Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Vaikka vaatteilla ei ole monien mielestä mitään mierkitystä, niin tänä aamuna ihan innostuin, kun sain claimattua niistä jostain uusista jutuista sellaisen hienon kypärän. Kun käyn laittamassa päähän sen gear-kohdasta, niin se näkyy, mutta eipä näy enää lobbyssä. Missähän vika? Kamppeen pitäis olla mallia permanent.
 
Vaikka vaatteilla ei ole monien mielestä mitään mierkitystä, niin tänä aamuna ihan innostuin, kun sain claimattua niistä jostain uusista jutuista sellaisen hienon kypärän. Kun käyn laittamassa päähän sen gear-kohdasta, niin se näkyy, mutta eipä näy enää lobbyssä. Missähän vika? Kamppeen pitäis olla mallia permanent.
Näkyy pelissä ykkösen kypärän tilalla kun laitat päähän.
 
Jep, eihän sulla pelin alussa saa olla mitään aseita ja panssareita. Kun löydät kentältä oikeantyyppisen roippeen niin se skini on siinä.
 
Onko tämä joku aasialainen juttu vai hä?
  • Added an option to hide the nicknames of players in the killfeed who downed/killed you or your teammates
 
Onko tämä joku aasialainen juttu vai hä?
  • Added an option to hide the nicknames of players in the killfeed who downed/killed you or your teammates
Veikkaan vaihtoehtoista asetusta niille, jotka haluavat vähemmän rojua ruudulle.
 
"You can select Quick Join or select maps individually"

Toivottavasti tätä ei pidä tulkita siten, että voit valita vain yhden kolmesta.
 
Eiköhän se meinaa että voi valita vaikka Sanhok + Erangel.
Se kun on niille vain etu matchmakingin kannalta jos pelaajat suostuu edes kahteen karttaan kolmesta.
 
Käsitin että se nimenomaan tarkoittaa että haluaa pelata vain yhtä mappia, ja niinhän sen pitääkin olla.
EDIT: EIkujoo... Niinjoo meinasitte että voi laittaa aktiiviseksi vaikka kaks kerralla.
 
Outoa. Virhe?

Luulisi sen olevan just hyvä myös Blueholelle ja muulle peliyhteisölle jos voit valita kaksi. Enemmän jengiä matchmaking eri variaatioille. Eikö se juuri vähentäisi sitä ongelmaa minkä takia ylipäätään tuon pois ottivat. :confused:

Ellei toki ajateltu niin että "one or all" on yksinkertaisempi kokonaisuudessa. Toki mitä eroa, jos valitset kaksi olet kahden kartan jonossa... Toki se ehkä on teknisesti hieman monimutkaisempi.....


Tuntuu virheeltä tai ns. purkalta kunnes on kokonaan koodattu.

Toki tämäkin parempi kuin random. Joka rundin välissä sitä kuitenkin lobbyssa ollaan ja valitsee sitten toisen.
 
En kyllä näe mitään järkevää syytä miksi tuo noin on tehty että kaikki kolme tai sitte vain yksi. Kaitpa heillä syyt siihen on...
 
Ei siinä ongelmaa, mutta miksi sitä ei voinu tehä niin että jos haluan pelata isoja kenttiä niin saan valita ne molemmat ja arvalla sitte kenttä. Porukalla pelatessa ko osa tykkää miramarista, osa erangelista niin paljon helpompi sopia että arpa päättää. Niinko se enneminki oli. Nyt on näin, enkä edelleenkään näe järkevää syytä miksi tuo ei voi olla niin että valittet yhen, kaksi tai kaikki kentät?
 
Niimpä. Esmes miramarista inhoavat ei voi nyt tahkoa randomilla sanhokkia ja erangelia. Joka rundin välissä tarttee välpätä jos haluaa vaihella.
 
Tilanne normi servuilla tällä hetkellä:

3 kenttää valittu: 90% sanhok
2 kenttää valittu: 80%: miramar

Ihan kiva päästä pelaamaan Erangeliäkin välillä.
 
Olisikohan se PS4 versio myös tulossa sieltä nyt

Nyt PlayStation 4 -versiosta on tihkunut julkisuuteen vahvoja viitteitä, bongattiinhan peli Etelä-Korealaisen ikärajalautakunnan (GRAC) tietokannasta. PUBG arvioitiin passeliksi viihteeksi yli 21 vuotiaille, onhan mukana niin väkivaltaa, huumeita, verta kuin realistisen oloisia aseitakin. Sittemmin luokitus on poistettu verkkosivuilta vähin äänin.

Battle royale -huuman aloittanut PlayerUnknown's Battlegrounds nähtäneen pian myös PlayStation 4:llä
 
Vai että oikein huumeita. Noh, ehkä se adrenaline syringe on jotain piriä. :D
Toki tossa mässytetään buranaa ku popcornia.

Juu, eikös toi PS4 julkaisu ollut jo aiemminkin ihan odotettu. Ei vaan ollut mitään tietoa kuinka kauan se Xbone eksklusiivisuus kestää.
 
Tuo uusi bluezone on kyllä ihan persiistä. Rajan lähellä ei näe mitään sisälle tai ulos eli rajan sisäpuolella kämppäämisestä tulee paljon helpompaa ja kannattavampaa. Ei jatkoon.
 
Juu, mäkin haluaisin kämpätä rajan ulkopuolella.

Jäi myös ymmärtämättä, miksi sitä rajan ulkopuolella hengailua pitäisi jostain syystä tukea.

Ei ole itsellä mennyt tulitaistelu ikinä "pitkäksi" samalla, kun uusi alue ilmestyy ihan toiseen laitaan? Miksi alueen ulkopuolelta hieman myöhässä tuleminen ei voisi olla esim. ihan käypänen taktiikka? Onko siinä jotain ylevämpää, että sinne hiivitään ajoissa ja odotetaan munat turpeessa? Pointti siis se, että kun porukka odottaa munat turpeessa heti ringin sisäpuolella liikkumatta, niin ei kohti juoksevalla ole paljon sanottavaa, kun ei näe mitään. Aiemmin sentää oli joku sauma ampua.

Oliko tätä muutosta perusteltu jollain tavalla?

Myös phase 5:sta tulee mielestäni aivan kohtuuton damage. Siinä on mahdollista säilyä hengissä ainoastaan, jos on sadan-parinsadan metrin päässä alueen rajasta. Ihan sama, vaikka olis reppu täynnä boostereita ja medkittejä.
 
Juu, tosi selkeä se nyt toki on mitä kai oli tarkoituskin. Joku välimuoto voisi ehkä olla parempi, nyt menee aika hankalaksi jos kesken tulitaistelun alue ohittaa niin eihän siinä näe mitään.

edit: vähän hidas
 
Itse komppaan myös uutta rajadesignia, ettei sielä revitellä selkään niitä ketkä siellä alueen rajalla ovat. Liikkua voi, muttei voi ampua mitenkään luotettavasti.
 
Myös phase 5:sta tulee mielestäni aivan kohtuuton damage. Siinä on mahdollista säilyä hengissä ainoastaan, jos on sadan-parinsadan metrin päässä alueen rajasta. Ihan sama, vaikka olis reppu täynnä boostereita ja medkittejä.

Tuo on joo aika syvältä, nyt täytyy aina koittaa muistaa, että oliko tämä nyt jo se tappajazone vai ei kun se damage yhtäkkiä nousee todella rajusti. Mielestäni tuota damagea voisi jopa pitää ennallaan, mutta alueen liikkumisnopeutta vaan laskea, että siinä oikeasti ehtii juosta mukana.
 
Jos multa kysytään niin instagib raja heti alusta asti ois paras. Toki vois pienentyä hitaammin jne.

Mutta makuasioitahan nämä.
 
Mikä ongelma tuossa nyt on? Joka tapauksessa se alueen ulkopuolelta tuleva on heikommassa asemassa. Ei se sekään näe sieltä sen paremmin teitä, mutta sen on pakko tulla alueelle jossain vaiheessa. Siinä missä se juoksee tod. näk. aluetta kohtin ja päästää ääniä, te olette tod. näk. paikallaan ja saatte sen amuttua saman tien. Jos ei tajua katsoa selkää (myös alueen ulkopuolta pitää mielessä) niin ihan omaa tyhmyyttä.
 
MAkuasioita tietysti. Itselle alueiden odotus- ja liikkumisajat ihan ok kaikissa kartoissa. Ainoastaan tuo phase 5 on sellainen, että se tappaa käytännössä heti. Jos sattuu alue huonosti, niin ei auta kuin laput silmillä vetää munaravia ase selässä.
 
Mikä ongelma tuossa nyt on? Joka tapauksessa se alueen ulkopuolelta tuleva on heikommassa asemassa. Ei se sekään näe sieltä sen paremmin teitä, mutta sen on pakko tulla alueelle jossain vaiheessa. Siinä missä se juoksee tod. näk. aluetta kohtin ja päästää ääniä, te olette tod. näk. paikallaan ja saatte sen amuttua saman tien. Jos ei tajua katsoa selkää (myös alueen ulkopuolta pitää mielessä) niin ihan omaa tyhmyyttä.

Erit. Sanhokissa liike paljastaa ja paljastuminen tappaa. Jos toinen on sinisen seinän takana liikkumatta ja toinen juoksee ulkopuolella, niin kyllä se sisällä olija paremmin sen liikkuvan huomaa - etenkin jos siis on liikkumatta. Nuo alueen ulkopuolelta selkään ampujat eivät ole ikinä olleet ainakaan itselle mikään ongelma. Alueesta tulee damagea sen verran, että pistää aina miettimään kannattaako asetta laukaista, vaikka näkisikin jonkun.
 
Erit. Sanhokissa liike paljastaa ja paljastuminen tappaa. Jos toinen on sinisen seinän takana liikkumatta ja toinen juoksee ulkopuolella, niin kyllä se sisällä olija paremmin sen liikkuvan huomaa - etenkin jos siis on liikkumatta. Nuo alueen ulkopuolelta selkään ampujat eivät ole ikinä olleet ainakaan itselle mikään ongelma. Alueesta tulee damagea sen verran, että pistää aina miettimään kannattaako asetta laukaista, vaikka näkisikin jonkun.
Niin eli toistit saman mitä sanoin, alueen sisäpuolella oleva on etuasemassa niinkuin kuuluukin? Lähinnä ihmettelin miten tämä voi olla jonkun mielestä ongelma kyseisessä pelissä.
 
Niin eli toistit saman mitä sanoin, alueen sisäpuolella oleva on etuasemassa niinkuin kuuluukin? Lähinnä ihmettelin miten tämä voi olla jonkun mielestä ongelma kyseisessä pelissä.

Onhan sillä alueen sisäpuolella olevalla etulyöntiasema jo valmiiksi - ei siihen mitään seinää olisi tarvittu. Tulitaistelussa ulkopuolella olevaa ottaa damagea, joten hänen on rushattava tai jollain tavalla otettava enemmän riskiä tulitaistelussa - ja sitä enemmän mitä myöhäisemmässä vaiheessa peliä ollaan.

Ihan riittävä tuo asetelma oli jo aiemmin enkä itse nähnyt tuossa seinän läpinäkyvyydessä mitään korjattavaa.

Itse ihmettelen, miksi tämä jonkun mielestä ennen muutosta oli ongelma. Jos ei osannut selkäänsä katsoa, niin ansaitsikin kuolla.
 
Nimenomaan ei ollut ongelma, vaan "palkinto" siitä että sait hyvän position ringin reunalta meni kaivoon, kun latena sisään tuleva niittaa.
 
Onhan sillä alueen sisäpuolella olevalla etulyöntiasema jo valmiiksi - ei siihen mitään seinää olisi tarvittu. Tulitaistelussa ulkopuolella olevaa ottaa damagea, joten hänen on rushattava tai jollain tavalla otettava enemmän riskiä tulitaistelussa - ja sitä enemmän mitä myöhäisemmässä vaiheessa peliä ollaan.

Ihan riittävä tuo asetelma oli jo aiemmin enkä itse nähnyt tuossa seinän läpinäkyvyydessä mitään korjattavaa.

Itse ihmettelen, miksi tämä jonkun mielestä ennen muutosta oli ongelma. Jos ei osannut selkäänsä katsoa, niin ansaitsikin kuolla.
Siis nimenomaan kyllähän tuo uusi seinä toimii molempiin suuntiin, ei sieltä alueen sisältäkään näe niin hyvin ulos. Joten ei se pelkästään alueella olijaa helpota. Ihmetyttää siis miksi tästä valitetaan kun lopputulos on aikalailla plusmiinus nolla.
 
Nimenomaan ei ollut ongelma, vaan "palkinto" siitä että sait hyvän position ringin reunalta meni kaivoon, kun latena sisään tuleva niittaa.
Miten? Mikä ongelma sinne selkään on katsoa? Kyllä siitä silti läpi näkee sen verran. Varsinkin jos on munat turpeessa alueen reunalla niin helppoa kuunnella mistä vihu tulee ja ampua pois.

Omasta mielestä tuo on vaan parempi siinä mielessä että jos saa huonon lähdön kauas alueesta niin helpottaa. Vähemmän siis rng:tä alueen suhteen.
 
Siis nimenomaan kyllähän tuo uusi seinä toimii molempiin suuntiin, ei sieltä alueen sisältäkään näe niin hyvin ulos. Joten ei se pelkästään alueella olijaa helpota. Ihmetyttää siis miksi tästä valitetaan kun lopputulos on aikalailla plusmiinus nolla.

Itse koen, että ulkopuolelta on täysin mahdoton nähdä tai kuulla sisäpuolella olevaa kaveria, joka ei liiku. Sisäpuolelta näkyy ihan hyvin ulkopuolella olevan kaverin, joka liikkuu alueella.

En ymmärrä, miksi tätä piti muuttaa. Onko muutosta perusteltu jossain?
 
Miten? Mikä ongelma sinne selkään on katsoa? Kyllä siitä silti läpi näkee sen verran. Varsinkin jos on munat turpeessa alueen reunalla niin helppoa kuunnella mistä vihu tulee ja ampua pois.

Omasta mielestä tuo on vaan parempi siinä mielessä että jos saa huonon lähdön kauas alueesta niin helpottaa. Vähemmän siis rng:tä alueen suhteen.

En tiedä miksi quotesit viestiäni, koska nimenomaan tarkoitin ettei asia ole ollut mikään ongelma. Nykyinen ratkaisu on parempi kuin aiemmat, koska alueen ulkopuolella ei lurkata reunalla paremman position saaneita.
 
Taas hetken tauon jälkee ollu lagia servuilla. Ei tule osumia ja välillä ihan silminnähden tahmaa. :(
 
Itse kuolen tätä nykyä aika usein desyncin saattelemana. Ehdin nurkan tai puun taakse tulta piiloon, niin kohta lähtee henki.
 
Muutama päivä sitten tuli pelattua PUBG:ia pitkästä aikaa kaverin kanssa ja joskus aikaisemmin mesosin tässä ketjussa miten hirveä koko kokemus alunperin oli, mutta tuo Unreal Enginen päivitys on tehnyt ihmeitä tälle pelille. Vieläkin on hiottavaa osumien rekisteröinnissä, mutta huimin askel toimivaan suuntaan on otettu tässä syyskuussa ja voin sanoa että peli tuntuu suorastaan uudelta peliltä, kun kaikki on jouhevampaa, eikä jokainen kuolema raivostuta epäreiluudellaan.

Minulle on melkoinen mysteeri miten niin moni on jaksanut tähän hetkeen asti peliä pelata sen surkealla toimivuudella - toden näköisesti vain paremman puuttuessa - sillä pelihän on ollut täyttä lottoa talvesta asti kesän läpi ja suorastaan aivan hirveä pelata. Eihän mitään nettiräiskintää vain voi nautinnollisesti pelata jos toimivuus on olematon. Moni vielä hehkutti että mistään pelistä ei saa samanlaista voiton tunnetta kuin tästä, vaikka voittaminen on tuntunut ainakin minusta suorastaan typerältä; enhän minä voi tietää miltä tilanteet missä olen pärjännyt ovat näyttäneet vastustajan puolelta, että olenko ollenkaan edes ansainnut voittoani millään perusteella.

Onneksi nyt peliä uskaltaa jo varovasti suositella, siis vain antaa varovaisen suosituksen että ihan mukava on pelata jos tämän tyylistä peliä kaipailee. Toivon todella että peli tulee täysin kuntoon pian, sillä itse tykkäsin paljonkin kaverin kanssa nyt paremmin toimivana tästä pelistä ja samalla alkoi hahmottaa paremmin pelin hyvin suunniteltuja kenttiä ja monta muuta hienosti suunniteltua aspektia esimerkiksi liikkumisen ja tähtäämisen suhteen, mutta vielä on valitettavasti matkaa oikein sulavaan kokemukseen ja vielä valitettavammin Epic Games saattaa olla ainut taho kuka pystyy pelin loistavaan kuntoon saamaan.

Yksi paha ongelma on itselläni ollut julkaisusta asti ja edelleen, että välillä ei toimi hiipiminen ollenkaan. Nappula vain lopettaa toimintansa ja palaa toimimaan milloin huvittaa. Hiipiminen on minulla ALT:sta, enkä sitä haluaisi vaihtaa muuhun nappiin kun muissakin peleissä sitä käytän samaan.

PS. Ottakaa tämä viesti suurena kehuna pelille, koska on alhaista myydä täysin toimimatonta peliä julkaistuna kaikelle kansalle ja olla vielä päälle sijoittamatta itse millään muotoa kunnollisia investointeja pelin toimivuuteen. Nyt hehkutetaan että korjataan peli kuntoon, mutta kuulostaa vain siltä että odottavat kaikessa rauhassa Epicin seuraavia korjauksia. Suorastaan häpeällistä toimintaa tältä firmalta ja kaikilta henkilöiltä, niin yksittäisiltä tahoilta kuin julkimoilta, jotka ovat tätä peliä varauksetta suositelleet ostettavaksi (ainakin julkaisun jälkeen). Joku roti pitäisi saada siihen, ettei vertauskuvallisesti myydä pullaa raakana taikinana tai autoa täpösen täynnä vikoja.
 
Viimeksi muokattu:
Muutama päivä sitten tuli pelattua PUBG:ia pitkästä aikaa kaverin kanssa ja joskus aikaisemmin mesosin tässä ketjussa miten hirveä koko kokemus alunperin oli, mutta tuo Unreal Enginen päivitys on tehnyt ihmeitä tälle pelille. Vieläkin on hiottavaa osumien rekisteröinnissä, mutta huimin askel toimivaan suuntaan on otettu tässä syyskuussa ja voin sanoa että peli tuntuu suorastaan uudelta peliltä, kun kaikki on jouhevampaa, eikä jokainen kuolema raivostuta epäreiluudellaan.

Minulle on melkoinen mysteeri miten niin moni on jaksanut tähän hetkeen asti peliä pelata sen surkealla toimivuudella - toden näköisesti vain paremman puuttuessa - sillä pelihän on ollut täyttä lottoa talvesta asti kesän läpi ja suorastaan aivan hirveä pelata. Eihän mitään nettiräiskintää vain voi nautinnollisesti pelata jos toimivuus on olematon. Moni vielä hehkutti että mistään pelistä ei saa samanlaista voiton tunnetta kuin tästä, vaikka voittaminen on tuntunut ainakin minusta suorastaan typerältä; enhän minä voi tietää miltä tilanteet missä olen pärjännyt ovat näyttäneet vastustajan puolelta, että olenko ollenkaan edes ansainnut voittoani millään perusteella.

Onneksi nyt peliä uskaltaa jo varovasti suositella, siis vain antaa varovaisen suosituksen että ihan mukava on pelata jos tämän tyylistä peliä kaipailee. Toivon todella että peli tulee täysin kuntoon pian, sillä itse tykkäsin paljonkin kaverin kanssa nyt paremmin toimivana tästä pelistä ja samalla alkoi hahmottaa paremmin pelin hyvin suunniteltuja kenttiä ja monta muuta hienosti suunniteltua aspektia esimerkiksi liikkumisen ja tähtäämisen suhteen, mutta vielä on valitettavasti matkaa oikein sulavaan kokemukseen ja vielä valitettavammin Epic Games saattaa olla ainut taho kuka pystyy pelin loistavaan kuntoon saamaan.

Yksi paha ongelma on itselläni ollut julkaisusta asti ja edelleen, että välillä ei toimi hiipiminen ollenkaan. Nappula vain lopettaa toimintansa ja palaa toimimaan milloin huvittaa. Hiipiminen on minulla ALT:sta, enkä sitä haluaisi vaihtaa muuhun nappiin kun muissakin peleissä sitä käytän samaan.

PS. Ottakaa tämä viesti suurena kehuna pelille, koska on alhaista myydä täysin toimimatonta peliä julkaistuna kaikelle kansalle ja olla vielä päälle sijoittamatta itse millään muotoa kunnollisia investointeja pelin toimivuuteen. Nyt hehkutetaan että korjataan peli kuntoon, mutta kuulostaa vain siltä että odottavat kaikessa rauhassa Epicin seuraavia korjauksia. Suorastaan häpeällistä toimintaa tältä firmalta ja kaikilta henkilöiltä, niin yksittäisiltä tahoilta kuin julkimoilta, jotka ovat tätä peliä varauksetta suositelleet ostettavaksi. Joku roti pitäisi saada siihen, ettei vertauskuvallisesti myydä pullaa raakana taikinana tai autoa täpösen täynnä vikoja.

Noh sori nyt vaan mutta pidän todennäköisempänä että sinulla on ATK:si tai konffiesi kanssa ollut jotain ongelmia jotka koskettaa tasan ja vain sinua kuin että peli on ollut oikeasti "pelikelvoton" ja siitä huolimatta sitä on pelannut miljoona+ pelaajaa päivittäin 1.5 vuotta "paremman puutteessa". En tarkoita sitä etteikö pelissä olisi ollenkaan ongelmia mutta on se silti ollut toimiva peli jota on ollut nautinnollista pelata early accessista lähtien.
 
Oon ajatellu ostaa tän pelin, semmonen kysymys että paljonkos pelillä on kokoo tällä hetkellä? Tietäs vähän että tarviiko ssd:ltä poistaa tavaraa.
 
Annoin taas Premiere Pro:lle hieman happea. Kuumeessa pelattua pätkää tarjolla. Vanhat sensitivityt hukassa kun peli päätti resetoida asetukset ja mitä näitä selityksiä nyt on :D Rakentavaa kritiikkiä saa ja pitää antaa :tup:

 
Noh sori nyt vaan mutta pidän todennäköisempänä että sinulla on ATK:si tai konffiesi kanssa ollut jotain ongelmia jotka koskettaa tasan ja vain sinua kuin että peli on ollut oikeasti "pelikelvoton" ja siitä huolimatta sitä on pelannut miljoona+ pelaajaa päivittäin 1.5 vuotta "paremman puutteessa". En tarkoita sitä etteikö pelissä olisi ollenkaan ongelmia mutta on se silti ollut toimiva peli jota on ollut nautinnollista pelata early accessista lähtien.

Kummasti on meitä ihmisiä joilla ATK on ollut solmussa dayz, pubgin ja siegen takia. Onhan pubg ollut viihdyttävä peli julkaisusta lähtien mutta niin rikki kuin peli voi olla, ei ole koskaan tullut mieleen syyttää vegaa tai Windowsia sen takia että auto respaa tyhjästä eteen tai et voi ladata asetta.

Suorituskykyä on parannettu huomattavasti, mutta vielä on työtä tehtävänä.
Ja ikinä en tule deveillä kiitosta antamaan, heillä oli vuosi sitten kaikki kortit kädessä mutta avaimet ja boxit tietysti eka.

Kaiken kaikkiaan viihdyttävä peli ja onneksi kilpailu laajenee ihan aaa tasolle. Peliä pelaan Xbox one x ja pc:llä.
 
Viimeksi muokattu:
onko toi nvidian freestyle blokattu tässä pelissä? jos sitä käyttää niin heittää pelistä pois noin 10minuutin jälkeen, ymmärrän täysin jos on blokattu koska kyllä tosta hirveen edun saa.
 
onko toi nvidian freestyle blokattu tässä pelissä? jos sitä käyttää niin heittää pelistä pois noin 10minuutin jälkeen, ymmärrän täysin jos on blokattu koska kyllä tosta hirveen edun saa.

jostain muusta syystä sulla bugaa, kun ainakin itsellä toimii.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom