Playerunknown's Battlegrounds (PC)

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Hmmh. Jos käytettynä kasaa niin "minimit" saa kasaan melko halvallakin. Itse tuli napsittua melkolailla 400e tälläinen 2500k+emo/ r9 390 / 16gb ddr ja ssd. Vanhastaan löyty koppaa poweria, hdd ja kaikki näytöt kuulokkeet hiiret ynnä muut.

Toki suosittelen parempaa kokoonpanoa, taitaa tuo prossu itsellä jäädä ongelmaksi tuossa. Heitetäämpä oikeastaan kysymys samontein, kuseeko tossa mun setissä prossu vai kaikki? Jos prossu, niin onko se vaihto pois 1155 kannasta eli emon uusinta?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
272
Hmmh. Jos käytettynä kasaa niin "minimit" saa kasaan melko halvallakin. Itse tuli napsittua melkolailla 400e tälläinen 2500k+emo/ r9 390 / 16gb ddr ja ssd. Vanhastaan löyty koppaa poweria, hdd ja kaikki näytöt kuulokkeet hiiret ynnä muut.

Toki suosittelen parempaa kokoonpanoa, taitaa tuo prossu itsellä jäädä ongelmaksi tuossa. Heitetäämpä oikeastaan kysymys samontein, kuseeko tossa mun setissä prossu vai kaikki? Jos prossu, niin onko se vaihto pois 1155 kannasta eli emon uusinta?
Itse juuri siirryin kellottamattomasta 2500K + RX480 8GB setistä --> Ryzen 1700 + RX480 8GB ja kyllähän tuo meno jonkin verran parani. Lähinnä siis enimmät nykäykset ja satunnaiset fps-dropit jäi pois. En kyllä silti pelkästään tämän pelin takia laittaisi koko settiä uusiksi, ei tuossa niin iso ero tullut.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
714
G4560 ja i3 8100 ero ~50 fps matalimmilla seteillä, joten ehdottomasti vähinään 4-ytiminen prossu. Tosin extra ytimistä taas ei hirveetä hyötyä näytä olevan.

Pelimoottori ilmeisesti täysin optimoitu Intelille joten AMD ei kannata, jos tätä peliä varten kone kasataan.

 
Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
286
Hmmh. Jos käytettynä kasaa niin "minimit" saa kasaan melko halvallakin. Itse tuli napsittua melkolailla 400e tälläinen 2500k+emo/ r9 390 / 16gb ddr ja ssd. Vanhastaan löyty koppaa poweria, hdd ja kaikki näytöt kuulokkeet hiiret ynnä muut.

Toki suosittelen parempaa kokoonpanoa, taitaa tuo prossu itsellä jäädä ongelmaksi tuossa. Heitetäämpä oikeastaan kysymys samontein, kuseeko tossa mun setissä prossu vai kaikki? Jos prossu, niin onko se vaihto pois 1155 kannasta eli emon uusinta?
2500k on jo vanha kanta, itse olen kannan vaihdon puolella. Sandy Bridget kuitenkin kellottuu nätisti, vähän jäähyä alle ja kellottamaan.
Mutta ei 2500k huono prossu ole, mutulla sanon ettei se bottleneckaa vielä sun kokoonpanoa, varsinkin jos kellottelet.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Hmmh laitetaan vielä jatkoa että onko se sitten "ok" tolle setille kaikki vakiona 40-60fps low/verylow asetuksilla ja reshadella? Reso 1920x1080. Reshade ei montaa fps vienyt kun kokeilin. Alle 40 ei käy missään, edes hypyssä. Lagin takia tökkii alkumatsissa, fpsdroppeja ei alle tuon 40 ole ollut.

Täytys varmaan alkuun kokeilla kulkeeko tuo 2500k miten, viimeeksi joskus lyijykynä aikoja ollut kun olen kellotellut :rolleyes:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
714
Hmmh laitetaan vielä jatkoa että onko se sitten "ok" tolle setille kaikki vakiona 40-60fps low/verylow asetuksilla ja reshadella? Reso 1920x1080. Reshade ei montaa fps vienyt kun kokeilin. Alle 40 ei käy missään, edes hypyssä. Lagin takia tökkii alkumatsissa, fpsdroppeja ei alle tuon 40 ole ollut.

Täytys varmaan alkuun kokeilla kulkeeko tuo 2500k miten, viimeeksi joskus lyijykynä aikoja ollut kun olen kellotellut :rolleyes:
Jotenkin vaikuttais olevan matala fps. Kannattais varmaan tsekata käyttösteita esim. afterburnerilla. Onko sulla mitään käynistys parametrejä?
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
399
Itse vaihdoin 2500k ---> 2600k pikku kelloilla ja ero oli silmiinpistävä. Juurikin nämä fpsdropit rauhoittui ja meno muutenkin smoothimpaa.
ps. Tuntuu että taas voi painaa pari vuotta rauhassa.
R9 390 on näyttis.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Jotenkin vaikuttais olevan matala fps. Kannattais varmaan tsekata käyttösteita esim. afterburnerilla. Onko sulla mitään käynistys parametrejä?
Kävin tarkistamassa asioita ja tajusin että olen muistanut näyttiksen väärin. Ostin tuon jo yli vuosi sitten ja olen kokoajan muistsnut tuon olevan 390, mutta sehän olikin 380 4gb versio. Selittäisi varmaan. Ei pitäisi olla käynnistysparametrejä, täytyy illalla tarkistaa sekin.

Edit ja logitella afterilla.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 810
i5-4570 (3,4GHz), 16GB, GTX770 2GB, SSD ja ihan hyvin on pyörinyt v1.0 joka paransi frame ratea ja lopetti jäätyilyn. Fps on normaalisti 70 mutta joskus droppailee 40. Täysin pelattava, mutta GTX1070:ään tottuneet varmaan huomaisivat eron.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Ite hankkiuduin eroon haswell -setistä lähinnä muistien päivittämisen takia. Jos joku arma hyötyi jo 1600 -> 2133 DDR3 erosta, niin ton 1600 DDR3 -> 3200 DDR4 vaihdon pitäs kyllä saada aika reilusti pelivaraa prossun puolelle. Ainakin muutama huoleton vuosi alustan puolesta pitäis olla. Prossuthan on tosiaan polkenu aikalailla paikoillaan kun intel saanut myydä samat kamat uusiksi monta vuotta. Sikäli just esim. 2600k on ihan pätevä prossu vieläkin, kellotettuna varsinkin, mutta muistit kyllä hankaa vastaan, ennemmin tai myöhemmin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 491
On tämä peli aikalailla just sitä mitä odotin, joskin kartan koko ja juoksemisen määrä on huomattavasti suurempi. Jotenkin ihokarvoja nostattavan jännittävää pyöriä yhden hallin ympärillä hippaa 6 minuuttia, kun on vaan varma että siellä joku häiriköi, mutta kumpikaan ei uskalla hätiköidä liikaa.

KD-ratio on jo tällaisella pelaamisella aika lähellä ykköstä, hitusen alle. Joka pelissä ehdin alku- tai puolivälissä ampumaan yhden, mutta heti kun alue pienenee ja pitäisi ampua aukealla tai metsikössä, osun kerran tai kaksi ja sitten kuolen.

Yöllinen patchi tuntui sikäli tekevän tehtävänsä, ei ole EU-servereillä enää esiintynyt kauheaa rubber bandingia. Eilen pelasin vielä pääosin NA-palvelimilla, kun EUlla en meinannut saada tavaroita poimittua maasta alkupelin aikana lainkaan. Tosin nyt on sitten törmännyt muihin jänniin bugeihin, mm. näkymättömään aseeseen kädessä, kaikki ulos kerralla pakottava lentokone ja lämmittelyn aikana ruhoon ammuttuun nuoleen, joka jäi itse matsin ajaksi kiinni ja esti puoli näkökenttää, kunnes vaihdoin maasta toisen t-paidan päälle. Ei siis mitään täysin peli-iloa pilaavaa, massaulostulo lentokoneestakin oli lähinnä erilainen jännä ja itse selvisin sopivasti kauemmas kun päätin rauhassa liidellä laskuvarjolla poispäin.

Saako tämän jotenkin muistamaan, että haluaisin pelata First Person -palvelimilla? Kun kuolen ja palaan takaisin lobbyyn, on pelivalintana aina third person.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Tais olla bugi tuo tpp valinta, ollut tollanen jo siitä asti kuin fpp tuli. Saisivat korjata. Ennen ei muistanu servuakaan
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
272
Kävin tarkistamassa asioita ja tajusin että olen muistanut näyttiksen väärin. Ostin tuon jo yli vuosi sitten ja olen kokoajan muistsnut tuon olevan 390, mutta sehän olikin 380 4gb versio. Selittäisi varmaan. Ei pitäisi olla käynnistysparametrejä, täytyy illalla tarkistaa sekin.

Edit ja logitella afterilla.
Luultavasti paremmalla näyttiksellä pääsisit lähelle 100 fps. Minulla kuitenkin tuolla 2500K+480 8GB kombolla pyöri jossain 70-90 fps hujakoilla ne vielä huonommin optimoidut versiot syksyllä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Joo kyllä se tuo 380 on.

Ilman käynnistys asetuksia, kaikki very low paitsi view distance low, reshade ja antoi melkolailla tasaisen 50-65 fps.

Afterilla cpu usage n. 60% ja gpukäyttö kokoajan tapissaan..

Täytyy vielä laittaa "normiasetukseni" eli aa ultra ja texture ja post proses medille ja kattoa mitä työntää
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
714
Joo kyllä se tuo 380 on.

Ilman käynnistys asetuksia, kaikki very low paitsi view distance low, reshade ja antoi melkolailla tasaisen 50-65 fps.

Afterilla cpu usage n. 60% ja gpukäyttö kokoajan tapissaan..

Täytyy vielä laittaa "normiasetukseni" eli aa ultra ja texture ja post proses medille ja kattoa mitä työntää
"-sm4" käynnistysasetus voisi ehkä hieman auttaa. Silloin peli käyttää joitakin dx10 asetuksia ja pitäisi keventää GPU kuormaa.

-high ja -lowmemory voi olla hyödyllisiä myös.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 785
Hmmh laitetaan vielä jatkoa että onko se sitten "ok" tolle setille kaikki vakiona 40-60fps low/verylow asetuksilla ja reshadella? Reso 1920x1080. Reshade ei montaa fps vienyt kun kokeilin. Alle 40 ei käy missään, edes hypyssä. Lagin takia tökkii alkumatsissa, fpsdroppeja ei alle tuon 40 ole ollut.

Täytys varmaan alkuun kokeilla kulkeeko tuo 2500k miten, viimeeksi joskus lyijykynä aikoja ollut kun olen kellotellut :rolleyes:
Minulla oli sama R9 380 4gb- näyttis ja 1080p-resolla rekstuurit mediumilla, AA- ultralla ja view distance ultralla (muuta very low:lla) sain sen 60-75fps.
Kortin olin tosin kellottanut tappiinsa saakka (core 1150/ mem 6400/ 1,293mv) ja 17 2600k oli 4,6ghz.
Lienee siis suhteessa siihen, että sinulla on I5 ja reshaderit käytössä. Oli itsellänikin jokin aikaa, ja ne pudotti hieman fps:ää.

Nyt vaihdoin koneeseen Gtx970:n, ja se jaksaa (myös kellotettu löysät pois) 1440p:llä 80-100fps:ää, graafiset herkut muuten samoin kuin aiemmalla kortilla.
Edelleen hiton hyvä kortti siis tuo! Ainoa mikä on niin ultra-teksuureista ei voi tämän pelin kanssa haaveilla, 3.5ghz rammia ei riitä 2k-pelailussa ultra teksuureihin Pubg: n kanssa.
Toisaalta en kaipaa korkeampia tekstuureita, kaikki on ympäristön havainnoinnin kannalta paljon selkeämpää (omasta mielestäni) kun ne on korkeintaan mediumilla.
Pelailin jonkun aikaa High- tekstuureillakin ja se hipoi jo sitä 4gigan rajaa kortilla. Sehän siis kortista "oikeasti" löytyy, se viimeinen 500mt vain on valitettavasti hidasta rautaa. Pudottelin kuitenkin mediumille takaisin.

Pääsin siis yllättävän hyvään fps:ään edellisen sukupolven kortilla, mutta se toki vaatii että kaikki on kellotettu, myös muutaman pubg-oppaan mukaiset fps-boostit tehty.
Niitä löytyykin useita youtubesta, uusin kannattaa toki tsekata mieluiten koska engine on elänyt jonkin verran matkalla valmiiksi saakka.
Noita steamin kautta tehtäviä komentoja pelin suhteen en enää laittanut, peli käyttää nykyään jo paljon paremmin ytimiä ja muistin käyttökin on jo suht hallinnassa. Niitä voi toki kokeilla,
mutta sen verran ristiriitaista on keskustelu (osa sanoo ettei mitään hyötyä tämän pelin kohdalla)ja itse en huomannut eroa kun ratukalla vielä pelasin.

Edit. Toki i5:sen kanssa voisi gpu-kuorman keventäminen olla hyödyksikin, kokeilemalla selvinnee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
255
Noita steamin kautta tehtäviä komentoja pelin suhteen en enää laittanut, peli käyttää nykyään jo paljon paremmin ytimiä ja muistin käyttökin on jo suht hallinnassa. Niitä voi toki kokeilla,
mutta sen verran ristiriitaista on keskustelu (osa sanoo ettei mitään hyötyä tämän pelin kohdalla)ja itse en huomannut eroa kun ratukalla vielä pelasin..
1.0 julkasussa otin launchoptionsit pois. Ei oo ollu mitään vaikutusta pelin toimivuuteen ku kokeilin tuos yks päivä niit takas sinne. :) Joten ainakin omalta osalta ne oli turhia.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
42
Nyt kun katsonut muiden kokoonpanoja ja fps lukuja niin kuuluuko pelin toimia omalla koneellani näin: alotuksessa hyppii väliä 50-80. pelissä pyörii välillä 70-120. mutta ei todellakaan tunnu siltä. 1440p reso ja texturet ultra muut medium/low

Kone:1700x.16gigaa 2800mhz, 1080ti ja ssd. 144hz näyttö. windows 10 1709 päivitys sisässä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Oisko muuten joku 1060 riittävä tälle? 3 vai 6gb? Vai joku muu näyttis about 200e (+- vähäsen) ?

Ja tosiaan haetaan jatkuvaa +60fps 1080 resolla low/medium asetuksilla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 668
Oisko muuten joku 1060 riittävä tälle? 3 vai 6gb? Vai joku muu näyttis about 200e (+- vähäsen) ?

Ja tosiaan haetaan jatkuvaa +60fps 1080 resolla low/medium asetuksilla
1060 6Gt muistilla ainakin on riittävä. Voi olla, että 3Gt muistillakin pärjäisi low/medium asetuksilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Jossain vaiheessa EA:ta, tekstuurit ultralla, peli kaatui kun 1080ti:stä loppui muisti. :D
Oisko muuten joku 1060 riittävä tälle? 3 vai 6gb? Vai joku muu näyttis about 200e (+- vähäsen) ?

Ja tosiaan haetaan jatkuvaa +60fps 1080 resolla low/medium asetuksilla
kannattaa kyllä sijoittaa se muutama kymppi siihen 6 gigaiseen. Aika äkkiä noi muutkin uudemmat pelit nappaa sitä tekstuuria yli 3Gt. Muistaakseni deus ex tais syödä jopa very high:lla ton 6Gt niin että silloinen 1060 alkoi jo yskimään. Muuten kyllä pyöri ihan komiasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 491
Oisko muuten joku 1060 riittävä tälle? 3 vai 6gb? Vai joku muu näyttis about 200e (+- vähäsen) ?

Ja tosiaan haetaan jatkuvaa +60fps 1080 resolla low/medium asetuksilla
Profiilin koneella pyörii vsyncillä täysin tasainen 60fps, mulla on low/mediumilla kaikki muut paitsi AA ja view distance, pelaan 1080p. Alussa oli kaikki high/ultra, hyvin pysyi 60fps myös silloin. Ainoastaan warmupissa dippailee 50-60 välillä, tuntuu aina pelaajien join-piikin kohdalla töksähtelevän, joten ei taida edes liittyä itse pelin vaativuuteen.

En ole kokeillut ilman vsynciä ja unlockattuja frameja, kun screen tearingiä en saa pois ilman vsynciä ja toisaalta tykkään kun kone ei päästele liikoja ääniä (gtx1060 hurina on jo ihan riittävä kun tuulettimet vetää 2000+rpm)
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Alkuperäiseen mappiin kun laskeutuu, vähänkään isompaan kylään, niin menee noin 30 sec että pystyy liikkumaan, nykii aina metrin eteen ja toisen taakse.

Ilmeisesti jotain tekemistä sen kanssa, että lataa tekstuureja, koska osa taloista on pikselimössöä. Afterburnerilla katoin niin muistin käyttö nousee 8g ja näytönohjaimen muistit 2g. Ois kyllä kiva nähdä että miten tämä peli pyörii mimivaatimus koneella, 6g rammia minimit :D

Ärsyttää kun porukka hehkuttelee tätä vuoden pelinä, vaikka todellisuudessa peli on monilla rikki, vaikka minimivaatimukset ylittyy kirkkaasti. Ite en oo pystyny moneen kuukauteen pelaan tätä kunnolla.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Sulla on jotakin kokoonpanossa pahasti pielessä tai asetuksissa. Pyöri kuitenkin "siedettävästi" itellä aikonaan 1055t+r9 380+8gb ram+hdd
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 491
Ärsyttää kun porukka hehkuttelee tätä vuoden pelinä, vaikka todellisuudessa peli on osittain monilla rikki, vaikka minimit vaatimukset paukkuu kirkkaasti rikki.
Kun kyse on subjektiivisesta näkemyksestä, niin eihän siinä mitään väärää ole. Vuoden peliä voi mitata hyvin monella tapaa, ja itse mittaan sitä ensisijaisesti pelin miellyttävyydellä, koukuttavuudella ja itseni haastavuudella. Jos nämä aspektit eivät mene pilalle pelin teknisten ongelmien vuoksi, tai varsinkin jos peli prakaa muilla muttei itsellä, niin ihan hyvin mielestäni saa hehkuttaa vuoden peliksi.

Onhan PUBG monilta osin rough around the edges, ja itse voisin jopa veikata että sen tulee syrjäyttämään joku toinen tismalleen saman kaavan pelin muutamien vuosien sisällä, jos teknisesti PUBG ei pääse eteenpäin. Se on silti vähintäänkin vuoden muistettavin kokemus.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Tarkoitin lähinnä pelimediaa, helppohan se on huudella ku 1500€ tietokoneilla paukutetaan, niiden pitäis testailla paskemmillakin koneilla ja arvostella vasta sitten.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Tarkoitin lähinnä pelimediaa, helppohan se on huudella ku 1500€ tietokoneilla paukutetaan, niiden pitäis testailla paskemmillakin koneilla ja arvostella vasta sitten.
Tuohan toki pätee kaikkiin peleihin
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Sulla on jotakin kokoonpanossa pahasti pielessä tai asetuksissa. Pyöri kuitenkin "siedettävästi" itellä aikonaan 1055t+r9 380+8gb ram+hdd
Tuskinpa, koska missään muussa pelissä ei ole mitään ongelmia. Earlyaccessin alkuaikoina näitä ongelmia ei ollut, päivitykset rikkoi.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 350
Just olin kysymässä. Mitkä speksit? SSD? CPU? GPU? Muisti ja niiden nopeus? Win10?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
265
Näyttisvalintoja pohtiville: kevyesti kellotettu 1050(ei edes ti) 2gigan muistilla jaksaa suurimman osan ajasta painaa 60fps 1080 resolla. Asetukset jossain vähän mediumin alla. Veikkaan minkä tahansa 1060 kortin toimivan ongelmitta.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Itseasiassa nyt kun muistelen, niin olitko @Aku79 sinä se kaveri joka tuskaili jo kuukausia sitten ja sulla oli hdd ja 8gb rammia? Muistaakseni jo sillon neuvottiin että a: vaiha ssd b: tuplaa rammin määrä niin pääset eroon tosta. Itellä toimi aikonaan kyllä hdd ja 8gb, yhellä kaverilla ei toiminu 8gb ja ssd vaan teki juuri tuota katoavia taloja, toisella ei toiminu 16gb ja hdd vaan katoavia taloja. Kaikilla korjaantui ssd+16gb kombolla muista osista riippumatta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Itsellä myöskin talot jellyä ddr3 8gb + hdd kombolla, pelin vaihto ssd:lle korjasi ongelman.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 350
SSD nyt ensimmäisenä kokeilisin. Ei ole paha rasti ostaa joku 120GB, ja asentaa sinne vaan PUBG ja muita pelejä. Toki PUBG voi vaan siirtää suoraan Steamistä uuteen Steam library jonka tekee sinne SSD:lle.

Kyllähän HDD:t alkaa muutenkin olemaan puhtaasti storage käyttöön.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Itse sillon nappasin 120gb ja sille töötti+pubg, vaikkei itsellä ollutkaan katoilevia taloja niin näky kuitenkin "latausajoissa" matsin alussa ja nousi fps
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Itsellä näyttiksenä 6gb malli 1060 näytönohjaimesta, ja prossuna i5 3570 ja ramia 16gb. Niin pyörii ihan hyvin 1080p resolla. Hyppy vaiheessa kun hypätään niin fps on 50-70. Sitten kun ollaan maan kamaralla niin pyörii koko ajan 90-110fps. Asetukset pelissä on silleen että AA on ultralla ja textuurit on highilla. kaikki muut taitaa olla lowilla paitsi foliage on very low. Tosin textuurit varmaan voisi pudottaa highista mediumille vaikka. Itse en näön kannalta huomaa mitään eroa noitten välillä ainakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 510
Onkos vielä jotain suosituksia missä grafiikat kannattaa pitää että näkee parhaiten? Käytössä 3440x1440p reso ja grafiikat ultra-high-med sekamelska. fps pyörii siinä 100-118 tuntumassa mihin olen rajoittanut (120Hz G-sync).
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Kyllä se vika tais sittenkin olla täällä meikäläisen puolella.
Rupesin katteleen noita koneen specsejä, oli muistin kellot laskenut itsestään 1333. Nostin takas 1600 ja kävin vähän testailemassa, tosi hyvin pelitti :tup:

Jännä homma että noi kellot voi itsestään muuttua.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Kyllä se vika tais sittenkin olla täällä meikäläisen puolella.
Rupesin katteleen noita koneen specsejä, oli muistin kellot laskenut itsestään 1333. Nostin takas 1600 ja kävin vähän testailemassa, tosi hyvin pelitti :tup:

Jännä homma että noi kellot voi itsestään muuttua.
Hyvä että selvisi. Jos ei pysy kellot ja wanha kokoonpano, tsekkaa emolevyltä biossin patteri
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 491
Vielä joutuu kysymään: Onko minimapista mahdollisuus saada hahmon suunnan mukaan pyörivä? Eli ylöspäin ei olisi aina pohjoinen, vaan se minne nenä osoittaa? Tällaisessa pelissä minulla jotenkin katoaa vaisto noiden turva-alueiden kanssa, ja ottaisin mieluusti minimapin joka pyörii hahmoin mukana.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 785
Kyllä se vika tais sittenkin olla täällä meikäläisen puolella.
Rupesin katteleen noita koneen specsejä, oli muistin kellot laskenut itsestään 1333. Nostin takas 1600 ja kävin vähän testailemassa, tosi hyvin pelitti :tup:

Jännä homma että noi kellot voi itsestään muuttua.
Tämä peli tosiaan rakastaa nopeaa rammia, eli vaikka yleisesti on todettu pelien hyvin vähän saavan hyötyä rammin nopeudesta, niin PubG kohdalla etenkin kaupunkialueilla
minimi-fps erot on selkeät. Ja juttua on ollut etenkin oikean latenssin tärkeydestä, jopa yhtä tärkeää kuin muistien herztit tämän pelin suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
191
Eestaas rubberbanding vaikuttaisi tosiaan hellittäneen, mutta esim. aseiden nostaminen maasta pelin alussa tuntuu ainakin itselläni olevan vielä melko lottoa. Äskeisessä pelissä onnistuin laskeutumaan SCAR-L:n viereen. Hakkaan F-nappia yrittäen nostaa asetta, mutta ukko se vain kauhoo tyhjää ääniefektien kera. Siinä näpytellessä viereeni laskeutuu toinen jantteri, joka näkee saman aseen, kävelee viereen, nostaa aseen ammuksineen, lataa ja ampuu. Sinällään ihan koomista, mutta on se vaan silti niin puuduttavaa. :D Noh, uusi yritys.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
187
Vielä joutuu kysymään: Onko minimapista mahdollisuus saada hahmon suunnan mukaan pyörivä? Eli ylöspäin ei olisi aina pohjoinen, vaan se minne nenä osoittaa? Tällaisessa pelissä minulla jotenkin katoaa vaisto noiden turva-alueiden kanssa, ja ottaisin mieluusti minimapin joka pyörii hahmoin mukana.
Ei ole. Eikö ruudun ylälaidan kompassi riitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 445
Tämä peli tosiaan rakastaa nopeas rammia, eli vaikka yleisesti on todettu pelien hyvin vähän saavan hyötyä rammin nopeudesta
Kyllä se jo pidemmän aikaa ollut niin, että pelit hyötyvät nopeasta muistista. Useita vuosia sitten oli tuo "ei RAM:in nopeudella mitään hyötyä saa" mutta esim. jo GTA 5 hyötyi suuresti nopeasta muistista.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
187
Eestaas rubberbanding vaikuttaisi tosiaan hellittäneen, mutta esim. aseiden nostaminen maasta pelin alussa tuntuu ainakin itselläni olevan vielä melko lottoa. Äskeisessä pelissä onnistuin laskeutumaan SCAR-L:n viereen. Hakkaan F-nappia yrittäen nostaa asetta, mutta ukko se vain kauhoo tyhjää ääniefektien kera. Siinä näpytellessä viereeni laskeutuu toinen jantteri, joka näkee saman aseen, kävelee viereen, nostaa aseen ammuksineen, lataa ja ampuu. Sinällään ihan koomista, mutta on se vaan silti niin puuduttavaa. :D Noh, uusi yritys.
Taisi vihulaisen piru drag & droppailla.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 566
5v vanha 3570k aikomus vaihtaa, näyttiksenä gtx 970, tekisi mieli kokeilla amd prossua pitkästä aikaa. Onko pelikäytössä suurta eroa ryzenin 5 ja 7 malleilla? Käsittänyt ettei ytimistä paljoa hyötyä. Tuo muistien ddr3 1600-ddr4 3000 tuntuisi jo samalla päivityksellä olevan hyötyä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Eilen kerkesin ekaa kertaa 1.0 testaamaan.
Mikäs tuossa on muuttunut, kun ruutuu välkkyy todella ärsyttävästi?
Pahinta toi välkkyminen on autiomaassa ulkona.
Varjotkin näkyy jotenki huonosti, ja joutu kirkkauden nostamaan 90 että jotain näkyi.
Ei ole välkkynyt ennen. V sync on poissa.
Ehdotuksia?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 785
Eilen kerkesin ekaa kertaa 1.0 testaamaan.
Mikäs tuossa on muuttunut, kun ruutuu välkkyy todella ärsyttävästi?
Pahinta toi välkkyminen on autiomaassa ulkona.
Varjotkin näkyy jotenki huonosti, ja joutu kirkkauden nostamaan 90 että jotain näkyi.
Ei ole välkkynyt ennen. V sync on poissa.
Ehdotuksia?
Se kuuluisa toteamus tässä kohtaa, eli onhan viimeiset näyttisajurit sisässä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 971
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom