Pienet kysymykset ruokaan ja juomaan liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Ja jos mennään pari sekkaa pidemmälle niin vaikuuttaako visuaalisesti nämä määrät siltä mitä resepti sanoo?
Suurilta määriltä nuo näyttää, mutta videon alussa näkyy että tuo kulho on sipulia pienempi. Jos löytyy suunnilleen samanlainen astia kokeile miltä lusikallinen näyttää, aika hyvin esim. sokerikin leviää.

Edelleen videon alussa, korviini kuulostaa kyllä teaspoonilta. En katsonut 1,5 minuuttia pidempään.
 
No aivan se ja sama se mulle. Kysyit tosta kuvasta ja kerroin miltä musta näyttää.
Sama juttu mutta tää koko juttu lähti siitä että visuaaliset määrät ja resepti ei täsmää, ja tuossa ne ei täsmää. Nuo ei näytä reseptin mukaisilta teelusikoilta.
 
Eli siis tiivistettynä: tässä kuvassa pitäisi olla teelusikallinen suolaa, teelusikallinen sokeria ja puoli teelusikkaa jeeraa. Näyttääkö siltä?
1723830260365.png
 
Eli siis tiivistettynä: tässä kuvassa pitäisi olla teelusikallinen suolaa, teelusikallinen sokeria ja puoli teelusikkaa jeeraa. Näyttääkö siltä?
1723830260365.png
Kuvassa ei ole mitään mihin voisi suhteuttaa tuon kulhon todellisen koon joten voi olla tai sitten ei :)
 
Nyt kun kysyit, niin kyllä se aikalailla siltä näyttää miten sanoit :)
Juuri niin ja tässä on juuri se alkuperäinen ongelma mitä veivattu jo pari sivua :D
On käyty läpi kuminat ja jeerat ja sellerit ja ruokalusikat
 
Juuri niin ja tässä on juuri se alkuperäinen ongelma mitä veivattu jo pari sivua :D
On käyty läpi kuminat ja jeerat ja sellerit ja ruokalusikat

En minä nyt tiedä mitä tässä enää sanoa :D
Tuossa kuvassa on mielestäni aikalailla

Jeera 1/2
Sokeri 1/1
Suola 1/1

eli kaikkien suhde on ’määräysten’ mukaiset. Kuvan perusteella ei voi sanoa sitä oikeaa määrää, onko se ”teelusikallinen” vai ”ruokalusikallinen”. Videota en ainakaan vielä katsonut, että saisiko siitä jotain osviittaa.

edit: pikakelasin eli tuossa ei näytetty mitä oli käytetty varsinaisina työkaluja mittoihin, mutta kun oikeaa maustetta käytät, niin edelleen se ei varmasti ole niin justiinsa onko kukkurallinen vai tasattu mitta. Suolaa tai mausteita voi aina lisätä perään, mutta niiden pois ottaminen on hyvin hankalaa.
 
Viimeksi muokattu:
En minä nyt tiedä mitä tässä enää sanoa :D
Tuossa kuvassa on mielestäni aikalailla

Jeera 1/2
Sokeri 1/1
Suola 1/1

eli kaikkien suhde on ’määräysten’ mukaiset. Kuvan perusteella ei voi sanoa sitä oikeaa määrää, onko se ”teelusikallinen” vai ”ruokalusikallinen”. Videota en ainakaan vielä katsonut, että saisiko siitä jotain osviittaa.

edit: pikakelasin eli tuossa ei näytetty mitä oli käytetty varsinaisina työkaluja mittoihin, mutta kun oikeaa maustetta käytät, niin edelleen se ei varmasti ole niin justiinsa onko kukkurallinen vai tasattu mitta. Suolaa tai mausteita voi aina lisätä perään, mutta niiden pois ottaminen on hyvin hankalaa.
Ongelma tässä on juurikin se että se mitä videolla sanotaan ja mitä siinä näytetään on räikeässä ristiriidassa.
 
Ongelma tässä on juurikin se että se mitä videolla sanotaan ja mitä siinä näytetään on räikeässä ristiriidassa.
Edelleen suosittelen kokeilemaan itse sopivassa kulhossa. Videon kulho on mielestäni pieni sekä pohjan halkaisija tuskin suurempi kuin alla.

Tässä on viisi millilitraa sokeria sadan millilitran mitassa. Ei ollut edes ihan ohut kerros.

mitta.png
 
Putosin kärryiltä, mutta normaali mausteseos on puoli teelusikkaa jeeraa (juustokumina), puoli teelusikkaa kurkumaa ja neljäsosa teelusikkaa jauhettua korianterinsiementä. Tekee sitten soseutetun keiton kahdelle tai jonkun itämaisittain maustetun kastikkeen jollain proteiinilla.
 
Edelleen suosittelen kokeilemaan itse sopivassa kulhossa. Videon kulho on mielestäni pieni sekä pohjan halkaisija tuskin suurempi kuin alla.

Tässä on viisi millilitraa sokeria sadan millilitran mitassa. Ei ollut edes ihan ohut kerros.

mitta.png
Niin? Jos vähänkään koostumusta alkuperäisestä kuvasta näkee niin määrät ei täsmää kerrottuun.
 
tesked niinku meidän huonosti luettavissa lusikoissa lukee. Nojoo mutta eikö se sääntö ole että 1% suolaa massaan. Ja tässä on sokeri ja suola 1/1. ”en katsonut videota” oho meni vielä quotella.
 
Ei hiton hitto mikä nostalgiapläjäys koko sivusto, kiitos! Nyt täytyy rauhoitella hengitystä ennen ostostelua.

Kyllä.
Pkarva purkkaakin, mutta olen lähes 110% varma, ettei alkuperäisessä ole ollut makeutusaineita.


Edit: taitaahan tuota siis vielä olevan maailmalla normaalisti myynnissä.
 
Onko kellään reseptiä toimivalle curry majolle/kastikeelle. Mieluiten vielä jos tarvitsee jotain tietyn valmistajan maustetta niin minkä.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 986
Viestejä
4 417 923
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom