Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Yleensä tulee katsottua paljon nuita turnauksia mutta tämä IEM meni aivan totaalisesti ohi. Äsken löysin silti kätevän sivuston josta olisi huomannut tuon IEM:n. Yleensä katson PUBGOnlinet, mutta saa nähdä vaikuttaako talviaikaan siirtyminen klo. 22 lähetysaikaan. PUBG Radar - Tracking Competitive PUBG

On muuten perhanan hauskaa hommaa katsoa nuita turnauksista kun samalla katsoo jonkun yksittäisen pelaajat striimiä, paitsi että harmittavan monet käyttävät jostain syystä väärää viivettä eivät striimit ole synkassa.
 
Ammu päähän, ni putoo se ukko kolmella kudilla vaikka ois kolmosen kypärä. Muuten vois mennä ilman vestejä ja kypäriä, jos haluais et ukko putoo myös vartaloon ammuttuna kahella kudilla...
Tähän voisi melkein lisätä, että kypärätöntä pitää ampua 2 kertaa pistoolilla päähän. Paitsi revolverilla. Tämä on ilmeisesti sitä balanssia aseiden välillä.
 
On muuten perhanan hauskaa hommaa katsoa nuita turnauksista kun samalla katsoo jonkun yksittäisen pelaajat striimiä, paitsi että harmittavan monet käyttävät jostain syystä väärää viivettä eivät striimit ole synkassa.

Ootko miettiny siltä kantilta viivettä, ku tiimipelaamisessa käydään yleensä taktiikoita läpi, ja se 2min yleensä on vähä turhan lyhyt aika varsinki pubgin osalta. Monella ollu 5min viive, ja siinä välissä kerkee suunnitelmat huomattavasti varmemmin muuttumaan. Online turnauksissa on kummiski stream snipereiden helppo ottaa infoo muualta, jos delayt on liian lyhyet. Tää mun mielipide, eroavaisuuksia saa ja pitääki olla. :)
 
Ootko miettiny siltä kantilta viivettä, ku tiimipelaamisessa käydään yleensä taktiikoita läpi, ja se 2min yleensä on vähä turhan lyhyt aika varsinki pubgin osalta. Monella ollu 5min viive, ja siinä välissä kerkee suunnitelmat huomattavasti varmemmin muuttumaan. Online turnauksissa on kummiski stream snipereiden helppo ottaa infoo muualta, jos delayt on liian lyhyet. Tää mun mielipide, eroavaisuuksia saa ja pitääki olla. :)
Kyl, paras olisi jos viive olisi jopa 8 minuuttia mikä minimoisi stream snappaajien mahdollisen vakoilun. Uusimman päivityksen jälkeen "sinisellä-tankkaus" tuskin on enää niin yleistä, mutta melkein halutaisi väittää että yksi sellaista harrastanut tiimi joutui snaippauksen kohteeksi siltaa ylittäessään toissa viikolla. Olivat sen verran paljon myöhässä, että on hankala uskoa että kukaan jaksaisi kyykkiä ja "tankata" 5 minuuttia tyhjällä sillalla.

PUBGOnline streameissä viive on ollut 3 tai 5 minuuttia. Viime viikolla se oli 5 minuuttia ja yhdellä striimaajalla oli vanha 3 minuutin viive. Ilmeisesti tieto 5m viiveestä ei ollut tullut hänelle asti sillä tuohan on huonompi homma jos siellä on joku "vakoilemassa" tiimin tilannetta.

Nykyään kun AndyPyro ei enää striimaa turnauksia eikä SaunaBois:eilla ole erillistä striimikonetta, niin tulee maanantaisin ja keskiviikkoisin katsottua twitch.tv/itallas:ta kun samassa tiimissä on meidänkin forumilla pyörivä KARJALA_III.
 
Onnistuin löytämään itselleni vihdoin pelikaverin, joka myös pystyy pelaamaan pääasiassa vain arkisin 08-16. Sen myötä sooloilu hieman jäänyt vähemmälle kun ollaan yritetty tuota FPP duoa opetella. Sen verran olen noita parempien pelaajien streameja ja videoita katsellut, että ajoneuvoilla tärkeiden mestojen haltuunotto vaikuttaisi olevan melko suosittu taktiikka. Ensimmäiset kaksi duo peliämme kokeilimme tuota, mutta jotenkin se tuntui hirveän tylsältä, kun peli oli lähinnä compoundilta toiselle autolla siirtymistä ja sitten niiden puolustamista. Nuo kaksi ensimmäistä peliä menivät muutenkin aivan perseelleen, vaikka pelit pelattiin heti rankkien nollaantumisen jälkeen. Tätä seurasi sitten täydellinen taktiikan muutos.

Nyt liikkuminen tapahtuu pääosin jalkaisin. Aivan pelin alussa saatetaan ottaa auto, jolla siirrytään jollekin hyvälle loottausalueelle, mutta tuon jälkeen alkaa pelin loppuun jatkuva jalkaisin eteneminen. Yleensä vain talsimme kohti hyvältä vaikuttavia mäkiä/metsiä ringin keskialueen lähettyvillä, samalla kun pyrimme napsimaan hengiltä matkan aikana kaikki ohi menevät ajoneuvot ja muut jalkapartiot. Yllättäen tuo on ollut todella toimiva taktiikka, ja tuolla tavalla pelatuista 36 pelistä olemme onnistuneet voittamaan 18. Peli myös tuntuu näin paljon hauskemmalta, kun jatkuvasti joutuu olemaan hereillä, suunnittelemaan uusia etenemisreittejä ja muutoinkin pysymään aktiivisena koko pelin läpi.

Spoilerin alla striimi eilisen aamun kolmesta ensimmäisestä pelistä, jotka tuolla taktiikalla pelattuina kääntyivät meidän voitoiksi. Kannattaa skippailla tylsien kohtien yli.


Muutoinkin tuo meidän duo pelailu on edelleen lähinnä sitä, että kokeillaan ja mietitään miten tuota peliä ylipäätään kannattaa pelata. Yksi suurin vaikuttava tekijä duo/squad peleissä tuntuisi olevan henkilökemiat ja se, kuinka nopeasti/sujuvasti saadaan kommunikoitua ja muutettua suunnitelmaa tilanteiden muuttuessa.
 
Viimeksi muokattu:
Erittäin viihdyttävää kateltavaa toi teiän pelaaminen @Jahonnes ! Yksi kysymys heräsi (tämä siis ihan oppimismielessä, jos olen jostain tietämätön), oliko joku syy sille, ettet ottanut esim tossa ekassa matsissa SR-silua käyttöön siltä yhdeltä, jonka saitte sinne rantaan? Osuuko paremmin ilman tms?
 


Tästä näin uusin video, ei mikää kummonen. Aikaa meni niinku aina :D

Palautetta saa toki pistää


Hienoa ammuntaa! Itse tulee aikalailla pelkästään tuota fpp:tä pelattua esim. juuri tuon muurin yli katsomisen takia. Onko competitive normi vai fpp?
 
Erittäin viihdyttävää kateltavaa toi teiän pelaaminen @Jahonnes ! Yksi kysymys heräsi (tämä siis ihan oppimismielessä, jos olen jostain tietämätön), oliko joku syy sille, ettet ottanut esim tossa ekassa matsissa SR-silua käyttöön siltä yhdeltä, jonka saitte sinne rantaan? Osuuko paremmin ilman tms?
En huomannut sitä silua, vaikka kaveri siitä puhuikin. Rynkyissä en aina pidä silua, vaan jos on comp sekä silu samaan aikaan kannossa niin vaihtelen niitä tilanteen mukaan.
 
Pelin julkasuaika tuli selville tänään.

12/12/17

edit: taitaa olla pelkkä xbox ja pc myöhemmin?
 
Viimeksi muokattu:
Ajoneuvojen kanssa ajaminen on kyllä sellaista lottoamista, että huhhuh. Joku kivennypykkä heittää kolmen kilometrin ilmalentoon, jotkut isommat puut ovat läpiajettavia mutta aina silloin tällöin joku 20cm halkaisijan oksa onkin kuin betonimuuri päin ajettaessa, moottoripyörät tappavat kun koittaa nousta niiden päälle, nuo random räjähtelyt jne... Toivottavasti korjaisivat tuon(kin) pian. (Vaikka onhan tuo paikoitellen ihan huvittavaa katseltavaa videoissa. :D)
 
Viimeksi muokattu:
Saisivat kyllä tehdä jotenkin mielenkiintoisemman noista parista vikasta rinkulasta. Ihme puskassa nysväämistä ja se ketä liikkuu ensiksi pääsee hengestään. Viimenen rinki sais olla hieman isompi, pistetään vaikka ajastin 2min, jos ajan loputtua on 2+ hengissä niin kukaan ei voita.. Esimerkiks.
 
Saisivat kyllä tehdä jotenkin mielenkiintoisemman noista parista vikasta rinkulasta. Ihme puskassa nysväämistä ja se ketä liikkuu ensiksi pääsee hengestään. Viimenen rinki sais olla hieman isompi, pistetään vaikka ajastin 2min, jos ajan loputtua on 2+ hengissä niin kukaan ei voita.. Esimerkiks.

Juuh okei.. eli sen sijaan että pystyy oikeasti miettimään mitä tekee ja pelaamaan järkevästi niin tehdään joku rng elementti joka pakottaa kaikki sohiin kiireessä mitä sattuu tai sitten kukaan ei voita.
 
Juuh okei.. eli sen sijaan että pystyy oikeasti miettimään mitä tekee ja pelaamaan järkevästi niin tehdään joku rng elementti joka pakottaa kaikki sohiin kiireessä mitä sattuu tai sitten kukaan ei voita.
Kyllähän siinä kerkee tosiaan miettimään kun kaikki makaa puskassa tai puun takana ja ainoastaan odottaa että joku muu liikkuisi eka.. Ainakin omalla kohdalla viimeinen rinki on aina tuota samaa, eikä se mielestäni kovin järkevää tai hauskaa ole.

Vaihtoehtoisesti viimenen rinki vois olla vain huomattavasti isompi. Sillon olis ehkä mahdollisuus liikkua ja hieman taktikoida.
 
Kerran oltiin squadilla pochinkissä ja viimeinen alue jäi taloon jossa oltiin ja ulottui myös vähän sen ulkopuolelle missä toinen tiimi piileskeli. Se vika ympyrä oli siinä paikallaan aika monta minuuttia kun kaikki vaan cämppi mutta lähti lopulta kutistumaan olemattomaksi kunnes oli pakko liikkua.
 
Sainpaha pitkästä aikaa matskua kasaan! Taso on yhtä kova ku suomipornossa joten nauttikaa!
 
Kyllä tuo nykyinen loppurinki on mielestäni ihan hyvä. Onnistuminen on myös aika paljon kiinni siitä miten on onnistunut ennen tuota rinkiä scouttamaan vihollisten paikat, että jos lähtee vain "rinkiin sohimaan" ilman hajua siitä missä viholliset on, niin onhan se hieman haastavaa.

Mielestäni ei tarvitse muutoksia tällä hetkellä, ennemmin katsoisin että vaulting ja uusi mappi tuo tähän (toivottavasti hyviä) uudistuksia. Nythän kun vaulting tulee niin se tuo mahdollisuuksia sijoittua hieman erilailla, kun ei ole enää pelkoa etä voi jäädä sellaiseen paikkaan josta ei pääse pois menemättä ulos alueelta.
 
Jos haluaa sulavamman pelin ni kannattaa asentaa vanhemmat nvidia ajurit.
Asensin eilen uusimmat ajurit ni fps alko tippuilee 70 pahimmillaan, poistin ja pistin vanhat ajurit (kuulemma tää versio paras PUBGii) ni melko harvoin näky että fps olis tippunu alle 120.

Ajurien kunnolla poistamiseen kannattaa käyttää DDU:ta: DDU
Ajurit: 385.28
Testasin tätä. Ei vaikutusta.


Alkaa kyllä itteä nakertamaan toi kun loppugeimeissä varsinkin porukalla on sitä kolmosen liiviä ja pottaa, niin saa oikeesti ampua sen kaks kertaa päähän, viis vartaloon, ja siinä vaiheessa uhri ehtii pomppimaan puun taakse ja tulee 5s päästä ehjänä takaisin. Jos aseet olis jotain plasmapyssyjä ja neutronijouskaria vilkkuvine valoineen, niin menis läpi, mutta tää on jotenkin ankeeta. Äsken olin neljäs kun jauhoin kylkeen vaimennetulla m16:lla puoli lippaallista, mutta ei vaan tipu. Ja joku seksuaalivähemmistön edustaja niittas mut minillä ikkunasta.

Ei vaan pysty käsittämään tota kypäräpolitiikkaa.
1-potta pelastaa yhden luodin ja hajoaa.
2-potta pysäyttää ysit, nelivitoset. mutta rynkyllä henki pois
3-potta vois hyvin ottaa yhden osuman ilman damagea, mutta hajota toisesta osumasta tms.

Mielestäni homma menee vielä enemmän metsään noilla duo ja squad moodeilla, kun ensin kontataan. Paikkaamisen ja damagen balanssi on jotenkin kummallinen, kun ukot kestää hulluna, mutta healtit saa kuitenkin takaisin parissa sekunnissa.

Vähän menee haulit läpi ja joku näppärä vois laskea montako kuulaa tommysta tarvi pudottaan kaveri polvilleen.





Tässä kaikki kudit osuu juuri sinne niinkuin pitääkin, jos haluat enemmän tarkkuutta, niin käytä iron sightia. Muuten liikkuessa haulikolla haulit ei lähde keskelle tähtäintä, vaan menevät juuri oikean käden alitse osumatta mihinkään muuhun, kuin seinään. Myös tommy gun saattaa tarvita 6 osuvaa luotia, ennenkuin jätkät tipahtaa.

Lyhyesti l2p issue, eikä tosiaankaan pelin vika, niinkuin yrität selittää.
 
Viimeksi muokattu:
Ei varmaan mitään uutta, mutta Radeonilla ainakin peli menee hemmetin smoothisti näillä asetuksilla:

radeon_pubg.png


R9 Nano ja 80-120 FPS @ 1440p yhdessä Competitive PUBG Config Guide kanssa.
 
Mulla tulee samanlaisia jäätymistä profiilini kokoonpanolla. Resoluution pienentäminenkään ei poista sitä. NVIDIA shadow play taas moninkertaistaa noi jäätymisen + myös kartan avaaminen tökkii. Hahmon renderöinnillä ei ole vaikutusta.
Ootko koittanu hypätä Pohjois-Georgopolin länsilaitaan? Mulla ei inventaario jäätyile siellä yhtään.

EDIT: Testien jälkeen on myönnettävä että kyllä se jäätyilee sittenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulihan se ensimmäinen chicken dinner viimeinkin!Tunteja en kyllä kehtaa edes sanoa kauanko tähän meni :lol:
Tässä kaikki tapot pelistä


Mikähän tässä on kun ei M24:llä meinannut tippua toisessa pelissä... (äänet ei toimi jostain syystä)

UkwSZskE2NA
 
Tulihan se ensimmäinen chicken dinner viimeinkin!Tunteja en kyllä kehtaa edes sanoa kauanko tähän meni :lol:
Tässä kaikki tapot pelistä


Mikähän tässä on kun ei M24:llä meinannut tippua toisessa pelissä... (äänet ei toimi jostain syystä)

UkwSZskE2NA


Hyvin käytit tota Burstia :)
 

Olisi kiva nähdä serverin perspektiivistä tapahtumat välillä 1:24-1:34. Kolmesta neljään hutia olisi ainakin omaan silmään pitänyt ilman muuta olla osumia. Tuolta etäisyydeltähän pitäisi oikeasti olla acogilla ja 5.56:lla ennakko luokkaa yksi torson leveys tai alle noin viistoon juoksevaan maaliin.
Netcode overhaulia odotellessa :smoke:
 
Eipä ole pelimenestys varusteista kiinni.

QVtDab2.png


Pääsin lopulta kakkoseksi. Huomatkaa keskinkertaiset aseet, ammuspula, lääkintä- ja buustitarvikkeiden täydellinen puute ja rapakuntoiset suojavarusteet. Lisäksi pelasin sen verran huonolla koneella, että FPS pyöri koko ajan 10-20 tietämissä. Sähköympyräarpajaisissa sentään kävi tuuri.
 
Kyse ei ollutkaan minun ampumisesta vaan siitä ku se toisen vihun äänet ja panokset tulee 1 rykäisyllä.
Näitä tulee aika usein kyllä tässä pelissä. Tai sitten on joku aimbotti tms käytössä että sarjalla ammuttuna kaikki on päässä.
 

Tossa toisestä näkökulmasta osa matseja mitkä oli omassa highlightsi pätkässä. :) Metssku kyl kanto aika hyvin ton.
 
Tää postaus on lainattu Ryzen 5 kellotteluthriidistä, osaisko joku kentiäs täällä vastata tähän?

AMD Ryzen 5 (AM4 B350/X370) kellotukset ja kokemukset

Nyt on jännä tilanne. Muisteista oonki jo aikaisemmin puhunut et ne ei toimi korkeammalla kuin 3066MHZ kellotaajuuksilla. Nyt kun siellä on maksimit löydetty, oon lähtenyt hakemaan prossun maksimeja. Oon benchmarkkeja ajanut prossun puolesta vakiokelloilla.Lähin koittamaan aluksi 3,5ghz nopeutta kertoimia nostamalla mutta se tyssäsi kuin seinään. FPS tippuu alle puoleen vakiokellojen määrästä. Tämä alkaa näkymään jo heti siinä kun tekee pienen noston 3,2ghz --> 3,3ghz. Eli, missäköhän mahtaa olla vika? Emolevynä b350-plus. Mitä säätöjä kannattaisi katsoa? Voltteihin en ole koskenut muuten kuin Drammin osalta, joka on tällä hetkellä 1.4v.

Testialustana oon taas käyttänyt PUBG:n aloitussaarta koska siinä warmuppi kestää minuutin ja pääsee aika hyvin rasitusta simuloimaan.


PUBG CPU vakio, muistit 2933mhz

2017-11-02 16:59:31 - TslGame
Frames: 3645 - Time: 60000ms - Avg: 60.750 - Min: 40 - Max: 82
2017-11-02 17:05:17 - TslGame
Frames: 4009 - Time: 60000ms - Avg: 66.817 - Min: 42 - Max: 111



PUBG CPU vakio, muistit 3066mhz

2017-11-02 17:12:22 - TslGame
Frames: 3746 - Time: 60000ms - Avg: 62.433 - Min: 36 - Max: 92
2017-11-02 17:22:53 - TslGame
Frames: 4625 - Time: 60000ms - Avg: 77.083 - Min: 46 - Max: 98
2017-11-02 17:26:45 - TslGame
Frames: 4443 - Time: 60000ms - Avg: 74.050 - Min: 62 - Max: 102


PUBG CPU vakio, muistit 3200mhz. Kone alkaa tuottamaan muistivirheitä 10-15 min pelaamisen jälkeen
2017-11-02 17:34:02 - TslGame
Frames: 4104 - Time: 60000ms - Avg: 68.400 - Min: 46 - Max: 85
2017-11-02 17:37:46 - TslGame
Frames: 4180 - Time: 60000ms - Avg: 69.667 - Min: 48 - Max: 96
2017-11-02 17:48:53 - TslGame
Frames: 4254 - Time: 60000ms - Avg: 70.900 - Min: 45 - Max: 92


PUBG CPU 3,2ghz, muistit 3066mhz
2017-11-02 17:57:44 - TslGame
Frames: 4383 - Time: 60000ms - Avg: 73.050 - Min: 50 - Max: 92
2017-11-02 18:01:56 - TslGame
Frames: 4147 - Time: 60000ms - Avg: 69.117 - Min: 44 - Max: 115
2017-11-02 18:06:08 - TslGame
Frames: 3981 - Time: 60000ms - Avg: 66.350 - Min: 1 - Max: 99

PUBG CPU 3,3ghz, muistit 3066mhz
2017-11-02 18:42:46 - TslGame
Frames: 1887 - Time: 60000ms - Avg: 31.450 - Min: 19 - Max: 48
2017-11-02 18:46:56 - TslGame
Frames: 1693 - Time: 60000ms - Avg: 28.217 - Min: 17 - Max: 42


PUBG CPU 3,4ghz muistit 3066mhz
2017-11-02 18:28:16 - TslGame
Frames: 2074 - Time: 60000ms - Avg: 34.567 - Min: 0 - Max: 51
2017-11-02 18:34:54 - TslGame
Frames: 1965 - Time: 60000ms - Avg: 32.750 - Min: 19 - Max: 51

PUBG CPU 3,5 ghz muistit 3066mhz
2017-11-02 18:12:43 - TslGame
Frames: 1688 - Time: 60000ms - Avg: 28.133 - Min: 19 - Max: 45
2017-11-02 18:18:37 - TslGame
Frames: 2016 - Time: 60000ms - Avg: 33.600 - Min: 22 - Max: 56
 
Onko muilla tullut varsinkin solo FPP:ssä vastaan tiimipelaajia. Nyt kolme kertaa sattunut, että useampi pelaaja loottaa aluetta porukalla ja pelaa tiiminä.
 
Eipä tuosta report napista paljoa hyötyä ole..?


You click the button, the player gets +1 to a counter somewhere in their user data. If that player has +100,000 absolutely nothing happens, it's still just a number.

However, if somebody reports that player manually, goes through the painstaking process of recording a video,
editing a video,
uploading the video,
making a forum account,
compiling evidence,
submitting the video
and praying bluehole sees it,
Bluehole opens an investigation.
 
:D hitto meillä oli hauskaa eilen, tää 2min klippi kertoo kaiken olennaisen tuosta loppupelistä miten tuuririkasta touhua tuo on tuon alueen kanssa :) Toki tämän ois voinu pelata muullakin tavoin mutta miksi koska tämähän oli kaikista turvallisin tapa :)

 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 699
Viestejä
4 513 292
Jäsenet
74 455
Uusin jäsen
kobbemies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom