Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Datamined new snow map : PUBATTLEGROUNDS

Tiedostot sanoo että koko olisi 8x8km.
Loppuvuodesta pitäisi tulla testiin, kuten on jokusen kertaa puhuttu.

Jos se tosiaan on 8x8km, niin tulee olemaan kyllä vähän rasittavaa ilman vapaata map selectiä.........

QzQ26oj.jpg


iZiWOPM.jpg

Datamainauksiin liittyen, redditissä oli ketjut että peliin on tulossa myös uusi pelimuoto "conquest", yökartat ja C4?

LEAKED SNOW MAP DIHOR OTOK, NIGHTMODE, SNOW MODE, C4 NEW GAME MODE • r/PUBATTLEGROUNDS
NIGHT MODE CONFIRMED! (from datamined files) • r/PUBATTLEGROUNDS
 
Jos olisi sellainen tilanne että pelintekijät haluaisivat että talvikentässä jääkylmä vesi jollain tapaa rankaisisi veteen menosta tai joutumisesta niin äkkiseltään mietittynä toteuttamiskelpoisin tapa olisi mielestäni se, että hp:ta alkaa kulumaan x määritellyllä nopeudella samalla tavoin kuin jos joutuisi ringin ulkopuolelle. Itse en kyllä lämpene edes tuollaiselle.
 
Jos olisi sellainen tilanne että pelintekijät haluaisivat että talvikentässä jääkylmä vesi jollain tapaa rankaisisi veteen menosta tai joutumisesta niin äkkiseltään mietittynä toteuttamiskelpoisin tapa olisi mielestäni se, että hp:ta alkaa kulumaan x määritellyllä nopeudella samalla tavoin kuin jos joutuisi ringin ulkopuolelle. Itse en kyllä lämpene edes tuollaiselle.

Brendanillehan voisi ehdottaa, että ukko saattaa satunnaisesti sairastua hypotermiaan ja kuolla pois talvimapissa. Päästään samalla eroon redzonesta, joten kaikki voittavat! Toki vain huonot pelaajat kuolevat hypotermiaan.
 
Brendanillehan voisi ehdottaa, että ukko saattaa satunnaisesti sairastua hypotermiaan ja kuolla pois talvimapissa. Päästään samalla eroon redzonesta, joten kaikki voittavat! Toki vain huonot pelaajat kuolevat hypotermiaan.

Tämä. Myös lievä aivoinfarkti olisi hyvä, pelaaja voisi ampua vain yhdellä kädellä ja hyppiä yhdellä jalalla.
 
Ja lumessa ei toki pystyis juoksemaan, jäästä vois tippua läpi, ikkunat vois olla jäässä ettei näe mitään läpi, autot ei starttais jos ei oo sattunu oleen lämppärissä jne jne jos kerran hassuttelemaan aletaan.

Eiköhän näille realistisille hommille ole ihan omat pelinsä, vaikka ainahan se on realismi vs pelattavuus yksi ongelma pelintekijöille painittavaksi.
 
Joo, ei tässä omastakaan mielestä tarvitse alkaa lisäilemään mitään realismia.
Jos keskitytään siihen että pelissä tarvii oppia ampumaan sekä taktikoimaan, niin riittää mulle.

Tuosta lumikartasta, miettinyt kuinkahan kauan jalanjäljet pysyy?
Siinä pienessä videotiiserissä kun moiset kuitenkin oli.
Kai ne pysyy vain vähän aikaa, eli käytännössä pieni lumisateen tihku on aina.
Moottorikelkka on kyllä aivan pakollinen, tosin luulis että varma juttu. :D Eiköhän ne myös kaiva jonkun erikoisen isomman telavehkeen jostain, tyyliin semmonen mikä jossain vanhemmassa bondissa.
Intistä tuttu zili taidettiinkin jo vuotaa. :D Taitaa olla helposti isoin auto tähän mennessä jos tulee. Voihan se toki myös olla vaan osa maisemaa.

Asiasta toiseen, kai tänään tai huomenna tulee info että ke-to yönä uus patch liveen.
 
Dodi, ensi yönä patchia pukkaa.
Meidän aikaa huomenna about 8:30 update #21 livenä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Eipä tullut mokomaa melkein koko kesässä pelattua. Nyt taas innostus ollut huipussaan.
Tässä jokin uusin videon irvikuva:D:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jospa uudella patchilla saataisi tuo pelin sisäisen mikki pelittämään, on suhteellisen surkiaa pelata 4 hengen tiimillä ja mikki lakkaa toimimasta kun peli alkaa, pelittää ongelmitta ennenku lentsikkaan mennään....
 
Yökartat olis kyllä todella nannaa. Tunnelma varmasti huipussaan ja flash hidereistakin olisi jotain hyötyä.

44G55gRJDnYPtu_u6HJqyGwM3FE7li-euSzt1Vfw6Yo.jpg.d8a39bf142228560900426b2a9f70772.jpg

Tämä vain vaatii sen että yökartta on oikeasti tehty niin pimeeksi että se vaikuttaa peliin. Monesti pelinkehittäjät tekevät näistä yömapeista semmosia että sielä näkee ihan hyvin. Toki taskulamput käteen/aseisiin pitäisi lisätä. Tuo oikeasti pimeä metsä sopisi kyllä battle royaleen, olisi varmasti hauskaa.
 
Viimeksi kun CS:GO turnausta katsoin, mainostettiin välitauoilla monitoria, jossa oli joku oma esiasetettu säätönsä näyttämään pimeät nurkat kuin keskellä kirkasta päivää muuten kirkkauden kärsimättä.

Ongelmahan on juurikin se, että kaikki tällaiset mahdolliset mielenkiintoiset ja epätavalliset sääolosuhteet ja grafiikat on kierrettävissä. Pelikenttä ei ole koskaan tasainen, kun osa pelaa 60hz näytöillä, toiset 144hz, eri kokoisilla näytöillä, jotkut säätää digital vibrancea, toiset muita asetuksia, yksi iskee brightnessin täysille. Ihmettelen, että sumussa on onnistuttu näinkin hyvin, eikä porukka ole jo keksinyt (tai ainakaan paljastanut) miten sen saa häivytettyä tai vain nähtyä hahmot sen läpi ilman varsinaista huijaamista. Savujen toimivuus kun on CS:ssä ollut ainakin pitkiä aikoja rikki, kun se on toiminut eri asetuksilla ja eri näytönohjaimilla eri tavoin. Nykyään ei kai.

Sama se olisi, jos vielä yritettäisiin jotain samanlaista kuin originaalin Xboxin Ghost Reconissa. Xbox livessä kun pystyi luottamaan siihen, että jokaisella on ääniyhteys nimenomaan Microsoftin palvelun välityksellä. Keskustelemaan pystyi vain kuolleet keskenään ja elävät keskenään. Killfeediä ei alunperin ollut, joten kuolema selvisi yleensä kesken lauseen katkenneesta ääniyhteydestä. Olisihan tuo hauska kuriositeetti vaikka Armaan tai pubgiin. Mutta ei enää millään tavalla mahdollinen, viimeistään silloin viimeisetkin siirtyisivät käyttämään Discordia, Teamspeakia, Mumblea.

Sikäli tietysti sääli, ettei lähistöllä majailevia vihollisia enää paljasta kuin aniharvoin se mikkiin röhisevä hengitys tai muu satunnainen. Ja sääli myös, että vähänkään kilpailullisessa pelissä ei tulla näkemään siistejä yöolosuhteita.
 
No, vaikka nyt oletettaisiin että se yö toimisi kaikilla realistisesti niin ei se silti olisi mun mielestä mitenkään toimiva pelimuoto. Mitään et nää, valot loistaa vähintäänkin kauas = jengi istuu puskassa tai ei näe toisiaan vaikka liikkuvat, laita joku valo päälle tai ammu ja kuulaa tulee. Pelit menis siihen, että jengi istuu ampumatta tai koettaa hissukseen siirtyä alueen perässä kunnes väkisin alkaa porukkaa törmäilemään. Todennäköisin voittaja on se jannu, joka on osannut arvata alueen parhaiten ja on istunut alusta asti paikoillaan toisten harhaillessa pimeässä ja ampuu sitten sen viimeisen joka joutui itsensä paljastamaan ampumalla.

Tähän kun lyödään vielä se, että se tulis randomilla eikä mappi/säävalintaa ole, niin 97% pelaajista hyppii helvettiin heti kun tajuavat ja peli saadaan käyntiin vasta kun löytyy tarpeeksi botteja/idlaajia jotka ei sitä tajua tehä sekä ne 3 helpon kanan jahtaajaa jotka hyppää keskelle rinkiä taloihin istumaan kunnes alue heidät yhteen ajaa.
 
Mulle kelpaisi täysin kosmeettinenkin yö, jossa näkisi oikeasti yhtä hyvin kuin päivällä. Joku sininen filtteri, kuu ja tähtitaivas vaan päälle.

Noissa muissa säätiloissa on joku tekijä, joka tekee pelistä vähän erilaisen. Sateen ropina peittää ääniä jonkun verran ja joutuu luottamaan enemmän silmiinsä. Sumussa sitten päinvastoin eli juuri mitään ei näe ja joutuu kuuntelemaan pelaajien liikkeitä sumun seasta. Yössä voisi olla sitten se että aseitten suuliekit erottuisi paljon paremmin kuin normaalisti.
 
Aiemmin oli juttua uimisesta kylmässä vedessä josta tulisi damagea. Itse haluaisin nähdä hahmon hidastuvan hetkellisesti jos esim kutia tulee jalkoihin jne.
 
Mulle kelpaisi täysin kosmeettinenkin yö, jossa näkisi oikeasti yhtä hyvin kuin päivällä. Joku sininen filtteri, kuu ja tähtitaivas vaan päälle.

Noissa muissa säätiloissa on joku tekijä, joka tekee pelistä vähän erilaisen. Sateen ropina peittää ääniä jonkun verran ja joutuu luottamaan enemmän silmiinsä. Sumussa sitten päinvastoin eli juuri mitään ei näe ja joutuu kuuntelemaan pelaajien liikkeitä sumun seasta. Yössä voisi olla sitten se että aseitten suuliekit erottuisi paljon paremmin kuin normaalisti.
Samaa mieltä tästä.

Se voi olla ihan hyvin pääosin kosmeettinen, aivan kuten sanoit. Jonkinlainen efekti sillä on joka tapauksessa kaikille.
Se on selvä että aina joku runkkari kyllä sitten säätää gammat jne. tms. täpöön.

Mikähän peli se oli, jossa tuota yön vaikutukset kiertämistä estettiin. Jos oikein muistan siinä etäisyyksien mukaan kirjaimellisesti estettiin ukon piirtymistä, vai olikohan kuitenkin niin että ukon väri muutettiin taustaa vastaavaksi. Jotain tälläistä.
Muistaakseni PUBG Reddit puolella oli kommenteissa kun tuli puhe yökartasta.

EDIT: Ehkä kuten Rustissa on (kai) tehty nykyään? Peli jonka itse muistan on tosin joku eri.

"they changed colors saturation at night, so even if you crank up gamma, all those colors are close enough to each other so you still can't see shit.

well cranking up gamma makes it a bit visible"

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGR...night_mode_was_in_development_next_to/e2kl2v7

EDIT2:

Jaa kuukausi sitten tullut tietoon että PUBG Mobilessa yömoodia jos testaillaan.

PUBG Mobile testing out NIGHT Mode in Beta . : PUBATTLEGROUNDS
 
Pätsäys meni putkeen ja update #21 livenä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jaahas nyt jos haluaa tiputtaa vaikka 20 luotia tai bandagea niin se luotien lukumäärä pitää ensi maalata ennen kuin voi kirjoittaa 20 :S
 
Mites toi uusi markkeeraminen toimii jos hiirenkeskinäppäimeen on bindattu jotain muuta? En löydä controlleista mistä voisi vaihtaa näppäimiä tuohon.....
 
Onko tämä peli teidän mielestä jo kuolemaisillaan? Eli siis suosio hiipumassa. Steamin mukaan pelaajamäärien piikki ei enää ole niin iso kuin ennen. Mutta näyttää yleisesti olevan kyllä pelatuin peli steamissa
 
Kaukana kait tämä kuolemisesta on vielä vaikka nuo huippumäärät onki takanapäin ja alamäki on ollu melkonen. Ja ihan varmaan syystäki.

Mutta edelleen paljon pelaajia, pikkuhiljaa tapahtuu kehitystä, veikkaisin että ei tämä ihan heti kuolemassa ole, mutta onhan se mukava mässäillä medialla tuolla pelaajamäärän tippumisella, niinko se nyt nykyään tapana on, ja samalla unohtaa että edelleen sitä suosiota on aika kovasti.

Kommentti sitten mitenkään fanittamatta, tykkään kyllä pelistä, mutta on itelläki pelimäärät tippuneet huipuista aika paljonki.
 
No ei kyllä millään mittarilla kuolemaisillaan. Laskussa, joo toki mutta mitä sitten.

Joo ei päästä niihin älyttömiin piikkeihin mitä oli 1.0 releasin kohdilla, mutta edelleen kovat tasaiset pelaajamäärät.

Kuitenkin kuukauden sisään peak 1.18M pelaajaa.

Varmasti nähdään taas boostia seuraavan kartan kohdalla, ja ties minkä yhtään isomman päivityksen.
 
Tulipahan tämäkin koettua tänään, Sanhokissa kana eikä yhtään tappoa. 3 jäljellä niin arvelin odotella jos rupeavat ammuskelemaan, sai toisen ammuttua mutta kuolikin sen jälkeen itse alueeseen. Noh kelpaa. En oikeastaan nähnyt ketään ennen top 10 joten arvelin katsoa miten käy alueen kanssa.
 
Erangelissa olen saman "onnistunu" tekemään. Keskellä lentokenttää ilman mitään suojaa ja kolme jäljellä. Paskat aseet eikä tähtäimiä. Noh, nuo kaks muuta tappeli ja toinen kuoli, meni pikku hetki, eloonjääny hiilaili ilmeisesti ja niin se tuli sininen ja mulle ruutuun chicken dinner. Oli hieman WTF-moment =)
 
Olen voittanut Miramarissa 3-man squad -pelin, jossa kaikki pysyivät hengissä eikä kellään ollut yhtään tappoa. Viimeiset kaksi kuolivat alueeseen juostessaan rinnettä alas. Paljon ammuttiin, vähän osuttiin. :speak:
 
Harmi kun ei tullu videota siitä, mut varmaan hassuin voitto oli itellä ku lähin vaan perseileen jotai ku testailin asetuksia tms.

Sit huomasin olevani aika kärki kahinoissa ilman mitää järkeviä pyssyjä. Otin dacian ja lähin kaahailee loppu rinkiin. Ajoin vahingossa yhen puskajussin yli ja aloin ettii vikaa. Meni ehkä 3s ni se vika kuoli siniseen. xD
 
En tiedä onko kyseessä placebo tai silmäni muuten vain solmussa, mutta kun laitan Sanhokissa sumun aikana pelin grafiikoista brightness asetukseen minimiin, niin luulen näkeväni sumussa melko kauas.
 
En tiedä onko kyseessä placebo tai silmäni muuten vain solmussa, mutta kun laitan Sanhokissa sumun aikana pelin grafiikoista brightness asetukseen minimiin, niin luulen näkeväni sumussa melko kauas.

Pitää paikkansa. Varjokohdista tulee sumun hälvettyä vain melko tummia.
 
Kirjoittivat tuosta uudesta reward systeemistä, ja BP muutoksista.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


On kyllä kiva saada täysin maksuton jonkinlainen progressio, mistä saa jotain kilkettä.
Etenkin siis niin että sillä ei ole mitään pelillistä vaikutusta.

Best of all, the Survival Supply System is a semi-permanent Reward System, meaning that for the foreseeable future, there is no deadline to when you have to earn rewards by as there was with the Event Pass. We’re discussing long term plans to make the Survival Supply System a seasonal thing to keep rewards fresh and will keep you updated as these plans take shape.
:tup:

BP asiaan ei kyllä itsellä ole mitään mielipidettä.
Melko toissijainen asia ainakin mulle miten sitä tulee. Hiljalleen sitä tulee ja välillä voi craten tai muutaman ostaa.
 
Ihan hauskoja nuo päivän palkkiot on. Mulle tuli sellainen viikkotehtävä että syö 25 painkilleriä. Aloin tietysti etsimään killeripillereitä joka nurkasta ja söin ne heti kun sain käsiini, ettei vaan menisi kuollessa hukkaan. Homma muuttui siis omalaatuiseksi roolipeliksi, jossa "hahmoni" on toivoton narkkari, jolla ei pyöri mielessä muuta kuin seuraava annos :D

Harmi että palkkioista ei voi tienata. Ne harvat kamat mitä saa pysyvästi on myyntikelvottomia.
 
Ihan hauskoja nuo päivän palkkiot on. Mulle tuli sellainen viikkotehtävä että syö 25 painkilleriä. Aloin tietysti etsimään killeripillereitä joka nurkasta ja söin ne heti kun sain käsiini, ettei vaan menisi kuollessa hukkaan. Homma muuttui siis omalaatuiseksi roolipeliksi, jossa "hahmoni" on toivoton narkkari, jolla ei pyöri mielessä muuta kuin seuraava annos :D

Harmi että palkkioista ei voi tienata. Ne harvat kamat mitä saa pysyvästi on myyntikelvottomia.
Häh, ai niitä permanent kamiksia ei voi myydä? :S

No onneks ne sentään kai on jotain erilaisia. Noilla lainapaidoilla tee yhtää mitää ku löytyy kuitenki invistä jo permaversio :D
 
Onko tuo laskuvarjohyppääminen jotenkin nerffattu uusimmassa päivityksessa? Tuntuu, että tyyppi tulee alas kuin tiiliskivi kun koittaa jotain ~35km/h liidellä kun ennen sillä pääsi aika pitkälle.
 
Eikö ylipäätään koko liitelymekaniikka ole melko kauan sitten nerffattu, riippumatta mikä vauhti.
Ei ole päässyt pitkään aikaan niin pitkälle kuin aikoinaan.

Update #21 muutoslokista en löytänyt mitään mainintaa moisesta.
 
Siksi vähän ihmettelinkin asiaa kun en itsekään ollut lukenut mitään, en sitten tiedä oliko se joku hetkellinen bugi tai jotain mutta alas tultiin paljon nopeammin kuin tavallisesti. Olen kuitenkin aika aktiivisesti pelaillut viime päivät, ennen ja jälkeen #21 updatea.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
NONII

Tuli si tehtyä vireo, otettiin kajautuksen kans kana-ateria ja 9 murhaa iskin, kaja vissii 5-7 ? ei voi muistaa. (Pahoittelut peliäänen ja alkumähinän puttuumista, oli säädöt hukkunu enkä ollu aikasemmi huomannut asiaa)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Heh, hyvä ajotus. Ite tein kaikenlaisesta muusta paitti tosta matsista pätkää. :D
 
@Metssku Hieno video mutta voi herran pieksut sentään, miksi ihmeessä siihen on pitänyt työntää paska musiikki päälle niin että kaikki pelin äänet jäi pois?

En vaan tajua, en yhtään.

Niinku koitin kirjottaa nii nauhotuksesta oli jääny kokonaan äänet pois :( voin sanoo kyl itteeki harmitti... paree lyödä musaa mukaan ettei kokonaan mykkä ole.
 
Nyt tuli tehtyä soolo awikkailusta pätkä, on myös toinen mut en kyl tänne enää lisäile, joten jos haluu nähä nii kannattaa pistää kanavaa seurantaa, jossei jo ole ;)

vol 2 valmis ja videolla esiintyy myös suomalainen sikapete :nb: 8 murhaa ei riittäny voittoon, olis tarvinnu sen 9.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
165 tuntia on tullut pelattua tätä peliä. Nyt tuli ensimmäinen kana first person yksinpelissä. Peli meni muutoinkin hyvin, koska sain 7 tappoa. Edellinen ennätys on kolme tappoa yhdessä pelissä.
 
Itsellä tuli tänään 11. voitto pelissä. Pelaan vain yksinpeliä FPP:llä Viimeinen ja voittava tappo oli muuten myös samalla ensimmäinen tappo polttopullolla!

Snipumies oli talon toisessa kerroksessa, itse ehkä n. 20m päässä hänestä aidan takana - kummatkin tiesimme, missä toinen sijaitsee. Vähän rätkimme toisiamme suojien takaa, jonka jälkeen heitin polttopullon talon katolle (!). Sieltä tuli ilmeisesti jollain tapaa levisi ja aiheutti sen verran damagea, että vein voiton.

Tuossa statseja: Javaq - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG
 
Siellähän tuli sitten voitto komeesti polttopullon uudella mekaniikalla. :tup:
Leviää ainakin puupintoja. Molotovit on jopa hyödyllisiä nykyään.
 
ite tykkäsin ennenkin noista moloista :) aiva mahtavia kapistuksia jos haluat ettei vihu pääse jotain tiettyä kautta pois esim.
Nykyäänhän ne on taloihin aivan OP hyökätessä o_O
näkyykö jossain noi voittojen määrät? vai onko niin että pidätte itse kirjaa noista? :jd:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 915
Viestejä
5 056 027
Jäsenet
81 005
Uusin jäsen
veikko123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom