- - Rekisteristä tuli vastaan yksi tismalleen samoja idean palasia sisältävä patentti vastaan. - - Kahlailin patentin ajatuksella sivu sivulta läpi ja tajusin että kyseessä on tosiaan idean palaset. Asiat on mielestäni esitetty aika epäloogisesti. Lopulta puhutaan kolmesta eri asiasta, joista jokainen tavallaan siis kyllä liittyy siihen toimintaperiaatteeseen, mutta lopulta ei oikein voi olla varma että mikä se homman juju nyt oli, - -.
Voin sen verran avata että itse osaisin käyttää tarkasti sitä oikeaa sanaa ja osaisin sanoa selkeästi että mitä sillä tehdään ja koska. Mutta tuossa patentissa jopa unohdetaan se
päätoimintaperiaatteen toinen puolisko kokonaan
. Ja puhutaan liiketunnistuksesta, värinästä, kiihtyvyydestä. Sitten kun toimintaperiaatetta hiukan avataan niin puhutaan että "liikettä on tunnistettu" mutta mistä edellämainituista se tieto on peräisin? - -
edit:
Patentissa piirustukset, jotka eivät käsittele toimintaperiaatetta vaan ulkomuotoa ja mittoja, ovat kuitenkin todella hyvät ja ammattimaiset ja kuvia on runsaasti. Jos itse saisin toimitettua "riittävän hyvillä kuvilla" mitä tuolla on yleisesti muissakin patenteissa nopeasti vilkaistuna ja osaisin kertoa selkeämmin laitteen toimintaperiaatteen niin voisikohan tuollaisen epäloogisuuden takia olla jonkinlaiset mahdollisuudet että minulle myönnettäisiin tästä patentti? Vai alkaako juttuni menemään jo toisten patenttien varastamisen puolelle...