Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Eikös joissain patch noteissa lukenut ettei replayn rekyyli pidä paikkaansa (tai sitä ei ole ollenkaan) juuri kuten tuossa videossa näkyy. Vihun ampumat sarjat olivat death camissa ihan normaaleja hyviä sarjoja joita esim. twitch striimaajat tekevät kokoajan. Voihan tuossa olla käytössä jotain huijauksiakin mutta tuollaiseen pystyy ihan perus jamppakin harjoittelulla, esim. nimimerkki tsutsin videon alussa on hyvät pari burstia ja vihu kuolee heti.
 
Eikös joissain patch noteissa lukenut ettei replayn rekyyli pidä paikkaansa (tai sitä ei ole ollenkaan) juuri kuten tuossa videossa näkyy. Vihun ampumat sarjat olivat death camissa ihan normaaleja hyviä sarjoja joita esim. twitch striimaajat tekevät kokoajan. Voihan tuossa olla käytössä jotain huijauksiakin mutta tuollaiseen pystyy ihan perus jamppakin harjoittelulla, esim. nimimerkki tsutsin videon alussa on hyvät pari burstia ja vihu kuolee heti.
En minäkään tuossa pätkässä kyllä nää mitään erikoista.:confused:
 
Itellä putos tämä viimesimmän 2,9 gigan päivityksen myötä 40-50 fps... 140-130 fps -> 90-80 fps...:sclap:
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo fps ongelmia mut tuppaa melko useesti jysähtävän vaan jumiin tohon lobby-mappi väliseen loading screeniin. Ei auta kun pelin boottaus.. Vittumainen. On kyllä muutenkin niin buginen peli, että osaa vituttaa :D
 
Jotenkin nuo laukausten äänet ei itselläni pelitä lähietäisyydeltä tullessaan.
Kaukana jos joku ampuu niin asteelleen voi paikantaa, mutta jos tulee <50m niin ei mitään toivoakaan, kuulostaa kuin ääni tulisi 360°.
Käytössä SB Tactic3D RAGE usb-versio ja kaikki surroundit yms. efektit pois päältä.

Sama täällä. Kaukaa jos tulee laukaus niin helppo paikallistaa kyllä mistä päin tulee. Mutta jos läheltä ampuu ni itellä ei ole mitään käryä että mistä päin tulee. Kuulostaa juuri siltä että joka puolelta tulee kutia. Headsettinä mulla on hyperx cloud 2. Enkä oo huomannu apua jos laittaa 7.1 päälle headsetistä.
 
Onko kukaan löytänyt toimivaa korjausta tuohon alun lataus ruuduun jumittamis ongelmaan? Win8 modea ja vanhempia näyttiksen ajureita kokeiltu.
 
Hmmh vissiin reshade toimii vielä, tai ainakin mulla toimi eilen. Onko siitä kuulunut mitään että blockaisivat sen?
 
Onko kukaan löytänyt toimivaa korjausta tuohon alun lataus ruuduun jumittamis ongelmaan? Win8 modea ja vanhempia näyttiksen ajureita kokeiltu.

Mä äsken vaan odotin niin meni varmaan 5min että pääsi peliin. Ja suoraan laskuvarjoon..piti sokkona hypätä kun koneen äänet vaan kuului. Joskus oon vaan alt+tab ja raakasti peli kiinni ja uusiksi. en tiiä miksi se jumii noin,
 
Mulla pitää bootata. Ei saa suljettua taskmanagerin kautta. Rassaa vähän hermoja kun squadilla yrittää pelata niin ei ihan ehdi mukaan hyppäämään ja muidenkin peli menee samalla pilalle.
 
Itellä oli tota ongelmaa, että äänet kuuluu mutta kuva latausruudussa. Korjaantu siirtämällä peli hdd->ssd. Muutamalla kaverilla ollu tota ettei task manager toimi napista virrat alas ja bootti ainut mikä toimii...
 
Mulla pitää bootata. Ei saa suljettua taskmanagerin kautta. Rassaa vähän hermoja kun squadilla yrittää pelata niin ei ihan ehdi mukaan hyppäämään ja muidenkin peli menee samalla pilalle.
Itellä oli tota ongelmaa, että äänet kuuluu mutta kuva latausruudussa. Korjaantu siirtämällä peli hdd->ssd. Muutamalla kaverilla ollu tota ettei task manager toimi napista virrat alas ja bootti ainut mikä toimii...

Pistän tän vielä uusiks:

VJVjm5s.png
 
Itellä oli tota ongelmaa, että äänet kuuluu mutta kuva latausruudussa. Korjaantu siirtämällä peli hdd->ssd. Muutamalla kaverilla ollu tota ettei task manager toimi napista virrat alas ja bootti ainut mikä toimii...
Itselläkin oli moinen vika, mutta HDD --> SSD auttoi.

Nyt itelle tulee silloin tällöin että peli vetää näytön power saving modeen ja räpsii sitä päälle ja pois. Koneen uudelleen käynnistys on tähän mennessä aina toiminut moiseen.

Silloin tällöin peli myös kaatuilee.

I5 6600k, 1070 ja 16gb koneena.
 
Yllättävän paljon taas kiinalaista koodaajaa ollut squadi peleissä, toinen naputteli sks:llä melkeinpä sarjatulella ja yllättävän hyvin osui kaikki. Ei minkäänlaista rekyyliä ja varalta yritti itseäkin kallion läpi.
Toinen sitten kill camissa ihan surutta talon läpi paukutteli, ennen kuin hoksasi siirtyä talon ohi ampumaan/tappamaan :D
Onkos muilla tullut "normaalia" enempää vastaan näitä nyt?
 
Tuota täytyy kokeilla. Ei sinäänsä ongelmaa korjaa, mutta päseepähän nopeammin peliin.
 
Muutamalla kaverilla ollu tota ettei task manager toimi napista virrat alas ja bootti ainut mikä toimii...
Windows-Tab. Tee uusi virtuaalityöpöytä, avaa Task Manageri siellä, tapa PUBG-prosessi. Win-Tab takaisin alkuperäiselle työpöydälle. Toimii ainakin mulla silloin kun pelkkä Alt-Tab ei toimi.
 
Helpommalla tosiaan pääsee kun laittaa sen task managerin vaan always on topiks niin onnistuu tappaminen.
 
Itellä oli tota ongelmaa, että äänet kuuluu mutta kuva latausruudussa. Korjaantu siirtämällä peli hdd->ssd. Muutamalla kaverilla ollu tota ettei task manager toimi napista virrat alas ja bootti ainut mikä toimii...

Itsellä joka viides pelii näin. Tähän auttaa selvä rämpytys niin kuva tulee näkyviin. Typerältä se tuntuu sanoa edes ratkaisuna, mutta kerrankin se toimii :P
 
Tuleva kolmas kenttä on kiinalaistyyppinen rajoittuen yhdellä reunallaan muuriin... :)

Onko porukalla muuten lagaillut pahasti eilen ja tänään?
 
Reilun tunnin päästä alkaa sitten XPUBG Finland Squad FPP turnaus, siitä striimiä on taas tarjolla tuttuun tyyliin Twitchissä ~ klo 19 alkaen.



Mapit on tänään Erangel. Miramar ja Erangel. Pisteytystä on hieman viilattu ja samoin blue zonen nopeutta ja damagea muutettu IEM vastaavaksi mitä on toivottu.

Turnauksen päätyttyä luvassa on myös edellisen viikon voittajien haastattelu.

Tervetuloa seuraamaan!
 
Viimeaikoina on lagannut toi killfeedi ihan huolella.
Aika rasittavaa, kun duossa saa knokattua jonku, kaveri ampuu ja itselle tulee tappo.
Killfeedissä ei näy mitään, niin sitte joutuu kaverilta selvittämään että kenetkä ammuit. Sekunnin murto-osat kun kuitenkin taisteluissa aika tärkeät..
 
Tuli tässä eilen tilannekin, jossa ilmotti, ettei death camia pysty näyttään omituisten liikkeiden takia. Siis ymmärsin että tarkoitti teknistä vikaa, en cheattia.
 
Viimeaikoina on lagannut toi killfeedi ihan huolella.
Aika rasittavaa, kun duossa saa knokattua jonku, kaveri ampuu ja itselle tulee tappo.
Killfeedissä ei näy mitään, niin sitte joutuu kaverilta selvittämään että kenetkä ammuit. Sekunnin murto-osat kun kuitenkin taisteluissa aika tärkeät..
Laita icon feed asetuksista päälle niin killfeed alkaa toimimaan. Itsellä kans text feed bugas huolella.
How Turn On the Icon Killfeed - PUBG Settings
 


Onneks joen toiselta puolen löytyi heti dacia, mutta melko legendaarista silti.
 
Sorry menee muuten taas hieman spammaamisen puolelle, mutta tänään on sitten XPUBG Weekly Clash turnauksen finaalit klo 20 alkaen. 16 finaalissa olevasta joukkoeesta 6 on suomalaisia, eli ihan hyvät saumat mitaleille. Sanoisin että melkeen paremmat kuin olympialaisissa. :D

4 mappia pelataan siis klo 20 alkaen. Castaus tulee englanniksi allekirjoittaneelta ja striimi tutussa paikassa Twitchissä (xpulz_gaming).

EDIT: Tarkemmat tiedot joukkoeista jne löytyy täältä: XPulZ - match - XPUBG: Weekly Clash Match Final
 
Sorry menee muuten taas hieman spammaamisen puolelle, mutta tänään on sitten XPUBG Weekly Clash turnauksen finaalit klo 20 alkaen. 16 finaalissa olevasta joukkoeesta 6 on suomalaisia, eli ihan hyvät saumat mitaleille. Sanoisin että melkeen paremmat kuin olympialaisissa. :D

4 mappia pelataan siis klo 20 alkaen. Castaus tulee englanniksi allekirjoittaneelta ja striimi tutussa paikassa Twitchissä (xpulz_gaming).

EDIT: Tarkemmat tiedot joukkoeista jne löytyy täältä: XPulZ - match - XPUBG: Weekly Clash Match Final
Jees kyllähän tuo tulee varmaan taas katsottua. Saisi olla jossain turnauksessa pelkästään Miramar (tämä ei ole vitsi).
 
Onko muilla stutteria ja frameskippiä tässä pelissä? Itsellä välillä GPU usage laskee alle 60% ja fps sitä myöden. Pientä jatkuvaa nykimistä yms.

4790k ja 1080ti. 1440p uw resolla mennään ja asetukset keskimäärin high.

G-sync ja 120hz.

Lähinnä tuo GPU usage ihmetyttää. Fps saattaa olla 60 ja silti usage vaan 50%. Miksi noin vähän
 
Onko muilla stutteria ja frameskippiä tässä pelissä? Itsellä välillä GPU usage laskee alle 60% ja fps sitä myöden. Pientä jatkuvaa nykimistä yms.

4790k ja 1080ti. 1440p uw resolla mennään ja asetukset keskimäärin high.

G-sync ja 120hz.

Lähinnä tuo GPU usage ihmetyttää. Fps saattaa olla 60 ja silti usage vaan 50%. Miksi noin vähän
Koska kyseessä on nettimoninpeli se FPS voi olla jossinsuhteessa sidoksissa pelipalvelimen tick countiin (esim. sen pelipalvelimen tick count saattaa olla juuri tuo 60FPS).
 
Onko muilla stutteria ja frameskippiä tässä pelissä? Itsellä välillä GPU usage laskee alle 60% ja fps sitä myöden. Pientä jatkuvaa nykimistä yms.

4790k ja 1080ti. 1440p uw resolla mennään ja asetukset keskimäärin high.

G-sync ja 120hz.

Lähinnä tuo GPU usage ihmetyttää. Fps saattaa olla 60 ja silti usage vaan 50%. Miksi noin vähän
En tiedä onko samaa vikaa mutta itsellä yksi päivä framet tippui dramaattisesti sinne 30 pintaan ja scope päällä olikin 8fps. Muuttui siis kesken kaiken muttei koskaan parantunut ilman reboot. Kaikki lowilla fps 20, kaikki ultralla fps 60, eli kaikki ei ollut kunnossa.

Näyttiksen ajurit updatee niin vika korjaantui
 
Enemmän tulee mieleen surkeasti optimoitu peli, kuin tickratet.
Niin no se surkea optimointi voi olla just sitä että FPS on sidoksissa siihen tickrateen jotain kautta
(esim. vaikka siten että on yhdessä ja samassa threadissa palvelin liikennettä ja ruudunpäivitystä hallitsevia juttuja jolloin se ruudunpäivitysnopeus on välillisesti mutta ei suoraan sidoksissa tickrateen).
 
Toki tämän pelin tickrate seilaa väliä ~2-31Hz.
Clientin send rate sentäs vähän inhimillisempi ~10-84Hz, mutta sekin variable.

Ei sillä etteikö se toki voi aiheuttaa FPS droppeja kuten puhuit.
Eikö esim. Quake Champions client send rate ole sidottu suoraan FPS? Ainakin oli, en ole hetkeen seurannut enää kehitystä.
Sillä vaan että tosiaan voivat olla tavalla tai toisella sidottuja.
 
Pistän tän vielä uusiks:

VJVjm5s.png
Pistä vaan, mutta tuo on itellä vakiona päällä ja ei oo vaikutusta. Pakko kirjautua ulos

Mulla pitää bootata. Ei saa suljettua taskmanagerin kautta. Rassaa vähän hermoja kun squadilla yrittää pelata niin ei ihan ehdi mukaan hyppäämään ja muidenkin peli menee samalla pilalle.

Ei tarte itellä bootin kautta. Ulos kirjautumisen kautta nopeempi. Tosi vittumainen ku squadissa vähintään kerran tekee ton joka ukolla. :(

On tämä hämmentävän keskeneränen ja paska esportkikkareeksi. Nuo seinän ja kummun takana rekisteröityvät osumat kyllä sylettää niin vit*sti. Kerkee jo huokasemaan, että huh turvassa ni vitut
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla stutteria ja frameskippiä tässä pelissä? Itsellä välillä GPU usage laskee alle 60% ja fps sitä myöden. Pientä jatkuvaa nykimistä yms.

4790k ja 1080ti. 1440p uw resolla mennään ja asetukset keskimäärin high.

G-sync ja 120hz.

Lähinnä tuo GPU usage ihmetyttää. Fps saattaa olla 60 ja silti usage vaan 50%. Miksi noin vähän
Paljos cpu usage on?
 
Pistä vaan, mutta tuo on itellä vakiona päällä ja ei oo vaikutusta. Pakko kirjautua ulos
Mullakin muutamia kertoja jumittanut niin ettei mistään napista ole tapahtunut mitään. Vaikka tuo task manageri on ollut "always on top". Ainoastaan tietokoneen sammuttaminen napista on auttanut. Discordissa äänet on kuitenkin koko sen jumin ajan kuuluneet normaalisti, joten ei se koko kone jumissa ole ollut.
 
30% tai vähän yli.
Itellä kyllä tapahtuu selkeää hyytymistä heti kun cpu usage lähestyy 50% mikä johtunee varmaan yksittäisen säikeen tukehtumisesta. Varsinkin vanhalla 1230v3:lla oli hyvinkin nähtävissä. AB logittamaan ja katselemaan telemetriaa jälkikäteen.
 
Pistä vaan, mutta tuo on itellä vakiona päällä ja ei oo vaikutusta. Pakko kirjautua ulos



Ei tarte itellä bootin kautta. Ulos kirjautumisen kautta nopeempi. Tosi vittumainen ku squadissa vähintään kerran tekee ton joka ukolla. :(

On tämä hämmentävän keskeneränen ja paska esportkikkareeksi. Nuo seinän ja kummun takana rekisteröityvät osumat kyllä sylettää niin vit*sti. Kerkee jo huokasemaan, että huh turvassa ni vitut
Mikäli tuo taskmanageri ei toimi niin windows + R ja sinne tämä "taskkill /f /fi "status eq not responding"
Tätä käytin itse yhdessä vaiheessa kun ei itselläkään taskmanageri auennut millään.
 
Koska kyseessä on nettimoninpeli se FPS voi olla jossinsuhteessa sidoksissa pelipalvelimen tick countiin (esim. sen pelipalvelimen tick count saattaa olla juuri tuo 60FPS).
Asia on toisinpäin eli tickrate riippuuu frameratesta, koska ei ole mitään mieltä päivitää pelin tapahtumia toisille pelaajille vaikka 60 kertaa sekunnissa jos peli pyörii vain 40 fps. Framerate määrää aina maksimi tickraten, mutta ei koskaan toisinpäin. En usko että missään pelissä tickrate rajoittaa frameratea, koska siinä ei vaan ole mitään järkeä.

Sellaisen yleistyksen voisi tuosta GPU/CPU usage asiasta sanoa että aina kun GPU usage alle 95-100% niin silloin CPU on pullonkaula. Joku taskmanagerin näyttämä kokonais CPU kuorma ei kerro yhtään mitään siitä onko CPU pullonkaula, koska se on vain keskiarvo kaikien ytimien väliltä. 10 ytiminen prossu voi olla pullonkaula jo 10% lukemalla kun yksi yhdin on maksimissa ja loput ei tee mitään. Asiaa kannataa tarkastella frametimen suunnasta eli jos CPU:lla kestää omien tehtävien laskemiseen vaikka 20 ms niin peli ei voi mitenkään pyöriä kuin korkeintaa 50 fps oli CPU/GPU usage mitä tahansa.
 
Asia on toisinpäin eli tickrate riippuuu frameratesta, koska ei ole mitään mieltä päivitää pelin tapahtumia toisille pelaajille vaikka 60 kertaa sekunnissa jos peli pyörii vain 40 fps. Framerate määrää aina maksimi tickraten, mutta ei koskaan toisinpäin. En usko että missään pelissä tickrate rajoittaa frameratea, koska siinä ei vaan ole mitään järkeä.
En minäkään usko että tickrate rajoittaa FPS:ää, mutta koska ainakin toiseen suuntaan on korrelaatio mahdollinen voisi jokin bugi aiheuttaa sellaista efektiä että menee myös toiseen suuntaan.
Hyvin karkeasti siis serveri kyykkää pahasti ja tippuu sinne 2Hz, niin clientin puolella alkaa pätkimään myös ihan FPS.
Tosin edelleen uskon että jostain muusta kyse. En vain ihan mahdottomana pidä tuota, tai ainakin että sillä olisi jokin vaikutus muutenkin edelleen ongelmallisen pyörimisen kakun päälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom