Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Manager2k, 14.03.2017.

1. blastermaster

blastermaster

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä mä olen varmaan jotain muuta sitten mokannut. Tämä tilanne oli Erangelissa Farm ridgen vieressä olevalla aukealla. Duo matsi oli ja lopussa 2 vs 2 tilanne jossa me maattiin puiden lähellä nurmikossa ja vastustajat juoksi rakennuksilta toinen kohti puita ja toinen kohti kiveä. Puille juossut ammuttiin mutta kiven takaa kurkkinut sai meidät molemmat aika äkkiä. Mä en missään vaiheessa nähnyt nurmikon takia tuota kiven takaa ampunutta mutta kyykkyyn noussut kaveri näki ja yritti huutaa mille puolen kiveä pitäisi ampua. Oli vaan haastetta kun koko kivestä ei näkynyt kuin hiukan yläreunaa. Olis vaan pitänyt nousta pystyyn mutta mun koordinaatiokyvyllä ohjaimesta oikeat napit on aina häviksissä.

2. Eksuu

Eksuu

Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Pääsääntöisesti pubgissa kannattaa välttää makuulle menoa. Taistelutilanteessa makuulla oleva on paljastuessaan semmoisessa kusessa, ettei pois ole pääsyä.

3. Ronttosaurus

Ronttosaurus

Rekisteröitynyt:
    14.02.2018
    Voisko joku tiivistää mihin suuntaan tämä peli on mennyt siitä kun pelasin tätä aikoinaan todella aktiivisesti mutta lopetin n. 1kk ennen talvimapin tuloa eli esim. sitä en ole pelannut ollenkaan. Mutta tiivistettynä mitä muuta on tapahtunut tai mihin suuntaan peli on yleisesti menossa?

4. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Pieniä muutoksia on paljon, mutta suurin on varmaan se että Erangelista ja Vikendistä löytyy luuttia nykyään paremmin. Suuntaa on hyvä eikä kyllästytä.

Ronttosaurus tykkää tästä.
  5. celeron

celeron

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Jokos se facelift-päivitys on tullu?

6. pulshu

pulshu

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Test servulla taitaa olla mut ei nyt ainakaan vielä livessä.

BTW tuntuu että huijareitten määrä on taas lisääntyny ihan hurjasti. Eilenkin ku kirjauduin sisään tuli ilmotus kahdesta pelaajasta mistä olin reportoinu että oli suspended ja meni eteenpäin tarkempaan tutkintaan. Toki varmaan ittelle näkyy noita huijareita ihan siitä syystä paljo että pelaan paljo solo pelejä ja jos tuo peli nyt niitä pelaajia jotenkin paremmuuden mukaan järjestelee niin oon siellä Top 0.136% joukossa jonne varmaan helposti myös karsiutuu nää huijarit. Jonkin sortin aim botilta haiskahti eilen vahvasti yks sankari joka eilen juoksi huoneesta toiseen ja samalla ampu mua käsiaseella 3 kertaa päähän kun olin siinä huoneitten ovien välisellä käytävällä. Ei siinä muuten mitään mut ei taida olla käytännössä oikein edes mahdollista liikkua suoraan ja samalla ampua 90-asteen kulmassa sivulle ilman että pysähdyt? Mitä replayta katoin niin tää sankari ampu vielä ennen mua sieltä toisesta huoneesta jonkun muun samaan tapaan 2-3 laukausta päähän ja sit kun juoksi tuohon huoneeseen naputti vaan P1911 kanssa mut siitä käytävältä. :-D

7. Juhanator

Juhanator --User is currently used by process-- Tukijäsen Team Stream

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Näinhän se on. Hahmo nousee makuultakin niin hitaasti että siihen ehtii naputtaa luotia hyvin.
    Toki joskus on tilanteita milloin on pakko mennä mahalleen hiilailemaan kun ei mitään muuta suojaa. Paras keino hegissä pysymiseen kuitenkin on aina vähintään pieni liike/liikkeessä pysyminen. Snipuja riittää nykyään mapeissa niin reilusti että kyyti on kylmää pään kohdilla.

Eksuu tykkää tästä.
  8. Eksuu

Eksuu

Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Tuolla rankillähän ei sitten ole juurikaan mitään tekemistä taidon kanssa. Jos edes keskinkertaisesti pelaa, niin enemmän pelaavalla on suurempi ränkki. Tiivistettynä, mitä enemmän pelaat sitä isompi rankki. Ei siis, mitä paremmin pelaat sitä isompi rankki :)

Edit: Ja en tarkoita ettet sinä olisi hyvä pelissä. Särähti vaan korvaan tuo paremmuuden mukaan järjestely rankin perusteella.

9. pulshu

pulshu

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Joo en mä myöskään väitä hyvä olevani mut ehkä nyt keskivertoa parempi. :-D Mut eikö tuo silti pelejä kasatessa vähä järjestele niitä? Vai onko siitä mitään virallista lausuntoa ikinä julkastu?

10. Eksuu

Eksuu

Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Minulla ei ole mitään tietoa järjesteleekö matchmaking pelaajia jotenkin. Voi olla tai sitten ei.

Solo muodossa noita koodareita taitaa olla eniten ja tpp:ssä myös. Fpp squad muodossa en ole pitkiin aikoihin törmännyt koodariin. Minua on kylläkin syytetty huijariksi :D

11. albert2011

albert2011

Rekisteröitynyt:
    02.10.2017
    Jep. Grindaan soloa aika paljon pidemmän kaavan mukaan, eli en hotdroppaa ja pelaan siis ns. päätyyn asti aina. Vähän puuduttavaa pelaamista, mutta saa kohtuullisen hyvän näkemyksen pelin nykytilasta ainakin solojen osalta. Verrattuna viime vuosiin, niin en ole koskaan nähnyt niin paljon huijaajia kuin tällä hetkellä.

Bannisysteemi tukee tätä käsitystä, kun reportti-ilmoituksia permabannatuista pelaajista tulee enemmän kuin koskaan. Jos about 3/5 pelistä menee pilalle grindatessa, niin ei ne bannitkaan oikein mieltä lämmitä, kun aikaa menee hukkaan niin paljon.

Eri asia jos pelaisi vain kd/adr takia, eikä vain voitosta, niin noilla huijaajilla ei olisi juurikaan merkitystä. Mutta vain voitosta pelatessa peli alkaa olla kyllä selkeästi rikki.

12. Seamon

Seamon

Rekisteröitynyt:
    07.09.2018
    Tosiaan.

#30 patchin jälkeen olen pelaillut vähemmän ja useimmissa peleissä oli havaittavissa ”kuminauha-efektiä”.

Aiemmin syyllinen lagimiseen oli NVIDIAn geforce experience, nyt taisi olla asus tweak II syyllinen.

Molemmat softat poissa päältä ja lägiminen katosi.

13. lelfonso

lelfonso

Rekisteröitynyt:
    27.07.2018
    Mites nuo uudet 3000-sarjan Ryzenit toimii pubgissa? Ei oikein kunnon testejä löytynyt pikaisella googlaamisella. i5-6600k:n päivittämistä mietin, joka tuntuu olevan pullonkaulana.

14. Jyrmo

Jyrmo Köyhä

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Muilla samaa ropleemaa että pelistä ei pääse lobbyyn takaisin vaan jää jumittamaan. Poistuu pelistä, aulan tausta näkyy ja liikkuu mutta mitään muuta ei tapahdu. Nykyään joka pelillistä...

15. pulshu

pulshu

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Ootko testannu odotella siinä hetken aikaa? Yhellä kaverilla tekee aina saman ja pääsee aulaan vähä myöhemmin ku muut.

16. Jyrmo

Jyrmo Köyhä

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ole minuutteja alkanut odottelemaan, vaan luokkaa ~20s. Mitään latausrinkulaa kuvassa ei pyöri.

17. Eksuu

Eksuu

Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Minulla tekee juuri tuota. Joka pelin jälkeen jää taustakuva ruutuun. Lobbyyn pääsen joka kerta kun odotan noin minuutin verran.

Itse olen asentanut pelin uudelleen, tarkistanut tiedostojen eheyden useaan kertaan ja peli on SSD:llä. Mielestäni jokin päivitys rikkoi pelin, koska aiemmin minulla ei ole tuollaista tehnyt. Tätä on nyt jatkunut muutama viikko.

18. Jyrmo

Jyrmo Köyhä

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näkyy jatkavan mikäli odottelee silloin kun lobbyn tausta näkyy, menee vain turhan kauan vuonna 2019. Tilanteita on toinenkin; jää se Playerunkowns battlegrounds -logo/kuva notkumaan ja siitä se ei liiku mihinään.

19. Narf

Narf

Rekisteröitynyt:
    14.10.2018
    Luin redditistä että osalla henkilöistä lobby toimii normaalisti vpn päällä.
    Asiasta toiseen, huijareita tuntuu olevan paljon enemmän liikkeellä kuin yleensä. Todella turhauttavaa ottaa pataan ilmiselviltä huijareilta joita ei edes bannata.

20. Karaya1

Karaya1

Rekisteröitynyt:
    30.01.2017
    Mistä tiedät että oli ilmiselvä huijari.

21. Narf

Narf

Rekisteröitynyt:
    14.10.2018
    1800h kokemuksella.

22. ruiskumaali

ruiskumaali

Rekisteröitynyt:
    11.04.2017
    Viime viikolla tuli kans vastaan pitkästä aikaa old school huijari, lonkalta pisti AK:lla kaikki tiimin jäsenet headshoteilla ~250m päästä alta sekunnin. Ihania.

23. Kleimo

Kleimo Töysäläinen Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Neljännen seasonin traileri.

Sekä 9,9GB päivitys testiservulle ja seuraavaa jo löytynyt siitä. Tarkempaa release notesia ei vielä ole.

Savulohi tykkää tästä.
  24. Kleimo

Kleimo Töysäläinen Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Savulohi ja Jumi tykkäävät tästä.
  25. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Nyt viikonloppuna on läntisen maailman suurin ja kovatasoisin turnaus GLL Grand Slam. Veikkauksellakin pitkästä aikaa pitkäveto.

26. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
  27. TML

TML Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Osaakos joku enemmän pelaava avata tuota yleistä SMG buffia, ja vieläpä samalla ainakin osa ARistä saa nerffiä?
    Tuntuu vähän hassulta ainakin omasta mielestä.

Näemmä vihdoin tuo FPS affects rate of fire saa korjausta.

28. Cumbo

Cumbo

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Arvata voin: kukaan ei käytä niitä. Buffiahan tuossa saavat aika lailla kaikki, joita ei ketään näe ensmmäisen 5 min. jälkeen käyttävän.

29. Holaukko

Holaukko

Rekisteröitynyt:
    17.07.2019
    Itse korvasin tuon entisen 7600K:n uudella 3700x:llä ja kyllä voin sanoa, että peli muuttui paljon sulavammaksi. Microjäätymisiä toki tulee edelleen, mutta muuten on kuin uusi peli. Jos se vielä auttaa, niin näytönohjaimena on ollut kaverina 1070 ti. Myös pubgin striimaaminen muuttui lähes huomaamattomaksi vs mitä i5:lla se oli. Intel oli kellotettu sinne 4,6 Ghz ja Ryzenissä on päällä automaattiset kellotukset.

Pitääpi melkein tehdä youtubeen video, miten se peli pyörikään kunhan kerkeää.

Täällä samaa vikaa. Mitä pidempi erä, sen pidempi latausaika. Se tässä jännäksi tekee, että vikaa tehnyt kahdella eri kokoonpanolla, Ryzen ja Intel. Kokoonpanoissa samana pysyneet vain muistikammat. Pubgin foorumilla näyttäisi olevan tämä asia tutkinnan alla. Toivotaan, että asia piakkoin korjattaisiin.

30. Hammer Schultz

Hammer Schultz

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Onko kukaan testannut PUBGia käyttäen VPN:ää eli saako tuon latausaika-ongelman korjattua sillä - ja tähän jatkokysymys että onko heittää ehdotuksia ilmaisista ja nopeista VPN:istä jolla testata?

31. Cumbo

Cumbo

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Minulla ei 9900K:n kanssa minkäänlaista nykimistä. Näyttiksenä RTX 2080.

Itse otan aina VPN:n pois päältä pelatessa, koska se aiheuttaa packet lossia, nostaa pingiä jne. Kokemusta Freedomesta ja VyprVPN:stä.

32. IsoLuumu

IsoLuumu

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei sekään taida i5 olla?

Karaya1 ja MikaHakK tykkäävät tästä.
  33. Hammer Schultz

Hammer Schultz

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Osaatko arvioida paljonko esim. Freedome nostaa pingiä ja aiheuttaa packet lossia? Häiritsevästi kelle tahansa pelaajalle vai pelkästään niille joiden elämänhalu lopahtaa välittömästi kun fps:t tippuu alle 100 (eli huomaako normipelaaja tätä vai pelkästään hifistelijät ja pro-pelaajat?)

34. Cumbo

Cumbo

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Olisko hypännyt n. 55;stä kymmenellä about.

35. Hammer Schultz

Hammer Schultz

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Ok, prosentuaalisesti paljon mutta normipelaaja tuskin huomaa. Paljonko packet lossia tulee?

36. Cumbo

Cumbo

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Ei, eikä Ryzen. Turhan hätäiseen tuli luettua kyssäri.

Viimeksi pari päivää sitten 10-20s välein äijä warppaili niin, ettei pelaamisesta tullut mitään. Suomi-servussa oli VPN-kiinni.

Hammer Schultz tykkää tästä.
  37. Javaq

Javaq

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Olen itse pelannut aina Freedomen kanssa, eikä pelattavuutta ole omalla kohdalla haitannut.

38. Jyrski

Jyrski

Rekisteröitynyt:
    21.04.2017
    Tulipahan ostettua tämäkin ja kokeiltua. Toimii ihan mallikkaasti 2560x1440 resolla asetukset ultrilla 9900k@5.1GHz ja 2080 kortilla. Keskimäärin olisiko 110fps. Yllättävän hienon näköinen kyllä.

39. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Olen 99,9999% varma ettei lobyn huono latautuminen liity mitenkään VPN:n käyttöön ja sillä vain rampauttaa turhaa omaa peliä.

Mulla oli viime marraskuusta lähtien semmonen lobbyvika että jokaisen matsin jälkeen lobby latautui normaalisti mutta GPU veteli pitkän aikaa 30-60 sekuntia vain 0% jona aikana nappeja ei voinut painaa, jne. Puolen vuoden aikana kerkesin kokeilemaan ties mitä välimuistikikkoja, uudelleen asentamista, event viewerin tarkkailua, vanhempien ajureiden asentamista, USB-äänikortin ajurien poistoa, integroidun näyttiksen poistoa, jne.

Vika korjaantui kun laitoin Steamin toimimaan admin-oikeuksilla, samalla tosin pitää ajaa myös Discord adminina että toimii push-to-talk.

40. Narf

Narf

Rekisteröitynyt:
    14.10.2018
    @Jumi pointtina se mitä aikaisemmin kirjotiin, VPN päällä jollain reddit käyttäjillä toiminut lobby normaalisti.

En ole itse koittanut vaikuttaisiko asiaan koska en omista enää VPN.

41. Hammer Schultz

Hammer Schultz

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    PUBGin foorumeilla jotkut puhuu jostain Steam Verifikoinista, ennen matsia menee läpi ilman virheitä mutta matsin jälkeen herjaa yhdestä filestä. Kokemuksia kellään? Pääsen vasta huomenna testaamaan. Samaten puhetta että latausskriinissä jumittuessa pingi alkaa hyppelemään ihan hullun korkealla joka ehkä voisi viitata johonkin nettiongelmaan tai sitten ei.

42. Jyrski

Jyrski

Rekisteröitynyt:
    21.04.2017
    Huh huh, peli kyllä tuntuu loistavalta äkkiseltään. Pelannu jokusen matsin. Toimii täydellisesti mutta oma pelaaminen on mitä on :D Tulee mulle ns. pers raiskausta. Ei niin mitään hajua millä aseilla kannattas yrittää pelata josko nyt useamman löytää (saatikka mitä osia niihin kiinni). Tosin tosi hyvää infoa parissa pelissä antoi nuo random tyypit ja droppaskin jotain. Ja ainakin omaan squadiin sattuneet pelaajat nyt oikeasti puhuu kunnolla mikkiin ja ohjeistaa jne ja neuvoo uutta pelaajaa mielellään eikä ala heti hirveä ragetus.

43. Hammer Schultz

Hammer Schultz

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Jyrski, äkkiä iotechin Discordiin niin saat hyvää seuraa

44. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Joo luin tuon mutten alkanut vastaamaan kun ei se reddit tyyppi tainnut tietää mistä puhui ja vika korjaantui tuurilla jonkin muun takia. Vaikka tämän pelin kohdalla vika voi olla missä vain (;)) niin en kertakaikkiaan usko että nettiliikenteen kierrättäminen toisen maan/PC:n kautta toimisi paremmin. Se huonontaa aina yhteyttä, ja kuinka paljon huonommin menee riippuu VPN-serveristä. Kotimainen Freedome VPN on ilmainen pari päivää jos haluttaa koittaa.

Joo, näitä tuli testailtua paljon kun jäljitin omaa lobby ongelmaa. Verifionti hakee aina jonkun pikku filun kun peliä on pelannut, mutta sillä ei näytä olevan vaikutusta pelin toimintaan.

Tässä linkki io-techin discordiin: https://discord.gg/nFd759K
    Keski-ikä taitaa olla 30-40v.

45. Eksuu

Eksuu

Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Kyllä. Tarkoittavat ilmeisesti Steamissä pelin tiedostojen eheyttämistä. Kuten kertomasi mukaan heillä, minullakin steam lataa aina bugituksen jälkeen yhden tiedoston uusiksi. Joka tapauksessa yhden bugittavan latauksen jälkeen. Sieltä löytyy taas se yksi, joka uudelleenladataan.

Lopputulema on ettei eheyttäminen auta, sillä tiedosto menee heti uudelleen rikki eikä auta edes yhden pelin ajaksi.

46. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Kerranki onnistu snaipperihommat.

streamable. com/k6sob

47. Hammer Schultz

Hammer Schultz

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Tiedoksi kaikille lobby-ongelmaisille, testasin tässä illan aikana about kaikki kikka-kolmoset mitä netistä löytyi - mikään ei toiminut (backspacet, run as admin, odottelu, ipconfig /renew:t, about 20x restart lobby jne jne)

Paitsi sitten latasin Freedomen free trialin, default asetuksilla location Espoo ja lähti kerrasta toimimaan ilman reboottia eikä ongelma tullut uudestaan parin-kolmen pelin aikana.

Pingit 4G:llä google.fi funet.fi about 30-35ms

Jotain mystistä tossa on mutta nyt ainakin toimii (sormet ristissä).

Jumi tykkää tästä.
  48. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Oho! En ois uskonu mutta hyvä jos pelittää.

49. Eksuu

Eksuu

Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Jooh.. En kyllä millään viittisi VPN:n kanssa ruveta leikkimään. Netistä lukemani mukaan tuo on toiminut joillain. Toisilla taas ei. Eli ei ilmeisesti ole mikään varma ratkaisu.

50. Jumi

Jumi

Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Tämä on kyllä niin mystinen juttu, että piti käydä pelin virallisella forumilla ja vika näyttää olevan yleinen: Getting Stuck in Lobby after Ending Match
    Tuossa ketjussa joku sanoo:
    Yes, I tried a VPN.and fixed the issue.

I think problem is IPv6’s IPv4.

IPv6’s IPv4 is not true IPv4.

So you can fix it that using VPN.
    Is your using VPN “IPv4” right?

----------
    Oisko vikana ettei PUBG enää tietyn päivityksen jälkeen tajua IPv6-osoitteita? Mulla on käytössä routterin antama IPv4-osoite joka on mallia: 192.168.0.23. Tuo IPv6 taas olisi mallia 2001:0D88:AC10:FE01:: mutta sitä en käytä ollenkaan ja ei taida olla routterissakaan mikään tuohon liittyvä asetus päällä. Tuo varmaan selittäisi miksi VPN:llä pelittää.

EDIT: Vai voikohan vika olla palvelun tarjoajassa joka antaa vängällä IPv6-osoitteen? En kyllä ymmärrä miten nämä verkkojutut oikeasti toimii, mutta jotain tuollaista veikkaisin.