Minusta alkaa tuntumaan, että deathcam ja replay ovat hyvin, hyvin pahasti pielessä, eikä niistä voi tehdä oikeastaan minkäänlaisia johtopäätöksiä varsinkaan rekyylin puolesta tai senkään puolesta kuinka nopeasti vihollinen pääsi jyvälle.
Eilen lähes jokainen deathcam oli omalla kohdallani sitä, että vastustaja tuntuu ensin katselevan lähinnä tyhjyyteen tai ihan toiseen suuntaan, sitten spottaa minut aivan älyttömän nopeasti, tähtäin liitää suoraan päähän ja naps. Tai vihollinen käännähtää kun olen jo ampumassa häntä ja pistää 2 kutia otsaan.
Aloin epäilemään tätä kun katsoin muutamia omia replayta. Yhdessä katselen huomattavan osan aikaa lähinnä lattiaa silloin kun tiedän seuranneeni kahta eri oviaukkoa tiiviisti. Muuallakin oli aivan selviä eroavaisuuksia siihen, miten olin itse pelannut, tai replayn mielestä ammuin vielä lisää, kun vihollinen oli jo kuollut. Serverin näkemys ei siis tunnu vastaavan edes omalla kohdalla toimintaani kovin hyvin, miksi se vastaisi vastustajien kohdalla? Kun kuolin viholliseen joka tuntui kierähtävän 180 astetta ja ampuvan kerrasta päähän, niin uskoisin todellisuudessa hänen huomanneen minut jo esim. puoli sekuntia aikaisemmin ja siten ehdinneen tähtäämään paremmin, koska itsekin tuossa tilanteessa tiirasin ensin toiseen suuntaan ja ehdin ampumaan vasta kun heppu oli jo kävelemässä päin. Ja täysin tyhjästä minut ampunut kiikarikivääriheppu saattoi aivan hyvin seurata minua sen parin metrin kävelyn jo aiemmin, koska samasta ikkunasta näki paikalle hyvin, jolloin taas olisin ollut älyttömän helppo paikallaan istuva kohde, jos aikaa tähtäämiseen olisi hetkenkin käyttänyt. Vielä kun tähän lisää nämä PUBGin lagiominaisuudet, niin nämä tilanteet alkavat näyttämään jo huomattavasti reilummilta.