• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Mullakin on alkanut välkkymään. Joku ei saattaisi edes huomata tuota mutta itsellä iskee heti silmään.
 
Välkkyminen saattaa johtua G-syncistä. Kokeilkaa ottamalla pois käytöstä. Jos se auttoi niin ajurit 385.69 toimii ilman isompaa välkyntää myös g-syncin kanssa.
 
Onko välkkymistä näkevillä reshade? Kunhan heitän asioita mitkä voisi vaikuttaa.
Fullscreen vai borderless?
 
Onko välkkymistä näkevillä reshade? Kunhan heitän asioita mitkä voisi vaikuttaa.
Fullscreen vai borderless?

Hmm, on joo. Tai en ainakaan ole poistanut sitä. Pitääpä katsoa, oli meinaan kuva-asetukset sen verran mielenkiintoisen näköiset kun käynnistin 1.0.
Testiservulla toimi silloin hyvin.
Enkä muista kuva-asetuksia, pitää katsoa.
 
Onko välkkymistä näkevillä reshade? Kunhan heitän asioita mitkä voisi vaikuttaa.
Fullscreen vai borderless?

Mulla on kanssa reshade, fullscreen, 1440p, aa ultralla ja post processing medium (siinä on sharpening efecti, suosittelen kokeilee). Voi olla et liian tarkka kuva tms...
 
Onkos vielä jotain suosituksia missä grafiikat kannattaa pitää että näkee parhaiten? Käytössä 3440x1440p reso ja grafiikat ultra-high-med sekamelska. fps pyörii siinä 100-118 tuntumassa mihin olen rajoittanut (120Hz G-sync).
Ite pitäny kaikki very loweilla ja screenscale 120. 1440p 165hz asetuksella. :) Tykkään, moni ei.
 
Hmm, on joo. Tai en ainakaan ole poistanut sitä. Pitääpä katsoa, oli meinaan kuva-asetukset sen verran mielenkiintoisen näköiset kun käynnistin 1.0.
Testiservulla toimi silloin hyvin.
Enkä muista kuva-asetuksia, pitää katsoa.

Mulla on kanssa reshade, fullscreen, 1440p, aa ultralla ja post processing medium (siinä on sharpening efecti, suosittelen kokeilee). Voi olla et liian tarkka kuva tms...
Kelasin tosiaan jos olisi reshade ja välkkymistä, niin tesmaa vaikka heivaa kokonaan pois.
Jos ongelma poistuu, onko reshade tarjolla mahdollisesti päivitettyä versiota tai löytyykö juttua 1.0 asetuksista sille.
 
Hiukan ylikellotetut GTX1060 6Gb ja Ryzen 5 1600 jaksaa pyörittää 2560x1440 resolla hyvin, spoilerin asetuksilla saan 60-70fps. Tosin se fps välillä dippaa sinne 10 tuntumaan, kun tähtää 4x tai isommalla zoomilla kesken taistelun.

20171228160952_1.jpg

Reshade0.png
 
ja onko tuosta reshadesta todellista hyötyä ja jos, niin mitä?
Näkee paremmin.
Tosin osalla sen asetuksista on FPS hittiä, ja osan tai ainakin yhden voi tehdä ilman sitä suoraan NVIDIA paneelista. Vissiin myös AMD. Sieltä tehtynä FPS hittiä ei ole.
 
Mun reshade asetuksilla näyttää koko peli eriltä. Tosin on melko raakat asetukset, tuskin monetkaan tykkäis
 
No siis silmäkarkin takiahan mulla on Reshade asennettuna, on/oli niin harmaa se Erangel ilman sitä. Miramaria en ole kokeillut ilman Reshadea. En usko, että se auttaa näkemään vihollisia yhtään sen helpommin.
 
Reshadesta sharpening päälle muuta ei tarvitse. Ei mene yhtäkään fps. Peli näyttää ihan sutulta ilman sitä ja mulla on tosiaan 1440p. Sen kanssa voi pitää antialiasingiakin päällä, ilman sitä aa tekee kaikesta sumeaa. Suosittelen 10/10.
 
No siis silmäkarkin takiahan mulla on Reshade asennettuna, on/oli niin harmaa se Erangel ilman sitä. Miramaria en ole kokeillut ilman Reshadea. En usko, että se auttaa näkemään vihollisia yhtään sen helpommin.

Kokeiles laittaa Distance suoraan ultralle, fps:ään se ei juurikaan vaikuta...ainakaan itselläni. Huomasin että kun pidin sitä low:lla peli joutui x4/x8-tähtäimillä zoomatessa tietysti piirtämään nopeasti kaiken mitä kiikarissa vihun lisäksi näkyy, ja se kyykytti hetkeksi aina sitä fps:ää, ja pahinta se oli etenkin kun se kaasukenttäkin oli vielä bonuksena näkökentässä. Ultralle tai highille vaan suoraan. Gtx970:lla en saa oli tähtäin mikä tahansa, fps:ää alle 60:in menemään enää, kyseessä on kuitenkin hieman tehottomampi kortti (vaikka olen kellitellyt sinne vakio gtx1060n kannoille).

Radeon r9 380:n kanssa kyllä sukeltelin siellä 35-40 puolella joskus tähdätessä.
 
Viimeksi muokattu:
Hmmh pärjäisinköhän minä gtx 980 tai 970 kanssa? Noita gtx 970 tai 980 ois paremmin markkinoilla kuin tota 1060 6gb versiota :tdown:
 
Hmmh pärjäisinköhän minä gtx 980 tai 970 kanssa? Noita gtx 970 tai 980 ois paremmin markkinoilla kuin tota 1060 6gb versiota :tdown:

1080p resoluutiolla? High textuurit vie enemmän muistia kun gtx 970 on tarjota mutta jos laittaa textuurit low niin ei mitään ongelmaa. Mulla on 1080ti mutta tuntuu olevan vähän enemmän prossusta pelin pyöriminen kiinni.
 
Kelasin tosiaan jos olisi reshade ja välkkymistä, niin tesmaa vaikka heivaa kokonaan pois.
Jos ongelma poistuu, onko reshade tarjolla mahdollisesti päivitettyä versiota tai löytyykö juttua 1.0 asetuksista sille.

Reshade ton taisi tehdä, koska nyt toimii ja kukkuu eikä välky :tup:
 
  • Tykkää
Reactions: TML
1080p resoluutiolla? High textuurit vie enemmän muistia kun gtx 970 on tarjota mutta jos laittaa textuurit low niin ei mitään ongelmaa. Mulla on 1080ti mutta tuntuu olevan vähän enemmän prossusta pelin pyöriminen kiinni.

Gtx970 pyörittää kyllä 1440p medium-textuureillakin sujuvasti. Pelailin jonkin verran jopa High- textuureilla, mutta silloin tällöin peli selvästi alkoi hidastella kun sille "hitaalle" muistimäärälle meni.
Hmmh pärjäisinköhän minä gtx 980 tai 970 kanssa? Noita gtx 970 tai 980 ois paremmin markkinoilla kuin tota 1060 6gb versiota :tdown:

Ota suoraan sitten gtx980, saat rammia tarpeeksi jos haluaa silmänkarkkia textuureiden muodossa, ja vääntöä enemmän siinä tooki muutenkin Itse en henkoht halua pelata mediumia korkeammalla detaljeilla (textuurit), selkeämpää
Ainakin tämä peli. Se Andy P näköjään pelaili jopa ihan very low-textuureilla kun joskus sen streamia katsoin, mutta sitten peli on jo kyllä aikas ruma.
 
Jee, ekat Chicken Dinnerit aavikolla! Sain jopa 8 tappoa, mikä taitaa olla myös uusi ennätys. Samalla tuli myös testailtua, miten Nvidian highlightit toimivat.

Sisältää sekoilua ja huonoa ampumista.
 
Viimeksi muokattu:
Tänää napsittii squadeissa kanaa erangelissa. Rundi päätty koululle niin että minä ja 3hengen squadimme toinen elossa oleva jäsen jäimme katolle ja toinen tiimi sisälle (tapoimme tokavikan squadin). Dinneri tuli kun boostasimme täyteen ja rinki sulkeutui pysyvästi tappaen tokavikan tiimin ennen meitä :D
 
Eestaas rubberbanding vaikuttaisi tosiaan hellittäneen, mutta esim. aseiden nostaminen maasta pelin alussa tuntuu ainakin itselläni olevan vielä melko lottoa. Äskeisessä pelissä onnistuin laskeutumaan SCAR-L:n viereen. Hakkaan F-nappia yrittäen nostaa asetta, mutta ukko se vain kauhoo tyhjää ääniefektien kera. Siinä näpytellessä viereeni laskeutuu toinen jantteri, joka näkee saman aseen, kävelee viereen, nostaa aseen ammuksineen, lataa ja ampuu. Sinällään ihan koomista, mutta on se vaan silti niin puuduttavaa. :D Noh, uusi yritys.

Suosittelen loottaamaan inventoryn kauttaa drag & drop tyylillä ;)

Hiukan ylikellotetut GTX1060 6Gb ja Ryzen 5 1600 jaksaa pyörittää 2560x1440 resolla hyvin, spoilerin asetuksilla saan 60-70fps. Tosin se fps välillä dippaa sinne 10 tuntumaan, kun tähtää 4x tai isommalla zoomilla kesken taistelun.

20171228160952_1.jpg

Reshade0.png

Kuis pidät varjoja noin korkeella? Lowilla näkee paljon paremmin sisätiloissa ja muutenkin jos joku vihulainen on varjossa. AA highkin blurraa miramarissa huomattavasti enemmän ainakin mulla 1440p:llä niin pidän sitä joko ultralla tai very lowlla
 
Suosittelen loottaamaan inventoryn kauttaa drag & drop tyylillä ;)

Drag & Dropiakaan ei tarvitse, kun voi vaan kliksuttaa right clickia kaiken sellaisen kohdalla jonka haluaa poimia, niin reput ja aseet menee käyttöön ja muut tavarat omaan inventaarioon. Sitten kliksuttelee omassa inventaariossa right clickia vielä äänenvaimentimille/kiikareille/muille, jos niille on olemassa vaan yksi kohde. Drag & droppailua joutuu tekemään vasta jos haluaa vaihdella asejärjestystä tai määrätä esim. kiikarin johonkin tiettyyn aseeseen monesta.
 
Drag & Dropiakaan ei tarvitse, kun voi vaan kliksuttaa right clickia kaiken sellaisen kohdalla jonka haluaa poimia, niin reput ja aseet menee käyttöön ja muut tavarat omaan inventaarioon. Sitten kliksuttelee omassa inventaariossa right clickia vielä äänenvaimentimille/kiikareille/muille, jos niille on olemassa vaan yksi kohde. Drag & droppailua joutuu tekemään vasta jos haluaa vaihdella asejärjestystä tai määrätä esim. kiikarin johonkin tiettyyn aseeseen monesta.

Joo tätä käytän yleensä mutta alussa ei välttämättä mulla ainakaan ole toiminut yhtä luotettavasti. Pääasia että menee ilventoryyn toki eikä yritä maasta poimia
 
Right click aseeseen ja drag&dropilla kudit nopeesti kyytiin niin saa nopeiten aseen käyttökuntoon.
 
Neljä peliä ja kaikki tuonne aavikolle. Miksi ei vaan voi lisätä tuota kartan valintaa? En halua pelata tuota pasketta.
 
Onhan se kartan valinta tulossa, tiedä sitten koska.
Ehdottomasti sitä kaipaan myös.
Tosin tällä hetkellä itse haluan pelata pikemmin Miramaria kuin Erangelia, jotta sen oppisi. Eilen pelailin koko illan, ja vain kaksi kertaa tuli Miramar.
 
Kyllähän tuota pelaisi, mutta liigaa bugeja. Vihollinen näkyy kaukana, mutta sitä ei pysty ampumaan kun edessä on näkymätön seinä. Toisena se että kuulat osuvat näkymättömään kukkulaan vaikka olet reilusti yli.
 
Kyllähän tuota pelaisi, mutta liigaa bugeja. Vihollinen näkyy kaukana, mutta sitä ei pysty ampumaan kun edessä on näkymätön seinä. Toisena se että kuulat osuvat näkymättömään kukkulaan vaikka olet reilusti yli.
Sulla on draw distance low tai medium. Laita se ultralle niin näet sen kivenkin, jonka takana se vihollinen lymyää.
 
Sulla on draw distance low tai medium. Laita se ultralle niin näet sen kivenkin, jonka takana se vihollinen lymyää.

Tarkoittanee tapausta jossa aseen piippu on kukkulan yli mutta kudit osuu sun edessä olevaan kukkulaan ennen aseen piippua. Tosi rasittava bugi, sattuu etenkin vuoristo-oloissa korkealla.
 
Tarkoittanee tapausta jossa aseen piippu on kukkulan yli mutta kudit osuu sun edessä olevaan kukkulaan ennen aseen piippua. Tosi rasittava bugi, sattuu etenkin vuoristo-oloissa korkealla.
Siis eihän tuo ole edes bugi vaan olet liian kaukana reunasta. Samaa tapahtuu, jos on ikkunan lähellä ja koittaa ampua alemmas.
 
Siis eihän tuo ole edes bugi vaan olet liian kaukana reunasta. Samaa tapahtuu, jos on ikkunan lähellä ja koittaa ampua alemmas.
Ootko sä edes pelannu tätä peliä? Mulla on puoli ruumista vuoren reunan yli, niin silti kuulat osuu metrin ilmassa olevaan näkymättömään vuoren rinteeseen.
 
Ootko sä edes pelannu tätä peliä? Mulla on puoli ruumista vuoren reunan yli, niin silti kuulat osuu metrin ilmassa olevaan näkymättömään vuoren rinteeseen.

Oon pelannut vasta 50h, mutta ei oo kyllä koskaan käynyt noin.

Porttien läpi on ärsyttävä ampua, kun sellainen ohut vesijohtoputki blokkaa koko luodin. Rynkyn luoti menisi helposti tuollaiten putkien läpi.
 
Puhumattakaan verkkoaidoista, tuntuu että niistä ei mene kudit läpi
 
Ainakin osa noista verkkoaidoista on "yksipuolisia" eli toiselta puolelta voi ampua huoletta läpi ja toiselta ei sitten ollenkaan. Ei liity mitenkään siihen ammutko siihen aidan "metalliin" vai aukkoon. Tuo on kyllä sellainen asia minkä olisivat viimeistään nyt 1.0 tullessa saaneet korjata. Ihan älytön ominaisuus, kun toisella puolella olevalla on periaatteessa seinä ja toisella ei, jos tiedät tuon niin saat sen hyväksikäyttämisestä aivan naurettavan edun ja jos et tiedä niin varmasti suurin osa pelaajista syyttää toista hakkeriksi kun ampuu sut aidan läpi ja sinä et saa sitä toista millään ammuttua. Ja jotenkin älytöntä sekin, ettei noin merkittävää ongelmaa ole korjattu kun se on ollut tiedossa jo yli 3 kuukautta. Onneksi noita aitoja on kohtuu harvassa niin on parempi vain pysytellä kaukana niistä.





 
Viimeksi muokattu:
Joo ite välttelen noiden läpi ampumista kuin ruttoa, melkeen haen paremman paikan jos vain mitenkään mahdollista.
 
Joo ite välttelen noiden läpi ampumista kuin ruttoa, melkeen haen paremman paikan jos vain mitenkään mahdollista.

Käsittääkseni tuo aitabugi on jo korjattu pari päivää sitten. Ainakin ovat yrittäneet siis News - Steam Community Announcements

Edit: tuolta linkistä siis uutinen "PC 1.0 Update #1" jossa viimeisenä kohtana bugien korjauksissa tämä:
  • Fixed the issue where bullets couldn’t penetrate particular fences from both sides.
 
Viimeksi muokattu:
Miten voi olla niin jännittävä peli... :nb:

Osuin maahan rannikkokylään, josta löysin pyöreät 0 asetta parista talosta, ja tiesin että alueella pörrää 2 muuta. Nämä sitten räiskivät, ja onnistuin paukkeen jälkeen juoksemaan "piiloon" - eli siihen samaan asuntoon jossa nämä kaksi muuta olivat toisiaan tappaneet. Istuin hiiren hiljaa sorkkarauta kädessä portaiden alla, varoen lähelleni iskneyttä kranaattia, kun pienen ikuisuuden jälkeen askeleet katosivat ja juoksen päinvastaiseen suuntaan.

...sitten katson jälkikäteen replaysta, niin jäljellä jäävällä pelaajalla oli ollut 5 ammusta ja helaa ehkä puoli senttiä jäljellä. Se oli kameran liikkeistä päätellen aivan hätääntyneenä katsonut talon katolta ja yläkerrasta koko taloa läpi tietäen että olen paikalla, heittänyt kranaatin sokkona yhdestä ikkunasta sisään ja etsinyt paikkaa joska uskaltaisi helata itseään koska ei yrityksistä huolimatta saanut katolle menevää ovea kiinni. Sitten kun oli sen tehnyt, hypännyt katolta alas, katsonut hätäillen vielä talon suuntaan ja pistänyt hirveän pinkomisen pois paikalta.

...ja minä kun luulin askelteen perusteella, että se juoksee taloa ympäri murhan himoissaan sen rynkkynsä kanssa.
 
Olisi kyllä hienoa, jos tässä pelissä olisi joku muu tapa harjoitella gunplayta kuin hypätä alas ja toivoa, että saa nopeammin/yhtä nopeasti pyssyn käteen kuin kaveri. Pääsen helposti taktikoiden 10 sakkiin lähes pelissä kuin pelissä, mutta kun häviän kaikki 1v1:t niin ei sitä kana-ateriaa vaan ole tulossa ellei käy vitunmoinen tuuri.

Nyt varsinkin kun death cam on pelissä niin ihan jäätävän kovia ampujia on aina vastassa tuolla top 10:ssä.

Onko tässä joku rankkipohjainen matchmaking? Ts. teenkö itselleni hallaa kun pelaan varovasti aina itseni top 10:een ilman, että osaan ampua kunnolla?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom