Muutaman tunnin ehdin eilen jauhamaan, ja suht neutraali fiilis jäi. Idea on hyvä, mutta jotenkin toteutus ei tuntunut loppuun asti hiotulta.
Peli tuntuu olevan betavaiheessa edelleen.
Pelituntuma myös täysin erilainen kuin esim. BF1, ehkä sekin hieman häiritsee ennenkuin tottuu.
Yksi aimbotti ehti jo tappamaan, etäisyyttä oli noin 100m ja kaveri vaan vilkuili ympärillensä, minä keräämässä tavaraa parvekkeella ja headshot. Ilman cheatteja ei olisi tuossa tilanteessa ehtinyt edes tajuamaan että siellä parvekkeella on joku.
Jos haluaa noita crateja avata niin pitää siis ostaa avain erikseen? Rahastus haisee...
Tuleeko red zonet ihan randomilla kartalle vai onko siinä joku logiikka?
Desperado ja Fever laatikot on niitä joita voi avata vain ostetuilla avaimilla, muut 3 erilaista voi aukaista normaalisti. Kannattaa vain laittaa ne myyntiin ja ostaa niillä rahoilla se vaate jota kaipasi niin tulee halvemmaksi. Pelintekijät haluavat ilmeisesti myös "oman ylimääräisen" osansa, kuten edellisissä viesteissä lukee niin aktiiviset pelaajat ovat saaneet takaisin pelin hinnan ja jotkut onnekkaat jopa uuden tietokoneen hinnan.
Pelituntuma on kyllä erilainen mitä muissa räiskinnöissä, kankeampi ja hitaampi josta pidän paljon. Ja se vaikuttaa vieläpä kaikkeen, autoista ei voi (kannata) hypätä pois jos vauhtia on yli 20km/h ja kaikenlainen tekeminen vie aikaa.
En ole nähnyt yhdenkään arvostelun keskittyneen tarpeeksi tähän kaikista tärkeinpään juttuun mikä PUBG:sta tekee uniikin. Kauhu-thrilleri!
Tietty squadi-peleissä joita itsekin tulee pelattua tuo pelko minimoituu ja saa "lisäelämän" koska tiimikaveri voi tulla nostamaan kun kuolema ei kaveripeleissä tule heti.
Hankala sanoa ilman replayta onko tuo parvekkeella kuoleminen ollut oikeasti huijari, sillä pelissä on erittäin paljon juttuja joista voi päätellä missä toinen pelaaja
voisi olla. Kannattaa kaikesta huolimatta siirtyä pelaamaan FPP:tä (first-person), jolloin ei pysty enää kurkkimaan "ilmaiseksi" nurkkien taakse. Viimeksi törmäsin varmaan huijariin marraskuussa kun pelattiin TPP:tä ja peliä on nyt takana reilut 600h.
Kun aloitin itse pelaamaan joskus syksyllä olin erityisen vaikuttunut kuinka hyvin pelin äänet tehty.
Steam Community :: Guide :: A sound guide to PlayerUnknown's Battlegrounds
Kannattaa lukea koko juttu, mutta yksikertaisuudessaan:
-luodin (riippuen aseesta 340km/h) äänivallin rikkoontumisen ääni - aseen laukaisu pamaus = etäisyys (sekunnin viive = 340m)
-aseen laukaisu pamaus = suunta
-kaikista voimakkaimmin ja ensimmäiseksi kuuluva ohi menevän luodin ääni hämää todenteolla jos ei huomaa odottaa aseen laukaisun pamausta