Viimeksi kun CS:GO turnausta katsoin, mainostettiin välitauoilla monitoria, jossa oli joku oma esiasetettu säätönsä näyttämään pimeät nurkat kuin keskellä kirkasta päivää muuten kirkkauden kärsimättä.
Ongelmahan on juurikin se, että kaikki tällaiset mahdolliset mielenkiintoiset ja epätavalliset sääolosuhteet ja grafiikat on kierrettävissä. Pelikenttä ei ole koskaan tasainen, kun osa pelaa 60hz näytöillä, toiset 144hz, eri kokoisilla näytöillä, jotkut säätää digital vibrancea, toiset muita asetuksia, yksi iskee brightnessin täysille. Ihmettelen, että sumussa on onnistuttu näinkin hyvin, eikä porukka ole jo keksinyt (tai ainakaan paljastanut) miten sen saa häivytettyä tai vain nähtyä hahmot sen läpi ilman varsinaista huijaamista. Savujen toimivuus kun on CS:ssä ollut ainakin pitkiä aikoja rikki, kun se on toiminut eri asetuksilla ja eri näytönohjaimilla eri tavoin. Nykyään ei kai.
Sama se olisi, jos vielä yritettäisiin jotain samanlaista kuin originaalin Xboxin Ghost Reconissa. Xbox livessä kun pystyi luottamaan siihen, että jokaisella on ääniyhteys nimenomaan Microsoftin palvelun välityksellä. Keskustelemaan pystyi vain kuolleet keskenään ja elävät keskenään. Killfeediä ei alunperin ollut, joten kuolema selvisi yleensä kesken lauseen katkenneesta ääniyhteydestä. Olisihan tuo hauska kuriositeetti vaikka Armaan tai pubgiin. Mutta ei enää millään tavalla mahdollinen, viimeistään silloin viimeisetkin siirtyisivät käyttämään Discordia, Teamspeakia, Mumblea.
Sikäli tietysti sääli, ettei lähistöllä majailevia vihollisia enää paljasta kuin aniharvoin se mikkiin röhisevä hengitys tai muu satunnainen. Ja sääli myös, että vähänkään kilpailullisessa pelissä ei tulla näkemään siistejä yöolosuhteita.