Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Niin. Kukapa sitä vaihtelua kaipaisikaan. Ehkä jatkossa konekin lentää vain tasan tarkkaan yhtä reittiä ja ympyrät sulkeutuu aina saman mallin mukaan. Thumbs up?
Se on hyvä heittäytyä sarkastiseksi.
Toki olisi hyvä jos pistäisivät nämä saataville niille ketkä sitä vaihtelua haluavat sään osalta. Eipä sadetta ja sumua pelata myöskään pro peleissä, joten en nää syytä miksi sitä pakotetusti pitäisi muidenkaan pelata. Sillä on varmaan joku syy, että sitä eivät turnauksissa pelaa ja se tuskin on vaihtelun tarve.

E: ja mainittakoon siis vielä, että omasta mielestä se on myös välillä kivaa vaihtelua. Mutta kun tulee 2 sumua ja 3 sadetta putkeen, niin ei se kauhean nautittavaa ole.
 
Jepjep, nyt tää kusinen vitun paska pisti lataamaan koko pätsin uudelleen. 13,4 gigaa koska yksi file ei suostunut päivittymään. Aika hienosti taas meni..

edit: pitäkööt tunkkinsa nyt vähäksi aikaa kun tuollaista sontaa tarjoaa
 
Omasta puolesta sää saisi vaihtua sen pelin aikana, eikä vaan että yksi peli on lukittu yhteen tiettyyn säähän.

Itse pelaan ihan mielellään sumussa ja sateella, tosin sateella se itse sateen ääni on melko rasittava korville.

~ 330 tuntia normissa ja ~ 55 testiservolla on plakkarissa, tosin noista voi jonkun 15 tuntia vähentää kun oli jäänyt peli kerran lobbyyn yöksi päälle vahingossa.
 
paljos jengi on tätä kerenny paukuttelee ?

Itellä alkaa olemaan 400h kasassa.. :rofl:
200h livellä ja 32h testillä. Vieläkin vaatii aikaa että oppii kaikki kivet ja kannot kartoista. En hallitse rekyyliä vieläkään saati osaa ottaa ennakkoa yli 200 metriin. Harmillista mutta eihän sille kehitystahdilleen minkään voi. Oon pyöriny squad rankissa Top5000:ssa. Testillä olin Top1000:ssa.
 
Ite skippaan vain sadepelit välillä juurikin sen sateen julmetun kovan äänen takia. Ymmärrän, että sateen ääni voi kuulostaa talossa olevalle kovalle jos on vain peltikatto tms, mutta metsässä siitä ei kyllä sellasta pauhetta yleensä lähde kuin tässä pelissä. Plus pikkasen ärsyttää että FPP:ssäkin tulee sadepisaroita silmiin samalla tavalla kuin kolmannessa persoonassa siihen kameraan.

Sumu on ollut ihan OK, toki se että näet todella kauas esim jonkun kummun päälle, mutta et näe puoleenkaan väliin maata pitkin on outoa. Kyllä sumussa se "seinämä" on aika tasainen oikeasti. Toki jollain korkealla kummulla voi päästä sumun yläpuolelle mutta ei sieltä näe sumun läpi, eikä sumun läpi näe sinne ellei ole kohtuu lähellä.

Pienillä parannuksilla siis molemmat mielellään takaisin peliin.
 
Kohtuu rasittava onglema, taino nopiaanhan tuon korjaa.
Mutta kun käynnistää pelin niin lobby on tyhjä, korjaantuu siis kun menee settings ja vaihtaa kielen joksikin muuksi ja sen jälkeen takas English.
 
Ite skippaan vain sadepelit välillä juurikin sen sateen julmetun kovan äänen takia. Ymmärrän, että sateen ääni voi kuulostaa talossa olevalle kovalle jos on vain peltikatto tms, mutta metsässä siitä ei kyllä sellasta pauhetta yleensä lähde kuin tässä pelissä. Plus pikkasen ärsyttää että FPP:ssäkin tulee sadepisaroita silmiin samalla tavalla kuin kolmannessa persoonassa siihen kameraan.

Sumu on ollut ihan OK, toki se että näet todella kauas esim jonkun kummun päälle, mutta et näe puoleenkaan väliin maata pitkin on outoa. Kyllä sumussa se "seinämä" on aika tasainen oikeasti. Toki jollain korkealla kummulla voi päästä sumun yläpuolelle mutta ei sieltä näe sumun läpi, eikä sumun läpi näe sinne ellei ole kohtuu lähellä.

Pienillä parannuksilla siis molemmat mielellään takaisin peliin.
Niin ja shelteriin mentäessä maan alle sade kuuluu sinne yhtä kovana...
 
Hyvä tuo 1.0 päivitys tuntuu olevan. Pari huomiota:

- Hyppäämistä koneesta muutettu jotenkin, varjolla ei pääse niin pitkälle. Vähän oudon tuntuista alkuun ja en nyt äkkiseltään keksi miksi tuo piti muuttaa. Taka-ajatuksena ehkä se, että porukka olisi pienemmässä ryppäässä ja peli olisi nopeatempoisempi, mutta ei tuo juurikaan nähdäkseni muutosta tuonut. Lähinnä joutuu vaan valitsemaan hyppypaikan eri tavalla.
- Äänimuutokset ovat kaikenkaikkiaan positiivisia. Punainen alue kuulostaa paljon uskottavammalta ja pommituksen äänet kuuluvat kauemmas kuin sadan metrin päähän. Koko peli vaikuttaa immersiivisemmältä.
- En tiedä muista, mutta itsellä ero responsiivisuudessa oli huikea. Peli tuntuu keyvemmältä ja paremmalta kuin ennen. Ennen fiilis oli aina sellainen, että hahmo olisi metrin syvyydessä suossa, kaikki liike oli tahmeaa, hidasta ja laahasi perässä ja varsinkin ampuminen oli ajoittain aivan tuskaa. Nyt liikkeet ovat nopeita ja kevyitä ja tähtääminenkin tuntuu olevan lähempänä muita räiskintöjä. Ei tämä vieläkään mikään CS:GO ole fiilikseltään, mutta suuri harppaus eteenpäin.

Kaiken kaikkiaan 5/5 vaikka kaatuikin kaksi kertaa kesken matsien. Mitäpä pienistä :vihellys:
 
Ei tämä vieläkään mikään CS:GO ole fiilikseltään, mutta suuri harppaus eteenpäin.
Siihen ei sitten ikinä edes päästä, kun tuohon vaikuttaa kuitenkin myös tickrate. Todella korkea tickrate tekee kaikesta paljon skarpimpaa.
Ei taideta päästä koskaan edes puoleen siitä mitä jotkut CS:GO ja BF4 tukee. Sanoisin että 1/3 on jo aika saavutus, kun huomioidaan monta pelaajaa tässä on joka rundissa.
Toki isona osana on ihan myös animaatiot yms, mutta toi tickrate on myös tuollainen taustalla oleva tekijä.
 
Siihen ei sitten ikinä edes päästä, kun tuohon vaikuttaa kuitenkin myös tickrate. Todella korkea tickrate tekee kaikesta paljon skarpimpaa.
Ei taideta päästä koskaan edes puoleen siitä mitä jotkut CS:GO ja BF4 tukee. Sanoisin että 1/3 on jo aika saavutus, kun huomioidaan monta pelaajaa tässä on joka rundissa.
Toki isona osana on ihan myös animaatiot yms, mutta toi tickrate on myös tuollainen taustalla oleva tekijä.

En minä siis mitään CS:GO-responsiivisuutta odota, onhan se ihan realismia, että sadalle pelaajalle matsissa on käytännössä mahdoton tuollaista tarjota. Tämä nykyinen on jo todella hyvä. Nyt kun saa bugit korjailtua, niin tuote on mielestäni ihan valmis.

... Mutta niitä bugeja on ihan kohtalaisesti :D Pääasia että peli on nyt jo hauska pelata.
 
Battlefieldin pelimoottorilla battle royale ois kyllä aika helmi vaikka ois vaan 64 pelaajaa. Toisaalta pubgin mapit on aika paljon isompia kuin bäfän että sikäli en tiedä miten hyvin soveltuisi.
 
En minä siis mitään CS:GO-responsiivisuutta odota, onhan se ihan realismia, että sadalle pelaajalle matsissa on käytännössä mahdoton tuollaista tarjota.
Joo, en minäkään odota. :D Tuli vaan mieleen että turha edes lähteä vertaamaan. :)

Battlefieldin pelimoottorilla battle royale ois kyllä aika helmi vaikka ois vaan 64 pelaajaa. Toisaalta pubgin mapit on aika paljon isompia kuin bäfän että sikäli en tiedä miten hyvin soveltuisi.
Kyllä mulle BF4 "netcode" kelpais BR pelissä. :drool:
Toki kuten sanoit ei se Frostbite varmaan näin isoa karttaa suoraan handlaisi, puhumattakaan kun lyödään kylkeen +36 pelaajaa.
Säätämällä voisi jopa onnistua, kun ajatellaan että PUBG tyyliin ei olisi tankkeja yms jotka ampuu myös, sekä paljon laajempaa destructionia jotka pitää kaikki synkkaa pelaajien kesken.
On toi BF4:sen nykytila melkoinen saavutus noin niiq verkkoteknisesti. BF1 sen sijaan otti takapakkia siltä osin.
 
Joo, en minäkään odota. :D Tuli vaan mieleen että turha edes lähteä vertaamaan. :)


Kyllä mulle BF4 "netcode" kelpais BR pelissä. :drool:
Toki kuten sanoit ei se Frostbite varmaan näin isoa karttaa suoraan handlaisi, puhumattakaan kun lyödään kylkeen +36 pelaajaa.
Säätämällä voisi jopa onnistua, kun ajatellaan että PUBG tyyliin ei olisi tankkeja yms jotka ampuu myös, sekä paljon laajempaa destructionia jotka pitää kaikki synkkaa pelaajien kesken.
On toi BF4:sen nykytila melkoinen saavutus noin niiq verkkoteknisesti. BF1 sen sijaan otti takapakkia siltä osin.

Ja toisaalta vaikka ois "vaan" 64 pelaajaa ja vähän pienempi mappi niin kyllä mä sen silti ottaisin pubgia ennemmin. Nettikoodi ja aseiden tuntuma bäfässä on vaan niin paljon parempi. Ehkä voisi vielä askeleen realistisempi olla bäfästä hahmojen nopeuden ym. puolesta.
 
Aika nihkee alku tosiaan.. Servut alhaalla.. No kerkes sitä 1 rundin kokeilla.. :D
 
PC servers are back up and running now. We identified the cause and fixed it. Thank you for your patience and understanding.

Lähde: Facebook
 
Nyt ainakin yhdistää servuille,mutta kaks peliä koitin pelata ja samantien kun laskuvarjolla tipahtaa maahan tulee lukemaan network lag detected. Eikä lähde pois kuin quittaamalla. Liekkö omassa päässä vikaa vai sitten pelin servuilla.
 
Rupesin tuossa miettimään ja kyllä ainakin itselle Dayz konsepti on mieluisampi kuin PUBG. Dayz:ssa hahmoa rakennetaan tuntikaupalla ja kun törmää muihin pelaajiin, niin sen hahmon puolesta oikeasti pelkää, tässä PUBG:issa ei sellaista fiilistä ehdi tulla.
 
En kyllä lämpeä tuolle uudelle kentälle.

edit. Toivottavasti tulee nopeasti tuo kartan valinta käyttöön.
 
Yhdyn edelliseen. Vaikka muuten kartta on ihan kiva, niin en tykkää uuden kartan kaupungeista sitten yhtään. Ylipäätään kaikki lootti mestat todella sekavia yms..
 
Yhdyn molempiin ylläoleviin. Itse taas tykkään uudesta kartasta paljon enemmän, juurikin siksi että uniikkeja taloja on enemmän, kartta on kokonaisuudessaan suunniteltu taktisemmaksi ja maastosta löytyy suojaksi kelpaavia korkeuseroja joka puolelta.

Olisi siis hienoa, että minä saisin pelata vain sitä ja te pääsisitte hakkaamaan sitä vanhaa karttaa!

Joku kyseli niitä tunteja aiemmin, niin 250h livepuolella ja joku 25h testiservuilla. Kana-aterioita on tullut seitsemän tai kahdeksan ja pelaan lähinnä pelkästään soolo-FPP.
 
Minä taas tykkään uudesta kartasta enemmän. Löytyy paljon hyviä ja nopeasti lootattavia paikkoja, mihin ei tule valtavaa ryntäystä. Lisäksi loppupelissä maasto tarjoaa hyvin suojaa esim taloja vastaan.
 
Melko reipasta rubberbandingia tarjoilee ainakin itselleni, ajoittain myös sen parin ensimmäisen minuutin jälkeen. Kuten kaikki muukin aina, niin eikö tämäkin voida kuitata vaan sillä, että peli on early ac... :beye:

Vai olenko yksin ongelmieni kanssa?
 
Ei ole enää EA:ssa :beye:
Totta, koitin sitä epänokkelasti sijoitetulla kolmella pisteellä vähän leikkisästi ilmentää. Vaikka peli toimiessaan on pirun hauska, niin välillä hiipii mieleen kysymys siitä, että onko tämä tosiaan se peli, jota miljoonat pelaavat aivan hurmoksessa. Ehkä oma ajoitus on vaan niin surkea sitten, kun näin harvakseltaan pelaillessa tuntuu, että aina on jotain ongelmia. Milloin umpisurkea fps, milloin aivan riittävästi lagia. Tai ehkä vika onkin minussa.

Pitäisi kai pelata koko ajan, jotta saisi nauttia niistä iloisistakin hetkistä siellä välissä. :D

E: Joo on launchi tänään, joten pelin kuuluukin lagailla ja sekoilla jne.
 
Todella sääli että tällä hetkellä peli käytännössä pakottaa sujuvaa pelikokemusta haluavien pelaavan NA-servulla. EU-serverien rubberi -ja lagi-ongelmat on ihan hirveetä.
 
Mulla on 1.0 päivityksen myötä alkanut lagaamaan ja tehtävienhallinnan mukaan GPU:n käyttö sahaa 90%-100%. Ennen tätä ongelmaa ei ollut. Käytössä on gtx 1060 näyttis.
 
Mulla on 1.0 päivityksen myötä alkanut lagaamaan ja tehtävienhallinnan mukaan GPU:n käyttö sahaa 90%-100%. Ennen tätä ongelmaa ei ollut. Käytössä on gtx 1060 näyttis.
Ootko asentanut uusimmat ajurit? Eilen tais tulla ainakin omaan 1070 ajureihin päivitys.
 
Ootko asentanut uusimmat ajurit? Eilen tais tulla ainakin omaan 1070 ajureihin päivitys.
On uusimmat ajurit. Tosin nyt kun rupesin miettimään niin voihan se olla, että GPU:n käyttö pyörii aina tuolla. Kyllähän tämä tuntuu muillakin lagaavan.
 
Mites nyt kun julkaistiin niin onko Ryzenin käyttöaste parantunut? Pyöriikö yhtään hyvin Ryzeneillä?
 
Itselle paras uudistus on ads hold moodi. Vaikka peliä 100h+ ni ei vieläkään ollu tottunu defaultti asetukseen.
 
Itse totuin vakio tähtäys moodiin välittömästi kun pubgit aloitin. Kokeilin ads holdilla mutta eihän siitä mitään tullut. Hiiren liikkuvuus jotenkin parempi kun ei tarvitse pitää kiinni hiiren oikeasta napista tähdätessä.
 
Onkos muut törmännyt PUBG:ssa seuraavanlaiseen ongelmaan 1.0 patchin myötä, että PUBG sammuttelee näyttöä? Eli kuva näkyy ehkä kaksi sekunttia, jonka jälkeen menee pimeäksi, näyttö käy pois päältä jonka jälkeen näkyy taas kaksi sekunttia ja sama rumba alusta. Pelitietojen eheytys auttoi asiaan niin että pääsin laskeutumaan maahan, jonka jälkeen pätkintä alkoi taas. Uusimmat nvidian ajurit on käytössä.

Edit: Ei parantunut pelin uudelleenasentamisellakaan. Ongelman aikana ilmenee myös aika kovaa coil whineä, jota en aiemmin ole huomannut.
 
Viimeksi muokattu:
Ekat 1.0 kanat otettu Miramarissa squadilla (soolossa 2. sija, pääsi kylkeen lopulta silencer umpilla, kun ite tiirailin toisaalle...) ja hyvälle tuntuu pelattavuus kierrosten alkujen rubberbandingia lukuunottamatta. 3gb gtx1060 ja ryzen 1700 koneessa ja hyvin sulavasti tuntuu pyörivän n. 100fps huitteilla (1080p, screen scale 120%)! Arviolta noin +15-20fps pätsin jälkeen. Nvidian PUBG ajureita ei vielä alla.
 
Mulla tekee tän päivityksen jälkeen nyt sillai tyhmästi että aula on tyhjä, eli siellä ei näy pelihahmoa eikä mitään valikoita. Sain sitten toimimaan kun hakkasin vaan kaikkia näppäimiä ja laitoin fullscreen windowed moodin päälle... Mutta eipä tuota rumbaa jaksa joka pelin alkua tehdä niin ootellaanpa siis millon tulee seuraava päivitys.:kahvi:
 
Mulla tekee tän päivityksen jälkeen nyt sillai tyhmästi että aula on tyhjä, eli siellä ei näy pelihahmoa eikä mitään valikoita. Sain sitten toimimaan kun hakkasin vaan kaikkia näppäimiä ja laitoin fullscreen windowed moodin päälle... Mutta eipä tuota rumbaa jaksa joka pelin alkua tehdä niin ootellaanpa siis millon tulee seuraava päivitys.:kahvi:

Oottelet pari minuuttia niin se lobby latautuu, se on jostain syystä nyt todella hidas avautumaan.
 
Kokeilin tota ADS holdia kun bäfässä sitäkin käyttäny mutta eihän sitä perkele enää osannu kun on tottunu tuohon vanhaan systeemiin parilla sadalla pelitunnilla :D Se "tarkempi" lonkalta ampuminenkin on ihan näppärä haulikoilla ja SMG:illä tiukoissa tilanteissa.
 
Se "tarkempi" lonkalta ampuminenkin on ihan näppärä haulikoilla ja SMG:illä tiukoissa tilanteissa.

Eilen huomasin et umpillaki rupes nopeessa tilanteessa saamaan tulosta ku pelkkää hiiren oikeeta painamalla nostaa tähtäimelle, eikä vaan "tarkenna" sitä tähtäystä. :D mut tottakai, jos se tuntuu omituiselta, ni se vaatii totuttelua, niinku varmaan alkuun se tähtäyksen opettelu nappia kerran painamalla. [emoji14]
 
Itellä taas todella läheltä umpilla yleensä parempi tulos on lonkalta.
 
Pari päivää sitten testiservulla peli pyöri paljon paremmin. Tiedä sitten johtuuko ajureista.Täytyy illalla kokeilla vanhemmilla. Samaten eilen peli kaatui 3 kertaa putkeen kun oli 20-15 pelaajaa jäljellä.
 
Hyvät oli pelit eilen.ä Lobbyn latautuminen kesti hieman ja pientä nykimistä alussa, mutta muuten oikein mukavaa eikä valittamista sen enempää.

Eiköhän tästä joulunajaksi hyviä pelejä saada!
 
Kyllä on vaikiaa... pari peliä nyt aamulla tullut otettua, molemmilla kerroilla kuolema korjannut ennen kuin edes asetta nähnyt. Ja ihme lagaamista kokoajan pelien alussa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom