Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Joo ennen tuota ongelmaa kesti välissä päälle minuutin, että peli käynnisty. Nyt olen pidempäänkin odotellut eikä mitään tapahdu. Bootin jälkeen käynnistyy kuitenkin melkein heti :confused:
Kannattaa katsella pelin viralliselta forumilta: https://forums.pubg.com/forum/12-help-troubleshooting/

Uusia bugeja tullut kyllä taas ikävästi. Joillain tietyillä pelaajilla on bugi jossa peli kaatuu 99% varmuudella ensimmäisessä matsissa heti pelin alussa joko lentokoneessa tai laskuvarjohypyssä. Pelin uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti.

Samaa ongelmaa huomannut, ei tunnu tosiaan muu auttavan kuin bootti tai filujen tarkastus (jolloin löytyy aina jokin yksi korruptoitunut tiedosto) - joskus lähtee piiiitkän odottelun jälkeen käyntiin.
Mullaki Steamin filujen tarkastus löytää tuon viottuneen tiedoston, mutta siitä ei näytä olevan mitään haittaa kun sekoilee nykyään erittäin harvoin.
 
Täällä kanssa sama ongelma että kun laittaa pelin käyntiin niin hetken aikaa lukee steamissa että käynnissä mutta ei lähde käyntiin. Toisella yrittämällä lähtee sitten käyntiin.
 
Käynnistys kestänny parhaimmillaan 10 minuuttia. Pelaaja määrätkin tippunu, vikendiä ja miramaria ei pääse soolona pelamaan.
 
Itse sain "aulajumin" ratkaistua. Minulla on DNAn valokuitu ja modeemissa on oletuksena päällä Ipv4 ja Ipv6 -peruspalomuuri. Modeemi on myös oletuksena NAT- tilassa.
Vaihdoin modeemista yhden portin siltaavaksi ja liitin pelikoneeseen. Loppui aulajumit ja pelin pingi myös parani.
Ainoa asia mikä saattaa jotakuta haitata, että ip tulee siltaavassa tilassa julkiseksi. Itseä niin haittaa, kun pelikone vain pelaamiseen.
 
Käynnistys kestänny parhaimmillaan 10 minuuttia. Pelaaja määrätkin tippunu, vikendiä ja miramaria ei pääse soolona pelamaan.
Ja nuo on ovat tietysti lempikarttojani. Suosikkipelimoodini on PUBGissa tunnistanut jo vuosia siitä, että sillä on vähiten pelaajia. TPP:ssä on enemmän pelaajia kuin FPP:ssä. Soolo on moodeista epäsuosituin. Tylsimmät kartat eli korvista tursuava Erangel ja ahdas ja tympeä Sanhok ovat ainoita joissa riittää porukkaa. Paras kombinaatio on minusta FPP-soolo-Miramar, joten siihen ei pääse millään ilveellä sisään.

Erangeliin tosin tuli vähän uutta mielenkiintoa, kun kartta uudistettiin. Outoa ettei se karkottanut kaikkia pelaajia Sanhokiin.
 
Pelaako joku tätä peliä mielellään yksin? Itsellä ei kasetti kestä tätä peliä yksin. Squad pelit neljällä tuntuu hieman tylsiltä, kun siinä käy hyvin usein sillai, että yksi tai kaksi kuolee heti alkuunsa ja loput selviää loppuun asti (mukavaa odotella 20 minuuttia). Kolmen hengen squadissa on paljon kivempaa, kun siinä joko kaikki kuolee alussa tai kaikki selviää loppuun asti.
Duoa en ole ihan liikaa pelannut viime aikoina, mutta kyllä sekin o paljon parempaa kuin soolo hikoilu.
Mitä noihin kenttiin tulee, niin kyllä kaikista mukavin on Sanhok, pääsee alusta loppuun asti sotimaan, siellä harvoin tulee tylsää.
Toiseksi tulee Erangel, etenkin nyt uuden päivityksen myötä on taas intoa tuohon mappiin, siellä o mukavasti rannoilla suojaa nyt.
Miramar on sekin ihan okei kenttä, maasto siinä on aivan kauheeta paskaa, jos autolla pitää liikkua. Kaipaisi tuokin uutta ilmettä ja etenkin saisivat parantaa niitä hiekkapolkuja, jotta autolla pääsisi helposti.
Vikendi on jotenkin tylsä vaikka onkin erilainen, siellä on ihan liikaa niitä pieniä talo paketteja ja lvl 3 suojat löytyy joka pelaajalta, mukava se noita o täräyttää pultilla päähän ja ei mitään, vähän first aidia sekä Es:ää naamaan ja matka jatkuu. Olisipa tuossa kentässä enemmän DMR spawneja nii ei tarvisi pulteilla käristä. Tuo että lvl 3 kypärät spawnaa maahan on kyllä melkoista paskaa vikendis.
 
Weapon mastery saa rinnalle survival masteryn mikä keskittyy pelaajan saavutuksiin.

Introducing: Survival Mastery - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Introducing: Survival Mastery
With the launch of Survival Mastery and the continued evolution of Weapon Mastery, we have the first key pieces of our overall progression features
Welcome back Battlegrounds Survivors,

Last year, the PUBG Mastery Team was formed to create a cohesive progression system in PUBG. We heard players and fans loud and clear when they said they wanted more ways to track their gameplay and the improvements they make as players. In April, we released the first feature under our new progression initiative: Weapon Mastery. We’re thrilled by your warm reception of this initiative and are excited to announce the next segment of our progression system: Survival Mastery, coming to PC test servers tomorrow!

What is Survival Mastery?
Survival Mastery is a progression feature designed as a companion system to Weapon Mastery. Where Weapon Mastery is all about your proficiency in combat, Survival Mastery focuses on your story as a player. In other words, our goal with this system is to help you recognize your own abilities and reward your success after each match. You get to decide what kind of player you’re going to be.

survival1.jpg
The Survivor Level cap for the first version of Survival Mastery is 500.

The first thing you should notice in this system is your Survivor Level. Surviving bluezone phases, performing key actions and, well, just staying alive all play a role in how much XP you’ll earn towards your next Level. The better you perform, the faster you’ll progress.

Just like Weapon Mastery, all progress related to Survivor Mastery can be found in the Mastery menu under its own tab.

survival2.png


In addition to displaying your level progress in this tab, you can also track your recent playstyle through the trait system. Are you the type to pick up every bit of loot you see or a bit more picky about what goes into your inventory? Traits paint a picture of how you approach 6 different aspects of PUBG and the 3 most prominent of those traits are displayed here. Below is a more detailed breakdown of all trait and style possibilities in Survival Mastery:

table.png


Introducing PUBG ID
survival3.png


With the release of Survival Mastery, we’re also excited to introduce the PUBG ID as a new way to express yourself and your achievements. All the rewards you unlock in Survival Mastery open up new options for customizing your PUBG ID. Here’s a sneak peek of some of the things you can unlock for your ID:

survival4.png


At launch, you’ll be able to view the IDs of your teammates and the enemies you killed on the last match screen. In the future, we’ll be working to add more sharing functionality and customization to the PUBG ID. We’re eager to hear feedback on what types of things you’d want included on your ID.

Changes to Last Match
We’re also adding a couple new tabs to the last match screen to help you better track your progress from match to match. First up is the new summary tab that provides high level information about your progression and performance. If you’re a fan of squads or duos, you will also be able to track survival stats from your teammates as well.

survival5.png


Also new in the Last Match screen is the survival timeline. With the survival timeline, we’re giving you a detailed recap of all the survival actions performed in a match. Survival actions include but are not limited to combat, looting and healing.

survival6.png


You may also notice many of the survival actions in your timeline are grouped by something called engagements. Engagements in PUBG are a period of time where you experience uninterrupted combat with one or many opponents. In addition to tracking the start and end of an engagement, we’ve also included a summary of the damage given and received over each engagement period. At the end of the match, you’ll be able to see who you killed in each engagement and who took you to the shed*.

There’s a lot of info to unpack in the survival timeline beyond what we’ve covered here so be sure to check it out and let us know where we can improve.

What Comes Next?
With the launch of Survival Mastery and the continued evolution of Weapon Mastery, we have the first key pieces of our overall progression features. We are still actively building the next pillar of our Mastery plans and look forward to sharing more details of that roadmap soon. As always we appreciate the partnership our team has built with the fans and community and look forward to your feedback around our progression endeavors.

The Mastery Team’s mission is to celebrate your journey in PUBG by helping you build your own identity while leaving your mark on the Battlegrounds. We’re just getting started, so look forward to more details on new additions soon! Survival Mastery will be available on test servers tomorrow and hitting live servers next week.

See you on the Battlegrounds,
PUBG Mastery Team



*It’s a proverbial shed where you died.
 
Pelaako joku tätä peliä mielellään yksin? Itsellä ei kasetti kestä tätä peliä yksin. Squad pelit neljällä tuntuu hieman tylsiltä, kun siinä käy hyvin usein sillai, että yksi tai kaksi kuolee heti alkuunsa ja loput selviää loppuun asti (mukavaa odotella 20 minuuttia). Kolmen hengen squadissa on paljon kivempaa, kun siinä joko kaikki kuolee alussa tai kaikki selviää loppuun asti.
Duoa en ole ihan liikaa pelannut viime aikoina, mutta kyllä sekin o paljon parempaa kuin soolo hikoilu.
Mitä noihin kenttiin tulee, niin kyllä kaikista mukavin on Sanhok, pääsee alusta loppuun asti sotimaan, siellä harvoin tulee tylsää.
Toiseksi tulee Erangel, etenkin nyt uuden päivityksen myötä on taas intoa tuohon mappiin, siellä o mukavasti rannoilla suojaa nyt.
Miramar on sekin ihan okei kenttä, maasto siinä on aivan kauheeta paskaa, jos autolla pitää liikkua. Kaipaisi tuokin uutta ilmettä ja etenkin saisivat parantaa niitä hiekkapolkuja, jotta autolla pääsisi helposti.
Vikendi on jotenkin tylsä vaikka onkin erilainen, siellä on ihan liikaa niitä pieniä talo paketteja ja lvl 3 suojat löytyy joka pelaajalta, mukava se noita o täräyttää pultilla päähän ja ei mitään, vähän first aidia sekä Es:ää naamaan ja matka jatkuu. Olisipa tuossa kentässä enemmän DMR spawneja nii ei tarvisi pulteilla käristä. Tuo että lvl 3 kypärät spawnaa maahan on kyllä melkoista paskaa vikendis.
Oma favorite on jo pitkään ollut duo, en käytännössä edes pelaa muuta. Joskus harvoin on sitten squad, mutta sama siinä vähän hiertää eli se on usein todella hektistä ja useimmiten joku tiimistä kyykkää alussa.
Duo tuntuu täydelliseltä balanssilta.
Kaveri voi pelastaa jos tekee itse jonkin mokan, mutta kuitenkin on vielä iisiä taktikoida tilanteet ilman kummempia muuttujia.
Solossa taas se on usein sitä että nappi kuulaan tyhjästä ja peli oli siinä. :D
Toki varmaan se solo olisi asteen kivempaa jos olisi oikeasti hyvä pelaaja. Se pitää myöntää että solon loppurinkien tärinät on jotain aika ennennäkemätöntä pelien saralla.

Mitä tulee karttoihin, lähes 100% Sanhok. Odotankin kuin kuuta nousevaa että tekisivät toisen kartan samaa kokoa.
Ehkä sitä pelin alkutaipaileilla tuli hakattua niin paljon Erangelia, ja perään Miramaria, että on jo mennyt maku niihin pitkiin matkoihin.
Jos tulee niitä pelattua, kyllä se on se Erangel sitten.

Weapon mastery saa rinnalle survival masteryn mikä keskittyy pelaajan saavutuksiin.

Introducing: Survival Mastery - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Introducing: Survival Mastery
With the launch of Survival Mastery and the continued evolution of Weapon Mastery, we have the first key pieces of our overall progression features
Welcome back Battlegrounds Survivors,

Last year, the PUBG Mastery Team was formed to create a cohesive progression system in PUBG. We heard players and fans loud and clear when they said they wanted more ways to track their gameplay and the improvements they make as players. In April, we released the first feature under our new progression initiative: Weapon Mastery. We’re thrilled by your warm reception of this initiative and are excited to announce the next segment of our progression system: Survival Mastery, coming to PC test servers tomorrow!

What is Survival Mastery?
Survival Mastery is a progression feature designed as a companion system to Weapon Mastery. Where Weapon Mastery is all about your proficiency in combat, Survival Mastery focuses on your story as a player. In other words, our goal with this system is to help you recognize your own abilities and reward your success after each match. You get to decide what kind of player you’re going to be.

survival1.jpg
The Survivor Level cap for the first version of Survival Mastery is 500.

The first thing you should notice in this system is your Survivor Level. Surviving bluezone phases, performing key actions and, well, just staying alive all play a role in how much XP you’ll earn towards your next Level. The better you perform, the faster you’ll progress.

Just like Weapon Mastery, all progress related to Survivor Mastery can be found in the Mastery menu under its own tab.

survival2.png


In addition to displaying your level progress in this tab, you can also track your recent playstyle through the trait system. Are you the type to pick up every bit of loot you see or a bit more picky about what goes into your inventory? Traits paint a picture of how you approach 6 different aspects of PUBG and the 3 most prominent of those traits are displayed here. Below is a more detailed breakdown of all trait and style possibilities in Survival Mastery:

table.png


Introducing PUBG ID
survival3.png


With the release of Survival Mastery, we’re also excited to introduce the PUBG ID as a new way to express yourself and your achievements. All the rewards you unlock in Survival Mastery open up new options for customizing your PUBG ID. Here’s a sneak peek of some of the things you can unlock for your ID:

survival4.png


At launch, you’ll be able to view the IDs of your teammates and the enemies you killed on the last match screen. In the future, we’ll be working to add more sharing functionality and customization to the PUBG ID. We’re eager to hear feedback on what types of things you’d want included on your ID.

Changes to Last Match
We’re also adding a couple new tabs to the last match screen to help you better track your progress from match to match. First up is the new summary tab that provides high level information about your progression and performance. If you’re a fan of squads or duos, you will also be able to track survival stats from your teammates as well.

survival5.png


Also new in the Last Match screen is the survival timeline. With the survival timeline, we’re giving you a detailed recap of all the survival actions performed in a match. Survival actions include but are not limited to combat, looting and healing.

survival6.png


You may also notice many of the survival actions in your timeline are grouped by something called engagements. Engagements in PUBG are a period of time where you experience uninterrupted combat with one or many opponents. In addition to tracking the start and end of an engagement, we’ve also included a summary of the damage given and received over each engagement period. At the end of the match, you’ll be able to see who you killed in each engagement and who took you to the shed*.

There’s a lot of info to unpack in the survival timeline beyond what we’ve covered here so be sure to check it out and let us know where we can improve.

What Comes Next?
With the launch of Survival Mastery and the continued evolution of Weapon Mastery, we have the first key pieces of our overall progression features. We are still actively building the next pillar of our Mastery plans and look forward to sharing more details of that roadmap soon. As always we appreciate the partnership our team has built with the fans and community and look forward to your feedback around our progression endeavors.

The Mastery Team’s mission is to celebrate your journey in PUBG by helping you build your own identity while leaving your mark on the Battlegrounds. We’re just getting started, so look forward to more details on new additions soon! Survival Mastery will be available on test servers tomorrow and hitting live servers next week.

See you on the Battlegrounds,
PUBG Mastery Team



*It’s a proverbial shed where you died.
Meitsi ainakin diggaa tälläisestä neppailtavasta.
Eli :tup:

upload_2019-9-17_10-4-1.png


Tämä pisti silmään, perussettiä. :rofl:
 
Pelaako joku tätä peliä mielellään yksin? Itsellä ei kasetti kestä tätä peliä yksin. Squad pelit neljällä tuntuu hieman tylsiltä, kun siinä käy hyvin usein sillai, että yksi tai kaksi kuolee heti alkuunsa ja loput selviää loppuun asti (mukavaa odotella 20 minuuttia). Kolmen hengen squadissa on paljon kivempaa, kun siinä joko kaikki kuolee alussa tai kaikki selviää loppuun asti.
Duoa en ole ihan liikaa pelannut viime aikoina, mutta kyllä sekin o paljon parempaa kuin soolo hikoilu.
Mitä noihin kenttiin tulee, niin kyllä kaikista mukavin on Sanhok, pääsee alusta loppuun asti sotimaan, siellä harvoin tulee tylsää.
Toiseksi tulee Erangel, etenkin nyt uuden päivityksen myötä on taas intoa tuohon mappiin, siellä o mukavasti rannoilla suojaa nyt.
Miramar on sekin ihan okei kenttä, maasto siinä on aivan kauheeta paskaa, jos autolla pitää liikkua. Kaipaisi tuokin uutta ilmettä ja etenkin saisivat parantaa niitä hiekkapolkuja, jotta autolla pääsisi helposti.
Vikendi on jotenkin tylsä vaikka onkin erilainen, siellä on ihan liikaa niitä pieniä talo paketteja ja lvl 3 suojat löytyy joka pelaajalta, mukava se noita o täräyttää pultilla päähän ja ei mitään, vähän first aidia sekä Es:ää naamaan ja matka jatkuu. Olisipa tuossa kentässä enemmän DMR spawneja nii ei tarvisi pulteilla käristä. Tuo että lvl 3 kypärät spawnaa maahan on kyllä melkoista paskaa vikendis.
Pelaan vain sooloa, ryhmässä joskus harvoin kun on eventti päällä tai pitää saada joku haaste läpi. PUBG on minulle sellainen hauska, rento piiloleikki jota pelata samaan aikaan kun kuuntelee jotain podcastia tai äänikirjaa. Simppeliä seikkailua jotta saa käsille jotain tekemistä.

Sanhok on liian pieni kunnon seikkailua ja fiilistelyä varten. Erangelia taas on nähty liikaa.

Se, että autolla pääsee Miramarissa vain teitä pitkin, on aivan selvästi tietoinen suunnitteluratkaisu. Se muuttaa kentän dynamiikkaa ja taktiikoita jonkin verran ja vähentää autojen merkitystä aseena. Ihan positiivinen juttu, koska se lisää vaihtelua kenttien välillä.

Vikendi on muuten hyvä kartta, mutta loottibalanssi on tosiaan päin persettä. Ei ole kivaa kun M24 löytyy joka toisesta mökistä.
 
Patch 4.3
Steam Community :: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Events

PC Update 4.3 - Coming soon to the Test Server
Survival Mastery, DBS shotgun and more now available on the test server. Coming to live servers next week.
c76630e16e7a4fa9a49159cab380124309f27b04.jpg

Welcome back Survivors!

The latest update to PUBG is coming soon to the PUBG: Test Server. Keep an eye on the official Twitter @PUBG for an announcement once it's available to play.

This update brings new ways to show who you truly are. Season 4 continues in Update 4.3 with a new progression system to improve your non-lethal play skills, Survival Mastery. The Shotgun family got some special attention this patch with a slight rebalance and Care Packages are now dropping a new bundle of joy, the DBS. Be warned, waking this baby will result in more than just sleepless nights.

New Feature: Survival Mastery

"Develop your not-so-killer instincts."

We are excited to introduce the Survival Mastery system, where players can develop their less-than-lethal aspects of PUBG gameplay. This companion system to Weapon Mastery, which allows players to progress their skill in gunplay, will also introduce new ways for players to express their personalities on the Battlegrounds with new rewards and PUBG ID.

9ca5c82fd406aa432bc26d12c1cacea67e5fc616.png


  • Survival Mastery is a new progression system where players increase levels by gaining XP based on the players' survival patterns
  • The system operates all the time without being affected by seasons. The Level cap for Survival Mastery is 500
  • Players can earn XP in the following situations:
    • Looting
    • Using items during combat
    • Combat
    • Reviving a teammate


Match summary timeline
  • The match summary timeline recaps all survival actions performed in a match
  • Players can check survival actions they have performed in their previous match in a timeline sequence from Mastery > Last Match Tab

ce3c0ae0c4feb7f2f4399dfaec9e2219c6e3733e.png

  • The activities below will be shown in the timeline, along with other XP earning activities
    • Landing point
    • Location where players perform certain actions
    • Damage dealt and received
    • Distance a player travels using vehicles
    • Surviving Blue Zone phases


Survival style showing players' playstyle
  • In Mastery > Survival tab, players can check their recent survival playstyle from the analysis of all players' data

2c819b3ca32f7cb6a2cae9505ad22cbab96b80b4.png

  • Survival style tracks your recent playstyle by analyzing data of all the players playing PUBG. It includes the following information:
    • Average engagement length
    • Average engagement distance
    • Items looted per game
    • Distance traveled per game
    • Hot drop rate
    • Damage taken per game
  • The 3 most prominent of these traits will be displayed


Players can express themselves through their PUBG ID
6716327b5f5389b732ffc879df316c83e63afaf4.png

Survival Mastery - PUBG ID

  • A new system where players can express themselves while show their progression and Survival Mastery rewards
  • PUBG ID includes Survival Mastery Level, Player ID, Emblem, Background, and Poses
    • A summary and detailed recap are available
  • Players can view and change from Mastery > Survival tab
  • Players are able to view other player's PUBG ID in the following case
    • Teammate from the previous match
    • Player you killed and the player who killed you


Emblems
  • For every 10 levels (5, 15, 25…), players are rewarded an emblem
  • Players can express themselves with various emblems on their PUBG ID


Backgrounds
  • For every 10 levels (10, 20, 30...), players are rewarded a background
  • Players can express their identity with different backgrounds on their PUBG ID


Poses
  • For every 100 levels (100, 200, 300...), players are rewarded a pose
  • Poses are the highest reward in the system and players can change their pose using the Survivor tab and PUBG ID
  • Player poses utilize the player's equipped clothing
    • Other skins such as vehicles and weapons aren't currently utilized for poses


BP Rewards
  • BP will be granted for levels without other rewards


New Weapon: DBS

324def73127e7d464eb6cba0fac25da126015199.jpg

"The DPS on the DBS is OMG!"

  • The DBS is a double barrel pump-action bullpup shotgun that can only be initially obtained from Care Packages
  • DBS has two internal magazine tubes that allow the user to load up to fourteen 12-gauge rounds
    • Thanks to those combined firing mechanics, DBS can produce massive bursts of damage in a short time span
  • Upper rail of the gun allows a Holographic, Red Dot Sight, and 2x to 6x Scopes
  • Maximum effective range to deal damage with the DBS is 100 m


Gameplay

"Two in the front, two in the back, and we don't look back."

  • Improved shotgun consistency
    • Hit probability increased, especially in medium shotgun range
    • Damage drop-off over distance increased
    • Minimum per pellet damage within effective range of each shotgun increased to 4
      • Except the Sawed-Off, which is 3
      • All shotguns fire 9 pellets total per round
  • Adjusted shotgun balance
    • All shotgun pellets now use more realistic ballistic curves (speed decrease over time)
    • All shotguns had their recoil effects updated
    • Damage multiplier changes
      • Headshot: From 1.5 to 1.2
      • Torso: From 1.0 to 0.9
    • S686
      • Maximum effective range set to 80 m
      • Increased reload speed by 20%
    • S1897
      • Maximum effective range set to 80 m
      • Pump action speed increased by 20%
      • Pump action will no longer temporarily un-ADS the player
    • Sawed-Off
      • Maximum effective range set to 80 m
      • Maximum increased probability range set to 50 m
      • Increased number of pellets fired to 9
      • Decreased damage per pellet from 22 to 20
    • Duckbill attachment: Pellet spread multiplier increased from 0.8 to 1.0
  • Updated weapon impact effects
    • Both decals and particle effects are now more directional allowing players to better understand the direction shots are coming from
    • Size and characteristics of the effect depend on both the surface being hit and the class of the weapon being fired
  • QoL improvement for healing items while walking
    • Healing items can now be activated while moving and your player will be reduced to walking speed and continue using the item while you move at walking pace
      • Previously, you had to come to a complete stop to start healing
  • Canted Sight reticle type can now be adjusted, along with brightness, similar to the Red Dot


Sound

  • Reduced the volume of the Red Zone
  • Footstep sounds volume and attenuation have been re-balanced
  • Footstep sounds will be more drastically reduced when players move to the outer limit of footstep audible range
  • Different sound effects are played when landing from falling, dependent to the surface material type
  • Made improvements to the ledge-grab sound effects
  • For more information on the sound improvement plans, please go to the following link: Dev Letter: Sound Improvement Plan
  • Added a new song to the Turntable
    • The new song will replace the previous song


Survivor Pass: Aftermath

  • The current season of both the Survivor Pass and Survivor Title System will end on October 16th KST
  • Survivor Pass: Starting October 2nd, two weeks before the end period of Aftermath, there will be an on-screen message, pop-up and countdown on the Survivor Pass banner in the lobby to notify players of the pass end timing
    • A pop-up message displayed will be displayed to users purchasing Premium Pass and Level-up items, alerting them of the time left until pass end
  • Premium Pass and Level-up items can be purchased until the Pass period ends


UI/UX

  • Added background blur effects to make the duo/squad team UI have better readability
  • Improved visibility of the fire mode indicator on the HUD to further differentiate firing modes
  • Decreased brightness of equipment icons

8070797e757c9b2e6814cb7e1242ee79ed2d9b4c.png

  • Added headphone icon to the UI right of the health HUD to indicate when the Instant Volume Reducer (F7) is enabled
    • A system message at the bottom of the screen has also been added when activating/deactivating this function

2292d2c509a18a088c5f1438d736983b3887842d.png


Performance

  • Minor performance optimizations that will improve FPS in areas where many players are in close proximity to one another
  • Made visual improvements to shadows and enhanced rendering performance
  • Deployed tentative change on the test server mitigating an issue which causes loot to appear late, mainly after landing from your parachute
    • Dev Note: As this change increases server load, we will closely monitor any potential negative impact this may have to the player experience. We intend to apply this change to live servers with this update if player feedback is positive and the overall server performance impact is negligible. Any changes to this plan will be communicated through the patch notes. Please try the changes on the test servers for yourself and share your feedback.


Custom Match

Improved Zombie Mode
178a076fcfece687d40f6d4b016fc697b440e033.jpg


The days of slow, weak zombies are over! Custom match Zombie modes are getting the following improvements:
  • Zombies now have stronger physical capabilities
    • Zombies can run faster, jump higher, and attack much faster
      • Increased the running speed by 1.5 times
      • Increased the jumping height by 2 times
      • Increased the speed of attacks by 1.5 times
    • Zombies now have much more health and stronger healing power
      • Increased strength by more than 2 times
      • Can recover health automatically when they are not engaged in combat
      • No fall damage when falling from high locations
      • Receive less damage from guns, except for headshots
    • Zombies can now drive vehicles
      • Zombies can now move around using vehicles instead of simply running on foot
  • Moreover, we are developing a virus infection feature, which is one of the core elements of PUBG Zombie (PUBZ) content. Internal tests are ongoing for various features to make the zombie mode matches more diverse and exciting. We look forward to your feedback on the improved zombie mode


PUBG Partner Icon
  • In Custom Matches, an icon will be displayed in front PUBG Partner's nicknames. This icon will only be shown in the match information section and waiting room


Skins & Items

Once Update 4.3 is released to the Live Server, you will find the following new items in the store:
  • Halloween themed items
    • Sales Period: 9/25 ~ 11/13
  • 12 new Twitch Broadcast Royale items
    • Sales Period: 9/25 ~ 10/15
  • 3 Pan skins and 1 set celebrating the PUBG Classic
    • Sales Period: 10/2 ~ 10/23
  • New BP purchasable items
    • Beryl & S12K BattleStat skins
    • 2 Madsy shoes
  • New BattleStat skin
    • SCAR-L BattleStat skin
  • Reduced the probability of receiving a locked crate from the random crate purchase by 50%


Replay System

  • The replay system has been updated. Replay files from previous updates are now unavailable for use


Bug Fixes

  • Fixed an issue where character footsteps cannot be heard when walking backwards against corners of objects
  • Fixed an issue where the smoke UI timer doesn't sync correctly when the replay is skipped in replay mode
  • Fixed an issue where the Flare Gun firing animation is obscured when in the prone position
  • Fixed an issue where grenade damage in rare situations could be received through objects
  • Fixed an issue where an incorrect kill distance was shown when a disconnected player is killed
  • Fixed an issue where the healing items would be cancelled when pressing Sprint without moving
  • Fixed an issue where UAZ wheels wouldn't get destroyed after being punched multiple times
  • Fixed an issue where skull icons are incorrectly displayed on the minimap in Simplified Chinese language version
  • Fixed an issue which caused an excessively bright light effect in the side mirror of motorcycles
  • Fixed an issue where players could not be damaged by other players punching them inside vehicles
  • Fixed an issue where parachutes were not displayed in training mode with a fully equipped bag
  • Fixed an issue where players are forcibly removed from training mode when vaulting over a certain wall
  • Fixed an issue where zombie players occasionally appear to be human in zombie mode
  • Fixed an issue where the lung capacity icon does wouldn't display correctly when holding breath while swimming
  • Fixed an issue which prevented footstep sounds from playing in specific situations when running through certain puddles

  • Updated weapon impact effects
    • Both decals and particle effects are now more directional allowing players to better understand the direction shots are coming from
    • Size and characteristics of the effect depend on both the surface being hit and the class of the weapon being fired
  • QoL improvement for healing items while walking
    • Healing items can now be activated while moving and your player will be reduced to walking speed and continue using the item while you move at walking pace
      • Previously, you had to come to a complete stop to start healing
  • Canted Sight reticle type can now be adjusted, along with brightness, similar to the Red Dot
  • Reduced the volume of the Red Zone
  • Footstep sounds volume and attenuation have been re-balanced
  • Footstep sounds will be more drastically reduced when players move to the outer limit of footstep audible range
  • Different sound effects are played when landing from falling, dependent to the surface material type
  • Made improvements to the ledge-grab sound effects
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti eilen yöllä? tuli patchi missä korjattiin ainakin joillakin tuo hidas lobbyyn pääseminen matchin jälkeen.
 
mulla taasen tulee aivan älyttömiä fps droppeja, eikä auta vaikka näyttiksen ajuritkin asenneltu uudestaan eikä auta vaikka laskisi pelistä asetuksia alemmas, muissa peleissä ei ongelmia ole. Korttina MSi:n RTX 2080. aiemmin peli toimi hyvin ja nyt jonkun päivityksen jälkeen nämä ongelmat ilmeni..
 
Viimeisen päivityksen jälkeen nyt pari kertaa käynyt niin että peli kaatuu työpöydälle heti kun ukko osuu maahan laskuvarjolla alas tullessa. Onko muilla esiintynyt vastaavaa?
 
@Mane Ainoa tilanne jossa minulla peli on kaatuillut on kuvaamasi. Ei ole ollut kovin yleistä koskaan, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa max, eikä ole tapahtunut tämän kuun puolella lainkaan.
 
mulla taasen tulee aivan älyttömiä fps droppeja, eikä auta vaikka näyttiksen ajuritkin asenneltu uudestaan eikä auta vaikka laskisi pelistä asetuksia alemmas, muissa peleissä ei ongelmia ole. Korttina MSi:n RTX 2080. aiemmin peli toimi hyvin ja nyt jonkun päivityksen jälkeen nämä ongelmat ilmeni..
Itsellä alkoi kanssa tällä viikolla säännölliset fps dropit, mutta omalla kohdall tuntuivat korjaantuneen kun vedin ddu:lla näyttiksen tuoreet ajurit pois ja 431.60 version ajurit tilalle.
 
Itsellä alkoi kanssa tällä viikolla säännölliset fps dropit, mutta omalla kohdall tuntuivat korjaantuneen kun vedin ddu:lla näyttiksen tuoreet ajurit pois ja 431.60 version ajurit tilalle.

ok, täytyypä kokeilla vielä tätä vaihtoehtoa.
 
Mitä tälle pelille on tapahtunu!? Kuukauden jälkeen tulin pelamaan ja fps putoilee aivan perkeleesti. Muilla ilmeisesti samaa ongelmaa?
 
Mitä tälle pelille on tapahtunu!? Kuukauden jälkeen tulin pelamaan ja fps putoilee aivan perkeleesti. Muilla ilmeisesti samaa ongelmaa?
Pyörii helvetin huonosti. FPS droppailee välillä alle viidenkymmenen vaikka ennen on pysynyt suht tasaisesti yli sadassa, frametime hyppii ihan miten sattuu jne. Ei ole auttanut uudelleenasennus tai ajuriruletti eikä muut pelit oireile.
 
Täällä ei ole ongelmaa. Taitaa itseasiassa toimia paremmin kuin koskaan, stutteroikin vähemmän kuin vaikka 6kk sitten. Ja pelin käynnistysongelmatkin vaikuttavan korjatuilta. Nvidian uusimmat ajurit täälläkin.
 
ajuriruletti auttoi hiukan mutta on aika pahasti rikki, fps droppaa miten sattuu ja muut pelit toimii.
 
Ei ole itselläkään muiden pelien kanssa ongelmaa, tämä ainoa. I5-6600 ja gtx 1060 6gb. Taitaa johtua pelistä tämä ongelma... vituttaa kun hyvä peli menee siihen, että toimii huonosti.
 
Juu on täällä pätkimistä monillakin jotka ei tähän ketjuun aktiivisesti kirjoittele. Mulla pätkiminen on aika satunnaista ja pystyn pelaamaan ihan hyvin, MUTTA viikonloppuna oli sellaista nykimistä että että kuva jäätyi tiukassa paikassa ainakin sekunniksi ja vihu sai minusta ilmaisen tapon. Onkohan samaa sattunut kertaakaan tällä GTX1060 6GB:llä? Tuota sattui enemmän silloin kun oli käytössä GTX770 2GB ja Nvidian Shadowplay nauhottamassa videoa.
 
Onkos tässä pelissä millainen oppimiskäyrä, ajatellen tälläistä parin vuoden ATK-tauon jälkeen jälleen rattiin palaavaa casuaalipelaajaa?
Uskaltaako edes lähteä kokeilemaan..
 
Onkos tässä pelissä millainen oppimiskäyrä, ajatellen tälläistä parin vuoden ATK-tauon jälkeen jälleen rattiin palaavaa casuaalipelaajaa?
Uskaltaako edes lähteä kokeilemaan..
500h kun on alla niin alkaa olemaan basic, 1000h niin keskiverto. Todella iso oppimiskäyrä sanoisin.
 
EU FPP Miramar ja Vikendi ihan dead soolossa, vähän syö miestä koska Vikendi oma suosikki kartta.
 
Onkos tässä pelissä millainen oppimiskäyrä, ajatellen tälläistä parin vuoden ATK-tauon jälkeen jälleen rattiin palaavaa casuaalipelaajaa?
Uskaltaako edes lähteä kokeilemaan..
3.5h takana ja aina top20. Paras sija 2.
Varmasti taso nousee, mutta alku ainakin vaikuttaa helpolta.
Oppimista paljon vielä.
 
Onkos tässä pelissä millainen oppimiskäyrä, ajatellen tälläistä parin vuoden ATK-tauon jälkeen jälleen rattiin palaavaa casuaalipelaajaa?
Uskaltaako edes lähteä kokeilemaan..
Oppimiskäyrä on vähän korkea, mutta hauskaa on alusta asti. Itellä ensimmäinen soolokana tuli kymmenen pelitunnin kohdalla, enkä ollut pelannut kymmeneen vuoteen muuta kuin joskus änäriä kaljanjuonnin ohessa, joten antaa palaa vaan :)
 
Onkos tässä pelissä millainen oppimiskäyrä, ajatellen tälläistä parin vuoden ATK-tauon jälkeen jälleen rattiin palaavaa casuaalipelaajaa?
Uskaltaako edes lähteä kokeilemaan..

Youtubesta löytyy myös hyviä tutoriiali videoita mitä katsoa pelistä. WackyJacky niminen kanava, niin sieltä löytyy kaikkia mahdollisia tutoriiali videoita pelistä.
 
Ja vielä kannattaa soolona pelaavan ostaa, pelaajakatoa ole vielä pahasti?
Nyt pitkästä aikaa pelannut muutamana päivänä sooloja, ja Erangelissa ja Sanhokissa matsit lähtee itsellä poikkeuksetta alle puolessa minuutissa. Vikendissä ja Miramarissa voi olla eri juttu, kun en noista tykkää, mutta ainakin Vikendin soolot taisi kuolla aika nopeasti launchin jälkeen kun ei saanut kovin lämmintä vastaanottoa pelaajien keskuudessa.
 
Ja kannattaa kyllä minustaki lähteä mukaan. 1000+ tuntia itellä ja maistuu edelleen. Ja mitä oppimiskäyrään tulee niin mie ainaki olen ihan paska tässä edelleen, mutta parhaat kicksit tästä pelistä saa. Niin positiivisessa ko negatiivisessa mielessä.
 
Pitää varmaankin hankkia ja kokeilla. Aika paljon on tullut katseltua Sampsan striimejä ja näyttää kyllä hauskalta..

edit: ostettu.
 
Viimeksi muokattu:
Pitkään tuli streameja itsekin katsottua ennen ostoa..ja se olikin menoa sen jälkeen..
 
Kyllähän huonokin pelaaja pääsee helposti top20 kunhan vaan hyppää sivuun ja kyykki jossain puskassa..

Ja mitä lagimiseen tulee, niin itsellä lagii eniten pelin alussa kun on laskeutunut johonkin, hetki menee nykien ja sitten alkaa toimimaan.
 
Onkos tässä pelissä millainen oppimiskäyrä, ajatellen tälläistä parin vuoden ATK-tauon jälkeen jälleen rattiin palaavaa casuaalipelaajaa?
Uskaltaako edes lähteä kokeilemaan..
Uskaltaa helposti. Nykyään tässä on training jossa pääsee testailemaan aseita jne. niin se nopeuttaa jonkin verran. "Gun play" on tässä pelissä kyllä erittäin hyvä ja vaikeaa ainakin aluksi. Sarjaa ei kannata ampua pitkälle mutta harjoittelemalla senkin oppii ampumaan hyvin 40 metriin ainakin trainingissa (oikeassa matsissa se menee varmaan ohi ;-).

Jos olet aivan aloittelija niin kannattaa muistaa etteivät kaikki lisäosat käy kaikkiin pyssyihin, esim. 8x tähtäin ei sovi rynkkyihin ja Vector hyväksyy vain jotkut kahvat, eikä haulikkoja kannata käyttää oikeastaan koskaan.

Täällä on kartat ja mahdolliset auto tai vene spawnit: PUBG Interactive Map
 
Mikä tässä on nykyään? Hitit vaan katoaa jonnekin. Eilen meni aivan selvästi SKS:n kuulat läpi ja äsken ammuin mahaan M24:lla niin ei rekisteröitynyt. Packet lossit ja muu 0 %. Pingi 30-40 ms.
 
Jotain hyötyä vasikoinnistakin

rq51T8t.jpg

On noita harvakseltaan tippunut tännekkin vaikka tulee ehkä 2h per viikko nykyään duo/squad pelattua. Kaikki niin selkeitä tosin kuin voi olla. Yks toki lämmitti mieltä kun kävi niistämässä meidän kolme kun jäljellä oli me + se chiitteri. Henkinen kana :btooth:

En tiiä mikä meno nykyään, mutta ennen noita ei kyllä ongelmaksi asti ollut. Pitäs pelata enemmän niin osais sanoa.
 
Eihän tuo ole kuin viikon bänni? Joskus tulee myös ilmoituksia päivän bänneistä. Tuollainen taitaa tulla, kun tarpeeksi moni on reportannut tai jotain. Sitten kun saatte sen ilmoituksen perma bänneistä, niin voi olla tyytyväinen sekä varma että oli edes koodari..
 
Eihän tuo ole kuin viikon bänni? Joskus tulee myös ilmoituksia päivän bänneistä. Tuollainen taitaa tulla, kun tarpeeksi moni on reportannut tai jotain. Sitten kun saatte sen ilmoituksen perma bänneistä, niin voi olla tyytyväinen sekä varma että oli edes koodari..

Eihän tuossa ollut edes kyse koodaamisesta vaan omien ampumisesta.
 
Mikä tässä on nykyään? Hitit vaan katoaa jonnekin. Eilen meni aivan selvästi SKS:n kuulat läpi ja äsken ammuin mahaan M24:lla niin ei rekisteröitynyt. Packet lossit ja muu 0 %. Pingi 30-40 ms.
Tätä on ollut paljon viime aikoina minullakin. Riimuilijat DanucD ja Sambty myös ihmettelivät moneen otteeseen samanlaisia tapauksia.

Epäilin viime viikolla tätä samaa hommaa ja ajattelin että joissain harvinaisissa tapauksissa aseen rekyyli tulisi ennen kuin luoti lentää piipusta, mutta taitaa olla että vihun hitboxi ei vaan ole "päällä" juuri tuona hetkenä ja luoti menee läpi. Yllättävän monesti muuten olen juossut väijytykseen ja edestä tulevat luodit napsahtelevat selässä olevaan pannuun.

Tässä yks video viime viikolta. Ammunko neljännen laukauksen millin ohi, vai meneekö luoti vihusta läpi?
 
Viimeksi muokattu:
Noista banneista tuli mieleen, yksi viikko näin solossa 3:n pelaajan liittoutuman. Aivan 100% Varmasti oli, spectasin tappajaa sen jälkeen kun kuolin sekä katsoin replaysta kaikkien liikkeitä. Siinä ne pyörivät samassa talossakin kuin bestikset ilman mitään aietta toisien kimppuun hyökkäämisestä. Reporttasin kaikki. Koskaan ei tullut mitään ilmoitusta tästä, mutta mistään en ole ollut niin varma kuin näiden 3:n pelaajan tiimipelaamisesta tässä pelissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom