Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Miramarissa noita on useammin hylättyinä, koska porukka ei ole niin aktiivisesti niiden perässä - autoilla kun on usein ihan liian vaikea päästä nopeasti paikalle, ellei lentokone lennä ihan läheltä. Vaikka Miramarista pidän tasona muuten huomattavasti enemmän, niin tavallaan hieman harmi, että tuo pinta-ala ja möykkyinen maasto tekee package-huntista aikalailla toivotonta.

Erangelissa en ole huomannut hylättyjä laatikoita ainakaan duossa/squadissa, aina vähintään yhden tai kahden tiimin strategia on pelin alussa ottaa nopeasti auto alle, ajaa alueelle ja jonnekin kukkulalle väijymään konetta.

Sikäli kyllä tietysti vähän hassua, että se mitä yleensä noista haluaa on se lvl 3 kypärä + armor ja joku hyvä kiikarikivääri. Ghillie suit on myös kiva, etenkin jos tasona on Erangel - Miramarissa vaikka se onkin heinäpuska, voisi mieluummin olla puku joka muistuttaa enemmän kiveä. Groza ja Aug nyt ovat samaa tasoa kun sut helposti saatavat SCAR-L ja M416. Aika paljon ainakin itse noukin laatikoita yhä, tuntuu että nykyään melkein automaattisesti jo yhdestä laatikosta tulee Lvl 3 kypärä + Armor + reppu + joku ase.

Juu omalla tiimillä nykyään juurikin tämä taktiikkana erangelissa, mahdollisimman keskelle aluetta taloille jossa monta ajoneuvospawnia vierekkäin. Siitä sitten nopea loot pari taloa ja ensimmäiselle dropille. Usein loppuvaiheessa 2-3 tiimistä alkaa olemaan lelut jo siinä kunnossa että kelpaa jo haastaa.
 
Tuo lvl3 kypärähän on nykyään jokaisessa laatikossa ihan asetettuna, mutta tuo lvl3 armor ei minusta pitäis olla, ja silti se on joka dropista löytyny mullaki mitä olen noita käyny tuon päivityksen jälkeen.

kyllä nuo lvl 3 kamat on kokonaisuudessaan kaikissa laatikoissa tuon viime päivityksen jälkeen. Ihan hyvä päivitys omasta mielestäni, tuntuu enemmän hyödylliseltä noita laatikoita jahdata kun tietää että sieltä sen lvl 3 kypärän saa. Huomattavasti mukavampi alkaa haastamaan kun tietää että varaa ottaa päähänkin osumaa eikä tipu ensimmäiseen kutiin.
 
Taistelin pitkään tuon jatkuvan lagin kanssa ja tuli otettua aika paljon turpaan sen takia. Uutta konettakin ehdin jo laittaa ostoskoriin asti, mutta en onneksi ehtinyt laittaa Kärkkäiselle tilausta. Kävi loppujen lopuksi tosiaan ilmi, että lagin aiheutti hiiri. Kun vaihdoin takaisin G5:een, niin lagi hävisi saman tien. Kävi ilmi, että tuo hiiri on todella herkkä sille asetuksista valitulle alustatyypille. Kalibroin omalle hiirimatolleni sen ja nyt tämäkin hiiri toimii.

Positiivista tässä on se, että tuli samalla opeteltua kellottamaan prossu, muistit ja näytönohjain. Negatiivista, että tähänhän meni kauheasti aikaa ja hermoja. K/d ratiotkin vähän eri luokkaa nykyään ja 1v1 vien jo huomattavasti enemmän kuin ennen. Älyötön vaikutus ollut tuolla pätkimisellä.

Nyt siis peli ei pätki minulla ollenkaan ja kellotusten jälkeen fps pyöriin välillä 100-150 aiemmat 60-105 sijaan. Nyt vain uutta näyttö tilaukseen, jolla saadaan korkeampi fps käyttöön.
 
Kävi loppujen lopuksi tosiaan ilmi, että lagin aiheutti hiiri. Kun vaihdoin takaisin G5:een, niin lagi hävisi saman tien. Kävi ilmi, että tuo hiiri on todella herkkä sille asetuksista valitulle alustatyypille. Kalibroin omalle hiirimatolleni sen ja nyt tämäkin hiiri toimii.
Joskus 20 vuotta sitten Diablo 2:n aikoihin ennen Muropakettia mulla jäätyili kone aivan raivona. En oikein tiennyt mitä tehdä, ja parin viikon kuluttua hajosi hiiri. Ongelmat katosivat samantien.

Lueskelin puolisen vuotta sitten jostain (en ole testannut itse) että hiiren liian suuri päivitystaajuus rasittaisi turhaan parempaakin prosessoria, ja onhan sellainen megahertsin päivitystaajuus aivan liian iso ja turha.
 
Joskus 20 vuotta sitten Diablo 2:n aikoihin ennen Muropakettia mulla jäätyili kone aivan raivona. En oikein tiennyt mitä tehdä, ja parin viikon kuluttua hajosi hiiri. Ongelmat katosivat samantien.

Lueskelin puolisen vuotta sitten jostain (en ole testannut itse) että hiiren liian suuri päivitystaajuus rasittaisi turhaan parempaakin prosessoria, ja onhan sellainen megahertsin päivitystaajuus aivan liian iso ja turha.

Ei ollut tuosta päivitystaajuudesta kiinni, kun sitäkin yritin aikanaan säätää. Oli oletusalusta asetuksissa ja kun testasin esim. "kangasalustaa", niin hiiri ei liikkunut juuri minnekään. Oma matto siis Steelseriesin 5L. Tein kalibroinnin omalle alustalle (ääretön-merkkiä hiirellä vasen nappi pohjassa tiettyä nopeutta) ja nyt tuntuu toimivan virheettömästä. Enpä tiennyt, että voi olla noin tarkkaa uusien hiirien kanssa.
 
Ei ollut tuosta päivitystaajuudesta kiinni, kun sitäkin yritin aikanaan säätää. Oli oletusalusta asetuksissa ja kun testasin esim. "kangasalustaa", niin hiiri ei liikkunut juuri minnekään. Oma matto siis Steelseriesin 5L. Tein kalibroinnin omalle alustalle (ääretön-merkkiä hiirellä vasen nappi pohjassa tiettyä nopeutta) ja nyt tuntuu toimivan virheettömästä. Enpä tiennyt, että voi olla noin tarkkaa uusien hiirien kanssa.
Mielenkiinnosta voi kokeilla täysin eri USB porttia. Etenkin vaihtaa 2.0 > 3.0 tai vice versa.
Eri ohjaimet niillä oletettavasti.
Mulla ollut aikoinaan todella hämäriä USB ongelmia, ja on välillä edelleen. Toi X79 emo mulla on jotenkin tosi surkea noiden osalta. Meni pitkään ajurien kanssa pelleillessä kunnes löyty etäisesti stabiilit.
 
No se ostaa joka haluaa. Hulluja ne nekin on jotka tonneja siitä betasetistä maksaa, vaan ne piirtää kellä on liitua jne.
 
No se ostaa joka haluaa.

Saahan kaikenlaisia energiakiviä, enkelihoitoja tai valohoitokuulokkeitakin ostaa - ei se tee niiden myymisestä tai hinnoittelusta yhtään sen vähemmän moraalisesti hyväksyttävämpää. Joskus hahmot sai ihan vaan valikosta valitsemalla mieleisekseen, mutta nyt sitten sama hoidetaan lottotiketeillä ja vitosen skineillä.

PUBG corpilla sen verran dollarit silmissä, että seuraavaksi voi tietysti julkaista Sanhokin sillä betaversiolla josta puuttuu sisätilatekstuurit, ja myydä ne sitten jälkikäteen erikseen. "It's just cosmetic".
 
Kosmeettisista puheenollen, tämä peli on kyllä sen suhteen täysin hukattu arpa. Tai ei ole, riippuu kenen kannalta katsoo. Tietty kun firma takoo helppoa rahaa tekemällä naurettavan yksinkertaisia skinejä, niin tietty kannattaa jatkaa. Itseäni lähinnä harmittaa, kun tälläinen peli voisi ottaa taiteellisen vapauden käytännössä kokonaan vaatetuksen ja asenahkojen suhteen. Sensijaan tyylisuunta on aivan älyttömän geneerinen ja suorastaan mitäänsanomaton.
 
Kosmeettisista puheenollen, tämä peli on kyllä sen suhteen täysin hukattu arpa. Tai ei ole, riippuu kenen kannalta katsoo. Tietty kun firma takoo helppoa rahaa tekemällä naurettavan yksinkertaisia skinejä, niin tietty kannattaa jatkaa. Itseäni lähinnä harmittaa, kun tälläinen peli voisi ottaa taiteellisen vapauden käytännössä kokonaan vaatetuksen ja asenahkojen suhteen. Sensijaan tyylisuunta on aivan älyttömän geneerinen ja suorastaan mitäänsanomaton.
Jos vertaa vaikka rustin skineihin ni joo. On kyllä melko ankeeta. :D
 
Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.
 
Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.

Älä ny kärtyä tyhjää, kohta tullee taas uus avaimella avattava crate, woohoo!

edit: On kyllä jääny pelit vähhiin viimeaikoina. Joku 700 tuntia pelikellossa, mutta nyt alkaa väsyä näihin pikkubugeihin. Kaveriporukka käytännössä lopettanu koko pelin pellaamisen, ite olen aika pitkämielinen vissiin. Paras peli pitkään aikaan omissa laskuissa, mutta kyllä nuo epäkohdat jossain vaiheessa vie voiton. :(
 
Tammikuussa pelaajamäärä peakkas 3,2 miljoonassa, keskimääräinen 1,6 miljoonaa. Nyt vastaavat luvut 2,3 miljoonaa ja 1 miljoona.

Taitavat vähän liian hitaasti puskea parannuksia ja uusia karttoja. Tämä cratehomma on vielä ihan kauheeta roskaa. Olisivat laittaneet vaikka jonkun sotilasranksysteemin tai levelin mukaan jotain unlockeja tms.
 
Saahan kaikenlaisia energiakiviä, enkelihoitoja tai valohoitokuulokkeitakin ostaa - ei se tee niiden myymisestä tai hinnoittelusta yhtään sen vähemmän moraalisesti hyväksyttävämpää. Joskus hahmot sai ihan vaan valikosta valitsemalla mieleisekseen, mutta nyt sitten sama hoidetaan lottotiketeillä ja vitosen skineillä.

PUBG corpilla sen verran dollarit silmissä, että seuraavaksi voi tietysti julkaista Sanhokin sillä betaversiolla josta puuttuu sisätilatekstuurit, ja myydä ne sitten jälkikäteen erikseen. "It's just cosmetic".

Joo, onhan se sama asia myydä ihmisille "terveysvaikutuksia" ja kupata rahat kuin myydä peliin vitosen skinejä, joilla ei tee mitään. Enemmän mua vituttas jos myytäisiin jotain ei kosmeettista tavaraa pay to win tyyliin.

Tee niinkuin minä, älä osta niitä. Jos jengi ei niitä ostaisi, ei niitä rahalla kaupattaisi. Hinnat on ilmeisesti kohillaan jos kerran kannattaa myydä ja joku ostaa.
 
Tammikuussa pelaajamäärä peakkas 3,2 miljoonassa, keskimääräinen 1,6 miljoonaa. Nyt vastaavat luvut 2,3 miljoonaa ja 1 miljoona.

Taitavat vähän liian hitaasti puskea parannuksia ja uusia karttoja. Tämä cratehomma on vielä ihan kauheeta roskaa. Olisivat laittaneet vaikka jonkun sotilasranksysteemin tai levelin mukaan jotain unlockeja tms.

En nyt kyllä jaksa uskoa että lukuisilla kartoilla tai millään "parannuksilla" pelaajamäärät oikeasti oltaisiin saatu pidettyä läheskään noissa lukemissa. Melko luonnollista pudotusta kun tämä on viime vuoden syyskuusta porskuttanut yli miljoonan pelaajan pelaajamäärillä. Kyllä siinä väistämättä iskee kyllästyminen peliin yhdellä jos toisella ihan sama mitä sadetansseja devaajat olisivat tehneet. Samalla toki on myös tullut vahvoja kilpailijoita kuten Fortnite. Crateilla nyt ole sinänsä mitään merkitystä mihinkään. Kehitysresursseja ne vievät marginaalisesti. Korkeintaan positiivinen merkitys siinä mielessä että niillä rahoilla jaksetaan puskea lisää sisältöä peliin.
 
Vaikka nuo rahalla ostettavat kosmeettiset jutut saattavat ärsyttää, niin Bluehole on ollut erittäin antelias kun antaa pelaajien myydä toisilleen luuttilaatikoita. Nykyinen systeemi että jotkut laatikot vaativat maksullisen avaimen ei haittaa, lähes kaikki muut firmat Blizzardista Supercelliin eivät anna edes mahdollisuutta pelaajien väliseen kauppaan. 50€ on tullut oikeaa rahaa pelkästään avaamattomia laatikoita myymällä, eli kyseessä ei ole edes hyvä tuuri että olisin saanut arvokkaan tavaran.

Saa nähdä koska mielenkiinto PUBG:ia kohtaan hiippuu, vielä ei ole ollut merkkejä ilmassa ja io-techin discordissa porukan taso nousee kokoajan ja hauskaa seuraa löytyy melkeinpä koska vain.
 
outonaapurilta asiaa, ei mullakaan nuo cratet haittaa, niiläpä olen itekki tämän pelin (ja pari muutaki) maksanu. Siis niin kauan ko ei kilpailullista etua saa. Ja väittäväthän nuo ettei tuon suunnan kehittäminen ole ite pelin kehittämiseltä poissa, mutta siihen kyllä tuumaan että paskapuhetta. Tai sitte noilla ei vain kiinnosta ko rahaa tulee muutenki.
 
En nyt kyllä jaksa uskoa että lukuisilla kartoilla tai millään "parannuksilla" pelaajamäärät oikeasti oltaisiin saatu pidettyä läheskään noissa lukemissa. Melko luonnollista pudotusta kun tämä on viime vuoden syyskuusta porskuttanut yli miljoonan pelaajan pelaajamäärillä. Kyllä siinä väistämättä iskee kyllästyminen peliin yhdellä jos toisella ihan sama mitä sadetansseja devaajat olisivat tehneet. Samalla toki on myös tullut vahvoja kilpailijoita kuten Fortnite. Crateilla nyt ole sinänsä mitään merkitystä mihinkään. Kehitysresursseja ne vievät marginaalisesti. Korkeintaan positiivinen merkitys siinä mielessä että niillä rahoilla jaksetaan puskea lisää sisältöä peliin.

Fortnite taisi tulla viime heinäkuussa.

Monia tuntuu ärsyttävän lukuisten bugien määrä vielä näin kauan pelin ensitulemisen jälkeen. Crate- ym. vähän turhemmat uudistukset sitten koetaan olevan pois "oikeiden" juttujen kehittämisestä.
 
Fortnite taisi tulla viime heinäkuussa.

Monia tuntuu ärsyttävän lukuisten bugien määrä vielä näin kauan pelin ensitulemisen jälkeen. Crate- ym. vähän turhemmat uudistukset sitten koetaan olevan pois "oikeiden" juttujen kehittämisestä.
Juuri näin. Samat bugit alusta asti. Lisätään kosmeettisia parannuksia, mutta itse core peli on yhtä sekasin. En ymmärrä miksi tuota rekyyliä yms. pitää kokoajan säätää. Nythän nuo SMG:t kannattaa ennemmin poimia snipun kaveriksi kuin AR.

Jostain syystä tuntuu nykyään menevän tosi helposti läpi nuo kuulat. Ammut paikallaan olevaa vihollista keskiruumiiseen ja kuula menee ilmeisesti läpi kun ei näy verta. Ja miksi ammun keskiruumiiseen, siksi kun tässä paskassa menee nuo kuulat läpi...

Edit:
Tässä hyvä esimerkki patchien laadusta. M16A4 buffi onkin nerffi.
 
Viimeksi muokattu:
Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.

Redditissä joskus viime kesänä Blueholen tiedottaja-neiti vastaili tähän samaan jankutukseen, mitä näkee vähän kaikkialla tähän tyyliin: Pelitiimeissä (ainakin heillä) kosmeettisen kaman tekijät tekee sitä hommaa, ja optimoijat tekevät omaa työtänsä pelin koodin parissa. Eli kosmeettisen kaman lisääminen ja suunnittelu ei ole pois pelin optimoinnista, työryhmät on erilaisia täysin.

Ja todennäköisesti esimerkiksi vaatteitä piirtelee taiteellisen taustan omaava kaveri, joka ei pelin lähdekoodin päälle ymmärrä mitään (ellei ole joku multitalentti).
 
Redditissä joskus viime kesänä Blueholen tiedottaja-neiti vastaili tähän samaan jankutukseen, mitä näkee vähän kaikkialla tähän tyyliin: Pelitiimeissä (ainakin heillä) kosmeettisen kaman tekijät tekee sitä hommaa, ja optimoijat tekevät omaa työtänsä pelin koodin parissa. Eli kosmeettisen kaman lisääminen ja suunnittelu ei ole pois pelin optimoinnista, työryhmät on erilaisia täysin.

Ja todennäköisesti esimerkiksi vaatteitä piirtelee taiteellisen taustan omaava kaveri, joka ei pelin lähdekoodin päälle ymmärrä mitään (ellei ole joku multitalentti).

Näinhän se varmasti onki, mutta olisko mitä jos tuo kosmeetikolle menevä palkka maksettaisiin moottorin koodaajalle? Kyllä noihin kosmeettisiin niitä resursseja menee vaikka kuinka muuta väitettäisiin imho.
 
Mutta eikös sieltä myös tule niitä resursseja..? :tdown:

Kyllä, ja siksi tuosta rahanahneudesta tuossa aiemmin itkinkin. Pelaajana kuitenki mielummin näkis kehitystä tuossa varsinaisessa teknisessä kehityksessäki. Peli joka on myyny tuollaisia määriä ei pitäis kyllä työvoiman puutteeseen kaatua, halusta se on kiinni noilla tuloilla, mutta tärkeämpää on kehittää noita crateja niin pelaajat sitte kiittää poistumalla.

edit: On vain aika helvetin sääli että pitkästä aikaa nettipeli josta on saanu ns. kicksejä, ja vahvasti näyttää että avaimien myynti ajaa pelinkehityksen edelle. Toki voin olla tuhannen väärässäki, mutta ei tuo bugien korjaus mitään huippuvauhdikasta kyllä ole ollu. Ehkä se nähdään sitte niin että pelistä on ne kopiot myyty mitä myyään, vittuako sitä ennään kehittään, koitamma joku jatkuva rahasampo tästä vääntää. Eihän sekään väärin sinänsä ole, omapahan on tekeleensä, vitahuttaa vain näin pelaajana tämmönen linja.
 
Viimeksi muokattu:
Näinhän se varmasti onki, mutta olisko mitä jos tuo kosmeetikolle menevä palkka maksettaisiin moottorin koodaajalle? Kyllä noihin kosmeettisiin niitä resursseja menee vaikka kuinka muuta väitettäisiin imho.

Kaikki raha maailmassa ei tarkoita sitä että taitavat koodaajat on saatavilla. En muista sanoiko tuo tiedottaja vai itse Greene että pelin kehitystä hidastaa eniten se, että esimerkiki nettikoodin parantamiseen
ei vain meinaa löytyä riittävän taitavaa sakkia nopeasti. Mikä yllätti minut, luulisi että tämän kokoluokan firmaan olisi pyrkijöitä mutta kyseessä on kai aika spesifejä aloja, ja unreal tietäjiä ei kai ole joka kulmalla
vapaana.

Rahaa heillä on, joten edelleen se kalsareiden ja muun sälän suunnitteli ei asiaan liity. Kuten se tiedottaja sanoikin. Tai no itseasiassa kyseessä on hyvä tulonlähde.

Itse olen pelannut tätä betasta saakka, ja onhan tämä melkoisesti parantunut siitä, etenkin fps:n suhteen. Mutta tosiaan esimerkiksi BF1:sen sulavuuteen on hurja matka. Pubg 100fps sulavuus vs BF1 60fps, ja silti Bf1 näyttää ja tuntuu niin pajon paremmalta. Ero moottreissa toki mutta jos suoraan sulavuutta vertaa...onhan Pubg aivan valtavasti jäljessä. En suoraan sanoen usko että perusta, millä Pubg on rakennettu, tulee tarjoamaan tulevaisuudessaan mitään parhaimpien AAA-pelien tasoa edellä mainitussa asiassa- Mutta toivottavasti paranee kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki raha maailmassa ei tarkoita sitä että taitavat koodaajat on saatavilla. En muista sanoiko tuo tiedottaja vai itse Greene että pelin kehitystä hidastaa eniten se, että esimerkiki nettikoodin parantamiseen
ei vain meinaa löytyä riittävän taitavaa sakkia nopeasti. Mikä yllätti minut, luulisi että tämän kokoluokan firmaan olisi pyrkijöitä mutta kyseessä on kai aika spesifejä aloja, ja unreal tietäjiä ei kai ole joka kulmalla
vapaana.

Rahaa heillä on, joten edelleen se kalsareiden ja muun sälän suunnitteli ei asiaan liity. Kuten se tiedottaja sanoikin. Tai no itseasiassa kyseessä on hyvä tulonlähde.

Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.

Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.

Edit. Kaikki raha maailmassa todellakin meinaa sitä että taitava koodaaja löytyy. Kyse on vain siitä haluaako siitä kaikesta rahasta antaa hieman pois. Tai näin mie ainaki näkisin. Mutta jos peli kelpaa ilman sitä kallista koodaajaa, niin miksipä vaivautua.
 
Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.

Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.

Joo en itsekään tiedä Unrealin kehittäjien lukumääristä ynm. Ja toki nämä miun lainaukset on jo yli puoli vuotta vanhoista haastatteluista/redditistä joten firma kasvanut paljon siitäkin.
Kuten äsken mainitsin, minulla on sellainen käsitys (ja mitä juttuja lukenut) että se miten Pubg on rakennettu, ei vain taivu helposti sulavaan kokemukseen. Eli kyseessä on jo alunperin haasteellinen paketti.

Asiaan viittaa sekin, että edes xbox-käännökseen palkattu Microsoftin väki ei saanut Pubgin konsoliversiosta aikaan kuin hädintuskin 30fps:ää rumasti nylkyttävän kokemuksen.
Sama porukka väänsi Gears Of Warsista (joka myös Unreal-moottorilla) kehutun pc-käännöksen, mutta Pubgin kääntäminen konsolille ei helppoa ollutkaan... ja Bluehole ulkoisti koko homman Microsoftille.

En tosin tiedä kuinka konsolit tällä hetkellä peliä pyörittää, onko parannuksia tehty pelikokemukseen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TKR
Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.

Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.

Edit. Kaikki raha maailmassa todellakin meinaa sitä että taitava koodaaja löytyy. Kyse on vain siitä haluaako siitä kaikesta rahasta antaa hieman pois. Tai näin mie ainaki näkisin. Mutta jos peli kelpaa ilman sitä kallista koodaajaa, niin miksipä vaivautua.

Ei niitä ongelmia todellisuudessa kuitenkaan puhtaasti rahalla ratkaista. Rahalla saadaan kyllä resursseja ja jatkuvuutta jolla voidaan kehittää peliä pitkällä tähtäimellä mutta ei sieltä nyt kukaan saa millään tuntiliksalla jotain koodarijeesusta joka korjaa pelin kaikki ongelmat. Useimmiten sillä että palkataan lisää väkeä on etenemisen kannalta lyhyellä tähtäimellä enemmänkin hidastava vaikutus kun byrokratia, perehdytys ja muut seikat syövät enemmän kehitysaikaa. Juurisyynä voi olla ihan vaan se että tässä käytetään Unrealia graafisesti ja sisällöllisesti realistiseen räiskintämoninpeliin 100 pelaajalla, johon se nyt ei vaan ihan parhaalla mahdollisella tavalla sovellu eikä ole mitenkään realistista että PUBG lähtisi räjäyttämään koko pelimoottoria uusiksi (joka ei edes ole heidän omistama) tai sitten ollaan syvemmissä vesissä ja parin vuoden muutosprosessissa kuten joku DayZ.
 
Itelle taas pubg tuntuu vahvalta eteenpäinmenolta, kun edelliset pelit on ollu erilaiset arma-modit (mm. Dayz ja Dayzero) joiden sulavuus ja pelattavuus oli luokkaa tiiliskivi :lol:7

Jääny itellä nuo bäfät ynnä muut pelaamatta kokonaan.

Tämä ei toki tarkoita että kehuisin pubgia hyväksi pelattavuudeltaan tai nettikoodia jotenkin hyväksi jne.

Edit: No lievennetään sen verran että dayzero oli (ja vissiin vieläkin jotain eloa on?) Ihan pelattavassa kunnossa, vaati toki että tiesi erilaiset bugit jne. ja osasi elää niiden kanssa. Ainakin jos dayz sa:han vertaa jota erehdyin pari kk sitten kokeilemaan.
 
TDM moodi on taas tulilla, katsotaan meneekö tällä kertaa siitä servut solmuun. 5-man squads, random crate aseet ja level 3 armorit.
Loppuu maanantaina 05:00.

 
Äänien korjaaminen otti askeleen eteenpäin, tosin eihän siitä voinu mitään kertoa patch noteseissa:


No huh, tuossahan on aika valtava ero. :eek:
Tosin miksi ei olisi jos laukaukset saa kokonaisen 3D "paikannuksen" äänissä, vaikka ei aito surround oliskaan.

tl;dr käy videon lähteestä eli Reddit viestistä kuuntelemassa before ja after videot: r/PUBATTLEGROUNDS - Important audio changes in update #13

Jos ei katsonut tuota wtfmoses YouTube videota ollenkaan tai kokonaan, PUBG vastasi myös tuolla Redditissä että päivittäisivät patch notes tuon muutokseen ääniin: r/PUBATTLEGROUNDS - Important audio changes in update #13

Osa tosin valittaa että äänet olisi nyt mennyt muilta osin jotenkin pieleen, vai onko kyse vain tottumisesta? Kellään täällä vielä omaa kokemusta patchista?
Jos tuntuu että äänet meni pilalle nyt, niin jengi suosittelee kokeilmaan ottaa pois kaikki virtualizationit, eq:t, yms äänien asetuksista. Osahan noita kai aiemmin sääti paremman 3D äänen toivossa.

Pitää illalla kyllä päästä testailemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Osa tosin valittaa että äänet olisi nyt mennyt muilta osin jotenkin pieleen, vai onko kyse vain tottumisesta? Kellään täällä vielä omaa kokemusta patchista?
Jos tuntuu että äänet meni pilalle nyt, niin jengi suosittelee kokeilmaan ottaa pois kaikki virtualizationit, eq:t, yms äänien asetuksista. Osahan noita kai aiemmin sääti paremman 3D äänen toivossa.

Eilen illalla en osannut asiaan kiinnittää huomiota muuten kuin ettei kertaakaan tullut sellainen fiilis, etten tietäisi mistä suunnasta ja suurinpiirtein kuinka kaukaa ammutaan.
Tänään eventtiä kokeillessa äänet olivat hetken huonolaatuisia, eli..hmm. Siis kuulosti siltä, että hertzit oli alhaiset pari sekuntia.
 
En mä ainakaan jokusen pelin myötä huomaa että äänet mitenkään pilalle olisi menneet, mutta kyllä laukauksien suunnat on selkeämpiä nyt.
 
Tuota, olen ollu melko ymmärtäväinen mitä tulee tuon deathcamin tuotoksiin. Niin onkos nyt sellanenkin mahdollista, että ammun kaverin koko heathin pois ja hiukan extraa, joka ei vain lainkaan pysäytä heppua.

Ensimmäinen report kuolemattomuushackistä?
 
Kyllä nuo SMG:t on vaan kovia. Yhtään 1on1 taistelua en hävinnyt äsköisessä pelissä. 10 tapon kana-ateria niin hyvä lopettaa siihen. SLR + UMP9 combolla ei voi epäonnistua.
 
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
 
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:

Joo, toi vammanen sivukiikkuammunta millä blokkaa kämmenellä kuulat on jotain aivan annelia... 15 kuulaa p18 ja mitä se oli 9 kuulaa m416.. hohhoi.
 

Siittä uus pätkä yökyöpeleille... väsymyksen takia jäi vahingossa turha raadon luuttailu pätkä leikkaamatta pois, mut olkoo, latasin jo tuubiin. :D
 
Ei helvata, miten toinen voi vaan jäädä pystyyn :( Ite siis otin kuokkaan tossa.

Ei vaan osaa niin ei osaa.

VMP.jpg
 
On tää kyllä melkost paskaa, olet puun takana osittan niin kaveri vetää Scarilla jostain 300m päästä vaan osumia, vaikka deadcamin mukaan tähtäin ole siellä päinkään.
 
Tuohan on ihan yleistä tietoa, että deathcamista ei voi päätellä mitään tähtäämiseen liittyvää. Kyse on siis todnäk lähinnä deathcamin paskuudesta.
 
On tää kyllä melkost paskaa, olet puun takana osittan niin kaveri vetää Scarilla jostain 300m päästä vaan osumia, vaikka deadcamin mukaan tähtäin ole siellä päinkään.
Sama täällä. Tuo death cam ei vain ole mitenkäänpäin tarkka, sama efekti on kun katselet replayta, esim. jos törmäät autolla johonkin, heität veivisi ja lennät autosta, jokaisella kerralla saatat tipahtaa eri suuntaan :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 585
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom