Pienten kysymysten ketju

Luulen että kompressorissa on kaasut vähissä, silloin tilanne on liian kova jatkuva kylmentäminen.

Jääkaappi ilmeisesti suunnitellaan hajoamaan niin päin, että se kylmentää liikaa eikä joku saa ruokamyrkytystä. Tämä käsittääkseni toteutetaan niin, että termostaatti mittaa lämpötilaa kaikkein kylmimmästä kohdasta ja vajaatoiminen kompressori ei saa tuotettua niin kylmää tilannetta mutta kylmentää vajaateholla jatkuvasti.
Juu, yleensä jääkaapit hajoavat noin päin.

Eihän tuossa vikapaikkoja oikein voi olla kuin kompura tai termostaatti antureineen. Termostaatin tietty voi testata lämmittämällä ja jäähdyttämällä anturia ja jos se naksahtaa ja kytkee sähköä päälle ja pois niin vika on kompurassa. Veikkaisin todennäköisemmäksi viaksi kompressoria jos termostaatti kerran on jo vaihdettu.
 
Juu, yleensä jääkaapit hajoavat noin päin.

Eihän tuossa vikapaikkoja oikein voi olla kuin kompura tai termostaatti antureineen. Termostaatin tietty voi testata lämmittämällä ja jäähdyttämällä anturia ja jos se naksahtaa ja kytkee sähköä päälle ja pois niin vika on kompurassa. Veikkaisin todennäköisemmäksi viaksi kompressoria jos termostaatti kerran on jo vaihdettu.

Olen kerran paininut itse saman ongelman kanssa ja yritin tutustua toimintaan. Luulin että termostaatti oli varmasti rikki, kun en saanut sitä muuttamaan tilaansa -20 asteessa vaikka kyseessä oli jääkaappi. Termostaatti piti koekäyttää oikealla kylmäsprayllä ja se oli kunnossa.
 
Jos kompressori jäähdyttää , vika ei ole kompressorissa tai kylmäaineen määrässä, vaan termostaatissa tai sen kytkennässä. Jos kompressori ei kylmennä , niin vika on kylmäaineen vähyydessä tai kompressorissa.
 
12 V sähköperämoottorista kyrvähti nopeus/suunnanvaihto katkaisija. Samalla kun tuon uusii, ajattelin laittaa pidemmän virtajohdon koneelle, jotta saa akun pois pyörimästä jaloista.

Googlen mukaan max. virranotto 30A, 2.5m pituisen johdon ajattelin laittaa. Jos oikein pyörittelin laskureita, pitäisi johdon olla 6 mm^2, jotta vältytään suuremmilta jännitehäviöiltä?

Eli kuulostaako tuo poikkipinta-ala järkevältä, ja mistähän moista saisi parijohtona tuplasuojauksella?
 
@Kes7s kannattaa suoraan laittaa PWM säädin sen vakion mekaanisen tilalle. Huomattava parannus hyötysuhteeseen.
Sen jälkeen joutunet kyllä käyttämään ulkoista boksia missä se säädin on, siinä napilla eteen/taakse ja portaaton nopeus.

Edit: Pienten kysymysten ketju

Edit2: kaapelit saa helposti halvoista käynnistyskaapeleista.
 
Viimeksi muokattu:
@Kes7s kannattaa suoraan laittaa PWM säädin sen vakion mekaanisen tilalle. Huomattava parannus hyötysuhteeseen.
Sen jälkeen joutunet kyllä käyttämään ulkoista boksia missä se säädin on, siinä napilla eteen/taakse ja portaaton nopeus.

Edit: Pienten kysymysten ketju
Varmasti näin, mutta uusi kytkin on jo tulossa.
Mutta tuossa sinun aiemman viestin linkissä olikin ratkaisu kysymykseen mistä johtoa: halvat käynnistyskaapelit vaikkapa Biltemasta :D

Oletko itse minkälaisen johdotuksen vetänyt akulle?
 
Varmasti näin, mutta uusi kytkin on jo tulossa.
Mutta tuossa sinun aiemman viestin linkissä olikin ratkaisu kysymykseen mistä johtoa: halvat käynnistyskaapelit vaikkapa Biltemasta :D

Oletko itse minkälaisen johdotuksen vetänyt akulle?

Itselläni se vakiosäädin otetty pois ja koneen ulkopuolelle tulee noin 20-30cm vakiopiuhaa mitä siellä sisällä on, joiden päässä XT60 ”RC-auton” liittimet, joidenka vastakappaleet aikailailla vakiopiuhassa PWM säätimessä ja akulle. Akku kytkeytyy vakiopiuhaan trukkiliittimillä, joten kaikki saa helposti purettua. Akunpiuhat käynnistyskaapeleista.

 
En nyt tiedä onko oikea ketju, mutta: Mistähän kannattaisi etsiä kydexiä nopeasti järkihintaan? Vai saako tuota samaa tavaraa eri nimellä?

Tarpeena siis tuollainen 150-200x300mm levy 2-3mm paksuna. Tuntuu olevan vaikea löytää ainakin suomesta.
 
Kiinasta tilatessa se kympin levy muuttuukin sitten kahdenkympin levyksi. 24% alvia päälle ja postin käsittelymaksu 5,9e päälle.

Onko kukaan keksinyt miten välttää tuo postin ylimääräinen 5,9e käsittelymaksu?
 
Kiinasta tilatessa se kympin levy muuttuukin sitten kahdenkympin levyksi. 24% alvia päälle ja postin käsittelymaksu 5,9e päälle.

Onko kukaan keksinyt miten välttää tuo postin ylimääräinen 5,9e käsittelymaksu?
Ei sieltä mitään ylimääräistä maksettavaa tule jos ostos on max 150€ ja maksat ostohetkellä alvit ja lähetys sisältää ioss-numeron.
 
Mikkä olis hyviä pikkuliittimiä elektroniikkaprojekteihin? Tällä hetkellä pitäis 3d-tulostimen liikkuvassa päässä yhdistää pieniä johtoja niin että saisi kaksi tuuletinta(2-johtoisia) yhteen 2-johtoiseen piuhaan kiinni. Dupontteja kokeilin mutta jotenkin on ongelmia saada tuollaista y-haaraa tehtyä vain niillä tekemättä väliin jotakin y-haaraa esim juottamalla. Mutta tosiaan mitäs muita liitinmalleja tällaisiin voisi käyttää?
 
Mikkä olis hyviä pikkuliittimiä elektroniikkaprojekteihin? Tällä hetkellä pitäis 3d-tulostimen liikkuvassa päässä yhdistää pieniä johtoja niin että saisi kaksi tuuletinta(2-johtoisia) yhteen 2-johtoiseen piuhaan kiinni. Dupontteja kokeilin mutta jotenkin on ongelmia saada tuollaista y-haaraa tehtyä vain niillä tekemättä väliin jotakin y-haaraa esim juottamalla. Mutta tosiaan mitäs muita liitinmalleja tällaisiin voisi käyttää?
Oisko Wago vipurasialiitin tuohon sopiva
 
Onko porukalla käytössä minkälaisia työkalupakkeja? Itselläni on muutamalla kympillä ostettu muovinen pakki, mutta sen on alkanut hajoamaan niin pitäisi ostaa kunnollinen tilalle. Metallinen pakki olisi ehkä kestävin, mutta myös painavin. Kokemuksia että paljonko kunnon muovisesta työkalupakista pitäisi maksaa?
 
Onko porukalla käytössä minkälaisia työkalupakkeja? Itselläni on muutamalla kympillä ostettu muovinen pakki, mutta sen on alkanut hajoamaan niin pitäisi ostaa kunnollinen tilalle. Metallinen pakki olisi ehkä kestävin, mutta myös painavin. Kokemuksia että paljonko kunnon muovisesta työkalupakista pitäisi maksaa?
Et maininnut, millaiseen tarpeeseen ja millaisille työkaluille sekä määrälle olet hakemassa pakkia?

Itsellä on pari eri settiä.
Bahcon kangaslaukku töiden puolesta aina autossa, johon mahtuu perus sähkärin (käsi)työkalut mukavasti sisälle.

Toisena perus vedettävä pakki pyörillä, josta löytyy laajemmin työkaluja. Tätä tuli asennusaikoina raahattua perässä, mutta harvemmin enää nykyään. Jos vähänkään enemmän tavaraa ja reissaat pakin kanssa, niin tälläinen on ihan paras.
 
Onko porukalla käytössä minkälaisia työkalupakkeja? Itselläni on muutamalla kympillä ostettu muovinen pakki, mutta sen on alkanut hajoamaan niin pitäisi ostaa kunnollinen tilalle. Metallinen pakki olisi ehkä kestävin, mutta myös painavin. Kokemuksia että paljonko kunnon muovisesta työkalupakista pitäisi maksaa?
Vähän riippuu minkälaisia työkaluja varten tarvitset. Joku tämäntyylinen mulla on duunissa:
ja se on kestänyt hyvin. Noita löytyy jostain halvemmallakin. Sitten taas en missään nimessä suosittele tämän näköisiä:
tuntuvat hajoavan kevyessäkin käytössä parissa vuodessa. Sitten järeämmille työkaluille itselläni oli aikanaan auton perällä tällainen:
 
Ihan perus käsityökaluja tuonne pitäisi sijoittaa eri ruuvimeisseleitä jakoavaimia ja vasara. Täytyy käydä joku päivä tutkimassa mitä Motonetin hyllyjen välistä löytyisi.
 
Onko tällä hetkellä saatavilla NUC-tason koneita Intel/Amd-prossulla missä ois Toslink suoraan kotelossa, vai meneekö buildin kasaaminen usb-äänikortin ettimiseksi?
 
Minkäslaisista laboratoriovirtalähteistä väellä on kokemusta? Voisi olla tarvetta jonkinlaiselle, mutta tila on ongelma joten pienikokoinen olisi hakusessa. Yleensä nuo tuntuu olevan kamalan kokoisia niin olisiko vinkkejä vähän pienemmistä?
 
Minkälaisilla jännitteillä/virroilla pitäisi olla?
Se lienee se ensimmäinen kysymys.
 
Minkälaisilla jännitteillä/virroilla pitäisi olla?
Se lienee se ensimmäinen kysymys.
No juu sori, tulipa hätäseen kirjoitettu kyssäri. Yleensä pienelektroniikkahommia. 24V varmaankin isoin jännite mitä tulisi tarvittua. Ja virran puolesta voisi varmaan sanoa että maksimissaan joku 5A.
 
5x24=120W + pieni koko tarkoittaa hakkuripoweria jossa ongelmaksi tulee rippelikohina joka ei aina sovellu herkille analogia piireille.
 
Sain hoverboardin ilmaiseksi. Laite on viitisen vuotta vanha ja ei lataa. Tää on tainnut maata pihalla jonkin aikaa ja otin ihan mielenkiinnosta tutkittavaksi.
Laturin sain korjattua, siihen oli päässyt kosteutta. Yksi pintaliitosvastus piti vaihtaa tavalliseen ja yksi piirilevyveto oli poikki.
Nyt ihmettelen akkua. Akku ei lataudu ollenkaan vaan laturin valo pysyy vihreänä. Se taas tarkoittaa sitä että akku on joko täynnä tai totaalisen kuollut.
Akku on 36 voltin 4.4 Ah akku Samsungin kennoilla. Akulla ikää reilu viisi vuotta.
Suoraan akun navoista mitattuna (punaisella ympyröidyt) jännite on 40 volttia.
Liittimestä mitattuna (sininen ympyrä) noin 25 volttia ja laskee siitä pikkuhiljaa 13 voltin tietämille.
1628597111561.png

Eli onko akku sökö eikä anna tai ota virtaa vai mikä tässä voisi olla?
E: Kennot mitattu yksitellen ja jokainen näyttää noin 4 volttia eli yhtään rikkinäistä ei ole joukossa.
 
Viimeksi muokattu:
Sain hoverboardin ilmaiseksi. Laite on viitisen vuotta vanha ja ei lataa. Tää on tainnut maata pihalla jonkin aikaa ja otin ihan mielenkiinnosta tutkittavaksi.
Laturin sain korjattua, siihen oli päässyt kosteutta. Yksi pintaliitosvastus piti vaihtaa tavalliseen ja yksi piirilevyveto oli poikki.
Nyt ihmettelen akkua. Akku ei lataudu ollenkaan vaan laturin valo pysyy vihreänä. Se taas tarkoittaa sitä että akku on joko täynnä tai totaalisen kuollut.
Akku on 36 voltin 4.4 Ah akku Samsungin kennoilla. Akulla ikää reilu viisi vuotta.
Suoraan akun navoista mitattuna (punaisella ympyröidyt) jännite on 40 volttia.
Liittimestä mitattuna (sininen ympyrä) noin 25 volttia ja laskee siitä pikkuhiljaa 13 voltin tietämille.
1628597111561.png

Eli onko akku sökö eikä anna tai ota virtaa vai mikä tässä voisi olla?
E: Kennot mitattu yksitellen ja jokainen näyttää noin 4 volttia eli yhtään rikkinäistä ei ole joukossa.

Jos liittimestä mitattuna jännite laskee mutta kennoilta mitattuna ei niin vika on jossain akuilta lähtevän mustan johdon ja liittimen välissä.
Näyttäisi olevan piirilevyn pala välissä ja siellä varmaan jotain osiakin, joku suojapiiri todennäköisesti.

Arvaan että kennot on ok jos jännitettä löytyy (voi niitä kokeilla vähän kuormittaakin) ja vika on tuolla piirilevyllä.
 
Jos liittimestä mitattuna jännite laskee mutta kennoilta mitattuna ei niin vika on jossain akuilta lähtevän mustan johdon ja liittimen välissä.
Näyttäisi olevan piirilevyn pala välissä ja siellä varmaan jotain osiakin, joku suojapiiri todennäköisesti.

Arvaan että kennot on ok jos jännitettä löytyy (voi niitä kokeilla vähän kuormittaakin) ja vika on tuolla piirilevyllä.
Näin minäkin sen järkeilin. Itse piirilevy eli BMS näyttää hyvältä eikä siinä ole kärähtäneitä komponentteja. Ehkä tuon voisi kokeilla vaihtaa kun vaan löytäisi oikean. Tuossa ei ole juuri mitään merkintöjä.
Mittasin vielä erikseen sen liittimestä kennoparien jännitteet, kaikki olivat tasan 8 volttia eli itse akkupaketti ja ohjaimelle tulevat johdot vaikuttaisivat ehjältä. Yksi johtopari oli tosiaan irti kun tämän purin, ehkä se hajotti tuon ohjaimen. Tai sitten se lähti irti kun purin akkupaketin..
Paljon rahaa tähän en laita kun sain ilmaiseksi ja mitään käyttöä tälle ei ole. No saa tästä nuo kennot ainakin talteen jos niitä joskus johonkin tarvitsee.
 
Kapasitiivisesta mullan kosteussensorista. Onko kukaan tutkinut miten tuollainen toimii? Noista löytyy NE555 timeri, ja sen lisäksi vain analogisia komponentteja. Itse päättelin jotenkin että tuo timeri lähettää pulsseja, ja näin lataa mullasta ja tuossa piikissä olevista johteista muodostuvaa konkkaa, ja se konkan toinen puoli on yhdistetty siihen Analog-outtiin jota sitten mikrokontrollerilla luetaan. Olisikohan tämä oikein ajateltu?
Ajatuksena siis olisi suunnitella IOT-sensori tuollaisesta nin ettei käyttäisi mitään valmista esp32 devboardia vaan ihan nollista liikkeelle niin mietin että kuinkas tuollainen sensori suunnitellaan. Ja kun en ennen ole piirilevyä teettänyt niin mitäs pitää ottaa huomioon itse levyn materiaalista? Ajattelin siis tyyliin jlcpcb:stä tilata.
 
Ainakin jos vastuksen laitat väliin niin sirkuttaa vaimeammin. Toisaalta jaksaako enää sitten vetää. Alipäästösuodin (yksinkertaisimmillaan releen rinnalle kondensaattori ja vastus sarjaan) voisi auttaa vielä paremmin.

Jäin myös miettimään että toimiiko tuo polttimoiden haistelulogiikka enää sitten oikein, jos polttimon lisäksi kuormana on tuo peruutuskameran rele. (Eli sittenhän saattaa näyttää siltä että kuormaa on vaikka polttimo olisi palanut)
Näinhän siinä kävi. Eli sirkutus vaimeni.
Eli nyt tarviis jeesiä ton alipäästösuodattimen komponenttien valintaan.

Toinen vaihtoehto olisi tietenkin jostain metsästää vetokoukun sähköt ja sieltä kaapata se peruutusvalon heräte. En usko että auto niitä monitoroi?
 
Olisi tuollainen 5-30V 4-20mA infrapunalämpötila-anturi, jossa virtaviesti vaeltaa turhan paljon normaalin 24V logiikkapowerin perässä. Kahdella 12V akulla käytettynä vaeltaminen loppuu ja lämpötilan mittaus onnistuu pidemmältä etäisyydeltä.

Jos DIY-häiriösuojausta haluaa opiskella vaihtamatta poweria niin mikähän olisi paras tapa, kun anturi kytketään sarjaan +24V ja logiikan väliin? Suoraan 10A 24V powerin ulostuloon kelaa sarjaan ja erikokoisia konkkia rinnan? Ja minkähän kokoisia?
 
Olisi tuollainen 5-30V 4-20mA infrapunalämpötila-anturi, jossa virtaviesti vaeltaa turhan paljon normaalin 24V logiikkapowerin perässä. Kahdella 12V akulla käytettynä vaeltaminen loppuu ja lämpötilan mittaus onnistuu pidemmältä etäisyydeltä.

Jos DIY-häiriösuojausta haluaa opiskella vaihtamatta poweria niin mikähän olisi paras tapa, kun anturi kytketään sarjaan +24V ja logiikan väliin? Suoraan 10A 24V powerin ulostuloon kelaa sarjaan ja erikokoisia konkkia rinnan? Ja minkähän kokoisia?
Yksi simppeli ratkaisu voisi olla käyttää vanhaa muuntajallista poweria. Hyötysuhde on tietysti huonompi, mutta, tuskin se nyt kokonaisuudessa ihemitä tekee.
 
Moro!
Vaihtelin kylpyhuoneen katossa oleviin 12v halogeenivaloihin LED-valot (9 kpl).
Nyt kuitenkin valot välkkyvät jonkin verran käytössä (etenkin alussa, välillä sitten tasoittuu).
Katselin muuntajaa, niin tietysti siellä oli 230v/12vAC/AC-muuntaja.

Valojen edessä ohjaimena on ABB:n Jussi-sarjan säädin (lienee tämä: ABB Jussi hehkulampun säädin 400W | Puuilo ).

Nyt tarttis oikeanlaisen 230v AC --> 12v DC muuntajan, jossa olisi tuli tuollaiselle himmennykselle. Apuja/linkkivinkkejä?
 
Osaisikohan joku vinkata mitä pitäisi googlettaa? Eli koitan etsiä jonkin sortin inserttiä jossa olisi "kuppi". Tarkoitus olisi käyttää kohdistukseen Ball-ended thrust screw:tä (mikä ikinä tuo suomeksi onkaan?). Siihen pitäisi löytää joku insertti vastakappaleeksi. Eli jotain about tämmöistä:
1629485724636.png

Olen koittanut nyt tunnin googlettaa, mutta varmaan väärillä hakusanoilla kun en oikein tiedä mitä etsin.
 
Osaisikohan joku vinkata mitä pitäisi googlettaa? Eli koitan etsiä jonkin sortin inserttiä jossa olisi "kuppi". Tarkoitus olisi käyttää kohdistukseen Ball-ended thrust screw:tä (mikä ikinä tuo suomeksi onkaan?). Siihen pitäisi löytää joku insertti vastakappaleeksi. Eli jotain about tämmöistä:
1629485724636.png

Olen koittanut nyt tunnin googlettaa, mutta varmaan väärillä hakusanoilla kun en oikein tiedä mitä etsin.
Mihin käyttöön? Miksei siihen käy mikä tahansa sopiva lieriö johon vaan poraat kolon?
 
Mihin käyttöön? Miksei siihen käy mikä tahansa sopiva lieriö johon vaan poraat kolon?
Tarkoitus tehdä ”törmäystunnistin”. Eli 2 levyä kohdistetaan toisiinsa kts. yllä ja pidetään kiinni toisissaan jousikuormalla.
Eli toisesta levystä tulee läpi nuo spessupultit jotka sitten kohdistuisivat niihin insertteihin. Siihen varmaan kävisi mikä tahansa insertti jos se kuula vaan asettuu paikoilleen.
 
Moro!
Vaihtelin kylpyhuoneen katossa oleviin 12v halogeenivaloihin LED-valot (9 kpl).
Nyt kuitenkin valot välkkyvät jonkin verran käytössä (etenkin alussa, välillä sitten tasoittuu).
Katselin muuntajaa, niin tietysti siellä oli 230v/12vAC/AC-muuntaja.

Valojen edessä ohjaimena on ABB:n Jussi-sarjan säädin (lienee tämä: ABB Jussi hehkulampun säädin 400W | Puuilo ).

Nyt tarttis oikeanlaisen 230v AC --> 12v DC muuntajan, jossa olisi tuli tuollaiselle himmennykselle. Apuja/linkkivinkkejä?
Tuo säädin on yleisesti melko hankala saada toimimaan minkään pienitehoisen kuorman kanssa, se on tarkoitettu alunperin hehkulampuille. Vaihtamalla tilalle "led säätimen" on hyvät mahikset että tuo alkaa toimimaan, mikäli se sun käytössä oleva halogeenimuuntaja ei itse suutu noista led lampuista.
 
Asuntovaunun lämmitysyksikön näyttö hajosi viime talvena luultavasti pakkasesta (näyttö haalistuu ja lopulta siitä ei näy mitään, jos käyttää virtoja pois niin taas toimii muutaman tunnin). Samanlaista värkkiä ei myydä enää uutena ja ajattelin, että onnistun tämän kyllä korjaamaan itse. En kuitenkaan löydä sopivaa näyttöä laitteeseen netistä. Osaisiko joku vinkata mistä löytäisin oikeanlaisen? Muutama kuva liitteenä
 

Liitteet

  • IMG_6512.jpg
    IMG_6512.jpg
    1,5 MB · Luettu: 63
  • IMG_6513.jpg
    IMG_6513.jpg
    1,6 MB · Luettu: 65
  • IMG_6514.jpg
    IMG_6514.jpg
    1 013,3 KB · Luettu: 62
  • IMG_6515.jpg
    IMG_6515.jpg
    1 001,6 KB · Luettu: 58
Onko vanhoista HP:n läppäreistä mitään iloa DIY käyttöön? Olisi pari vanhaa sekä semihalpaa läppäriä tosiaan kaapissa ja seuraava määränpää on SER-jäte, ellei nyt tule mieleen jokin älytön propellihattu-idea, jolla saisi nämä "hyötykäyttöön" takaisin. Onko läppäreille modattu esim. tuuletettuja koteloita, jotta sen saisi valjastettua vaikka serveriksi tms.?
 
Viimeksi muokattu:
Onko vanhoista HP:n läppäreistä mitään iloa DIY käyttöön? Olisi pari vanhaa semihalpaa ja vanhaa läppäriä tosiaan kaapissa ja seuraava määränpää on SER-jäte, ellei nyt tule mieleen jokin älytön propellihattu-idea, jolla saisi nämä "hyötykäyttöön" takaisin. Onko läppäreille modattu esim. tuuletettuja koteloita, jotta sen saisi valjastettua vaikka serveriksi tms.?
Ei nuo vanhat läppärit ole tarvinneet kaapissa pyöriessään mitään lisätuuletinta. Just hyvä esim. kesämökillä erinäisiin hommiin. SER:iin menossa kuitenkin niin uskaltaa jättää vaikka kylmään tilaan
 
Mistä saisi 8-napaista n.0,25mm2 kierrekaapelia? Eli ikäänkuin vanhan lankapuhelimen spiraalijohtoa, mutta 8-napaisena?

Ei vaan tunnu millään osuvan hakusanat kohdilleen, olen yrittänyt 8*0,25 spiral cable, ethernet spiral cable, jne ja samat kotimaisella... Rakenteluprojektiin tarvisi tollaista. 7 napaakin riittäisi, mutta sellaistakaan en ole löytänyt kuin peräkärryn sähköjohtoa, joka on taas liian paksua...
 
Ostat tavallista kaapelia ja laitat spriaalille?

Kiitos, täytyy pitää tuo vaihtoehto mielessä ellei mistään löydy millään ilveellä valmiina. Tuo kaapeli vaan olisi 4-5m per kappale ja niitä pari niin mieluummin ostaisi valmiina kuin askartelisi. :D
 
Kiitoksia kaikille vinkeistä, noistahan alkaakin jo löytyä vaihtoehtoja. Aliexpressistä tilaaminen on jäänyt vähiin tulliuudistuksen jälkeen niin ei tullut edes sieltä vilkaistua. Eivät näemmä tuollaiselle tavaralle ole EU-varastoja perustaneet joten odotteluksi ja tullailuksi menee.
 
Vinkkejä missä saisi teetettyä talon tiiliaitaan nimikyltin? Esim. koneistettu/laserleikattu parimillinen teräslevy, kokoluokka 400x100mm. Portinpielessä siis upotus tuollaiselle...

Teoriassa voin piirtää itsekin tai antaa mitat ja tekstin toteutettavaksi.

Mielellään Tampereen seudulla, mutta ei postituskaan sinänsä ole ongelma jos on tiedossa jokin hyvä nettipaikka mistä voi tilata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 462
Viestejä
4 508 321
Jäsenet
74 404
Uusin jäsen
japejoku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom