Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Nyt viikon sisään pelannut pitkästä aikaa paljon sooloa (~20-30h) ja alkaa tuntua että jos tästä haluttaisiin vähentää tuota kämppäystä niin ei noita alueita tarvitsisi noin rajoittaa.
Ottaisivat vaikka tuon pötköttelyn pois.
Niissä midgame/lopun ympyröissä kun joku makaa siellä reunassa ja ammuskelee sieltä silun kanssa... :sori:

Damagen suunnan indikaattori olisi myös hyvä.
 
En kyllä tätä puolla, kyllä se äänistä pitää kuulla mistä tulee mielestäni.
No tämä.

Onko muuten tuo äänien kuseminen joissakin tilanteissa ihan normia?
Esim. vaihdat asetta niin kuuluu jotain (omia) askeleita siitä vierestä yms.
 
Äänet sais kyllä ottaa enempi huomioon ympäristöä, siis vaimennuksia ja kovennuksia rakenteiden ja maaston suhteen. Luulis ettei ihan mahdoton homma. Tiedä sitten jos engine ei vaan taivu moiseen. Hitaan liikkumisen pitäisi lisäksi olla äänetöntä. Korkeintaan mahdollisia random risahduksia aiheuttavaa.

Niin ja kun taas kuolin nurmeen piiloutuneena kauempaa ammuttuun hedariin, niin kaiken maaston pitäs piirtyä ainakin tähtäinten etäisyydelle... Samainen on syynä poikkeavaan mielikenttään, Miramarissa ongelmaa on vähemmän.

Tuo Miramarin reunojen kylälisäily mukava päivitys.

Niin ja kun tuossa aikasemmin ihmeteltiin hassua puun takana seilailua, niin tuskin olen ainoa, jolle ei vaan näppäimistöstä riitä peakkaamiseen nappeja. Ei niin että sormetkaan taipuis moiseen näppäryyteen. :)

No heathpacks eventtiä odotellessa.
 
EEeeeei yhtään, jossain raksa-alueella vaihdat asetta ja "kuka hitto tuossa vieressä" :joy:

Jep... hirvee pyöriminen ympäri, että mistä h**tistä joku hyökkää ja pahimmassa tapauksessa joku paniikinomainen harhalaukaus vielä perään :lol::lol:
 
Vihollis squadi kyllä niin pihalla kun vaan voi. Vaikka ei omakaan aimi ihan ollut kohdillaan niin sai helposti koko köörin veks enkä edes itse ottanut osumaa :rofl:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Niin ja kun tuossa aikasemmin ihmeteltiin hassua puun takana seilailua, niin tuskin olen ainoa, jolle ei vaan näppäimistöstä riitä peakkaamiseen nappeja. Ei niin että sormetkaan taipuis moiseen näppäryyteen. :)

Bindaa peakkaus hiiren peukkunappeihin ;) siihen tottuu nopeesti
 
Peak on hyvä laittaa kytkeytymään double tapilla ja default näppäimillä.
 
Kyllä se mulla ihan noissa vakioissa on holdilla ollut. On siinä välillä jotain pientä sormijumppaa ollut, mutta ei ainakaan vielä toistaiseksi ole muodostunut ongelmaksi. Pitää varmaan jossain vaiheessa kokeilla jotain muita nappeja, mutta tuntuisi jotenkin hassulta laittaa tuota hiireenkään.
 
Miten tuon double tapin hoidat? Makrolla?
lhuRNhI.jpg

Tällaisen välilehden etsit, sieltä löytyi sneak/peak, en muista kumpi. Siitä voi valita Hold, toggle ja double tap
 
lhuRNhI.jpg

Tällaisen välilehden etsit, sieltä löytyi sneak/peak, en muista kumpi. Siitä voi valita Hold, toggle ja double tap

Ahaa, kiitos. Enpä ole tiennytkään, että siinä on muita optioita kuin toggle ja hold. Pitääpä testata.
 
Piti ihan googlata mikä järki double tapissa on leanille. Jos joku muu ihmettelee, niin sillä saa lean keybindeille samaan nappiin käyttöön niin toggle kuin hold.
Pitää varmaan kokeilla. Toggella ja default bindeillä olen itse pitänyt.

Hiireen en missään pelissä ole bindannut mitään rmb/lmb lisäksi, ei vain toimi itsellä. :btooth: Ottaa jotenkin lmb eli etusormi häiriötä jos painan niitä. :rofl: Rullaa toki käytän, mutta esim. edes mmb en käytä, puhumattakaan kylkinapeista yms. Muutenkin aina ollut joku fiksaatio pitää kaikki napit joka pelissä defaulttina. :D Ainoa poikkeus on FPS peleissä prone, joka menee vasempaan alttiin ellei ole jo. Tosin tässä pelissä ei, koska en ole keksinyt hyvää free look nappia. Voisiko se olla peräti sitten mmb, saisi altin pronelle. Hmm.
 
Double tapilla toimii myös hold aivan kuten defaulttina. Holdia en osaa käyttää (default näppäimissä ja hiiren peukalonapit muussa käytössä) koska samalla sormella peakkaan kuin strafeen siihen suuntaan mihin peakkaan.
 
Olen varmasti vähemmistöä joka pelaa tällaisella näppiksellä, mutta jo vuosia
ranne levännyt hyvin tuon parissa kun en ole oikein "tavallisen" pelinäppiksen ystävä.

Tuossa kuinka itse olen laitellut muutamia tärkeimpiä, esim. peek hoituu kätevästi peukalolla.
Kaikki muut napit toki edustettuina muissa asioissa ja esineissä mutta tuossa pari esimerkkiä...






IY0KcmX.jpg
 
Olen varmasti vähemmistöä joka pelaa tällaisella näppiksellä, mutta jo vuosia
ranne levännyt hyvin tuon parissa kun en ole oikein "tavallisen" pelinäppiksen ystävä.

Tuossa kuinka itse olen laitellut muutamia tärkeimpiä, esim. peek hoituu kätevästi peukalolla.
Kaikki muut napit toki edustettuina muissa asioissa ja esineissä mutta tuossa pari esimerkkiä...






IY0KcmX.jpg

Pahoittelut ot:sta, mutta pakko kysyä mikä vehje tämä on kun ei ole itselle ennen vastaan tullut. Mielenkiintoinen on tämä.
 
...olispa edes joku pari asetta ja medipackia ja kaikkia kranaatteja sisältävä pieni training room, jossa noita näppäimiä kävisi läpi ja säätäisi mieleisekseen.

Todella rasittavaa yrittää säätää, ja sitten heti pelissä testata. Mulla on edelleen haasteena kun ei tunnu löytyvän täysin sopivaa settiä, ja pitäisi kokeilla muutamia eri tyylejä. Leanausta ei tule käytettyä juuri koskaan (tosin tpp tarvitsee muutenkin harvemmin) ja yleensä erittäin hitaasti, kun Q/E ovat sen verran epäkäteviä. En tiiä osaisinko noita hiiren nappuloissakaan käyttää.
 
Menin jo toisen kerran samaan: kaverin kanssa noustiin pari tuntia aiemmin, että ehditään muutama peli ottaa ennen töihinlähtöä, niin update alkaa samalla minuutilla.
 
Vissi ero on valmistajien omien softien tarjoamista työkaluista, vs. sitten ulkopuoliset ohjelmat kuten autohotkey millä voi jo oikein huijata.
Se nyt on mun mielestä yksi ja sama jos jollain Razer softalla voit macrottaa että esim. hyppää ja perään crouch tms.
 
Mites noiden makrojen laita, ovatko pelissä hyväksyttyjä, ettei banaania tule?

Eipä tuolla mitään sen maagisempaa voi tehdä kuin tyypillisellä näppikselläkään, erot on ergonomiassa eli esimerkiksi tuo peukalo-joystick tarjoaa vaihtoehdon kytkimien painamiselle perinteiseen tapaan.

Nostromon softa on siis samantyyppinen kuin pelinäppisten yleisestikin.
 
Vahvasti on taas mennyt pelin päivityksen kanssa; aamulla pätsäiltiin ja heti perään pari ilmoitusta, että ovat tietoisia, että peli kaatuilee ym. Tunti sitten julkaistu joku hotfix.
 
Vielä jos saisi sateen ja sumun takaisin.
Paranneltuina. Sade paljon hiljaisemmalla, mieluummin vaimentaa vaikka vähän askelmaääniä ja lisää hiljaisen sateen kohinan, kuin yrittää laittaa sateen volyymin niin järkyttävän kovaksi kuin se oli. Sumu oli ihan jees mielestäni.

edit tai no joo olisha esim bunkkerista jne voinut jättää sumut pois, että sumu olisi vain ulkotiloissa.
 
Ai että, onpa kiva saada jotain konkreettista tietoa että map selection työn alla.
Liveen tuloa odotellessa!
 
Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.

Ei siis tosiaan iso juttu, mutta täysin turha lisäys. Keskittyisivät uusien karttojen tekemiseen, nykyisten virheiden korjaamiseen ja kiinalaisten hakkereiden bannaamiseen. Niin ja nuo (vaihtelevat?) sääolot kelpaisi BF1-tyyliin. Itse en ole säätä ikinä kokenut pelissä, kun peliä olen pelannut vasta n. kuukauden.

E: Itse en mikään koodari ole, mutta hankala tajuta, miten esim. karttojen tekemiseen voi mennä noin älyttömän kauan. Peli on ollut ulkona yli vuoden ja karttoja on kierrossa kaksi?
 
Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.
Täysin samaa mieltä! Pelkkään että helpotukset eivät jää tuohon.
 
Täysin samaa mieltä! Pelkkään että helpotukset eivät jää tuohon.

Samaan kategoriaan menee kuin se, että ensimmäinen alue näytetään lentokoneessa. Jälkimmäinen tietysti olisi jo todella ratkaiseva muutos.

Sitten perään vain kaikki kulkuneuvot näkyviksi kartalla, seuraava alue näkyviin ennakkoon jne. Saadaan tästä battle royale -pelin sijaan ihan normi-FPS kaikkien battlefieldien ja koolofduutien seuraksi.
 
Paranneltuina. Sade paljon hiljaisemmalla, mieluummin vaimentaa vaikka vähän askelmaääniä ja lisää hiljaisen sateen kohinan, kuin yrittää laittaa sateen volyymin niin järkyttävän kovaksi kuin se oli. Sumu oli ihan jees mielestäni.

Itsekin pidin sumusta myös. Sade oli ihan kiva, mutta tosiaan aivan liian kovaääninen. Onneksi näistä uusista sumuista ja sateista sekä dynaamisesta säästä on saatu nauttia experimental serverilllä. Sade on huomattavasti hiljaisempi, eikä yhtään häiritsevä. Eri asia toki on tuleeko nämä säätilat koskaan takaisin esim Erangeliin.
 
Sumu oli ihan jees, vähän kuumotusta lisää.

Sade oli ihan turha imo, tai ainakin joa se hiljaseksi laitetaan. Turhaa säätöä kun ei kuitenkaan vaikuta mihinkään, sama asia kuin kymmenen eri väristä lippistä.
 
Sumu oli ihan jees, vähän kuumotusta lisää.

Sade oli ihan turha imo, tai ainakin joa se hiljaseksi laitetaan. Turhaa säätöä kun ei kuitenkaan vaikuta mihinkään, sama asia kuin kymmenen eri väristä lippistä.

Heikentää kuuluvuutta --> autojen, aseiden ja pelaajien äänet kuuluvat heikempinä ja lyhyemmän matkaa --> vaikuttaa varmasti peliin. Jos siis sade näin toimisi. Itse en ole ikinä testannut.
 
Heikentää kuuluvuutta --> autojen, aseiden ja pelaajien äänet kuuluvat heikempinä ja lyhyemmän matkaa --> vaikuttaa varmasti peliin. Jos siis sade näin toimisi. Itse en ole ikinä testannut.

Niin, kuten sanoin eli jos se hiljaiseksi laitetaan.

Vanhasta versiosta en muista heikensikö se muita ääniä vai oliko vain niin kova kohina ettei kuullut mitään :lol:
 
Laittaisivat sateen mukaan myös ukkosen salamointeineen, vielä vähän lisäjännitystä et osuuko salama kuuppaan :rofl:
 
Niin, kuten sanoin eli jos se hiljaiseksi laitetaan.

Vanhasta versiosta en muista heikensikö se muita ääniä vai oliko vain niin kova kohina ettei kuullut mitään :lol:
Se vanha sade oli pelkkää white noise kidutusta. Helvetin kovaa kohinaa. Jos tähän jotain eri säätiloja tulee niin niiden olisi parempi olla sitten myös valittavissa.
 
Customeilla on Erangelissa edelleen valittavina nuo sääolosuhteet, juuri viime viikonloppuna fiilisteltiin sadetta kun ei kukaan ole vissiin 2018 aikana pahemmin siellä ollut. :)

Tulevana lauantaina on PUBG Finland custom yhteisöpelejä, joten sinne mukaan vaan. Sade ja sumua on varmasti myös luvassa jossain peleissä!

Pelit myös selostetaan allekirjoittaneen toimesta, joten kaikki vaan pelaamaan ja ne jotka ei kykene voivat ottaa EEÄSSÄÄ sohvalla katsellen. :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 337
Viestejä
4 927 267
Jäsenet
79 344
Uusin jäsen
JorgeBiu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom