Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Ihan validi kysymys, kun arvio oli kello 10. Tulikin toki about 15min slayerin kysymyksen jälkeen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Serverit ihan kuralla 15fps kun normaalisti 100 tuntumassa.

Parempi kai suosiolla asennella ihan uusiksi näin ison patchin tullessa.
 
Viimeksi muokattu:
Serverit ihan kuralla 15fps kun normaalisti 100 tuntumassa.

Parempi kai suosiolla asennella ihan uusiksi näin ison patchin tullessa.

Jos nvidia highlights päällä niin laita pois päältä. Itse nappasin steamin yhteisövirityksenkin pois päältä pelin aikana ja sitten fps pyöri siellä missä normaalistikin.
 
Ei jaksa nykyinen kone pyörittää vikendiä 1440p :(

cpu 100% koko ajan ja tökkii. FPS silti n. 100 mutta tökkii jatkuvasti kun CPU tekee kuolemaa. Tarviiko tämä peli 8 corea?
 
Ei jaksa nykyinen kone pyörittää vikendiä 1440p :(

cpu 100% koko ajan ja tökkii. FPS silti n. 100 mutta tökkii jatkuvasti kun CPU tekee kuolemaa. Tarviiko tämä peli 8 corea?


Kuus corea ainakin ihan ok, mutta kyllä neljäkin pitäisi riittää vaikkakin ehkä hieman nykien.
 
Ei jaksa nykyinen kone pyörittää vikendiä 1440p :(

cpu 100% koko ajan ja tökkii. FPS silti n. 100 mutta tökkii jatkuvasti kun CPU tekee kuolemaa. Tarviiko tämä peli 8 corea?
Tökkimisen syy on talojen ja yksityiskohtien määrä, helpotusta saa kun laskee piirtoetäisyyden minimiin. Ei coret tuohon vaikuta, mutta prossun ja etenkin muistien kellotaajuus vaikuttaa.
 
Tjoo, sama vaivaa ku Sanhokissa, eli satunnaista lagittelua lukitusta 80 -> 77-75. Sanhokissakaan en tiedä onko tuota enää, kun en sitä juuri enää pelaa. Vikendissä juuri ennen maahan saapumista fps käy 40-50, mikä on aika ikävää. Miramar/Erangel ei mitään ongelmia, paitsi satunnaista mikrolagia sadesäässä - en edes ymmärrä miten niin yksinkertainen efekti voi aiheuttaa mitään?

Sairaslomalla ei tänään aamupäivällä löytynyt peliseuraa edes io-techin discordista, joten otin poikkeuksellisesti pari soloa. Mappi vaikuttaa kivalta, mutta tuota asutusta tuntuu olevan liikaa - tuntuu että niitä on ihan sadan metrin välein. Vielä kun jokaisesta pikku-asunnosta tuntuu löytyvän vain micro-uzi, scorpion ja G36C... ja kolmosen armorit.

Ilmeisesti eivät tehneet droppien tasapainolle tai kentälle mitään muutoksia testiserverillä olon aikaan?
 
Jännä juttu taas.. Testi servulla pyöri kun unelma. Nyt livessä tuntuu lagivan taas tasaseen.. Huoh..
 
Hyvältä vaikuttaa uusi kenttä. Pelattavuus nyt vain todella kuralla ja meno erittäin nykivää. Ei pitäisi kalustosta olla kiinni (8700K @ 4.8Ghz)
 
Näytti olevan itselläni ainakin Fullscreen Windowed moodissa peli vaikka asetuksissa luki Fullscreen, käytti toisessa moodissa välillä ja takaisin Fullscreen niin lähti toimimaan. Vaikuttaisikohan tuo ainakin osaltaan sulavuuteen?
 
Näytti olevan itselläni ainakin Fullscreen Windowed moodissa peli vaikka asetuksissa luki Fullscreen, käytti toisessa moodissa välillä ja takaisin Fullscreen niin lähti toimimaan. Vaikuttaisikohan tuo ainakin osaltaan sulavuuteen?

Itsellä ainaki todella paljon. Fullscreen windowed tuo stutteringia, joka käynnistyksen alussa joko alt+enter x 2 tai valikosta fullscreen -> windowed -> fullscreen.
 
Itsellä ainaki todella paljon. Fullscreen windowed tuo stutteringia, joka käynnistyksen alussa joko alt+enter x 2 tai valikosta fullscreen -> windowed -> fullscreen.

Onko teillä peli jossain vaiheessa ollut asetettuna windowed-modeen, vai bugittaako uusi versio nyt vain tuolta osin? Täytyy kikkaa kokeilla.
 
Kovasti tuntuu olevan monilla teknisiä ongelmia tämän uuden päivityksen ja/tai kartan kanssa. Eilen tuli pelailtua neljä matsia uutta kenttää ja mitään ongelmia ei ilmennyt, peli pyöri täysin sulavasti ilman mitään stuttereita tms. (pelistä 155 fps limit päällä kun näyttö 165hz gsync). Rautana 4,8ghz 8600k ja 1080ti.
 
Kovasti tuntuu olevan monilla teknisiä ongelmia tämän uuden päivityksen ja/tai kartan kanssa. Eilen tuli pelailtua neljä matsia uutta kenttää ja mitään ongelmia ei ilmennyt, peli pyöri täysin sulavasti ilman mitään stuttereita tms. (pelistä 155 fps limit päällä kun näyttö 165hz gsync). Rautana 4,8ghz 8600k ja 1080ti.

Katsoppas huviksesi mitkä ovat freimit laskeutuessa varjolla ja siitä seuraavat 2min. Olen melko varma että freimit ei hakkaa 155 limittiä. Elikkäs serverit tässä laahaa ihan sama mikä rauta kyseessä.
 
Kyllähän noita FPS droppeja on ja on aina ollukkin. Tuntu et pääosin pyörii siellä 110-130 mut ajoittain mielestäni nähny jopa 70 lukemia.

Eilen oli kyllä myös ihan hirveetä lagia jossaki ~19 korvilla. Pelin alussa aina loottiminen oli aivan tahmasta mut kyllä se sit pian helpotti.
 
Kyllähän noita FPS droppeja on ja on aina ollukkin. Tuntu et pääosin pyörii siellä 110-130 mut ajoittain mielestäni nähny jopa 70 lukemia.

Eilen oli kyllä myös ihan hirveetä lagia jossaki ~19 korvilla. Pelin alussa aina loottiminen oli aivan tahmasta mut kyllä se sit pian helpotti.

Nimenomaan servereiden suorituskyky heittelee melkoisesti. Välillä ennen huoltokatkoja 40fps normaalin 80fps (kaikki ultralla) sijaan ihan loppupuolellakin roundia.
 
Ai silleen että jopa ostaisin en kyllä tiiä mikä fps olis

Kyl sulla nätisti pyöris kun pelaat ilmeisesti kuitenki 1920x1080 resoluutiolla. Ittellä on myös 1070ti ja 2560x1440 niin pyörii keskimäärin siellä 100 ja vähä yli mut toki en pidä kaikkia graffa asetuksia maksimissa ihan vaan sen takia että kilpailullisuuden takia on helpompi saada muut tapettua näin. :-)
 
Katsoppas huviksesi mitkä ovat freimit laskeutuessa varjolla ja siitä seuraavat 2min. Olen melko varma että freimit ei hakkaa 155 limittiä. Elikkäs serverit tässä laahaa ihan sama mikä rauta kyseessä.
Miten frame rate voisi olla kiinni serveristä?
 
Aika hyvin päästy fps-dropeista eroon viimisen 6kk aikana. Uudessa mapissa tosin "alkulagi" hotspoteissa on tehnyt paluun.

Ainakin itsellä esim. castlessa on framet n. 1/2 normaalista parit ekat minuutit. Grafiikka-asetuksilla tai resolla ei tuntunut olevan merkitystä, joten oletan vian olevan korealaisten servulla/koodissa.
 
Vikendi tuntui toimivan hyvin duossa, mutta squadilla Volnovaan hypätessä kaikki valittivat jatkuvista dropeista -> 50-40fps alueelle, vaikka olimme ainoat sinne hypänneet. Minulla lagi kävi jotenkin kummaksi, koska 40-50fps tökkäsyn aikana jopa discordissa muiden puheääni särisi.

Sanhokkia tuli sitten pelattua, joka toimikin nykyään ihan sulavasti.

Meh. Pitänee odotella pari patchia, jotta pelattavuus paranee? :/
 
Miten frame rate voisi olla kiinni serveristä?

Niin en nyt tuota teknistä puolta ymmärrä juurikaan. Mutta ajatellaa asiaa käänteisesti, miksi client/rauta rajoittaisi freimejä niin rajusti alkupelissä kun +90 pelaajaa jäljellä? Yleensä freimit ovat selvästi alempana alkupelin aikaan. Siis kun menet loppupelissä ihan samalle alueelle kun pelaajia jäljellä 10kpl niin freimit huomattavasti paremmat, tämä mielestäni vaikuttaa serveripuolen ongelmalta.

Kyseessä Vikend mappi siis. Muissa mapeissa alkutahmeus on miedompaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se client varmasti mitään freimejä rajoita, mutta pelin huono koodi lataa ekat pari minsaa jotain resursseja. Voi myös olla niin, ettei tehoilla ole juurikaan merkitystä. Client ei vaan handlaa ekojen minuuttien tehtäviä hyvin.
Onhan tuota alkurundin stutteria monesti korjattu, siis client puolella. Eli optimoidaan miten maassa olevat kamat lataa, jne.
Toisena useamman kertaa nähtynä optimointina sitten kuinka kauas, miten usein, ja kuinka paljon client handlaa muiden pelaajien liikkeitä vaikka ne eivät ole näkyvissä. Tuossa voi periaatteessa olla myös serverillä vaikutuksena, eli sen lähettämä data. Client sitä kuitenkin joutuu käsittelemään.
 
Ei se useamman pelaajan elossa oleminenkaan pitäis client FPS vaikuttaa vaan korkeintaan viiveeseen koska ilmeisesti tick rate paranee mitä vähemmän siellä on pelaajia.
 
Niin, no itse meinasin että kun elossa 90+ niin varmaan kyseessä ekat minuutit. Sillä aikaa PUBG tuntuu muutenkin raksuttavan jotain vielä clientin päässä, joka ei siis liitty pelaajien määrään.

Ja juu, tickrate eli siten viive on taas sidottu suoraan serveriin ja elossa oleviin pelaajiin. PUBG:in koodilla ei palvelimet vaan jaksa puskea korkeampaa tickratea.
 
Ei se client varmasti mitään freimejä rajoita, mutta pelin huono koodi lataa ekat pari minsaa jotain resursseja. Voi myös olla niin, ettei tehoilla ole juurikaan merkitystä. Client ei vaan handlaa ekojen minuuttien tehtäviä hyvin.
Onhan tuota alkurundin stutteria monesti korjattu, siis client puolella. Eli optimoidaan miten maassa olevat kamat lataa, jne.
Toisena useamman kertaa nähtynä optimointina sitten kuinka kauas, miten usein, ja kuinka paljon client handlaa muiden pelaajien liikkeitä vaikka ne eivät ole näkyvissä. Tuossa voi periaatteessa olla myös serverillä vaikutuksena, eli sen lähettämä data. Client sitä kuitenkin joutuu käsittelemään.

Ihan järkeenkäypää tämä. Eikös clientin lähettämä data serverille ole kuitenkin melko vähäistä? Vai tarkoitat ettei client pysty käsittelemään serverilta tulevaa dataa riitävän tehokkaasti (tätä ilmeisesti nettikoodilla tarkoitetaan). Kiitokset selvennyksestä.
 
Itsellä ainaki todella paljon. Fullscreen windowed tuo stutteringia, joka käynnistyksen alussa joko alt+enter x 2 tai valikosta fullscreen -> windowed -> fullscreen.

Tästä oli kiinni ainakin oma nykiminen. Eli kun asetuksista käytti ensin windowed ja siitä takaisin fullscreen, niin nyt pyörii tahmaamatta samaan tapaan Vikendi kuin muutkin kentät.
 
Proskenessä kuhisee:

Sans Domicile Fixe admit they cheat during PEL Online Qualifiers : CompetitivePUBG

Viime vkonlopun LAN turnauksessa jumbona jatkuvasti, paitsi voitti vikan matsin niin nous pari sijaa.

Eli huijas ittensä onlinessä LANeille ja siellä tuli turpaan ylläripylläri, mutta silti pääsivät jatkoon Contendersiin ilmeisesti ens vuodelle.

Saas nähdä mitä tästä tulee.

Banni listalla oli enempikin "pro" pelaajia.
 
Katsoppas huviksesi mitkä ovat freimit laskeutuessa varjolla ja siitä seuraavat 2min. Olen melko varma että freimit ei hakkaa 155 limittiä. Elikkäs serverit tässä laahaa ihan sama mikä rauta kyseessä.

Viittasin lähinnä siihen että jengi raportoi että yleistasolla koko ajan kärsitään jostain tökkimisestä tai muusta stutterista jne. (mitä en ole itse huomannut) En viitannut mihinkään alkudroppiin tms. mutta asiaa nyt enempi seurattuani niin eipä se juurikaan ole fps laskenut tai suurta lagia/muuta ongelmaa ole aiheuttanut ensimmäiset 1-120 sek matsista laskeutumisen jälkeen. En väitä etteikö muilla olisi sellaista voinut olla, mutta mulla ei ole normaalia (muita kentiä enempää, eli tosi vähäistä) ole ollut.
 
Viittasin lähinnä siihen että jengi raportoi että yleistasolla koko ajan kärsitään jostain tökkimisestä tai muusta stutterista jne. (mitä en ole itse huomannut) En viitannut mihinkään alkudroppiin tms. mutta asiaa nyt enempi seurattuani niin eipä se juurikaan ole fps laskenut tai suurta lagia/muuta ongelmaa ole aiheuttanut ensimmäiset 1-120 sek matsista laskeutumisen jälkeen. En väitä etteikö muilla olisi sellaista voinut olla, mutta mulla ei ole normaalia (muita kentiä enempää, eli tosi vähäistä) ole ollut.
Upeaa, että kaikki näitä ammattilaisia ja striimaajia myöten kärsivät noista frame dropeista uudessa mapissa riippumatta kokoonpanosta. Sä olet varmasti tosi erityinen ja onnekas ja sulla on varmasti joku super-hyvä servu ja uskomaton kone, kun olet varmasti ainoa kellä tuo toimii niin hyvin. Olempa kade.. oh-hoh
 
Upeaa, että kaikki näitä ammattilaisia ja striimaajia myöten kärsivät noista frame dropeista uudessa mapissa riippumatta kokoonpanosta. Sä olet varmasti tosi erityinen ja onnekas ja sulla on varmasti joku super-hyvä servu ja uskomaton kone, kun olet varmasti ainoa kellä tuo toimii niin hyvin. Olempa kade.. oh-hoh

En nyt aivan ymmärrä miksi näin agressiivisesti pitää kommentoida? Näistä ongelmista olen paljon lukenut ja uskon että niitä isolla osalla on. Toin esille vain omat kokemukseni. Hyvää joulua sulle.
 
En usko, että kellään toimii nykimättä kun jopa shroudin streamistä huomaa, että nykii vaikka sillä on FPS jotain 150fps ja stream 60fps. Uskon tosin, että kaikki eivät huomaa nykimistä samanlailla.
 
Kun yleisesti kaikessa keskustelussa negatiivinen on enemmän esillä, niin huomautetaan, että peli toimii enimmäkseen hienosti. Kerran on koko peli kaatunut ja tosiaan pikkubugisuutta ollut äänissä parin viime viikon aikana. (1060GTX 1440p n.100fps)
Omalta osalta varmasti vaikuttaa uudehko kokoonpano ja hyvin vähät pelaamiset mitä tulee verrokkipeleihin.

Tällä hetkellä hauskasti huomaa, että osa ehkä taukoakin pitäneistä pelaillut nyt uutta kenttää, silleen helpohkosti tuli heti kana pari. Lopputaistelut olleet enemmän lottoa, kuin normaalisti. Enemmän kuoppia ja ojia kaipaisi.
 
Jos pelaa pelkästään tätä peliä niin siihen nykimiseen ja ruudun repeilyyn tottuu. Käykää pelaamassa vaikka yksi peli cs:go:ta ja sen jälkeen pubgia niin kyllä on pelaajassa vika jos ei eroa huomaa.
 
Why so salty?

Kai sitä nyt itse saa kokea pelit ihan niinku ite tykkää, jos ei hänen mielestään nyi peli ja hyvin toimii niin tuskin se kenestäkään idioottia tekee...

Eikös tämän pelin suorituskykyä koskien ole ihan fakta tietoa esim. battle(non)sense youtube kanavalla tarjolla. Toki maapallon ja yhteiskunnankin voi kokea ihan niinku ite tykkää ja nykyajan mittapuulla sekään tee kenestäkään idioottia.
 
Eikös tämän pelin suorituskykyä koskien ole ihan fakta tietoa esim. battle(non)sense youtube kanavalla tarjolla. Toki maapallon ja yhteiskunnankin voi kokea ihan niinku ite tykkää ja nykyajan mittapuulla sekään tee kenestäkään idioottia.

On joo varmasti ja kyllä tämä itsellään pykii, nykii ja ties mitä. Silti en ymmärtänyt jos joku kokee, että peli hänellä pyörii hyvin, niin tarvitseeko silloin idiootiksi/tietämättömäksi kutsua.
Mut hei eipä tästä ny tarvii enempää jauhaa alkuperäiset kommentit joihin viittasin on jo poistuneet bittiavaruuteen, joten hyvvee joulua vuan kaikille!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 396
Viestejä
4 929 334
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom