Playerunknown's Battlegrounds (PC)

IMO: Onneksi on ja pysyy. Kunnollinen dynamiikka on justiinsa se, jonka takia tämän pelin aseäänet kuulostaa autenttiselta. Äänilevyt on jo pilattu lyttäämällä dynamiikka "nappikuulokesukupolvelle" sopivaksi, ei tehdä samaa peleille kiitos.
Musiikkilevyjen masterointi ja autenttinen dynamiikka videopelissä tai leffassa on täysin eri asiat. Kyllä se autenttisuus säilyisi vielä pitkään, vaikka PUBGin äänitasot tehtäisiin fiksustikin ja ennen kaikkea kuulokyvylle ystävällisesti. Musiikkilevyissäkin alkaa kohtsillään loudness war olla historiaa, sillä siinä missä vielä muutama vuosi sitten -7-8dB RMS oli normi, nykyään bändit ja lafkat on tyytyväisiä, kun vedetään -9 LUFS short terminä kovimmissa kohdissa -1dB TP:nä. Menee kyllä jo ohi aiheen - sori siitä!
 
Jääkö kellään muulla bandagen laitto jumiin ja miten sen saa fixattua?
En tiiä saako pois mutta se on nykyään tarkoituksella automaattinen. Sen saa lopetettua ottamalla aseen käteen (1-5 numeronapit oletuksena) tai painamalla käyttö-nappia (F oletuksena). Kannattaa opetella painamaan asenappeja ettei vahingossa hyppää autosta F:llä kesken ajon, kuskin paikalla tosin pitää painaa F kun asetta ei saa käteen.
 
En tiiä saako pois mutta se on nykyään tarkoituksella automaattinen. Sen saa lopetettua ottamalla aseen käteen (1-5 numeronapit oletuksena) tai painamalla käyttö-nappia (F oletuksena). Kannattaa opetella painamaan asenappeja ettei vahingossa hyppää autosta F:llä kesken ajon, kuskin paikalla tosin pitää painaa F kun asetta ei saa käteen.
Myös Shift nappilla saa peruutettua bandagen käytön autossa.
 
Patchnotejen mukaan peliin ei aiota edelleenkään tehdä mitään niiden ääniongelmien eteen mistä porukka on valittanut.
Esim vertikaaliset äänet ovat ihan perseestä ja en nähnyt mitään mainintaa niiden korjaamisesta.
 
Voi olla vähän totuttelemista jos on oikein selkärangassa.
Smoket rullaa vähemmän kun osuu maahan, kun taas stunnit ja frägit pidemmälle.

Throwables Friction Adjustment
  • Adjusted the friction force of throwables to make rolling movement more consistent and predictable.
    • Smoke Grenades
      • Friction force has been increased to slow rolling speed and cause them to roll a shorter distance after impacting surfaces.
    • Stun Grenades & Frag Grenades
      • Friction force has been decreased to speed up the rolling speed and increase distance they can travel after impacting surfaces.
 
Hei! Pelin virallinen versio kaatuilee tolkuttomasti nyt viimeisen päivityksen jälkeen. Laitoin pelin asentumaan uudelleen tämän takia. Onko muilla samaa ongelmaa? Harvakseltaan kaatuili viikko sitten myös, ehkä kerran yhden pelirupeaman aikana. Kyselen ihan lämpimikseni tässä. Huomioitavaa on myös että Windows 1903:en tuli samaan aikaan uusimman PUBG:n 80 Mt päivityksen kanssa joku päivityspaketti, mikä saattaa rikkoa huonolla tuurilla jotakin.
 
virallinen versio kaatuilee tolkuttomasti nyt viimeisen päivityksen jälkeen
Vuosi sitte ku mulla kaatuili niin rajotin frame raten 60 ja loppu kaatuilut ku seinään. En ole muistanu ottaa pois että joko toimis ilman rajotinta, ku kone ei kumminkaan jaksa pukata sitä 120 fps.
Win10 mulla on vielä se wanha, muistaakseni 1803.
 
Jääkö kellään muulla bandagen laitto jumiin ja miten sen saa fixattua?
Uudessa pätsissä on pari kertaa jäänyt boosti jumiin. Ei ole suostunut keskeyttämään F:llä eikä liikkumisella. Toisella kertaa kuolin kolmossijalle kun en päässyt ampumaan näkökenttään ilmestyvää vihua :tup:
 
Höpäjän sitä, että tuo askeläänten muutos, joka tulee vasta seuraavassa pätsissä, vaikuttaa ainoastaan askelten voimakkuuteen etäisyyden mukaan. Ei vaikuta siis millään tavalla eroon eri äänten huippujen kesken, ja pelin äänimaailmaan jäävä dynamiikka-alue on yhä ihan vitun laaja. Sen sijaan ratkaisuksi tarjoavat tätä, joka on ihan pelkkää höpöhöpöä ja vastaa kommenttia "pistä volaa pienemmälle":

"In order to help players prepare for different volumes of sounds, we've added a "volume adjustment guide" feature. This new feature allows you to listen to the loudest sounds in the game by pressing the play button. You can then adjust the overall volume to one that best suits your own preferances. For example, you may use it to listen to the sound effects of a nearby explosion or of loud gunfire. We hope this feature helps players better prepare for dramatic spikes in volume."

Mitä höpäjät? Tuo askeläänten muutoshan vaikuttaa niitten askelten kovuuteen joka tasolla, eli nyt niiden "huiput" kuuluu kovempaa muun metelin seassa. Tosin tota vertailua kuunnellessa tuo alkup. oli kyllä parempi=realistisempi. Eikä ylipäätään oo mtn järkeä, että askeläänet kuuluis ihan vatun lujaa 24/7 ja pyssyt kulostais joltain hernepieruilt. Ei oikees maailmaskaan kukaan kuule kenkään askelääniä, ellei tilaympäristö oo merkittävän hiljainen. Tyhjäs kaupungis kyl kuulee x-matkan päästä, jos toinen juoxee. Kävelyä ei kuulee, ellei oo puukengät tms.

Tossa tokas features idea on säätää se mastervola sopivalle huippujen mukaan, ei hiljaselle.
 
Vuosi sitte ku mulla kaatuili niin rajotin frame raten 60 ja loppu kaatuilut ku seinään. En ole muistanu ottaa pois että joko toimis ilman rajotinta, ku kone ei kumminkaan jaksa pukata sitä 120 fps.
Win10 mulla on vielä se wanha, muistaakseni 1803.
Tuotahan on optimoitu aika pirusti, omallakin koneella pysyy siellä 144 limitissä joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Ennenmunoin oli hyvä jos yli 100fps sai pysymään.
 
Mitä höpäjät? Tuo askeläänten muutoshan vaikuttaa niitten askelten kovuuteen joka tasolla, eli nyt niiden "huiput" kuuluu kovempaa muun metelin seassa.

Ainakin tän patch notesien diagrammin mukaan huipputason ero on luokkaa karva:
bbeaa5170212b3568871e89e73062d25a9d79675.png


Eikä ylipäätään oo mtn järkeä, että askeläänet kuuluis ihan vatun lujaa 24/7 ja pyssyt kulostais joltain hernepieruilt.

Ei olekaan, eikä sellaista kukaan varmasti toivokaan.


Ei oikees maailmaskaan kukaan kuule kenkään askelääniä, ellei tilaympäristö oo merkittävän hiljainen. Tyhjäs kaupungis kyl kuulee x-matkan päästä, jos toinen juoxee. Kävelyä ei kuulee, ellei oo puukengät tms.

Vahva eri, mutta nyt menee hiusten halkomiseksi.

Tossa tokas features idea on säätää se mastervola sopivalle huippujen mukaan, ei hiljaselle.

Ymmärrän kyllä, ja saman on pystynyt tekemään aina ennenkin. Mun pointti on se, että PUBGin äänimaailman suurin ongelma on todella (tarpeettoman) laaja dynaaminen alue. Pelikokemus voisi olla paljon parempi, jos sitä tasoitettaisiin, eikä se edellyttäisi mitään tolkutonta lyttäämistä.
 
Mitä tohon huipputasojen eroon tulee, tsekkasin nyt ton vertailuklipin ja ajoin sen analysaattorin läpi. Ero vanhojen ja uusien askelten huippujen välillä on 0,58 desibeliä, eli ei sille käytännössä ole mitään tehty. Tossa havainnollistamaan sama 0,58 desibelin tasoero: Dropbox - ero.wav - Simplify your life

Wackyjacky oli tehnyt näköjään jo videon, missä kiukuttelee samaa asiaa:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ainakin tän patch notesien diagrammin mukaan huipputason ero on luokkaa karva:

Juu, alle metrin päässä :D Mutta kauemmat askeleet on huomattavasti volakkaampia!

Ei olekaan, eikä sellaista kukaan varmasti toivokaan.

Luulin, että sitä tässä toivoit! :eek:

Vahva eri, mutta nyt menee hiusten halkomiseksi.

:bored: En tiä mitä vihjailet?! Väitän, että jos esim. seisot tyhjäs kaupungis keskel yötä, niin et kuule ku joku kävelee nurkan takaa, ennenku se on ihan kohilla :tup: (Riippuu toki esim. kadun hiekkaisuudesta yms...)

Mitä tohon huipputasojen eroon tulee, tsekkasin nyt ton vertailuklipin ja ajoin sen analysaattorin läpi. Ero vanhojen ja uusien askelten huippujen välillä on 0,58 desibeliä, eli ei sille käytännössä ole mitään tehty. Tossa havainnollistamaan sama 0,58 desibelin tasoero: Dropbox - ero.wav - Simplify your life

Wackyjacky oli tehnyt näköjään jo videon, missä kiukuttelee samaa asiaa:

Kyllä ton eron kuuli selvästi tos esimerkis! Jos, se on vain 0,58, niin yllättävä merkittävä ero silläkin syntyi! Ha, kuulee selvän eron = "Ei käytännössä mitään tehty" :D :facepalm:

(Ain't nobody got time to watch a 10min video desibeliviilauxesta :wtf:)
 
Kyllä ton eron kuuli selvästi tos esimerkis! Jos, se on vain 0,58, niin yllättävä merkittävä ero silläkin syntyi! Ha, kuulee selvän eron = "Ei käytännössä mitään tehty" :D :facepalm:

(Ain't nobody got time to watch a 10min video desibeliviilauxesta :wtf:)
Hyvä vaan, jos tulevan pätsin toimenpiteet on mieluisia! Itse vaan toivoisin toista, laajempaa lähestymistapaa äänitoteutuksen korjaamiseen :)
 
Ihan mietteenä vaan että onko noi askeläänien muutokset edes testiservulla olevassa versiossa?
Dev letterin mukaan olisivat tulossa vasta September updaten myötä, ellen sitten ole jotain väärin ymmärtänyt.

edit. mitä ilmeisimmin näin, joten hetken saa vielä odotella ennen kuin pääsee ite niitä vertailemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Huhuh, alkaa menemään taas hermot soolossa kun pelaajat vaan istuvat jossain nurkassa eivätkä aktiivisesti edes etsi taistelua.
Erangelin Shelter hyvänä esimerkkinä missä porukka istuu kapean käytävän päässä olevan laatikon takana pari minuuttia tekemättä liikettäkään ja vain odottavat.
 
Huhuh, alkaa menemään taas hermot soolossa kun pelaajat vaan istuvat jossain nurkassa eivätkä aktiivisesti edes etsi taistelua.
Erangelin Shelter hyvänä esimerkkinä missä porukka istuu kapean käytävän päässä olevan laatikon takana pari minuuttia tekemättä liikettäkään ja vain odottavat.

Tämä soolon kämppäys oli se ainoa syy, miksen sooloa enää pelaa.
 
Ei ole olemassa kämppäystä, on vain ovelia ja taktisia väijytyksiä. Kyllä nuo kuolemanloukut pystyy kokemuksella haistamaan. Erangelin pommisuoja on yksi pahimpia.
 
Tämä soolon kämppäys oli se ainoa syy, miksen sooloa enää pelaa.
Minulla sama. Viimeinen niitti oli kun useampi vihu jää phase 5:ssä siniseen kyyhöttämään ja tekemään varman kuoleman samalla kun itse pyrki alueelle. No eikös sieltä sitten ala minit ja sks:ät paukuttamasn selkään ja kuolin siihen. Ja myös vihut luonnollisesti kuoli alueeseen kun ei sieltä kämppäästä lähdetä edes alueen pakottamana.
 
Minulla sama. Viimeinen niitti oli kun useampi vihu jää phase 5:ssä siniseen kyyhöttämään ja tekemään varman kuoleman samalla kun itse pyrki alueelle. No eikös sieltä sitten ala minit ja sks:ät paukuttamasn selkään ja kuolin siihen. Ja myös vihut luonnollisesti kuoli alueeseen kun ei sieltä kämppäästä lähdetä edes alueen pakottamana.

Sinne alueelle täytyykin liikkua HETI kun se uusi alue määräytyy ja hakea sieltä suojaisa paikka. Se on vähä huono liikkua sen alueen reunan mukana sillä sit jos jäät jumiin niin saa olla melkonen chocotaco siinä tapauksessa että siitä selviää. :-D
 
Mielestäni tätä peliä voi pelata siten miten itse parhaalta tuntuu. Olen pahemman laatuinen kämppäri jos siihen on tilaisuus.
Usein vain tämä peli on jonkinlainen juoksusimulaattori.
 
Kannattaa kokeilla apexia jossei istuminen innosta. Tai jotain muuta kuin soloa, soolo nyt on juurikin sitä kämppimistä.
 
Kannattaa kokeilla apexia jossei istuminen innosta. Tai jotain muuta kuin soloa, soolo nyt on juurikin sitä kämppimistä.

Näkisin että PUBG on enemmänkin kyse siitä selviytymisestä joten täytyis osata pelata eri tilanteet aina tilanteen vaatimalla tavalla. :-) Kyllä silläkin 10 tappoa ja voiton saa kun alussa vaan riehuu mut loppua kohti on pakko pelata vähä fiksummin ja taktikoida ympyröissä maaston tarjoamien esteitten mukaan. Apexissa turhauttaa se että tarvii tyhjentää tyyliin kolme lippaallista ennen kun vihollinen kuolee. :-D
 
Sinne alueelle täytyykin liikkua HETI kun se uusi alue määräytyy ja hakea sieltä suojaisa paikka. Se on vähä huono liikkua sen alueen reunan mukana sillä sit jos jäät jumiin niin saa olla melkonen chocotaco siinä tapauksessa että siitä selviää. :-D

No se on yksi taktiikka. Itse menen alueesta ja maastosta riippuen joko nopeasti - mutta vielä useammin todella myöhään. Pienissä ympyröissä kasvaa jatkuvasti riski, että joku tulee selkään. Makea jäädä alueen reunalla odottelevan ja selästä tulevan kaveri väliin, kun voi antaa niiden taistella ensin ja käydä sitten poimimassa sen viimeisen marjan. Mutta riippuu tosiaan paljon alueesta.
 
Liikun itse yleensä jälkijunassa, jopa sinisen ulkopuolella, ja tulen alueelle hyvin myöhään. Silloin on aikaa analysoida tilanne ja suunnitella reitti niin, että voi välttää enimmät konfliktit. Myöhästelemällä pääsee myös ampumaan porukkaa selkään. Pakkaan aina mukaan tarpeeksi sidetarpeita, että pystyy asumaan sinisessä jonkun aikaa.
Minulla sama. Viimeinen niitti oli kun useampi vihu jää phase 5:ssä siniseen kyyhöttämään ja tekemään varman kuoleman samalla kun itse pyrki alueelle. No eikös sieltä sitten ala minit ja sks:ät paukuttamasn selkään ja kuolin siihen. Ja myös vihut luonnollisesti kuoli alueeseen kun ei sieltä kämppäästä lähdetä edes alueen pakottamana.
Joskus toki tulee tehtyä virhearvioita eikä kerkeäkään juosta alueelle. Tällöin pitää tietysti kerätä viimeiset pisteet ennenkuin henki lähtee.
 
Pelitapojahan on monta, sehän se onkin palkitsevinta kun soolossa sen kanan nappaa. Itse tykkään aika paljon sooloa jauhaa ja kohtuu kovilla prosenteilla siellä top 10 ollaan ja karrikoiden joka kymmenes soolo peli tulee kana. Ennätys taitaa olla neljä peräkkäin?
Varmaan enemmänkin kanoja saisi mutta menee jo liian tylsäksi jos liikaa istuskelee ja pelaa ns. varman päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo tullu sooloa kyllä pelattua aikoihin mutta duona tulee aika usein shelterille hypittyä. Ainahan siellä välillä joku istuu mutta sitä mukavampi ne on niistää sinne.
 
Selviytymispelihän tämä on. Ymmärrän näitä reilun pelin ystäviä, mutta harvoin näkee jonkun varoittavan vihua vaikka ilmaan ampumalla ennen kuin alkaa kohti ampua. Se olisi kuitenkin reilua jos oikeasti haluaa rehtiä ottaa.
En kyllä itse pidä liikkumattomuutta epäreiluna. Tasoerot on niin suuria. Aloittelijan ainoa mahdollisuus kanaan on pysyä piilossa ja ampua varoittamatta.
 
Selviytymispelihän tämä on. Ymmärrän näitä reilun pelin ystäviä, mutta harvoin näkee jonkun varoittavan vihua vaikka ilmaan ampumalla ennen kuin alkaa kohti ampua. Se olisi kuitenkin reilua jos oikeasti haluaa rehtiä ottaa.
En kyllä itse pidä liikkumattomuutta epäreiluna. Tasoerot on niin suuria. Aloittelijan ainoa mahdollisuus kanaan on pysyä piilossa ja ampua varoittamatta.
Battle Royal, ei survival royale.
 
Tuo on yksi syy miksi imho duo on se paras moodi.
Solossa saa kyllä vielä asteen kovemmat tärinät lopussa juu, mutta kokonaisuutena duo vie voiton. Se on sopiva balanssi solon ja squadin väliltä.
Duossa voi kaverin turvin selviytyä noista tilanteista missä ei ollut mitään käryä tyypistä, mutta se ei kuitenkaan ole niin clusterf*ck kuin squad voi pahimmillaan olla.
 
Duo myös oma suosikki moodi, solo on myös jees poislukien nämä ”selviytyjät” jotka istuu 10min per rakennus.
Squadit on omaan makuun liian sekavaa toimintaa, aina joku kuolee squadista heti pelin alussa.

Soloissa joka lobbyyn yleensä mahtuu muutama pelaaja jotka osaavat pelata ilman kämppimistä. No se siitä salty moodista itsellä, hyvä peli kuitenkin loppujen lopuksi.
 
En kyl tiiä mitä on muutettu mut tuntuu jotenki hieman oudolta kaikki nyt pelissä.
 
En kyl tiiä mitä on muutettu mut tuntuu jotenki hieman oudolta kaikki nyt pelissä.

Jep, varsinkin takavetoisissa maakulkuneuvoissa tuntuisi, että joko renkaat ajettu loppuun tai tuo uusi käynnistys/sammutus- systeemi aiheuttaa enemmän lipsumista:rofl:


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö muillakin on sitä bugia, että pelistä takaisin lobbyyn ei meinaa päästä? Itsellä nopein tapa on sulkea peli ja käynnistää uudelleen!
 
Vieläkö muillakin on sitä bugia, että pelistä takaisin lobbyyn ei meinaa päästä? Itsellä nopein tapa on sulkea peli ja käynnistää uudelleen!
Edelleen tekee. Jos jumittuu latauskuvaan, auttaa backspace, jonka jälkeen shift+backspace. Ja sama uudelleen, jos ei auta. Tekee ajoittain myös mustaan ruutuun jumittumisen, jolloin edellä mainittu operaatio auttaa vaihtelevalla menestyksellä.
 
Juu täällä on kans lobby bugi kovin voimissaan. Pitääpä testata tuota Backspace hommaa vielä. Tähän saakka käynnistänyt pelin uudestaan kun eipä siihen kovin pitkään mene. Silti kyllä todella rasittava ja turha bugi joka tuntuu vaivaavan todella useita.
 
Jännä juttu tuo bugi kyllä, mitähän kombinaatioita se vaatii että tapahtuu.
En ole koskaan tuota kokenut, ennen nykyistä patchia tai sen jälkeen.

Melkein ainahan bugit koskee vain osaa pelaajista, mutta olisi vaan mielenkiintoista tietää mikä tuohon johtaa.
 
Ise en tarkkaa ajankohtaa osaa sanoa millon tuo ilmeni kun on niin vähän tullut pelailtua kesän aikana. Oletan, että samaan aikaan kuin suurimmalle osalle täällä eli olikos se yksi tai kaksi pätsiä sitten?
Mitään ei ole muuttunut itsellä kokoonpanossa tässä välillä.
 
Ise en tarkkaa ajankohtaa osaa sanoa millon tuo ilmeni kun on niin vähän tullut pelailtua kesän aikana. Oletan, että samaan aikaan kuin suurimmalle osalle täällä eli olikos se yksi tai kaksi pätsiä sitten?
Mitään ei ole muuttunut itsellä kokoonpanossa tässä välillä.

Jep, itsellä intelin kone myös windowsin 1903- päivitykseen.
 
Pari patchia sitten alkoi. PUBG-foorumilla on joku selvittänyt tuon bugin aiheuttajan ja Redditissä Hawkinz on myös kommentoinut. Eli on ollut kyllä kehittäjillä tiedossa jo kuukauden ajan, mutta korjausta ei ole vielä saatu aikaan. Bugi toistuu tietyillä reitittimillä NAT-tilassa.
 
Pari patchia sitten alkoi. PUBG-foorumilla on joku selvittänyt tuon bugin aiheuttajan ja Redditissä Hawkinz on myös kommentoinut. Eli on ollut kyllä kehittäjillä tiedossa jo kuukauden ajan, mutta korjausta ei ole vielä saatu aikaan. Bugi toistuu tietyillä reitittimillä NAT-tilassa.
Kuulostaa kyllä ihan järkevältä diagnoosilta.

En tosin suosittelisi että kukaan tämän pelin takia tyrkkäisi reitittimensä siltaavaan tilaan.

Eihän nykyään pitäisi olla tarvetta, mutta eihän tässä auta mitkään port forwardit?
 
No juu ei kyllä jaksa tämän pelin takia alkaa atk:n kanssa enempäänsä tappelemaan varsinkaan ku reitittimet ja niiden sielunelämä ei ole kovin tuttua. Saapi kehittäjä korjaa pelinsä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 642
Viestejä
4 958 924
Jäsenet
79 680
Uusin jäsen
divetymonoksidi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom