- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 162
En yhtään ihmettele jos esim. tilanteessa jossa servun tickrate on 30, ja pelaajan fps 60, clientin puoli joutuu tekemään interpolaation servulta tulevan datan, ja piirrettävän liikkeen välillä, rasittaen enemmän clientin CPU:ta verrattuna tilanteeseen jossa servu tekee enemmän laskentatyötä, ja client vaan piirtää.En minäkään usko että tickrate rajoittaa FPS:ää, mutta koska ainakin toiseen suuntaan on korrelaatio mahdollinen voisi jokin bugi aiheuttaa sellaista efektiä että menee myös toiseen suuntaan.
Hyvin karkeasti siis serveri kyykkää pahasti ja tippuu sinne 2Hz, niin clientin puolella alkaa pätkimään myös ihan FPS.
Tosin edelleen uskon että jostain muusta kyse. En vain ihan mahdottomana pidä tuota, tai ainakin että sillä olisi jokin vaikutus muutenkin edelleen ongelmallisen pyörimisen kakun päälle.