Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Mulla ei ole äänet bugittanut kuin kerran tai pari silleen että ääni kuuluu aivan vierestä 20m päästä, mutta replayta katsomalla ampuja olikin jossain hevon kuusessa kukkulan takana 300-500m päässä eikä edes ampunut minua.

Tälläisiä ohiampumisia sen sijaan sattuu useasti:
 
Uus mappi on kyllä maukas, lootti tasapaino on kyllä ihan mettässä vielä, toiv. korjautuu pian. Todella rasittavaa, kun osa taloista on tyhjiä ehkä joku haulikko saattaa olla ja toiseen taloon mennessä on kuin parhainkin asekauppa xD

Kanaakin pamahti ekasta solosta.

vikendi_kanaa.png

katso liitettä 173670
 
Ensi yönä 02:00 alkaa 8 tunnin live maintenance, ja sen jälkeen eli huomenna aamusta ~10:00 livessä uusi kartta ja uudet varjomekaniikat. Sekä toki update #24 muutenkin.

 
Onkos tuohon Tearing ongelmaan nyt edelleenkään mitään ratkaisua? G-sync päällä Nvidia control panelin puolelta, mutta eipä näytä auttavan tämän pelin osalta, muissa peleissä näkyisi toimivan normaalisti.
 
Olikos tätä Vikendi videota jo täällä?



Löytyy PP-19 Bison, snowbike sekä canted sight.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos tuohon Tearing ongelmaan nyt edelleenkään mitään ratkaisua? G-sync päällä Nvidia control panelin puolelta, mutta eipä näytä auttavan tämän pelin osalta, muissa peleissä näkyisi toimivan normaalisti.
FPS rajoitettu 3 framea alle virkistystaajuuden, ja control panelista myös vsync päällä?
 
Onkos tuohon Tearing ongelmaan nyt edelleenkään mitään ratkaisua? G-sync päällä Nvidia control panelin puolelta, mutta eipä näytä auttavan tämän pelin osalta, muissa peleissä näkyisi toimivan normaalisti.

G-sync/freesync on tarkoitettu tilanteisiin jossa pelin framerate on alle näytön virkistystaajuuden, ja vsync/fast sync tilanteisiin, jossa fps on korkeampi kuin näytön virkistystaajuus. 144hz näytölläkö pelaat? 60hz näytöllä itselläni toimii parhaiten Nvidian Fast sync + pelinsisäinen framecap ~80fps.

Pelin oma vsync tietysti toimii, mutta sen kanssa sain selvää viivettä (tai muuten vain ampumistaidot ja reaktiot tuntuivat kertaheitolla paranevan fast syncin jälkeen) ja jatkuvaa mikrostutterointia 60fps -> 55-58fps. Fast syncilläkin tearingia esiintyi, jos fps oli liian lähellä 60. Vaati myös "käynnistä nvidia control panel, valitse fast sync, sulje control panel, avaa pubg" jotta tuo asetus meni päälle, koska jos control panel oli taustalla vielä auki, niin kuva repeili jatkuvasti, ikään kuin fast sync ei olisi aktivoitunut.

[edit] Olisi toki voinut katsoa speksit ensin. Eli näyttäisi käytössä olevan 165hz näyttö, ja oletettavasti fps (reilusti?) alle virkistystaajuudeen repeilee.
 
Viimeksi muokattu:
G-sync/freesync on tarkoitettu tilanteisiin jossa pelin framerate on alle näytön virkistystaajuuden, ja vsync/fast sync tilanteisiin, jossa fps on korkeampi kuin näytön virkistystaajuus. 144hz näytölläkö pelaat? 60hz näytöllä itselläni toimii parhaiten Nvidian Fast sync + pelinsisäinen framecap ~80fps.

Pelin oma vsync tietysti toimii, mutta sen kanssa sain selvää viivettä (tai muuten vain ampumistaidot ja reaktiot tuntuivat kertaheitolla paranevan fast syncin jälkeen) ja jatkuvaa mikrostutterointia 60fps -> 55-58fps. Fast syncilläkin tearingia esiintyi, jos fps oli liian lähellä 60. Vaati myös "käynnistä nvidia control panel, valitse fast sync, sulje control panel, avaa pubg" jotta tuo asetus meni päälle, koska jos control panel oli taustalla vielä auki, niin kuva repeili jatkuvasti, ikään kuin fast sync ei olisi aktivoitunut.
Tosin pelissä on frameratelimiter niin ei kannata alkaa g-sync näytöllä puljaamaan minkään fastsyncin kanssa.

Ja pelin sisäistä vsynciä ei ikinä pidä käyttää g-syncin kanssa, vaan nvcp:n kautta.
 
Jaaha, siihen taisi loppua loottilaatikoilla tienaaminen. En voi ostaa niitä lisää - enkä mitään muutakaan.

HQcQO29.jpg

Joka kerta kun avaan kaupan, peli yrittää myydä minulle jotain 10 taalan hintaista. En tiedä mitä, koska kuvat eivät lataudu. Cancel-nappula lyö tyhjää ja Confirmkin antaa virheilmoituksen, joten ei ole mitään keinoa sulkea tuota ruutua. Ainoa mikä auttaa on lobbyn resetointi, koska se heittää alkuruutuun, mutta jos avaa kaupan niin tuo lappu aukeaa uudestaan.
 
Ihan validi kysymys, kun arvio oli kello 10. Tulikin toki about 15min slayerin kysymyksen jälkeen.

 
Serverit ihan kuralla 15fps kun normaalisti 100 tuntumassa.

Parempi kai suosiolla asennella ihan uusiksi näin ison patchin tullessa.
 
Viimeksi muokattu:
Serverit ihan kuralla 15fps kun normaalisti 100 tuntumassa.

Parempi kai suosiolla asennella ihan uusiksi näin ison patchin tullessa.

Jos nvidia highlights päällä niin laita pois päältä. Itse nappasin steamin yhteisövirityksenkin pois päältä pelin aikana ja sitten fps pyöri siellä missä normaalistikin.
 
Ei jaksa nykyinen kone pyörittää vikendiä 1440p :(

cpu 100% koko ajan ja tökkii. FPS silti n. 100 mutta tökkii jatkuvasti kun CPU tekee kuolemaa. Tarviiko tämä peli 8 corea?
 
Ei jaksa nykyinen kone pyörittää vikendiä 1440p :(

cpu 100% koko ajan ja tökkii. FPS silti n. 100 mutta tökkii jatkuvasti kun CPU tekee kuolemaa. Tarviiko tämä peli 8 corea?


Kuus corea ainakin ihan ok, mutta kyllä neljäkin pitäisi riittää vaikkakin ehkä hieman nykien.
 
Ei jaksa nykyinen kone pyörittää vikendiä 1440p :(

cpu 100% koko ajan ja tökkii. FPS silti n. 100 mutta tökkii jatkuvasti kun CPU tekee kuolemaa. Tarviiko tämä peli 8 corea?
Tökkimisen syy on talojen ja yksityiskohtien määrä, helpotusta saa kun laskee piirtoetäisyyden minimiin. Ei coret tuohon vaikuta, mutta prossun ja etenkin muistien kellotaajuus vaikuttaa.
 
Tjoo, sama vaivaa ku Sanhokissa, eli satunnaista lagittelua lukitusta 80 -> 77-75. Sanhokissakaan en tiedä onko tuota enää, kun en sitä juuri enää pelaa. Vikendissä juuri ennen maahan saapumista fps käy 40-50, mikä on aika ikävää. Miramar/Erangel ei mitään ongelmia, paitsi satunnaista mikrolagia sadesäässä - en edes ymmärrä miten niin yksinkertainen efekti voi aiheuttaa mitään?

Sairaslomalla ei tänään aamupäivällä löytynyt peliseuraa edes io-techin discordista, joten otin poikkeuksellisesti pari soloa. Mappi vaikuttaa kivalta, mutta tuota asutusta tuntuu olevan liikaa - tuntuu että niitä on ihan sadan metrin välein. Vielä kun jokaisesta pikku-asunnosta tuntuu löytyvän vain micro-uzi, scorpion ja G36C... ja kolmosen armorit.

Ilmeisesti eivät tehneet droppien tasapainolle tai kentälle mitään muutoksia testiserverillä olon aikaan?
 
Jännä juttu taas.. Testi servulla pyöri kun unelma. Nyt livessä tuntuu lagivan taas tasaseen.. Huoh..
 
Hyvältä vaikuttaa uusi kenttä. Pelattavuus nyt vain todella kuralla ja meno erittäin nykivää. Ei pitäisi kalustosta olla kiinni (8700K @ 4.8Ghz)
 
Näytti olevan itselläni ainakin Fullscreen Windowed moodissa peli vaikka asetuksissa luki Fullscreen, käytti toisessa moodissa välillä ja takaisin Fullscreen niin lähti toimimaan. Vaikuttaisikohan tuo ainakin osaltaan sulavuuteen?
 
Näytti olevan itselläni ainakin Fullscreen Windowed moodissa peli vaikka asetuksissa luki Fullscreen, käytti toisessa moodissa välillä ja takaisin Fullscreen niin lähti toimimaan. Vaikuttaisikohan tuo ainakin osaltaan sulavuuteen?

Itsellä ainaki todella paljon. Fullscreen windowed tuo stutteringia, joka käynnistyksen alussa joko alt+enter x 2 tai valikosta fullscreen -> windowed -> fullscreen.
 
Itsellä ainaki todella paljon. Fullscreen windowed tuo stutteringia, joka käynnistyksen alussa joko alt+enter x 2 tai valikosta fullscreen -> windowed -> fullscreen.

Onko teillä peli jossain vaiheessa ollut asetettuna windowed-modeen, vai bugittaako uusi versio nyt vain tuolta osin? Täytyy kikkaa kokeilla.
 
Kovasti tuntuu olevan monilla teknisiä ongelmia tämän uuden päivityksen ja/tai kartan kanssa. Eilen tuli pelailtua neljä matsia uutta kenttää ja mitään ongelmia ei ilmennyt, peli pyöri täysin sulavasti ilman mitään stuttereita tms. (pelistä 155 fps limit päällä kun näyttö 165hz gsync). Rautana 4,8ghz 8600k ja 1080ti.
 
Kovasti tuntuu olevan monilla teknisiä ongelmia tämän uuden päivityksen ja/tai kartan kanssa. Eilen tuli pelailtua neljä matsia uutta kenttää ja mitään ongelmia ei ilmennyt, peli pyöri täysin sulavasti ilman mitään stuttereita tms. (pelistä 155 fps limit päällä kun näyttö 165hz gsync). Rautana 4,8ghz 8600k ja 1080ti.

Katsoppas huviksesi mitkä ovat freimit laskeutuessa varjolla ja siitä seuraavat 2min. Olen melko varma että freimit ei hakkaa 155 limittiä. Elikkäs serverit tässä laahaa ihan sama mikä rauta kyseessä.
 
Kyllähän noita FPS droppeja on ja on aina ollukkin. Tuntu et pääosin pyörii siellä 110-130 mut ajoittain mielestäni nähny jopa 70 lukemia.

Eilen oli kyllä myös ihan hirveetä lagia jossaki ~19 korvilla. Pelin alussa aina loottiminen oli aivan tahmasta mut kyllä se sit pian helpotti.
 
Kyllähän noita FPS droppeja on ja on aina ollukkin. Tuntu et pääosin pyörii siellä 110-130 mut ajoittain mielestäni nähny jopa 70 lukemia.

Eilen oli kyllä myös ihan hirveetä lagia jossaki ~19 korvilla. Pelin alussa aina loottiminen oli aivan tahmasta mut kyllä se sit pian helpotti.

Nimenomaan servereiden suorituskyky heittelee melkoisesti. Välillä ennen huoltokatkoja 40fps normaalin 80fps (kaikki ultralla) sijaan ihan loppupuolellakin roundia.
 
Ai silleen että jopa ostaisin en kyllä tiiä mikä fps olis

Kyl sulla nätisti pyöris kun pelaat ilmeisesti kuitenki 1920x1080 resoluutiolla. Ittellä on myös 1070ti ja 2560x1440 niin pyörii keskimäärin siellä 100 ja vähä yli mut toki en pidä kaikkia graffa asetuksia maksimissa ihan vaan sen takia että kilpailullisuuden takia on helpompi saada muut tapettua näin. :-)
 
Katsoppas huviksesi mitkä ovat freimit laskeutuessa varjolla ja siitä seuraavat 2min. Olen melko varma että freimit ei hakkaa 155 limittiä. Elikkäs serverit tässä laahaa ihan sama mikä rauta kyseessä.
Miten frame rate voisi olla kiinni serveristä?
 
Aika hyvin päästy fps-dropeista eroon viimisen 6kk aikana. Uudessa mapissa tosin "alkulagi" hotspoteissa on tehnyt paluun.

Ainakin itsellä esim. castlessa on framet n. 1/2 normaalista parit ekat minuutit. Grafiikka-asetuksilla tai resolla ei tuntunut olevan merkitystä, joten oletan vian olevan korealaisten servulla/koodissa.
 
Vikendi tuntui toimivan hyvin duossa, mutta squadilla Volnovaan hypätessä kaikki valittivat jatkuvista dropeista -> 50-40fps alueelle, vaikka olimme ainoat sinne hypänneet. Minulla lagi kävi jotenkin kummaksi, koska 40-50fps tökkäsyn aikana jopa discordissa muiden puheääni särisi.

Sanhokkia tuli sitten pelattua, joka toimikin nykyään ihan sulavasti.

Meh. Pitänee odotella pari patchia, jotta pelattavuus paranee? :/
 
Miten frame rate voisi olla kiinni serveristä?

Niin en nyt tuota teknistä puolta ymmärrä juurikaan. Mutta ajatellaa asiaa käänteisesti, miksi client/rauta rajoittaisi freimejä niin rajusti alkupelissä kun +90 pelaajaa jäljellä? Yleensä freimit ovat selvästi alempana alkupelin aikaan. Siis kun menet loppupelissä ihan samalle alueelle kun pelaajia jäljellä 10kpl niin freimit huomattavasti paremmat, tämä mielestäni vaikuttaa serveripuolen ongelmalta.

Kyseessä Vikend mappi siis. Muissa mapeissa alkutahmeus on miedompaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se client varmasti mitään freimejä rajoita, mutta pelin huono koodi lataa ekat pari minsaa jotain resursseja. Voi myös olla niin, ettei tehoilla ole juurikaan merkitystä. Client ei vaan handlaa ekojen minuuttien tehtäviä hyvin.
Onhan tuota alkurundin stutteria monesti korjattu, siis client puolella. Eli optimoidaan miten maassa olevat kamat lataa, jne.
Toisena useamman kertaa nähtynä optimointina sitten kuinka kauas, miten usein, ja kuinka paljon client handlaa muiden pelaajien liikkeitä vaikka ne eivät ole näkyvissä. Tuossa voi periaatteessa olla myös serverillä vaikutuksena, eli sen lähettämä data. Client sitä kuitenkin joutuu käsittelemään.
 
Ei se useamman pelaajan elossa oleminenkaan pitäis client FPS vaikuttaa vaan korkeintaan viiveeseen koska ilmeisesti tick rate paranee mitä vähemmän siellä on pelaajia.
 
Niin, no itse meinasin että kun elossa 90+ niin varmaan kyseessä ekat minuutit. Sillä aikaa PUBG tuntuu muutenkin raksuttavan jotain vielä clientin päässä, joka ei siis liitty pelaajien määrään.

Ja juu, tickrate eli siten viive on taas sidottu suoraan serveriin ja elossa oleviin pelaajiin. PUBG:in koodilla ei palvelimet vaan jaksa puskea korkeampaa tickratea.
 
Ei se client varmasti mitään freimejä rajoita, mutta pelin huono koodi lataa ekat pari minsaa jotain resursseja. Voi myös olla niin, ettei tehoilla ole juurikaan merkitystä. Client ei vaan handlaa ekojen minuuttien tehtäviä hyvin.
Onhan tuota alkurundin stutteria monesti korjattu, siis client puolella. Eli optimoidaan miten maassa olevat kamat lataa, jne.
Toisena useamman kertaa nähtynä optimointina sitten kuinka kauas, miten usein, ja kuinka paljon client handlaa muiden pelaajien liikkeitä vaikka ne eivät ole näkyvissä. Tuossa voi periaatteessa olla myös serverillä vaikutuksena, eli sen lähettämä data. Client sitä kuitenkin joutuu käsittelemään.

Ihan järkeenkäypää tämä. Eikös clientin lähettämä data serverille ole kuitenkin melko vähäistä? Vai tarkoitat ettei client pysty käsittelemään serverilta tulevaa dataa riitävän tehokkaasti (tätä ilmeisesti nettikoodilla tarkoitetaan). Kiitokset selvennyksestä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom