Ai saakeli kun maukkaan näköisiä kuvia täällä.
Oikein pahaa tekee...
-
Itsekin innostuin värkkäämään jotain. 2 + 2 Italian rieskaa.
-
Rintavia pullia köh....
muoks
- 10 dl Caputo 00-jauhoja
- 2 tl kuivahiivaa
- 3 tl suolaa
- 3 tl sokeria
- 0,5L haaleaa vettä
Sekoitus aineksissa ja tunnin rauhoitus, taikinan vaivaaminen joku vajaa 10 minuuttia ja taas antaa asettua.
Vielä loppuvaivaus vajaa 10 min ja muotoilla pötkylä joka kahteen osaan.
Näistä jako vielä kummastakin kahteen osaan => 4 pohjaa.
Olen tuossa vaivaamisessa vääntänyt taikinaa solmulle ja sitten repinyt taas rakennetta rikki.
Tästä tulee se sitko mitä kaivataan lopullisessa hommassa kohoamisen jälkeen.
Helppo levittää leivinpaperille. Sormet vaan taikinan päälle niin leviää kuin itsestään.
Kaulin EI kuulu tähän juttuun.
Taikinapallerot ja nuo voipaperit pullien alle voitelin tonnikalapurkista valutetulla öljyllä.
Tulee makuja siitäkin.
Aura-kanaa pekonilla ja hmm ananastakin olisi... voisi hieman laittaa.
Toiset pizzat tonnikalaa, kinkkusuikaleita ja meetwurstia.
+ 300°C ja n. 9-10 minuuttia. Ei ole kuin uunipelti.
Kanalle tulisempi kastike. Lops Sriracha - soosia kastikkeeseen (Mutti on ok+ plus hieman oreganoa ja mustapippuria). Kuha ei laita liikaa.
Tällainen olis keittiössä erityis-operaatio sapuskan suhteen tänään. In progress...
Tekniikoita on monia mutta tuolla olen itse mennyt. Kaikki on tullut nokittua ja jopa jäänyt muillekkin. Jos ehtivät apajille...
muoks2
Ok ei ehkä niin ok tekniikka antaa kohota keittiön pöydällä yön ylitse.Vaikka kuinka öljyä niin kohotessaan toki kuivuu kun taikina paisuilee. Tokikin peittettyinä taikinat.
Jääkaappikohottelu seuraavaksi vuorossa ja niin olen joskus tehnytkin. Fermentoituu eri tavalla.
Käänsin nuo nyt ympäri ja saapa nähdä mitä tulee... napakka pohja kun hieman kuivahti.
Toki voisi olla niinkin että tomaattikastike ei painu niinkään pintaan... ollaan siis optimisteja ainakin tässä vaiheessa.
Elämä ja keittiö on yhtä opettelua...
- tuntematon