Playerunknown's Battlegrounds (PC)

No jos peli on sama ni iän puolesta ei kyllä mitään awkwardia tuu. Tervemenoa työelämään, jos et satu työskenteleekkään "nuorekkaalla alalla". :)

Eläkä ota pahalla.
Noh, mun mielestä peleissä se on vaan kovin erikoista :D Työelämässä nyt ei olekaan mikään ihme ja tiedänkin sen, siellä nyt mulle on ihan sama minkä ikäisistä työyhteisö koostuu. Täytynee joskus tulla tuonne Discordiin :D

Tohon ikäasiaan että ymmärrän toki jos tuntuu vähän oudolta 14 kesäsenä pyöriä 30+ janttereiden peleissä mukana mutta siihen tottuu. Itse aikonaan 13-14v olin cs peleissä noiden 25+ jannujen klaaneissa ja äkkiä siihen tottu. Alkuun vähän jänskätti kyllä. Rohkeasti sekaan vaam niin kyllä se siitä, idiootteja toki löytyy niin vanhoista kuin junnuistakin mutta eipä niiden kanssa ole pakko pelata.
Joo enkä mä siis millään pahalla tarkoittanut itsekään teitä vanhempia kohtaan. Johtunee osittain siitä, että ei niin väliä mikä peli niin aina on tullut pelattua soolona.

Taisi tulla nyt tämän 1.0 version neljäs vai viides kana-ateria. Oli kyllä taas jännä, spawnasin Trailer Parkiin välttääkseni alku lagimisen ja meinasin kuolla jo ekaan circleen mutta niin vaan sitä tultiin kaikkien selkään ja voitin pelin 5 tapolla. Täytynee kokeilla onko tämä se menestymisen resepti :D Aika usein menee pelit siihen, että menee joko hyvin tai sitten kuolen heti alussa. W/L ratiokin joku 0.06 sen takia :rolleyes:
 
Siis, mitä ihmettä. En ole pelannut pitkään aikaan, ja nyt kun kävin kokeilemassa.
Eikö ukko "hiivi" enää mitenkään? Tosiaan sen verran aikaa on peleistä, että muistanko nyt ihan väärin? Bindasin walkin mutta ei tunnu tekevän mitään?
Voisin vannoa että ennen "jotain nappia" pohjassa pitämällä ukko käveli hitaasti.
Mikähän tässä nyt menee ohi?

Ihan normaalisti se walk toimii? Sekä standing up että crouchissa.
 
Ihan normaalisti se walk toimii? Sekä standing up että crouchissa.
No nii-i.
En tiedä... eihän se vaan toggle ole? Ei ainakaan ennen ollut. Vai onko sille nykyään asetus, ja se on muuttunut defaulttina toggleksi tms.
 
Tekis mieli pelailla mutta ei vaan hermo kestä kun ruudunpäivitys yskii vähän väliä ja järjetön lagaaminen/rubber bandingi matsin alussa :itku: Uus konekin vielä ja kaikki asennettu puhtaalta pöydältä, ei tätä varmaan saa millään vehkeellä pyörimään sulavasti?
 
Mä en ole huomannut muuta ongelmaa kuin rubberbandin. Eikä mennä ihan uudella raudalla...

Laittakaa fpscounter piiloon ja kattokaa nykiikö vielä... ;)
 
Mä en ole huomannut muuta ongelmaa kuin rubberbandin. Eikä mennä ihan uudella raudalla...

Laittakaa fpscounter piiloon ja kattokaa nykiikö vielä... ;)
Sama. Pelien alussa rubberbanding vaivaa, mutta muuten häiritsevää nykimistä ei ilmene.
 
North-Murican servu lagaa huomattavasti vähemmän ja tuntuisi menevän osumatkin paremmin perille o_O
 
Vähän hölmöä että rynnäkkökiväärit ja tarkkuuskiväärit käyttävät samoja panoksia. Tämän avulla tarkkuuskivääreihin saa helposti paljon panoksia.
 
Vähän hölmöä että rynnäkkökiväärit ja tarkkuuskiväärit käyttävät samoja panoksia. Tämän avulla tarkkuuskivääreihin saa helposti paljon panoksia.

Nuo aseet perustuu oikeisiin esikuviinsa ja käyttävät samoja patruunoita ihan oikeastikin, syy taitaa olla juurikin se ettei tarvisi sotatilanteessa raahata joka aseelle omia patruunoita. Vähän hölmöä vai ihan loogista?:kahvi:
 
Ehkä jotkut käyttävät samoja panoksia, mutta ei todellakaa kaikki. Esim Kar 98K käyttää oikeasti 7,92×57mm panoksia, mutta pelissä 7,62mm. En kuitenkaa sanonnut että jokainen ase pitäisi käyttää omia panoksia, vaan trk kivääri ryhmällä olisi omia panoksia. Erotettaisi rynnäkkökiväärin ja trk kiväärin panokset.
 
Ehkä jotkut käyttävät samoja panoksia, mutta ei todellakaa kaikki. Esim Kar 98K käyttää oikeasti 7,92×57mm panoksia, mutta pelissä 7,62mm. En kuitenkaa sanonnut että jokainen ase pitäisi käyttää omia panoksia, vaan trk kivääri ryhmällä olisi omia panoksia. Erotettaisi rynnäkkökiväärin ja trk kiväärin panokset.

Totta tosiaan, kar käyttääkin oikeasti tuota pidempää isomman kalipeerin patruunaa. Olihan nuo esim. Dayzissä kaikki kutakuinkin oikeilla patruunoilla, niin voisihan nuo pituudet erotella tässäkin.
 
PUBG:n Uuden päivityksen jälkeen: Olikos kenelläkään mitään ongelmia???? Mielestäni ei beta versioissa ollut, mut nyt kun tuo täysiversio julkaistiin, missä on aavikko mukana, niin Itsellä on sellainen kiusallinen piirre, et peli jollaintavalla lagaaa.
Kun juoksee eteenpäin, niin kuva nykii taaksepäin. Just kun on saamassa ovesta vaik kiinni, niin kuva hyppääkin taaksepäin. Tätä tapahtuu jo ihan siinä alkuvaiheessa, kun on harjoitus käynnissä ennen varsinaisen pelin alkua sekä itse pelissä. Joko mun modeemi on perseestä tai sit muillakin tapahtuu tätä???
 
PUBG:n Uuden päivityksen jälkeen: Olikos kenelläkään mitään ongelmia???? Mielestäni ei beta versioissa ollut, mut nyt kun tuo täysiversio julkaistiin, missä on aavikko mukana, niin Itsellä on sellainen kiusallinen piirre, et peli jollaintavalla lagaaa.
Kun juoksee eteenpäin, niin kuva nykii taaksepäin. Just kun on saamassa ovesta vaik kiinni, niin kuva hyppääkin taaksepäin. Tätä tapahtuu jo ihan siinä alkuvaiheessa, kun on harjoitus käynnissä ennen varsinaisen pelin alkua sekä itse pelissä. Joko mun modeemi on perseestä tai sit muillakin tapahtuu tätä???

Kyllä täälläkin lagailee, etenkin tuo aavikkokartta tuntuu olevan herkkä sille. Alussa pahimmilaan ja porukan vähetessä helpottaa. Rubberbanding on kohtuullisen yleistä mutta ärsyttävää.
 
PUBG:n Uuden päivityksen jälkeen: Olikos kenelläkään mitään ongelmia???? Mielestäni ei beta versioissa ollut, mut nyt kun tuo täysiversio julkaistiin, missä on aavikko mukana, niin Itsellä on sellainen kiusallinen piirre, et peli jollaintavalla lagaaa.
Kun juoksee eteenpäin, niin kuva nykii taaksepäin. Just kun on saamassa ovesta vaik kiinni, niin kuva hyppääkin taaksepäin. Tätä tapahtuu jo ihan siinä alkuvaiheessa, kun on harjoitus käynnissä ennen varsinaisen pelin alkua sekä itse pelissä. Joko mun modeemi on perseestä tai sit muillakin tapahtuu tätä???

Pelasin eilen Aasia servul yhen pelin ja tuntu paljon smoothimalta toi ettei edes alussa havainnu yhtää rubberbangia (ilmeisesti NA sama homma). Eu serverillä sitäkin enempi. Mukavan olone toi uus mappi vaatii kyl totuttelemista ku vasta alkanu pelaa että paikat saa kunnol opittua.
 
Minkä ikäistä porukkaa siellä on? Vähän awkward tulla pelailemaan isän ikäisten kanssa xD
PUBG Finlandin Discord-palvelimelta löytyy kaikenikäistä porukkaa! Palvelimella on kirjoitushetkellä n. 1500 suomalaista PUBG-pelaajaa.

Järjestämme myös säännöllisesti PUBG-turnauksia. Alkukuusta järjestettiin suomalaisille Duo-turnaus, johon paikat meni muutamassa tunnissa. Ensi kuussa järjestämme suomalaisille Squad-turnauksen, ilmoittautuminen siihen on mahdollista alkukuusta. Turnauksiin osallistuminen on ilmaista! http://pubgfinland.fi/discord
 
Nuo aseet perustuu oikeisiin esikuviinsa ja käyttävät samoja patruunoita ihan oikeastikin, syy taitaa olla juurikin se ettei tarvisi sotatilanteessa raahata joka aseelle omia patruunoita. Vähän hölmöä vai ihan loogista?:kahvi:

Ja m24 käyttää r7.62x51mm NATO patruunaa eikä 7.62x39 paukkua mitä ak ja dp konekivääri käyttää 7.62x54r paukkua eli ei juuri mikään pelin 7.62 aseista käytä tosielämässä samaa paukkua. Ei se kyllä mua sinänsä haittaa että noita on yhdistetty ja noihin 7.62 snipuihin saa paukkujakin. Sitä tasapainottamista voi kuitenkin tehdä muutakin kautta kuin paukkujen saatavuuden
 
Jeps, mitä väliä minkä verran paukkuja löytyy kun snipulle riittää se muutama kymmentäkin jo aika pitkälle.
 
Toi sininen rinkula on kyllä ruvennu sykkii aivan liian rankasti. Ei tossa oo enää mitään järkeä et ei kerkee hoitaa tulitaisteluita, vaan focus rinkulassa. Kivempaa se ois taistelut hoitaa rauhassa.. Ringistä vois ottaa vauhtia pois ihan huolella.
 
Toi sininen rinkula on kyllä ruvennu sykkii aivan liian rankasti. Ei tossa oo enää mitään järkeä et ei kerkee hoitaa tulitaisteluita, vaan focus rinkulassa. Kivempaa se ois taistelut hoitaa rauhassa.. Ringistä vois ottaa vauhtia pois ihan huolella.

Vain parit viimeset ringit syö kunnolla, lähinnä kysehän on pelaajan paskasta sijoittautumisesta, ei ringin kovasta damagesta.
 
Onko missään varmaa tietoa että tulee myös ps4, vai pitääkö vielä yksi kone kasata ;)
 
Mitähän helvettiä tuon AKM kanssa välillä tapahtuu.. Tyyppi talon kattoterassilla n. 50m päässä, zeroingiin ei koskettu, punapistetähtäin, luulee että olen eri suunnassa ja asetun oikein kunnolla sivusta valmiina tappoon ja punapiste kaulan kohdille paikallaan olevaan vastustajaan, laukaus ja:

- luoti osuu näytöllä noin puolen sentin päähän vasemmalle ja ylös ohi kohteesta
- koetan pari rauhallista tähdättyä laukausta lisää ja kaikki menee ohi vaikka piste kohdallaan jo kehoon laskettuna aiemmasta

Aaargh ja sitten kuolen. Olinko pidätellyt henkeä ja happi loppui ja laukaukset osuu muualle kuin tähtäyspisteeseen vai mitä helvettiä
 
Toi sininen rinkula on kyllä ruvennu sykkii aivan liian rankasti. Ei tossa oo enää mitään järkeä et ei kerkee hoitaa tulitaisteluita, vaan focus rinkulassa. Kivempaa se ois taistelut hoitaa rauhassa.. Ringistä vois ottaa vauhtia pois ihan huolella.

Minusta parin viimeisen ringin aikaan pitäisi lisätä minuutti. Vauhti voi kyllä pysyä samana.
 
tuppaa vaan välistä vituttaa kun hyvät taistelut menossa ja rinki pilaa kaiken... Imo ei se ringin lisäaika / hidastaminen tota rundia juurikin pidentäis tms.
 
Se on ihan itsestä kiinni jääkö tupeksimaan niin että joku ampuu selkään kun olet myöhässä alueelle juoksemassa. Tapahtuu itsellekkin ajoittain kun unohtuu johonkin, ärsyttäähän se silloin mutta peilistä löytyy syy. Loppuringeissä joskus on tuntunut pahalta kun on pakko juosta ammuttavaksi ringin takia, mutta toisaalta on se mukava olla ampumassakin niitä juoksijoita.

Jos ei ringit nappaa niin ei br pelejä on paljon, esimerkiksi dayz yms.

Melkein minun puolesta saisi ringit iskeä alussakin vähän vielä kipeämmin.

Toinen mikä voisi tehdä hauskoja tilanteita olisi täysin rng rinkien lämä, eli aina kun rinki "vaihtuu" niin vaihtuisi sen tekemä kipeä randomilla ei satu ollenkaan luokasta aina instagibbiin. Tällöin rinki pelottaisi oikeasti, mutta sen kanssa voisi myös "luottaa" tuuriin jos uskaltaa (tai on pakko). Mikäpä olisi parempaa kuin ajella mopolla rinkiä karkuun kuoleman pelko perseessä ja sen osuessa tajuta ettei lähtenytkään henki?
 
Onko muuten muilla semmosta probleemaa että joissan matseissa tuo nvidian shadowplay tallentaa noita tappoja ja kuolemia ja taas joissan peleissä ei tallenna? Vai onko vika omassa päässä sitten. Välillä se toimii ja välillä ei.
 
Onko muuten muilla semmosta probleemaa että joissan matseissa tuo nvidian shadowplay tallentaa noita tappoja ja kuolemia ja taas joissan peleissä ei tallenna? Vai onko vika omassa päässä sitten. Välillä se toimii ja välillä ei.
Uusimpaan ShadowPlayn versioon tuon pitäisi olla korjattu.
 
Matsin oikean voittajan voisi myös arpoa kierroksen jälkeen vaikka kymmenestä parhaasta. Silloin ei kuoleminenkaan harmittaisi niin paljoa, kun voittaja ei voitakaan. Kranaatitkin voisivat satunnaisesti olla joko suutareita tai räjähtää käteen. Saataisiin vähän lisää esportsia näin.
 
No, esportsiin ja muille autisteille toki rng minimiin ja näin edespäin, vaikka toki monissa maailman suosituimmissa urheilulajeissa on rng mukana tavalla tai toisella.

No, tosipuheessa rng-ringit voisi mennä yhtenä pelimuotona tai "custom gamena".
 
Kannattaa miettiä ennen ku ampuu että onko aikaa taistella. Ihan oma vika jos avaa tulen ja jää mottiin ku pitäs lähtee liikkeelle. Kyl sitä ihan oikeesti suurimmalla osalla kerroista voi tehdä valinnan jääkö taisteluun vai ei. Tottakai karkuun juoksemisessa on omat riskinsä, mut voihan tässä pelissä muutenkin kuka vaan ampua sut millon vaan. Imo yks mikä oikeesti olis ihan järkevää niin jos olet jo ringin sisällä, eikä rinki liiku, niin sieltä poistuminen tappaisi parissa sekunnissa, ei suoraan tickaamalla vaan instana sekunnin jälkeen, tulis joku BF-tyylinen varotus että oot poistumassa alueelta.
 
Onko sulla G-sync käytössä? Itsellä tuota tapahtuu kun kone on käynyt lepotilassa/tilassa missä näyttö pimeenä ja yrittää PUBGia sen jälkeen käynnistää. Ilmeisesti G-sync ei saa oikeita parametrejä kuntoon palautuessaan. Itsellä alkoi jo pari nvidian ajuriversiota sitten. Löysin silloin pari kohtalotoveria Nvidian foorumilta, en nyt löydä kyseistä threadia sieltä. Muistaakseni liittyi siihen et kone tarjoais 60Hz kun näyttö odottaa 144Hz.

Bootti ennen pelin käynnistämistä auttaa ainakin itsellä vaivaan.

Luulisin muuten löytäneeni tähän jonkinnäköisen ratkaisun. Omassa näytössäni (AOC) oli asetuksissa "Deep Sleep" päällä jonka pois kääntämällä lepotilan jälkeiset ongelmat loppuivat.
 
Onhan tämä ihan järkyttävää paskaa nyt näiden lagien takia. Peli palasi jonnekin kesäkuun tienoilla toimivuudessaan.
 
Meinasin sanoa että ehkä päivittäinen peak players olisi noussut koska 1.0, mutta kun katsoi statseja ei juuri muutosta pre-1.0.
Sillä vaan että jos olisi huomattavasti noussut, niin saattaisivat pistää enemmän pelejä pystyyn per palvelin.
Eipä se siitä ainakaan sitten ole. :D
Tiedä sitten mikä homma.....

EDIT:
Onkohan kyse jostain ihan muusta kuin lagista? "character position readjustment issue"
Vai onko se lagin naamiointia eri termin alle. :D

 
@arcane Engine.ini tiedostossa on frameRateCap asetus. Siihen kun laittaa 60 Hz näytöllä 59 niin input lag on melkein yhtä pieni kuin ilman vsynciä.

Nyt kun pääsin koneen ääreen joulunvietosta: Mistä tämä engine.ini löytyy? Yritin etsiä tietokoneen käyttäjätunnuksen alikansioista ja steamapps/common/PUBGin alta, mutta ei löydy ei.
 
Nyt kun pääsin koneen ääreen joulunvietosta: Mistä tämä engine.ini löytyy? Yritin etsiä tietokoneen käyttäjätunnuksen alikansioista ja steamapps/common/PUBGin alta, mutta ei löydy ei.

AppData/Local/TslGame/Saved/Config/WindowsNoEditor

Itse kyl cappasin framet GameUserSettings.ini löytyvältä "FrameRateLimit" riviltä. En tiedä, onko noissa mitään eroa.
 
Varmaan GameUserSettings.iniä myös alkuperäinen postaaja tarkoittanut, kun ei engine.inin alta mitään framelimittiin viittaava löytynyt.

Tosin kun kytkin framelimitin päälle ja vsyncin pois, kärsin miltei jatkuvasta screen tearingista, oli framet lukittu tiedostosta 59 tai 60. Taitaa siis PUBGin kohdalla koneellani tuo vsync olla aika olennainen, vai pitäisikö minun nyt sitten taas kytkeä pelin oma vsync pois ja joku nvidian vsync framelimitterin kanssa päälle?
 
Varmaan GameUserSettings.iniä myös alkuperäinen postaaja tarkoittanut, kun ei engine.inin alta mitään framelimittiin viittaava löytynyt.

Tosin kun kytkin framelimitin päälle ja vsyncin pois, kärsin miltei jatkuvasta screen tearingista, oli framet lukittu tiedostosta 59 tai 60. Taitaa siis PUBGin kohdalla koneellani tuo vsync olla aika olennainen, vai pitäisikö minun nyt sitten taas kytkeä pelin oma vsync pois ja joku nvidian vsync framelimitterin kanssa päälle?
Itsellä sama vaiva 144Hz g-sync näytöllä. Framet lukittuna 142:een. Luulin että g-sync poistaisi repeilyä..
 
Varmaan GameUserSettings.iniä myös alkuperäinen postaaja tarkoittanut, kun ei engine.inin alta mitään framelimittiin viittaava löytynyt.

Tosin kun kytkin framelimitin päälle ja vsyncin pois, kärsin miltei jatkuvasta screen tearingista, oli framet lukittu tiedostosta 59 tai 60. Taitaa siis PUBGin kohdalla koneellani tuo vsync olla aika olennainen, vai pitäisikö minun nyt sitten taas kytkeä pelin oma vsync pois ja joku nvidian vsync framelimitterin kanssa päälle?
Itselläkin repeilee kuva jos ei vsynciä ole päällä
 
Kaverilla oli aikaisemmin tuota nykimistä tässä pelissä. Hahmo liikkui vähän eteenpäin ja pysähtyi, ja sama jatkui koko ajan. Lopulliseksi viaksi paikallistui viallinen muistikampa koneessa. Ensin ajurien vaihto auttoi hetkeksi ja vika palautui kuitenkin vähän ajan päästä.
 
Kaverilla oli aikaisemmin tuota nykimistä tässä pelissä. Hahmo liikkui vähän eteenpäin ja pysähtyi, ja sama jatkui koko ajan. Lopulliseksi viaksi paikallistui viallinen muistikampa koneessa. Ensin ajurien vaihto auttoi hetkeksi ja vika palautui kuitenkin vähän ajan päästä.
Serverin/nettikoodin vika se on ja sattuu 95% aivan matsin alussa kaikilla (samalla alueella olevilla?) yhtä aikaa.
 
Ei nyt ollut kyse normaalista pelin lagaamisesta alussa. Tuota jatkui koko matsin ajan. Kokeiltiin myös eri nettiyhteydellä ja ei vaikutusta. Memtest ajettu ja vikaa yhdessä kammassa 8:sta. Otetttu viallisen puolen kammat pois kokonaan, ja koko iltana ei ollut ongelmia.
 
Selvisipä viimein minkä takia ihmiset laskee niin tarkkaa sarjaa nurkan takaa kurkkivaan kuuppaani. Vaivauduin nimittäin vilkaisemaan kill camia parissa tapauksessa ja molemmissa pelin mukaan juoksen monta metriä ulos nurkasta.
 
Voi toki olla niin, mutta kannattaa muistaa että killcam ei ole tarkka representaatio tapahtuneesta.
Pelaajilla eri pingit, serverit lagaa yms, ja peli luo datasta tilanteen uudestaan jollain arvoilla.
Voi olla, mutta voi myös heittää hyvinkin paljonkin.
 
Millaisen tietokoneen tämä vaatisi pyöriäkseen? Fortnitea pelaillut ps4, mutta tämä kyllä kiinnostaisi enemmän.

Saiskohan 500e mitään keskusyksikköä vaikka käytettynä.. Alta 800e ainakin.

Pudonnut täysin tietokoneiden tekniikasta itse. Aikoihin jolloin oli Geforce 6 - sarja ja alettiin käyttämään useampia ytimiä koneen prossuissa. Ideoita :think:

Pelihiiri ja näppis löytyy, sekä jotain monitoria + 40" sampan full hd töllö entuudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Millaisen tietokoneen tämä vaatisi pyöriäkseen? Fortnitea pelaillut ps4, mutta tämä kyllä kiinnostaisi enemmän.

Saiskohan 500e mitään keskusyksikköä vaikka käytettynä.. Alta 800e ainakin.

Pudonnut täysin tietokoneiden tekniikasta itse. Aikoihin jolloin oli Geforce 6 - sarja ja alettiin käyttämään useampia ytimiä koneen prossuissa. Ideoita :think:
Saa. Omasta koneesta ja oheislaitteista köydyin vähän alle 500€
Oma setti i7 2600/gtx 970 yms niin pyörii hyvin
 
Millaisen tietokoneen tämä vaatisi pyöriäkseen? Fortnitea pelaillut ps4, mutta tämä kyllä kiinnostaisi enemmän.

Saiskohan 500e mitään keskusyksikköä vaikka käytettynä.. Alta 800e ainakin.

Pudonnut täysin tietokoneiden tekniikasta itse. Aikoihin jolloin oli Geforce 6 - sarja ja alettiin käyttämään useampia ytimiä koneen prossuissa. Ideoita :think:

Alle 800€ ainakin helposti
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom