Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.
Saahan kaikenlaisia energiakiviä, enkelihoitoja tai valohoitokuulokkeitakin ostaa - ei se tee niiden myymisestä tai hinnoittelusta yhtään sen vähemmän moraalisesti hyväksyttävämpää. Joskus hahmot sai ihan vaan valikosta valitsemalla mieleisekseen, mutta nyt sitten sama hoidetaan lottotiketeillä ja vitosen skineillä.
PUBG corpilla sen verran dollarit silmissä, että seuraavaksi voi tietysti julkaista Sanhokin sillä betaversiolla josta puuttuu sisätilatekstuurit, ja myydä ne sitten jälkikäteen erikseen. "It's just cosmetic".
Tammikuussa pelaajamäärä peakkas 3,2 miljoonassa, keskimääräinen 1,6 miljoonaa. Nyt vastaavat luvut 2,3 miljoonaa ja 1 miljoona.
Taitavat vähän liian hitaasti puskea parannuksia ja uusia karttoja. Tämä cratehomma on vielä ihan kauheeta roskaa. Olisivat laittaneet vaikka jonkun sotilasranksysteemin tai levelin mukaan jotain unlockeja tms.
En nyt kyllä jaksa uskoa että lukuisilla kartoilla tai millään "parannuksilla" pelaajamäärät oikeasti oltaisiin saatu pidettyä läheskään noissa lukemissa. Melko luonnollista pudotusta kun tämä on viime vuoden syyskuusta porskuttanut yli miljoonan pelaajan pelaajamäärillä. Kyllä siinä väistämättä iskee kyllästyminen peliin yhdellä jos toisella ihan sama mitä sadetansseja devaajat olisivat tehneet. Samalla toki on myös tullut vahvoja kilpailijoita kuten Fortnite. Crateilla nyt ole sinänsä mitään merkitystä mihinkään. Kehitysresursseja ne vievät marginaalisesti. Korkeintaan positiivinen merkitys siinä mielessä että niillä rahoilla jaksetaan puskea lisää sisältöä peliin.
Juuri näin. Samat bugit alusta asti. Lisätään kosmeettisia parannuksia, mutta itse core peli on yhtä sekasin. En ymmärrä miksi tuota rekyyliä yms. pitää kokoajan säätää. Nythän nuo SMG:t kannattaa ennemmin poimia snipun kaveriksi kuin AR.Fortnite taisi tulla viime heinäkuussa.
Monia tuntuu ärsyttävän lukuisten bugien määrä vielä näin kauan pelin ensitulemisen jälkeen. Crate- ym. vähän turhemmat uudistukset sitten koetaan olevan pois "oikeiden" juttujen kehittämisestä.
Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.
Redditissä joskus viime kesänä Blueholen tiedottaja-neiti vastaili tähän samaan jankutukseen, mitä näkee vähän kaikkialla tähän tyyliin: Pelitiimeissä (ainakin heillä) kosmeettisen kaman tekijät tekee sitä hommaa, ja optimoijat tekevät omaa työtänsä pelin koodin parissa. Eli kosmeettisen kaman lisääminen ja suunnittelu ei ole pois pelin optimoinnista, työryhmät on erilaisia täysin.
Ja todennäköisesti esimerkiksi vaatteitä piirtelee taiteellisen taustan omaava kaveri, joka ei pelin lähdekoodin päälle ymmärrä mitään (ellei ole joku multitalentti).
Mutta eikös sieltä myös tule niitä resursseja..?![]()
Näinhän se varmasti onki, mutta olisko mitä jos tuo kosmeetikolle menevä palkka maksettaisiin moottorin koodaajalle? Kyllä noihin kosmeettisiin niitä resursseja menee vaikka kuinka muuta väitettäisiin imho.
Kaikki raha maailmassa ei tarkoita sitä että taitavat koodaajat on saatavilla. En muista sanoiko tuo tiedottaja vai itse Greene että pelin kehitystä hidastaa eniten se, että esimerkiki nettikoodin parantamiseen
ei vain meinaa löytyä riittävän taitavaa sakkia nopeasti. Mikä yllätti minut, luulisi että tämän kokoluokan firmaan olisi pyrkijöitä mutta kyseessä on kai aika spesifejä aloja, ja unreal tietäjiä ei kai ole joka kulmalla
vapaana.
Rahaa heillä on, joten edelleen se kalsareiden ja muun sälän suunnitteli ei asiaan liity. Kuten se tiedottaja sanoikin. Tai no itseasiassa kyseessä on hyvä tulonlähde.
Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.
Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.
Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.
Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.
Edit. Kaikki raha maailmassa todellakin meinaa sitä että taitava koodaaja löytyy. Kyse on vain siitä haluaako siitä kaikesta rahasta antaa hieman pois. Tai näin mie ainaki näkisin. Mutta jos peli kelpaa ilman sitä kallista koodaajaa, niin miksipä vaivautua.
Äänien korjaaminen otti askeleen eteenpäin, tosin eihän siitä voinu mitään kertoa patch noteseissa:
Osa tosin valittaa että äänet olisi nyt mennyt muilta osin jotenkin pieleen, vai onko kyse vain tottumisesta? Kellään täällä vielä omaa kokemusta patchista?
Jos tuntuu että äänet meni pilalle nyt, niin jengi suosittelee kokeilmaan ottaa pois kaikki virtualizationit, eq:t, yms äänien asetuksista. Osahan noita kai aiemmin sääti paremman 3D äänen toivossa.
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
Joo, toi vammanen sivukiikkuammunta millä blokkaa kämmenellä kuulat on jotain aivan annelia... 15 kuulaa p18 ja mitä se oli 9 kuulaa m416.. hohhoi.
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
Sama täällä. Tuo death cam ei vain ole mitenkäänpäin tarkka, sama efekti on kun katselet replayta, esim. jos törmäät autolla johonkin, heität veivisi ja lennät autosta, jokaisella kerralla saatat tipahtaa eri suuntaanOn tää kyllä melkost paskaa, olet puun takana osittan niin kaveri vetää Scarilla jostain 300m päästä vaan osumia, vaikka deadcamin mukaan tähtäin ole siellä päinkään.
Itsellä on äänien kanssa sellainen ongelma, että jotta kuulisin askeleet ym. riittävän hyvin, joudun pitämään volumea sen verran isolla, että tykistön/lentokoneen ylilennon (ja joskus ihan autolla ajamisenkin) ajaksi vedän master volumen mutelle.
Onko kellään hyviä vinkkejä noiden äänien taajuksien säätämiseen? Onko missään tullut vastaan ohjeita, joissa kuvataan, mitkä äänet kuuluvat milläkin taajuudella? Kuulokkeet ovat Logitechin G933 Artemis Spectrumit.
Onko erillisestä äänikortista mitään apua?
E: Aiemminkin tätä tutkinut, mutta nyt massiivisen kuuklettelun jälkeen löytyi. Elikkäs pitänee alkaa säätämään Voicemeeter Bananan ja VBcablen kanssa. Tulee muuten ennen pitkää kuuroksi tämän pelin kanssa.
Alla pari videota, jossa ohjeita.
Joo saman huomannu ite, että aika saakelin lujalla tulee ääni pidettyä kuullakseen askeleet ja muut hiljasemmat äänet. Joku napakka kompressori tai jopa ehkä limitteri vois olla paikallaan. Yleensä kyllä väännän vaan ääniä hiljemmälle ja en välitä jos ei kuule kaikkia sipsutteluja... Muutenkaa puolia äänistä kuule ko voicessa niin kova höpöttely menossa![]()
Itellä joku kusi äänet jos käyttää skypeä samaan aikaan (joo joo, ollaan antiikkisia ja käytetään skypeä), vissiin skype hiljentää peliäänet. Eli jos pn puhelu päällä samaan aikaan kuin pubg, pelin äänet menee n. 50% hiljasemmalle. Muistelen että joskus vuosia sitten oli sama ongelma ja jotain skypen asetuksia runkkaamalla lähti pois, nyt en äkkiä löytänyt. Tietäskö joku täällä?
Itellä joku kusi äänet jos käyttää skypeä samaan aikaan (joo joo, ollaan antiikkisia ja käytetään skypeä), vissiin skype hiljentää peliäänet. Eli jos pn puhelu päällä samaan aikaan kuin pubg, pelin äänet menee n. 50% hiljasemmalle. Muistelen että joskus vuosia sitten oli sama ongelma ja jotain skypen asetuksia runkkaamalla lähti pois, nyt en äkkiä löytänyt. Tietäskö joku täällä?
Ihanko tosissaan meinasitte että tykistökeskityksessä pitäs olla sama volume kun jossain nurmikolla sipsuttelussa...? Sitä kutsutaan äänen dynamiikaksi ja sitä pitääkin olla tai muuten kaikki kuulostaa...noh, paskalta.
Ainakin windowsissa tray:sta saa auki volume mixerin, missä näkee sovelluskohtaiset äänenvoimakkuudet. Skype säätää sieltä oletuksena muistaakseni 50% muut ohjelmat, kun puhelu on käynnissä. Sieltä voi nostaa volumet takaisin 100%
En muista löytyikö jostain skypen asetuksista kohta, jolla tuon toiminnallisuuden saisi pois päältä. Niiden asetusten selailu on yleensä aika tervanjuontia...
Ihanko tosissaan meinasitte että tykistökeskityksessä pitäs olla sama volume kun jossain nurmikolla sipsuttelussa...? Sitä kutsutaan äänen dynamiikaksi ja sitä pitääkin olla tai muuten kaikki kuulostaa...noh, paskalta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.