Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Mikähän tässä on, kun fps:ät aiemmin huiteli 130-160 ja viimeisimmät päivityksen jälkeen 60-80?
 
Datamined new snow map : PUBATTLEGROUNDS

Tiedostot sanoo että koko olisi 8x8km.
Loppuvuodesta pitäisi tulla testiin, kuten on jokusen kertaa puhuttu.

Jos se tosiaan on 8x8km, niin tulee olemaan kyllä vähän rasittavaa ilman vapaata map selectiä.........

QzQ26oj.jpg


iZiWOPM.jpg
 
Saaren kokohan on tuon alemman kuvan perusteella noin 6x6km?


Joo, mutta mappi meri mukaanluettuna olisi se 8x8 eli aikalailla samoissa kuin Erangel, joskin erangelissa merialuetta mapin reunoilla on hieman vähemmän. Kuitenkin lähempänä Erangelin kokoluokkaa kuin vaikkapa Sanhokin.

Mappivalinnassa isot mapit ja sanhok, jolloin näistä isommista mapeista tulee arvalla 1/3 -> jos haluaa pelata jotain tiettyä niin menee hankalaksi.
 
Tosiaan tuon kartan koon pläräsin vaan tuolta Reddit linkissä, eli ilmeisesti itse tiedostoissa on merkattu kooksi se 8x8km.
Tosiaan vettähän tuossa enemmän on, mutta silti selvästi isompi kuin Sanhok kuten jonesky jo sanoi.

Erangel ja tuo päällekkäin:

upload_2018-9-10_11-23-42.png
 
Tohon mappiin sopis joku sellanen, että uiminen kostautuis kylmästä johtuvalla hitaalla jatkuvalla damagella ennen kuin vaihtais vaatteet (vaatelootti pitäis palauttaa).
 
Eikö sinun mielestä uiminen rankaise jo nyt tarpeeksi kovalla prosentilla?
Eihän uiminen rankase nyt mitään? Se on oma valinta meneekö jostain yli uiden, autolla siltaa pitkin vai veneellä. Tulis vähän mielenkiintoa tohon mappiin, kun uimisen jälkeen ottais hidasta damagea (esim ekaan siniseen alueeseen verrattavaa) ellei saa kuivaa päälle. Vai meinaat, että on jotenkin todenmukaista uida vaatteet päällä lumisella säällä ja sen jälkeen ei oo mitään ongelmaa kylmyyden kanssa?

Tossa mapissa pitäis olla myös toi kylmäelementti niin, että pitäs olla takki päällä (inventoryyn kaikille joku perustakki) ja hanskat kädessä, hattu päässä jne.
 
Eihän uiminen rankase nyt mitään? Se on oma valinta meneekö jostain yli uiden, autolla siltaa pitkin vai veneellä. Tulis vähän mielenkiintoa tohon mappiin, kun uimisen jälkeen ottais hidasta damagea (esim ekaan siniseen alueeseen verrattavaa) ellei saa kuivaa päälle. Vai meinaat, että on jotenkin todenmukaista uida vaatteet päällä lumisella säällä ja sen jälkeen ei oo mitään ongelmaa kylmyyden kanssa?

Tossa mapissa pitäis olla myös toi kylmäelementti niin, että pitäs olla takki päällä (inventoryyn kaikille joku perustakki) ja hanskat kädessä, hattu päässä jne.

Realistisuuden nimissä en itse lähtisi koskaan uimaan kaksi asetta selässä ja reppu täynnä ammuksia. Pelissä on myös monta muuta asiaa mihin voisi realistisuuden nimissä kommentoida, mutta koska kyse on pelistä niin realistisuudesta täytyy jossain myös karsia pelattavuuden takia. Simulaattorit on sitten erikseen.

Omasta mielestä uiminen rankaisee jo sillä tavalla tarpeeksi, että se on älyttömän hidas tapa edetä, mahdoton puolustaa itseä, mahdoton suojautua varsinkin kun sukeltamismuutos tuli ja rng:stä johtuen aina ei vain ole sitä mahdollisuutta mennä sillä autolla tai veneellä vaikka kuinka haluaisi. Henkilökohtaisesti minun mielestä ei siis ole mitään tarvetta enää hankaloittaa uimalla etenemistä.

Kaiken lisäksi tuohon viimeiseen kommentoituna ei mitään järkeä niin kauan kun mappia ei voi itse valita.
 
Realistisuuden nimissä en itse lähtisi koskaan uimaan kaksi asetta selässä ja reppu täynnä ammuksia. Pelissä on myös monta muuta asiaa mihin voisi realistisuuden nimissä kommentoida, mutta koska kyse on pelistä niin realistisuudesta täytyy jossain myös karsia pelattavuuden takia. Simulaattorit on sitten erikseen.

Omasta mielestä uiminen rankaisee jo sillä tavalla tarpeeksi, että se on älyttömän hidas tapa edetä, mahdoton puolustaa itseä, mahdoton suojautua varsinkin kun sukeltamismuutos tuli ja rng:stä johtuen aina ei vain ole sitä mahdollisuutta mennä sillä autolla tai veneellä vaikka kuinka haluaisi. Henkilökohtaisesti minun mielestä ei siis ole mitään tarvetta enää hankaloittaa uimalla etenemistä.
No jos tuo tavaran paino jätetään huomiotta, on tuo uiminen nopeudeltaan ja sukellusaikaisen hengityksenpidättämiskyvyiltään jo suht realistista. Tohon talvimappiin voisi tuon kylmän kelin tuoda elementtinä mukaan niin, että talvivarustus pitää olla ja jos ui niin pitää käydä loottaamassa kuivaa päälle. Esim uimisessa vois olla joku sellanen, että on 5min aikaa käydä vaihtamassa kuivat ennen kuin alkaa kylmä sakottamaan -> voi hoidella veden jälkeiset viholliset ja mennä sit loottaamaan.
 
No jos tuo tavaran paino jätetään huomiotta, on tuo uiminen nopeudeltaan ja sukellusaikaisen hengityksenpidättämiskyvyiltään jo suht realistista. Tohon talvimappiin voisi tuon kylmän kelin tuoda elementtinä mukaan niin, että talvivarustus pitää olla ja jos ui niin pitää käydä loottaamassa kuivaa päälle. Esim uimisessa vois olla joku sellanen, että on 5min aikaa käydä vaihtamassa kuivat ennen kuin alkaa kylmä sakottamaan -> voi hoidella veden jälkeiset viholliset ja mennä sit loottaamaan.

Miksi uiminen ja talvimappi olisi ainoita asioita mistä pitää tehdä realistisia?
 
Miksi uiminen ja talvimappi olisi ainoita asioita mistä pitää tehdä realistisia?
No toi talvimappi ois yksinkertasesti hyvä mahdollisuus tuoda peliin jotain säätilaan liittyviä ominaispiirteitä, tässä tapauksessa esim kylmyys. Eihän sitä (toivottavasti) oo pakko pelata jos ei kiinnosta tollanen. Tossa pelissä nyt aika moni asia on kuitenkin pyritty tekemään realistiseksi jo nykyisellään vaikka toki esim jerrykannun tunkeminen reppuun ja moni muu vastaava asia tuossa ei täysin realistista olekaan. Uskoisin, että tuo kylmyys elementtinä voitaisiin tuoda kuitenkin ihan pelillisesti järkevästi messiin.
 
Huomautus - jätetään henkilökohtaisuudet pois
No jos tuo tavaran paino jätetään huomiotta, on tuo uiminen nopeudeltaan ja sukellusaikaisen hengityksenpidättämiskyvyiltään jo suht realistista. Tohon talvimappiin voisi tuon kylmän kelin tuoda elementtinä mukaan niin, että talvivarustus pitää olla ja jos ui niin pitää käydä loottaamassa kuivaa päälle. Esim uimisessa vois olla joku sellanen, että on 5min aikaa käydä vaihtamassa kuivat ennen kuin alkaa kylmä sakottamaan -> voi hoidella veden jälkeiset viholliset ja mennä sit loottaamaan.
Ymmärrätköhän nyt lainkaan, miksi tuota aikaa pidättää hengitystä veden alla edes rajoitettiin entisestään? Uidessa et pysty ampumaan ja veden alla pystyt olemaan vain rajoitetun ajan kerrallaan. Sulla on taas näitä hyviä ideoita, jotka voisit pitää itselläsi.
e: Jaa joneskyllä meni tunteisiin kun pitää käyttää report nappia.
 
Viimeksi muokattu:
Tossa pelissä nyt aika moni asia on kuitenkin pyritty tekemään realistiseksi jo nykyisellään

Tästä olen erittäin paljon eri mieltä. Käy pelaamassa vaikka vähän aikaa armaa ja tule sitten vertaamaan realistisuutta. En jaksa edes kaikkea luetella.

Ps. Arma ei ole eSports peli, tämä on.
 
Ymmärrätköhän nyt lainkaan, miksi tuota aikaa pidättää hengitystä veden alla edes rajoitettiin entisestään? Uidessa et pysty ampumaan ja veden alla pystyt olemaan vain rajoitetun ajan kerrallaan. Sulla on taas näitä hyviä ideoita, jotka voisit pitää itselläsi.
Niin, voit pidättää hengitystäsi rajoitetun ajan, etkä normaalistikaan uidessa varmaan rynkyllä voi ampua. Aina normaalia settiä. Kauankos viihdyt avannossa? Entäs kun käyt avannossa vaatteet päällä ja siirryt pakkasilmaan?

Aivan, ihan looginen jatkumo nykyiseen. Itse en koe uimista ollenkaan hankalana esim erangelin tai sanhokin jokia ylittäessä ja voisin hyvinkin saada pienen lisähaasteen tuosta. Onhan tossa mapissa kuitenkin puolet joesta jäässä.

Eikai muutenkaan tartte mennä henkilökohtaisuuksiin. Eikös keskustelupalstalla voi kuitenkin keskustella. Voisit vaikkapa kertoa oman näkemyksesi tilanteeseen etkä luetella muutamaa tosiasiaa ja kertoa sen jälkeen ettei mielipiteitäni kaivata, kun tässä keskustelin toisen henkilön kanssa. Mitä koet tuoneesi keskusteluun? Aivan, et yhtään mitään.
 
Niin, voit pidättää hengitystäsi rajoitetun ajan, etkä normaalistikaan uidessa varmaan rynkyllä voi ampua. Aina normaalia settiä.
Pystyn ampumaan rynkyllä uidessa, pystyt kyllä sinäkin ellet ole täysin avuton. En kyllä osuisi samalla tarkkuudella 300 metriin, mutta sataan metriin osumatarkkuus olisi aivan riittävä.
Kauankos viihdyt avannossa? Entäs kun käyt avannossa vaatteet päällä ja siirryt pakkasilmaan?
Normaali ihminen ei viihdy avannossa kovinkaan kauaa ja ulkoilmassa märät vaatteet päällä vielä vähemmän. Mutta oletatko, että pubgin pelaajahahmot on tavallisia pulliaisia eikä jotain kovakuntoisia sotilaita? Lievää hypotermiaa vastaan toimii liikkuminen ja sitä pubgissa tapahtuu jatkuvasti. Siihen vielä energiajuoma päälle nostamaan verensokereita.
Pelaat täysin väärää peliä, jos haluat realistisuutta.
 
Pystyn ampumaan rynkyllä uidessa, pystyt kyllä sinäkin ellet ole täysin avuton. En kyllä osuisi samalla tarkkuudella 300 metriin, mutta sataan metriin osumatarkkuus olisi aivan riittävä.

Normaali ihminen ei viihdy avannossa kovinkaan kauaa ja ulkoilmassa märät vaatteet päällä vielä vähemmän. Mutta oletatko, että pubgin pelaajahahmot on tavallisia pulliaisia eikä jotain kovakuntoisia sotilaita? Lievää hypotermiaa vastaan toimii liikkuminen ja sitä pubgissa tapahtuu jatkuvasti. Siihen vielä energiajuoma päälle nostamaan verensokereita.
Pelaat täysin väärää peliä, jos haluat realistisuutta.
Uskoisin että ampuminen vedestä olisi jo käytännön syistä mahdotonta jos aseen sisällä on vettä, koska ase voisi varmaankin pahimmillaan vaurioitua. Sen verran kun ajatusleikkiä jatkaa niin ylävartalon tai vähintään aseen saaminen pinnalle pelkästään jaloilla polskimalla lienee sen verran rankkaa ja hankalaa, että ampumisen estäminen vedessä on oikea vaihtoehto.
 
Mun mielestä reppuun kerätyn kaman paino saisi vaikuttaa jotain. Vaikka niin, että maksimikantokyvyn lisäksi on alempi raja, jonka ylitettyään juoksu sujuu hieman hitaammin.

Tai oikeastaan paras voisi olla päävalikossa hahmokohtainen slideri, jolla saisi itselleen paremman kantokyvyn juoksunopeuden kustannuksella ja toisinpäin. Tämä auttaisi siihen hölmöön tilanteeseen, että kaksi tyyppiä laskeutuu samaan paikkaan, toinen saa melee-aseen ja toinen ei, aseeton juoksee karkuun, ja takaa-ajo jatkuu monta kilometriä koska juoksunopeus on täsmälleen sama.
 
Mun mielestä reppuun kerätyn kaman paino saisi vaikuttaa jotain. Vaikka niin, että maksimikantokyvyn lisäksi on alempi raja, jonka ylitettyään juoksu sujuu hieman hitaammin.

Tai oikeastaan paras voisi olla päävalikossa hahmokohtainen slideri, jolla saisi itselleen paremman kantokyvyn juoksunopeuden kustannuksella ja toisinpäin. Tämä auttaisi siihen hölmöön tilanteeseen, että kaksi tyyppiä laskeutuu samaan paikkaan, toinen saa melee-aseen ja toinen ei, aseeton juoksee karkuun, ja takaa-ajo jatkuu monta kilometriä koska juoksunopeus on täsmälleen sama.
Joo, itse olisin myös tämän kannalla. Tällöin esim pitkä taistelu ja siitä aiheutunut kiire sinisen alueen kanssa voisi kostautua niin, että kamaa pitäisi hylätä, jotta saa juoksunopeutta ylöspäin. Tällaisessa tilanteessa voisi siis säästää esimerkiksi vain toisen aseen, siihen panoksia seuraavaan pariin tulitaisteluun ja pari es+fak.
 
Pystyn ampumaan rynkyllä uidessa, pystyt kyllä sinäkin ellet ole täysin avuton. En kyllä osuisi samalla tarkkuudella 300 metriin, mutta sataan metriin osumatarkkuus olisi aivan riittävä.
Osumatarkkuutta varmasti löytyy, luodit vaan ei tykkää veden alla kulkea kovinkaan monta metriä :geek:

Esimerkkinä vaikka tämä:


Tosin kuten mainittu, pelit on pelejä, tuskin laastarilla ja eeässällä saa muutenkaan paikattua itseään 100% terveeksi ammutuksi tulemisen jälkeen :rolleyes:
 
Osumatarkkuutta varmasti löytyy, luodit vaan ei tykkää veden alla kulkea kovinkaan monta metriä :geek:

Esimerkkinä vaikka tämä:


Tosin kuten mainittu, pelit on pelejä, tuskin laastarilla ja eeässällä saa muutenkaan paikattua itseään 100% terveeksi ammutuksi tulemisen jälkeen :rolleyes:

Jos aikoo ampua rannalle niin tietenkin se ase pidetään pinnan yläpuolella eikä veden alla. Aika moni rynkky toimii uitettuna ja märkänä täysin normaalisti, veden alla osa ei toimi lainkaan.
 
Haastavaahan tuo joka tapauksessa olisi jos pitäisi samaan aikaan pulikoida pinnalla reppu täynnä ammuksia ja vielä yrittää tähdätäkin :D todennäköisesti tuon saisi jotenkin implementattua peliinkin asti, tuskin vain on kovin korkealla prioriteettilistalla..
 
Tohon mappiin sopis joku sellanen, että uiminen kostautuis kylmästä johtuvalla hitaalla jatkuvalla damagella ennen kuin vaihtais vaatteet (vaatelootti pitäis palauttaa).

Tuossa mapissa vaan näyttäisi olevan niin vähän syitä lähteä uimaan, että tuskin ovat tuollaista lisäämässä siihen. Yksi ainoa "joki", jonka yli kuitenkin menee monta siltaa ja myös jäätä jonka yli varmaan pystyy myös kävelemään. Jos lisäisivät sinne vähän jokia ja saaria niin sitten ehkä.
 
Haastavaahan tuo joka tapauksessa olisi jos pitäisi samaan aikaan pulikoida pinnalla reppu täynnä ammuksia ja vielä yrittää tähdätäkin :D todennäköisesti tuon saisi jotenkin implementattua peliinkin asti, tuskin vain on kovin korkealla prioriteettilistalla..
Onko porukka täällä niin nuorta, ettei armeija ole vielä käytynä ja siksi tuo vaikuttaa monille mahdottomalta tai todella haastavalta? Vai onko se muuttunut niin löysäksi, ettei siellä enää olla edes metsässä tai jaeta rynkkyjä? Tosin ei jokaisessa koulutushaarassa pääse täysvarustuksessa uimaan.
 
Onko porukka täällä niin nuorta, ettei armeija ole vielä käytynä ja siksi tuo vaikuttaa monille mahdottomalta tai todella haastavalta? Vai onko se muuttunut niin löysäksi, ettei siellä enää olla edes metsässä tai jaeta rynkkyjä? Tosin ei jokaisessa koulutushaarassa pääse täysvarustuksessa uimaan.
Myönnän, en ole ampunut uidessa täysvarustuksessa. Mutta olen uinut vaatteet päällä.

Mutta. Uit jääkylmässä vedessä vaatteet päällä. Vaatteet tekee liikkumisesta tukalaa. Kylmyys kangistaa lihakset. Sormet ei tahdo toimia. Selässä on uitettu rinkka, täynnä ammuksia ja muuta painavaa metallia vähintään 30kg edestä, tod. näk. enemmänkin. Lisäksi tetsari kaikkine taskuineen. Varusteet upottavat sinua pohjaa kohti kuin näkki vetäisi jaloista.

Nyt sinun täytyy lopettaa käsillä uiminen, jolloin muutoinkin raskaasta uimisesta tulee monin verroin vaikeampaa. Kohottaa rynkky, tähdätä, ja osua viholliseen 100 metrin päähän.

Tiedän kokeilemattakin ettei tulisi minulta onnistumaan. Olen ihan kohtalainen kunnoltani ja uimataidoltani.

Ehkä sulla on oletus, että reppu on täynnä villasukkia ja vuorattu vedenpitävällä kankaalla/muovilla, jolloin siitä tulee kelluke. PUBG:ssä tuskin näin on.
 
Ehkä sulla on oletus, että reppu on täynnä villasukkia ja vuorattu vedenpitävällä kankaalla/muovilla, jolloin siitä tulee kelluke. PUBG:ssä tuskin näin on.
Miksei sitä olisi vuorattu vedenpitävällä kankaalla ja kaikki varusteet muovipusseissa? Jos jotain realismia haetaan niin pitääkö silloin kaikki järkevä realistisuus heittää romukoppaan?
 
Miksei sitä olisi vuorattu vedenpitävällä kankaalla ja kaikki varusteet muovipusseissa? Jos jotain realismia haetaan niin pitääkö silloin kaikki järkevä realistisuus heittää romukoppaan?
Okei, lopultakin päästiin sun pointtiin, vaikket sitä ääneen aiemmin sanonutkaan.

Intissä varusteet oli lähinnä vaatteita. PUBG:ssä ne on aseita, useimmiten metallista tehty. Valurautapannu roikkuu perseestä. Kuvittelisin niiden kelluntavaikutuksen olevan silti negatiivinen verrattuna intin villasukkiin.
 
Järkevästä realistisuudesta puheen ollen, tässä ei tainnut hengästyä lainkaan vaikka juoksisi puoli tuntia kehää täysvarustus päällä?

Tosin ei jokaisessa koulutushaarassa pääse täysvarustuksessa uimaan.
Pieni offtopic, ainakaan 2001 Niinisalossa ei tarvinnut uida taisteluvarustuksessa :geek: Toki esim. Upinniemessä pääsee varmasti tutustumaan veteen tetsari päällä ja rynkky kädessä :D
 
Miramarissa sitte pitäs katkoa kaktuksia ja juoda vettä ettei nää kangastuksia?
Puol tuntia on sellanen aika ettei ehkä nestehukka iske, mutta 10minsaa on pakkasella uinnin jälkeen aika pitkä aika.. Kangastukset ei muuten liity nestehukkaan vaan ovat seurausta valon kaareutumisesta maanpinnan lähellä olevassa kuuman ilman pintakerroksessa, jonka seurauksena taivaan heijastuminen näyttäytyy esimerkiksi vesilammikon kaltaisena :)
 
Puol tuntia on sellanen aika ettei ehkä nestehukka iske, mutta 10minsaa on pakkasella uinnin jälkeen aika pitkä aika.. Kangastukset ei muuten liity nestehukkaan vaan ovat seurausta valon kaareutumisesta maanpinnan lähellä olevassa kuuman ilman pintakerroksessa, jonka seurauksena taivaan heijastuminen näyttäytyy esimerkiksi vesilammikon kaltaisena :)
No ei se ainakaan Aku Ankassa ihan noin mennyt. Siellä oli uima-allas, palmuja, aurinkotuolia ja baari, mistä sai kitusiinsa tuopillisen jääkylmää sihijuomaa. Mutta juuri kun taivaallinen nektari oli saavuttamassa nielun, se muuttuukin hiekaksi.
 
Näyttää lähtevän nyt aika hyvin lentoon nää visiot täällä "realismin" nimissä. Sotkisihan tuo peliä aivan liiaksi jos pitäisi talvikentässä uintireissun jälkeen laittaa teltta ja nuotio pystyyn ja kuivattemaan siinä kalsareita. Tosin voisi samalla grillata vaahtokarkkeja, ne toimisivat hyvänä healinä tai boostina.
 
Lumikentässä pitäis pystyä tekemään lumipalloja ja heittelemään niillä, kun toinen yrittää nyrkeillä huitoa. Ja ehdottomasti äijän pitäis paleltua kalsarit jalassa ja ilman kenkiä.

Eli kyllä mun mielestä tämä peli on jo ihan sopivan realistinen.
 
Datamined new snow map : PUBATTLEGROUNDS

Tiedostot sanoo että koko olisi 8x8km.
Loppuvuodesta pitäisi tulla testiin, kuten on jokusen kertaa puhuttu.

Jos se tosiaan on 8x8km, niin tulee olemaan kyllä vähän rasittavaa ilman vapaata map selectiä.........

QzQ26oj.jpg


iZiWOPM.jpg

Datamainauksiin liittyen, redditissä oli ketjut että peliin on tulossa myös uusi pelimuoto "conquest", yökartat ja C4?

LEAKED SNOW MAP DIHOR OTOK, NIGHTMODE, SNOW MODE, C4 NEW GAME MODE • r/PUBATTLEGROUNDS
NIGHT MODE CONFIRMED! (from datamined files) • r/PUBATTLEGROUNDS
 
Jos olisi sellainen tilanne että pelintekijät haluaisivat että talvikentässä jääkylmä vesi jollain tapaa rankaisisi veteen menosta tai joutumisesta niin äkkiseltään mietittynä toteuttamiskelpoisin tapa olisi mielestäni se, että hp:ta alkaa kulumaan x määritellyllä nopeudella samalla tavoin kuin jos joutuisi ringin ulkopuolelle. Itse en kyllä lämpene edes tuollaiselle.
 
Jos olisi sellainen tilanne että pelintekijät haluaisivat että talvikentässä jääkylmä vesi jollain tapaa rankaisisi veteen menosta tai joutumisesta niin äkkiseltään mietittynä toteuttamiskelpoisin tapa olisi mielestäni se, että hp:ta alkaa kulumaan x määritellyllä nopeudella samalla tavoin kuin jos joutuisi ringin ulkopuolelle. Itse en kyllä lämpene edes tuollaiselle.

Brendanillehan voisi ehdottaa, että ukko saattaa satunnaisesti sairastua hypotermiaan ja kuolla pois talvimapissa. Päästään samalla eroon redzonesta, joten kaikki voittavat! Toki vain huonot pelaajat kuolevat hypotermiaan.
 
Brendanillehan voisi ehdottaa, että ukko saattaa satunnaisesti sairastua hypotermiaan ja kuolla pois talvimapissa. Päästään samalla eroon redzonesta, joten kaikki voittavat! Toki vain huonot pelaajat kuolevat hypotermiaan.

Tämä. Myös lievä aivoinfarkti olisi hyvä, pelaaja voisi ampua vain yhdellä kädellä ja hyppiä yhdellä jalalla.
 
Ja lumessa ei toki pystyis juoksemaan, jäästä vois tippua läpi, ikkunat vois olla jäässä ettei näe mitään läpi, autot ei starttais jos ei oo sattunu oleen lämppärissä jne jne jos kerran hassuttelemaan aletaan.

Eiköhän näille realistisille hommille ole ihan omat pelinsä, vaikka ainahan se on realismi vs pelattavuus yksi ongelma pelintekijöille painittavaksi.
 
Joo, ei tässä omastakaan mielestä tarvitse alkaa lisäilemään mitään realismia.
Jos keskitytään siihen että pelissä tarvii oppia ampumaan sekä taktikoimaan, niin riittää mulle.

Tuosta lumikartasta, miettinyt kuinkahan kauan jalanjäljet pysyy?
Siinä pienessä videotiiserissä kun moiset kuitenkin oli.
Kai ne pysyy vain vähän aikaa, eli käytännössä pieni lumisateen tihku on aina.
Moottorikelkka on kyllä aivan pakollinen, tosin luulis että varma juttu. :D Eiköhän ne myös kaiva jonkun erikoisen isomman telavehkeen jostain, tyyliin semmonen mikä jossain vanhemmassa bondissa.
Intistä tuttu zili taidettiinkin jo vuotaa. :D Taitaa olla helposti isoin auto tähän mennessä jos tulee. Voihan se toki myös olla vaan osa maisemaa.

Asiasta toiseen, kai tänään tai huomenna tulee info että ke-to yönä uus patch liveen.
 
Dodi, ensi yönä patchia pukkaa.
Meidän aikaa huomenna about 8:30 update #21 livenä.

 
Eipä tullut mokomaa melkein koko kesässä pelattua. Nyt taas innostus ollut huipussaan.
Tässä jokin uusin videon irvikuva:D:

 
Jospa uudella patchilla saataisi tuo pelin sisäisen mikki pelittämään, on suhteellisen surkiaa pelata 4 hengen tiimillä ja mikki lakkaa toimimasta kun peli alkaa, pelittää ongelmitta ennenku lentsikkaan mennään....
 
Yökartat olis kyllä todella nannaa. Tunnelma varmasti huipussaan ja flash hidereistakin olisi jotain hyötyä.

44G55gRJDnYPtu_u6HJqyGwM3FE7li-euSzt1Vfw6Yo.jpg.d8a39bf142228560900426b2a9f70772.jpg

Tämä vain vaatii sen että yökartta on oikeasti tehty niin pimeeksi että se vaikuttaa peliin. Monesti pelinkehittäjät tekevät näistä yömapeista semmosia että sielä näkee ihan hyvin. Toki taskulamput käteen/aseisiin pitäisi lisätä. Tuo oikeasti pimeä metsä sopisi kyllä battle royaleen, olisi varmasti hauskaa.
 
Viimeksi kun CS:GO turnausta katsoin, mainostettiin välitauoilla monitoria, jossa oli joku oma esiasetettu säätönsä näyttämään pimeät nurkat kuin keskellä kirkasta päivää muuten kirkkauden kärsimättä.

Ongelmahan on juurikin se, että kaikki tällaiset mahdolliset mielenkiintoiset ja epätavalliset sääolosuhteet ja grafiikat on kierrettävissä. Pelikenttä ei ole koskaan tasainen, kun osa pelaa 60hz näytöillä, toiset 144hz, eri kokoisilla näytöillä, jotkut säätää digital vibrancea, toiset muita asetuksia, yksi iskee brightnessin täysille. Ihmettelen, että sumussa on onnistuttu näinkin hyvin, eikä porukka ole jo keksinyt (tai ainakaan paljastanut) miten sen saa häivytettyä tai vain nähtyä hahmot sen läpi ilman varsinaista huijaamista. Savujen toimivuus kun on CS:ssä ollut ainakin pitkiä aikoja rikki, kun se on toiminut eri asetuksilla ja eri näytönohjaimilla eri tavoin. Nykyään ei kai.

Sama se olisi, jos vielä yritettäisiin jotain samanlaista kuin originaalin Xboxin Ghost Reconissa. Xbox livessä kun pystyi luottamaan siihen, että jokaisella on ääniyhteys nimenomaan Microsoftin palvelun välityksellä. Keskustelemaan pystyi vain kuolleet keskenään ja elävät keskenään. Killfeediä ei alunperin ollut, joten kuolema selvisi yleensä kesken lauseen katkenneesta ääniyhteydestä. Olisihan tuo hauska kuriositeetti vaikka Armaan tai pubgiin. Mutta ei enää millään tavalla mahdollinen, viimeistään silloin viimeisetkin siirtyisivät käyttämään Discordia, Teamspeakia, Mumblea.

Sikäli tietysti sääli, ettei lähistöllä majailevia vihollisia enää paljasta kuin aniharvoin se mikkiin röhisevä hengitys tai muu satunnainen. Ja sääli myös, että vähänkään kilpailullisessa pelissä ei tulla näkemään siistejä yöolosuhteita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom