Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Tämä johtuu joko Pubgin uusimmasta päivityksestä tai sitten tuosta 385.69 ajurista, koska minullakin alkoi tekemään täsmälleen samaa. Aikaisemmin ei ollut mitään kaatumisia.

Itse taas luin jostain, että olisi tullut tuon ison Windows päivityksen myötä. Bäfä 1 ei kaadu koskaan vertauksen vuoksi.
 
Itse taas luin jostain, että olisi tullut tuon ison Windows päivityksen myötä. Bäfä 1 ei kaadu koskaan vertauksen vuoksi.

Okei, no mistäpä näistä varmasti tietää. Minulla on ihan samat ongelmat kuin sinullakin enkä ole syytä löytänyt. Luulin jo että tuo ajurin downgreidaus olisi korjannut fps dropit kokonaan, mutta ei. Onko windows versio 1709?
 
Kannattaa pitää jotain monitorointa siinä vieressä mistä näkyy GPU ja CPU usage tms infot ja sitten katsoa että mistä se droppi tulee oikeasti. Itse mitä seurannut niin omalla koneella mahdolliset dropit tulee pääosin siitä että GPU usage tippuu kun ei ole tarpeeksi kamaa tulossa ohjaimelle.
 
Tuota älytöntä droppia ei tuu enää noilla vanhoilla ajureilla paitsi se alku missä kone ilmestyy, mut se tuntuu kaikilla olevan raskas kohta. Tuota bad modulea kyllä tulee pari kertaa illassa.
 
Ainoa ongelma ollut jo pidempään että sen ~1 minuutin ajan laskeutumisesta ampuminen ihan mahdotonta.
fps:sää riittää, ei rubberbandaa/teleporttaile, mutta koitappa ampua niin tuntuu kuin tähtäin olisi tervassa.

Joutuu noita alun pahimpia hotspotteja tuon takia vältteleen.
 
Noi autot kyllä melkoisia saippuakoteloita. Ja ensimmäisestä persuunasta ku ajelee välillä niin ei näy ku taivasta tai maata, ois kiva nähä välillä horisonttia että mihin menee
 
Nuo 385.69 ajurit tuntuu kyllä auttavan ainakin jotenki. Mullakin ihmeellistä frame droppia 120 -> 50 ainakin kerran per mappi. Pelaan 2560x1440 resolla. Yleensä framet siellä 120-140, isoissa kaupungeissa 90-130 ja alkupaikassa 65-125, riippuen mihin katon. Lentokone kun ilmestyy niin tippuu hetkellisesti sekunniksi siihen 40-50fps.

Kokeilin eilen uudelleen uusimmilla ajureilla g-sync+vsync päällä, fps rajoitettu 141. Ihmeellistä droppia välillä. Näillä ajureilla tuo tuntuu toimivan parhaiten, tosin ei tää peli ole sulavaa nähnytkään, mutta on ihan pelattava. Kokoonpano i5-8400,16gb ddr4 3200mhz, Asus STRIX 1080 8gb, pitäis kyllä riittää low asetuksilla pl. AA High ja Textures High.

Nyt mulla myös alkanut tehdä niin, että peli menee työpöydälle ja tulee bad module info. Sekä g-sync päällä, että pois päältä. Paskan möivät.

Itsellä tuo vanhempi ajuri laski fps:ää 10-20fps ja heti asennuksen jälkeen tuli useamman kerran bad module -virhettä. Asensin viimeisimmät ajurit ja fps taas tutuissa lukemissa (100-120) eikä mitään virheitä tule. Fps droppaa kyllä hetkellisesti 80 kieppeille isommissa kaupungeissa. Korttina MSI 1080 ja asetukset:

-Screen scale : 120
-AA : ultra
-PP : high
-Shadows : low
-Texture : medium
-Effects : very low
-Foliage : very low
 
Onko tuo siis ku itse ajat, vai kyydissä istujana?
Tarkoittaa sitä että kun tuolla maastossa ajelee ja pelkkää töyssyä tuo aavikko niin auton keula osoittaa ylös tai alas.
Saisivat vähän rauhoittaa tuota, emmä sitä autoa sieltä kaukaa ottanu että kävelyvauhtia ajelen kohti rinkiä vaan nappi laudassa karkuun zonea ja ampuvia vihuja.
Kolmannessa persoonassahan tuota ongelmaa ei ole koska voit korjata hiirellä.
 
Tarkoittaa sitä että kun tuolla maastossa ajelee ja pelkkää töyssyä tuo aavikko niin auton keula osoittaa ylös tai alas.
Saisivat vähän rauhoittaa tuota, emmä sitä autoa sieltä kaukaa ottanu että kävelyvauhtia ajelen kohti rinkiä vaan nappi laudassa karkuun zonea ja ampuvia vihuja.
Kolmannessa persoonassahan tuota ongelmaa ei ole koska voit korjata hiirellä.
Aja tietä pitkin ni näät eteenpäin kokoajan.
 
Nyt kun lukee juttuja FPS dropeista, ja serverien probleemista, niin mulla varmaan ihan hirvee munkki ollut ehkä viimeiset 2 viikkoa.
Pelannut nyt sen ajan varsin aktiivisesti, ja tuntuu ettei ole mitään ongelmia.
Jopa perinteistä (myös itseni kokemaa) alkurundin serverilagia ei tunnu olevan.
FPS droppeja en edes muista, ja on uusimmat Nvidiat.
*koputtaa puuta*

Eikä tarkoitus ole tulla keulimaan miten itsellä toimii hyvin, tai että puolustaisin hampaat irvessä lähes-EA pelia. Kunhan vaan ajattelin mainita, että myös näitä pitkälti ongelmattomia tapauksia on olemassa. :D
Kerran kaatui siihen bad module, joskus ehkä reilu viikko sitten tjsp.

Niin, ja pakko sanoa että nyt kun on taas aktivoitunut pelin parissa, niin tähän kyllä jää melkoisesti koukkuun....
 
Onko tuo siis ku itse ajat, vai kyydissä istujana?

Ajajana kyllä näkee hirveän vähän ulos, jos vähänkään tulee ylä tai alamäkeä niin ei näe mitään, tai jos kokeilet katsoa sivulle niin siinä on sopivasti se palkki edessä.
Tuntuu että istuinpaikka laitettu liian taakse autoissa.
 
Ajajana kyllä näkee hirveän vähän ulos, jos vähänkään tulee ylä tai alamäkeä niin ei näe mitään, tai jos kokeilet katsoa sivulle niin siinä on sopivasti se palkki edessä.
Tuntuu että istuinpaikka laitettu liian taakse autoissa.
Ite en miramarissa oikee nauti autolla ajamisesta. Ainuut ku pitää liikkuu monen kilometrin päästä alueen reunalle, mut sillonki mieluummi ajelen sinisen kautta teitä pitkin. Moottoripyörällä pääsee joka paikassa, ja sitä haen aina.
 
Itsellä tuo vanhempi ajuri laski fps:ää 10-20fps ja heti asennuksen jälkeen tuli useamman kerran bad module -virhettä. Asensin viimeisimmät ajurit ja fps taas tutuissa lukemissa (100-120) eikä mitään virheitä tule. Fps droppaa kyllä hetkellisesti 80 kieppeille isommissa kaupungeissa. Korttina MSI 1080 ja asetukset:

-Screen scale : 120
-AA : ultra
-PP : high
-Shadows : low
-Texture : medium
-Effects : very low
-Foliage : very low

Tuo PP on sitten todella raskas ja vie paljon tehoja. Mielestäni turha. Samoin Screen scale vie tehoja.
 
Ai se ihanuus FPP kun meet mäkeä haipakkaa ylös, mahdollisesti vaikka Erangelissa jostain pellolta ammutaan selkään samaan aikaan.. Ja sitten kukkulan lakipisteen jälkeen onkin kivi. :D
 
Ei kait tuo minusta ole tarkoituskaan että autoilu maastossa olisi helppo tai edes järkevää. Erangelissa vähän liiankin helppoa imo.
 
Ei kait tuo minusta ole tarkoituskaan että autoilu maastossa olisi helppo tai edes järkevää. Erangelissa vähän liiankin helppoa imo.

Mielestäni on ihan sopivaa nyt, tosin ehkä hieman voisi tuota näkyvyyttä parantaa auton sisältä. Mutta ei kyllä tosielämässäkään kukaan paina talla pohjassa jos ei tiedä mitä tulee vastaan.
 
Tuo PP on sitten todella raskas ja vie paljon tehoja. Mielestäni turha. Samoin Screen scale vie tehoja.
Itse tunkkasin sitä ylös, ja tuntuu ettei juuri ollut vaikutusta pyörivyyden kantilta. Tosin kuva on melko hurjasti terävämpi.
En tosin nostanut tappiin.
 
Nyt kun lukee juttuja FPS dropeista, ja serverien probleemista, niin mulla varmaan ihan hirvee munkki ollut ehkä viimeiset 2 viikkoa.
Pelannut nyt sen ajan varsin aktiivisesti, ja tuntuu ettei ole mitään ongelmia.
Jopa perinteistä (myös itseni kokemaa) alkurundin serverilagia ei tunnu olevan.
FPS droppeja en edes muista, ja on uusimmat Nvidiat.
*koputtaa puuta*

Eikä tarkoitus ole tulla keulimaan miten itsellä toimii hyvin, tai että puolustaisin hampaat irvessä lähes-EA pelia. Kunhan vaan ajattelin mainita, että myös näitä pitkälti ongelmattomia tapauksia on olemassa. :D
Kerran kaatui siihen bad module, joskus ehkä reilu viikko sitten tjsp.

Niin, ja pakko sanoa että nyt kun on taas aktivoitunut pelin parissa, niin tähän kyllä jää melkoisesti koukkuun....

Sama täällä, viimeisen 2vk aikana tullut pelitunteja aivan tolkuttomasti omalla mittapuulla, ~75h, eikä ole ollut ongelmia suorituskyvyn kanssa. Kerran lobbystä kaatui bad modulen takia, mutta aiempaan verrattuna tuokin on vähän.
 
Ompas muuten kivasti koukuttava peli. Äsken eka tappo ja vielä cratesta poimitulla AWP:llä. Osuminen on kyllä ihan tuurista kiinni. Kaikki lähitaistelut hävinny, edes damagea ei pahemmin ole saanu vastuksiin. Jatkanme. :)
 
Joo ohan tää ihan käsittämättömän koukuttava, vaikka tänäänki kyllä hermot ollu aika kireellä ku ei pelit oo sujunu. No onneksi äsken oli hyvä rundi kun pääsi laatikolle ja sai snipun ja sen maastopuvun. Ikää oo saanu neljää headshottia putkeen mutta nyt onnistu 8x scopella :D. 8. sijoitus ku hävisin duelin karrille :(. Minä ammuin ohi toinen ei.
 
Eikö noita hiton kiinalaisia saada pidettyä omalla servullla.
Kiva kuolla duona jollekki shanglahongille ku ajaa maasturilla ns täysäriä ja tämä kiinansankari ampuu molepia karrilla päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö noita hiton kiinalaisia saada pidettyä omalla servullla.
Kiva kuolla duona jollekki shanglahongille ku ajaa maasturilla ns täysäriä ja tämä kiinansankari ampuu molepia karrilla päähän.

Samalla mantereellahan sinä olet heidän kanssaan jos Suomessa asut.

E. näköjään muokkasit ilmaustasi. Itse en jaksa.
 
Mitä tuo screen scale käytännössä tekee?
Säätää millä resoluutiolla peli renderöidään. 100 tarkoittaa että samalla kuin sun näyttösi. Laskemalla voit pelata peliä pienemmällä resolla, jos tökkii pahasti.

Yli 100 arvolla voi piirtää pelin korkeammalla resoluutiolla kuin mitä näyttösi näyttää.
Periaatteessa screenscalella voi saavuuttaa AA:n efektin nätimmin jos tehot vaan riittää.

Eikö noita hiton kiinalaisia saada pidettyä omalla servullla.
Kiva kuolla duona jollekki shanglahongille ku ajaa maasturilla ns täysäriä ja tämä kiinansankari ampuu molepia karrilla päähän.

Juh, kirjoitin eriä mitä ajattelin.
Pingirajakin tuon varmaan poistaisi.
Region lock ei ole tulossa, mutta tosiaan pingirajaa tutkitaan.
Erittäin hieno homma.

PUBG won’t region lock China, but new ping limits might prevent cross-region matchmaking

 
Mitä tuo screen scale käytännössä tekee?

Jos esim pelaat 1080p resolla ja laitat 200% scalen niin se reso oikeasti on 4k reso.

Tässä alhaalla 1440p 150% scalella eli 4k, huomaa hyvin esim tuosta lentokoneen perästä ettei ole yhtään mitään sahalaitoja tai muuta, vaan täysin smooth.
Tämä taas auttaa siinä vihujen spottaamisessa kun ei "pixelit juokse" ruudulla vaan ainoastaan oikea vihujen liike näkyy.

2bCa29S.png
 
Oisko pingillä osuutta asiaan kun vetää lippaallisen kaverin rintaan ja deathcamissa yksikään osuma ei rekisteröidy vai onko kyseessä pahamainen haxori?
 
Oisko pingillä osuutta asiaan kun vetää lippaallisen kaverin rintaan ja deathcamissa yksikään osuma ei rekisteröidy vai onko kyseessä pahamainen haxori?
Voi olla pingi, mutta voi olla yhtenä tekijänä myös se ettei death cam ole aidosti 1:1 replay tilateesta. Se kun on uudestaan laskettu datasta, eikä siinä voida simuloida oikein juurikin viiveitä yms.
Ei sillä etteikö hakkeri voisi olla.
 
Jos esim pelaat 1080p resolla ja laitat 200% scalen niin se reso oikeasti on 4k reso.

Tässä alhaalla 1440p 150% scalella eli 4k, huomaa hyvin esim tuosta lentokoneen perästä ettei ole yhtään mitään sahalaitoja tai muuta, vaan täysin smooth.
Tämä taas auttaa siinä vihujen spottaamisessa kun ei "pixelit juokse" ruudulla vaan ainoastaan oikea vihujen liike näkyy.

2bCa29S.png
200% (upscale) fullHD:stä on vasta 2k, mutta eikös menun kautta maksimi ole 120%? Saako jostain inistä puukotettua suuremmaksi tätä?
 
200% (upscale) fullHD:stä on vasta 2k, mutta eikös menun kautta maksimi ole 120%? Saako jostain inistä puukotettua suuremmaksi tätä?

Jos tuplataan vaaka ja pystysuuntainen reso:
1920-->3840
1080-->2160
Kyllä se aika 4K:lta vaikuttaa. Toki se käytännössä nelinkertaistaa pikseleiden määrän. Ainakin DSR:stä puhuttaessa 200% 1080p:stä tarkoittaa nimenomaan tuota eikä sitä että pikseleiden määrä vaan kaksinkertaistettaisi.
Varmaan käyttänyt vastaavaa nvidian ajureista löytyvää DSR:ää tai ehkä ini filestä voi nostaa yli 120%
 
Niin 200% = 200% pixeli molempiin suuntiin eli 1080p -> 4k
Inistä saa laitettua tosiaan enemmän kun 120%
 
Välillä kyllä niin jäätäviä ampumisia tulee vihollisilta, että mietityttää toimiiko tässä Matchmaking ollenkaan. Mun ei pitäis joutua samaan peliin äijien kanssa jotka napsuttaa sarjalla headshotteja 1 sekunnin kuluttua kohtaamisesta.
 
Niin, toki 4K on sama kuin 4x 1080p (siis pikselit), mutta oletettavasti resolution scale siis tarkoittaa pysty- ja vaakasuunnan kerronnaista. Silloin 200% = 4K.

Välillä kyllä niin jäätäviä ampumisia tulee vihollisilta, että mietityttää toimiiko tässä Matchmaking ollenkaan. Mun ei pitäis joutua samaan peliin äijien kanssa jotka napsuttaa sarjalla headshotteja 1 sekunnin kuluttua kohtaamisesta.
Solo vai duo/squad? Mietin vaan että duo/squad tapauksissa voi joku kaverin rank nostaa pelin tasoa.

Tosin kyllä tuota samaa on soolossakin tullut vastaan.
Voisiko olla että jollain kovalla pelaajalla menee putkeen pelejä penkin alle josta seuraa rankka tiputus niiden rankissa, ja siten saat sitten omalla alemmalla tasolla vastaan kovempia pelaajia?
Toisaalta vaikka itsekin oon surkea pelaaja, joskus se vaan napsuu todella hyvin munkilla...
 
Jos tuplataan vaaka ja pystysuuntainen reso:
1920-->3840
1080-->2160
Kyllä se aika 4K:lta vaikuttaa. Toki se käytännössä nelinkertaistaa pikseleiden määrän. Ainakin DSR:stä puhuttaessa 200% 1080p:stä tarkoittaa nimenomaan tuota eikä sitä että pikseleiden määrä vaan kaksinkertaistettaisi.
Varmaan käyttänyt vastaavaa nvidian ajureista löytyvää DSR:ää tai ehkä ini filestä voi nostaa yli 120%
Joo, sillä laitoinkin ton upscale sulkuihin, koska periaatteessahan toi 100% voi tarkoittaa jo kahta eri resoa. Resolution scale 100% tai resolution upscale 100%, joista jälkimmäinen tarkoittais siis 200% lähtötilanteesta. En ole koskaan tonne nvidian asetuksiin edes kurkannut, niin en nyt äkkiseltään osaa sanoa mitään tosta DSR:stä.
Sillä logiikalla 200% upscalea on kyllä 4k, vaikka resoluutio onkin nelinkertaistunut.
 
Niin, toki 4K on sama kuin 4x 1080p (siis pikselit), mutta oletettavasti resolution scale siis tarkoittaa pysty- ja vaakasuunnan kerronnaista. Silloin 200% = 4K.


Solo vai duo/squad? Mietin vaan että duo/squad tapauksissa voi joku kaverin rank nostaa pelin tasoa.

Tosin kyllä tuota samaa on soolossakin tullut vastaan.
Voisiko olla että jollain kovalla pelaajalla menee putkeen pelejä penkin alle josta seuraa rankka tiputus niiden rankissa, ja siten saat sitten omalla alemmalla tasolla vastaan kovempia pelaajia?
Toisaalta vaikka itsekin oon surkea pelaaja, joskus se vaan napsuu todella hyvin munkilla...

Ihan soolossa. Ite kun räimin yleensä aika sinne päin. Välillä onkin hauskaa kun tulee yhtä huonoja ampujia vastaan ja tulitaistelut kestää enemmän kuin sen 2 sekkaa.

Ite oon miettinyt, että nää superampujat voi vaan olla sellaisia, jotka pelaa tosi aggressiivisesti, hyppää aina hotstpottiin jne. Silloinhan ne ei yleensä kovin korkeille rankeille pääse, vaikka tappoja tuleekin.

Siinä mielessä tuon matchmakingin pitäisi ehdottomasti kyllä matchata keskimääräisten tappojen, eikä niinkään rankkien mukaan (en tiedä siis miten tuo matchmaking toimii). Chicken Dinnerinhän voi tässä pelissä teoriassa saada ampumatta laukaustakaan, mutta kymmentä tappoa matsissa ei.
 
Joo, sillä laitoinkin ton upscale sulkuihin, koska periaatteessahan toi 100% voi tarkoittaa jo kahta eri resoa. Resolution scale 100% tai resolution upscale 100%, joista jälkimmäinen tarkoittais siis 200% lähtötilanteesta. En ole koskaan tonne nvidian asetuksiin edes kurkannut, niin en nyt äkkiseltään osaa sanoa mitään tosta DSR:stä.
Sillä logiikalla 200% upscalea on kyllä 4k, vaikka resoluutio onkin nelinkertaistunut.

Niin no itse ymmärtäisin juuri tuolla tavalla että 100%=1(x)=sama reso kuin asetettu ja 200%=2x. Ja PUBGin asetuksissa 100 tarkoittaa juuri sitä 1:1
Samalla logiikalla tuo DSR toimii että rendaa enemmän pikseleitä kuin näytön maksimireso ja downscalaa sen.
 
Niin no itse ymmärtäisin juuri tuolla tavalla että 100%=1(x)=sama reso kuin asetettu ja 200%=2x. Ja PUBGin asetuksissa 100 tarkoittaa juuri sitä 1:1
Samalla logiikalla tuo DSR toimii että rendaa enemmän pikseleitä kuin näytön maksimireso ja downscalaa sen.
Jep. Tosin omat aivot kyllä nyrjähtää edelleen tästä 200% = 400% laskutavasta. :D

Se on kuitenkin 200% molempiin suuntiin, eli yhteensä 400%. Väittäisin jonkinasteiseksi lieveilmiöksi joka tullut tän HD-aikakauden juovapohjaisessa ajattelun mukana. Jos muistelee aikaa kun resoluutio ilmoitettiin resoluutiona, eikä vaan vaakaresona niin ei toi oikein natsais.
200% 1080 on kuitenkin sen 2160. Vähintäänkin harhaanjohtavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tarkkoja ollaan niin resoluution tuplaus on aina tarkoittanut nimeomaan sitä että kuvan vaaka ja pystyresoluutio tuplataan, koska kuvan resoluutiolla on aina kaksi ulottuvuutta leveys ja korkeus. Se ei ole koskaan tarkoittanut sitä että pikselien määrä tuplataan. Mutta on varmasti joitain pelejä joiden asetuksissa 200% scale tarkoittaa pikselien tuplaamista joka on mielestäni virheelinen ilmaisu ellei siinä erikseen mainita että se on pixel density tai jotain muuta kuin resoluutio.
 
Ihan soolossa. Ite kun räimin yleensä aika sinne päin. Välillä onkin hauskaa kun tulee yhtä huonoja ampujia vastaan ja tulitaistelut kestää enemmän kuin sen 2 sekkaa.

Ite oon miettinyt, että nää superampujat voi vaan olla sellaisia, jotka pelaa tosi aggressiivisesti, hyppää aina hotstpottiin jne. Silloinhan ne ei yleensä kovin korkeille rankeille pääse, vaikka tappoja tuleekin.

Siinä mielessä tuon matchmakingin pitäisi ehdottomasti kyllä matchata keskimääräisten tappojen, eikä niinkään rankkien mukaan (en tiedä siis miten tuo matchmaking toimii). Chicken Dinnerinhän voi tässä pelissä teoriassa saada ampumatta laukaustakaan, mutta kymmentä tappoa matsissa ei.
Itse oon ehkä n. 300h aikana alottamisesta saanut dinnereitä joku viitisen soolossa ja pari squadissa ja kaikki tuli pelituntien aika loppuvaiheilla eli taitoa alkaa löytymään vasta. Lienen siis rankeissa aika alhaalla vielä. Silti nyt on alkanut löytyä tatsia noilla helpommilla aseilla kuten M4 ja yllättävässä kohtaamisessa sarja lähtee kynäritaustalla nopeasti. Nyt kun sattuu osumaankin ja osaa ampua niin ymmärrettäväähän se on, että vastustajasta, kuten sinusta voi tuntua siltä että pro-pelaajia tulee vastaan vaikkei niin olekaan. Pitää muistaa, että pelaajia on kuitenkin 100 niin aika todennäkösesti sieltä löytyy kovempia pelaajia/pelaajia joilla on parempi päivä, paremmat kamat, parempi tuuri siinä 1vs1 kohtaamisessa.

Tokihan rankki ei kuvasta täysin taitoa, kuten itse sanoitkin, esim mä saan ehkä n. 6 tappoa per solo peli keskimäärin, mutta voitan harvakseltaan. Jokainen kohtaaminen on kuitenkin vähän niinkuin tuplaamista peliautomaatissa eli oletettavasti mitä enemmän kohtaat sitä pienempi todennäköisyys päästä päätyyn. Kuolen aiemmin eikä rankissa heijastu tapot siinä missä jonkun jatkuvat top10 sijotukset.

Summa summarum, ei oikein voi sanoa ootko päätyny tosi kovien vai hyvien ampujien mut huonojen voittajien tms joukkoon. Kannattaa itekin harrastaa tossa vaiheessa hyppäämistä ruuhkasiin paikkoihin niin sun rankissa heijastuu samoin ja pääset treenaa ampumista.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Itse oon ehkä n. 300h aikana alottamisesta saanut dinnereitä joku viitisen soolossa ja pari squadissa ja kaikki tuli pelituntien aika loppuvaiheilla eli taitoa alkaa löytymään vasta. Lienen siis rankeissa aika alhaalla vielä. Silti nyt on alkanut löytyä tatsia noilla helpommilla aseilla kuten M4 ja yllättävässä kohtaamisessa sarja lähtee kynäritaustalla nopeasti. Nyt kun sattuu osumaankin ja osaa ampua niin ymmärrettäväähän se on, että vastustajasta, kuten sinusta voi tuntua siltä että pro-pelaajia tulee vastaan vaikkei niin olekaan. Pitää muistaa, että pelaajia on kuitenkin 100 niin aika todennäkösesti sieltä löytyy kovempia pelaajia/pelaajia joilla on parempi päivä, paremmat kamat, parempi tuuri siinä 1vs1 kohtaamisessa.

Tokihan rankki ei kuvasta täysin taitoa, kuten itse sanoitkin, esim mä saan ehkä n. 6 tappoa per solo peli keskimäärin, mutta voitan harvakseltaan. Jokainen kohtaaminen on kuitenkin vähän niinkuin tuplaamista peliautomaatissa eli oletettavasti mitä enemmän kohtaat sitä pienempi todennäköisyys päästä päätyyn. Kuolen aiemmin eikä rankissa heijastu tapot siinä missä jonkun jatkuvat top10 sijotukset.

Summa summarum, ei oikein voi sanoa ootko päätyny tosi kovien vai hyvien ampujien mut huonojen voittajien tms joukkoon. Kannattaa itekin harrastaa tossa vaiheessa hyppäämistä ruuhkasiin paikkoihin niin sun rankissa heijastuu samoin ja pääset treenaa ampumista.

Joo mutta en mä silti ymmärrä sitä, että kuolen alle sekunnissa siitä kun toinen avaa tulen vaikka on 2. levelin armorit ja kypärä päällä. Itse saa siinä vaiheessa tuurilla toisen piikille ja yhden laukauksen lähtemään.
 
Joo mutta en mä silti ymmärrä sitä, että kuolen alle sekunnissa siitä kun toinen avaa tulen vaikka on 2. levelin armorit ja kypärä päällä. Itse saa siinä vaiheessa tuurilla toisen piikille ja yhden laukauksen lähtemään.
Jos vastustaja esim näkee sut aiemmin, kuulee sut aiemmin ja ehtii reagoida aiemmin, jos sillä on m4 täysillä kamoilla ja etäisyyttä vähän niin ei siinä paljoa kauempaa mee. Tossa pelissä mul meni kauan et alko kehittyä se sellanen pelinlukutaito ja siinä saa sitä etulyöntiasemaa. Oma heikkous taas on sniputus niin long rangella otan taidossa turpaan -> ei tuu paljoa voittoja.

Vaikee tos on muuta arvella mut suurin osa matseissa ei oo shroudin tms pro pelaajien kaltasia. Lähietäisyydellä ihan vaikka kynäritaustalla tekee jo paljon vaikkei pelissä muuten oliskaan huippu. Mulla esim 1000h cs taustaa niin voi olla pientä hyötyä esim reaktionopeudessa josta moni kohtaaminen on kiinni.
 
Joo mutta en mä silti ymmärrä sitä, että kuolen alle sekunnissa siitä kun toinen avaa tulen vaikka on 2. levelin armorit ja kypärä päällä. Itse saa siinä vaiheessa tuurilla toisen piikille ja yhden laukauksen lähtemään.

Pelaatko ensinmäistä vai kolmatta persoonaa?
Kolmannessa persoonassa vihu on voinut spotata sinut jo paljon aikaisemmin ja kerinnyt valmistautumaan.
 
Kyllähän toki ukko kyykkää sekunnissa vaikka olisi parhaat armorit, jos painetaan rynkyllä sarjaa ja rekyyliä hallitaan eli lähes kaikki osuu.

Haulikolla onkin sitten todella karua jälkeä jos kaikki haulit osuu, vaikka olisi myös armorit tapissa.
Level 3 armorilla jopa body shotit tiputtaa ykkösellä jos kaikki haulit osuu, pl. se "pistoolihaulikko" ja automaattihaulikko.
Kaikkien haulien osuminen onkin sitten eri tarina. :D

PUBG - Detailed Weapon statistics
 
Pelaatko ensinmäistä vai kolmatta persoonaa?
Kolmannessa persoonassa vihu on voinut spotata sinut jo paljon aikaisemmin ja kerinnyt valmistautumaan.

1. person.

Lähinnä siis tulee sellainen fiilis, että en oo ikinä, koskaan tappanut ketään noin nopeasti PL joku alkurähinä haulikolla metristä kun toisella ei ole armoreita.
 
Ai kappas, en tiennytkään että tuo pumppu ja 2-piippuinen tekevät saman verran damagea. Olen ollut aina siinä uskossa että 2-piippuinen on tehokkaampi.

Ps. Ja mitäs hittoa, P18C pistoolilla tappo vaatii 3 pääosumaa vaikka ei olisi edes kypärää?! :facepalm: Sen verran voisi realismia olla että pääosuma tappaa aseella kuin aseella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom