Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
187
Itsellä varmaan jää 1st person kuriositeetiksi, peli kuitenkin suunniteltu 3rd/ADS -perspektiiviin ja se kyllä näkyy. Ja vaatii aika paljon gunplay-muutoksia muutenkin sellainen. Yritä siinä sitten sovittaa 2 eri moodia, samaan muottiin.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Ihan hyvinhän tuo dayzzissä dayzerossa yms onnistui :tdown:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
893
Itsellä varmaan jää 1st person kuriositeetiksi, peli kuitenkin suunniteltu 3rd/ADS -perspektiiviin ja se kyllä näkyy. Ja vaatii aika paljon gunplay-muutoksia muutenkin sellainen. Yritä siinä sitten sovittaa 2 eri moodia, samaan muottiin.
Mitä gameplay muutoksia 1st person only muka tarvii?
Ainut mikä itellä tulee mieleen on että voisi ampua sillä "hold mouse2" tarkkuudella normaalisti eikä tarviis aina painaa sitä pohjaan että ampuu "tarkemmin".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 027
Ruohikossa ryömiessä ainakin voisi nähdä omaa nenäänsä pidemmälle.
Miksi? Ethän sinä oikeassa elämässäkään näe juuri mitään jos ryömit korkeassa nurmikossa/pellossa. Oletan, että puhutaan siis edelleen 1st person only muutoksista. Kolmannesta persoonasta kun sieltä nurmikon keskeltäkin näkee oikein hyvin. Nämä ovat juuri niitä asioita, mitä minä EN kaipaa 1st person onlyyn. Kaikki muutkin pelaavat ensimmäisestä persoonasta, eli pitää vain totuttautua siihen mitä silloin näet tai pelata sitä kolmatta persoonaa jos haluat nähdä enemmän. Jos keskellä peltoa makoillessa ei näe nenäänsä pidemmälle, niin ehkä sinne keskelle peltoa ei vain kannata jäädä makoilemaan.

Itse en keksi oikein mitään muuta muutettavaa, kuin säätömahdollisuus FOVille. Nykyinen 1st person on muuten jo oikein hyvä.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Miksi? Ethän sinä oikeassa elämässäkään näe juuri mitään jos ryömit korkeassa nurmikossa/pellossa. Oletan, että puhutaan siis edelleen 1st person only muutoksista. Kolmannesta persoonasta kun sieltä nurmikon keskeltäkin näkee oikein hyvin. Nämä ovat juuri niitä asioita, mitä minä EN kaipaa 1st person onlyyn. Kaikki muutkin pelaavat ensimmäisestä persoonasta, eli pitää vain totuttautua siihen mitä silloin näet tai pelata sitä kolmatta persoonaa jos haluat nähdä enemmän. Jos keskellä peltoa makoillessa ei näe nenäänsä pidemmälle, niin ehkä sinne keskelle peltoa ei vain kannata jäädä makoilemaan.

Itse en keksi oikein mitään muuta muutettavaa, kuin säätömahdollisuus FOVille. Nykyinen 1st person on muuten jo oikein hyvä.

Toisaalta se ruohikko on ihan hyödytön, ellei viimeinen alue ole siinä keskellä. Kaikki vähänkään kaukana olevat näkee kilometrien päähän pelaajan mutta nurmikko ei piirry. Eli 1st person onlyyn nurmikot, heinät jne kokonaan pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
893
Toisaalta se ruohikko on ihan hyödytön, ellei viimeinen alue ole siinä keskellä. Kaikki vähänkään kaukana olevat näkee kilometrien päähän pelaajan mutta nurmikko ei piirry. Eli 1st person onlyyn nurmikot, heinät jne kokonaan pois.
Ihan samallailla se 3rd persoonassa toimii, kannattaa miettiä mistä sinne sun nurmikkoon näkee ja mistä ei.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Jos aletaan koko ruoho hommaa miettimään niin se on 10x parempi 1st personissa niinku kaikki muukin tässä pelissä jos verrataan 3rd persoonaan.
Ei tässä nyt edelleenkään ollut siitä kyse.

Uliuli 3rd person OP 1st person bestest.

Totuus: Peli tehty 3rd personille, 1st person kuolee parissa viikossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Pahoitteluni jos tää on täällä jo, mutta tässä jotain ilmeisesti pelitiedostoista löytyviä vaatteita yms mitä ei vielä ainakaan olla julkaistu.
Heti eka kuva näyttää armorilta, kenties lvl 4? :cigar2: Toi puku ihan alimmaisena herättäny vähän keskustelua, et tulisko sekin mut aika vaikee kyl kuvitella.
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Pahoitteluni jos tää on täällä jo, mutta tässä jotain ilmeisesti pelitiedostoista löytyviä vaatteita yms mitä ei vielä ainakaan olla julkaistu.
Heti eka kuva näyttää armorilta, kenties lvl 4? :cigar2: Toi puku ihan alimmaisena herättäny vähän keskustelua, et tulisko sekin mut aika vaikee kyl kuvitella.
Mielenkiintoisia skinejä, vaikea kuvitella toisaalta että tulisi lvl 4 armoreita. Imo niiden balance on kyllä kohdallaan, joten itse en näe syytä lvl 4 gearille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Kun sua ammutaan, niin omat luodit menee aika epätarkoiks vissiin, mut meinaako se siis sitä että jos mulla on 4x scope äijän päässä niin se ei voi osua siihen? :rolleyes: äsken meinaan oli semmonen tilanne, jätkä katolla ja ammun sks:llä päähän 2-3 kertaa niin kerran tuli veri eikä sekään vissiin osunut päähän...
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Ei tässä nyt edelleenkään ollut siitä kyse.

Uliuli 3rd person OP 1st person bestest.

Totuus: Peli tehty 3rd personille, 1st person kuolee parissa viikossa.
Ainakin ARMA 3 Battle Royalessa 1st personilla oli oma pelaajakuntansa, joten uskoisin että PUBGiinkin sellainen muodostuu. Turha tuollaisia tuulesta temmattuja totuuksia on täällä julistaa.
Itse ainakin otan ilolla vastaan first person only -moden, se oli em. modissa ainakin todella tiivistunnelmaista vaihtelua kasuaalimmalle kolmannelle persoonalle.
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
En suostu ostamaan / pelaamaan tätä, koska tämä on 3rd person joka totaalisesti pilaa koko idean. Harmi.

Asia tulee hyvin selville esim näissä kahdessa videossa:


 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Ainakin ARMA 3 Battle Royalessa 1st personilla oli oma pelaajakuntansa, joten uskoisin että PUBGiinkin sellainen muodostuu. Turha tuollaisia tuulesta temmattuja totuuksia on täällä julistaa.
Itse ainakin otan ilolla vastaan first person only -moden, se oli em. modissa ainakin todella tiivistunnelmaista vaihtelua kasuaalimmalle kolmannelle persoonalle.
Täältähän se "tuulesta temmattu totuus" onkin. 1st person varmaan ekojen viikkojen aikana vetää jengiä puoleensa, mutta sitten se totuus paljastuu. Queue ajat tulevat olemaan pitkiä tuossa, ei se "oma pelaajakuntansa" vaan siihen riitä.

Kasuaali kolmas persoona? Joopasen joo. Se että pystyy vähän nurkalta peakkaamaan, ei tee siitä kasuaalimpaa. Päin vastoin, git gud ja käytä hyödyksi pelin mekaniikkaa. "Yhyy mutta kun katolla kaikki istuu"
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Täältähän se "tuulesta temmattu" totuus onkin. 1st person varmaan ekojen viikkojen aikana vetää jengiä puoleensa, mutta sitten se totuus paljastuu. Queue ajat tulevat olemaan pitkiä tuossa, ei se "oma pelaajakuntansa" vaan siihen riitä.

Kasuaali kolmas persoona? Joopasen joo. Se että pystyy vähän nurkalta peakkaamaan, ei tee siitä kasuaalimpaa. Päin vastoin, git gud ja käytä hyödyksi pelin mekaniikkaa. "Yhyy mutta kun katolla kaikki istuu"
Mikä sulla on hätänä hyvä mies? Kuten sanoin, modissa kolmas persoona oli kasuaalimpaa kuin first person only. Sua ei kukaan pakota PUBGissa pelaamaan tulevaa first personia, joten miksi asia kiristää näin paljon?
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Mä en ole vieläkään saanut soolovoittoa tässä :D ARMA 3 -modissa voitin pari kertaa mutta PUBGissa ei vaan onnistu. Syytän third person cameraa tästä, ARMAssa kun oli servuja pakotetulla first person cameralla ;)
Tällainen syö. Älä "julista" peliä "paskaksi", jos itse et sitä osaa pelata.

Ja mielelläni käyn pelaamassa ensimmäiset hetket 1st personia kun siellä vielä on porukkaa :)

E: Se syö, että täällä porukka jaksaa vinkua tuosta kamerasta, vaikka tietävät ihan hyvin että tämä on TEHTY tuolle kolmannelle persoonalle.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 352
Tällainen syö. Älä "julista" peliä "paskaksi", jos itse et sitä osaa pelata.

Ja mielelläni käyn pelaamassa ensimmäiset hetket 1st personia kun siellä vielä on porukkaa :)
Ei peliä haukuta paskaksi jos "ei osata pelata". Jos tässä olisi kaksi vaihtoehtoa että joko force 1st person camera tai sitten tämä nykyinen systeemi niin itkisitkö yhtä paljon tästä asiasta?
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Ei peliä haukuta paskaksi jos "ei osata pelata". Jos tässä olisi kaksi vaihtoehtoa että joko force 1st person camera tai sitten tämä nykyinen systeemi niin itkisitkö yhtä paljon tästä asiasta?
Enhän mä pelistä itke, mä itken pelin itkijöistä ;) Jos force 1st person mode olisi ollut alusta asti, ei olisi näitä itkijöitä 3rd personista, jolloin mun ei tarvitsisi itkeä näistä itkijöistä.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 352
Enhän mä pelistä itke, mä itken pelin itkijöistä ;) Jos force 1st person mode olisi ollut alusta asti, ei olisi näitä itkijöitä 3rd personista, jolloin mun ei tarvitsisi itkeä näistä itkijöistä.
Väistit siis ovelasti kysymykseni joka vähintään antaa idioottimaisen kuvan. Siis jos 3rd person camera antaa ison edun pelaajalle A ja pelaaja B on huonommassa asemassa niin mikä on ongelma jos tähän laitetaan 1st person camera???

Puheesi on hieman ristiriidassa aikaisempien viestien osalta. Omasta mielestä tähän voisi tulla päämuodoksi force 1st person camera ja valinnaiseksi 3rd person camera koska monta kertaa olisin jäänyt kuolematta jos olisi force 1st camera mode.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Väistit siis ovelasti kysymykseni joka vähintään antaa idioottimaisen kuvan. Siis jos 3rd person camera antaa ison edun pelaajalle A ja pelaaja B on huonommassa asemassa niin mikä on ongelma jos tähän laitetaan 1st person camera???

Puheesi on hieman ristiriidassa aikaisempien viestien osalta. Omasta mielestä tähän voisi tulla päämuodoksi force 1st person camera ja valinnaiseksi 3rd person camera koska monta kertaa olisin jäänyt kuolematta jos olisi force 1st camera mode.
Voi luoja. Välillä olet itse pelaaja A, välillä B. Jos osaisit pelata peliä tällaisenaan kuin se on, et itkisi jos joku sattuu sut jostain portaiden päästä napsasemaan. Osaisit itse katsoa sillä kameralla, osaisit vaihdella paikkaa sen mukaan kun tiedät että toinenkin katsoo kameraa.

"Omasta mielestä tähän voisi tulla päämuodoksi 1st person" <-- Uskallan väittää naama värähtämättä, että peli ei olisi myynyt PUOLIAKAAN force 1st personilla.

Kehtaat väittää, että vika on kamerassa, ei sinun pelityylissä kyseisissä tilanteissa.. Hohhoijaa. Kannattaa varmaan pitää peliä hyllyllä, kunnes se 1st person tulee.

 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 352
Voi luoja. Välillä olet itse pelaaja A, välillä B. Jos osaisit pelata peliä tällaisenaan kuin se on, et itkisi jos joku sattuu sut jostain portaiden päästä napsasemaan. Osaisit itse katsoa sillä kameralla, osaisit vaihdella paikkaa sen mukaan kun tiedät että toinenkin katsoo kameraa.

"Omasta mielestä tähän voisi tulla päämuodoksi 1st person" <-- Uskallan väittää naama värähtämättä, että peli ei olisi myynyt PUOLIAKAAN force 1st personilla.

Kehtaat väittää, että vika on kamerassa, ei sinun pelityylissä kyseisissä tilanteissa.. Hohhoijaa. Kannattaa varmaan pitää peliä hyllyllä, kunnes se 1st person tulee.
Et näköjään vieläkään osaa vastata kysymyksiini niin jätän tämän väittelyn omalta osalta tähän, kannattaa lähteä eka vastailee kysymyksiini ja sen jälkeen voit alkaa väittää mitä haluat :facepalm::facepalm:.

Kiitos ja hei sekä hyvää päivänjatkoa:confused2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 448
En ihan ymmärrä miten peli nyt on "tehty" 3rd personille. En ainakaan äkkiseltään keksi mitään mikä ei toimisi suoraan 1st personissa ja 1st person on kuitenkin sisällytetty peliin alusta lähtien. Rankingin ja queuen joutuu toki tekemään erikseen.

3rd person lisää varmaan 50% RNG:tä peliin enkä sinänsä keksi siitä hirveästi hyötyjä. Ihan sama vaikka pelaisit ns. "täydellisesti" ilman mitään henkilökohtaisia virheitä niin pelin usein päättää sopivaan kohtaan osuva pelaaja joka odottaa parasta hetkeä sinun tappamiseen näkymättömänä 3rd personissa puun, seinän, aidan tai kummun takana. Tämä yhdistettynä ringin tuomaan lottoon niin onhan peli pahimmillaan RNG:n takia turhauttava. Duoissa ja squadeissa tilannetta pelastaa knocked -tila joka antaa teoreettisen mahdollisuuden selvitä väijytyksestä jotenkin. Varmaan yksi syy miksi niitä pelataankin niin paljon.

1st person käytännössä tasoittaa pelin näkyvyyden osalta. Pelaajana et näe mitään jos et itse katso ja samalla paljasta itseäsi. Oma kohtalo on enemmän omissa käsissä eli jos joku pääsee yllättämään niin se on enemmän omaa vikaa. Haasteeksi voi tulla kämppiminen etenkin lopputaistelussa eli kukaan ei uskalla tehdä aloitetta mutta rinki kuitenkin pakottaa liikkumaan.

Toiselle RNG-komponentille eli ringille pitäisi silti tehdä kanssa jotain. Nyt peli on ajallisesti puristettu puoleen tuntiin ja mielestäni toimisi paremmin jos sitä kasvatettaisiin muutamalla minuutilla jotka lisättäisiin välivaiheen rinkeihin. Suurimmissa ringeissä usein liikutaan autoilla jolloin pitkät etäisyydet ei niin haittaa. Välivaiheessa on kuitenkin lyhyet 1-2min välit ringeissä ja niissä liikutaan usein ilman ajoneuvoa jolloin huono arpaonni ringissä yhdistettynä kiireeseen käytännössä pilaa erän. Et voi ottaa yhtään tulitaistelua ja joudut usein juoksemaan YOLO-tyyliin avoimen pellon läpi jos meinaat ehtiä seuraavaan rinkiin. Lopputuloksena turhauttava kuolema yhdeksän kertaa kymmenestä. Muutenkin ringit päättyvät turhan usein avoimille pelloille, joissa on ehkä yksi talo tai muu suojainen paikka ja pelin voittaa se joka voittaa rinkilotossa ja sattumalta meni sinne ensimmäisenä kämppimään ennen ringin pienentymistä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
64
Taitopohjaiselle pelille on edullista että vuorotellen pelaajat ovat selkeässä etulyöntiasemassa väijyttämässä toisiaan, eiku :facepalm:

Ei yllättäisi vaikka HC-modissa ympyröitä rytmitettäisiin hieman verkkaisemmaksi, playerbasen keski-ikäkin pompsahtaa jokusella vuodella.
 
Viimeksi muokattu:

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 352
Omasta mielestä sen ringin tarkoitus on muutenkin pakottaa pelaajia siirtymään samalle alueelle, ei tappamaan porukkaa. Keskustelin yhden pelikaverin kaa niin sanoi että pelas duossa ja eivät meinanneet päästä edes mopolla (en muista kummalla) niin edes yhteen niistä pienemmistä rinkuloista kun se pieneni niin lujaa tahtia että jos oisi ollut Dacia alla niin eivät olisi edes kerinneet rinkulan sisään.. :dead: Vauhtia kuulemma oli +100km/h ja siltikin vaikeuksia :rofl:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Sen enempää kantaa ottamatta tähän elämääkin tärkeämpään väittelyyn, jos 3rd personista valittaminen olis vaan omaa paskuutta, niin en uskois että mm. jotkut oikeestikkin tasokkaat streamaajat on sitä mieltä että pelin pitäis olla first person. :btooth:
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Sen enempää kantaa ottamatta tähän elämääkin tärkeämpään väittelyyn, jos 3rd personista valittaminen olis vaan omaa paskuutta, niin en uskois että mm. jotkut oikeestikkin tasokkaat streamaajat on sitä mieltä että pelin pitäis olla first person. :btooth:
Ehkä niiden streamaajien pitäisi myös git gud jne;)
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Sen enempää kantaa ottamatta tähän elämääkin tärkeämpään väittelyyn, jos 3rd personista valittaminen olis vaan omaa paskuutta, niin en uskois että mm. jotkut oikeestikkin tasokkaat streamaajat on sitä mieltä että pelin pitäis olla first person. :btooth:
Eropa onkin siinä että ne streamaajat ei oo täällä itkemässä kuinka "istuin portaiden päässä ja joku sitten päätti lahdata mut, vitun koodarit"

Kuten aikaisemmin todettu: Jokaisella on samanlainen mahdollisuus käyttää sitä kameraa. Et voi väittää kirkkain silmin että kuolit kameran takia, olit huonosti sijoittunut. Mutta niin kauan kun 1st person servuja ei ole, täytyy "tyytyä" siihen mitä on. Jotkut tykkää tyttärestä, jotkut äidistä. Tilanne on tämä, ja se ei ulisemalla parane.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 448
Eropa onkin siinä että ne streamaajat ei oo täällä itkemässä kuinka "istuin portaiden päässä ja joku sitten päätti lahdata mut, vitun koodarit"

Kuten aikaisemmin todettu: Jokaisella on samanlainen mahdollisuus käyttää sitä kameraa. Et voi väittää kirkkain silmin että kuolit kameran takia, olit huonosti sijoittunut. Mutta niin kauan kun 1st person servuja ei ole, täytyy "tyytyä" siihen mitä on. Jotkut tykkää tyttärestä, jotkut äidistä. Tilanne on tämä, ja se ei ulisemalla parane.
Hohhoijjaa mitä höpöhöpöä.. voin aivan varmasti ja 100% faktana sanoa että olen kuollut kameran takia useamman kerran eikä tarvitse katsoa montaa tuntia rankingin topissa hilluvia streameitä niin he kohtaavat ihan samanlaisia tilanteita jatkuvasti jotka päätyvät heidän kuolemaan. Ei pelissä ole joka tilanteeseen mitään optimaalisia reittejä joilla pystyy välttämään sen ettei joku väijytä ihan pystyyn jostain puun takaa 3rd personin avulla. Eikä tietääkseni ole oikein mitään telepaattisia keinoja sen arvioimiseen ettei yksittäisen puun takana olisi kaveri odottamassa. Se on totta että olen vastaavasti hyötyjänä samanlaisissa tilanteista mutta ei se ole mikään asiaa parantava argumentti. Kumpikin tapaus on RNG:tä eikä omissa käsissä. Taidolla voi minimoida tilanteita mutta se nyt auttaa vain johonkin rajaan asti. Voitot tässä pelissä on edelleen etenkin soolossa hyvin vahvasti riippuvaisia tuurista.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Hohhoijjaa mitä höpöhöpöä.. voin aivan varmasti ja 100% faktana sanoa että olen kuollut kameran takia useamman kerran eikä tarvitse katsoa montaa tuntia rankingin topissa hilluvia streameitä niin he kohtaavat ihan samanlaisia tilanteita jatkuvasti jotka päätyvät heidän kuolemaan. Ei pelissä ole joka tilanteeseen mitään optimaalisia reittejä joilla pystyy välttämään sen ettei joku väijytä ihan pystyyn jostain puun takaa 3rd personin avulla. Eikä tietääkseni ole oikein mitään telepaattisia keinoja sen arvioimiseen ettei yksittäisen puun takana olisi kaveri odottamassa. Se on totta että olen vastaavasti hyötyjänä samanlaisissa tilanteista mutta ei se ole mikään asiaa parantava argumentti. Kumpikin tapaus on RNG:tä eikä omissa käsissä. Taidolla voi minimoida tilanteita mutta se nyt auttaa vain johonkin rajaan asti. Voitot tässä pelissä on edelleen etenkin soolossa hyvin vahvasti riippuvaisia tuurista.
Miten sä kuvittelet tilanteen parantuvan kun 1st person tulee? Meta vaihtuu. Porukka ei istu enää katoilla tai puun takana, vaan jossain muualla. Siinä vessan oven edessä, haulikko pystyssä.

Samalla tavalla siellä puun takana kykitään 1st personissa, tällä kertaa vain sulla on PIENI mahdollisuus losauttaa sitä istujaa päähän, kun sieltä kurkataan. Muussa tapauksessa otat luodin kylmän viileästi selkään, tai naamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 448
Miten sä kuvittelet tilanteen parantuvan kun 1st person tulee? Meta vaihtuu. Porukka ei istu enää katoilla tai puun takana, vaan jossain muualla. Siinä vessan oven edessä, haulikko pystyssä.
Niin meta vaihtuu parempaan. Käytännössä 90% noista tilanteista katoaa joissa voit yllättävää vastustajan ilman että vastustajalla olisi ollut mitään mahdollisuutta havaita sinua. Silloin jää enemmän havainnointikyvystä ja taidosta kiinni se kumpi voittaa. Kyllähän sinne jotain oven takana kämppimisiä edelleen jää mutta ne ovat huomattavasti marginaalisemmassa roolissa ja eri tavoin counteroitavissa (esim. ovitilanteita on pelissä huomattavasti vähemmän, ovet menee rikki ampumalla, jos kämpperi ei kurki niin se tietää vastustajista vain äänen perusteella jne.)

Tässä nyt vaikka Summit1G:n ragea aiheesta:

 
Viimeksi muokattu:

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Tässä nyt vaikka Summit1G:n ragea aiheesta:
Perustan väittämäni asiat puhtaasti omiin kokemuksiini (~270h), joten jätän toistaiseksi Summitin videon katsomatta. Noh, aika näyttää mitä tulevan pitää. Olen edelleen sitä mieltä, että jos massoja kiinnostaisi FPS-pelaaminen enemmän kuin olan takaa kurkkiminen, olisi sellainen tehty jo eilen.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
64
Massat ovat aina oikeassa ja parhaiten myyvät pelit ovat niitä parhaimpia. HC olisi jo tehty ellei se herättäisi pelkoa ja hämmennystä osassa pelaajista ja sitä kautta haittaisi myyntiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 448
Perustan väittämäni asiat puhtaasti omiin kokemuksiini (~270h), joten jätän toistaiseksi Summitin videon katsomatta. Noh, aika näyttää mitä tulevan pitää. Olen edelleen sitä mieltä, että jos massoja kiinnostaisi FPS-pelaaminen enemmän kuin olan takaa kurkkiminen, olisi sellainen tehty jo eilen.
OK. Ihan omiin kokemuksiin omat kommentitkin perustuvat. Linkkasin lähinnä siksi että kyllä tosta noi listojen kärjessä hilluvat streameritkin valittavat ja on Summitillakin joku 750 peliä alla vaikka hän piti muutaman kuukauden tauon koko pelistä.

IMHO myyntilukuihin ja massoihin vetoaminen nyt on sinänsä vähän heikko argumentti. Valintahan on tehty aikoinaan jo ennen myyntilukuja. Toisaalta 1st person moodi on luvattu palautteen perusteella. PUBG on kokonaisuutena ihan hyvin tehty laadukas peli eikä laadukkaista PC-shoottereista kohtuullisella hinnalla ole viime vuosina ollut liiemmin ylitarjontaa. Kyllähän H1Z1 KoTK:n on myynyt tolkuttomasti ja vetää edelleen hyviä pelaajamääriä vaikka se on ollut alusta lähtien aika keskinkertainen bugien ja muiden typeryyksien riivaama peli niin pelaajien kuin arvostelujen perusteella. Toisaalta en tiedä kuinka moni edes arvioi peliä noin syvällisesti ennen ostoa etenkin kun tuo ilmenee oikeastaan vasta useampien pelituntien jälkeen kun toistoja tulee tarpeeksi. Kyseessähän ei ole edes 3rd person yksinään vaan yhdessä ringin kanssa ne oikeastaan korostavat toistensa tuomia ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
893
Haasteeksi voi tulla kämppiminen etenkin lopputaistelussa eli kukaan ei uskalla tehdä aloitetta mutta rinki kuitenkin pakottaa liikkumaan.
Tässä kyllä asia on toisinpäin, lopussa voi vapaammin liikkua kun tietää ettei joka puun takana kyyki joku kattomassa 3rd person kameralla.

Ja mitä nyt tähän tappeluun persoonista tulee niin vaikea sitä "kasuaalia" 3rd personia on päihittää pelaajamäärissä varmaan jos ei jotain outoa tapahdu.

Ei se 1st person silti tule kuolemaan, voi mennä katsomaan minne vaan foorumille jne niin siellä on aika kova kasa porukkaa odottamassa sitä, monet myös ei osta peliä ennen kun on kunnon 1st person servut.
Custom pelejäkin pyörii 1st person onlyllä päivittäin ja servut täyttyy nopeasti.

Ainiin ja isoin syy ettei jo nyt monet pelaa 1st personia kun default FOV on jotain 60 mutta se tulee muuttumaan tässä kuussa:
 
Viimeksi muokattu:

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Tässä kyllä asia on toisinpäin, lopussa voi vapaammin liikkua kun tietää ettei joka puun takana kyyki joku kattomassa 3rd person kameralla.

Ja mitä nyt tähän tappeluun persoonista tulee niin vaikea sitä "kasuaalia" 3rd personia on päihittää pelaajamäärissä varmaan jos ei jotain outoa tapahdu.

Ei se 1st person silti tule kuolemaan, voi mennä katsomaan minne vaan foorumille jne niin siellä on aika kova kasa porukkaa odottamassa sitä, monet myös ei osta peliä ennen kun on kunnon 1st person servut.
Custom pelejäkin pyörii 1st person onlyllä päivittäin ja servut täyttyy nopeasti.

Ainiin ja isoin syy ettei jo nyt monet pelaa 1st personia kun default FOV on jotain 60 mutta se tulee muuttumaan tässä kuussa:
Tässähän se tuli eli fov on kyllä niin kapea että melkeimpä sattuu silmiin jos ei katso tähtäimen läpi.
 

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Sama fovi se on 3rd personissakin että ihan yhtä kapealta se tuntuu imo.
3rd personissa vaan kuitenkin näkee laajemman alueen eikä kaikki tunnu ahtaalta niinkuin ensimmäisessä persoonassa, jossa näkee lähinnä suoraan eteen ja kaiken liian lähellä.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
193
Tuli eilen huomattua että rinki ei pienene loputtomasti. Se jämähti siihen ehkä 20m halkaisijaan. Molemmat siinä sitten vain makasi ruohikossa muutaman minuutin, kunnes itsellä loppui kärsivällisyys, nousin ja kuolin :psmoke:
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Tuli eilen huomattua että rinki ei pienene loputtomasti. Se jämähti siihen ehkä 20m halkaisijaan. Molemmat siinä sitten vain makasi ruohikossa muutaman minuutin, kunnes itsellä loppui kärsivällisyys, nousin ja kuolin :psmoke:
Siinä viimeisessä ringissä se hengailee jonkun viitisen minuuttia tms, jonka jälkeen se kutistuu ja pakottaa kuolemaan.
 

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Eikai se taida ihan 5minsaa olla? Ei oo kyllä tullu koskaa ajateltua. Ainostaan loppunut silleen itsellä nuo lopussa että toinen perkl istunu talon nurkassa sisällä niin ei ole ollut asiaa sinne niin odotellut vain aluetta loppuun ja ottanu voiton :)
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Kävin nyt vielä faktat hakemassa, 3 minuuttia on näköjään se tarkka aika, jolloin tulee viimeinen "Proceed to play area marked on the map in 15 sec"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 519
On kyllä aika tyly tuo lopun rinkikuolema. Ainakin JackFragsilla on jokunen video näin päättyneistä peleistä. Boostit maksimiin ja mediä kehiin viimesekunnilla niin ehkä selviät sekunnin vastustajaa pidempään ja voitat..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Itsellä näin käynyt muistaakseni vain silloin kun pelaaja oli bugannut maan sisään. :D
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Joskus sitä yllättyy, miten voi niin pienelle alueelle molemmat jäätyä ja ihmetellä "Eihän täällä ketään ole", mutta sitten lopulta sieltä toinen aina yleensä paniikissa nousee
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 519
Joskus sitä yllättyy, miten voi niin pienelle alueelle molemmat jäätyä ja ihmetellä "Eihän täällä ketään ole", mutta sitten lopulta sieltä toinen aina yleensä paniikissa nousee
Välillä kyllä oikeasti pitäisi vain osata olla ja odottaa. Turhaan tulee joskus sännättyä "liikkumisen vuoksi" pois suojasta tai iskettyä jonkun lähistöllä (suojassa) olevan kimppuun, kun minuutin päästä hänen pitäisi kuitenkin kentän vuoksi juosta pois suojasta. Itse en ainakaan hirveästi jaksaisi noita 5 minuutin puskassa/talossa suoritettavia venttailusessioita vaikka joskus pakon edessä joutuukin.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Välillä kyllä oikeasti pitäisi vain osata olla ja odottaa. Turhaan tulee joskus sännättyä "liikkumisen vuoksi" pois suojasta tai iskettyä jonkun lähistöllä (suojassa) olevan kimppuun, kun minuutin päästä hänen pitäisi kuitenkin kentän vuoksi juosta pois suojasta. Itse en ainakaan hirveästi jaksaisi noita 5 minuutin puskassa/talossa suoritettavia venttailusessioita vaikka joskus pakon edessä joutuukin.
Meni aikaa kyllä että oppi olemaan paikallaan, oli tilanne sitten mikä tahansa. Rauhallisesti odottaa esm jos tulitaistelu, että tappavat toisensa. Sama tuossa lopussa. Rauhassa odottaa, kyllä se toinen murtuu sitten. Tai jos ei murru niin onpahan valmiina.

Itseä häiritsee juuri se että jos pelaa joidenkin kanssa random que duo / squad, siellä ammutaan kaikkea mikä liikkuu ja rasahtaa. Kun maltti on valttia, ei oteta niitä retardeja laukauksia tai steppejä yms.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 788
Viestejä
4 280 416
Jäsenet
71 535
Uusin jäsen
Zukab

Hinta.fi

Ylös Bottom