- Liittynyt
- 11.04.2017
- Viestejä
- 193
Äänien korjaaminen otti askeleen eteenpäin, tosin eihän siitä voinu mitään kertoa patch noteseissa:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Äänien korjaaminen otti askeleen eteenpäin, tosin eihän siitä voinu mitään kertoa patch noteseissa:

Osa tosin valittaa että äänet olisi nyt mennyt muilta osin jotenkin pieleen, vai onko kyse vain tottumisesta? Kellään täällä vielä omaa kokemusta patchista?
Jos tuntuu että äänet meni pilalle nyt, niin jengi suosittelee kokeilmaan ottaa pois kaikki virtualizationit, eq:t, yms äänien asetuksista. Osahan noita kai aiemmin sääti paremman 3D äänen toivossa.
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
Joo, toi vammanen sivukiikkuammunta millä blokkaa kämmenellä kuulat on jotain aivan annelia... 15 kuulaa p18 ja mitä se oli 9 kuulaa m416.. hohhoi.

Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
Sama täällä. Tuo death cam ei vain ole mitenkäänpäin tarkka, sama efekti on kun katselet replayta, esim. jos törmäät autolla johonkin, heität veivisi ja lennät autosta, jokaisella kerralla saatat tipahtaa eri suuntaanOn tää kyllä melkost paskaa, olet puun takana osittan niin kaveri vetää Scarilla jostain 300m päästä vaan osumia, vaikka deadcamin mukaan tähtäin ole siellä päinkään.
Itsellä on äänien kanssa sellainen ongelma, että jotta kuulisin askeleet ym. riittävän hyvin, joudun pitämään volumea sen verran isolla, että tykistön/lentokoneen ylilennon (ja joskus ihan autolla ajamisenkin) ajaksi vedän master volumen mutelle.
Onko kellään hyviä vinkkejä noiden äänien taajuksien säätämiseen? Onko missään tullut vastaan ohjeita, joissa kuvataan, mitkä äänet kuuluvat milläkin taajuudella? Kuulokkeet ovat Logitechin G933 Artemis Spectrumit.
Onko erillisestä äänikortista mitään apua?
E: Aiemminkin tätä tutkinut, mutta nyt massiivisen kuuklettelun jälkeen löytyi. Elikkäs pitänee alkaa säätämään Voicemeeter Bananan ja VBcablen kanssa. Tulee muuten ennen pitkää kuuroksi tämän pelin kanssa.
Alla pari videota, jossa ohjeita.
Joo saman huomannu ite, että aika saakelin lujalla tulee ääni pidettyä kuullakseen askeleet ja muut hiljasemmat äänet. Joku napakka kompressori tai jopa ehkä limitteri vois olla paikallaan. Yleensä kyllä väännän vaan ääniä hiljemmälle ja en välitä jos ei kuule kaikkia sipsutteluja... Muutenkaa puolia äänistä kuule ko voicessa niin kova höpöttely menossa![]()
Itellä joku kusi äänet jos käyttää skypeä samaan aikaan (joo joo, ollaan antiikkisia ja käytetään skypeä), vissiin skype hiljentää peliäänet. Eli jos pn puhelu päällä samaan aikaan kuin pubg, pelin äänet menee n. 50% hiljasemmalle. Muistelen että joskus vuosia sitten oli sama ongelma ja jotain skypen asetuksia runkkaamalla lähti pois, nyt en äkkiä löytänyt. Tietäskö joku täällä?
Itellä joku kusi äänet jos käyttää skypeä samaan aikaan (joo joo, ollaan antiikkisia ja käytetään skypeä), vissiin skype hiljentää peliäänet. Eli jos pn puhelu päällä samaan aikaan kuin pubg, pelin äänet menee n. 50% hiljasemmalle. Muistelen että joskus vuosia sitten oli sama ongelma ja jotain skypen asetuksia runkkaamalla lähti pois, nyt en äkkiä löytänyt. Tietäskö joku täällä?

Ihanko tosissaan meinasitte että tykistökeskityksessä pitäs olla sama volume kun jossain nurmikolla sipsuttelussa...? Sitä kutsutaan äänen dynamiikaksi ja sitä pitääkin olla tai muuten kaikki kuulostaa...noh, paskalta.
Ainakin windowsissa tray:sta saa auki volume mixerin, missä näkee sovelluskohtaiset äänenvoimakkuudet. Skype säätää sieltä oletuksena muistaakseni 50% muut ohjelmat, kun puhelu on käynnissä. Sieltä voi nostaa volumet takaisin 100%
En muista löytyikö jostain skypen asetuksista kohta, jolla tuon toiminnallisuuden saisi pois päältä. Niiden asetusten selailu on yleensä aika tervanjuontia...
Ihanko tosissaan meinasitte että tykistökeskityksessä pitäs olla sama volume kun jossain nurmikolla sipsuttelussa...? Sitä kutsutaan äänen dynamiikaksi ja sitä pitääkin olla tai muuten kaikki kuulostaa...noh, paskalta.
Juu siinäpä se onkin, ei varmasti ole tarkoitus kuulla niitä niin lujaa, mutta harvassa pelissä niistä hiljaisimmista äänistä on niin paljon hyötyä kuin tässä..Ehkä se tarkoittaa sitten sitä, että askeleiden ei kuuluisi kuulua niin kovaa. Kaikissa peleissä räjähtää pää, jos säätää äänet hiljaisimman äänen mukaan.
Ehkä se tarkoittaa sitten sitä, että askeleiden ei kuuluisi kuulua niin kovaa. Kaikissa peleissä räjähtää pää, jos säätää äänet hiljaisimman äänen mukaan.
Juu siinäpä se onkin, ei varmasti ole tarkoitus kuulla niitä niin lujaa, mutta harvassa pelissä niistä hiljaisimmista äänistä on niin paljon hyötyä kuin tässä..
Eihän tuo liity mitenkään siihen miten kovaa niiden kuuluisi kuulua. Kyllä minä tiedän itsekin, kuinka hyödyllisiä nuo ovat. Mutta sama hommahan tuo on kaikille. Ne kiväärit, räjähdykset ja askeleet ovat samassa suhteessa kaikille. Jos asetat äänet niin, että kuulet jonkun ruohikossa kävelynkin ihan selkeästi niin tottakai korvat räjähtävät aseista ja räjähdyksistä.
Eihän tuo liity mitenkään siihen miten kovaa niiden kuuluisi kuulua. Kyllä minä tiedän itsekin, kuinka hyödyllisiä nuo ovat. Mutta sama hommahan tuo on kaikille. Ne kiväärit, räjähdykset ja askeleet ovat samassa suhteessa kaikille. Jos asetat äänet niin, että kuulet jonkun ruohikossa kävelynkin ihan selkeästi niin tottakai korvat räjähtävät aseista ja räjähdyksistä.
Tuollainen äänten kikkailu niin, että kaikki askeleet kuuluvat todella selkeästi antaa suuren edun. Tuollaisen erillisen ohjelmiston (@Cumbo) kanssa jo epäreilun. Jos devit haluaisivat, että nuo askeleet kuuluisivat nykyistä vakiota selkeämmin niin eiköhän pelin äänitasot olisi suhteutettu toisiinsa eri tavalla.
No mielipiteitä on monia, itse taas alusta asti tykännyt pelin äänimaailmasta juuri sen takia kun kerrankin laukausäänissä on kunnolla dynamiikkaa, eikä mitään munatonta röpötystä.
Jouduin jättää squadipelin kesken kun alko vauva huutamaan, jätin ukon zonen sisään puskaan makaamaan. Enhän mä kerenny takas peliin kun zone oli imassu hengen pois. Nyt en pääse enää pelaamaan, seuraako tuosta siis joku banni vai onko joku muu vialla, osaisko joku fiksumpi kertoa?
Jouduin jättää squadipelin kesken kun alko vauva huutamaan, jätin ukon zonen sisään puskaan makaamaan. Enhän mä kerenny takas peliin kun zone oli imassu hengen pois. Nyt en pääse enää pelaamaan, seuraako tuosta siis joku banni vai onko joku muu vialla, osaisko joku fiksumpi kertoa?

No ei se ainoa vaihtoehtokaan ole Death Magnetic. Pelissä voisi ääripäiden väliä kaventaa rutkastikin ilman, että se muna häviää. Onhan se tietenkin realistista, että joutuu pelaamaan tulpat korvissa, mutta ei se kyllä millään tasolla hyvää suunnittelua ole.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.