• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Useimmitenhan noi streamaajat jotka vetää 20+ ampuu just kaikkea liikkuvaa vaan. Tietty niillä on hiukan parempi aimikin kun perusperteillä jotka quee.
Omaan makuun aivan helvetin tylsää vaan koko ajan istua jossain ja odottaa, niin pyrin liikkumaan ellen nyt sit ihan satavarma oo että joku on tulossa/tai että alue on jo niin pieni.
 
Useimmitenhan noi streamaajat jotka vetää 20+ ampuu just kaikkea liikkuvaa vaan. Tietty niillä on hiukan parempi aimikin kun perusperteillä jotka quee.
Omaan makuun aivan helvetin tylsää vaan koko ajan istua jossain ja odottaa, niin pyrin liikkumaan ellen nyt sit ihan satavarma oo että joku on tulossa/tai että alue on jo niin pieni.

Se että ei ammu kaikkea mikä välähtää 600m päässä, ei tarkota sitä että pitäsi hinata jossain kopissa koko rundia. Rauhallisesti ottamalla vain varmat tapot, vältät oman paikkasi turhan paljastamisen.

4982b4a6e5204d3c282f4c894e7e24dc.png
 
Kannattaa pelata tuntikausia Borderlandsia ennen tätä, siinä kun on mapattu auton boosti F:ään niin kätevä ajella Borderin näppäinkartta tuoreessa muistissa. Onnistuin yhden lupaavan pelin munaamaan näin :facepalm:
 
En nyt ymmärrä tota vinkumista ettei 1st onlyyn riittäisi pelaajia, kun kuitenkin ainakin dayzmodiin ja dayzeroon riitti niin kauan kunnes jengi siirtyi pelaamaan muita pelejä kokonaan :tdown:

Toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta. Ihme änkyröimistä laittaa näitä jotenkin vastakkain kun eivät nuo toisiaan poissulje millään lailla :confused:

Ite pärjään nykyään ihan ok 3rd personilla vaikka ihan paskaahan se on, 1st onlylle heti kun vaan saa fovin säätymään :cigar2:
 
En nyt ymmärrä tota vinkumista ettei 1st onlyyn riittäisi pelaajia, kun kuitenkin ainakin dayzmodiin ja dayzeroon riitti niin kauan kunnes jengi siirtyi pelaamaan muita pelejä kokonaan :tdown:

Toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta. Ihme änkyröimistä laittaa näitä jotenkin vastakkain kun eivät nuo toisiaan poissulje millään lailla :confused:

Ite pärjään nykyään ihan ok 3rd personilla vaikka ihan paskaahan se on, 1st onlylle heti kun vaan saa fovin säätymään :cigar2:

Se on joillekin niin kova paikka kun tulee pelimuodoksi että näkee vain hahmon silmistä :itku:. Luulisi että olis isompiakin murheita kuin tuollanen...:rolleyes:
 
Asiaton käytös
Se on joillekin niin kova paikka kun tulee pelimuodoksi että näkee vain hahmon silmistä :itku:. Luulisi että olis isompiakin murheita kuin tuollanen...:rolleyes:

Sä se jaksat vielä vinkua täällä? Turhaan paskot asiallista keskustelua. Mutta palataan nyt vielä kerran siihen. Edelleenkin mun murhe on se, että sä olet perseestä tässä pelissä, mutta kehtaat syyttää siitä peliä. "Yhyy, olen paska vain koska kaikki katsoo kulmalta."


Aajoo katos, sä oot varmaan BFWaldo tuolta möröstä. Sepä selittää kaiken, sama vinkuja. OW:ssa tiimi oli aina paska, vika ei ollut sussa koskaan, vai mitä?
 
Viimeksi muokattu:
Ihan sama onko paska vaiko ei, paskaa se 3rd personi kurkkailu kuitenkin on. Tykkään pelistä todella paljon, mutta olen kyllä heti vaihtamassa 1st personiin kunhan se ja fov säätö saapuu. Mutta jos nää nyt ei jostain syystä tulekkaan, niin ei haittaa menoa, hauskaa tama peli silti on, ja voittojakin siunaantuu kohdille ihan tarpeeks. Silti välillä ärsyttää tuo 3rd personi suunnattomasti!
 
Sä se jaksat vielä vinkua täällä? Turhaan paskot asiallista keskustelua. Mutta palataan nyt vielä kerran siihen. Edelleenkin mun murhe on se, että sä olet perseestä tässä pelissä, mutta kehtaat syyttää siitä peliä. "Yhyy, olen paska vain koska kaikki katsoo kulmalta."

No sinähän tämän lumipallon laitoit nyt liikkeelle kun menit vielä vastaa minun viestiini ja haukut että paskon asiallista keskustelua :rofl::rofl::rofl:. Kunhan nyt vastasin outonaapurin viestiin kun hän sitä kommentoi ja ei siinä sen kummempaa ja ota nyt vielä sekin huomioon että tuo viesti oli ainoa viestini tällä koko sivulla.

Alkaa vähän vaikuttaa siltä että sulla menee tunteisiin ihan toden teolla kun 1st persoonaa tuodaan tähän peliin :confused::confused:, en kyllä todellakaan ymmärrä että minkä helvetin takia joten pistähän yv:tä jos on joku isompikin ongelma.

PS:Menit kyllä estolistalle kun et näköjään voi olla ikinä hiljaa kun vähän kommentoidaan asiaa vinoilevaan sävyyn:cigar2:, häpeäisit.
 
Ensimmäinen kana-ateria nautittu tiimimatsissa. En ampunut laukaustakaan ennen viimeistä kehää, pääsin pienen nyppylän päälle josta näin toisen jäljellä olevan tiimin, glock+silu kädessä, sain kaksi maihin ja tiputin viimeisen RK:lla. FeelsGoodMan.
 
Tossa ensimmäisessä persoonassa pelottaa se että porukka kämppii enenpi taloissa. Muuten vaikeempi sanoa kumpi ois parempi. Kummassakin puolensa.
 
Tuolle oman tiimin pelaajan ilmassa näkyvälle merkille pitäisi kyllä tehdä jotain, pari kertaa jo menny peli vituiksi sen takia kun tuo näyttänyt päin helvettiä. Kerran vihu oli talon yläkerrassa rappusten juurella ja oma rappusten sivussa alla, no tuon oman tiimiäisen merkki näkyi juuri vihun yläpuolella mulla ja jokainen arvaa mitä tästä seurasi. Juuri äsken meni melko varma voitto vituiksi kun meidän tiimistä 2 hengissä ja vihuja 1. Yksi toinen tiimiläinen, joka oli jo kuollut sanoi vihun paikan, mutta ymmärsin paikaksi väärän paikan ja ammuin oman kun se vitun kuvake näytti päin helvettiä ja tähdätessä luulin omaa vihuksi :facepalm: Tuon merkin pitäisi olla etenkin lähellä ollessa paljon lähempänä pelaajan hahmoa kun välillä syntyy näitä tilanteita, joissa tiimiläinen näyttää vihulta :grumpy:
 
Tuolle oman tiimin pelaajan ilmassa näkyvälle merkille pitäisi kyllä tehdä jotain, pari kertaa jo menny peli vituiksi sen takia kun tuo näyttänyt päin helvettiä. Kerran vihu oli talon yläkerrassa rappusten juurella ja oma rappusten sivussa alla, no tuon oman tiimiäisen merkki näkyi juuri vihun yläpuolella mulla ja jokainen arvaa mitä tästä seurasi. Juuri äsken meni melko varma voitto vituiksi kun meidän tiimistä 2 hengissä ja vihuja 1. Yksi toinen tiimiläinen, joka oli jo kuollut sanoi vihun paikan, mutta ymmärsin paikaksi väärän paikan ja ammuin oman kun se vitun kuvake näytti päin helvettiä ja tähdätessä luulin omaa vihuksi :facepalm: Tuon merkin pitäisi olla etenkin lähellä ollessa paljon lähempänä pelaajan hahmoa kun välillä syntyy näitä tilanteita, joissa tiimiläinen näyttää vihulta :grumpy:

Kaveri ampui mut kun oltiin tapettu duon toinen tyyppi ja mä ryömin loottaamaan sitä. Se sanoi kans et se ei yhtään tajunnu et se voisin olla minä. Tiiä sitte oliko vaan adrenaliini putkinäköä vaan vai eikö sitä merkkiä hoksaa... :D
 
Yhteen aikaan tuntui että oli todella paljon tuota "bugia" jossa ei kaverin nimi näkynyt. Muutaman kerran kans täräyttänyt burstit kaveriin, siinä sitten naurujen saattelemana revivet ja matka jatkuu. Ei vähään aikaan tosissaan ole tuota enää käynyt.
 
Todella paljon on pelaajia jotka lurkkaa frageja kaukana rajasta ja jää väkisin tappelemaan vaikka mitään mahdollisuutta ei sen jälkeen kummallakaan ehtiä ajoissa perille. Jos itse olen myöhässä ja kiire tulee, niin kyllä melkein päästän menemään ja varmistan että itse ehdin ajoissa.
 
Todella paljon on pelaajia jotka lurkkaa frageja kaukana rajasta ja jää väkisin tappelemaan vaikka mitään mahdollisuutta ei sen jälkeen kummallakaan ehtiä ajoissa perille. Jos itse olen myöhässä ja kiire tulee, niin kyllä melkein päästän menemään ja varmistan että itse ehdin ajoissa.
Ite alan ampumaan tommosissa tilanteissa vaan jos tajuan ettei itellä oo mitään mahista päästä alueelle, yksinhän en kuole :lol:
 
Todella paljon on pelaajia jotka lurkkaa frageja kaukana rajasta ja jää väkisin tappelemaan vaikka mitään mahdollisuutta ei sen jälkeen kummallakaan ehtiä ajoissa perille. Jos itse olen myöhässä ja kiire tulee, niin kyllä melkein päästän menemään ja varmistan että itse ehdin ajoissa.

Joo tää on sellanen tilanne, että sen toisen "ainoa" tehtävä on sun tappaminen. Välillä raivostuttaa suunnattomasti kans kun molemmat kerkeisi juosta alueelle, mutta se takana oleva päättää sitten viedä viimeisetkin mahdollisuudet.

Itse varmistan ensin oman pääsyni alueelle, jonka jälkeen tiputan myöhäisemmät.
 
Yhteen aikaan tuntui että oli todella paljon tuota "bugia" jossa ei kaverin nimi näkynyt. Muutaman kerran kans täräyttänyt burstit kaveriin, siinä sitten naurujen saattelemana revivet ja matka jatkuu. Ei vähään aikaan tosissaan ole tuota enää käynyt.

itselle tullut tuota bugia ainoastaan kun lentokoneesta hypänny et kattonu et perkl vierellä lentää vihu vaikka onki kaveri.. kertaakaan ei maassa ole käynyt.. Tuntuu tosin osa bugeista olevan vain osalla muutenki
 
Joo tää on sellanen tilanne, että sen toisen "ainoa" tehtävä on sun tappaminen. Välillä raivostuttaa suunnattomasti kans kun molemmat kerkeisi juosta alueelle, mutta se takana oleva päättää sitten viedä viimeisetkin mahdollisuudet.

Itse varmistan ensin oman pääsyni alueelle, jonka jälkeen tiputan myöhäisemmät.
Mulle on pari kertaa käynyt niin että jos edellä oleva kaveri kerkeää ennen mua alueelle niin yritän vaikka riskillä tiputtaa sen ja sen jälkeen nopeasti healtpackia, koska muuten se alueelta pystyisi tiputtamaan minut. Jos onnistuu että itse selviää, joskus ei...
 
Mulle on pari kertaa käynyt niin että jos edellä oleva kaveri kerkeää ennen mua alueelle niin yritän vaikka riskillä tiputtaa sen ja sen jälkeen nopeasti healtpackia, koska muuten se alueelta pystyisi tiputtamaan minut. Jos onnistuu että itse selviää, joskus ei...

Näin siinä usein tulee kyllä tehtyä. Siksi aina rasahtaa jos joku sattuu itselle sen tekemään :D

Toisaalta, pelaamalla "oikein" ei tarvitse juosta rajan ulkopuolella. Saa rauhassa napsia itse ne mattimyöhäiset

E: Ja välillä taas rajojen kanssa kilpailu on ihan validi taku.
 
Näin siinä usein tulee kyllä tehtyä. Siksi aina rasahtaa jos joku sattuu itselle sen tekemään :D

Toisaalta, pelaamalla "oikein" ei tarvitse juosta rajan ulkopuolella. Saa rauhassa napsia itse ne mattimyöhäiset

E: Ja välillä taas rajojen kanssa kilpailu on ihan validi taku.
Toi loppuvaiheessa himpun myöhässä rajan pelaaminen on monesti hyvä keino kun saa niitä Matti-aikaisia käytettyä scoutteina, jotka voi sitten napsaista pois kun reitti näyttää turvalliselta.
 
Pari päivää sitten loppupeleissä kävi niin että juoksin solossa parin vihun kanssa kolmio muodossa rajalle, teki niin paljon damaa ettei kukaan alkanut ampumaan, piti itekkin healailla välillä mutta ei se lopulta edes riittänyt.
Se ensimmäinen vihu pääsi rajalle ja kyykisty puun juurelle healaamaan, itse ammuin KARilla niskaan ku itellä oli 10% hp jälellä ja 100% olin kuolemassa rinkulaan.
Pakkohan se ilmaset tapot on ottaa ennen oman hengen lähtöä.
 
Ei tuu vielä seuraavassa pätsissä 1st person Only servut ja fovi slaideri, mutta sitä seuraavaan mahdollisesti. Seuraava iso pätsi on edelleen suorituskykyyn keskittyvä, mikä on kyllä jees.

Lähde vaikka:
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Ei tuu vielä seuraavassa pätsissä 1st person Only servut ja fovi slaideri, mutta sitä seuraavaan mahdollisesti. Seuraava iso pätsi on edelleen suorituskykyyn keskittyvä, mikä on kyllä jees.

Lähde vaikka:


Onko tuolle "seuraavaan mahdollisesti" jotain lähdettä? FOV slider on käsittääkseni tulossa July patchissä. Lähteenähän näihin uutisiin ovat käytännössä nämä:



 
Tulin aamulla töistä väsyneenä 4h yöunilla ja arvoin menenkö nukkumaan vaiko otanko muutaman pelin. Päädyin tietenkin pelaamiseen ja päätin sitten samalla testata miten kone jaksaa striimaamista. Nähtävästi striimaaminen vaikuttaa positiivisesti mun pelaamiseen, ja sen seurauksena tuli pari voittoa ja pari muuta top kymppiä. Pääsin maaliin. Spoilerin alla linkki lopputaisteluun.

20170713142419_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tulin aamulla töistä väsyneenä 4h yöunilla ja arvoin menenkö nukkumaan vaiko otanko muutaman pelin. Päädyin tietenkin pelaamiseen ja päätin sitten samalla testata miten kone jaksaa striimaamista. Nähtävästi striimaaminen vaikuttaa positiivisesti mun pelaamiseen, ja sen seurauksena tuli pari voittoa ja pari muuta top kymppiä. Pääsin maaliin. Spoilerin alla linkki lopputaisteluun.

20170713142419_1.jpg

Työtapaturma lähellä tuossa 1v1. :D
Mutta onnittelut. :tup:
 
Hmm perhana, olin jo että tuli joulu keskelle kesää vaan tuo squadipuutos on vähän äh
 
Kävi nyt toisen kerran tällänen homma. Tapoin pari tyyppiä squad pelissä, ne osu muhun pari kertaa joten menin kiven taakse piiloon että healaan itseni. Eipä toiminu, tiputin healthpäkit maahan ja nostin reppuun, ei toiminu. Juoksin hetken eteenpäin koska alue alkoi liikkua, koitin healata, ei toiminut. Lopulta kuolin alueen ulkopuolelle kun ei vauhti riittänyt enää. Ai jumalauta että pistää vituttamaan. Onko joku muu törmänny samaan bugiin?
 
Kävi nyt toisen kerran tällänen homma. Tapoin pari tyyppiä squad pelissä, ne osu muhun pari kertaa joten menin kiven taakse piiloon että healaan itseni. Eipä toiminu, tiputin healthpäkit maahan ja nostin reppuun, ei toiminu. Juoksin hetken eteenpäin koska alue alkoi liikkua, koitin healata, ei toiminut. Lopulta kuolin alueen ulkopuolelle kun ei vauhti riittänyt enää. Ai jumalauta että pistää vituttamaan. Onko joku muu törmänny samaan bugiin?
Itellä tullut joskus samaa. Ongelma korjaantunut kun olen heittänyt aseen maahan, poiminut sen ja ladannut uudestaan. Voi olla että pelkkä extended lippaan irrottaminen ja uudelleen lataaminen voi riittää, tai jokin muu keino.
 
Itellä tullut joskus samaa. Ongelma korjaantunut kun olen heittänyt aseen maahan, poiminut sen ja ladannut uudestaan. Voi olla että pelkkä extended lippaan irrottaminen ja uudelleen lataaminen voi riittää, tai jokin muu keino.
Ahaa... kiva kun tuon ois tiennyt, meni hyvä rundi pilalle totaalisesti ja aivan totaali tiltti päällä. Pilas koko iltapäivän ja illankin tuo temppu, prkl :) Aivan käsittämätöntä et tollasta bugia ei saada korjattua, tuo on kuitenkin ollut heilläkin ilmeisesti tiedossa vaikka kuinka kauan jo.
 
Mulla käy noin vähän turhan usein kun mut knockataan duossa/squadissa, sit ku pääsee pystyyn niin ei pysty healaan ollenkaa, mä oon saanu healit toimimaan vaihtamalla aseen toiseen ja takas. Mutta turhauttavahan tuo on, pari kertaa kuollu ku meni aikaa tohon hukkaan.
 
Ahaa... kiva kun tuon ois tiennyt, meni hyvä rundi pilalle totaalisesti ja aivan totaali tiltti päällä. Pilas koko iltapäivän ja illankin tuo temppu, prkl :) Aivan käsittämätöntä et tollasta bugia ei saada korjattua, tuo on kuitenkin ollut heilläkin ilmeisesti tiedossa vaikka kuinka kauan jo.


Semmosta se early-acces alphan pelaaminen on. Mulle ei ole vielä noin käynyt, enkä ole pelikavereiltakaan kuullut että käy joten aika harvinainen bugi. PUBGia tekee pieni studio, joten voi olla 'pikkusen' tärkeämpiä asioita tehtävänä kuin joku harvinaisen bugin metsästys, mikä ei ole edes game-breikkeri (esim. kaataa pelin ja korruptoi tiedostot).

Tässä eletään nyt semmosta pelintekovaihetta jossa peliin tuodaan ominaisuuksia (aseita, pelimuotoja, karttoja ym.) ja optimoidaan suorituskykyä. Tämä on tulossa xboxille, joten kaikki varmaan tajuaa että ei nykyversiossa ehkä konsolilla paljon pyörähdä, ja konsolijulkkarissa on isosti varmasti rahaa kiinni joten varmasti todella korkea prio.

Bugiliiskaus tulee yleensä siinä kohtaa pelin elinkaarta kun on saatu ominaisuudet kokonaisuudessaan mukaan ja peli rullaamaan nätisti, viimeisenä vaiheena ennen julkaisua.

Monelta tahtoo unohtua että PUBGia ei ole vielä julkaistu, vaan me pelataan early accessia. Käytännössä siis pelaajat on alpha/beta-testaajia.
 
Semmosta se early-acces alphan pelaaminen on. Mulle ei ole vielä noin käynyt, enkä ole pelikavereiltakaan kuullut että käy joten aika harvinainen bugi. PUBGia tekee pieni studio, joten voi olla 'pikkusen' tärkeämpiä asioita tehtävänä kuin joku harvinaisen bugin metsästys, mikä ei ole edes game-breikkeri (esim. kaataa pelin ja korruptoi tiedostot).

Tässä eletään nyt semmosta pelintekovaihetta jossa peliin tuodaan ominaisuuksia (aseita, pelimuotoja, karttoja ym.) ja optimoidaan suorituskykyä. Tämä on tulossa xboxille, joten kaikki varmaan tajuaa että ei nykyversiossa ehkä konsolilla paljon pyörähdä, ja konsolijulkkarissa on isosti varmasti rahaa kiinni joten varmasti todella korkea prio.

Bugiliiskaus tulee yleensä siinä kohtaa pelin elinkaarta kun on saatu ominaisuudet kokonaisuudessaan mukaan ja peli rullaamaan nätisti, viimeisenä vaiheena ennen julkaisua.

Monelta tahtoo unohtua että PUBGia ei ole vielä julkaistu, vaan me pelataan early accessia. Käytännössä siis pelaajat on alpha/beta-testaajia.
Aseet pelimuodot ja kartat ei ole kriittisiä tässä vaiheessa kun ollaan earlyssä. Tuollaiset bugit pitää saada pois ehdottomasti. Myöskään konsoliversio ei voi olla mikään todella korkea prioriteetti ennenkuin PC versio on valmis jne, ellei sitä työstä sitten täysin eri tiimi. Peliin suunnitellaan niin hirveästi kaikkea uutta tauhkaa vaikka itse peli ei ole edes valmis vielä ja näitä bugeja on olemassa edelleen jotka todellakin pilaa pelin. Ensin peli valmiiksi ja liiskataan ne bugit, sen jälkeen on aika lisätä niitä uusia pelimuotoja ja mappeja. Tässä nyt mennään vähän perse edellä puuhun kun ruvetaan lisäämään kaikkea uuutta vaikka peli ei ole edes valmis. Ei sillä, raha määrää ja niinpoispäin. Kyllä se joskus toivottavasti valmistuu, siihen asti pelataan keskeneräistä peliä.
 
Kerran on itellä käynyt, en muista mitä tein kun oli vähän tilanne päällä mutta hetken päästä healasi sitten. Yritti vaan väkisellä pudottaa niitä bandakeja?
 
7. voitto paukahti. Olipa voittoa edellisessä pelissä v-mäinen bugi kun asetta ei näkynyt kädessä vaikka kädet oli siinä asennossa miten nyt pyssyä pidellään, lataus ei onnistunut ollenkaan. Olisikohan tuohonkin ollut joku kikka :confused: millään en saanut kuntoon.
 
Aseet pelimuodot ja kartat ei ole kriittisiä tässä vaiheessa kun ollaan earlyssä. Tuollaiset bugit pitää saada pois ehdottomasti. Myöskään konsoliversio ei voi olla mikään todella korkea prioriteetti ennenkuin PC versio on valmis jne, ellei sitä työstä sitten täysin eri tiimi. Peliin suunnitellaan niin hirveästi kaikkea uutta tauhkaa vaikka itse peli ei ole edes valmis vielä ja näitä bugeja on olemassa edelleen jotka todellakin pilaa pelin. Ensin peli valmiiksi ja liiskataan ne bugit, sen jälkeen on aika lisätä niitä uusia pelimuotoja ja mappeja. Tässä nyt mennään vähän perse edellä puuhun kun ruvetaan lisäämään kaikkea uuutta vaikka peli ei ole edes valmis. Ei sillä, raha määrää ja niinpoispäin. Kyllä se joskus toivottavasti valmistuu, siihen asti pelataan keskeneräistä peliä.

En ole ollut yhdessäkään kickstartissa tai steamin EA:ssa mukana missä peli julkaistaisiin 'valmiina' ja bugittomana ja sitten siihen lisättäisiin palikoita. Ei se maailma vaan taida toimia noin, vaikka miten sua nyt kiukuttaa ketuille menneet pelit.

Sehän se EA-pelien idea on että pelaajat pääsee osoittamaan pelille tukensa, ja saavat näppeihinsä jonkun sinnepäin toimivan version jota paukutella sillä aikaa kun peliä tehdään. Pelistudio sitten rellaa pelaajille devibuildista 'vakaahkoja' shotteja, ja pelaajat pääsee taas räpeltämään lisää. Pelitalo taas saa kokoajan dataa pelaajilta jotka ikäänkuin 'maksavina asiakkaina' toimii ilmaisina betatestaajina ja raportoivat bugeja, crasheja ja uusia ominaisuustoivomuksia.

PUBG:lla on kyllä ollut alusta asti, itse sijoitin rahat sisään jo ennen EA:ta, hyvin selvillä että mitä sieltä on tulossa ja millon keskitytään tekemään mitäkin. Julkaisuversioon on tulossa nykyisen mapin lisäksi pienempi aavikko-kaupunki-mappi ja saarimainen välimeri-mappi, muutama eri pelimuoto (näistä zombiemode ja 1st person only jo julkaistu tai tehty pitkälle valmiiksi), modityökalut (PUBG haluaa 'antaa takaisin' modiskenelle mistä kaikki lähti) ja xbox julkaisu. Ei ne ole mitään jälkeenpäin ikäänkuin tyhjästä revittyjä ideoita, ne on olleet selvillä alusta asti. Peli on vieläpä tähän saakka pysynyt kohtuullisesti aikataulussa (toisin kuin esim. DayZ SA tai vaikkapa 7 Days to Die). Tässähän on julkaistu jo release-date, jota tosin jo kertaalleen siirrettiin mutta syytkin kerrottiin avoimesti.
 
En mä ole mitään valmista peliä ostanut, olen siitä varsin tietoinen. Ja mua kiukuttaa ja raivostuttaa joka päivä tämä peli, mutta samalla tää on kyllä parasta viihdettä mitä rahalla on saanu vuosiin. Oonkohan jotain diablo2:sta pelannut viimeksi online näin paljon. Ei tarvi yrittää vääristellä sanomisiani. Mutta kyllä mä silti vähän veikkaan että osa tulevista jutuista on varmasti keksitty matkanvarrella, aivan taatusti. Mutta edelleenkin, tuollaiset bugit pitäisi saada pois ehdottomasti koska sitä tapahtuu ja se pilaa todellakin pelin.
 
En ole ollut yhdessäkään kickstartissa tai steamin EA:ssa mukana missä peli julkaistaisiin 'valmiina' ja bugittomana ja sitten siihen lisättäisiin palikoita.

Aika harva AAA-pelikään julkaistaan valmiina ja bugittomana. PUBG on mahtava esimerkki siitä millaista Early Access -pelin kehitys voi parhaimmillaan olla: kommunikointi tulevien ominaisuuksien suhteen on avointa, pelaajia kuunnellaan ja mikä tärkeintä peli paranee huimaa tahtia.
 
Kävi nyt toisen kerran tällänen homma. Tapoin pari tyyppiä squad pelissä, ne osu muhun pari kertaa joten menin kiven taakse piiloon että healaan itseni. Eipä toiminu, tiputin healthpäkit maahan ja nostin reppuun, ei toiminu. Juoksin hetken eteenpäin koska alue alkoi liikkua, koitin healata, ei toiminut. Lopulta kuolin alueen ulkopuolelle kun ei vauhti riittänyt enää. Ai jumalauta että pistää vituttamaan. Onko joku muu törmänny samaan bugiin?
Ammu yksi laukaus niin pitäisi taas toimia.
 
Perskule eilisen päivityksen jälkeen peli kaatui pari kertaa aika nopeesti kun on ehtinyt laskeutua koneesta hypyn jälkeen. Ensimmäinen liittyi jotenkin muistin käyttöön, toisessa tuli PUBG:n virheraportti, jonka sai lähettää eteenpäin heille. Sinäänsä ihan hyvin, että nämä olivat vasta ensimmäiset pelin kaatumiset itselläni. Pitänee kokeilla vähentää noita startti-parametrejä steamistä. Muuten en ole säätänyt kuin Nvidian control panelista asetuksia "best performance" suuntaan.
 
EA-pelit tulivat Steamiin 2013, joten ovat aikalailla "uusi juttu". Kaikki eivät välttämättä hahmota maksaessaan ~30e EA-pelistä, että kysessä on alpha-versio ja hintaan sisältyy sen hetkiset bugit, ongelmat ja puutteet. EA-tarkoitus on tukea pelinkehittäjiä rahallisesti mutta myös antaa palautetta/ehdotuksia/mielipiteitä pelistä ja raportoida bugeja. Mikäli löytää pelistä mielestään tärkeän bugin, joka tulisi korjata, siitä on hyvä ilmoittaa pelintekijöille vaikkapa twitterin tai virallisen foorumin kautta.

DayZ-SA ja PUBG keskustelupalstoja seuranneena aina törmää postauksiin mallia "Joo pitääpä vuoden päästä kokeilla peliä uudelleen syystä x". Pelaamatta jättäminenkin on tapa osoittaa, että pelissä on jotain vikaa, mutta "syyn x" voisi käydä kirjoittamassa foorumille. Todennäköisesti moni muukin voi olla samaa mieltä, jolloin kehittäjät antavat huomiota kyseiselle ongelmalle, ja alkavat etsiä sille ratkaisua. Pelaajamäärän laskusta kehittäjät huomaavat, että nyt on jotain vialla mutta eivät välttämättä tiedä mitä heidän tulisi ensisijaisesti korjata, jotta pelaajat alkaisivat taas pelata, jollei kukaan raportoi mitään syytä. Tietenkin pelinkehittäjillä on omat prioriteettinsa mihin panostetaan eniten, mutta weekly/monthly patcheissa on mielestäni korjattu hyvällä vauhdilla käyttäjien raportoimia bugeja.
 
Uskomattoman hyvin ne on tätä peliä kyllä korjanneet.. Ei siellä jampat ainakaan laiskottele:hammer:
 
Joo ei tästä ainakaan tällä hetkellä näytä tulevan dayz-tyylistä kujanjuoksua. Toivotaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom