Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
En minäkään usko että tickrate rajoittaa FPS:ää, mutta koska ainakin toiseen suuntaan on korrelaatio mahdollinen voisi jokin bugi aiheuttaa sellaista efektiä että menee myös toiseen suuntaan.
Hyvin karkeasti siis serveri kyykkää pahasti ja tippuu sinne 2Hz, niin clientin puolella alkaa pätkimään myös ihan FPS.
Tosin edelleen uskon että jostain muusta kyse. En vain ihan mahdottomana pidä tuota, tai ainakin että sillä olisi jokin vaikutus muutenkin edelleen ongelmallisen pyörimisen kakun päälle.
En yhtään ihmettele jos esim. tilanteessa jossa servun tickrate on 30, ja pelaajan fps 60, clientin puoli joutuu tekemään interpolaation servulta tulevan datan, ja piirrettävän liikkeen välillä, rasittaen enemmän clientin CPU:ta verrattuna tilanteeseen jossa servu tekee enemmän laskentatyötä, ja client vaan piirtää.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Minä kyllä ihmettelisin jos datan interpolointi veisi yhtään enempää cpu tehoa kuin joku tuhannesosa prosentin. Tuo asia ei todellakaan ole mitään raskasta laskettavaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Minä kyllä ihmettelisin jos datan interpolointi veisi yhtään enempää cpu tehoa kuin joku tuhannesosa prosentin. Tuo asia ei todellakaan ole mitään raskasta laskettavaa.
Tarkkuudesta kai sekin on kiinni, ja kertaantuu pelaajamäärän mukaan. Äkkiä se pääsäie alkaa paisua. Bluemikälie olikaan näytöillä en kyllä usko, että tämäkään mekaniikka olisi ihan kauhean optimoitua. Mitä enemmän purkkaa niin sitä oudompia droppeja.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Tämä se jaksaa aina yllättää kun ikinä et tiedä miten kuolet.
Välistä ammuttaessa fps tippuu alle 5, toisinaan peli kaatuu ja jäät keskelle tietä, tai sitten moperi heittää volttia keskellä peltoa. Yleensä vielä silloin, kun olet 20min loottinut etkä ole ensinmäistäkään vihollista nähnyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Ostin pelin vähää aikaa sitten ja pakko sanoa, että kyllä on koukuttava peli. Saisinko discord kutsu-linkin kun aikaisemmat menivät vanhaksi.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Hyvin harvoin itsellä kaatunut keskellä matsia. Törmään kuitenkin aina välillä (joka kahdeskymmenes matsi?) keskellä peltoa/tietä palloileviin afkaajiin, joilla on varusteet niskassa ja pyssy kourassa. Peli on kai kaatunut ja jamppa jäänyt töröttämään kaikkien maalitauluksi. Sääliksi käy, mutta pitäähän sitä nyt ilmaiset tapot kerätä.


Tulipa muuten hauskin tappo moneen kuukauteen. Hyppään harvoin ruuhkaisiin paikkoihin, mutta nyt sattui samaan taloon toinen jantteri. Ukko jäi mieleen afronsa takia. Juostiin siinä ristiin rastiin aseita epätoivoisesti etsien, kunnes sain napattua sorkkaraudan, jonka yli Afro oli juuri juossut. Ei kai melee-aseet kelvanneet sille edes hätätilanteessa.

Aloin sitten jahtaamaan Afroa sorkka kädessä. Tyyppi juoksi kylästä ulos ja alkoi painella pitkin maantietä minä kantapäillään. Välimatkaa oli ehkä kolme metriä ja takaa-ajo kesti monta minuuttia. Aina välillä heppu vilkaisi taakseen pakokauhuinen ilme kasvoillaan. Nauroin tilanteelle ääneen enkä aikonut jättää leikkiä kesken.

Seuraavassa kaupungissa oli sitten minibussi, johon Afro hyppäsi toivoen kai karistavansa minut. Kerkesin nousta takapenkille kun mies painoi kaasua. En edes tiennyt ennen että kaksi vihollispelaajaa voi olla samassa autossa. Hetken tilanne oli aika outo kun Afro vain ajoi menemään minä jäniksenä, mutta tajusin sitten hypätä apukuskin paikalle ja hujauttaa miestä sorkkaraudalla kalloon. En tiennyt ennen sitäkään että melee-aseita voi käyttää auton sisällä.

Kun tuota miettii jälkikäteen takaa-ajetun näkökulmasta: Mitä tuossa tilanteessa olisi voinut tehdä? Afron etumatka oli reilu sekunti eikä hän olisi mitenkään ehtinyt poimia asetta päästämättä minua tappituntumalle sorkkaraudan kanssa. Todennäköisesti kaikkien ajoneuvojen kanssa olisi käynyt noin. Afro-parka oli tuomittu kuolemaan alusta lähtien, mutta identtisen juoksunopeuden takia tilanne pitkittyi tuollaiseksi, kun kumpikaan ei halunnut luovuttaa. Ainoa pelastus mitä keksin on kolmannen osapuolen vaikutus yhdistettynä hyvään tuuriin, eli joku kolmas tyyppi olisi alkanut tulittaa ja joko tappanut takaa-ajajan tai pakottanut molemmat suojautumaan eri paikkoihin.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Olis siinä ainakin ollut aframiehellä mahis ottaa dueli, joku pikku kieppi ja kääntyis sua suoraan kohti, sprinttaamalla päin ja flying punch päähän ja sut ykkösellä kuoliaaks.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
372
Jos itse olisin ollut afromies olisin ehkä kokeillut voice chatin kautta sanoa jotain hassua tai kysyä että voisiko se jättää minut rauhaan :D

Pelaajakunta on kuitenkin niin iso niin välillä tulee huumorintajuista ja ei niin vakavasti pelaavia vastaan että pieni vuorovaikutus ja hassuttelu onnistuu.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
273
Kun tuota miettii jälkikäteen takaa-ajetun näkökulmasta: Mitä tuossa tilanteessa olisi voinut tehdä? Afron etumatka oli reilu sekunti eikä hän olisi mitenkään ehtinyt poimia asetta päästämättä minua tappituntumalle sorkkaraudan kanssa. Todennäköisesti kaikkien ajoneuvojen kanssa olisi käynyt noin. Afro-parka oli tuomittu kuolemaan alusta lähtien, mutta identtisen juoksunopeuden takia tilanne pitkittyi tuollaiseksi, kun kumpikaan ei halunnut luovuttaa. Ainoa pelastus mitä keksin on kolmannen osapuolen vaikutus yhdistettynä hyvään tuuriin, eli joku kolmas tyyppi olisi alkanut tulittaa ja joko tappanut takaa-ajajan tai pakottanut molemmat suojautumaan eri paikkoihin.
Itse kun olen useamman kerran ollut jahdattuna ja jahtaajana, niin minä ainakin juoksen taloihin sisälle ja kyllä yleensä saa jahtaajan karistettua kannoilta. Joskus voi toimia ihan klassinen ovesta sisään ja pujahdat saman tien sinne oven taakse piiloon, sitten kun murhaaja juoksee sisään ja toiseen huoneeseen niin pujahdat samasta ovesta ulos.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Ainahan ne noin on hehkunut? Seisopa jossain vaiheessa hetki paikallasi ja katso maassa olevia kamoja. Kyllä niitten pitäisi välkkyä himmeästi ihan kuten videolla. Vai onko sulla jotain asetuksia eri lailla?

Syöttien käyttäminen on kyllä hauskaa. Viime matsissa sain ihan normi ensiapupaketilla napattua yhden hepun, vaikka pelaajia oli alle 10 siinä vaiheessa ja luulis että ne olisi osanneet varoa :D Ahneus vie voiton varovaisuudesta.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
788
Nyt kyllä meni mulla pätsissä jotain rikki oikein huolella. Ihan hillitön pykiminen jatkuvasti servulla :D. Noo katotaan jos päivitetään näyttiksen ajurit ja kokeillaan uudestaan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Mitähän helvettiä ne nyt oikein säätää, kun koko ajan tulee helvetin isoja pätsejä.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
788
Jep mitähän tuossa uusimmaskaan lie tuli, ennoo vielä noteja nähny...
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 305
Tänään olisi sitten taas klo 19 alkaen XPUBG Finland Duo FPP turnaus. Pyritään nyt vakiinnuttamaan tämä, että joka torstaina on turnauksia (kuten ollut jokunen viikko nyt putkeen). Tarkemmat tiedot osallistujista löytyy XPulZ portaalista.

Mukana on kovia nimiä, eli FC Espoo, RDH, Finstack jne on ilmoittautunut. Luvassa on mappien välissä haastatteluja näiltä joukkoeilta, sekä lähetyksen lopussa ennen tulosten julkistamista edellisen viikon voittajat myös haastattelussa. Mapit selostaa tällä kertaa Phoenix ja itse hoidan haastattelut mappien välissä. Phoenix tuttu entuudestaan mm. Assyjen PUBG pelien selostajana muutaman viikon takaa.

Striimi alkaa klo 19 ja kestänee sen ~ 3 tuntia. Lähetys tutulla XPulZ_Gaming kanavalla Twitchissä.

Tervetuloa seuraamaan!
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
788
Joo ei auttanu täällä ainakaan ajureiden päivitys laisinkaan. Pelikelvoton on tällä hetkellä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
513
Joo, replayn poistamalla korjaantu mullaki, deathcam ei ees ollu päällä. Mutta hienosti tehty päivitys, ihme ettei tuo ole tullu jo testivaiheessa ilmi.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
162
Death cam ei taida siis edes toimia. Ainakaan ite ei ole tänään päässy välillä kattoon mistä ammuttiin, kun kiinnostanu. :(
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 802
Huh, kiitoksia paljon @Kleimo ! Meinas jo rueta aika ankarasti ketuttamaan, koitin värkätä milloin mitäkin graffa-asetuksia ym. kun nykii niin perhanasti vaikka FPS 120-140 välissä erittäin tukevasti. Nyt ilman death-camia ja replayta futaa!
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
372
Ainahan ne noin on hehkunut? Seisopa jossain vaiheessa hetki paikallasi ja katso maassa olevia kamoja. Kyllä niitten pitäisi välkkyä himmeästi ihan kuten videolla. Vai onko sulla jotain asetuksia eri lailla?
Näköjään joo, tulee aina lootittua siten että esineiden päällä painaa ADAD ja tabin kautta loottaa niin en ollut huomannut. Aina oppii uutta :D
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 350
Hmmm. Voihan sitä olla tuossa ihan mielenkiintoistakin infoa tulossa.

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
513
Kävimpä testaan just replay päällä peliä, ei ollu nykimistä ennään, liekkö tuota korjailtu yön aikana? Ja siis mulla ei deathcam ole koskaan ollukkaan päällä, pelkkä replay, eilen se nyki, nyt tuntu toimivan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 305
Olisko tohon jo eilen tullut korjaus, koska ei mulla ollut eilenkään mitään ongelmia klo 19 ja siitä eteenpäin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
513
Se voipi olla joo, emäntä sano sammaa, oli tuon duuoturnauksen jälkeen käyny matsin-pari, eikä ollu nykiny hälläkkään. Hyvä että toimii, mutta on tuo siltikki melkosta laadunvalvontaa noitten pätsien suhteen...
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 350
Kävimpä testaan just replay päällä peliä, ei ollu nykimistä ennään, liekkö tuota korjailtu yön aikana? Ja siis mulla ei deathcam ole koskaan ollukkaan päällä, pelkkä replay, eilen se nyki, nyt tuntu toimivan.
Olisko tohon jo eilen tullut korjaus, koska ei mulla ollut eilenkään mitään ongelmia klo 19 ja siitä eteenpäin.
Se voipi olla joo, emäntä sano sammaa, oli tuon duuoturnauksen jälkeen käyny matsin-pari, eikä ollu nykiny hälläkkään. Hyvä että toimii, mutta on tuo siltikki melkosta laadunvalvontaa noitten pätsien suhteen...
Olisiko se sitten ollut tämä, 19h sitten kirjottelivat:



Ajattelin ensin että joku muu stutter, kun kelasin että 19h sitten olisi täälläkin joku edelleen asiasta stutterista puhunut.
Tosin nyt kun katson täällä viestien timestamppeja eiliseltä, aika hollilla että just niiden perään tuli toi tweetti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Jeps. Piiiiitkän harkinnan ja kavereiden maanittelun jälkeen vihdoin tänään ostin PUBG. Laitoin päivällä lataantuun ja kun yhdentoista jälkeen tulin leffasta, oli tarkoitus ottaa ensipuraisu. Noh, nyt kaksi tuntia myöhemmin, en ole vieläkään päässyt pelaamaan peliä. Kaatuu viimeistään lentokoneessa pari sekuntia lennon alkamisesta. Vittu mitä paskaa. Ja tästä olen maksanut 30€! Olen käynyt netin crash fix ohjeet läpi, päivittänyt näyttisajurit, säätänyt pelin graffoja, nollannut BIOSit, tarkistanut pelitiedostot ym.. Ei vittu toimi..
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
622
Jeps. Piiiiitkän harkinnan ja kavereiden maanittelun jälkeen vihdoin tänään ostin PUBG. Laitoin päivällä lataantuun ja kun yhdentoista jälkeen tulin leffasta, oli tarkoitus ottaa ensipuraisu. Noh, nyt kaksi tuntia myöhemmin, en ole vieläkään päässyt pelaamaan peliä. Kaatuu viimeistään lentokoneessa pari sekuntia lennon alkamisesta. Vittu mitä paskaa. Ja tästä olen maksanut 30€! Olen käynyt netin crash fix ohjeet läpi, päivittänyt näyttisajurit, säätänyt pelin graffoja, nollannut BIOSit, tarkistanut pelitiedostot ym.. Ei vittu toimi..
Noh, vähemmällä vitutuksella selviät kun et pääse peliin. :cigar2:
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
203
Tuli itselle äsken hämärin kana koskaan. Miramarissa viimeinen liikkuva alue kraaterissa talojen sisään, duon toinen kuollut aikasemmin ja vastassa kahden tiimi.
Olin liikkumatta kun koittivat naatitella tietämättä missä olen. Noh, viimeinen alue alkaa liikkuumaan ja replaystä näin että kuolivat 1s aikaisemmin kuin itse olisin.
Tulipahan tuommoinenkin koettua. Voitto ilman tappoakaa :joy:
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Mulla kaatuu aina kun käynnistän pelin ekaa kertaa tietokoneen käynnistämisen jälkeen. Seuraavilla kerroilla ei ongelmia.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Itsellä on nykyisin semmonen probleema että kun pelin laittaa päälle ja menet ns ensimmäiseen peliin käynnistämisen jälkeen. niin lataa pirun pitkään peliä. kuva tulee näkyviin kun ollaan jo lentokoneessa. SItten seuraavissa peleissä ei ole enää tuota pitkää latailua. Ja kyllä,peli on asennettu SSD:lle.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
203
Itsellä on nykyisin semmonen probleema että kun pelin laittaa päälle ja menet ns ensimmäiseen peliin käynnistämisen jälkeen. niin lataa pirun pitkään peliä. kuva tulee näkyviin kun ollaan jo lentokoneessa. SItten seuraavissa peleissä ei ole enää tuota pitkää latailua. Ja kyllä,peli on asennettu SSD:lle.
Sama juttu minulla. Yleensä pakkosammutan pelin ja sitten takaisin niin ehtii hypätä itse.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
162
Tuo ekalla pelillä latausruutuun jumittaminen on tuttua, mutta restartin jälkeen ei enää esiinny.

Tuli tässä kokeiltua ja nyt sitten jätettyä pysyvästi grafiikka-asetukset ultrasta->low. Kyllähän tuo menee huijaamisesta, siinä määrin vähemmän peli piirtää, mutta toisaalta fps nousu 70->140 on valtavan paljon mukavampi sulavuudellaan.

Ei silti, chicken antaa odottaa itseään, omaan pelaamiseen tuo ei ole vaikuttanut. Lähinnä voitto ollut tilanteessa, jossa sain 90% vihun heathista pois kohtisuorassa laukausten vaihdossa. So close.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
367
Kannattaako tätä tällä hetkellä ostaa? Sen verran lukenut cheattereista ja pingin vaikutuksesta ja ties mistä bugeista että hieman epäilyttää pistää edes sitä 30€ peliin...
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Kannattaako tätä tällä hetkellä ostaa? Sen verran lukenut cheattereista ja pingin vaikutuksesta ja ties mistä bugeista että hieman epäilyttää pistää edes sitä 30€ peliin...
Ei kannata ostaa.
Tälläkin hetkellä pelaajia steamissa 2milj enemmän kuin toiseksi pelatuimmalla pelillä.
Peli siis täyttä kuraa, eikä kukaan tykkää mutta ihmiset pelaa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
367
Ei kannata ostaa.
Tälläkin hetkellä pelaajia steamissa 2milj enemmän kuin toiseksi pelatuimmalla pelillä.
Peli siis täyttä kuraa, eikä kukaan tykkää mutta ihmiset pelaa.
Steamin viimeaikaisia arvosteluja kun luki niin ei kauheasti vakuuttanut. Tokihan siellä monesti valitetaan vähän tyhjästäkin.
CD keys myy 19,49€. Siinä ei paljoa menetä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 549
Mielestäni kannattaa ostaa tarjouksesta. Ja miksipä ei jopa täydellä hinnallakin.

Itsellä oli kovat epäilyt tästä pelistä alunperin, mutta hetken kokeiltuani on tätä kuitenkin tullut viimeaikoina pelattua eniten... kaikista puutteista huolimatta.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Jos pienet bugit ja ajoittaiset pelin sekoilut eivät räjäytä kasettia välittömästi niin kannattaa ostaa. Pysyy eu servuilla ja pelaa fpp niin ei ainakaan itelle ole ärsyttävissä määrin tullu huijareita vastaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Heicci sanoi:
Steamin viimeaikaisia arvosteluja kun luki niin ei kauheasti vakuuttanut. Tokihan siellä monesti valitetaan vähän tyhjästäkin.
CD keys myy 19,49€. Siinä ei paljoa menetä.
Pahus kun en ite tienny että jostain olis saanu halvemmalla :shifty:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 152
Viestejä
4 299 929
Jäsenet
71 795
Uusin jäsen
Averagex

Hinta.fi

Ylös Bottom