Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Johtuukohan noi jäätymiset näytönohjaimen vähäisestä muistimäärästä?
Voi muuten olla. Mulla GTX770 2GB ja ShadowPlay on käytössä. ShadowPlay on sen verran kätevä, että kyllä se tulee pidettyä käytössä vaikka ongelmat siitä johtuisivatkin.
 
En tiedä mitä olla mieltä tuosta että sinisen sisällä se damage on liukuva. Tulee ensimmäisenä että liian "RNG" (vaikka se liukuma ei ole RNG) ajateltavaa.
Se on ainakin oikein, ettei se koske ensimmäistä. Koska siinä saattaa RNG (ekan ringin sijainti) tuikkaa kakkoseen vähän liikaa.

Jos siihen tarvitsee nyt muutoksia tehdä, niin ehkä se tasainen damage nosto minkä sen kai alunperin piti olla.
Mä en tosin alunperin ole edes kaivannut siihen muutoksia, mutta en myöskään mitenkään erityisesti tätä kokeilua vastusta. Toi liukuva on vaan ehkä vähän liian "iso" mekaniikka.
Noh, kokeilemalla se toki selviää.
 
Meitsillä auttoi stutterointeihin (semmoisia pieniä nykäisiä siellä täällä) se, että otin windowsin oman pagefile manageroinnin manuaaliseksi ja asetin sen SSD-levylle 10 gigaksi.

Jännästi se auttoi. Kummaa sillä automaattisella windows kuitenkin käytti ssd:tä ja pagefile oli myös pieni. Muistiakin löytyy 64 gigaa joten outoa että pitää pagefileen koskea, että lähtee stutterointeja pois.
 
Meitsillä auttoi stutterointeihin (semmoisia pieniä nykäisiä siellä täällä) se, että otin windowsin oman pagefile manageroinnin manuaaliseksi ja asetin sen SSD-levylle 10 gigaksi.

Jännästi se auttoi. Kummaa sillä automaattisella windows kuitenkin käytti ssd:tä ja pagefile oli myös pieni. Muistiakin löytyy 64 gigaa joten outoa että pitää pagefileen koskea, että lähtee stutterointeja pois.
Mulla oli pagefile automaattiasetuksella ja sen koko oli vain 5GB! Kasvatin sen 16GB, saa nähdä auttaako.

Aikoinaan Trackmaniaa pelatessa muinaisella läppärillä pelin aikaisiin lataustaukoihin/jäätymisiin auttoi yllättävästi koko pagefilen poistaminen.
 
Kuulostaa omaan korvaan kyllä hyvältä muutokselta tuo liukuva damage. Tosin tiedä sitten, millä tavalla damage suhteutetaan etäisyyteen.
Voisi tuoda myös vähän eloa noihin loppuympyröiden puskakekkereihin, kun sinisen puolelta koukkaaminen ei olisikaan ihan mieletön ajatus.
Tosin jos haluavat tukea aggressiivisempaa pelaamista lopussa, niin voisivat saman tien implementoida BR:stä sen mekaniikan, että ringin ulkopuolella saa olla hetken ennen kuin siitä aletaan rangaista.
 
Onkohan liukuva damage sitten ihan puhtaasti etäisyys. Jos on, niin siinä on sitten kiva kun päätyy sinne kauimpaan mahdolliseen laitaa pari kertaa ekan jälkeen. :)
Toisaalta sekin tuntuu vähän hölmöltä, että se olisi suhteessa etäisyys. Eli jos oot ohkasessa kohtaa se heitto on iso pienellä matkalla.
Pelaamalla selvinne miltä toi tuntunee.

Ei tosin ole tapana hirveästi sinisellä hengata, joten tuskin itseä kovin koskee koko muutos.
 
Välillä kyllä tuntuu, että kädessä onkin ilmakivääri.
Sivuhuomiona ruudunpäivityksen romahtaminen kun avaa inventaarion.. Ei ihme jos jollain kyykkää kone. R7&1080ti
 
Välillä kyllä tuntuu, että kädessä onkin ilmakivääri.
Sivuhuomiona ruudunpäivityksen romahtaminen kun avaa inventaarion.. Ei ihme jos jollain kyykkää kone. R7&1080ti

Muistanko väärin, vai oliko tuohon inventory ongelmaan peräti fiksi ihan pelin sisäisissä asetuksissa.
Joku ettei se lataa sitä modelia missä näkyy mitä sulla on päällä.
 
Muistanko väärin, vai oliko tuohon inventory ongelmaan peräti fiksi ihan pelin sisäisissä asetuksissa.
Joku ettei se lataa sitä modelia missä näkyy mitä sulla on päällä.
Muistaakseni siihen oli joku 3D model juttu, nyt kun mainitsit.
 
Tänään tuli vastaan ensimmäinen koodari. 4 jäljellä, josta 2 omaa tiimiläistä ja minä. Kaveri makaa keskellä peltoa jossakin puskassa ja ketään meistä ei näe sitä, laukaukset vain kuuluu. Kurkataan samaan aikaan talojen takaa todella eri paikoista ja se vetää kaikki meidät matalaksi M16A4:llä alle sekunnissa. Tuota ennen koitti porata seinien läpi taloihin joissa istuttiin.
 
Ihan asetuksista löytyy tuo 3d modelin lataus pois ja päälle
On kokeiltu eikä auta. Pagefilen kasvattaminenkaan ei auttanut.

Ei tämä onneksi ole muistin lisäämisen (8GB -> 16GB) jälkeen enää niin paha, joskus tulee pelejä ettei jäädy kertaakaan ja frame rate on paljon tasaisempi.
 
Prkl kun fpp solo voitto on vielä kiven alla. Aina tulee tehtyä virheitä lopussa... 3rd person modessa useampi voitto, mutta ei sitä oikein enää jaksa pelata.

Nyt siis ei tule enää patcheja vaan alkavat kunnolla julkaisemaan isoja uudistuksia tonne testiservulle. Vuoden vaihteessa pitäisi tulla sitten kerralla kaikki liveservulle 1.0 muodossa.
 
Tänään tuli servuille se joku anticheat pätsi ja kuulemma nyt kovasti koodarit on saanu bannia, toivottavasti pysyvät bannattuina vaikka omiin peleihin niitä omasta mielestä ei ole tullut.

Ja:
 
Mikäs on kun freezailee niin maan perkeleesti?

Minullakin oli semmoisia sekunnin jäätymisiä noin viiden sekunnin välein, kun eilen kokeilin solo fpp:tä noin parin viikon tauon jälkeen. Luulin serverin viaksi, mutta jatkuikin koko matsin ajan ihan sinne lähes top10 asti. Sitten kokeilin squad fpp:tä ja olin ainut jolla oli tuota jäätyilyä. Tosiaan suht säännöllinen 5s välein toistuva pitkä nykäisy, jonka jälkeen löytää itsensä esim. ihan eri huoneesta.

Ei nyt muista onko tässä parin viikon aikana tullut windows-päivityksiä tai muuta mistä voisi johtua. Discordin asensin ja se oli päällä molempien matsien aikana, voisiko sitten siitä johtua? Rocket Leaguessa ei kyllä ollut mitään ongelmia.

4790k, 1080ti, 16gb 2400 mhz, m.2 ssd, DNA 350/20 netti
 
Meillä oli eilen squadissa joku kiinalainen aimbottaaja mutta godmode siltä oli onneks unohtunu niin saatiin se dinneri. Ampu sekunnissa pari äijää headshotilla knockiin niin aika selvä tapaus.
 
Minullakin oli semmoisia sekunnin jäätymisiä noin viiden sekunnin välein, kun eilen kokeilin solo fpp:tä noin parin viikon tauon jälkeen. Luulin serverin viaksi, mutta jatkuikin koko matsin ajan ihan sinne lähes top10 asti. Sitten kokeilin squad fpp:tä ja olin ainut jolla oli tuota jäätyilyä. Tosiaan suht säännöllinen 5s välein toistuva pitkä nykäisy, jonka jälkeen löytää itsensä esim. ihan eri huoneesta.

Ei nyt muista onko tässä parin viikon aikana tullut windows-päivityksiä tai muuta mistä voisi johtua. Discordin asensin ja se oli päällä molempien matsien aikana, voisiko sitten siitä johtua? Rocket Leaguessa ei kyllä ollut mitään ongelmia.

4790k, 1080ti, 16gb 2400 mhz, m.2 ssd, DNA 350/20 netti
Hieman samankaltaista ollut itselläni mutta toistuu harvemmin ja yleensä aika matsien alkuvaiheessa ns. loottivaiheissa. Välillä menee koko talon toiseen päähän lagin aikana. Loppua kohti mennessä tämä aina poistunut.

Kokeile vaikka sulkea se discord ikkuna niin että pyörii vain taustalla.

Ei pitäisi teikäläisellä ainakaa voimasta eikä netistä olla kiinni kun oma settini on: x5650@4,2ghz, 1070, 12gb, normi ssd ja dna 24/1 adsl ( :D )
 
Tuota lagiahan oli kauan sitten jo, ja yleensä se oli rundin alussa kun jengiä paljon elossa. Se sitten keveni pois jossain kohtaa rundia.

Mulla tulee melkein mieleen että kyse on huonosta serveristä. Ongelma voisi jatkua jopa rundin loppuun asti, jos on oikein huono tuuri.
Onhan ne joissain patcheissa keskittynyt myös serveripuoleen, eli optimoinut sen rasitusta.

Sehän ei kuitenkaan ole mahdotonta että joskus päädyt huonommalle raudalle serverien osalta, tai mahdollisesti joku tietty clusteri missä sen pelin server on onkin kovemman rasituksen alla.

En tiedä onko netissä mitään infoa siitä, sijaitseeko esim Euroopan serverit vaihtelevilla palveluntarjoajilla.
Eli ehkä osa on paskempia, tai vaikka olisi sama niin hetkittäin load on liian kova?

Bluehole kuitenkin kustantaa serverit itse (toisin kuin vaikka BF4 missä pitkälti kaikki serverit on pelaajien vuokraamia), joten varmaan siinä haetaan optimia hinnan ja suorituskyvyn väliltä.
BF4:ssa huomaa aika hyvin eron servuissa, koska vaihtoehtoja raudalla palveluntarjoajilta sekä tickratelle on monia. Toki PUBG tickrate on varmaan aina softan määrittämä, eikä sitä vaihdella. Mutta kuitenkin. Tai no, ehkä sitä saatetaan vaihdella lennosta tilanteesta riippuen.
 
Oman ongelmani en kuitenkaan usko johtuvan servereistä. Tosiaan tutussa squadissa olin ainut jolla tuota nykimistä esiintyi. Sitten kun muut istuivat kyydissä ajamassani autossa, oli se warppaillut ihan huolella. Ja molemmissa pelaamissani peleissä onnistuin selviämään lähes top10:iin, eikä jäätyily muuttunut miksikään.

Pitää koittaa tänä iltana discordin sulkemista ja ehkä jotain reitittimen asetuksien säätämistä.

Edit. Kyseessä oli pienoinen user error, oli nimittäin yksi windows-scripti taustalla jonka olemassaoloa en muistanut :D Se tarkisteli asioita muutaman sekunnin välein ja sai (pelkästään) bägän hyytymään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
Ei ole nykimisiä täällä sen kummemmin esiintynyt, paitsi PING-lagi jonka kyllä selvästi tunnistaa. Itsellä taas on nuo random kaatuilut alkaneet lisääntyä. Nyt on pari kertaa sekä solossa että kavereiden kanssa peli kaatunut, kun pelaajia enää alle 10 jäljellä. Hitaita on nuo sekunnit, kun peliä käynnistää uudelleen, perkele.
 
Eikös tuo AWS:ässä pyöri joten UK, Irkut tai Saksa?
Okei, joo en ole tosiaan selvitellyt.
Tuli vaan mieleen ettei se palvelinten suorituskyky ole välttämättä aina sama. AWS varmaan hyvin standardi oli missä maassa vaan, mutta kuitenkin kehittäjä lopulta päättää paljon resursseja tulee per instanssi jne. Jossain kohtaa viikkoa/vuorokautta/yms voi olla yhden instanssin resurssit aivan tapissa jne.
 
Pointtina ei kokonaan PUBG, mutta eihän tuo hyvältä kuulosta PUBG kannalta. Toi että rundin alussa tulee mahdollisesti sekuntiin vain kahdeksan updatea servulta on kyllä karu.


Tuo on vastauksena siihen kun osa ihmetteli miten Fortnite "netcode" todettiin olevan parempi kuin PUBG.
Liittyen videoon jonka makke jos postas tähän ketjuun.



Mun pointtina ei ole Fortnite edes verrata PUBG, mutta tuo vaan paljastaa asioita PUBG "netcodesta".
Fortnite vielä kokeilematta, ja sehän ihan arcade verrattuna PUBG, ja mielestäni siten ihan erilainen peli.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenköhän arman battle royale vertautuu pubgiin? Ainakin king of the hillissä tuntuu välillä olevan fps:n lisäksi nettikoodissa ihan jäätäävää lagia.
 
Oma epäilykseni on että Fortniten ja PUBG netcoden surkeus on kytköksissä UE4. En jaksa uskoa että moisia eroja syntyy pelkästään optimoinnista jne, siis lähinnä tässä kommentoin ed. pätkän mittauksia.
 
Joku kertoi että Fortnite olisi tehty muutoksia UE4 enginen "netcodeen", ja ei olisi tarjolla vielä muille kehittäjille.
Tiedä sitten.
 
Mitenköhän arman battle royale vertautuu pubgiin? Ainakin king of the hillissä tuntuu välillä olevan fps:n lisäksi nettikoodissa ihan jäätäävää lagia.

Oletko pelannut armaa netissä? Ihan samalla tavalla käyttäytyy nettikoodi BR:ssa. Kurkkaat nurkan takaa, ammut sarjan, menet takaisin nurkan taakse ja odotat tietoa vihollisen kuolemasta puoli sekuntia. Tuon puolen sekunnin ikkunan aikana tosin vihollinen ehtii ampua takaisin vaikka sen pitäisi olla omasta näkökulmasta jo kuollut. Tämän takia pistät pääsi uudestaan piiloon ammuttuasi. Eli kuraa tuonkin nettikoodi, johtuu hyvin pitkälti pelimoottorista.

Vähemmän ikäviä yllätyksiä BR nettikoodin suhteen tosin tarjoaa kuin PUBG, kunhan tottuu tuohon, että vihollisen kuolemaa odotellessa voi välillä vaikka keittää kahvit. Ennakon ottaminen ja ylipäätään liikkuvaan maaliin osuminen paljon johdonmukaisempaa, kun ne hitboxit ovat oikeasti siellä missä modelikin omasta näkökulmasta katsottuna. Myös damage tuntuu menevän varmemmin perille, eikä omia nurkan taakse kuolemia tapahdu juuri lainkaan.
 
Ei ole tullut Unreal Editoria käytettyä, mutta ei kai siinä ole matkassa mitään valmista "nettikoodia" tai servereitä? Ehkä joku karvalakkimalli esimerkkinä joka sopii hitaaseen Hearthstonemaiseen p2p-yhteyteen. En usko että pätkimiset johtuvat itse UE:sta.
 
Hmmh. "Ballistics overhaul"? Onko tosta mitään lisäinfoa?
 
Hmmh. "Ballistics overhaul"? Onko tosta mitään lisäinfoa?
Tosiaan kiva vaan sanoa "Ballistics overhaul", ja ei mitään infoa. Kuulostaa melkoiselta muutokselta.
Toki tuossa sanotaan että alkuviikosta patch notes, ja luulisi siinä olevan infoa.

En tosin ehkä itse pistäisi lainkaan mainintaa kunnes voi kertoa enemmän. Jengi vaan spekuloi ympäri nettiä asiaa turhaan, ja joku kauhee haloo asiasta. :D
 
Tosiaan kiva vaan sanoa "Ballistics overhaul", ja ei mitään infoa. Kuulostaa melkoiselta muutokselta.
Toki tuossa sanotaan että alkuviikosta patch notes, ja luulisi siinä olevan infoa.

En tosin ehkä itse pistäisi lainkaan mainintaa kunnes voi kertoa enemmän. Jengi vaan spekuloi ympäri nettiä asiaa turhaan, ja joku kauhee haloo asiasta. :D

Tämä. Ite tuumin että oisko ne jossain muualla avanneet tota enemmän.

Toisaalta, pysyyhän se puhe ja hype päällä näinkin.
 
Onkohan nyt jotain muutettu serverien päässä kun tulee likimain aina pelkkää aurinkoista päiväsäätä. Ei tietoakaa sateesta saati sumusta.
 
Onkohan nyt jotain muutettu serverien päässä kun tulee likimain aina pelkkää aurinkoista päiväsäätä. Ei tietoakaa sateesta saati sumusta.
Tämän viestin jälkeen pari sumu- ja auringonlaskupeliä pelanneena ja pari sadepeliä skipanneena sanoisin että ei. Eiköhän tuo edelleen ole ihan satunnaista.
 
Viimeksi muokattu:
EI mennyt ihan nappiin PUBG Oakland turnauksen qualifierit meillä :D Ihan totaalifiasko muutenki tuo järjestäminen tuon suhteen. Klo13 piti alkaa pelit ja venattii lopulta neljä tuntia ennenku saatiin eka peli käyntiin omalta osalta huoh... kolme pelin läpiviemiseen meni total 7h !!! 2x 13s sija ja 1x5 sija, tuolla suorittamisella ei tarvi jatkopaikkaa huomiselle odotella :D
 
Katsoin pari kertaa enkä keksinyt mitä tässä pitää tietää? Saitte paremman alueen kuin vihut vai?
Olisko niin, että kerrankin kanakopissa istuva saa tappoja kun yleensä kuolo korjaa jos tuonne erehtyy jäämään sisään?
 
Katsoin pari kertaa enkä keksinyt mitä tässä pitää tietää? Saitte paremman alueen kuin vihut vai?

Niin että vihut joutuu tekemään hurjia temppuja alueen rajalla samalla kun ite saa rauhassa napsia niitä suojasta.
 
Jos haluaa sulavamman pelin ni kannattaa asentaa vanhemmat nvidia ajurit.
Asensin eilen uusimmat ajurit ni fps alko tippuilee 70 pahimmillaan, poistin ja pistin vanhat ajurit (kuulemma tää versio paras PUBGii) ni melko harvoin näky että fps olis tippunu alle 120.

Ajurien kunnolla poistamiseen kannattaa käyttää DDU:ta: DDU
Ajurit: 385.28
 
Alkaa kyllä itteä nakertamaan toi kun loppugeimeissä varsinkin porukalla on sitä kolmosen liiviä ja pottaa, niin saa oikeesti ampua sen kaks kertaa päähän, viis vartaloon, ja siinä vaiheessa uhri ehtii pomppimaan puun taakse ja tulee 5s päästä ehjänä takaisin. Jos aseet olis jotain plasmapyssyjä ja neutronijouskaria vilkkuvine valoineen, niin menis läpi, mutta tää on jotenkin ankeeta. Äsken olin neljäs kun jauhoin kylkeen vaimennetulla m16:lla puoli lippaallista, mutta ei vaan tipu. Ja joku seksuaalivähemmistön edustaja niittas mut minillä ikkunasta.

Ei vaan pysty käsittämään tota kypäräpolitiikkaa.
1-potta pelastaa yhden luodin ja hajoaa.
2-potta pysäyttää ysit, nelivitoset. mutta rynkyllä henki pois
3-potta vois hyvin ottaa yhden osuman ilman damagea, mutta hajota toisesta osumasta tms.

Mielestäni homma menee vielä enemmän metsään noilla duo ja squad moodeilla, kun ensin kontataan. Paikkaamisen ja damagen balanssi on jotenkin kummallinen, kun ukot kestää hulluna, mutta healtit saa kuitenkin takaisin parissa sekunnissa.

Vähän menee haulit läpi ja joku näppärä vois laskea montako kuulaa tommysta tarvi pudottaan kaveri polvilleen.



 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän nuo videoiden kaltaiset tilanteet aina nostaa verenpainetta. Haulikoissa on ihan tunnetusti bugeja osumien rekisteröitymisessä, joskus saa ihan näkyvän osuman, mutta hitpointseja ei silti tule (=osuma ei vaan rekisteröidy). Tickratekin on erittäin matala etenkin matsien alussa, olikohan hetkittäin >8 ja nousee sitten matsin edetessä jonnekin 20:een.

Mitä tulee tuohon ukkojen osumien kestävyyteen, niin olen ihan samaa mieltä: kyllä mies pitäisi saada putoamaan 2-3 laukauksella oli armorit mitkä tahansa. Aivan liian usein on käynyt kuvailemasi tilanne, että pääset yllättämään vihun, mutta et saa sitä hengiltä ja ukko ehtii suojaan healaamaan itsensä. Tämän kanssa on kuitenkin elettävä ja tässä tuleekin protip: ole kärsivällinen ja punnitse tilanne ennen kuin avaat tulen jos tiedät että vihu ei ole nähnyt sinua. Seuraa vihollista jyvällä ja odota rauhassa kun se pysähtyy seuraavan suojan luokse katselemaan ympärilleen ja siinä vaiheessa sinä pääset naulaamaan helpon headshotin. Tällä tavalla saa paljon varmempia tappoja verrattuna siihen, että ammut hätäisesti ohi juoksevaa maalia ja paljastat vain turhaan sijaintisi tappamatta ketään.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tulee tuohon ukkojen osumien kestävyyteen, niin olen ihan samaa mieltä: kyllä mies pitäisi saada putoamaan 2-3 laukauksella oli armorit mitkä tahansa.

Ammu päähän, ni putoo se ukko kolmella kudilla vaikka ois kolmosen kypärä. Muuten vois mennä ilman vestejä ja kypäriä, jos haluais et ukko putoo myös vartaloon ammuttuna kahella kudilla...
 
EI mennyt ihan nappiin PUBG Oakland turnauksen qualifierit meillä :D Ihan totaalifiasko muutenki tuo järjestäminen tuon suhteen. Klo13 piti alkaa pelit ja venattii lopulta neljä tuntia ennenku saatiin eka peli käyntiin omalta osalta huoh... kolme pelin läpiviemiseen meni total 7h !!! 2x 13s sija ja 1x5 sija, tuolla suorittamisella ei tarvi jatkopaikkaa huomiselle odotella :D
Ainakin group4 meni niinku oli suunniteltu. Eka peli alkoi 1315 kuten kuuluikin. Puolet groupeista aloitti yhdeltä ja loput neljän tienoilla.

Jatkoon ei mekään päästy. Loppusijoitus oli 6. ja jäätiin 25pts seuraavasta.
 
Ainakin group4 meni niinku oli suunniteltu. Eka peli alkoi 1315 kuten kuuluikin. Puolet groupeista aloitti yhdeltä ja loput neljän tienoilla.

Jatkoon ei mekään päästy. Loppusijoitus oli 6. ja jäätiin 25pts seuraavasta.
Siinähän kävi ennen vikaa peliä sullee vielä että sivut kaatui yli tunniksi ja salasanoja ei saanut kukaan viimeiseen peliin ennenkuin sivut taas toimi, aika paljon oli odottelua. Mutta hauskaahan se oli lopulta oli kokeilla tollasta vaikka omat pelit menikin ihan penkin alle:)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom