound effects of a nearby explosion or of loud gunfire. We hope this feature helps players better prepare for dramatic spikes in volume."
     
  19. Tukkeuma

    Tukkeuma

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    IMO: Onneksi on ja pysyy. Kunnollinen dynamiikka on justiinsa se, jonka takia tämän pelin aseäänet kuulostaa autenttiselta. Äänilevyt on jo pilattu lyttäämällä dynamiikka "nappikuulokesukupolvelle" sopivaksi, ei tehdä samaa peleille kiitos.
     
  20. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Musiikkilevyjen masterointi ja autenttinen dynamiikka videopelissä tai leffassa on täysin eri asiat. Kyllä se autenttisuus säilyisi vielä pitkään, vaikka PUBGin äänitasot tehtäisiin fiksustikin ja ennen kaikkea kuulokyvylle ystävällisesti. Musiikkilevyissäkin alkaa kohtsillään loudness war olla historiaa, sillä siinä missä vielä muutama vuosi sitten -7-8dB RMS oli normi, nykyään bändit ja lafkat on tyytyväisiä, kun vedetään -9 LUFS short terminä kovimmissa kohdissa -1dB TP:nä. Menee kyllä jo ohi aiheen - sori siitä!
     
  21. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    1 487
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hitreg vaikuttaa olevan edelleen syvältä sieltä itsestään.
     
  22. Alkuelio

    Alkuelio

    Viestejä:
    83
    Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Ihme fortinite-milleniaalien haihattelua kaiken maailman dynamiikat. Aseet paukkuu kovaa ja ei me kovat jätkät armeijassakaan millään tulpilla ammuttu
     
    Hammer Schultz, BVK ja Refloni tykkäävät tästä.
  23. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Ihmekös ei kovat äänet häiritse :D
     
    Radeonite tykkää tästä.
  24. nkossu

    nkossu

    Viestejä:
    311
    Rekisteröitynyt:
    24.12.2016
    Jääkö kellään muulla bandagen laitto jumiin ja miten sen saa fixattua?
     
  25. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    913
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    En tiiä saako pois mutta se on nykyään tarkoituksella automaattinen. Sen saa lopetettua ottamalla aseen käteen (1-5 numeronapit oletuksena) tai painamalla käyttö-nappia (F oletuksena). Kannattaa opetella painamaan asenappeja ettei vahingossa hyppää autosta F:llä kesken ajon, kuskin paikalla tosin pitää painaa F kun asetta ei saa käteen.
     
    nkossu tykkää tästä.
  26. Kleimo

    Kleimo Töysäläinen Tukijäsen

    Viestejä:
    303
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Myös Shift nappilla saa peruutettua bandagen käytön autossa.
     
    Jumi tykkää tästä.
  27. Narf

    Narf

    Viestejä:
    25
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2018
    Patchnotejen mukaan peliin ei aiota edelleenkään tehdä mitään niiden ääniongelmien eteen mistä porukka on valittanut.
    Esim vertikaaliset äänet ovat ihan perseestä ja en nähnyt mitään mainintaa niiden korjaamisesta.
     
  28. Cumbo

    Cumbo

    Viestejä:
    1 914
    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
  29. TML

    TML Tukijäsen

    Viestejä:
    1 940
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Voi olla vähän totuttelemista jos on oikein selkärangassa.
    Smoket rullaa vähemmän kun osuu maahan, kun taas stunnit ja frägit pidemmälle.

    Throwables Friction Adjustment
    • Adjusted the friction force of throwables to make rolling movement more consistent and predictable.
      • Smoke Grenades
        • Friction force has been increased to slow rolling speed and cause them to roll a shorter distance after impacting surfaces.
      • Stun Grenades & Frag Grenades
        • Friction force has been decreased to speed up the rolling speed and increase distance they can travel after impacting surfaces.
     
  30. BOT

    BOT

    Viestejä:
    1 569
    Rekisteröitynyt:
    14.11.2016
    Hei! Pelin virallinen versio kaatuilee tolkuttomasti nyt viimeisen päivityksen jälkeen. Laitoin pelin asentumaan uudelleen tämän takia. Onko muilla samaa ongelmaa? Harvakseltaan kaatuili viikko sitten myös, ehkä kerran yhden pelirupeaman aikana. Kyselen ihan lämpimikseni tässä. Huomioitavaa on myös että Windows 1903:en tuli samaan aikaan uusimman PUBG:n 80 Mt päivityksen kanssa joku päivityspaketti, mikä saattaa rikkoa huonolla tuurilla jotakin.
     
  31. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    913
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Vuosi sitte ku mulla kaatuili niin rajotin frame raten 60 ja loppu kaatuilut ku seinään. En ole muistanu ottaa pois että joko toimis ilman rajotinta, ku kone ei kumminkaan jaksa pukata sitä 120 fps.
    Win10 mulla on vielä se wanha, muistaakseni 1803.
     
  32. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Uudessa pätsissä on pari kertaa jäänyt boosti jumiin. Ei ole suostunut keskeyttämään F:llä eikä liikkumisella. Toisella kertaa kuolin kolmossijalle kun en päässyt ampumaan näkökenttään ilmestyvää vihua :tup:
     
  33. Radeonite

    Radeonite

    Viestejä:
    80
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Mitä höpäjät? Tuo askeläänten muutoshan vaikuttaa niitten askelten kovuuteen joka tasolla, eli nyt niiden "huiput" kuuluu kovempaa muun metelin seassa. Tosin tota vertailua kuunnellessa tuo alkup. oli kyllä parempi=realistisempi. Eikä ylipäätään oo mtn järkeä, että askeläänet kuuluis ihan vatun lujaa 24/7 ja pyssyt kulostais joltain hernepieruilt. Ei oikees maailmaskaan kukaan kuule kenkään askelääniä, ellei tilaympäristö oo merkittävän hiljainen. Tyhjäs kaupungis kyl kuulee x-matkan päästä, jos toinen juoxee. Kävelyä ei kuulee, ellei oo puukengät tms.

    Tossa tokas features idea on säätää se mastervola sopivalle huippujen mukaan, ei hiljaselle.
     
  34. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    1 487
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuotahan on optimoitu aika pirusti, omallakin koneella pysyy siellä 144 limitissä joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Ennenmunoin oli hyvä jos yli 100fps sai pysymään.
     
  35. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Ainakin tän patch notesien diagrammin mukaan huipputason ero on luokkaa karva:
    [​IMG]

    Ei olekaan, eikä sellaista kukaan varmasti toivokaan.


    Vahva eri, mutta nyt menee hiusten halkomiseksi.

    Ymmärrän kyllä, ja saman on pystynyt tekemään aina ennenkin. Mun pointti on se, että PUBGin äänimaailman suurin ongelma on todella (tarpeettoman) laaja dynaaminen alue. Pelikokemus voisi olla paljon parempi, jos sitä tasoitettaisiin, eikä se edellyttäisi mitään tolkutonta lyttäämistä.
     
  36. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Mitä tohon huipputasojen eroon tulee, tsekkasin nyt ton vertailuklipin ja ajoin sen analysaattorin läpi. Ero vanhojen ja uusien askelten huippujen välillä on 0,58 desibeliä, eli ei sille käytännössä ole mitään tehty. Tossa havainnollistamaan sama 0,58 desibelin tasoero: Dropbox - ero.wav - Simplify your life

    Wackyjacky oli tehnyt näköjään jo videon, missä kiukuttelee samaa asiaa:

     
  37. Radeonite

    Radeonite

    Viestejä:
    80
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Juu, alle metrin päässä :D Mutta kauemmat askeleet on huomattavasti volakkaampia!

    Luulin, että sitä tässä toivoit! :eek:

    :bored: En tiä mitä vihjailet?! Väitän, että jos esim. seisot tyhjäs kaupungis keskel yötä, niin et kuule ku joku kävelee nurkan takaa, ennenku se on ihan kohilla :tup: (Riippuu toki esim. kadun hiekkaisuudesta yms...)

    Kyllä ton eron kuuli selvästi tos esimerkis! Jos, se on vain 0,58, niin yllättävä merkittävä ero silläkin syntyi! Ha, kuulee selvän eron = "Ei käytännössä mitään tehty" :D :facepalm:

    (Ain't nobody got time to watch a 10min video desibeliviilauxesta :wtf:)
     
  38. BVK

    BVK

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Hyvä vaan, jos tulevan pätsin toimenpiteet on mieluisia! Itse vaan toivoisin toista, laajempaa lähestymistapaa äänitoteutuksen korjaamiseen :)
     
  39. m K o

    m K o

    Viestejä:
    101
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ihan mietteenä vaan että onko noi askeläänien muutokset edes testiservulla olevassa versiossa?
    Dev letterin mukaan olisivat tulossa vasta September updaten myötä, ellen sitten ole jotain väärin ymmärtänyt.

    edit. mitä ilmeisimmin näin, joten hetken saa vielä odotella ennen kuin pääsee ite niitä vertailemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2019
  40. Narf

    Narf

    Viestejä:
    25
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2018
    Huhuh, alkaa menemään taas hermot soolossa kun pelaajat vaan istuvat jossain nurkassa eivätkä aktiivisesti edes etsi taistelua.
    Erangelin Shelter hyvänä esimerkkinä missä porukka istuu kapean käytävän päässä olevan laatikon takana pari minuuttia tekemättä liikettäkään ja vain odottavat.
     
  41. MikaHakK

    MikaHakK

    Viestejä:
    307
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tämä soolon kämppäys oli se ainoa syy, miksen sooloa enää pelaa.
     
    Eksuu tykkää tästä.
  42. Refloni

    Refloni

    Viestejä:
    645
    Rekisteröitynyt:
    30.03.2017
    Ei ole olemassa kämppäystä, on vain ovelia ja taktisia väijytyksiä. Kyllä nuo kuolemanloukut pystyy kokemuksella haistamaan. Erangelin pommisuoja on yksi pahimpia.
     
  43. Eksuu

    Eksuu

    Viestejä:
    361
    Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Minulla sama. Viimeinen niitti oli kun useampi vihu jää phase 5:ssä siniseen kyyhöttämään ja tekemään varman kuoleman samalla kun itse pyrki alueelle. No eikös sieltä sitten ala minit ja sks:ät paukuttamasn selkään ja kuolin siihen. Ja myös vihut luonnollisesti kuoli alueeseen kun ei sieltä kämppäästä lähdetä edes alueen pakottamana.
     
  44. pulshu

    pulshu

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Sinne alueelle täytyykin liikkua HETI kun se uusi alue määräytyy ja hakea sieltä suojaisa paikka. Se on vähä huono liikkua sen alueen reunan mukana sillä sit jos jäät jumiin niin saa olla melkonen chocotaco siinä tapauksessa että siitä selviää. :-D
     
  45. maek100

    maek100

    Viestejä:
    68
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2017
    Mielestäni tätä peliä voi pelata siten miten itse parhaalta tuntuu. Olen pahemman laatuinen kämppäri jos siihen on tilaisuus.
    Usein vain tämä peli on jonkinlainen juoksusimulaattori.
     
    Aku79 ja Refloni tykkäävät tästä.
  46. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    1 487
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kannattaa kokeilla apexia jossei istuminen innosta. Tai jotain muuta kuin soloa, soolo nyt on juurikin sitä kämppimistä.
     
  47. pulshu

    pulshu

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Näkisin että PUBG on enemmänkin kyse siitä selviytymisestä joten täytyis osata pelata eri tilanteet aina tilanteen vaatimalla tavalla. :) Kyllä silläkin 10 tappoa ja voiton saa kun alussa vaan riehuu mut loppua kohti on pakko pelata vähä fiksummin ja taktikoida ympyröissä maaston tarjoamien esteitten mukaan. Apexissa turhauttaa se että tarvii tyhjentää tyyliin kolme lippaallista ennen kun vihollinen kuolee. :-D
     
  48. Cumbo

    Cumbo

    Viestejä:
    1 914
    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    No se on yksi taktiikka. Itse menen alueesta ja maastosta riippuen joko nopeasti - mutta vielä useammin todella myöhään. Pienissä ympyröissä kasvaa jatkuvasti riski, että joku tulee selkään. Makea jäädä alueen reunalla odottelevan ja selästä tulevan kaveri väliin, kun voi antaa niiden taistella ensin ja käydä sitten poimimassa sen viimeisen marjan. Mutta riippuu tosiaan paljon alueesta.
     
  49. Refloni

    Refloni

    Viestejä:
    645
    Rekisteröitynyt:
    30.03.2017
    Liikun itse yleensä jälkijunassa, jopa sinisen ulkopuolella, ja tulen alueelle hyvin myöhään. Silloin on aikaa analysoida tilanne ja suunnitella reitti niin, että voi välttää enimmät konfliktit. Myöhästelemällä pääsee myös ampumaan porukkaa selkään. Pakkaan aina mukaan tarpeeksi sidetarpeita, että pystyy asumaan sinisessä jonkun aikaa.
    Joskus toki tulee tehtyä virhearvioita eikä kerkeäkään juosta alueelle. Tällöin pitää tietysti kerätä viimeiset pisteet ennenkuin henki lähtee.
     
  50. thrill

    thrill

    Viestejä:
    459
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pelitapojahan on monta, sehän se onkin palkitsevinta kun soolossa sen kanan nappaa. Itse tykkään aika paljon sooloa jauhaa ja kohtuu kovilla prosenteilla siellä top 10 ollaan ja karrikoiden joka kymmenes soolo peli tulee kana. Ennätys taitaa olla neljä peräkkäin?
    Varmaan enemmänkin kanoja saisi mutta menee jo liian tylsäksi jos liikaa istuskelee ja pelaa ns. varman päälle.
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2019 klo 20:23