Olipas hienosti väärin ymmärretty. Missä puhuin siitä, että pelataan frägeistä eikä voitoista? Ei mua kiinnosta frägit vaan voittaminen. Mutta noissakin tilanteissa ainut keino voittaa on tappaa se vastustaja ensin. Silloin on edes mahdollisuus selvitä hengissä.
Ymmärsin ihan oikein, sinä et vain ymmärtänyt, etten välttämättä kommentoi sinun pelityyliäsi vain yleisesti näitä seppiä, jotka istuvat tappiin asti ja haluavat sen yhden tapon ennemmin kuin taistella voitosta.
Kuten jo sanoin, niin tuossa tilanteessa ainoa keino selvitä hengissä ja yrittää voittaa peli on se, että tapat sen vastustajan ja sitten yrität ehtiä alueelle. Koska se on varma asia, että jos annat vastustajan juosta vapaasti alueelle niin kuolet ja häviät.
Ei palkittaisi pelaajia jotka pyrkivät voittoon vaan palkittaisiin pelaajia, joilla käy parempi tuuri rinkulan suhteen. Ja vaikka kuinka vihaat "hinaaja" taktiikkaa, niin taktiikka se on sekin. Miksi se ei voisi olla toimiva? Ja ei tietääkseni tuollakaan pelityylillä niistä frägeistä pelata vaan voitosta.
Ja vaikka kuinka ennakoisit, niin välillä tulee kiire.
Et tainnut ymmärtää aikaisin liikkeelle lähtemisen ja ennakoinnin käsitettä.
Totta, että ympyrän rng:llä on helvetin iso merkitys koko pelissä. Seuraava paljastus saattaa yllättää: ne jotka menevät keskemmälle rinkulaa ovat suuremmalla todennäköisyydellä seuraavassa ympyrässä / lähempänä sitä kuin ne, jotka istuvat siellä reunalla.
Ehkä olen sitten tyhmä, kun en ymmärrä, miten sinisessä alueessa istumalla pelataan voitosta. Ehkä hieman väärä sanamuoto tuo "tappojen saalistaminen", ehkä paskanjäykkänä pelosta istuminen olisi parempi
En oikein näe muita järkeviä ratkaisuja viilata tuota ympyrää kuin sen nopeus, damaget, ajat välissä, ja sen sijoittuminen.
Tuollaiset pelaajaan kohdistuvat muutokset on kyllä loputon suo lähteä balansoimaan mitenkään järkevästi. Nyt jo tuota ympyrän mekaniikkaa viilaataan, niin jos siihen heitetään vielä uutta pelaajaa kohdistuvaa muutosta (damagen lisäksi) niin balansoimisesta tulee entistä monimutkaisempaa.
Plus ihan samalla tavalla tuollaisilla mekaniikoilla keksitään jotain uusia takuja jotka taas ärsyttää sitten jotain.
Devit kuitenkin tarkasti seuraa miten jengi pelaa, ja noita asioita tullaan säätämään varmasti. Käsittääkseni melkoisen rankkaa määrää dataa kerätään matseista, niillähän on devaajia jotka käsittääkseni lähinnä vaan analysoi sitä dataa.
Uskoisin nykymekaanikoiden säätämisen riittävän siihen että löydetään sopiva keskitie, ilman että keksitään jotain uutta sekaan.
Kyllä myös itseä useinkin korpeaa loppupään munaravit, ja teloitukset sinisen puolella.
Silti olen siinä uskossa, että en vain ole niin harjaantunut pelissä. Eiköhän se siitä.
Aina tulee silti käymään huono tuuri, vaikka kuinka hyvin peliä lukevaksi kehittyisi.
Tässä vaiheessa kannattaa kyllä lähinnä keskittyä ylipäätään pelin optimointiin ja nykymekaniikkoihin. Mutta onhan tuolla nytkin jo custom servuja - niin mikseivät voisi tulevaisuudessa vaikka tuollaistakin ominaisuutta pistää vapaasti säädettäväksi, jos modeja yms. on tulossa muutenkin. Siitä sitten lisää dataa jne.
Tuosta sinisessä istumisesta on kyllä "taktiikka" kovin kaukana, jos istutaan sinisessä kuolemaan saakka. Vähän tällainen "talvi yllätti autoilijan" vuodesta toiseen tapaus.

..En tiedä miten nykysin
