• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Olisi kyllä hienoa, jos tässä pelissä olisi joku muu tapa harjoitella gunplayta kuin hypätä alas ja toivoa, että saa nopeammin/yhtä nopeasti pyssyn käteen kuin kaveri. Pääsen helposti taktikoiden 10 sakkiin lähes pelissä kuin pelissä, mutta kun häviän kaikki 1v1:t niin ei sitä kana-ateriaa vaan ole tulossa ellei käy vitunmoinen tuuri.

Nyt varsinkin kun death cam on pelissä niin ihan jäätävän kovia ampujia on aina vastassa tuolla top 10:ssä.

Onko tässä joku rankkipohjainen matchmaking? Ts. teenkö itselleni hallaa kun pelaan varovasti aina itseni top 10:een ilman, että osaan ampua kunnolla?
Lopetat vaan sen hiljasen pelityylin ja meet pikkuhiljaa aktiivisempiin alotuspaikkoihin niin tulee sitä ammuskelua. Sniputtelua et toki siinä vielä opi mutta kyllä pelissä sniputettavaa löytyy myös. Ajat autolla ralennusten ohi tööttäillen ja jos sua ammutaan niin parkkiin etäämmälle ja kertoimia tähtäimeen.

Muistan oman kehitykseni olleen juuri sitä että alussa viholliskontaktia välttelin etten heti kuole mutta nykyisin tulee helposti sellanen 5-10 tappoa solopelissä ellei tule huonolla tuurilla turpaan heti alussa tai muuten käy paska mäihä jonkun kämpän sisällä pelin alusta asti kämppineen kanssa
 
Olisi kyllä hienoa, jos tässä pelissä olisi joku muu tapa harjoitella gunplayta kuin hypätä alas ja toivoa, että saa nopeammin/yhtä nopeasti pyssyn käteen kuin kaveri. Pääsen helposti taktikoiden 10 sakkiin lähes pelissä kuin pelissä, mutta kun häviän kaikki 1v1:t niin ei sitä kana-ateriaa vaan ole tulossa ellei käy vitunmoinen tuuri.

Nyt varsinkin kun death cam on pelissä niin ihan jäätävän kovia ampujia on aina vastassa tuolla top 10:ssä.

Onko tässä joku rankkipohjainen matchmaking? Ts. teenkö itselleni hallaa kun pelaan varovasti aina itseni top 10:een ilman, että osaan ampua kunnolla?

Teet hallaa. Jos haluat harjoitella ampumista niin mene johonkin kiireiseen mestaan mutta älä laskeudu samaan kohtaan kun kaikki muut vaan vaikkapa johonkin laidalle tai viereisille taloille. Sitten kun sulla on joku rynkky/smg ja liivit ja kypärä niin lähde hakemaan vihollsia. Tolla tavalla saat ainakin siitä ampumisesta mukavasti harjoitusta. Tossahan kuolee 9/10 kertaa mutta ehkä sitten kehittyy sen verran että kuolee vain 8/10 :D
 
Näin se varmaan pitää tehdä. Vielä kun lyhentäisivät tuota odotteluaikaa pelin alussa. En ymmärrä miksi siinä pitää minuutin verran pönöttää, varsinkin soolopeleissä.
 
Onko tässä joku rankkipohjainen matchmaking? Ts. teenkö itselleni hallaa kun pelaan varovasti aina itseni top 10:een ilman, että osaan ampua kunnolla?

Tuntui että muutama kuukausi sitten jonkinlainen MM olisi ollut toiminnassa ja vastaan tuli selkeesti oman tason porukkaa. Nykyään vihujen taso heittelee niin paljon että voi sanoa käsi sydämellä että "MM" on heitetty niskaperse-otteella ikkunasta pihalle.
 
Tuntui että muutama kuukausi sitten jonkinlainen MM olisi ollut toiminnassa ja vastaan tuli selkeesti oman tason porukkaa. Nykyään vihujen taso heittelee niin paljon että voi sanoa käsi sydämellä että "MM" on heitetty niskaperse-otteella ikkunasta pihalle.

Toisaalta kun miettii, niin jos tuo on puhtaasti ränkkipohjainen niin tokihan ne jäbät jotka menee aina kähisemään heti alussa osaa gunplayn pirun hyvin, mutta jäävät usein aika paskoille sijoituksille.
 
Ja nyt kun otin taas tavaksi mennä alkukähinöihin niin muistin miksi ei. Ihan jäätävä lagi ekat muutamat minuutit pelissä.
 
Aamulla pelasin parit matsit ja tuo aitabugi oli erittäin hengissä.

Oma mielikuva on että aitabugit on korjattu Erangelista, mutta Miramarissa edelleen noita kyllä on.

Tosin kuten aiemmin tässä ketjussa todettu, niin myös itse välttelen niiden läpi ampumista. Mikään ei v*tuta enempää kuin se, että spottaat vihollisen jolla ei ole tietoa sun omasta sijainnista, koetat ampua aidan läpi -> ei hittiä, vihollinen spottaa sut ja ampuu sen aidan läpi tietysti osuen / knokaten / tappaen. :)
 
Tuurilla mentiin taas mutta nyt vasta eka dinneri aavikolta (eka missä olin lopussa elossa vielä) Eipä tuossa mitään erikoista mutta ompahan kuitenkin. Peli muuten jostain syystä välillä jäätyy muutamiksi sekunniksi, liekö on netistä kiinni tjms, yhteys ei katkea peliservuihin sillee että putois pelistä, hahmo vaan jää paikoilleen eikä liiku vähään aikaan ja sitten taas pääsee liikkumaan hetken päästä, Mistähän vois johtua?

 
Tuli kyllä ihan selvä makrottaja tänään vastaan. Katoin killcamia ja tyyppi ampuu eka kaverin ja sitte mut nappi pohjassa molemmat ilman mitään rekyyliä. Pitäs varmaan laittaa se tallenus päälle niin vois ilmiantaa mokomat mulkut todisteiden kera.
 
Ei ihan hirveän montaa tuntia ole vielä tullut tämän pelin parissa vietettyä joten kysytäänpä täältä: Nuo reward arkut mitä saa matsista tulleilla pisteillä avattua. Nollautuuko ne joka kuukausi vai millä systeemillä ne toimii? Ostin pari halvinta arkkua auki viime viikolla ja nyt ne oli molemmat hävinneet pois ja oli ostettava taas uudestaan.. vai onko vain pelkkä bugi?
 
Ei ihan hirveän montaa tuntia ole vielä tullut tämän pelin parissa vietettyä joten kysytäänpä täältä: Nuo reward arkut mitä saa matsista tulleilla pisteillä avattua. Nollautuuko ne joka kuukausi vai millä systeemillä ne toimii? Ostin pari halvinta arkkua auki viime viikolla ja nyt ne oli molemmat hävinneet pois ja oli ostettava taas uudestaan.. vai onko vain pelkkä bugi?
Test serverissä oli omat arkut, ettet sekoita niitä keskenään? Arkun hinta nollautuu viikottain, mutta ne pitäisi olla Steam-inventooriossa pysyvästi.
 
Ei ihan hirveän montaa tuntia ole vielä tullut tämän pelin parissa vietettyä joten kysytäänpä täältä: Nuo reward arkut mitä saa matsista tulleilla pisteillä avattua. Nollautuuko ne joka kuukausi vai millä systeemillä ne toimii? Ostin pari halvinta arkkua auki viime viikolla ja nyt ne oli molemmat hävinneet pois ja oli ostettava taas uudestaan.. vai onko vain pelkkä bugi?

Arkun hinta nousee jokaisen ostokerran jälkeen portaittain ja nollautuu alkuun viikon su-ma välillä.
 
Peli muuten jostain syystä välillä jäätyy muutamiksi sekunniksi, liekö on netistä kiinni tjms, yhteys ei katkea peliservuihin sillee että putois pelistä, hahmo vaan jää paikoilleen eikä liiku vähään aikaan ja sitten taas pääsee liikkumaan hetken päästä, Mistähän vois johtua?


Aika kummallista frame droppailua ennen ja jälkeen jäätymistä 0:35 kohdalla. Kummallisesti oikean ylälaidan fps-laskuri ei jostain syystä näytä ollenkaan noteeraavan tuota.

Ei ihan hirveän montaa tuntia ole vielä tullut tämän pelin parissa vietettyä joten kysytäänpä täältä: Nuo reward arkut mitä saa matsista tulleilla pisteillä avattua. Nollautuuko ne joka kuukausi vai millä systeemillä ne toimii? Ostin pari halvinta arkkua auki viime viikolla ja nyt ne oli molemmat hävinneet pois ja oli ostettava taas uudestaan.. vai onko vain pelkkä bugi?
Kannattaa myydä ne arkut Steamin marketissa ja ostaa niillä rahoilla sitten se vaatekappale jonka haluaa, muuten niitä 0,03€ arvoisia valkoisia t-paitoja kertyy turhaan.
 
Osaisiko joku asioihin perehtynyt muuten veikata tämän Gamescom-arkun hintakäyttäytymistä? Toistakymmentä noita tuli aikanaan pelirahalla ostettua, hintaa näköjään kertynyt ihan mukavasti.
 

Liitteet

  • krate.png
    krate.png
    50,2 KB · Luettu: 168
@Jumi sehän siitä outoa tekeekin, todella hämärästi tekee tuota about joka pelissä nykyään. joskus kestää sen sekunnin, parhaillaan kestänyt +5sekuntia.
 
Oma mielikuva on että aitabugit on korjattu Erangelista, mutta Miramarissa edelleen noita kyllä on.

Tosin kuten aiemmin tässä ketjussa todettu, niin myös itse välttelen niiden läpi ampumista. Mikään ei v*tuta enempää kuin se, että spottaat vihollisen jolla ei ole tietoa sun omasta sijainnista, koetat ampua aidan läpi -> ei hittiä, vihollinen spottaa sut ja ampuu sen aidan läpi tietysti osuen / knokaten / tappaen. :)

Joo Miramarissa pelasin tuon matsin, ja replayn ko katoin niin molempien, niin minun kuin vastustajan luodit jäi tuohon verkkoaitaan, vanhaa mappia en ole tuossa mielessä testannukkaan.

Tuohon aiempaan näytönohjainkeskusteluun lisäten: Oma kone on 3750k, 8 gt, ssd ja gtx1060 3gt, ja pyörii hyvin. Tekstuurit high, view distance ultra ja 70-110 fps. Mutta kyllähän tuota näyttismuistia sais enemmän olla. Reshade on, mutta en muista mitä kilkkeitä oli päällä, vähän värejä ainaki lisää.
 
Joo Miramarissa pelasin tuon matsin, ja replayn ko katoin niin molempien, niin minun kuin vastustajan luodit jäi tuohon verkkoaitaan, vanhaa mappia en ole tuossa mielessä testannukkaan.

Eilen tuli yksi peli pelattua Miramarissa jossa vihollinen oli aidan takana siellä jossain kraaterissa pohjoispuolella mappia. Koetin ampua lävitse vaikka muistin kyllä että ei varmaan onnistu. Ei mennyt lävitse. Ei tosin myöskään vihollisen kudit osunut siitä, eli oli ihan seinää.

Omaksi onnekseni vihollinen strafesi nappi pohjassa aidan reunan ohitse jotta varmaan saisi osumia, mutta siltä loppui klippi ja oli sitten siitä mahdollisuus lopettaa se aidan reunaan. ;)
 
Eilen oli hyvät pelit, neljän squadissa saatiin 3 dinneriä ja lähes joka kerta ainakin top 5, yleensä squad rank 2 tai 3. On muuten mahtava olo, kun osuu karrilla 300m asti ihan normijyvällä :D
 
Sellainen asia tuli tuossa vastaan Ryzen / R9 Nano koneella, että säädin hieman detaileja ylöspäin ja peli pyörii ihan kauniisti sen 70-80 FPS 1440p, mutta sitten välillä tulee sellaisia omituisia piikkejä että peli alkoi lagaamaan ja FPS tippui jonnekin 40 hujakoille. Aluksi ajattelin että johtui red zonesta, että se jotenkin jumiuttaa konetta. Alkoi kuitenkin tapahtumaan myös muissa kohdissa. Laskin hieman detaileja ja tämä meni ohitse, mutta mistäköhän mahtaa johtua kun suurimman ajan peli toimii ihan kauniisti? 4GB muisti tuossa kortissa, joten voisiko se sitten mennä täyteen ja hidastuu kun tekstuureita tms lataillaan uudestaan?

En tajunnut tietenkään katsoa GPU muistin käyttöastetta tuossa tilanteessa nyt kun jälkikäteen asiaa miettii..
 
Sellainen asia tuli tuossa vastaan Ryzen / R9 Nano koneella, että säädin hieman detaileja ylöspäin ja peli pyörii ihan kauniisti sen 70-80 FPS 1440p, mutta sitten välillä tulee sellaisia omituisia piikkejä että peli alkoi lagaamaan ja FPS tippui jonnekin 40 hujakoille. Aluksi ajattelin että johtui red zonesta, että se jotenkin jumiuttaa konetta. Alkoi kuitenkin tapahtumaan myös muissa kohdissa. Laskin hieman detaileja ja tämä meni ohitse, mutta mistäköhän mahtaa johtua kun suurimman ajan peli toimii ihan kauniisti? 4GB muisti tuossa kortissa, joten voisiko se sitten mennä täyteen ja hidastuu kun tekstuureita tms lataillaan uudestaan?

En tajunnut tietenkään katsoa GPU muistin käyttöastetta tuossa tilanteessa nyt kun jälkikäteen asiaa miettii..

Ainakin ultra tekstuureilla ja AA:lla tuo reso vie mulla välillä yli neljä gigaa vramia.
 
Ainakin ultra tekstuureilla ja AA:lla tuo reso vie mulla välillä yli neljä gigaa vramia.

High tekstuurit ja medium AA oli tuolloin käytössä. Tiputin molempia ensiksi pykälän ja mielestäni ongelma katosi. Tämän jälkeen nostin AA takaisin, mutta jätin tekstuurit heikommalle. Mielestäni ei enää esiintynyt.

Olen tuota VRAN käyttöä seurannut ja mielestäni ei ole mennyt yli 4GB aikaisemmin, mutta tosiaan nyt en katsonut.

Tämä tapahtui Erangelissa, mielestäni ei Miramarissa. En nyt muista tuliko sitten Erangelia enää pelattavaksi tuon muutoksen jälkeen. Noh, piträä seurata tilannetta.
 
High tekstuurit ja medium AA oli tuolloin käytössä. Tiputin molempia ensiksi pykälän ja mielestäni ongelma katosi. Tämän jälkeen nostin AA takaisin, mutta jätin tekstuurit heikommalle. Mielestäni ei enää esiintynyt.

Olen tuota VRAN käyttöä seurannut ja mielestäni ei ole mennyt yli 4GB aikaisemmin, mutta tosiaan nyt en katsonut.

Tämä tapahtui Erangelissa, mielestäni ei Miramarissa. En nyt muista tuliko sitten Erangelia enää pelattavaksi tuon muutoksen jälkeen. Noh, piträä seurata tilannetta.

Medium AA näyttää muuten ihan hirveeltä blurrilta IMO. Mieluummin pidän vaikka ultra low
 
Medium AA näyttää muuten ihan hirveeltä blurrilta IMO. Mieluummin pidän vaikka ultra low

Ainakin itsellä 1440p resolla se on ehdottomast iparempi vs low tai very low. Noilla alemmilla tulee ainakin itsellä flickering melko vahvasti esille nurmikossa, aidoissa, sähkölinjoissa jne. Silloin testiservoilla kun Miramar tuli, niin medium oli ihan kauhea kyllä mutta se on korjattu paremmaksi kyllä sen jälkeen.
 
Ainakin itsellä 1440p resolla se on ehdottomast iparempi vs low tai very low. Noilla alemmilla tulee ainakin itsellä flickering melko vahvasti esille nurmikossa, aidoissa, sähkölinjoissa jne. Silloin testiservoilla kun Miramar tuli, niin medium oli ihan kauhea kyllä mutta se on korjattu paremmaksi kyllä sen jälkeen.
1440p grafiikoilla oon todennu ultran AA:ssa parhaimmaks itelle sillon kun sitä on välillä testattu. Muuten vLow kaikki ja ss 100/120 riippuen päivästä.
 
Olisi kyllä hienoa, jos tässä pelissä olisi joku muu tapa harjoitella gunplayta kuin hypätä alas ja toivoa, että saa nopeammin/yhtä nopeasti pyssyn käteen kuin kaveri. Pääsen helposti taktikoiden 10 sakkiin lähes pelissä kuin pelissä, mutta kun häviän kaikki 1v1:t niin ei sitä kana-ateriaa vaan ole tulossa ellei käy vitunmoinen tuuri.

Nyt varsinkin kun death cam on pelissä niin ihan jäätävän kovia ampujia on aina vastassa tuolla top 10:ssä.

Onko tässä joku rankkipohjainen matchmaking? Ts. teenkö itselleni hallaa kun pelaan varovasti aina itseni top 10:een ilman, että osaan ampua kunnolla?

Paremmaksi ampujaksi et ainakaan opi koskaan taktikoimalla itsesi top10:een, koska tämä tarkoittaa enemmän tai vähemmän taisteluiden välttelemistä. Paremmaksi ampujaksi et opi kuin ampumalla. Olenkin kysynyt monelta kaverilta otatko A) top10 sijoituksen kymmenellä tapolla vai B) dinnerin yhdellä tapolla. Itsehän otan vaihtoehdon A.
 
Paremmaksi ampujaksi et ainakaan opi koskaan taktikoimalla itsesi top10:een, koska tämä tarkoittaa enemmän tai vähemmän taisteluiden välttelemistä. Paremmaksi ampujaksi et opi kuin ampumalla. Olenkin kysynyt monelta kaverilta otatko A) top10 sijoituksen kymmenellä tapolla vai B) dinnerin yhdellä tapolla. Itsehän otan vaihtoehdon A.

Joo tiedossa on. Pelaan nyt aggressiivisella tyylillä, hyppään johonkin hotspottiin ja katson miten käy. Yleensä kuolee, joskus selviää. Lisäksi ammun aina kun on edes jonkinlainen tilaisuus välittämättä oman sijainnin paljastamisesta, että oppii ampumaan myös kauemmas. Välillä vaan alkupelissä lagi on sellaista, ettei siinä mistää pelaamisesta oikein voi puhua.
 
Onko muilla muuttunut viime yön? pätsin jälkeen mm. vesi, alueen sininen seinämä sekä tähtäinten reticlet hirveäksi mössöksi. Eikä muutu miksikään grafiikka-asetuksia muuttamalla :<
 
Tuli sen verran mielenkiintonen tapaus, että piti oikein rekisteröityä tänne ja jakaa kokemus. Kuolin 3. sijalta seitsemän tapon jälkeen ja ruutuun lävähti viesti "You are banned from games for using hacks/cheats (876000 hours left)". Käynnistin pelin uudestaan, ja ruutuun tuli "You have been banned from Steam"

Reshadea käytän, mutta sen on tekijätiimi hyväksynyt, vai onko tähän tullut muutos jossain vaiheessa? Asetustiedostoakaan en ole muokannut. Reilu 200h tullut pelattua, 3 chicken dinneriä ja k/d ratio näkyy olevan Pubgtrackerin mukaan 0.83. Oli siis paras rundi tappojen puolesta minulla ja heti bannit :D

Laitoin supportiin kyselyä, mutta katsotaan vastaavatko ikinä. Mukavasti Steam -tilillä julkisessa profiilissa lukee, että 1 pelikielto merkitty:facepalm: Muilla kokemuksia banneista tai niiden poistamisesta?
 
Reshadea käytän, mutta sen on tekijätiimi hyväksynyt, vai onko tähän tullut muutos jossain vaiheessa?

Reshadea saa edelleen käyttää kyllä, viimeksi eilen on PUBG_help twitterissä tämän vahvistanut. Tässä vielä lähde;

Jos et ihan oikeasti ole koodannut tai huijannut millään muulla tavoin niin kai se false positive on ihan mahdollinen. Mitä kautta laitoit tuon kyselyn menemään? Eilen samainen PUBG_help -twittertili ilmoitti, että kaikki koodaukseen liittyvät reportit yms on nyt siirretty toiselle sivustolle. Tältä uudelta sivustolta löytyy myös valituskohta banneille, kannattaa siis kokeilla sitä kautta. Tästä vielä suoraan sinun ongelmaasi; I've never used cheating programs or hacks but it says that I have been banned due to hacks
 
Jos et ihan oikeasti ole koodannut tai huijannut millään muulla tavoin niin kai se false positive on ihan mahdollinen. Mitä kautta laitoit tuon kyselyn menemään? Eilen samainen PUBG_help -twittertili ilmoitti, että kaikki koodaukseen liittyvät reportit yms on nyt siirretty toiselle sivustolle. Tältä uudelta sivustolta löytyy myös valituskohta banneille, kannattaa siis kokeilla sitä kautta. Tästä vielä suoraan sinun ongelmaasi; I've never used cheating programs or hacks but it says that I have been banned due to hacks

Tuolta juuri laitoin kyselyn menemään. Luin myös viralliselta foorumilta, että joku valitteli samaa asiaa juuri samaan aikaan kuin itse sain bannit. Ja näkyy [url="www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/7o4h2e/can_anyone_help_been_banned/"] Redditin keskustelussakin [/URL] muutamalla olevan juuri nyt sama ongelma. Toivottavasti kyseessä on joku häikkä huijauksenestossa ja ongelma korjaantuisi nopeasti.
 
Itteä kyllä söis ihan kunnolla tollanen jos tosiaan syyttä on paukahtanut. En kyllä muutenkaan noita huijareita tajua, mitä iloa siitä saa? Käyt perseilemässä ja pilaamassa peliä, voihan siitä jonku 3 min kikattelun sopivan lapsellisella mielellä saada, mutta isommassa kaavassa huijaamista en ymmärrä edes vähää alusta. Jos ei kasetti kestä olla paska, niin miinaharavassa pärjää aina..

Itelle paukku myös "servubanneja" vanhan cs aikoina varmaan useita kymmeniä. Melkein aina syynä oli wh tai aimbot, vaikka koskaan en ole edes kokeillut. Sillon niille tuli lähinnä naureskeltua, kun mitään väliä niillä ei juuri ollut. Ihan eri asia ois ollut jos olisi koko peli mennyt jumiin.
 
Itse latailin pelin eilen koneelle, mites tässä pääsis helpoiten reenaamaan kontrolleja eli tavaroiden keräämistä yms? En löytänyt tuosta menusta mitään muuta kuin online multiplayer moodeja.
 
Itse latailin pelin eilen koneelle, mites tässä pääsis helpoiten reenaamaan kontrolleja eli tavaroiden keräämistä yms? En löytänyt tuosta menusta mitään muuta kuin online multiplayer moodeja.
Ei siinä muuta olekaan. Sinne vaan onlineen mukaan. Voit hyppiä vaikka mäpin reunoille niin et joudu tulitaisteluihin niin usein jos haluat ensin harjoitella, Pikkuhiljaa sitten alat pudottamaan itseäsi alueille mihin menee muitakin. Se on ainut tapa opetella.
 
Itse latailin pelin eilen koneelle, mites tässä pääsis helpoiten reenaamaan kontrolleja eli tavaroiden keräämistä yms? En löytänyt tuosta menusta mitään muuta kuin online multiplayer moodeja.

Joo ei ole mitään harjoittelumoodia. Tekemällä oppii ja tilanteet opettaa. Hyppää vain tositoimiin mukaan ihan huoletta. Kuolema saattaa korjata nopeasti, mutta niin se on ollut kaikilla muillakin alussa. Koita hypätä laskuvarjolla mahdollimman pitkälle koneen lentoradasta jonnekkin muutaman talon rykelmään - minne ei toivottavasti muita eksy. Siellä voit vähän kontrolleja harjoitella ja loput oppii sitten pelatessa. Pelissä on myös rank-järjestelmä ja matchmaking, eli ekoissa matseissa on muita nyyppiä ja siitä eteenpäin sillä tasolla miten pelissä pärjäät.

En kyllä muutenkaan noita huijareita tajua, mitä iloa siitä saa? Käyt perseilemässä ja pilaamassa peliä, voihan siitä jonku 3 min kikattelun sopivan lapsellisella mielellä saada, mutta isommassa kaavassa huijaamista en ymmärrä edes vähää alusta. Jos ei kasetti kestä olla paska, niin miinaharavassa pärjää aina..

Tässä pelissä ainakin todella suuri "kannustus" huijaamiseen on nuo ilmaiset laatikot. Niitä saa battle pointseilla ja pointseja taas saa pelaamalla hyvin. Ja kaikki varmaan tietää, että niistä laatikoista sekä niiden sisällä olevista tavaroista maksetaan ihan oikeaa rahaa. Joten huijaamisella voi ihan oikeasti kirjaimellisesti tehdä rahaa tässä pelissä.

Muita syitäkin löytyy kyllä useita. Jotkut huijaavat tosiaan ihan vain sen takia, että saa "trollattua" ja ärsytettyä porukkaa internetissä. Jotkut taas huijaavat esiintyäkseen parempana kuin ovatkaan. Joskus 10-vuotta sitten eräs tuttuni käytti wallhackia aina silloisen gamers.fi ja surffi.net Counter-Strike -servuilla. Kysyin silloinkin, että mitä hän oikein saa siitä irti? Kuulemma on vain kiva olla nimimerkillään listojen kärjessä ja on hienoa myös "huijata järjestelmää", eli huijata pelissä ja Suomen kenties suosituimmilla cs-servuilla jäämättä kiinni. Selitti kuinka sekin on eräänlainen taitolaji, sillä kokoajan pitää ajatella myös sitä miltä touhu näyttää mahdolliselle spectaajalle. Eli vaikka käyttää wallhackia, niin pitää osata esiintyä niin sujuvasti ettei kukaan epäile mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, noita laatikoita ei tullut mietittyäkään. Jotenkin olettanut että niitä hommattaisiin boteilla tjsp.

Wh on muuteb vaikea tunnistaa spectaamalla jos sitä käyttävä vähänkään jaksaa sitä peitellä. Kuitenkin äänillä ja ennakoimalla hybä pelaaja pystyy aika hyvin "paikantamaan" toisen pelaajan ja ampumaan melkein näkemättä / tulemaan kulman takaa tähtäin jo valmiiksi "päälinjalla" tai jopa ampumaan ennakkoon.


Kuitenkin yleensä sieltä löytyy sitten lopulta merkkejä huijaamisesta, kun huijari esimerkiksi unohtuu seuraamaan tähtäimellä tarkasti seinien läpi tai alkaa ottaa ennakointia jo liian kaukaa (jolloin äänet eivät voi paljastaa).

Nämä vanhalla cs taustalla, pubgiin ei ole tullut niin perehdyttyä
 
Pelin alussa on tosi hauskaa kun lagii/rubberbandingia jne.. poimit aseen ja panoksia ja siitä poimisesta lähtee se ääni ja kaikki ja alat pyssyä lataamaan niin eihän se ole poiminut panoksia ollenkaan... vihollinen kävelee vastaan ja henki pois :rage:

Ihan sama onko F rämpytystä vai drag dropia :grumpy:
 
Jaahas, vissiin uusimman pätsin mukana tullut, että alueen ulkopuolelta ei voi enää ampua.
 
Huh-huh, melkoinen toi PUBG minimi serverin tickrate. 2Hz. :D
Saattaa myös ajoittain tiputella pidemmällä matsissa tuohon 2Hz.
PUBG:issa serverit saa vapaasti nostaa tickratea, sen sijaan että pyritään vaikka tasaiseen (edelleen melko matalaan) 20Hz. Noi tickrate dropit saattaa johtua tuosta kun päästetään käymään korkeammalla.
Vaikuttaa toi H1Z1 engine melkoisesti paremmalta tähän hommaan, onpa todella hurjat tickratet käytössä servereillä pelaajien määrä huomioiden. Tosin on myös eri palvelulla serverit. 76Hz average on kyllä tosi kova, tälläiselle pelille.

upload_2018-1-5_8-13-24.png


upload_2018-1-5_8-14-40.png

Jestas noita viiveitä. Videossa mainitaan että tulokset heitteli niin rajusti, että tokan kuvan graafissa on ns. "keskiverto" tulokset. Ei parhaista otettua, eikä huonoimmista.
Testit on tehty 28.12. eli 1.0 update 1 versiolla, ja muutamia testejä lisää 3.1. tulleen patchin jälkeen.

Niillä hetkillä kun servun tickrate dippaa, niin on jopa yli sekunnin viiveitä.

tl;dr tulokset huonompia kuin joskus syksyllä, vai oliko peräti kesällä kun Battle(non)sense viimeeksi testejä teki.

 
Itteä kyllä söis ihan kunnolla tollanen jos tosiaan syyttä on paukahtanut.
No kyllähän se syökin, etenkin kun peli on vihdoin päivitysten myötä muuttunut sulavammaksi ni vihdoin olen uskaltanut muuttaa pelityyliä agressiivisemmaksi. Jotkut pelaajat ovat kertoneet saaneet bannit Autohotkey -ohjelman käytöstä. Itselläni on Logitech G105 näppis käytössä ja olen asettanut G1 ja G2 näppäimille volumesäädön. Vahvin veikkaus tällä hetkellä, että BattleEye on sen tulkinnut huijaukseksi. Laitoin valituksen menemään myös suoraan BattleEyelle. Jos tuo tosiaan olisi syy ikuiselle bannille niin täytyy sanoa, että pitäkööt tunkkinsa. Onpahan noita pelejä kertynyt mitä en ole ehtinyt pelaamaan PUBG:n takia ja Fortnitekin testaamatta.
 
Toki macroilla on varmaan rajansa. Olenko ymmärtänyt oikein, että joissain FPS peleissä jengi pistää macron kautta tapfire? Kyllähän se vähän häksäämisen puolelle menee.
Meinaan vaan että jos osa softista, vaikka toi Autohotkey, antaa koodata monimutkaisiakin settejä.

Jonkun näppiksen oman softan bindit tuskin lasketaan BattleEye bannien piiriin. Eikö ne käytännössä ole vain näppäinkomboja mitä semmosilla tehdään? Ei kai näppiksien softilla voi mitään monimutkaisempia tehdä.
Mullakin Shadowplay käytön takia Logitechin G-näppäimissä on bindattuna jotain ctrl+shit+alt+¨ tjsp outoja, mitkä sitten laitettu esim. start manual recording tai save last 5 minutes.

False positivet varmaan aina mahdollisia.
 
Eilen oli kyllä ihan karsea Pubgi-päivä kun homma ei rullaa niin se ei rullaa. Kuolemista varmaa 70-80 % oli jossain muissa, kuin taistelutilanteissa. Siis Ringit, autolla/moottoripyörällä kuolemat tai sit niiden ajoreitilla juuri sattuva väijytys ja vaikka mitä. Ainii unohtamatta niitä kun laskeudut jonkun toisen kanssa samaan paikkaan ja valitset väärän tönön etkä saa edes asetta kun toisella AR jo hallussa.
 
Toki macroilla on varmaan rajansa. Olenko ymmärtänyt oikein, että joissain FPS peleissä jengi pistää macron kautta tapfire? Kyllähän se vähän häksäämisen puolelle menee.
Meinaan vaan että jos osa softista, vaikka toi Autohotkey, antaa koodata monimutkaisiakin settejä.

Jonkun näppiksen oman softan bindit tuskin lasketaan BattleEye bannien piiriin. Eikö ne käytännössä ole vain näppäinkomboja mitä semmosilla tehdään? Ei kai näppiksien softilla voi mitään monimutkaisempia tehdä.
Mullakin Shadowplay käytön takia Logitechin G-näppäimissä on bindattuna jotain ctrl+shit+alt+¨ tjsp outoja, mitkä sitten laitettu esim. start manual recording tai save last 5 minutes.

False positivet varmaan aina mahdollisia.

Ainakin näin jonkun tube ohjeen miten AHK:lla voi tehdä sellaisen vertikaalisen rekyylin poistavan makron eli kun aktivoi sen makron niin se samalla aikaa ampuu ja vetää hiirtä taaksepäin. Yksi päivä kun katsoin death camia niin vihollinen ampui mut ja kaverin scar-l:llä molemmat peräkkäin sarjalla ilman mitään rekyyliä. Joko sillä oli aika helvetin hyvä hiiren hallinta tai sitten se makro.

Tässähän tuo



:tdown::tdown::tdown::tdown:
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ainakin näin jonkun tube ohjeen miten AHK:lla voi tehdä sellaisen vertikaalisen rekyylin poistavan makron eli kun aktivoi sen makron niin se samalla aikaa ampuu ja vetää hiirtä taaksepäin. Yksi päivä kun katsoin death camia niin vihollinen ampui mut ja kaverin scar-l:llä molemmat peräkkäin sarjalla ilman mitään rekyyliä. Joko sillä oli aika helvetin hyvä hiiren hallinta tai sitten se makro.

Tässähän tuo



:tdown::tdown::tdown::tdown:

No juuri näin.
Yllä kun AHK mainittiin, piti Googlata mistä kyse. Heti sivustolta näki että tuollahan voi tehdä vaikka mitä, kun siinä ihan koodataan ne setit.
Vaikka tuollaisella voi bindata vaan jonkun crouch jumpin, niin pitää semmonen omasta mielestä olla bannin piirissä koska onnistuu monimutkaisemmatkin tekeleet. Onko edes mahdollista lähteä BattleEye puolesta erittelemään mitä sillä tarkalleen on tehty?
AHK:n dokumentaatiosta näkeekin heti miten tommoset videon no recoil skriptat onnistuu. Suoraan tarjolla funkkarit mouse click + drag suunnan ja nopeuden kanssa. :tdown:
 
Pelkkä AHK-skripti ei kyllä erityisemmin toimi sellaisenaan PUBG:ssa, koska on myös random sivuttaisheittoa.
 
Vihut teleporttaili paikallansa joten mahdoton osua. Siirryin pari metriä edemmäs alueelle, niin kaverit pysyi paikoillaan.
Alueen vääristyminen (kaikki siirtyy 3m vasemmalle) kun katsoo alueen ulkopuolelta on vanha juttu, mutta sattui eilen ensimmäistä kertaa minullekin. Siitä pääsee eroon kun laittaa effectsit alimmalle, mutta luin jostain että samalla aseiden suuliekit eivät näkyisi niin hyvin. Paskapuhetta ja arvailua varmaan.
 
Pelkkä AHK-skripti ei kyllä erityisemmin toimi sellaisenaan PUBG:ssa, koska on myös random sivuttaisheittoa.

SCAR-L:llä ja M416:lla on aika pieni sivuttaisrekyyli angled gripillä. Jos siitä saa sen pystyrekyylin käytännössä kokonaan skriptillä pois niin kyllä se aika paljon helpottaa :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 214
Viestejä
4 486 093
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom