Hmmh laitetaan vielä jatkoa että onko se sitten "ok" tolle setille kaikki vakiona 40-60fps low/verylow asetuksilla ja reshadella? Reso 1920x1080. Reshade ei montaa fps vienyt kun kokeilin. Alle 40 ei käy missään, edes hypyssä. Lagin takia tökkii alkumatsissa, fpsdroppeja ei alle tuon 40 ole ollut.
Täytys varmaan alkuun kokeilla kulkeeko tuo 2500k miten, viimeeksi joskus lyijykynä aikoja ollut kun olen kellotellut
Minulla oli sama R9 380 4gb- näyttis ja 1080p-resolla rekstuurit mediumilla, AA- ultralla ja view distance ultralla (muuta very low:lla) sain sen 60-75fps.
Kortin olin tosin kellottanut tappiinsa saakka (core 1150/ mem 6400/ 1,293mv) ja 17 2600k oli 4,6ghz.
Lienee siis suhteessa siihen, että sinulla on I5 ja reshaderit käytössä. Oli itsellänikin jokin aikaa, ja ne pudotti hieman fps:ää.
Nyt vaihdoin koneeseen Gtx970:n, ja se jaksaa (myös kellotettu löysät pois) 1440p:llä 80-100fps:ää, graafiset herkut muuten samoin kuin aiemmalla kortilla.
Edelleen hiton hyvä kortti siis tuo! Ainoa mikä on niin ultra-teksuureista ei voi tämän pelin kanssa haaveilla, 3.5ghz rammia ei riitä 2k-pelailussa ultra teksuureihin Pubg: n kanssa.
Toisaalta en kaipaa korkeampia tekstuureita, kaikki on ympäristön havainnoinnin kannalta paljon selkeämpää (omasta mielestäni) kun ne on korkeintaan mediumilla.
Pelailin jonkun aikaa High- tekstuureillakin ja se hipoi jo sitä 4gigan rajaa kortilla. Sehän siis kortista "oikeasti" löytyy, se viimeinen 500mt vain on valitettavasti hidasta rautaa. Pudottelin kuitenkin mediumille takaisin.
Pääsin siis yllättävän hyvään fps:ään edellisen sukupolven kortilla, mutta se toki vaatii että kaikki on kellotettu, myös muutaman pubg-oppaan mukaiset fps-boostit tehty.
Niitä löytyykin useita youtubesta, uusin kannattaa toki tsekata mieluiten koska engine on elänyt jonkin verran matkalla valmiiksi saakka.
Noita steamin kautta tehtäviä komentoja pelin suhteen en enää laittanut, peli käyttää nykyään jo paljon paremmin ytimiä ja muistin käyttökin on jo suht hallinnassa. Niitä voi toki kokeilla,
mutta sen verran ristiriitaista on keskustelu (osa sanoo ettei mitään hyötyä tämän pelin kohdalla)ja itse en huomannut eroa kun ratukalla vielä pelasin.
Edit. Toki i5:sen kanssa voisi gpu-kuorman keventäminen olla hyödyksikin, kokeilemalla selvinnee.