Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Pitipä tätäkin kokeilla taas pitkästä aikaa. Oon vissiin tulossa vanhaksi, mutta alkuhuuman jälkeen tää "hiippaile ketään näkemättä 10 minuuttia ja kuole ekaan luotiin joka tulee jostain" ei kyllä enää maistu. Tuntuu vaan niin ajanhukalta suurin osa matseista.
 
Pitipä tätäkin kokeilla taas pitkästä aikaa. Oon vissiin tulossa vanhaksi, mutta alkuhuuman jälkeen tää "hiippaile ketään näkemättä 10 minuuttia ja kuole ekaan luotiin joka tulee jostain" ei kyllä enää maistu. Tuntuu vaan niin ajanhukalta suurin osa matseista.

Hyppää paikkoihin mihin hyppii yleensä 10-30 tyyppiä niin ei tarvi hiippailla :)
 
HC gamemodea odotellessa. Ärsyttää ampua 7.62 kiväärillä ukkoja hirveän veripöllähdyksen saattelemana vain todetakseen ettei toinen ei ole moksiskaan. 3rd personista puhumattakaan..
 
Mikä v...n logiikka tässä on ettet pysty ampumaan avonaisen kaiteen läpi vihollista, mutta sinut pystytään ampumaan???:confused::confused::confused:

edit. eli alhaalta ylöspäin.

Onko siinä varmasti ollut omalla aseella esteetön suunta?
Sillä vaan kun etenkin 3rd person "ADS":llä herkästi pölisee joku este.
1st person ADS:llä toki näkee että varmasti voi ampua.

Tä? Minä ammun maasta kaiteen takana toisessa kerroksessa olevaa ja kudit paukkuu tuohon rautakaiteeseen jonka takana vihollinen on.

Mitä tä?
Ei toi kuvaus tilanteesta ensin kuitenkaan niin spesifi ollut.
Nyt sen sijaan selkeni. Eli se kaide ei ollut siinä aivan sun edessä, vaan ylhäällä sen ukon edessä.

Hain vain sitä (ajatellen että sun edessä oli kaide), että jos ampuu sillä 3rd person tähtäämisellä i.e. oikea nappi pohjassa (eli ei klikaten joka on ADS) niin oikeasti voikin olla niin ettei suoraan linjaa ole. Se punainen merkki siitä että 3rd person tähtäys (mikähän tälle olisi nimi, en puhu siitä lonkalta ampumisesta) osuu johonkin edessä ei tunnu ihan täysin pelittävän.
Toki jos kyse oli ihan 1st person ADS:stä oli tilanne mikä tahansa, niin sittenhän sen tähtäämisen pitäisi päteä.

Itsellä vaan joskus siinä 3rd person tähtäämisessä joskus kolissut vaan esteeseen, kun luulee että se menisi eli eikä se näytä sitä punaista merkkiä.
Palatakseni tähän, vaikka se nyt ei ilmeisesti koskenut sun skenaariota, niin tätä meinasin:

Kohta 2:43 - 4:38

 
Ymmärsinköhän nyt oikein: koet sinisen ympyrän lähestyvän liian nopeasti pelin lopussa? Jos tuota miettii siten, että aika olisi vaikka kiinteä 3 tai 5 minuuttia, kenelläkään ei olisi "kiire alueelle". Tällöin ainakin omasta mielestäni roundit venyisi ja menisi suhteellisen tylsiksi kun kaikki jännitys katoaisi. Kun pelin "h-hetki" (loppu) lähenee, kenelläkään ei pitäisi olla enää tarvetta päästä loottaamaan, vaan silloinhan alkaa loppuhuipennus, jossa katsotaa kuka/ketkä onnistuu hyödyntään maastoa, mahdollista tiimipelaamista sekä muuta taktikointia ollakseen last man standing. Metreissä ja ajassa mitattuna ne pari kolme viimeistä ympyräähän on todella lyhyitä siirtymisiä, jolloin se 1,5min on tosi hyvä (ulkomuistista revin tuon 1,5min, voinee vaihdella ympyröittäin).

Mun mielestä ympyrän nopeuden ja sen tekemän damagen pitäisi olla suhteutettu toisiinsa, eli lopussa mielestäni ympyrä liikkuu turhan nopeasti kun damagekin alkaa olla jo moninkertainen alkuun verrattuna.
Aikaakin saisi hivenen lisätä omaan makuun viimeisissä n. 3 ympyrässä (1min-2min). Maaston hyödyntämistä täytyy kyllä jo midgamessa alkaa miettimään, siis tarkoitan että mistä suunnasta haluaa lähestyä oletettuja viimeisiä kolmea ympyrää.
Taktikoinnille lopussa ei jää tarpeeksi aikaa, voit kuulla esim. AWM-sniperin juuri edessäpäin ja suositeltavaa olisi flankata mikäli puita ja kiviäkin on niukalti minkä suojissa lymyillä. Puhumattakaan kahden vihun ristituleen joutumisesta.
 
Onko noilla punaisen alueen pommituksilla mitään todellista pelillistä merkitystä? Olen useinkin juoksennellut tai ajanut autolla murkulasateen aikana eikä mitään ole sattunut. Aivan suoraan päähän ei ole tosin yksikään pommi pudonnut.

Viime pelissä yksi putosi parin metrin päähän naamasta eikä tullut naarmuakaan. Se tuhosi kuvassa olevan aidan. En liikkunut yhtään räjähdyksen ja kuvan ottohetken välillä. Hiparipalkista oli tuon verran lähtenyt jo valmiiksi.

KyMGp2w.jpg
 
@Refloni jos pommi päälle osuu, kuolee samantien (solossa). Duossa ja Squadissa sitten knockaantuu jos tiimi on vielä hengissä. Itseenikään ei ykskään pommi ole osunut mut pariin kaveriin kylläkin.
 
Se red zone ilmaisee vain ja ainoastaan arean, johon keskitys osuu. Se ei siis tarkoita, että sen punaisen alueen jokaiseen pikseliin tulisi kranaattia. Yleensä se keskitys on suhteellisen pieni alue. Jos kuulee, että keskitys on kaukana, niin voi lähteä talosta aika surutta ulos ilman että käy köpelösti.

Tosin ne bugaa vielä vähän tällä hetkellä, koska oltiin kolmistaan isossa talossa, kaikki eri kulmissa ja pois ikkunoiden luota sekä pronessa.. ja yks kranaatti tuli katolle --> kaikki knocked out ja viiminen jätkä joka oli toisessa talossa pelasti squadin.
 
Itse yritin mennä pommitusta suojaan puun alle, mutta silti se meikäläiseen osu ja uppos.
 
Se red zone ilmaisee vain ja ainoastaan arean, johon keskitys osuu. Se ei siis tarkoita, että sen punaisen alueen jokaiseen pikseliin tulisi kranaattia. Yleensä se keskitys on suhteellisen pieni alue. Jos kuulee, että keskitys on kaukana, niin voi lähteä talosta aika surutta ulos ilman että käy köpelösti.

Tosin ne bugaa vielä vähän tällä hetkellä, koska oltiin kolmistaan isossa talossa, kaikki eri kulmissa ja pois ikkunoiden luota sekä pronessa.. ja yks kranaatti tuli katolle --> kaikki knocked out ja viiminen jätkä joka oli toisessa talossa pelasti squadin.


ikkunan vieressä jos on niin voi lähteä henki/knokkaantua tai jos on ylimmässä kerroksessa niin tosiaan voi henki lähteä :D

Steam Community :: Group :: PUBGFINLAND
 
Pitkälle päästiin taas mutta toinen voitto jäi odotuttamaan itseään. Aina tulee mokailtua ja mentyä väärään paikkaan jossa todennäköisesti kuolee helposti. Vikan tapon jälkeen siis juoksin kukkulan päälle ja sain kar98:sta naamaan :) Olin hämmästynyt kun en kuollut aikaisemmin vaan sain 4tappoa 6minuutin sisään, yleensä näissä tilanteissa kyllä tulee kuolema :D Video spoilerissa.

 
Hyvin ammuttu toinen tappo. Puiden seasta kohtisuoraan juoksevaa kohdetta päähän :)

Muuten olikin kivenhalaamista 3rd person abusella :)
 
Hei, milläs tolalla pelin suorituskyky on tätänykyä? Käsittääkseni "julkaisun" aikaan melko vaativa, pystyykö tälläinen i7 4970K, R9 290, 16Gb RAM setti pyörittämään tätä mitenkään kelvollisesti? Entä miten tuo hitreg, onko siinä mitään erikoisuusksia vai meneekö luodit perille aina kun pitää? Katsellut joitain pelivideoita, niin välillä näyttää vähän epämääräiseltä tuo ampuminen.

Onko tässä muuten erikseen pelkkiä ensimmäisen persoonan matseja ja kolmannen persoonan, vai pelkästään yhtä ja samaa? Itseäni ei niinkään kiinnostaisi tuo jatkuva kulmien yli kurkkiminen osana pelikokemusta.
 
Hei, milläs tolalla pelin suorituskyky on tätänykyä? Käsittääkseni "julkaisun" aikaan melko vaativa, pystyykö tälläinen i7 4970K, R9 290, 16Gb RAM setti pyörittämään tätä mitenkään kelvollisesti? Entä miten tuo hitreg, onko siinä mitään erikoisuusksia vai meneekö luodit perille aina kun pitää? Katsellut joitain pelivideoita, niin välillä näyttää vähän epämääräiseltä tuo ampuminen.

Onko tässä muuten erikseen pelkkiä ensimmäisen persoonan matseja ja kolmannen persoonan, vai pelkästään yhtä ja samaa? Itseäni ei niinkään kiinnostaisi tuo jatkuva kulmien yli kurkkiminen osana pelikokemusta.

Kyllä tuolla setupilla pyörii jo ihan tarpeeksi hyvin. Serveriperformanssikin on nykyään aika pitkälti jo tasoa 'hyvä'. Silloin tällöin pieniä piikkejä/objektien jännästi käyttäytymisiä, mutta muuten täysin pelattava. Hitreg on mielestäni tosi hyvä, kunhan ymmärtää että jos ammut 300m päähän, niin täytyy osata ottaa ennakkoa metri tai kaksi jos kohde on liikkeessä. Pelimodeja on tällä hetkellä yksi, eli voit swapata pelatessa 1st ja 3rd personin välillä. Itsekin odotan 1st person only -pelimodea juurikin tuon etulyöntiaseman saamisen vuoksi, jonka 3rd person saa aikaan.

Kokonaisuutena täysin pelattava jo nykyään, mutta weekly & monthly patchit korjailee mielestäni hyvää tahtia peliä eteenpäin.

EDIT: Kaverilla on 2gb näytönohjain, joka ilmeisesti ei tunnu riittävän tässä. Aiheuttaa ajoittaisia lagipiikkejä, koska joutuu renderöimään juttuja taustalle. Suosittelen 4gb korttia.
 
Okei, kiitokset selvennyksestä. Suunnitelmissa tosiaan on ostaa 1080Ti, mutta ei vielä ole ollut mahdollisuutta.
 
Aika paljon se prossu nykyään vaikuttaa pelattavuuteen, kunhan näyttis ei ole romu niin pyörii ihan hyvin.
 
Tää on muuten siitä hauska peli, että tätä voi ihan hyvin pelata ihan yksinäänkin. Tällaiselle vuorotyöläiselle tuo on melko iso etu kun pystyy arkipäivät käyttämään nyt tällaiseen kehittävään tekemiseen kun muut pelikaverit ovat vielä töissä. 3 viikossa nyt 100 tuntia pelaamista takana ja voittoja mahtuu tuohon ehkä vajaa parikymmentä. Vanhana kilpailuhenkisenä statsihorona kiinnostuin myös kovasti tuosta soolon leaderboard rankingin kehittämisestä, ja sain nyt vihdoin väännettyä itseni top sataseen eeuussa. Kerroin asiasta iloisena vaimolleni, mutta häntä ei kiinnostunut. Tämän jälkeen soitin myös äidilleni ja mummolleni, mutta heitäkään ei kiinnostanut. Arvostus tällaisia läheisten suuria elämänsaavutuksia kohtaan tuntuu ylipäätään melko vähäiseltä.

Olen myös tallentanut muutaman kymmenen gigan edestä noita voittoja, hurjia taisteluita ja koomisia tilanteita, mutta niiden saattaminen katsomisen arvoisiksi youtubevideoiksi tuntuu kaatuvan motivaatiopulaan. Jos minulla on aikaa istua tietokoneella, niin mieluummin pelaan PUBGia kuin editoin videoita. Peli on mielestäni nimittäin aika hyvä.
 
Tunnustan heti että olen melko huono tässä pelissä. K/D on 0.4 hujakoilla, välillä enemmän välillä vähemmän. Nähdäkseni on kaksi päätapaa pelata:
  1. Yritä selviytyä hengissä mahdollisimman pitkään. Tarkoittaa käytännössä piileskelyä, varovaisuutta ja riskinoton välttelyä. Hyvät tappotilaisuudet on totta kai hyödynnettävä, mutta yleisesti kartetaan muita pelaajia. Tappoja tulee hyvin vähän jos ollenkaan.
  2. Yritä tappaa mahdollisimman monta pelaajaa. Tämä tarkoittaa, että on yritettävä hakeutua sinne missä on muitakin, pelattava aggressiivisesti ja taisteltava muiden kanssa parhaista varusteista. Isoja riskejä on pakko ottaa. Elinajanodote on lyhyt etkä pääse taistelemaan kärkisijoista.
Kummallakin tavalla on hyvät ja huonot puolensa. Parhaat pelaajat onnistuvat varmasti yhdistelemään noita. Oma tappoennätykseni on neljä pelaajaa (heti alussa tuli isompi kilpajuoksu varastohalliin ja olin tuurilla ensimmäinen joka sai haulikon kouraan, viides sitten pamautti luodin selkään) ja listaennätys #8 (jokainen makasi heinikossa ja oli pakko lähteä kaahailemaan mönkijällä että pääsisin sähköseinää pakoon, henki lähti melkein heti). Parikymmentä pelituntia takana, ja vaikka satunnaisvaihtelu matsien välillä on kovaa niin kyllä tässä huonompikin pelaaja pikkuhiljaa kehittyy.

On hieno tunne saada joku tapettua, mutta vielä hauskempaa on jymäyttää vastapeluria jollain muulla tavalla. Olen pari kertaa onnistunut kähveltämään majapaikkaani loottaamaan tulleen vihollisen auton tämän tutkiessa rakennuksia. Karkuun posottaessa luoteja ropisee yleensä takapuskuriin, mutta onnistumisen tunne korvaa helposti muutaman hiparin menetyksen - varsinkin jos tietää jättäneensä vihun sähköseinän armoille vailla pakovälineitä.

Edellinen todella lupaavasti edennyt matsi (sija #12) päättyi antiklimaattisesti, kun niskat meni nurin mopolla kaatuessa. Mutta olen vakuuttunut että kyllä se voitto sieltä vielä joku päivä tulee, tuurilla ja sinnikkyydellä.
 
Mitä oon ite katellu noita joidenkin streamaajien tappoennätyksiä, ja miten ne on kaikki tapot niissä peleissä saaneet on naurettavan näköistä. Monesti vihut ampuu niin paljon ohi, tai yhtäkkiä vaan lopettaa ampumisen kuin seinään. Vapaasti voi juosta kaupungissa ja poimia onnettomat vastapelurit muutamalla panoksella. Kun ite taas koittaa samaa niin 13 eri suunnasta ampuu tyyppi. :rolleyes:

~140 tuntia taitaa olla jo takana, 22 voittoa. Oma tappoennätys kuitenkin vain 9, monesti en ole edes hirveesti enempää porukkaa pelin aikana nähnyt, ja nuokin tapot tulee viimeisen 30 joukossa. Pelityylinä ei oo vältellä muutakun isoja kaupunkeja heti alussa, muuten en koita pakoilla ketään ellei sitten niillä oo selvää yliasemaa jossain määrin.

Tullut huomattua että monesti sortuu liikaloottaamiseen, kaikki tarpeelliset voittoon jo olisi mutta "jos nyt käydään tuo talo vielä". Tämä johtaa monesti siihen että Squadi pamahtaa paikalle tai talossa istuu toinen. Tosi hyvänä päivänä molemmat samaan aikaan.
 
Kyllä se on vaan niin että EU:n puolella ei pysty pelaamaan rush hourin aikana, mm. lagaa + hit reg ei toimi.
 
Itse lakkaan loottaamasta kun oon saanut hankittua:
  • säällisen (Lv. 2) kypärän ja liivin
  • kaukoaseen (rynkky/kivääri) ja lähiaseen (haulikko/SMG, pistoolikin voi kelvata)
  • pari lipasta paukkuja noihin.
Nämä on oman kokemuksen mukaan täysin riittävä taisteluvarustus, ne saa suht nopeasti kasaan ja sitten ei tarvi enää riskeerata henkeään juoksemassa epämääräisiin taloihin. En myöskään yleensä käytä reppuja jos vain mahdollista, ne pistää vähän silmään maastossa ryömiessä.


Edelleen vähän kokeiluvaihe menossa että mikä tässä pelissä toimii ja mikä ei. Yksi taktiikka mitä olen koittanut pari viime matsia menee seuraavasti:
  1. Hanki perussuojavarusteet. Ase ei ole kovin tärkeä, pistooli riittää. Parannusesineet on tärkeitä, haali vähintään ensisiteitä jos et muuta saa.
  2. Etsi ajoneuvo ja lähde ajamaan.
  3. Älä pysähdy mistään muusta syystä kuin nuolemaan haavoja. Ei loottaamaan eikä varsinkaan taistelemaan. Aja koko ajan kunnes kuolet. Bensatankit kestävät kauan, mutta jos löpö alkaa loppua niin etsi toinen ajoneuvo. Vaihdon on tapahduttava äkkiä.
Kutsun taktiikkaa Snowpierceriksi. Paljon hauskempaa kuin taloissa kämppääminen tai maastossa ryömiminen, pääsee listalla pitkälle (aina top 20, jos ei tee pahoja kämmejä) ja saa jopa tappoja. Vähintään pelin puoliväliin asti löytyy aina puupäitä, joiden mielestä on hyvä idea jäädä seisomaan keskelle tietä ja ammuskella kohti posottavaa kuolemaa.
 
Ei kyllä tulisi mieleenkään pelata ilman reppua. Se tuppaa olemaan niitä varusteita joita haluaisi löytää ihan ekana. Tila loppuu varsin nopeasti kesken ilman. Nuo bandaget taitavat viedä aikapaljon tilaa suhteessa parannusmäärään, toki parempia kuin ei mikään.
 
Ei kyllä tulisi mieleenkään pelata ilman reppua. Se tuppaa olemaan niitä varusteita joita haluaisi löytää ihan ekana. Tila loppuu varsin nopeasti kesken ilman. Nuo bandaget taitavat viedä aikapaljon tilaa suhteessa parannusmäärään, toki parempia kuin ei mikään.
Rynkky ammuksineen + haulikko / uzi ammuksineen + haarniska menee mainiosti ilman reppuakin. Plus jonkun verran sidetarpeita.
 
Rynkky ammuksineen + haulikko / uzi ammuksineen + haarniska menee mainiosti ilman reppuakin. Plus jonkun verran sidetarpeita.

Pakko tarkentaa sen verran, että päälläoleva gear (esim. luotiliivit tai kypärä) ei vie tilaa. Päinvastoin liivit antavat hieman lisätilaa. Ei tuohon kyllä silti paljoa mahdu ammoa tai parannusitemeitä.
 
Pakko tarkentaa sen verran, että päälläoleva gear (esim. luotiliivit tai kypärä) ei vie tilaa. Päinvastoin liivit antavat hieman lisätilaa. Ei tuohon kyllä silti paljoa mahdu ammoa tai parannusitemeitä.
Kiitos tiedosta. Sama muuten koskee aseiden modeja, ne muuttuu painottomiksi pultattaessa kiinni aseeseen.

Niin muuten, mun hahmolla on oletuksena päällä se varustevyö joka antaa +50 kantokapasiteettia. Voi olla että tuon takia ei ole tarvinnut niin paljon tilasta huolehtia.
 
Kaikilla on se utility belt. Liivien kanssa pärjää ilman reppua just ja just, mutta mitään ylimääräistä ei tosiaan mukana kanneta.
 
Jos on liivit ja utility belt niin suosin reputtomuutta ettei näy se iso reppu ruohikosta niin hyvin. Monesti sen kakkosaseenkin heittää pois jos on vaikka SKS tai AK silulla ja siihen tarpeeksi panoksia, ettei sekään törröttäisi nurmikosta. Sit vaan oikeanväriset kuteet ja on aika näkymätön ruohikossa vaikkei ole ees ghillie suittia.
 
Jokos tuo paikattiin, että se ruoho ei katoa näkyvistä jos vedät asetukset alas ja oot tarpeeksi kaukana?
 
On korjattu jo 3-4 viikkoa sitten. Paransi kyllä peliä huomattavasti varsinkin loppukahinoissa.
Siihen on edelleen olemassa exploitti. Muokkaamalla jotakin pelifilua pubg:n kansiossa tyyliin foliage=1 --> foliage=0 niin katoaa myös kaikki kasvillisuus. Tämä on tosiaan exploit, josta steam/muu taho voi rankaista jopa bannilla.
 
Siihen on edelleen olemassa exploitti. Muokkaamalla jotakin pelifilua pubg:n kansiossa tyyliin foliage=1 --> foliage=0 niin katoaa myös kaikki kasvillisuus. Tämä on tosiaan exploit, josta steam/muu taho voi rankaista jopa bannilla.

Hmmh, itsellä default-asetukset ja just tänään kaverin kanssa ammuttiin ylärinteeseen kauas yksi tiimi joka ryömi vissiin olevinaan nurmikossa, mutta meidän kuvissa ei mitään ruohoa näkynyt.
 
Tulis nyt jo se ensimmäisen persoonan moodi, niin pääsisi tämänkin ostamaan. Ikävän nopeasti hiipunut pelit tuolla Arman puolella.
 
Hmmh, itsellä default-asetukset ja just tänään kaverin kanssa ammuttiin ylärinteeseen kauas yksi tiimi joka ryömi vissiin olevinaan nurmikossa, mutta meidän kuvissa ei mitään ruohoa näkynyt.
Siinä nurmikossa on on tietty etäisyys, jonka päähän se ei enää renderöidy. Suurinpiirtein jotain 100-150 metriä oman kokemuksen mukaan. Söis aika paljon suorituskykyä, jos loputtomiin asti renderöityisi kaikki foliaget.
 
Tuli siin vihdoin eka duo voitto, jossa olin itse hengissä.. Ei siihen mennykkään ku 124h ja ratkaisu aseena ump :facepalm:
On kyllä mainio peli. Maksanut itsensä jo takaisin moneen kertaan.
Eilen tuli taas mukava ääni bugi. Sateen kohina jossain vaiheessa loppu kesken pelin. Muilla kuitenkin kohina jatkui.
 
#4!

Ei hemmetti kun oli kuumottava matsi siinä lopussa :D Syke oli varmaan 120. Tein kuitenkin lopussa pahan virhearvion kun jättäydyin kehän ulkopuolelle. Ajattelin pitää helat ylhäällä ensiapupakettien avulla mutta en ihan tajunnut miten hitaasti ne parantaa. Jäin sit sähkökentän saaliiksi. Tuli kuitenkin ennätys ja vieläpä yksi tappo, kiitän alussa lottoamaani lv.3 kypärää. Pelaan lähes pelkästään soolona, oon koittanut duettoakin mutta en hirveenä välitä siitä kaverin vahtimisesta.
 
Viime viikonloppuna pamahti eka squadivoitto, oli vähän hämäävä kun näytti että 7 hengissä vaikka meidän tiimi oli jo yhtä lukuunottamatta vainaa ennenku kaveri pamautti viimesen. Toki voihan tuo olla että näyttää tiimiläisten olevan hengissä vaikkeivat enää ole, kävis järkeen ku meitä oli 3 ja jos toiseksi viimesillä ois ollu 4.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom