Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Niin eikös se pidä olla mediumilla vähintään? Ja samalla lisätään 20 muuta efektiä jotka syö fps:ää ihan liikaa.

Jep ja jep.

Omaan silmään (2500k + 1080) ei syö fpsää laisinkaan.

En tiedä miten tähän tulokseen pääsit, mutta itse ajelen 3440x1440p resoa 1070 kortilla ja post processing -asetus on minulla eniten fps:sää pudottava yksittäinen asetus. En nyt ihan tarkkoja numeroita enää muista, mutta olisiko very low -> medium vaikutus ollut 10-20fps luokkaa. Tällä hetkellä taitaakin kaikki asetukset tekstuureja lukuunottamatta olla itsellä very low:ta, niin fps pysyy aika lähellä 100 jatkuvasti.
 
Poistin eilen ReShaden ja kirjoitin siitä myös ohjeet tänne jos joku miettii miten se tehdään (ettei tarvitse asentaa koko peliä uudelleen kuten eilen näin parin jampan tekevän).

Sitten itse asiaan, eli:

Toi 0,7fps ReShaden mittareilla vai ajoitko jotain testiä? Muistaakseni aiemmin ReShadesta ollut puhetta, ettei fps impact ole niin pieni kuin mitä näyttää (voinee liittyä myös input-lagiin).

Testasin tämän vielä eilen ja olit oikeassa, ReShaden impacti oli suurempi kuin mitä aiemmat testini antoi ymmärtää. 1440p resolla eroa oli se joku 3-4 FPS eli enemmän kuin mitä ReShade ilmoitti ja mitä olin mielestäni aiemmin katsonut.

Otin ReShaden pois ja nostin detaileja sitten muualta, lopputulos oli ihan OK, joskin mielestäni esim. verkkoaidat, sähkölinjat tms esineiden reunat ovat ole yhtä hyvät / väpättää jonkun verran.

Eiks tuon digital vibrancella saa vähä elävämmäks, mitä ilman se on nii saakelin aneemisen näkönen.

AMD ajureista voi tuota vibrancea säätää, mutta sillä ei kyllä pääse lähellekään sitä samaa lopputulosta mitä ReShadella sai. Nyt on kaikki melko harmaata. Pitää katsoa onko tähän jotain muita "sallittuja" softia.

Tosin kyllä tuohon harmauteen jo hieman kerkesi tottua, mutta kun palasi desktopille pelin jälkeen niin kyllä huomasi taas eron aika selkeästi.
 
Mielestäni näyttää kyllä todella pehmeltä jopa ultra low AA, high effects ja 120 screen scalella ilman reshadea :( Semmonen pieni blurri koko ajan
 
Eihän tässä mitään blurria haluta, vaan selkeät reunat jotka ei välky, mutta jotka eivät myöskään ole mitään sahalaitaa. :)
 
Itse olen käyttänyt 1440p reson kanssa PP-very low, mutta AA-ultralla.
Hieman kaukaisuudessa sahalaitaa näkyy mutta en pitänyt Post Prosessin tuomasta "mattamaalaamisesta" vaikka se terävöittääkin ja parantaa(?) lisää kuvaa. Ja syö fps:ää.
Olen kai sitten harvinainen poikkeus, mutta omaan silmään pidän pelin ulkönäöstä enemmän kun PP on very low.

Sen digitaalisen värikylläisyyden olen nostanut nvidian kautta 70% ja ihan riittävän hyvät värit saa noin.
Toki aika lähellä ettei punainen sävy hyökkää silmille, mutta ihan ok-rajoissa.
 
Poistin myös reshaden ja otin käyttöön nvidian freestylen. Eilisen illan säädin asetuksia freestylestä ja sain mielestäni nyt ihan hyvän lopputuloksen. Tärkein asetus itselleni näissä asetuksissa on HDR joka tekee pelistä paljon miellyttävämmän katsoa. Tämän lisäksi hieman lisää tarkkuutta ja värikylläisyyttä. Ihan yhtä tarkaksi en kuvaa saanut kuin reshadella, mutta eiköhän tuohonkin hetken päästä jokin keino löydy.
 
Poistin myös reshaden ja otin käyttöön nvidian freestylen. Eilisen illan säädin asetuksia freestylestä ja sain mielestäni nyt ihan hyvän lopputuloksen. Tärkein asetus itselleni näissä asetuksissa on HDR joka tekee pelistä paljon miellyttävämmän katsoa. Tämän lisäksi hieman lisää tarkkuutta ja värikylläisyyttä. Ihan yhtä tarkaksi en kuvaa saanut kuin reshadella, mutta eiköhän tuohonkin hetken päästä jokin keino löydy.
Havaitsitko fps-droppia? Taidan testata tuota itsekin jossain välissä.
 
Havaitsitko fps-droppia? Taidan testata tuota itsekin jossain välissä.

En mielestäni mitään suurempaa minkä voisi liittää suoraan freestyleen. Nostin samalla post processingin medium-tasolle joka aiempien kokeilujen perusteella vaikutti jonkin verran fps:ään. Tästä löytyy lisää juttua mm pubgin foorumilta nVIDIA Freestyle. Redditissä oli mainittu asetuksesta joka vaikuttaisi myös fps:ään
 
Kyllähän tuolla freestylellä voi samalla tavalla kikkailla itselleen pelillistä etua kuin reshadellakin. Katsokaapa videosta 4:00 kohdalta mitä HDR säätö tekee varjoisille kohdille:

 
Onko kellään muulla ollu fps kanssa ongelmaa uuden päivityksen myötä 2500k 4.3ghz ja 56 vega mid 60 fps kun aikasemmin 90-110
 
Onko kellään muulla ollu fps kanssa ongelmaa uuden päivityksen myötä 2500k 4.3ghz ja 56 vega mid 60 fps kun aikasemmin 90-110

On ollu. Johtuu tosin siitä, että poistin Reshaden ja jouduin laittamaan pp:n mediumille. Kun näin tein, cpu:n kuorma tippui 30-40 %:iin ja fps 110 -> 40. Hieman kyllä ketuttaa.
 
Kokeilin nyt tuota freestyleä ja ihan mukavasti toimii. Tuntuis vaan rivatunerin kanssa aihuttavan jäätävää pykimistä mutta sehän ratkeaa laittamalla toinen pois. Näköjään mulla oli nvidian control panelista defaulttina jääny FXAA päälle mikä blurraaa aika ikävästi sekin eli auttoi myös laittaa se pois pubgissa.
 
En tiedä mikä selittää nämä FPS dropit jollain. Itsellä kun muutin detailit jne, niin ei mitään merkittävää droppia tullut. Voisiko olla että vanhemman generaation prossut ottaa enemmän hittiä tästä päivityksestä jostain syystä?

@Flashing Psychedelic Kid

Samoin jos noita detaileja nostaa, niin se lisää VRAM käyttöä. 970 mallissahan on se "fake" muisti siellä loppupäässä, eli 4GB muistista vain 3.5GB on nopeaa ja se viimeinen 0.5GB huomattavasti hitaampaa (oliko että sen nopeus on 1/8 kokonaiskaistasta vain)

Jos detailien nosto lisää VRAM käyttöä yli 3.5GB GTX 970 kortilla, niin se ihan varmasti hidastaa peliä oleellisesti. Eli kannattaa Afterburnerilla tms tarkkailla sitä muistinkäyttöä ja säätää detailit siten, että tuo maaginen 3.5GB ei ylity tai ainakin varmistaa että näin on tällä hetkellä, ennen kuin alkaa etsimään ongelmaa muualta.

Nano kortilla jossa oli 4GB tuli tuota muistinkäyttöä jossain välissä tarkkailtua ja mielestäni jos tekstuurit nosti Medium -> High, niin silloin VRAM hyppäri yli 3.5GB. Normaalilla 4GB kortilla tämä ei ollut ongelma, mutta GTX 970 kanssa kyllä aiheuttaa ongelmia. Sinällään hauskaa että ainakin AMD kokoonpanolla peli pyörii sujuvammin kun tekstuurit on High eikä Medium. :)

@Juha™[FIN] on tämän kanssa ainakin tapellut, ehkä osaa sanoa jotain asiasta (btw sun nimimerkki on h*mmetin vaikee tägätä). :D
 
Peli paskottu ihan täysin, ei ole enää yhtään peliä ettei kaatuis vähintään kerran :mad::tdown::tdown:
 
Tänään kävin testaamassa uutta pätsiä.
Itellä ehkä toimii peli parhaiten nyt mitä ikinä on toiminut, tasanen 144fps ihan kummassa vaan mapissa ihan missä vaan, pienimmillään oli fps tippunut jossain kohdassa 120.
 
Eilen meni pari kertaa niin jumiin peli, että joutuu loggaan winukasta ulos jos meinaa saada pelin suljettua.
 
Eilen meni pari kertaa niin jumiin peli, että joutuu loggaan winukasta ulos jos meinaa saada pelin suljettua.

Tää kannattaa laittaa päälle niin ei enään tapahdu.

VJVjm5s.png
 
Ah thx Vipu, loistovinkki! Pari kertaa tosiaan kaatunu sillee ettei o päässy käsiks task manageriin.
 
On se kyllä jännä peli.

Vähän reilu viikon tauon jälkeen tuli kaverien kanssa pelattua. Vähän jouhevampi peli toimi päivityksen jälkeen mutta henk. koht. peli samaa rämpimistä kuin aiemminkin.

Sitten, hetken streamien katsomisen jälkeen tuli vielä pikkuhimot pelata vielä "yksi erä".

Erähän alkoi niin että peli kaatui, boottamisen jälkeen huomaan että afk-paikoillehan sitä mennään kolmen pelaajan kanssa. Yksi pelaaja odottaa pistoolin kanssa muiden nirhaamista. Itelle sattui talosta M416 käteen ja pääsen lahtaamaan minua metsästäneen pelaajan sekä AFK tyypin.

Lopputuloksena tämä:
bLwuY5
yMOEIZT.jpg

Kaikki se vitutus ja turhautuminen vaihtuu sekunnissa täysillä karjumiseen ja riemunkiljahduksiin :rofl:. Uskomaton peli kyllä, kuumotus Top 10 on kyllä käsinkosketeltavaa, varsinkin jos on hyvä erä valmiiksi alla.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tässä joku tosi typerä ominaisuus/bugi, että rekyyli on pienempi ammuttaessa kallistellessa? Tai että toiseen osuminen on jotenkin vaikeampaa? Vaihdoin pitkästä aikaa FPP servereille. Pari peliä Miramarissa olivat oikein hauskoja, toisessa tulikin 4 tappoa ja top 10 ihan tuurilla, ja kuolemaan johtaneen tulitaistelunkin hävisin lähinnä koska vastustajan lippaaseen mahtui enemmän panoksia. Pari kertaa sitten päätin hypätä pahamaineiseen Pecadoon tai muihin riehuntapaikkoihin, ja nappi tuli otsaan hetkessä... molemmilla kerroilla deathcamissa pelaaja kääntyy ihan sika nopeasti minun suuntaani ja kallistuu ampuakseen, vaikka kallisteluun ei ole mitään oikeaa syytä.

Löysin myös googletellessa vihdoin syyn, minkä vuoksi Zeroing distance tuntui niin epäjohdonmukaiselta, ja luulin sen ensin olevan vaan eri aseista kiinni. Eipä olekaan, vaan zeroing distance on mahdollista ainoastaan 8x ja 15x kiikaritähtäimillä. Heti selkeni.
 
Pari kertaa sitten päätin hypätä pahamaineiseen Pecadoon tai muihin riehuntapaikkoihin, ja nappi tuli otsaan hetkessä... molemmilla kerroilla deathcamissa pelaaja kääntyy ihan sika nopeasti minun suuntaani ja kallistuu ampuakseen, vaikka kallisteluun ei ole mitään oikeaa syytä.

Onhan siihen kallistelevaan päähän hankalampi osua kuin ei-kallistelevaan.
 
En tiedä mikä selittää nämä FPS dropit jollain. Itsellä kun muutin detailit jne, niin ei mitään merkittävää droppia tullut. Voisiko olla että vanhemman generaation prossut ottaa enemmän hittiä tästä päivityksestä jostain syystä?

@Flashing Psychedelic Kid

Samoin jos noita detaileja nostaa, niin se lisää VRAM käyttöä. 970 mallissahan on se "fake" muisti siellä loppupäässä, eli 4GB muistista vain 3.5GB on nopeaa ja se viimeinen 0.5GB huomattavasti hitaampaa (oliko että sen nopeus on 1/8 kokonaiskaistasta vain)

Jos detailien nosto lisää VRAM käyttöä yli 3.5GB GTX 970 kortilla, niin se ihan varmasti hidastaa peliä oleellisesti. Eli kannattaa Afterburnerilla tms tarkkailla sitä muistinkäyttöä ja säätää detailit siten, että tuo maaginen 3.5GB ei ylity tai ainakin varmistaa että näin on tällä hetkellä, ennen kuin alkaa etsimään ongelmaa muualta.

Nano kortilla jossa oli 4GB tuli tuota muistinkäyttöä jossain välissä tarkkailtua ja mielestäni jos tekstuurit nosti Medium -> High, niin silloin VRAM hyppäri yli 3.5GB. Normaalilla 4GB kortilla tämä ei ollut ongelma, mutta GTX 970 kanssa kyllä aiheuttaa ongelmia. Sinällään hauskaa että ainakin AMD kokoonpanolla peli pyörii sujuvammin kun tekstuurit on High eikä Medium. :)

@Juha™[FIN] on tämän kanssa ainakin tapellut, ehkä osaa sanoa jotain asiasta (btw sun nimimerkki on h*mmetin vaikee tägätä). :D

"Sweet spot" tämän pelin kanssa ja 1440p resolla on textuureille tosiaan medium-taso, silloin gpu-muistin käyttö pysyy alle 3.5GB. Omistan siis Gtx 970:n.
Olen kokeillut myös pelata High-asetuksellakin ja framet tuntuu olevan vielä tasaisia sinä 3.7GB:n kohdalla, vaikka osa muistista pitää ladata tuonne kortin "hitaalle" puolelle.
Jätin asetuksen kuitenkin mediumiin ettei tarvitse jännittää sattuuko jossain intensiivisessä kohdassa ne dropit, sillä liian lähellä tuo varmasti menisi highilla.
Re-shaderilla saa siis nopeasti pelin tukkoon gtx970:lla, jollei ole varovainen
mitä asetuksia laittaa mikäli pelin omat textuurit on jo ennestään medium/high-tasolla. En tosin tuota käytä kun kikkailin color vibrancen kanssa ynm, nvidian ajureista.

Tilanne liene toinen jos pelaa 1080p-resolla, textuurit voinee laittaa ultralle sitten (luulisin). Ainakin jos artikkelia on uskominen.
How much VRAM do you really need at 1080p, 1440p and 4K?

Tuo High-reson parempi pyöriminen high:lla kuin mediumilla (ainakin amd:lla) pitää paikkansa, löysin saman vinkin joskus redditin videoista jossa developer sen jakoi,
sen syvällisemmin selittämättä. Minulla oli silloin Radeon r9 380 4gb ja tosiaan paremmin pyöri peli resot high:lla kuin mediumilla...
 
Viimeksi muokattu:
Mites muille uppoaa tuo Miramar mappi? Mulle tuli mitta täyteen siitä ja annoin deleteä sen mapin tiedostoille niin eipä tarvi enää joinata siihen. Olispa ymmärtäny tehä jo aikasemmin :facepalm:
 
Mites muille uppoaa tuo Miramar mappi? Mulle tuli mitta täyteen siitä ja annoin deleteä sen mapin tiedostoille niin eipä tarvi enää joinata siihen. Olispa ymmärtäny tehä jo aikasemmin :facepalm:

Aloitin pelaamaan vasta kun molemmat tasot oli saatavilla, ja aluksi en pitänyt lainkaan siitä että Miramaria tuli lähes jatkuvasti. Nyt taas sanoisin, että se iskee minuun jopa paremmin kuin Erangel erityisesti teemansa puolesta.

Ei noissa minusta mitään kovin suurta merkittävää eroa ole, miksi toinen olisi toista parempi, ainakaan näin soolona pelaavan urpokkeen näkökulmasta.
 
Maistuu ihan ok, tosin viime peleillä taas änki sitä kokoajan. Jos ois ees lähellä 50/50 niin menisi hyvin..
 
Miramar ko tuli betaan (tai siis test serverille) niin tykkäsin alkuun kovasti, ja sitte äkkiä kyllästyin. Nyt julkasun jälkeen on kääntyny niin että tykkään kohtapa enemmän miramarista ko erangelista, vaikka pelillisesti ehkä tuo erangel on parempi/monipuolisempi, lähinnä sen takia että miramar on niin avonainen monin paikoin. Mutta tykkään siitä että mapit on erilaisia, ja vaativat erilaista pelityyliä.
 
Itse tykkään enemmän Erangelista kuin Miramarista. Tosin ei Miramarikaan huono ole. Vaatii vaan vähän erilaista pelityyliä juuri avonaisuuden takia. Ja itsellänikään peli ei ole ollut kuin marraskuun alusta asti niin ei tuohon Erangeliinkaan ole kyllästynyt. Onkos kolmannesta mapista ollut mitään uutta tietoa missään?
 
Miramar ei ole innostanut vielä, alkuun se innosti enemmän mutta nykyään tuntuu pakkopullalta. Kyllä se silti tulee pelattua loppuun asti aina. Onko siihen muita säätiloja kuin se kirkas keskipäivä? Se tuntuu niin kohtuuttoman kirkkaalta Erangelin päivään verrattuna että illalla/yöllä on jopa ärsyttävää pelata.
 
Itsekin kyllä tykkään enemmän Erangelista. Jotenkin tuo Miramar ei nappaa. Voi osittain vaikuttaa sekin että on tuttu mutta ehkä tuo metsämaasto miellyttää enemmän kuin nuo Miramarin monitasoiset suurkaupungit.
 
Tänään opittua. Maahan maastoutunut vihu ei kuole kahden metrin päästä lippaallisella 7.62:a, panosten loputtua vihu ampuu kuoliaaksi parilla... :(
 
Joko lagimisia tai nappipohjassa kaikki yli tai ammuit johonkin titaaniseen ruohonkorteen :darra:
 
Joko Miramarista ei ole vielä uutuudenviehätys haihtunut tai sitten muuten vaan tykkään siitä paljon enemmän kun Erangelista. Teema uppoaa länkkärifaniin kuin 7.62 kalloon, läheskään kaikkia paikkoja en ole vielä tutkinut ja pelityyli on erilainen kuin Erangelissa (ajoneuvojen dynamiikka, avonainen maasto, lootin jakauma). Nykyään pelaan Erangelia vähän rämäpäisesti tappelua hakien, ensinnäkin siksi että saisin tulitaisteluharjoitusta, mutta myös siksi että saisin matsin loppumaan nopeammin. Tahtoo takaisin aavikolle samoilemaan.
 
Erangel on alueeltaan pienempi ja maastoltaan monipuolisempi. Avointa tai metsää, tasaista tai mäkistä, kaikkea löytyy. Tästä syystä maastoon päättyvät pelit päättyvät monipuolisemmin erilaisiin maastoihin ja peli on mielekkäämpää. Metsistä johtuen myös liikkuminen stealthisti on halutessaan helppoa. Noista syistä maaston monipuolisuuden kannalta tykkään enemmän erangelista.
 
Jos on porukkaa hereillä niin iobbs-discordiin siitä hopi hopi ;) Tässois pirusti vielä harjoteltavaa itsellä niin musta saa peliseuraa hyvin usein.
 
Kumpikin on ihan jees, mutta Miramar mieluummin. Siellä hyvä luutti näyttää keskittyvän enemmän tietynlaisiin rakennuksiin ja aseet löytyvät nopeammin. Hyvän aseen saaminen heti alkupelistä on tärkein juttu mulle, vain milirinkula ja vesistön ylitys voi sen jälkeen vetää mielen matalaksi. :D Pari päivää vanha päivitys taisi tasoittaa luutin jakautumista mutta vakiopaikat tuntuvat toimivan vielä. Puiden puuttuminen saa kartan tuntumaan avonaisemmalta, mutta samalla kumpareet antavat paremmin suojaa. Saisivat kyllä merkitä karttaan ne uudet kinttupolut kun niistä on oikeasti hyötyä rotaatioissa.
 
Mites muille uppoaa tuo Miramar mappi? Mulle tuli mitta täyteen siitä ja annoin deleteä sen mapin tiedostoille niin eipä tarvi enää joinata siihen. Olispa ymmärtäny tehä jo aikasemmin :facepalm:
Pelin paras mappihan se on. Helvetin nopee lootata ja tarpeeks avoin. Siis miten tuo peli wörkkii kun poistaa mapin tiedostot, tuleeko mitään erroria? Taidan tehdä erangerin kartalle saman tempun. Ei kestä pää sitä helvetin hidasta taloloottausta
 
Uusimman anti-cheat päivityksen tiedoissa luki, että pelitiedostoihin koskeminen VOI tuottaa ichiä, itse en uskaltaisi tässä vaiheessa poistellakaan mitään, ennen kuin joku muu varmistaa asian :D
 
Pelin paras mappihan se on. Helvetin nopee lootata ja tarpeeks avoin. Siis miten tuo peli wörkkii kun poistaa mapin tiedostot, tuleeko mitään erroria? Taidan tehdä erangerin kartalle saman tempun. Ei kestä pää sitä helvetin hidasta taloloottausta
Hyvinhän tuo toimii. Silloinko matsia hakee ja tulee se mappi kohdalle mistä on poistanut ne tiedostot niin palaa saman tien lobbyyn ja sitten vaan uutta matsia hakuun. En kyllä suosittele kelleen mutta omalla vastuulla tehe mitä lystää.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän päivän perusteella on pakko kallistua kyllä Miramarin puoleen.

Erangelin teema on myös se ongelma. Se että suurin osa paikoista kasvaa heinää ja ruohoa on tavallaan siistiä, mutta samaan aikaan helvetin ärsyttävää kun ei meinaa nähdä mitään kävellessään heinikossa, mutta samalla vastustajan näkökulmasta olet täysin avoimessa maastossa helppo kohde. Miramarissa ei samaa ongelmaa ole, koska suurin osa sijainneista on tuota kallioaavikkoa, jossa ei tarvitse huolehtua samanlaisesta kasvustosta.

Kaikenlaiset tekniset ongelmat todella rumana popuppina, eri asioiden piirtoetäisyydet ja epäreiluudet grafiikoiden säädöissä tulevat erangelin kohdalla ihan huomattavasti paremmin esiin kuin Miramarissa. Ainakin näin 24" näytöllä varustettuna tunnun että pärjään spottaamisen osalta ihan äärettömästi paremmin Miramarissa, ja tällä on aika suora yhteys nautintooni. Miramar kaipaisi vaan hitusen lisää moninaisempaa ympäristöä: Erangelin korkeaa mäkeä, tulvinutta kylää tai raunioitunutta kirkkoa vastaavia alueita ei oikein löydy. Toisaalta Erangelissa nämä ovat etenkin tuon kirkon ja tulvivan kylän osalta niin lähellä ja toisaalta niin räikeitä omia kokonaisuuksia, että tulee mieleen vähän sellainen koominen Fortniten tyylinen taso, jossa vaan monta hauskaa pikkuideaa isketty vierekkäin kuin teemapuistossa.
 
Miramar päivitys muuten ihan hyvä, mutta se tunne kun Broncolla mennään tuhatta ja sataa "tuttua reittiä" ja sitten joku on mennyt siihen tekemään poikittaisen tien ja kaivamaan sille oikein penkatkin .. Ilmalennosta kymmenen pistettä ja papukaijan merkki. ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 032
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom