Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Piti ihan googlata mikä järki double tapissa on leanille. Jos joku muu ihmettelee, niin sillä saa lean keybindeille samaan nappiin käyttöön niin toggle kuin hold.
Pitää varmaan kokeilla. Toggella ja default bindeillä olen itse pitänyt.

Hiireen en missään pelissä ole bindannut mitään rmb/lmb lisäksi, ei vain toimi itsellä. :btooth: Ottaa jotenkin lmb eli etusormi häiriötä jos painan niitä. :rofl: Rullaa toki käytän, mutta esim. edes mmb en käytä, puhumattakaan kylkinapeista yms. Muutenkin aina ollut joku fiksaatio pitää kaikki napit joka pelissä defaulttina. :D Ainoa poikkeus on FPS peleissä prone, joka menee vasempaan alttiin ellei ole jo. Tosin tässä pelissä ei, koska en ole keksinyt hyvää free look nappia. Voisiko se olla peräti sitten mmb, saisi altin pronelle. Hmm.
 
Double tapilla toimii myös hold aivan kuten defaulttina. Holdia en osaa käyttää (default näppäimissä ja hiiren peukalonapit muussa käytössä) koska samalla sormella peakkaan kuin strafeen siihen suuntaan mihin peakkaan.
 
Olen varmasti vähemmistöä joka pelaa tällaisella näppiksellä, mutta jo vuosia
ranne levännyt hyvin tuon parissa kun en ole oikein "tavallisen" pelinäppiksen ystävä.

Tuossa kuinka itse olen laitellut muutamia tärkeimpiä, esim. peek hoituu kätevästi peukalolla.
Kaikki muut napit toki edustettuina muissa asioissa ja esineissä mutta tuossa pari esimerkkiä...






IY0KcmX.jpg
 
Olen varmasti vähemmistöä joka pelaa tällaisella näppiksellä, mutta jo vuosia
ranne levännyt hyvin tuon parissa kun en ole oikein "tavallisen" pelinäppiksen ystävä.

Tuossa kuinka itse olen laitellut muutamia tärkeimpiä, esim. peek hoituu kätevästi peukalolla.
Kaikki muut napit toki edustettuina muissa asioissa ja esineissä mutta tuossa pari esimerkkiä...






IY0KcmX.jpg

Pahoittelut ot:sta, mutta pakko kysyä mikä vehje tämä on kun ei ole itselle ennen vastaan tullut. Mielenkiintoinen on tämä.
 
...olispa edes joku pari asetta ja medipackia ja kaikkia kranaatteja sisältävä pieni training room, jossa noita näppäimiä kävisi läpi ja säätäisi mieleisekseen.

Todella rasittavaa yrittää säätää, ja sitten heti pelissä testata. Mulla on edelleen haasteena kun ei tunnu löytyvän täysin sopivaa settiä, ja pitäisi kokeilla muutamia eri tyylejä. Leanausta ei tule käytettyä juuri koskaan (tosin tpp tarvitsee muutenkin harvemmin) ja yleensä erittäin hitaasti, kun Q/E ovat sen verran epäkäteviä. En tiiä osaisinko noita hiiren nappuloissakaan käyttää.
 
Menin jo toisen kerran samaan: kaverin kanssa noustiin pari tuntia aiemmin, että ehditään muutama peli ottaa ennen töihinlähtöä, niin update alkaa samalla minuutilla.
 
Vissi ero on valmistajien omien softien tarjoamista työkaluista, vs. sitten ulkopuoliset ohjelmat kuten autohotkey millä voi jo oikein huijata.
Se nyt on mun mielestä yksi ja sama jos jollain Razer softalla voit macrottaa että esim. hyppää ja perään crouch tms.
 
Mites noiden makrojen laita, ovatko pelissä hyväksyttyjä, ettei banaania tule?

Eipä tuolla mitään sen maagisempaa voi tehdä kuin tyypillisellä näppikselläkään, erot on ergonomiassa eli esimerkiksi tuo peukalo-joystick tarjoaa vaihtoehdon kytkimien painamiselle perinteiseen tapaan.

Nostromon softa on siis samantyyppinen kuin pelinäppisten yleisestikin.
 
Vahvasti on taas mennyt pelin päivityksen kanssa; aamulla pätsäiltiin ja heti perään pari ilmoitusta, että ovat tietoisia, että peli kaatuilee ym. Tunti sitten julkaistu joku hotfix.
 
Vielä jos saisi sateen ja sumun takaisin.
Paranneltuina. Sade paljon hiljaisemmalla, mieluummin vaimentaa vaikka vähän askelmaääniä ja lisää hiljaisen sateen kohinan, kuin yrittää laittaa sateen volyymin niin järkyttävän kovaksi kuin se oli. Sumu oli ihan jees mielestäni.

edit tai no joo olisha esim bunkkerista jne voinut jättää sumut pois, että sumu olisi vain ulkotiloissa.
 
Ai että, onpa kiva saada jotain konkreettista tietoa että map selection työn alla.
Liveen tuloa odotellessa!
 
Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.

Ei siis tosiaan iso juttu, mutta täysin turha lisäys. Keskittyisivät uusien karttojen tekemiseen, nykyisten virheiden korjaamiseen ja kiinalaisten hakkereiden bannaamiseen. Niin ja nuo (vaihtelevat?) sääolot kelpaisi BF1-tyyliin. Itse en ole säätä ikinä kokenut pelissä, kun peliä olen pelannut vasta n. kuukauden.

E: Itse en mikään koodari ole, mutta hankala tajuta, miten esim. karttojen tekemiseen voi mennä noin älyttömän kauan. Peli on ollut ulkona yli vuoden ja karttoja on kierrossa kaksi?
 
Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.
Täysin samaa mieltä! Pelkkään että helpotukset eivät jää tuohon.
 
Täysin samaa mieltä! Pelkkään että helpotukset eivät jää tuohon.

Samaan kategoriaan menee kuin se, että ensimmäinen alue näytetään lentokoneessa. Jälkimmäinen tietysti olisi jo todella ratkaiseva muutos.

Sitten perään vain kaikki kulkuneuvot näkyviksi kartalla, seuraava alue näkyviin ennakkoon jne. Saadaan tästä battle royale -pelin sijaan ihan normi-FPS kaikkien battlefieldien ja koolofduutien seuraksi.
 
Paranneltuina. Sade paljon hiljaisemmalla, mieluummin vaimentaa vaikka vähän askelmaääniä ja lisää hiljaisen sateen kohinan, kuin yrittää laittaa sateen volyymin niin järkyttävän kovaksi kuin se oli. Sumu oli ihan jees mielestäni.

Itsekin pidin sumusta myös. Sade oli ihan kiva, mutta tosiaan aivan liian kovaääninen. Onneksi näistä uusista sumuista ja sateista sekä dynaamisesta säästä on saatu nauttia experimental serverilllä. Sade on huomattavasti hiljaisempi, eikä yhtään häiritsevä. Eri asia toki on tuleeko nämä säätilat koskaan takaisin esim Erangeliin.
 
Sumu oli ihan jees, vähän kuumotusta lisää.

Sade oli ihan turha imo, tai ainakin joa se hiljaseksi laitetaan. Turhaa säätöä kun ei kuitenkaan vaikuta mihinkään, sama asia kuin kymmenen eri väristä lippistä.
 
Sumu oli ihan jees, vähän kuumotusta lisää.

Sade oli ihan turha imo, tai ainakin joa se hiljaseksi laitetaan. Turhaa säätöä kun ei kuitenkaan vaikuta mihinkään, sama asia kuin kymmenen eri väristä lippistä.

Heikentää kuuluvuutta --> autojen, aseiden ja pelaajien äänet kuuluvat heikempinä ja lyhyemmän matkaa --> vaikuttaa varmasti peliin. Jos siis sade näin toimisi. Itse en ole ikinä testannut.
 
Heikentää kuuluvuutta --> autojen, aseiden ja pelaajien äänet kuuluvat heikempinä ja lyhyemmän matkaa --> vaikuttaa varmasti peliin. Jos siis sade näin toimisi. Itse en ole ikinä testannut.

Niin, kuten sanoin eli jos se hiljaiseksi laitetaan.

Vanhasta versiosta en muista heikensikö se muita ääniä vai oliko vain niin kova kohina ettei kuullut mitään :lol:
 
Laittaisivat sateen mukaan myös ukkosen salamointeineen, vielä vähän lisäjännitystä et osuuko salama kuuppaan :rofl:
 
Niin, kuten sanoin eli jos se hiljaiseksi laitetaan.

Vanhasta versiosta en muista heikensikö se muita ääniä vai oliko vain niin kova kohina ettei kuullut mitään :lol:
Se vanha sade oli pelkkää white noise kidutusta. Helvetin kovaa kohinaa. Jos tähän jotain eri säätiloja tulee niin niiden olisi parempi olla sitten myös valittavissa.
 
Customeilla on Erangelissa edelleen valittavina nuo sääolosuhteet, juuri viime viikonloppuna fiilisteltiin sadetta kun ei kukaan ole vissiin 2018 aikana pahemmin siellä ollut. :)

Tulevana lauantaina on PUBG Finland custom yhteisöpelejä, joten sinne mukaan vaan. Sade ja sumua on varmasti myös luvassa jossain peleissä!

Pelit myös selostetaan allekirjoittaneen toimesta, joten kaikki vaan pelaamaan ja ne jotka ei kykene voivat ottaa EEÄSSÄÄ sohvalla katsellen. :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.

Ei siis tosiaan iso juttu, mutta täysin turha lisäys. Keskittyisivät uusien karttojen tekemiseen, nykyisten virheiden korjaamiseen ja kiinalaisten hakkereiden bannaamiseen. Niin ja nuo (vaihtelevat?) sääolot kelpaisi BF1-tyyliin. Itse en ole säätä ikinä kokenut pelissä, kun peliä olen pelannut vasta n. kuukauden.

E: Itse en mikään koodari ole, mutta hankala tajuta, miten esim. karttojen tekemiseen voi mennä noin älyttömän kauan. Peli on ollut ulkona yli vuoden ja karttoja on kierrossa kaksi?
Meni ohi mistä tämä tieto tuli, niin tuossahan tuli tosiaan tiistaina 1.0 update #11 notes.
Olenko sokea vai eikö ollut vielä tässä ketjussa? PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #11

Eipä tuossa oikein mitään ole, jos unohdetaan crate asiat.
Muutamat bugifixit ja toi lentoreitti kartassa.
Tosin tämä fiksi on varsin mukava asia:

Fixed issue that sometimes caused blood effects to not show up when shooting other players.​

Eihän toi toki juuri eroa nykyisestä tavasta "kliksutella" lentoreittiä. Ainakin me tuota kaveriporukassa aina tehdään.
Toki pelin puolesta tehtynä toi on täysin tarkka.
Noh, samoilla linjoilla että turhaan lisätään tuollainenkin.

f5d778da742632949cac895c844e70fa6258c8b4.jpg


:D
 
Sateen koko pointtihan on se, että se lisää taustamelua. Pisaroiden ropina vaimentaa askeleet ja oikealla hetkellä iskevä ukkonen laukauksetkin. Joutuu luottamaan enemmän silmiinsä. Sumu taas toimii päinvastoin, eli se rajoittaa näkyvyyttä ja lisää siten rutkasti äänten merkitystä. Tuo ainoa variaatio mitä nyt on, eli auringonlasku, ei tee muuta kuin muuttaa vähän tunnelmaa.
 
Viimeisimmän päivityksen asentamisen jälkeen alkanut micro stutter lagi. Fps iha hyvä mutta peli tuntuu nykivän kokoajan :/ Mitähän tuohon keksisi?
 
Kyllä tässä taas mieli lepää, kun viikon pätsien jälkeen ei enää välillä ukot renderöidy lainkaan. Hyvä on pelata, kun syliin juoksevat jantterit näkyvät vasta death camissa.
 
Kyllä tässä taas mieli lepää, kun viikon pätsien jälkeen ei enää välillä ukot renderöidy lainkaan. Hyvä on pelata, kun syliin juoksevat jantterit näkyvät vasta death camissa.
Ja peli kaatuu mielivaltaisesti joka toisessa pelissä. Ehkä surullisinta että experimental serveri uuden mapin kanssa toimii moitteetta (lukuunottamatta järkyttäviä fps droppeja tietyissä paikoissa).

Laadun puolesta saisi olla edelleen Early Access peli.
 
onko tääl jossain missä vois hakea PUBG tiimiin yhtä vahvistusta?
On, discordissa me olemma kaikki(?). Tuole me vedellään päivittäin ja esim. juuri nyt torstai-iltana klo.1 siellä on 2 kpl 4 squadia ja 1 tyyppi joko soolossa tai odottelemassa että pääsisi squadiin.
https://discord.gg/X3KgzAx

EDIT: ...ja aina sinne tulee uutta porukkaa. Mukaan vain jos hiiri+näppis on tuttu.
 
tarkoitan lähinnä, että eri turnauksiin pitäs yks vahvistus saada.
discordissa olen jo mutta saako sinne mitään ilmotusta tehdä että tiimiin haetaan yhtä pelaajaa?
 
tarkoitan lähinnä, että eri turnauksiin pitäs yks vahvistus saada.
discordissa olen jo mutta saako sinne mitään ilmotusta tehdä että tiimiin haetaan yhtä pelaajaa?
Io-techin porukka on edustanut puulaakiturnauksissa jo kauan, eli voi tulla kyselemään. Homman nimi on kumminkin että pitäisi tietää minkä tasoiseen tai ikäiseen porukkaan on liittymässä. Eli sinne vain kilpailemaan.
 
Ei taida kuukauteen tullut pelattua, mutta mitä tosta ylempää lueskelin helpotuksista, niin tulipa vaan mieleen, että miksi helvetissä tohon laskuvarjohyppyyn on pitänyt jättää toi automaatti-vammaisuus, joka vesittää kaikki tarkat laskeutumiset tai ylitykset. Eikö se nyt helvetti riitä, että kerrotaan vaikka, että yli 20km/h kun tulet tonttiin niin kuolet.
 
Sateen koko pointtihan on se, että se lisää taustamelua. Pisaroiden ropina vaimentaa askeleet ja oikealla hetkellä iskevä ukkonen laukauksetkin. Joutuu luottamaan enemmän silmiinsä. Sumu taas toimii päinvastoin, eli se rajoittaa näkyvyyttä ja lisää siten rutkasti äänten merkitystä. Tuo ainoa variaatio mitä nyt on, eli auringonlasku, ei tee muuta kuin muuttaa vähän tunnelmaa.
Kyllä, mutta kovan äänen sijaan voisi vain lyhentää eri äänien kantavuutta sade-kentissä. Ei siis häivytä muuhun meluun niitä ääniä vaan vaimea sade ja lyhennetyt etäisyydet kaikille äänille, vaikka 20-30% (en toki tiedä mitä tämä käytännössä tarkottaisi koodamisessa tai moottorissa, mutta näin se toimisi paremmin.
 
Ei taida kuukauteen tullut pelattua, mutta mitä tosta ylempää lueskelin helpotuksista, niin tulipa vaan mieleen, että miksi helvetissä tohon laskuvarjohyppyyn on pitänyt jättää toi automaatti-vammaisuus, joka vesittää kaikki tarkat laskeutumiset tai ylitykset. Eikö se nyt helvetti riitä, että kerrotaan vaikka, että yli 20km/h kun tulet tonttiin niin kuolet.

Samaan syssyyn lisään vielä että FPP:tä pelatessa miksi, oi miksi lentokone ja laskuvarjo pelataan kolmannesta persoonasta. Tuo laskuvarjoautomatiikka on häirinnyt itseäni myös. Ehkä se on osa pelin realismia ja korkeaa jännitystä.
 
Eikö ne ainakin joskus kuukausia sitten selitelleet että eivät saaneet lentokonetta ja hyppyä oikein toimimaan fpp niin jättivät kolmanteen
 
Eikö ne ainakin joskus kuukausia sitten selitelleet että eivät saaneet lentokonetta ja hyppyä oikein toimimaan fpp niin jättivät kolmanteen

...mutta ennen sai alussa toglattua lentokoneessa kolmannen ja ekan persoonan välillä. Hassua jotenkin että se ei toimisi fpp.

Jo Arma 3:n BR-modissa oli pakotettu fpp ja homma pelitti.

Kuulostaa siltä että eivät koe asiaa tärkeäksi niin keskittyvät muihin asioihin.
 
Niin, eihän siis itse liidossa ollut ikinä FPP?
Ei siinä koneessa ole mitään ihmeellistä.
En tosin nopeasti keksi mikä siinä liidossakaan vaikeaa olisi.....
 
Itsellä on päivityksen myötä myös tullut sellaista pientä stutteria. Hiiri lagaa myös välillä eivätkä peukalonapit toimi (pitää painaa välissä esim. tab ja sitten toimivat taas).

Network lagia tulee myös satunnaisesti (1/10 peliä) niin, että yhteys menee kerrasta poikki, vaikka nettiyhteydessä ei ole mitään ongelmaa muuten. Kestää aika pitkään, että se timeout tulee ja sen jälkeen pääsee heti serverille takaisin. Pitää vain aina toivoa, että on hengissä ja vielä alueella.
 
Replayssä ääni (ja olikohan esim. verikin) ei ole synkassa videon kanssa. Onkohan tähän mitään lääkettä?
 
Kestää aika pitkään, että se timeout tulee ja sen jälkeen pääsee heti serverille takaisin. Pitää vain aina toivoa, että on hengissä ja vielä alueella.

Kannattaa ens kerralla ku tunnistat sen lagin, painaa alt+f4 ja käynnistää peli uudelleen. Jos se nopeuttaisi koko prosessii?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 930
Viestejä
5 056 866
Jäsenet
81 006
Uusin jäsen
Evaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom