Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.
 
Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.

Älä ny kärtyä tyhjää, kohta tullee taas uus avaimella avattava crate, woohoo!

edit: On kyllä jääny pelit vähhiin viimeaikoina. Joku 700 tuntia pelikellossa, mutta nyt alkaa väsyä näihin pikkubugeihin. Kaveriporukka käytännössä lopettanu koko pelin pellaamisen, ite olen aika pitkämielinen vissiin. Paras peli pitkään aikaan omissa laskuissa, mutta kyllä nuo epäkohdat jossain vaiheessa vie voiton. :(
 
Tammikuussa pelaajamäärä peakkas 3,2 miljoonassa, keskimääräinen 1,6 miljoonaa. Nyt vastaavat luvut 2,3 miljoonaa ja 1 miljoona.

Taitavat vähän liian hitaasti puskea parannuksia ja uusia karttoja. Tämä cratehomma on vielä ihan kauheeta roskaa. Olisivat laittaneet vaikka jonkun sotilasranksysteemin tai levelin mukaan jotain unlockeja tms.
 
Saahan kaikenlaisia energiakiviä, enkelihoitoja tai valohoitokuulokkeitakin ostaa - ei se tee niiden myymisestä tai hinnoittelusta yhtään sen vähemmän moraalisesti hyväksyttävämpää. Joskus hahmot sai ihan vaan valikosta valitsemalla mieleisekseen, mutta nyt sitten sama hoidetaan lottotiketeillä ja vitosen skineillä.

PUBG corpilla sen verran dollarit silmissä, että seuraavaksi voi tietysti julkaista Sanhokin sillä betaversiolla josta puuttuu sisätilatekstuurit, ja myydä ne sitten jälkikäteen erikseen. "It's just cosmetic".

Joo, onhan se sama asia myydä ihmisille "terveysvaikutuksia" ja kupata rahat kuin myydä peliin vitosen skinejä, joilla ei tee mitään. Enemmän mua vituttas jos myytäisiin jotain ei kosmeettista tavaraa pay to win tyyliin.

Tee niinkuin minä, älä osta niitä. Jos jengi ei niitä ostaisi, ei niitä rahalla kaupattaisi. Hinnat on ilmeisesti kohillaan jos kerran kannattaa myydä ja joku ostaa.
 
Tammikuussa pelaajamäärä peakkas 3,2 miljoonassa, keskimääräinen 1,6 miljoonaa. Nyt vastaavat luvut 2,3 miljoonaa ja 1 miljoona.

Taitavat vähän liian hitaasti puskea parannuksia ja uusia karttoja. Tämä cratehomma on vielä ihan kauheeta roskaa. Olisivat laittaneet vaikka jonkun sotilasranksysteemin tai levelin mukaan jotain unlockeja tms.

En nyt kyllä jaksa uskoa että lukuisilla kartoilla tai millään "parannuksilla" pelaajamäärät oikeasti oltaisiin saatu pidettyä läheskään noissa lukemissa. Melko luonnollista pudotusta kun tämä on viime vuoden syyskuusta porskuttanut yli miljoonan pelaajan pelaajamäärillä. Kyllä siinä väistämättä iskee kyllästyminen peliin yhdellä jos toisella ihan sama mitä sadetansseja devaajat olisivat tehneet. Samalla toki on myös tullut vahvoja kilpailijoita kuten Fortnite. Crateilla nyt ole sinänsä mitään merkitystä mihinkään. Kehitysresursseja ne vievät marginaalisesti. Korkeintaan positiivinen merkitys siinä mielessä että niillä rahoilla jaksetaan puskea lisää sisältöä peliin.
 
Vaikka nuo rahalla ostettavat kosmeettiset jutut saattavat ärsyttää, niin Bluehole on ollut erittäin antelias kun antaa pelaajien myydä toisilleen luuttilaatikoita. Nykyinen systeemi että jotkut laatikot vaativat maksullisen avaimen ei haittaa, lähes kaikki muut firmat Blizzardista Supercelliin eivät anna edes mahdollisuutta pelaajien väliseen kauppaan. 50€ on tullut oikeaa rahaa pelkästään avaamattomia laatikoita myymällä, eli kyseessä ei ole edes hyvä tuuri että olisin saanut arvokkaan tavaran.

Saa nähdä koska mielenkiinto PUBG:ia kohtaan hiippuu, vielä ei ole ollut merkkejä ilmassa ja io-techin discordissa porukan taso nousee kokoajan ja hauskaa seuraa löytyy melkeinpä koska vain.
 
outonaapurilta asiaa, ei mullakaan nuo cratet haittaa, niiläpä olen itekki tämän pelin (ja pari muutaki) maksanu. Siis niin kauan ko ei kilpailullista etua saa. Ja väittäväthän nuo ettei tuon suunnan kehittäminen ole ite pelin kehittämiseltä poissa, mutta siihen kyllä tuumaan että paskapuhetta. Tai sitte noilla ei vain kiinnosta ko rahaa tulee muutenki.
 
En nyt kyllä jaksa uskoa että lukuisilla kartoilla tai millään "parannuksilla" pelaajamäärät oikeasti oltaisiin saatu pidettyä läheskään noissa lukemissa. Melko luonnollista pudotusta kun tämä on viime vuoden syyskuusta porskuttanut yli miljoonan pelaajan pelaajamäärillä. Kyllä siinä väistämättä iskee kyllästyminen peliin yhdellä jos toisella ihan sama mitä sadetansseja devaajat olisivat tehneet. Samalla toki on myös tullut vahvoja kilpailijoita kuten Fortnite. Crateilla nyt ole sinänsä mitään merkitystä mihinkään. Kehitysresursseja ne vievät marginaalisesti. Korkeintaan positiivinen merkitys siinä mielessä että niillä rahoilla jaksetaan puskea lisää sisältöä peliin.

Fortnite taisi tulla viime heinäkuussa.

Monia tuntuu ärsyttävän lukuisten bugien määrä vielä näin kauan pelin ensitulemisen jälkeen. Crate- ym. vähän turhemmat uudistukset sitten koetaan olevan pois "oikeiden" juttujen kehittämisestä.
 
Fortnite taisi tulla viime heinäkuussa.

Monia tuntuu ärsyttävän lukuisten bugien määrä vielä näin kauan pelin ensitulemisen jälkeen. Crate- ym. vähän turhemmat uudistukset sitten koetaan olevan pois "oikeiden" juttujen kehittämisestä.
Juuri näin. Samat bugit alusta asti. Lisätään kosmeettisia parannuksia, mutta itse core peli on yhtä sekasin. En ymmärrä miksi tuota rekyyliä yms. pitää kokoajan säätää. Nythän nuo SMG:t kannattaa ennemmin poimia snipun kaveriksi kuin AR.

Jostain syystä tuntuu nykyään menevän tosi helposti läpi nuo kuulat. Ammut paikallaan olevaa vihollista keskiruumiiseen ja kuula menee ilmeisesti läpi kun ei näy verta. Ja miksi ammun keskiruumiiseen, siksi kun tässä paskassa menee nuo kuulat läpi...

Edit:
Tässä hyvä esimerkki patchien laadusta. M16A4 buffi onkin nerffi.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Peli on v...u vuoden vanha ja tuota chainlink aitaa ei saada v...u korjattua. Kaikkea kosmeettista paskaa lisätään, mutta tuota yksinkertasta asiaa ei saada korjattua.

Redditissä joskus viime kesänä Blueholen tiedottaja-neiti vastaili tähän samaan jankutukseen, mitä näkee vähän kaikkialla tähän tyyliin: Pelitiimeissä (ainakin heillä) kosmeettisen kaman tekijät tekee sitä hommaa, ja optimoijat tekevät omaa työtänsä pelin koodin parissa. Eli kosmeettisen kaman lisääminen ja suunnittelu ei ole pois pelin optimoinnista, työryhmät on erilaisia täysin.

Ja todennäköisesti esimerkiksi vaatteitä piirtelee taiteellisen taustan omaava kaveri, joka ei pelin lähdekoodin päälle ymmärrä mitään (ellei ole joku multitalentti).
 
Redditissä joskus viime kesänä Blueholen tiedottaja-neiti vastaili tähän samaan jankutukseen, mitä näkee vähän kaikkialla tähän tyyliin: Pelitiimeissä (ainakin heillä) kosmeettisen kaman tekijät tekee sitä hommaa, ja optimoijat tekevät omaa työtänsä pelin koodin parissa. Eli kosmeettisen kaman lisääminen ja suunnittelu ei ole pois pelin optimoinnista, työryhmät on erilaisia täysin.

Ja todennäköisesti esimerkiksi vaatteitä piirtelee taiteellisen taustan omaava kaveri, joka ei pelin lähdekoodin päälle ymmärrä mitään (ellei ole joku multitalentti).

Näinhän se varmasti onki, mutta olisko mitä jos tuo kosmeetikolle menevä palkka maksettaisiin moottorin koodaajalle? Kyllä noihin kosmeettisiin niitä resursseja menee vaikka kuinka muuta väitettäisiin imho.
 
Mutta eikös sieltä myös tule niitä resursseja..? :tdown:

Kyllä, ja siksi tuosta rahanahneudesta tuossa aiemmin itkinkin. Pelaajana kuitenki mielummin näkis kehitystä tuossa varsinaisessa teknisessä kehityksessäki. Peli joka on myyny tuollaisia määriä ei pitäis kyllä työvoiman puutteeseen kaatua, halusta se on kiinni noilla tuloilla, mutta tärkeämpää on kehittää noita crateja niin pelaajat sitte kiittää poistumalla.

edit: On vain aika helvetin sääli että pitkästä aikaa nettipeli josta on saanu ns. kicksejä, ja vahvasti näyttää että avaimien myynti ajaa pelinkehityksen edelle. Toki voin olla tuhannen väärässäki, mutta ei tuo bugien korjaus mitään huippuvauhdikasta kyllä ole ollu. Ehkä se nähdään sitte niin että pelistä on ne kopiot myyty mitä myyään, vittuako sitä ennään kehittään, koitamma joku jatkuva rahasampo tästä vääntää. Eihän sekään väärin sinänsä ole, omapahan on tekeleensä, vitahuttaa vain näin pelaajana tämmönen linja.
 
Viimeksi muokattu:
Näinhän se varmasti onki, mutta olisko mitä jos tuo kosmeetikolle menevä palkka maksettaisiin moottorin koodaajalle? Kyllä noihin kosmeettisiin niitä resursseja menee vaikka kuinka muuta väitettäisiin imho.

Kaikki raha maailmassa ei tarkoita sitä että taitavat koodaajat on saatavilla. En muista sanoiko tuo tiedottaja vai itse Greene että pelin kehitystä hidastaa eniten se, että esimerkiki nettikoodin parantamiseen
ei vain meinaa löytyä riittävän taitavaa sakkia nopeasti. Mikä yllätti minut, luulisi että tämän kokoluokan firmaan olisi pyrkijöitä mutta kyseessä on kai aika spesifejä aloja, ja unreal tietäjiä ei kai ole joka kulmalla
vapaana.

Rahaa heillä on, joten edelleen se kalsareiden ja muun sälän suunnitteli ei asiaan liity. Kuten se tiedottaja sanoikin. Tai no itseasiassa kyseessä on hyvä tulonlähde.

Itse olen pelannut tätä betasta saakka, ja onhan tämä melkoisesti parantunut siitä, etenkin fps:n suhteen. Mutta tosiaan esimerkiksi BF1:sen sulavuuteen on hurja matka. Pubg 100fps sulavuus vs BF1 60fps, ja silti Bf1 näyttää ja tuntuu niin pajon paremmalta. Ero moottreissa toki mutta jos suoraan sulavuutta vertaa...onhan Pubg aivan valtavasti jäljessä. En suoraan sanoen usko että perusta, millä Pubg on rakennettu, tulee tarjoamaan tulevaisuudessaan mitään parhaimpien AAA-pelien tasoa edellä mainitussa asiassa- Mutta toivottavasti paranee kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki raha maailmassa ei tarkoita sitä että taitavat koodaajat on saatavilla. En muista sanoiko tuo tiedottaja vai itse Greene että pelin kehitystä hidastaa eniten se, että esimerkiki nettikoodin parantamiseen
ei vain meinaa löytyä riittävän taitavaa sakkia nopeasti. Mikä yllätti minut, luulisi että tämän kokoluokan firmaan olisi pyrkijöitä mutta kyseessä on kai aika spesifejä aloja, ja unreal tietäjiä ei kai ole joka kulmalla
vapaana.

Rahaa heillä on, joten edelleen se kalsareiden ja muun sälän suunnitteli ei asiaan liity. Kuten se tiedottaja sanoikin. Tai no itseasiassa kyseessä on hyvä tulonlähde.

Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.

Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.

Edit. Kaikki raha maailmassa todellakin meinaa sitä että taitava koodaaja löytyy. Kyse on vain siitä haluaako siitä kaikesta rahasta antaa hieman pois. Tai näin mie ainaki näkisin. Mutta jos peli kelpaa ilman sitä kallista koodaajaa, niin miksipä vaivautua.
 
Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.

Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.

Joo en itsekään tiedä Unrealin kehittäjien lukumääristä ynm. Ja toki nämä miun lainaukset on jo yli puoli vuotta vanhoista haastatteluista/redditistä joten firma kasvanut paljon siitäkin.
Kuten äsken mainitsin, minulla on sellainen käsitys (ja mitä juttuja lukenut) että se miten Pubg on rakennettu, ei vain taivu helposti sulavaan kokemukseen. Eli kyseessä on jo alunperin haasteellinen paketti.

Asiaan viittaa sekin, että edes xbox-käännökseen palkattu Microsoftin väki ei saanut Pubgin konsoliversiosta aikaan kuin hädintuskin 30fps:ää rumasti nylkyttävän kokemuksen.
Sama porukka väänsi Gears Of Warsista (joka myös Unreal-moottorilla) kehutun pc-käännöksen, mutta Pubgin kääntäminen konsolille ei helppoa ollutkaan... ja Bluehole ulkoisti koko homman Microsoftille.

En tosin tiedä kuinka konsolit tällä hetkellä peliä pyörittää, onko parannuksia tehty pelikokemukseen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TKR
Tuntuu kyllä aika hullulta sinänsä että unreal-enginellä on jonkuverran pelejä tehty, kyllä sille tekijöitä _luulis_ olevan, ja osaaviaki. Vaan nehän maksaa sitä rahaa. Mitä sitte tuo nopeasti meinaa, toiselle se on viikko, pubgilla nopeus ilmeisesti käsitetään erilailla.

Vaan enhän voi väittää faktaa tietäväni, pähkäilyä tämä vain.

Edit. Kaikki raha maailmassa todellakin meinaa sitä että taitava koodaaja löytyy. Kyse on vain siitä haluaako siitä kaikesta rahasta antaa hieman pois. Tai näin mie ainaki näkisin. Mutta jos peli kelpaa ilman sitä kallista koodaajaa, niin miksipä vaivautua.

Ei niitä ongelmia todellisuudessa kuitenkaan puhtaasti rahalla ratkaista. Rahalla saadaan kyllä resursseja ja jatkuvuutta jolla voidaan kehittää peliä pitkällä tähtäimellä mutta ei sieltä nyt kukaan saa millään tuntiliksalla jotain koodarijeesusta joka korjaa pelin kaikki ongelmat. Useimmiten sillä että palkataan lisää väkeä on etenemisen kannalta lyhyellä tähtäimellä enemmänkin hidastava vaikutus kun byrokratia, perehdytys ja muut seikat syövät enemmän kehitysaikaa. Juurisyynä voi olla ihan vaan se että tässä käytetään Unrealia graafisesti ja sisällöllisesti realistiseen räiskintämoninpeliin 100 pelaajalla, johon se nyt ei vaan ihan parhaalla mahdollisella tavalla sovellu eikä ole mitenkään realistista että PUBG lähtisi räjäyttämään koko pelimoottoria uusiksi (joka ei edes ole heidän omistama) tai sitten ollaan syvemmissä vesissä ja parin vuoden muutosprosessissa kuten joku DayZ.
 
Itelle taas pubg tuntuu vahvalta eteenpäinmenolta, kun edelliset pelit on ollu erilaiset arma-modit (mm. Dayz ja Dayzero) joiden sulavuus ja pelattavuus oli luokkaa tiiliskivi :lol:7

Jääny itellä nuo bäfät ynnä muut pelaamatta kokonaan.

Tämä ei toki tarkoita että kehuisin pubgia hyväksi pelattavuudeltaan tai nettikoodia jotenkin hyväksi jne.

Edit: No lievennetään sen verran että dayzero oli (ja vissiin vieläkin jotain eloa on?) Ihan pelattavassa kunnossa, vaati toki että tiesi erilaiset bugit jne. ja osasi elää niiden kanssa. Ainakin jos dayz sa:han vertaa jota erehdyin pari kk sitten kokeilemaan.
 
TDM moodi on taas tulilla, katsotaan meneekö tällä kertaa siitä servut solmuun. 5-man squads, random crate aseet ja level 3 armorit.
Loppuu maanantaina 05:00.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Eipä tuo M16:n buffi tainnut mennä ihan putkeen päivityksessä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Äänien korjaaminen otti askeleen eteenpäin, tosin eihän siitä voinu mitään kertoa patch noteseissa:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Äänien korjaaminen otti askeleen eteenpäin, tosin eihän siitä voinu mitään kertoa patch noteseissa:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

No huh, tuossahan on aika valtava ero. :eek:
Tosin miksi ei olisi jos laukaukset saa kokonaisen 3D "paikannuksen" äänissä, vaikka ei aito surround oliskaan.

tl;dr käy videon lähteestä eli Reddit viestistä kuuntelemassa before ja after videot: r/PUBATTLEGROUNDS - Important audio changes in update #13

Jos ei katsonut tuota wtfmoses YouTube videota ollenkaan tai kokonaan, PUBG vastasi myös tuolla Redditissä että päivittäisivät patch notes tuon muutokseen ääniin: r/PUBATTLEGROUNDS - Important audio changes in update #13

Osa tosin valittaa että äänet olisi nyt mennyt muilta osin jotenkin pieleen, vai onko kyse vain tottumisesta? Kellään täällä vielä omaa kokemusta patchista?
Jos tuntuu että äänet meni pilalle nyt, niin jengi suosittelee kokeilmaan ottaa pois kaikki virtualizationit, eq:t, yms äänien asetuksista. Osahan noita kai aiemmin sääti paremman 3D äänen toivossa.

Pitää illalla kyllä päästä testailemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Osa tosin valittaa että äänet olisi nyt mennyt muilta osin jotenkin pieleen, vai onko kyse vain tottumisesta? Kellään täällä vielä omaa kokemusta patchista?
Jos tuntuu että äänet meni pilalle nyt, niin jengi suosittelee kokeilmaan ottaa pois kaikki virtualizationit, eq:t, yms äänien asetuksista. Osahan noita kai aiemmin sääti paremman 3D äänen toivossa.

Eilen illalla en osannut asiaan kiinnittää huomiota muuten kuin ettei kertaakaan tullut sellainen fiilis, etten tietäisi mistä suunnasta ja suurinpiirtein kuinka kaukaa ammutaan.
Tänään eventtiä kokeillessa äänet olivat hetken huonolaatuisia, eli..hmm. Siis kuulosti siltä, että hertzit oli alhaiset pari sekuntia.
 
En mä ainakaan jokusen pelin myötä huomaa että äänet mitenkään pilalle olisi menneet, mutta kyllä laukauksien suunnat on selkeämpiä nyt.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Vähä kipeenä ni tekasin päivän peleistä pätkän. :P
 
Tuota, olen ollu melko ymmärtäväinen mitä tulee tuon deathcamin tuotoksiin. Niin onkos nyt sellanenkin mahdollista, että ammun kaverin koko heathin pois ja hiukan extraa, joka ei vain lainkaan pysäytä heppua.

Ensimmäinen report kuolemattomuushackistä?
 
Kyllä nuo SMG:t on vaan kovia. Yhtään 1on1 taistelua en hävinnyt äsköisessä pelissä. 10 tapon kana-ateria niin hyvä lopettaa siihen. SLR + UMP9 combolla ei voi epäonnistua.
 
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Joo, toi vammanen sivukiikkuammunta millä blokkaa kämmenellä kuulat on jotain aivan annelia... 15 kuulaa p18 ja mitä se oli 9 kuulaa m416.. hohhoi.
 
Näin se tosiaan menee, SMG+SR kombo on aivan järkyttävän kova tällä hetkellä. Asiasta toiseen, en ollut tiennytkää että limb damage on noin päin persettä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Eikös tuohon pitänyt olla korjausta tulossa jo kuukausi pari takaperin?
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Siittä uus pätkä yökyöpeleille... väsymyksen takia jäi vahingossa turha raadon luuttailu pätkä leikkaamatta pois, mut olkoo, latasin jo tuubiin. :D
 
Ei helvata, miten toinen voi vaan jäädä pystyyn :( Ite siis otin kuokkaan tossa.

Ei vaan osaa niin ei osaa.

VMP.jpg
 
On tää kyllä melkost paskaa, olet puun takana osittan niin kaveri vetää Scarilla jostain 300m päästä vaan osumia, vaikka deadcamin mukaan tähtäin ole siellä päinkään.
 
Tuohan on ihan yleistä tietoa, että deathcamista ei voi päätellä mitään tähtäämiseen liittyvää. Kyse on siis todnäk lähinnä deathcamin paskuudesta.
 
On tää kyllä melkost paskaa, olet puun takana osittan niin kaveri vetää Scarilla jostain 300m päästä vaan osumia, vaikka deadcamin mukaan tähtäin ole siellä päinkään.
Sama täällä. Tuo death cam ei vain ole mitenkäänpäin tarkka, sama efekti on kun katselet replayta, esim. jos törmäät autolla johonkin, heität veivisi ja lennät autosta, jokaisella kerralla saatat tipahtaa eri suuntaan :D
 
Eikö mee vieläkään kaaliin, ettei se deadcam ole mikään absoluuttinen totuus tapahtuneesta.
Vai olenko väärässä?
 
Välillä melko häröjä tosiaan nuo deathcamit. Eilenki vihun tähtäin vaan "liimaantu" meikän keskivartaloon ja ilman rekyyliä sniputti scarilla hengen multa.

Vähän aina hankala siis tuon perusteella rueta mitään reporttia laittamaan, mutta pistän silti aina ku vähänki epäilyttää. Siinäpähän Brownhole tutkii sen. Niillä töinhän ne on. :)
 
Itsellä on äänien kanssa sellainen ongelma, että jotta kuulisin askeleet ym. riittävän hyvin, joudun pitämään volumea sen verran isolla, että tykistön/lentokoneen ylilennon (ja joskus ihan autolla ajamisenkin) ajaksi vedän master volumen mutelle.

Onko kellään hyviä vinkkejä noiden äänien taajuksien säätämiseen? Onko missään tullut vastaan ohjeita, joissa kuvataan, mitkä äänet kuuluvat milläkin taajuudella? Kuulokkeet ovat Logitechin G933 Artemis Spectrumit.

Onko erillisestä äänikortista mitään apua?


E: Aiemminkin tätä tutkinut, mutta nyt massiivisen kuuklettelun jälkeen löytyi. Elikkäs pitänee alkaa säätämään Voicemeeter Bananan ja VBcablen kanssa. Tulee muuten ennen pitkää kuuroksi tämän pelin kanssa.

Alla pari videota, jossa ohjeita.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on äänien kanssa sellainen ongelma, että jotta kuulisin askeleet ym. riittävän hyvin, joudun pitämään volumea sen verran isolla, että tykistön/lentokoneen ylilennon (ja joskus ihan autolla ajamisenkin) ajaksi vedän master volumen mutelle.

Onko kellään hyviä vinkkejä noiden äänien taajuksien säätämiseen? Onko missään tullut vastaan ohjeita, joissa kuvataan, mitkä äänet kuuluvat milläkin taajuudella? Kuulokkeet ovat Logitechin G933 Artemis Spectrumit.

Onko erillisestä äänikortista mitään apua?


E: Aiemminkin tätä tutkinut, mutta nyt massiivisen kuuklettelun jälkeen löytyi. Elikkäs pitänee alkaa säätämään Voicemeeter Bananan ja VBcablen kanssa. Tulee muuten ennen pitkää kuuroksi tämän pelin kanssa.

Alla pari videota, jossa ohjeita.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Joo saman huomannu ite, että aika saakelin lujalla tulee ääni pidettyä kuullakseen askeleet ja muut hiljasemmat äänet. Joku napakka kompressori tai jopa ehkä limitteri vois olla paikallaan. Yleensä kyllä väännän vaan ääniä hiljemmälle ja en välitä jos ei kuule kaikkia sipsutteluja... Muutenkaa puolia äänistä kuule ko voicessa niin kova höpöttely menossa :D
 
Joo saman huomannu ite, että aika saakelin lujalla tulee ääni pidettyä kuullakseen askeleet ja muut hiljasemmat äänet. Joku napakka kompressori tai jopa ehkä limitteri vois olla paikallaan. Yleensä kyllä väännän vaan ääniä hiljemmälle ja en välitä jos ei kuule kaikkia sipsutteluja... Muutenkaa puolia äänistä kuule ko voicessa niin kova höpöttely menossa :D

On ne äänet tässä niin tärkeässä osassa, että itse testaan kyllä tuon sound compressorin. Pelituntuma kärsii aika lailla, jos ei vihollisia kuule.
 
Itellä joku kusi äänet jos käyttää skypeä samaan aikaan (joo joo, ollaan antiikkisia ja käytetään skypeä), vissiin skype hiljentää peliäänet. Eli jos pn puhelu päällä samaan aikaan kuin pubg, pelin äänet menee n. 50% hiljasemmalle. Muistelen että joskus vuosia sitten oli sama ongelma ja jotain skypen asetuksia runkkaamalla lähti pois, nyt en äkkiä löytänyt. Tietäskö joku täällä?
 
Itellä joku kusi äänet jos käyttää skypeä samaan aikaan (joo joo, ollaan antiikkisia ja käytetään skypeä), vissiin skype hiljentää peliäänet. Eli jos pn puhelu päällä samaan aikaan kuin pubg, pelin äänet menee n. 50% hiljasemmalle. Muistelen että joskus vuosia sitten oli sama ongelma ja jotain skypen asetuksia runkkaamalla lähti pois, nyt en äkkiä löytänyt. Tietäskö joku täällä?

Ainakin windowsissa tray:sta saa auki volume mixerin, missä näkee sovelluskohtaiset äänenvoimakkuudet. Skype säätää sieltä oletuksena muistaakseni 50% muut ohjelmat, kun puhelu on käynnissä. Sieltä voi nostaa volumet takaisin 100% :)

En muista löytyikö jostain skypen asetuksista kohta, jolla tuon toiminnallisuuden saisi pois päältä. Niiden asetusten selailu on yleensä aika tervanjuontia...
 
Itellä joku kusi äänet jos käyttää skypeä samaan aikaan (joo joo, ollaan antiikkisia ja käytetään skypeä), vissiin skype hiljentää peliäänet. Eli jos pn puhelu päällä samaan aikaan kuin pubg, pelin äänet menee n. 50% hiljasemmalle. Muistelen että joskus vuosia sitten oli sama ongelma ja jotain skypen asetuksia runkkaamalla lähti pois, nyt en äkkiä löytänyt. Tietäskö joku täällä?

Windowsista käsin, hiiren oikealla klikkaat sitä "ääni" kuvake/logoa siellä työkalupalkissa, valitse "Sounds/Äänet" ja sieltä "Communications/Yhteydet". En ole ihan varma onko noin suomenkielisessä windowsissa.
2018-05-22.png
 
Ihanko tosissaan meinasitte että tykistökeskityksessä pitäs olla sama volume kun jossain nurmikolla sipsuttelussa...? Sitä kutsutaan äänen dynamiikaksi ja sitä pitääkin olla tai muuten kaikki kuulostaa...noh, paskalta.
 
Ihanko tosissaan meinasitte että tykistökeskityksessä pitäs olla sama volume kun jossain nurmikolla sipsuttelussa...? Sitä kutsutaan äänen dynamiikaksi ja sitä pitääkin olla tai muuten kaikki kuulostaa...noh, paskalta.

No joo on se dynamiikka kivaa vaan hieman vähempikin riittäisi...Tavallaan vika on myös pelaajissa sillä tulee nostettua volat helposti sen verran lujalle, että kuulee ne askeleet ja hiippailut helposti ilman, että tarvii helvatusti höristellä, niin tästä seuraa se, että esim lentokone/ak/muskeliauto/ym on aivan helvetin lujalla :D. Ja ei sillä ite kyllä tykkään noista äänistä, mutta tätäkin jos useamman tunnin jauhaa putkeen, niin oikeasti välillä vähän kuulon puolesta huolestuttaa...
Myös käytetyt kuulokkeet vaikuttaa jonkin verran, esim itse käytän avoimia luureja, koska kivempi äänimaisema ja mukevammat päässä pidempiä aikoja putkeen, mutta miinuksena sitten jos on yhtään taustamelua, niin hiljaisia ääniä on vaikea kuulla --> ääniä lujemmalle.
Hommasin nyt itselle reissu käyttöön vastamelu luurit joita aattelin hupina kokeilla tämän pelin kanssa miten toimiivat...
 
Ainakin windowsissa tray:sta saa auki volume mixerin, missä näkee sovelluskohtaiset äänenvoimakkuudet. Skype säätää sieltä oletuksena muistaakseni 50% muut ohjelmat, kun puhelu on käynnissä. Sieltä voi nostaa volumet takaisin 100% :)

En muista löytyikö jostain skypen asetuksista kohta, jolla tuon toiminnallisuuden saisi pois päältä. Niiden asetusten selailu on yleensä aika tervanjuontia...

Nuo mielestäni oli 100% kaikki ja sieltä ensiavuksi laiton skypen 20%..

Windowsista käsin, hiiren oikealla klikkaat sitä "ääni" kuvake/logoa siellä työkalupalkissa, valitse "Sounds/Äänet" ja sieltä "Communications/Yhteydet". En ole ihan varma onko noin suomenkielisessä windowsissa.
2018-05-22.png

Täytyypä kaivella ens kerralla löytyskö tollasta valikkoa :tup:
 
Ihanko tosissaan meinasitte että tykistökeskityksessä pitäs olla sama volume kun jossain nurmikolla sipsuttelussa...? Sitä kutsutaan äänen dynamiikaksi ja sitä pitääkin olla tai muuten kaikki kuulostaa...noh, paskalta.

Vähempikin tosiaan riittää. Kyllä se ampuminen ja tykistö voi kuulu kovempaa kuin askeleet, mutta ei siinä ole mitään järkeä, että kuullakseen askeleet volan pitää olla niin kovalla, että jos joku sattuu ampumaan tai tykistö ampuu, niin korvista lentää veri.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 316
Viestejä
4 926 523
Jäsenet
79 342
Uusin jäsen
Oskari Karhu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom