Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Ja ooteltas lobbyssä 30min että sais enemmän kuin 50 pelaajaa kerralla?

Edit: Ite mieluummin karsisin sitä silmäkarkkia ja en antas periksi grafiikkarunkkareille pelattavuuden tieltä. Mutta niin, kuka äidistä kuka tyttärestä.
No siis osittain sama asia. Ruoho renderi pidemmälle. Jotkut joutuu karsii sit silmäkarkeista et pyörii halutulla tasolla. Mut onks tos muutenkaa ideaa et jengi vääntää perunalla sen 30fps jotku blurrit täysillä. :D
 
Mulla ei ole selviä katkoja tai pätkimistä, mutta ympärilleen katselussa välillä microstutteria
ja tavarat kestää välillä ilmestyä inventoryyn + lootti latautuu välillä hitaasti lattioille / muuta lagia..
koska kaikki muu toimii hienosti ja pubg myös määrättyihin klo aikoihin niin olen ajatellut olevan serverilagia :sori:

Noukkiminen F napilla mahdotonta kiireessä, saattaa tehdä noukkimisliikkeen
8 kertaa ja tulos on 1 ammuslaatikko

Lentokone pomppii sen verran myös kartassa, että arvata saattaa, montako kertaa saan tulitaisteluissa turpaan vain tämän lagin takia. Otin jo backupit talteen ja todennäköisesti laitan Windowsin uusiksi viikonloppuna (siirryn 7 -> 10 ellei joku keksi jotain hyvää syytä pysyä seiskassa).

Ja tätä nykimistä tapahtuu myös muuten näemmä desktopillakin. Ihme piikkejä suorittimella, vaikka koneella ei mitään ihmeellistä käynnissä. Voiko tuo olla joku haittaohjelma? ESET, Malwarebytesin Antimalware tai Windows Defender eivät löydä mitään.
 
Test servuilla nyt tuo patch 1.0 update #12. Tämä on siis se iso weapon balance pätsi.
Mukana myös uusi ase sekä auto, ja uusia attachmentteja.
Niin.... ja MAP SELECT!

Nyt on kyllä niin iso lista asioita, että pitää lukea ajatuksella myöhemmin illalla. :eek:

Patch notes: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #12

Pienenä knoppina, eikö tämä ollut monen mielestä ongelma:

We’ve added an option to adjust vertical mouse sensitivity
Muistaakseni osa huomasi että vertical senssi oli ns. väärä? Muistanko nyt ihan väärin.
Toki tuon sai säädettyä hiiren softasta erikseen, osassa hiiristä, iirc.

Nämähän oli pääosin ihan hyviä päivityksiä. Peukku tälle.
 
Todella hyviä päivityksiä. Miramaria tuunattu, uusi auto on pelaamatta suosikki (silmät kiiluu ja kuola valuu), ja mikä parasta nyt voi pelata pelkkää Miramaria joutumatta Siperiaan edes yhden matsin ajaksi!

Harmi tosin että sukeltamista on nerffattu noin rajusti, ja erilaisia tähtäimiä on ehkä jo liikaakin. Ja mitä pelleilyä on noin tärkeän kaman siirtäminen vain laskuvarjolaatikoihin?
 
Todella hyviä päivityksiä. Miramaria tuunattu, uusi auto on pelaamatta suosikki (silmät kiiluu ja kuola valuu), ja mikä parasta nyt voi pelata pelkkää Miramaria joutumatta Siperiaan edes yhden matsin ajaksi!

Harmi tosin että sukeltamista on nerffattu noin rajusti, ja erilaisia tähtäimiä on ehkä jo liikaakin. Ja mitä pelleilyä on noin tärkeän kaman siirtäminen vain laskuvarjolaatikoihin?

Nimenomaan kolmosen pottaa pidetään turhan ylivoimaisena.
 
No siis osittain sama asia. Ruoho renderi pidemmälle. Jotkut joutuu karsii sit silmäkarkeista et pyörii halutulla tasolla. Mut onks tos muutenkaa ideaa et jengi vääntää perunalla sen 30fps jotku blurrit täysillä. :D

Jep, itse kanssa olen sitä mieltä että ruoho renderiä reippaasti pitemmälle. Aivan naurettavaahan toi on että niinkin iso taktinen elementti voi toimia niinkin typerästi kuten se nyt toimii. Ei sen puoleen kyllähän tää koko peli on aivan täynnä kaikenmaailman typeryyksiä, paskaa optimointia ja rasittavia bugeja. Hyvä että silti priorisoidaan jotain helvetin MTX paskan tuomista mukaan.
 
Eilen tuli 2,2 gigan patchi, mutta ilmeisesti mikään ei muuttunut vielä. Ainakaan karttavalikkoa tai uusia esineitä ei vielä ollut. Vai muuttuiko pelkästään Miramar? Vaikea sanoa, oliko siellä tavallista enemmän kasvustoa tai muita muutoksia. Jossain puhuttiin myös uusista achievementeista, mutta jostain syystä kirjastostani on kadonnut Test server kokonaan, joten en niitäkään voi kurkata.

Noh, tulipa sentään ensimmäinen Duo-voitto. Loppu meni taas aika absurdiksi, oli vissiin Minä vs. 2 vs 2, mutta olin sen verran sivussa että paikalle tullessani olin 1vs1 tilanteessa ja sain vielä noukittua selästä pois. 5 tapolla on ihan hyvä juhlia, tiimikaveri sai vaan yhden mutta pääasiallisesti hyvin hoiti.

Edelleenkään en ole voittanut yhtään peliä Erangelissa. Ihmiset valittavat että Miramar päättyy aukealle, mutta minulla on ollut ilmeisesti hyvä tuuri, koska Miramar on päättynyt aukealle vain pari kertaa mutta Erangel sitäkin useammin täysin tyhjiin paikkoihin.

Anyways, patch notet lukemalla vaikuttavat hyviltä muutoksilta. Aseiden tehomuutoksista tietenkään paha sanoa yhtään mitään, ja ellei muutokset ole radikaaleja, en tiedä huomaako tasollani edes suurinta osaa muutoksista mitenkään.

Tosin 3x scopea en ymmärrä, koska ellei 2x scope poistu - 2x scopehan on jo nyt käytännössä 2,5 tai 3x scope.
 
Eilen tuli 2,2 gigan patchi, mutta ilmeisesti mikään ei muuttunut vielä. Ainakaan karttavalikkoa tai uusia esineitä ei vielä ollut. Vai muuttuiko pelkästään Miramar? Vaikea sanoa, oliko siellä tavallista enemmän kasvustoa tai muita muutoksia.

Pubgin twitterissä "PC Players: A new 2.2GB patch has been released for Live Servers. The purpose of this is to update our anti-cheat measures. No downtime required. Patch is now available to download via Steam."
 
Eilen tuli 2,2 gigan patchi, mutta ilmeisesti mikään ei muuttunut vielä. Ainakaan karttavalikkoa tai uusia esineitä ei vielä ollut. Vai muuttuiko pelkästään Miramar? Vaikea sanoa, oliko siellä tavallista enemmän kasvustoa tai muita muutoksia. Jossain puhuttiin myös uusista achievementeista, mutta jostain syystä kirjastostani on kadonnut Test server kokonaan, joten en niitäkään voi kurkata.
Tosiaan tuo patch 1.0 update #12 tulee olemaan test servuilla vähän pidempään.
Mitä se sitten meinaa, kun aiemmin suhteellisen isotkin päivitykset ollut luokkaa vajaan vuorokauden testissä. :D
Kyllä tän pätsin kannattaisi varmaan olla viikon, tjsp.

Tosin 3x scopea en ymmärrä, koska ellei 2x scope poistu - 2x scopehan on jo nyt käytännössä 2,5 tai 3x scope.
Onhan se sinänsä ihan sama antaa enemmän vaihtoehtoja, tiettyyn rajaan asti.
Odotan innolla tuota 3x testausta, koska 2x on yksi suosikkejani mutta toisaalta 4x on kätevä. AR scopeista puhutaan toki.
Olisiko 3x täydellinen omalle pelityylille. :geek:

Noh, tänään selviää.
Kelattiin kaverin kanssa pelata tuolla test servulla hyvän tovin tänään.
 
On se tietty hienoa että pelit päivittyy, mutta että 2.2GB patchi anti-cheat päivityksille. Joskus laittaa miettimään että mitä kaikkea ne oikeasti paketoi näihin päivityksiin kun jonkun pienenkin asian pätsääminen vie gigatavuja.

Eipä tällä nykyään niin merkitystä ole kun kaikilla on nopeat linjat jne, mutta joskus sitä vain miettii että kuinka paljon turhaa kamaa siirrellään verkossa ja generoidaan oikein sitä tarvetta paremmille yhteyksille.
 
Paljonkos pelin asennustiedosto on nykyään, eli kasvaako se jokaisen patchin mukana?

Täysin toimivia pelejä tehdään alle 10gigaan, niin kiinalaisten xiitterien takia vähän väliä muutaman gigan anticheat patcheja :lol:
 
On se tietty hienoa että pelit päivittyy, mutta että 2.2GB patchi anti-cheat päivityksille. Joskus laittaa miettimään että mitä kaikkea ne oikeasti paketoi näihin päivityksiin kun jonkun pienenkin asian pätsääminen vie gigatavuja.

Eipä tällä nykyään niin merkitystä ole kun kaikilla on nopeat linjat jne, mutta joskus sitä vain miettii että kuinka paljon turhaa kamaa siirrellään verkossa ja generoidaan oikein sitä tarvetta paremmille yhteyksille.

if(äiä.onTopOf(loota)){ ban(äiä) }. Muutama tuhat kierrosta suolausta ja muuta koodin obskurointia, niin kukaan ei keksi miten ovela ac meillä on!

Hyvä tapa elävöittää midgamea tuo viimeistenkin loottikeskittymien tuhoaminen. Varmaan loputkin niistä, joilla oli ihan ikioma, salainen, ihan ok ja hyvänä päivänä lähes melkein siedettävä loottipaikka hyppäävät tästä lähin Pecadoon.
 
Paljonkos pelin asennustiedosto on nykyään, eli kasvaako se jokaisen patchin mukana?

Täysin toimivia pelejä tehdään alle 10gigaan, niin kiinalaisten xiitterien takia vähän väliä muutaman gigan anticheat patcheja :lol:
Näyttäisi vajaan 14GB vievän steamin mukaan.
 
upload_2018-4-27_12-9-55.png


SKS aika iso nerffi mutta DP:lle mielenkiintoinen buffi yli 50:een damageen. Onko tää sitten keskimassaan ilman armoria damage?

Lisäksi:
    • Shotgun chokes can now be attached to the sawed-off
Ehkä tollakin tekee jotain.
 
Hyvä tapa elävöittää midgamea tuo viimeistenkin loottikeskittymien tuhoaminen. Varmaan loputkin niistä, joilla oli ihan ikioma, salainen, ihan ok ja hyvänä päivänä lähes melkein siedettävä loottipaikka hyppäävät tästä lähin Pecadoon.

En ymmärrä tätä kommenttia. Miten

  • We’ve added extra farming points by placing small building sets near various cities and towns
  • We’ve reduced the number of buildings in some city areas to cut down on excessive building density
tarkoittaa että loottikeskittymät on tuhottu? Vai jäikö minulta jotain tärkeää spottaamatta.
 
Ei muuten paljoa enää naatilla pelasteta jos tiimikaveri jää jumiin.

Previously, grenade damage was greatly dependant on fall damage (from the grenade’s knockback effect) rather than explosion. We’ve removed the grenade’s knockback effect for player characters, and have adjusted it so that only explosion damage is applied when you’re struck by a grenade.​

Autoja/veneitä vissiin voi sitten edelleen töniä.
 
SKS nerffiä en oikein itse ymmärrä kun kar98 on niin paljon tehokkaampi 7.62:sta käyttävä snipu. Samalla miniä taas hieman parannettiin joten kannan ennemmin miniä mukana ja lääjää 5.56 ammuksia kuin noita paljon tilaa vieviä seiskoja.
 
Increased reload time by 30% for the SCAR-L, M16A4, and M416

öööhh... jos ei ole 8x tai 15x niin sama siis pitää 2 rynkkyä koska nopeampi vaihtaa ase kuin ladata?
kai se on pakko käydä pari kokeilemassa, vaikuttaa kyllä erikoisilta osa muutoksista :sdarra:
 
En ymmärrä tätä kommenttia. Miten

  • We’ve added extra farming points by placing small building sets near various cities and towns
  • We’ve reduced the number of buildings in some city areas to cut down on excessive building density
tarkoittaa että loottikeskittymät on tuhottu? Vai jäikö minulta jotain tärkeää spottaamatta.

Ovelasti jättävät mainitsematta, että lähinnä kovaa loottia sisältäviä taloja poistettiin. Mm. isot varastorakennukset San Martinin ympäriltä sekä Chumaceran arvokkaimmat rakennukset: raksa mäen päältä länsikärjestä ja parhaat talot sen lähettyviltä. Azaharin ja El Pozon rakennuskaavaa en tunne, mutta nekin on kuulemma kuohittu.

Tavaran nettomäärä varmaan pysyy samana, kun lisää taloja ripoteltiin pitkin aavikkoa. Saapahan ainakin tekemistä 20 pelaajan kakkosympyrässä, kun juoksentelee niiden välillä ettimässä perustarpeita.
 
Tuntuu että noita perus mappeja viedään savagen suuntaan. Siinä pieniä parin talon komplekseja on vieri vieressä eikä käytännössä ole väliä mihin hyppää. Omasta mielestä aiempi ajatus että kaupungeista hyvät lootit jos uskallat ottaa kontaktia (tai tuurilla voit päästä sinne myös yksin) tai rauhalliseen paikkaan keräämään pikkutaloista mitä sattuu löytymään toimi ihan hyvin. Nythän tuo tarkoittaa myös että pienien kompleksien lootti vahvistuu jos kokonaismäärä pysyy samana. Noh, testaamallahan tietysti parhaan tuntuman saa miltä nämä muutokset vaikuttaa.
 
Tuntuu että noita perus mappeja viedään savagen suuntaan. Siinä pieniä parin talon komplekseja on vieri vieressä eikä käytännössä ole väliä mihin hyppää. Omasta mielestä aiempi ajatus että kaupungeista hyvät lootit jos uskallat ottaa kontaktia (tai tuurilla voit päästä sinne myös yksin) tai rauhalliseen paikkaan keräämään pikkutaloista mitä sattuu löytymään toimi ihan hyvin. Nythän tuo tarkoittaa myös että pienien kompleksien lootti vahvistuu jos kokonaismäärä pysyy samana. Noh, testaamallahan tietysti parhaan tuntuman saa miltä nämä muutokset vaikuttaa.

Itsekään en ole Miramaria pitänyt niin huonona kuin jotkut täällä. Jotkut avoimet vähän turhan avoimia, mutta nekin laittavat taktikoimaan. Vähän lisää saisi olla suojaa jossain mutta mielestäni ihan ok kenttä. Toki Erangel parempi.
 
Miramar on ainakin omasta mielestäni huomattavasti parempi tuolla testiserverillä. Nuo avoimille paikoille lisätyt puskat ja puut tuovat mukavasti lisää suojaa. Ympäri karttaa ripotellut uudet rakennuksetkin mahdollistavat hieman passiivisemman pelityylin soolossa/duossa jos ei tykkää aina hypätä sinne Haciendalle.

SLR on aika perkeleen hyvä pyssy. Kolme kuulaa ylävartaloon pudottaa vihun jos sillä on kakkosen liivit.

Eikä mua ainakaan haittaa että rynkkyihin ei saa noita 8x scopeja enää, toi 6x on ihan tarpeeks hyvä. Noi kaikki uudet gripit sen sijaan ovat vähän kummallisia. Lightweight grippi vai mikävittu lie vaikuttais olevan paras jos tykkää nakutella singleshottia ja halfgrippi lienee paras lyhyeltä matkalta sprayaamiseen jos ampuu sellaisia 10 kuulan röpötyksiä.
 
SKS nerffiä en oikein itse ymmärrä kun kar98 on niin paljon tehokkaampi 7.62:sta käyttävä snipu. Samalla miniä taas hieman parannettiin joten kannan ennemmin miniä mukana ja lääjää 5.56 ammuksia kuin noita paljon tilaa vieviä seiskoja.

DMR:t on kyllä ylipäätään paljon parempia nyt, tai sanotaan että käytettävämpiä kun on jaetut kilkkeet AR:n kanssa. Plus on kun raajoihin tehdään enempi lämää, niin DMR:t on myös luotettavampia kuonan poistoon.
 
SKS oli 10 kertaa karamellia parempi pyssy. Enemmän modipaikkoja, tulinopeus valtavan paljon parempi eikä kuva poistu tähtäimestä ammuttaessa. Nyt nerffin jälkeen enää 9 kertaa parempi.
 
SKS oli 10 kertaa karamellia parempi pyssy. Enemmän modipaikkoja, tulinopeus valtavan paljon parempi eikä kuva poistu tähtäimestä ammuttaessa. Nyt nerffin jälkeen enää 9 kertaa parempi.

Pidä hiirennappi pohjassa niin pysyy tähtäin näkyvissä Karrillakin. Toki ei lataa ennen kuin päästät irti.
 
Ilmeisesti snipereilla noita kertoimia eri osumista myös kasvatettiin niin siksi varmaan Nerf sks:lle. Karkki on siksi hyvä että saa mahdollisesti tapon yhdellä osumalla pelin loppuvaiheessa mikä ei SKS:llä onnistu. Sen käyttö vaatii vaan enemmän skilliä.
 
Tosi hyvä päivitys varsinkin Miramariin. Uusista aseen osista Thumb Grip helvetin hyvä.
 
Ihmetyttää kun etenkin tässä test server rundissa poikkeuksellisen montaa kiinnostaisi käydä testaamassa.
Luulisi että olisi tarjolla kaikki regionit.
 
Jees hyvä päivitys. Monte Nuevosta ja Valle del Marista katosivat suosikkihyppypaikkani, eipä tuo juuri haittaa kun rakennuksia on ripoteltu aukeille alueille. Odotin että tämä päivitys olisi tullut live servuille jo tänään, mutta pitää kai odottaa maanantaihin.
 
"WINNER WINNER CHICKEN DINNER", onko joku muukin miettinyt miksi moinen onnitteluruutu? Vastaus videon lopussa (100% click byte):


Nautin suunnattomasti kaikista strategia ja analysointivideoista joten yritin avata ajatteluani matsin aikana tekstityksellä.

Täällä oli puhetta äänten väärästä toiminnasta ja voin kertoa että äänet heittävät häränpyllyä vasta kuollessa kun kamera heilahtaa ja zoomaa pois ruumiista, muuten on toiminut aina oikein (en ole törmännyt kerrostalojuoksubugiin). Tämä kuva ehkä auttaa:
09750432611551E7D69A8D555A291899DAC71444

Ekana: Aseen suuliekki.
Tokana: Luodin viuhahdus. (olen varma että aseen laukaisuääni sekoitetaan tähän)
Kolmantena: Aseen laukaisun ääni.

PUBG:ssa äänet toimivat oikein ja se Reddit-linkki oli päin vittua.
EDIT: No okei, en käytä surround kuulokkeita, mutta tuo reddit-linkki on taas samaa paskaa mitä Street Fighter 5:n kohdalla kun tyypit syyttivät serveriä yhteysongelmista p2p-yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:
En sen enempää halua kommentoida test serverin ääniä, mutta niissä on suuria ongelmia tällä hetkellä. Ei aina, mutta joskus se etäisyys mistä ääni kuuluu on aivan väärä. Suunta on selkeä, mutta etäisyys on joskus väärä. Onneksi ongelma on kyllä täysin tiedossa, toivottavasti ei kantaudu normiserverille.
 
Tänään oli hyvät pelit velipojan kanssa. #2 ja #3 sijat mutta kanat jäi vielä grilliin. Ja viikolla otin solona oman parhaani #5.

Tänään tossa #2 matsissa oli jo kanat tosi liki kun saatiin duosta knokattua toinen ja toinen ihan henkihieveriin, mutta se veti semmotteen taikaheittoroiskaussarjan meidän suuntaan jolla sai molempiin headshotit :D

28h nyt peliä takana. Nyt se alkaa vasta vähän maistuun kun jotain jo tajuaa pelistä eikä aina kuole ensimmäiseen viholliskosketukseen :lol:
 
Onko mitään keinoa saada replayn ääntä videon kans syncciin? Olis kiva, jos ääni ja laukaus lähtisivät samaan aikaan, niin voisi oikeasti katsoa, miksi joku kuti esim. menee ohi.
 
Onko mitään keinoa saada replayn ääntä videon kans syncciin? Olis kiva, jos ääni ja laukaus lähtisivät samaan aikaan, niin voisi oikeasti katsoa, miksi joku kuti esim. menee ohi.
Minulla ne ovat synkkaantuneet kun replayn antaa pyöriä reilusti kelauksen jälkeen. Aikamoinen raakilehan tuo vielä on ja voi olla etteivät ne kuulu oikeissa kohdissa ollenkaan.
 
Onkos muilla Testin puolella äänien kanssa pätkintää? Välillä n. 1 sec katkoksia. Aikaisemmin ei ole ollut tätä ongelmaa.
 
Ei uskoisi monenkaan jutun perusteella, että pelillä on yli vuosi ikää. En tiedä koostuu pelin tekijäporukka jostain amatööreistä vai onko tämä peli jotenkin erityisen hankala koodata. Ikinä ei ole yhdenkään pelin kanssa ollut näin paljon ongelmia yli vuosi ensijulkaisun jälkeen. Saapa nähdä milloin isot pelifirmat julkaisevat ensimmäisen on Battle royale -pelinsä.. Pakko varmaan seurata perässä, kun PUBG ja Fortnite ovat niin suosittuja.
 
Löysin Miramarista jotain hyvin jännää.

Hyppäsin normaalisti lentokoneesta kartan pohjoisrajan tuntumassa. Huomasin yhdessä kanjonissa normaalia enemmän kasvillisuutta: vihreää puustoa koko rotkon täydeltä. Kartassa ei näkynyt mitään merkillistä, vain tuttuja keltaisia neliöitä merkitsemässä pieniä ja vähäpätöisiä rakennuksia. Päätin mennä tutkimaan ihan tutkimisen ilosta.

GIzUZXE.jpg


WTF? Kasvillisuuden lomasta näkyy jotain... en ole ihan varma, mitä. Mutta missään muualla en ole tällaista nähnyt.

hVbsyB0.jpg


Jonkinlainen... sääasema? Rahtikontti tulvillaan salaisuuksia? Sen ympärille on rakennettu kehikko täynnä viherkasveja, aluksi ajattelin että esteettisistä syistä - jonkun tiedemiehen lomamökki? Mutta mitä enemmän asiaa tutkin, sitä todennäköisempänä pidän että kyseessä on vähemmän onnistunut naamiointi.

Grf2yCi.jpg


V8QiRbw.jpg


Sisältä paljastuu vikailmoitusta näyttävä monitorikonsoli ja alueen kartta, jonka päälle on lätkitty muistilappuja ja lehtileikkeitä. Täällä on suunniteltu jotain, tai ehkä tarkkailtu. Mutta huomaatteko kuvissa jotain erikoista?

Englanninkielistä tekstiä! Miramar on Meksikossa, aivan Yhdysvaltain rajalla. Mutta tässä mökissä ei ole asunut meksikolaisia. Mitä jenkit täällä tekevät?

mXrTeg8.jpg


Mitähän tarkoitusta tämä häkki on palvellut? Kidutusta? Ei olisi mukava istua koko paahteista päivää tuon sisällä ilman vettä tai ruokaa. Alan yhä varmemmin epäillä, että asialla on ollut CIA.

UQdCMEt.jpg


Ja pöydällä on korkokuvakartta alueesta. Mitä täällä on ikinä sitten tehtykin, ainakin pelialuetta on tutkittu strategisessa mielessä.

Teoria: Löysin Yhdysvaltain salaisen tiedustelupalvelun tukikohdan. Amerikkalaiset joko tutkivat tätä oudon tahon järjestämää Battle Royale -turnausta tai ovat itse sen järjestäjiä. Tukikohdan kunnosta päätellen sieltä on lähdetty kiireellä juuri ennen pelin alkua eivätkä pelin järjestäjät varmasti haluaisi pelaajien näkevän tätä, joten veikkaan ensimmäistä.

Olen sitä mieltä, ettei tämä ole mikään satunnainen easter egg, vaan pelin taustatarinaa valottava asia. Mitenhän suuri osa pelaajista tietää paikan olemassaolosta? Se lisättiin varmasti kuukausi sitten, kun Miramarin pohjoislaitaa päivitettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kuvat ei näy noissa
Se on se Imgur https, kun blokkasivat io-techin myyntipalstan takia.

Alla korjattuna.

Löysin Miramarista jotain hyvin jännää.

Hyppäsin normaalisti lentokoneesta kartan pohjoisrajan tuntumassa. Huomasin yhdessä kanjonissa normaalia enemmän kasvillisuutta: vihreää puustoa koko rotkon täydeltä. Kartassa ei näkynyt mitään merkillistä, vain tuttuja keltaisia neliöitä merkitsemässä pieniä ja vähäpätöisiä rakennuksia. Päätin mennä tutkimaan ihan tutkimisen ilosta.

GIzUZXE.jpg


WTF? Kasvillisuuden lomasta näkyy jotain... en ole ihan varma, mitä. Mutta missään muualla en ole tällaista nähnyt.

hVbsyB0.jpg


Jonkinlainen... sääasema? Rahtikontti tulvillaan salaisuuksia? Sen ympärille on rakennettu kehikko täynnä viherkasveja, aluksi ajattelin että esteettisistä syistä - jonkun tiedemiehen lomamökki? Mutta mitä enemmän asiaa tutkin, sitä todennäköisempänä pidän että kyseessä on vähemmän onnistunut naamiointi.

Grf2yCi.jpg


V8QiRbw.jpg


Sisältä paljastuu vikailmoitusta näyttävä monitorikonsoli ja alueen kartta, jonka päälle on lätkitty muistilappuja ja lehtileikkeitä. Täällä on suunniteltu jotain, tai ehkä tarkkailtu. Mutta huomaatteko kuvissa jotain erikoista?

Englanninkielistä tekstiä! Miramar on Meksikossa, aivan Yhdysvaltain rajalla. Mutta tässä mökissä ei ole asunut meksikolaisia. Mitä jenkit täällä tekevät?

mXrTeg8.jpg


Mitähän tarkoitusta tämä häkki on palvellut? Kidutusta? Ei olisi mukava istua koko paahteista päivää tuon sisällä ilman vettä tai ruokaa. Alan yhä varmemmin epäillä, että asialla on ollut CIA.

UQdCMEt.jpg


Ja pöydällä on korkokuvakartta alueesta. Mitä täällä on ikinä sitten tehtykin, ainakin pelialuetta on tutkittu strategisessa mielessä.

Teoria: Löysin Yhdysvaltain salaisen tiedustelupalvelun tukikohdan. Amerikkalaiset joko tutkivat tätä oudon tahon järjestämää Battle Royale -turnausta tai ovat itse sen järjestäjiä. Tukikohdan kunnosta päätellen sieltä on lähdetty kiireellä juuri ennen pelin alkua eivätkä pelin järjestäjät varmasti haluaisi pelaajien näkevän tätä, joten veikkaan ensimmäistä.

Olen sitä mieltä, ettei tämä ole mikään satunnainen easter egg, vaan pelin taustatarinaa valottava asia. Mitenhän suuri osa pelaajista tietää paikan olemassaolosta? Se lisättiin varmasti kuukausi sitten, kun Miramarin pohjoislaitaa päivitettiin.
 
Löysin Miramarista jotain hyvin jännää.

Hyppäsin normaalisti lentokoneesta kartan pohjoisrajan tuntumassa. Huomasin yhdessä kanjonissa normaalia enemmän kasvillisuutta: vihreää puustoa koko rotkon täydeltä. Kartassa ei näkynyt mitään merkillistä, vain tuttuja keltaisia neliöitä merkitsemässä pieniä ja vähäpätöisiä rakennuksia. Päätin mennä tutkimaan ihan tutkimisen ilosta.

GIzUZXE.jpg


WTF? Kasvillisuuden lomasta näkyy jotain... en ole ihan varma, mitä. Mutta missään muualla en ole tällaista nähnyt.

hVbsyB0.jpg


Jonkinlainen... sääasema? Rahtikontti tulvillaan salaisuuksia? Sen ympärille on rakennettu kehikko täynnä viherkasveja, aluksi ajattelin että esteettisistä syistä - jonkun tiedemiehen lomamökki? Mutta mitä enemmän asiaa tutkin, sitä todennäköisempänä pidän että kyseessä on vähemmän onnistunut naamiointi.

Grf2yCi.jpg


V8QiRbw.jpg


Sisältä paljastuu vikailmoitusta näyttävä monitorikonsoli ja alueen kartta, jonka päälle on lätkitty muistilappuja ja lehtileikkeitä. Täällä on suunniteltu jotain, tai ehkä tarkkailtu. Mutta huomaatteko kuvissa jotain erikoista?

Englanninkielistä tekstiä! Miramar on Meksikossa, aivan Yhdysvaltain rajalla. Mutta tässä mökissä ei ole asunut meksikolaisia. Mitä jenkit täällä tekevät?

mXrTeg8.jpg


Mitähän tarkoitusta tämä häkki on palvellut? Kidutusta? Ei olisi mukava istua koko paahteista päivää tuon sisällä ilman vettä tai ruokaa. Alan yhä varmemmin epäillä, että asialla on ollut CIA.

UQdCMEt.jpg


Ja pöydällä on korkokuvakartta alueesta. Mitä täällä on ikinä sitten tehtykin, ainakin pelialuetta on tutkittu strategisessa mielessä.

Teoria: Löysin Yhdysvaltain salaisen tiedustelupalvelun tukikohdan. Amerikkalaiset joko tutkivat tätä oudon tahon järjestämää Battle Royale -turnausta tai ovat itse sen järjestäjiä. Tukikohdan kunnosta päätellen sieltä on lähdetty kiireellä juuri ennen pelin alkua eivätkä pelin järjestäjät varmasti haluaisi pelaajien näkevän tätä, joten veikkaan ensimmäistä.

Olen sitä mieltä, ettei tämä ole mikään satunnainen easter egg, vaan pelin taustatarinaa valottava asia. Mitenhän suuri osa pelaajista tietää paikan olemassaolosta? Se lisättiin varmasti kuukausi sitten, kun Miramarin pohjoislaitaa päivitettiin.
cringe.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 756
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom