Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Paljonko Jahonneksellä ynnä muilla kovilla on pelin aukioloaika steamissa/voitot? Tietää sit kuinka paljon pitää parantaa otteita :nb: Itellä 63h/7 voittoa.
 
Tuli näin aamukaffen & youtuben lomassa Mieleen^tm ehkä veikee modi-idea. Tähänhän on tulossa "täysi modituki" (full mod-support, full modding tools), jonka lisäämisen jälkeen tullaan varmasti näkemään vaikka mitä mielenkiintoista. Pelihän käyttää UE-engineä (tietysti omilla muokkauksillaan), joka on jo valmiiksi tosi suosittu ja hyvin modiporukoissa omaksuttu engine.


Oispas voispas, tulispas;

PUBG Medieval Mode. Samanlainen rinkula-survival-tapa-kaikki kuin nytm, mutta keskiajalla. Joku tekemään keski-aika mappi tai mappeja. Aseina keihäät, kirveet, jouset. Armorina kilvet, kypärät, haarniskat. Kulkupeleinä kaikki hevosista härkiin ja aaseihin. Taistelu ois luonnollisesti enemmän melee ja close-combat, koska mikään rangedi ei ollu kovin tarkkaa yli 50m matkalla.

Pelaisin niin että paska roiskuu :darra:

*edit*

Jos joku täällä on aktiivinen modi-mestari ja kaipaa ideaa ja tämän hyväksyy, niin tee! TEE JO!
 
Vastaan vaikka en itseäni kovana pelaajana pidäkkään. 220h/39 voittoa.
Voitit reilusti. 270h ja 33 voittoa. Todennäköisesti sulla on myös kovempi kd. Mulla on vaan soolossa taipumuksena sijoittua säännöllisesti top 10 tai ainakin top 20. En oikeastaan ammu erityisen hyvin tai tee mitään muutakaan kovin ihmeelistä. Viime aikoina tosin alkanut soolossa omituisen nopeaan tahtiin tarttumaan voittoja (joku 5 voittoa 15 pelatusta matsista), mutta sekin voi johtua siitä että oon pelannut enimmäkseen aamupäivällä/päivällä tai myöhään yöllä, ja päässyt siksi helpompia vastaan tai jotain.

Edit. Äh, unohdin ottaa season 1 voitot mukaan. Eli 41/270h.
 
Viimeksi muokattu:
56h/yksi kakkospaikka :rolleyes:

Noh, itseäni vastaan mä lähinnä kilpailen. Keskimäärin menee pikkuhiljaa parempaan päin ja K/D hivuttelee sinne 0,5 suuntaan 0,4:stä.

Muuten, tämän voisi tekijät päivittää jossain vaiheessa:

XhXkMz5.jpg

Ilmakuva edellisestä matsista. Olin makuullani loottaamassa listimäni pelaajan ruumista, kun vajan takaa juoksi vihollinen ihan yhtäkkiä, ja huomasi meikäläisen punaisen pisteen kohdalla. Vannon että itsellä oli ainakin sekunti aikaa ampua miestä (pitkä aika). Pöytä kuitenkin esti kääntymisen enkä saanut aseen piippua uhkaajan ilmansuuntaan ja hävisin.

Eli tähtääminen on liian sidottu kropan asentoon. Ei ole ensimmäinen kerta kun tällaista jumia tapahtuu, mutta ensimmäinen kyllä jonka takia henki lähti.
 
635h :) Siinäpä on pikkasen sitten istuttu pelin ääressä :) Siis onhan tämä aivan jumalattoman uskomattoman hieno peli, eikä nuo bugit mistä itsekin valittanut, pilaa peliä niin paljon ettäkö tästä ei nauttisi. Oon ihan varma että tästä tulee itselleni kaikkien aikojen eniten pelattu peli (taitaa olla jo online) ja odotankin että pelitunteja tulee 4figs määrä ajan kanssa.

Vieläkun osaisi pelata ja ampua, eilen random squadeissa oli kyllä sen verran tiukka meininki että huh :) Muutenkin lopetin tuon voittojen metsästämisen vaikka se onkin se päämäärä pelissä. Eilen kuitenkin keskityin siihen että pistetään porukkaa lihoiksi ja se onnistui yllättävän hyvin ja tulikin muutama sellanen matsi pelattua mitä en koskaan uskonut tapahtuvan :D

Vieläkun saisi lottovoiton (pienempikin riittäisi) niin vois pistää naamarin päähän ja pelailla aamusta iltaan tätä :)
 
Itse tässä mietin että taitaakohan tuo yksi voitto jäädä ainoaksi kun rating nousee koko ajan :/.

EDIT: Muutenkin saa varmaan alkaa ettiä uutta peliä kun ei tämä tunnu säväyttävän missään vaiheessa positiivisesti.
 
Ilmeisesti tuo on sellainen mitä eivät saa todennettua ja replikoitua niinkuin se tapahtuu pelissä että voisivat sen korjata. Eli käytännössä eivät tiedä tarkalleen mistä se johtuu.
Sain eilen ensimmäistä kertaa pelin vastaavanlaiseen juntturaan yrittämällä käyttää bandagea kesken energiajuoman juonnin.
 
Paljonko Jahonneksellä ynnä muilla kovilla on pelin aukioloaika steamissa/voitot? Tietää sit kuinka paljon pitää parantaa otteita :nb: Itellä 63h/7 voittoa.

Vastaan, vaikka en olekaan kova.

341 tuntia

upload_2017-7-15_12-23-58.png


sGZtpiV.jpg
 
Onko mulla tosissaan noi moni matsi jääny tietokannasta vai eikö toi sivu vaan päivitä?
095ca5719a054f9b623ac76ac6ec8820.png

Mutta voittoja oikeasti 40, jokaisesta löytyy screenshot Steamista :D

E: tossa kuitenkin lukee Lifetime stats, niin onko toi silti sen leaderboardsin resetin jälkeiset voitot?
 
Onko mulla tosissaan noi moni matsi jääny tietokannasta vai eikö toi sivu vaan päivitä?
095ca5719a054f9b623ac76ac6ec8820.png

Mutta voittoja oikeasti 40, jokaisesta löytyy screenshot Steamista :D

E: tossa kuitenkin lukee Lifetime stats, niin onko toi silti sen leaderboardsin resetin jälkeiset voitot?

Kyllä se mulla näyttää molemmat "seasonit" oikein. En osaa kyllä selittää miksi sulla lukee siinä väärä numero.
edit: Varmasti oikea nimi? :)
 
Kyllä se mulla näyttää molemmat "seasonit" oikein. En osaa kyllä selittää miksi sulla lukee siinä väärä numero.
edit: Varmasti oikea nimi? :)
Kyllä, yhden pelin tiiän varmuudella ettei tullut tietokantaan, kun PU twiittasi samana iltana et oli ongelmia ollut :D
 
Pubgiin peliseura ois ilolla vastaanotettua. Steamissa "pantero" kuvassa lukee BGPC. Lisäilkää jos peliseura kelpaa, kiitos.
 
Hyvin lähti päivä käyntiin :D
d788786e03743ad84450f111bb402e33.png
Toi on kyllä kova, kun ottaa huomioon ettette hakeneet helppoja voittoja joltain high latency alueen servuilta low rankkeja vastaan, vaan ihan ehtaa eeuuta. Oli vissiin aika kovista pelaajista koostuva squadi.

On muuten jännä miten noita putkia välillä tulee. Itsellekin tuli 5 voiton squadiputki vielä kun näppäimet eivät olleet edes kovin tutut. Silloin tietenkin mut matchattiin vielä varmaankin suht helppoja vastaan. Nykyään en odota squadipeleistä useinkaan voittoja, kun ne tuntuvat usein kavereiden kanssa menevän liian herkästi vain iloiseksi temmeltämiseksi ja muuksi härväämiseksi. Jotenkin soolo on se ainoa missä saan revittyä sen tryhard moodin päälle. Ilman sitä edessä on usein ennenaikainen kuolema. Osaan ilmeisesti pelata vain kahdella tavalla.

Väänsin muuten vähän taas uutta videota. Tulossa niin hektiset seuraavat pari viikkoa, että tod näk jää pelailut hyvinkin vähäiselle. Harmi :(
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Itse pelannut tässä noin kymmenisen squadipeliä randomien kanssa ja noin 8/10 tapauksissa omat ei selviä ensimmäistä ympyrää pidemmälle :confused::confused:. Yksi erikoinen loppu tuli yhdessä pelissä: 4 pelaajaa jäljellä, olin ainoa elossa squadistani. Alue oli pienentynyt varmaan jo tokavikaan ja olin aivan varma että vastassa on kolmen pelaajan poppoo koska alue niin pieni ja kukaan ei ammuskele. Niin vaan jokainen 4 pelaajaa oli eri squadeista ja turhaan tein aloitteen. Ihmettelen vieläkin miten ne ei nähneet toisiaan.
 
Keräilin kans pikku pätkän kommelluksista mitä tullut nauhoiteltua lähinnä squadia pelaillessa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Milloinkahan saavat tehtyä tuolle pelaajaan äkkinäisille liikkeille jotain. Tiedä sitten paljon johtuu servereistä, mutta onhan se ihan perseestä kun muiden pelaajien liikkuminen ei ole etenkään lähellä mitenkään sulavaa vaan nykimistä. Useamman kerran kuollutkin kun ampunut jotain lähietäisyydeltä ja juuri kun painaa liipaisinta on toinen nykäissyt sivuun. Tiedä siten mistä johtuu kun oma liike näyttää itselle täysin sulavalta, mutta kaikkien muiden edes taakse nykimistä, vaikeuttaa yleisestiki ihan helvetisti osumista kun ei voi ikinä tietää mihin se toinen nykii :tdown:
 
Toi on kyllä kova, kun ottaa huomioon ettette hakeneet helppoja voittoja joltain high latency alueen servuilta low rankkeja vastaan, vaan ihan ehtaa eeuuta. Oli vissiin aika kovista pelaajista koostuva squadi.

On muuten jännä miten noita putkia välillä tulee. Itsellekin tuli 5 voiton squadiputki vielä kun näppäimet eivät olleet edes kovin tutut. Silloin tietenkin mut matchattiin vielä varmaankin suht helppoja vastaan. Nykyään en odota squadipeleistä useinkaan voittoja, kun ne tuntuvat usein kavereiden kanssa menevän liian herkästi vain iloiseksi temmeltämiseksi ja muuksi härväämiseksi. Jotenkin soolo on se ainoa missä saan revittyä sen tryhard moodin päälle. Ilman sitä edessä on usein ennenaikainen kuolema. Osaan ilmeisesti pelata vain kahdella tavalla.

Väänsin muuten vähän taas uutta videota. Tulossa niin hektiset seuraavat pari viikkoa, että tod näk jää pelailut hyvinkin vähäiselle. Harmi :(
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Joo, oli melkein täys Suomi-squad yhdellä maltalaisella höystettynä, kaikki suomalaiset top 50 squad ladderis viel :D
 
Reilu 500 tuntia ja 75 voittoa näyttää pubg.me sivusto.. Nyt tosin hetken vasta nostanu solossa rankkia kun tullu haastettua vähän turhan herkästi :D
 
Milloinkahan saavat tehtyä tuolle pelaajaan äkkinäisille liikkeille jotain. Tiedä sitten paljon johtuu servereistä, mutta onhan se ihan perseestä kun muiden pelaajien liikkuminen ei ole etenkään lähellä mitenkään sulavaa vaan nykimistä. Useamman kerran kuollutkin kun ampunut jotain lähietäisyydeltä ja juuri kun painaa liipaisinta on toinen nykäissyt sivuun. Tiedä siten mistä johtuu kun oma liike näyttää itselle täysin sulavalta, mutta kaikkien muiden edes taakse nykimistä, vaikeuttaa yleisestiki ihan helvetisti osumista kun ei voi ikinä tietää mihin se toinen nykii :tdown:

Otapa videota tästä nykimisestä kun en vastaavaan ole itse törmännyt.
 
Otapa videota tästä nykimisestä kun en vastaavaan ole itse törmännyt.
En tiedä ymmärsitkö oikein, mutta mitään ongelmaa ei ole jos toinen liikkuu suoraan, vaihtaa suuntaa rauhallisesti tai liikkuu hitaasti. Mutta jos toinen liikkuu esimerkiksi oikealle ja vaihtaa suunnan yhtäkkiä vasemmalle tai tekee epämääräistä liikettä pienen alueen sisällä, ei suunnanmuutokset ole mitenkään sulavia vaan suunta muuttuu epänormaalisti samantein, mitä tarkoitan tällä nykimisellä. Esimerkiksi yhdessä pelissä, jossa samalle katolle laskeutui toinen ja sain ensimmäisenä käteen siellä olleen pistoolin, oli todella hankala osua toiseen kun se veti melkoista siksakkia (ja etäisyys siis pari metriä). Aina kun se liikkui yhteen suuntaan ja ammuin, niin oli liike kerennyt jo vaihtua toiseen suuntaa. Hetken ammuttua luovutin kun se toinen osui pari kertaa nyrkeillä ja lähdin karkuun. Läheltä löytyi sopivasti viidakkoveitsi sillä löin kyseistä hermannia, mutta pistoolilla ihan mahdoton osua.
 
Kuulostaa ihan ominaisuudelta. Monessa räiskinnässähän on ihan toimiva taktiikka tuommoinen siksakkia juoksemalla osumisen vaikeuttaminen. Siihen kun lyödään päälle vielä venyvä ja paukkuva nettikoodi niin ihme on jos osuu.
 
Kyllähän tuota ihan tahallista nykimistä näkee monessakin PUBG striimissä tai YouTube pätkässä.
Sitähän voi myös harrastaa hieman jopa healatessa, ilman että heali pysähtyy. Ampuessa, mistä oli vissiin kyse, toki vaikka kuinka paljon.
Moni myös naputtelee ees taas samalla kun loottaa ruumista.

Ominaisuus varmasti tässä tapauksessa.
Se on varmaan ihan koodareista kiinni että katkeaako animaatio "oikealle" heti kun painaa vasenta, vai onko siinä transitio milloin ei nykisi. Olettaisin olevan melko paljonkin lisähommaa tehdä transitiot kaikille noille suunnan vaihtamisen kombinaatioille.
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Viikonloppuna ekat pelit squadissa ja duossa kavereiden kanssa ja onhan tää ihan eri peli porukalla pelatessa. 2 aiemman soolo voiton lisäksi napsahti duossa 1 ja squadissa 5 voittoa. Illan viimeinen vielä kahdestaan vahingossa squad peliin liittyen. Kyräiltiin koko peli, että miten ne ekat tyypit oli liittoutunut keskenään, kun kahdella 2 miehen ryhmällä tulivat kimppuun ja vasta loppu ympyröissä hahmottui, että näissä kaikissahan vastustaja tiimeissä on 3-4 pelaajaa ;-) No mutta maistui ateria sitäkin paremmalle.
 
Aika varmasti tuossa puhuttiin lagista eikä mistään normaalista A D A D A D väistelystä.
Varsinkin heti alkupelissä kun laskeudutaan niin monesti tuntuu et servu on kovilla kun ovet avautuu lagilla, ukot warppailee mainitulla tavalla, vaikee kerätä esineitä lagin takia jne jne jne.
 
Aika mahdotonta pelata EU servuilla äsken. Ainakin mulla.
Hieman ennen kuin aloitin oli Twitterissä että serverien matchmaking ongelmat korjattu tjsp, mutta nyt pelatessa tuli melko usein network lag detected. Yhden niiden aikan mut sitten tapettiin, kun kestää kuitenkin useamman sekunnin.

Muilla samaa tässä tunnin sisään, etenkin nyt viimeisen vartin sisään tjsp?

Sanomattakin selvää ettei ole mitään latauksia käynnissä koneella.
 
Äsken ei kyllä mitään mainittavaa ainakaan lagin puolesta ollut.

Rinki kyllä turhauttaa randomiudellaan, mielestäni tässä ei ole kyllä mitään järkeä, että puolet 20 sakkiin päässeistä kuolee ulos, koska jostakin kohtaa rinki ei liiku lainkaan, ja toiselta puolen ei ehdi juosta sisään. Äsken ehdin kerran vetää first aidia kesken juoksun, ja toisesta myöhästyin täpärästi (sama rinki siis, 2x first aid) ja kuolin, juostavaa oli semmoiset 250m. Yhden ammuin selkään ulos, ja olin lopulta 13. Eniten vituttaa tuo damagen muutoksen ja nopeuden epäloogisuus.
Mieluummin tasainen damage läpi matsin, kuin tämä arpajaismeininki. Itse vetäisin sen linjan edelleen siihen, että jos jäät ulkopuolelle, kuolet. On siinä aikaa loottia ja etsiä auto vaikka miten kaukana olisit.
 
Viimeksi muokattu:
Äsken ei kyllä mitään mainittavaa ainakaan lagin puolesta ollut.

Rinki kyllä turhauttaa randomiudellaan, mielestäni tässä ei ole kyllä mitään järkeä, että puolet 20 sakkiin päässeistä kuolee ulos, koska jostakin kohtaa rinki ei liiku lainkaan, ja toiselta puolen ei ehdi juosta sisään. Äsken ehdin kerran vetää first aidia kesken juoksun, ja toisesta myöhästyin täpärästi (sama rinki siis, 2x first aid) ja kuolin, juostavaa oli semmoiset 250m. Yhden ammuin selkään ulos, ja olin lopulta 13. Eniten vituttaa tuo damagen muutoksen ja nopeuden epäloogisuus.
Mieluummin tasainen damage läpi matsin, kuin tämä arpajaismeininki. Itse vetäisin sen linjan edelleen siihen, että jos jäät ulkopuolelle, kuolet. On siinä aikaa loottia ja etsiä auto vaikka miten kaukana olisit.

Ei se nyt oikeastaan randomi ole muilta osin kuin sijainniltaan. Logiikkahan etenemisnopeudessa on se että se saavuttaa pienemmän tavoiteringin joka puolella samalla ajanhetkellä, joka aiheuttaa sen että se etenee "leveällä" puolella huomattavasti nopeammin kuin "kapealla" puolella. Ringin tekemä damage puolestaan kasvaa jokaisella ringillä. Jossain muistaakseni puhuttiin 50% dmg:n kasvusta per rinki.
 
Ny taisi tulla vastaan ensimmäinen varma hakkeri. Oltiin squadipelissä ja olin juoksemassa, healthia jäljellä joku 85-90% ja päässä ehjä lv2 kypärä. No joku knokkasi akm:llä yhdellä laukauksella päähän ja eihän tämän pitäisi olla mitenkään mahdollista :confused:
 
Ei se nyt oikeastaan randomi ole muilta osin kuin sijainniltaan. Logiikkahan etenemisnopeudessa on se että se saavuttaa pienemmän tavoiteringin joka puolella samalla ajanhetkellä, joka aiheuttaa sen että se etenee "leveällä" puolella huomattavasti nopeammin kuin "kapealla" puolella. Ringin tekemä damage puolestaan kasvaa jokaisella ringillä. Jossain muistaakseni puhuttiin 50% dmg:n kasvusta per rinki.
Sehän tässä kyrpiikin, kun loppupelissä sen ison puolen maksiminopeus pitäis olla korkeintaan juoksuvauhti. Kun pieni puoli on kiinni edellisessä, ja iso puoli on saman pituinen kun uuden ringin halkaisija, niin kutistumisnopeudessa ei ole enää paljon järkeä.
 
Ny taisi tulla vastaan ensimmäinen varma hakkeri. Oltiin squadipelissä ja olin juoksemassa, healthia jäljellä joku 85-90% ja päässä ehjä lv2 kypärä. No joku knokkasi akm:llä yhdellä laukauksella päähän ja eihän tämän pitäisi olla mitenkään mahdollista :confused:
Voi olla myös lagia ja synkronointiongelmaa, jota tuntuu nyt jonkin verran olevan. Eli on mahdollista, että yhden luodin osuessa päähän niitä olikin tosiasiassa kaksi, mutta rekisteröityivät sinun päässä yhtäaikaisesti.
 
Jaa tässäkö kypärä suojaa myös naamaa vaikka modeli ei sitä peittäisikään?

Itse olen ymmärtänyt että ainoastaan 3 potta suojaisi naamaan.. Toki joku joka on testannut voisi vahvistaa asian :) Ainakaan sillä kasvo suojalla ei tee mitää mitä maasta löytyy
 
Ny taisi tulla vastaan ensimmäinen varma hakkeri. Oltiin squadipelissä ja olin juoksemassa, healthia jäljellä joku 85-90% ja päässä ehjä lv2 kypärä. No joku knokkasi akm:llä yhdellä laukauksella päähän ja eihän tämän pitäisi olla mitenkään mahdollista :confused:

Mistä tiedät että 1 panoksella? välillä kuuluu että vihollinen ampuis 1 kuulan ja tiimikaveri sanoo että veti nappi pohjassa :D
 
Sehän tässä kyrpiikin, kun loppupelissä sen ison puolen maksiminopeus pitäis olla korkeintaan juoksuvauhti. Kun pieni puoli on kiinni edellisessä, ja iso puoli on saman pituinen kun uuden ringin halkaisija, niin kutistumisnopeudessa ei ole enää paljon järkeä.
Tuossa ei ole oikein muuta tehtävissä kuin lähteä ajoissa liikkeelle. Tuuri on tuon ringin suhteen aika isossa osassa, kun se voi pakottaa muuten hyvin valmistautuneet pelaajat pakokauhuiseen säntäämiseen kohti niiden pelaajien tuliasemia, jotka sattui olemaan uuden ringin lähellä/sisällä valmiiksi. Kehän liikevauhti voisi tietysti olla hitaampi, mutta se tekisi peleistä pidempiä ja kannustaisi kämppäämiseen nykyistäkin enemmän. Ei hyvä.
 
Rinki kyllä turhauttaa randomiudellaan, mielestäni tässä ei ole kyllä mitään järkeä, että puolet 20 sakkiin päässeistä kuolee ulos, koska jostakin kohtaa rinki ei liiku lainkaan, ja toiselta puolen ei ehdi juosta sisään. Äsken ehdin kerran vetää first aidia kesken juoksun, ja toisesta myöhästyin täpärästi (sama rinki siis, 2x first aid) ja kuolin, juostavaa oli semmoiset 250m. Yhden ammuin selkään ulos, ja olin lopulta 13. Eniten vituttaa tuo damagen muutoksen ja nopeuden epäloogisuus.
Mieluummin tasainen damage läpi matsin, kuin tämä arpajaismeininki. Itse vetäisin sen linjan edelleen siihen, että jos jäät ulkopuolelle, kuolet. On siinä aikaa loottia ja etsiä auto vaikka miten kaukana olisit.

Sieltä kauempaa pitää lähteä aikaisemmin liikenteeseen.. Tämä tosin taitaa olla valitettavan monelle kovin suuri haaste tajuta. Itse ajellut mopollakin, kun 4 henkilöä oli hengissä ja rinkula tuli toiseen reunaan & tulitaistelu viivytti liikkumista.

Mielestäni paras olisi, jos sinisestä ei voisi ampua/kuulat tekisivät vähemmän damagea suhteessa etäisyyteen reunasta. Damagea voisi jopa loppurinkuloissa hieman laskea, kunhan sieltä ei voisi (aina) ampua selkään, ennen kuin siihen playzoneen kuukahtaa. Eniten ärsyttää perunat, jotka eivät osaa pelata voitosta vaan jumittavat puun takana viimeiseen helttipojoon ja ampuvat niityllä juoksevaa ympyrään pyrkivää sälliä selkään.

Kokonaan ampumattomuudessa pitäisi varmasti jokin parin metrin bufferi olla loppurinkuloissa, mutta pointtina jokin tällainen.
 
Jaa tässäkö kypärä suojaa myös naamaa vaikka modeli ei sitä peittäisikään?

Itse olen ymmärtänyt että ainoastaan 3 potta suojaisi naamaan.. Toki joku joka on testannut voisi vahvistaa asian :) Ainakaan sillä kasvo suojalla ei tee mitää mitä maasta löytyy
Ilmeisesti näin, eli kaikki kypärät suojaa naamaa.
Luulin myös pitkään että vain L3 kypärä suojaisi naamaa, mutta aiemmin kun tässä ketjussa asiasta keskusteltiin oli ihan video missä näkyi että kaikki tekee saman.

Taisi olla tämä video, 0:29+:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Sieltä kauempaa pitää lähteä aikaisemmin liikenteeseen.. Tämä tosin taitaa olla valitettavan monelle kovin suuri haaste tajuta. Itse ajellut mopollakin, kun 4 henkilöä oli hengissä ja rinkula tuli toiseen reunaan & tulitaistelu viivytti liikkumista.

Mielestäni paras olisi, jos sinisestä ei voisi ampua/kuulat tekisivät vähemmän damagea suhteessa etäisyyteen reunasta. Damagea voisi jopa loppurinkuloissa hieman laskea, kunhan sieltä ei voisi (aina) ampua selkään, ennen kuin siihen playzoneen kuukahtaa. Eniten ärsyttää perunat, jotka eivät osaa pelata voitosta vaan jumittavat puun takana viimeiseen helttipojoon ja ampuvat niityllä juoksevaa ympyrään pyrkivää sälliä selkään.

Kokonaan ampumattomuudessa pitäisi varmasti jokin parin metrin bufferi olla loppurinkuloissa, mutta pointtina jokin tällainen.

Tuossa kokonaan ampumattomuudessakin vain tuppaa olemaan ongelma. Siinä saa liian hävyttömän ison hyödyn ne, ketkä ovat jo valmiiksi alueella tai ne ketkä juoksukilpailussa ovat sen pari metriä edellä.

Jos vaikka mietitään seuraavanlaista tilannetta: Olet hyvissä ajoin liikkumassa uuteen rinkulaan. Joudut kuitenkin tulitaisteluun, joka ei lopu. Sininen rinkula lähestyy uhkaavasti, joten molemmat päättävät keskeyttää tulitaistelun ja yrittävät juosta alueelle. Vastustaja on kuitenkin ratkaisevat pari metriä edempänä, mikä tarkoittaa myös sitä että on aikaisemmin turvassa. Nyt pystyt vielä selviämään tilanteesta ampumalla vastustajan ja toivoa että selviät hengissä alueelle asti. Jos et voisi ampua, niin se olisi tuollaisessa tilanteessa sama lopettaa peli, koska et voi selvitä tilanteesta mitenkää.

Toinen mahdollinen tilanne on se, että tiukan juoksun päätteeksi näytät selviävän hengissä uuteen rinkulaan asti. Siellä kuitenkin odottaa vastustaja, joka kyttää viimeisiä alueelle yrittäjiä. Nyt on vielä mahdollista voittaa nopeasti gunfight ja selvitä alueelle. Jos et voi ampua takaisin, niin et voi selvitä.

Mielestäni tilanne on tällä hetkellä varsin hyvä. Ympyrä voisi myöhemmissä vaiheissa tehdä vähän vähemmän damagea, mutta eipä tuo nytkään mikää mahdoton ole.
 
Kyllä nykyään tulee huomattavasti useammin kiire, eli tuon äskettäisen rinkulamuutoksen jälkeen.

En minäkään mitään ihmeempää ongelmaa näe rinkulan toiminnassa. Ehkä menisin hieman takaisin siihen suuntaan missä oltiin ennen muutosta.
 
Tuossa kokonaan ampumattomuudessakin vain tuppaa olemaan ongelma. Siinä saa liian hävyttömän ison hyödyn ne, ketkä ovat jo valmiiksi alueella tai ne ketkä juoksukilpailussa ovat sen pari metriä edellä.

Itse pienen lisäpohdinnan jälkeen selkeästi ennemmin alennetun damagen kannalla.

Ei vaihda tosiasiaa, että hinaajat joutuisivat muuttamaan pelityyliä ja liikkumaan aikaisemmin = enemmän pelaamista voitosta eikä frägeistä = en näe ongelmaa.

Jos vaikka mietitään seuraavanlaista tilannetta: Olet hyvissä ajoin liikkumassa uuteen rinkulaan. Joudut kuitenkin tulitaisteluun, joka ei lopu. Sininen rinkula lähestyy uhkaavasti, joten molemmat päättävät keskeyttää tulitaistelun ja yrittävät juosta alueelle. Vastustaja on kuitenkin ratkaisevat pari metriä edempänä, mikä tarkoittaa myös sitä että on aikaisemmin turvassa. Nyt pystyt vielä selviämään tilanteesta ampumalla vastustajan ja toivoa että selviät hengissä alueelle asti. Jos et voisi ampua, niin se olisi tuollaisessa tilanteessa sama lopettaa peli, koska et voi selvitä tilanteesta mitenkää.

Nyt pelaaja1 jää seisomaan, ampuu pelaaja2:n ja kuolee siniseen -> ei järkeä. Ehkä 1/5 koittaa juosta siihen ympyrään. Tuossa juoksukilpailullisessa tilanteessa palkittaisiin sentää se pelaaja, joka pyrkii siihen voittoon, eikä tappojen saalistamiseen. Olettaen toki, että osaa sen verran ampua hyötyäkseen parin metrin etukenosta.

Toinen mahdollinen tilanne on se, että tiukan juoksun päätteeksi näytät selviävän hengissä uuteen rinkulaan asti. Siellä kuitenkin odottaa vastustaja, joka kyttää viimeisiä alueelle yrittäjiä. Nyt on vielä mahdollista voittaa nopeasti gunfight ja selvitä alueelle. Jos et voi ampua takaisin, niin et voi selvitä.

Palkittaisiin siis pelaajia, jotka pyrkivät alueelle ja voittoon. Toki joissain peleissä tulee vastaan paljon juoksua ja tiukat rinkulat, kun autoja ei vain löydy, mutta hyvin vähässä tämmöiset ongelmat, kun ennakoi ja ymmärtää liikkua ennen kuin se kello menee nollaan..
 
Itse pienen lisäpohdinnan jälkeen selkeästi ennemmin alennetun damagen kannalla.

Ei vaihda tosiasiaa, että hinaajat joutuisivat muuttamaan pelityyliä ja liikkumaan aikaisemmin = enemmän pelaamista voitosta eikä frägeistä = en näe ongelmaa.

Olipas hienosti väärin ymmärretty. Missä puhuin siitä, että pelataan frägeistä eikä voitoista? Ei mua kiinnosta frägit vaan voittaminen. Mutta noissakin tilanteissa ainut keino voittaa on tappaa se vastustaja ensin. Silloin on edes mahdollisuus selvitä hengissä.


Nyt pelaaja1 jää seisomaan, ampuu pelaaja2:n ja kuolee siniseen -> ei järkeä. Ehkä 1/5 koittaa juosta siihen ympyrään. Tuossa juoksukilpailullisessa tilanteessa palkittaisiin sentää se pelaaja, joka pyrkii siihen voittoon, eikä tappojen saalistamiseen. Olettaen toki, että osaa sen verran ampua hyötyäkseen parin metrin etukenosta.

Kuten jo sanoin, niin tuossa tilanteessa ainoa keino selvitä hengissä ja yrittää voittaa peli on se, että tapat sen vastustajan ja sitten yrität ehtiä alueelle. Koska se on varma asia, että jos annat vastustajan juosta vapaasti alueelle niin kuolet ja häviät.


Palkittaisiin siis pelaajia, jotka pyrkivät alueelle ja voittoon. Toki joissain peleissä tulee vastaan paljon juoksua ja tiukat rinkulat, kun autoja ei vain löydy, mutta hyvin vähässä tämmöiset ongelmat, kun ennakoi ja ymmärtää liikkua ennen kuin se kello menee nollaan..

Ei palkittaisi pelaajia jotka pyrkivät voittoon vaan palkittaisiin pelaajia, joilla käy parempi tuuri rinkulan suhteen. Ja vaikka kuinka vihaat "hinaaja" taktiikkaa, niin taktiikka se on sekin. Miksi se ei voisi olla toimiva? Ja ei tietääkseni tuollakaan pelityylillä niistä frägeistä pelata vaan voitosta.

Ja vaikka kuinka ennakoisit, niin välillä tulee kiire.
 
En oikein näe muita järkeviä ratkaisuja viilata tuota ympyrää kuin sen nopeus, damaget, ajat välissä, ja sen sijoittuminen.

Tuollaiset pelaajaan kohdistuvat muutokset on kyllä loputon suo lähteä balansoimaan mitenkään järkevästi. Nyt jo tuota ympyrän mekaniikkaa viilaataan, niin jos siihen heitetään vielä uutta pelaajaa kohdistuvaa muutosta (damagen lisäksi) niin balansoimisesta tulee entistä monimutkaisempaa.
Plus ihan samalla tavalla tuollaisilla mekaniikoilla keksitään jotain uusia takuja jotka taas ärsyttää sitten jotain.

Devit kuitenkin tarkasti seuraa miten jengi pelaa, ja noita asioita tullaan säätämään varmasti. Käsittääkseni melkoisen rankkaa määrää dataa kerätään matseista, niillähän on devaajia jotka käsittääkseni lähinnä vaan analysoi sitä dataa.
Uskoisin nykymekaanikoiden säätämisen riittävän siihen että löydetään sopiva keskitie, ilman että keksitään jotain uutta sekaan.

Kyllä myös itseä useinkin korpeaa loppupään munaravit, ja teloitukset sinisen puolella.
Silti olen siinä uskossa, että en vain ole niin harjaantunut pelissä. Eiköhän se siitä.
Aina tulee silti käymään huono tuuri, vaikka kuinka hyvin peliä lukevaksi kehittyisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 820
Viestejä
4 977 156
Jäsenet
79 850
Uusin jäsen
Rise33

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom